Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

13 ερωτήματα για την επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού

Published

on

Ο τουρισμός ήταν ο κλάδος εκείνος που τα τελευταία χρόνια παρουσίαζε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και αποτέλεσε έναν από τους βασικούς πυλώνες για την οικονομική ανάκαμψη των περασμένων ετών. Όμως, στην παρούσα περίοδο είναι ο κλάδος που δέχεται τη μεγαλύτερη πίεση και αυτός που θεωρείται και πιο δύσκολο να γίνουν οι όποιες προβλέψεις για το τι μέλλει γενέσθαι.  Το CNN Greece προσπαθεί να απαντήσει σε ορισμένα από τα βασικά ερωτήματα που υπάρχουν σχετικά με τον ελληνικό τουρισμό και την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας του COVID-19.

Πότε θα γίνει η επανεκκίνηση;

Τυπικά, την 1η Ιουνίου με το άνοιγμα των ξενοδοχείων 12μηνης λειτουργίας και των χώρων εστίασης. Μέσα στον Ιούνιο, θα επιτραπεί και το άνοιγμα των ξενοδοχείων εποχικής λειτουργίας. Πολύ σημαντικός παράγοντας είναι, βέβαια, τα πρωτόκολλα επαναλειτουργίας που θα περιλαμβάνουν όλους τους όρους υγιεινομικής προστασίας. Τα πρωτόκολλα αναμένεται να ανακοινωθούν πολύ σύντομα.

Ουσιαστικά, πάντως, η επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού δεν πρόκειται να ξεκινήσει πριν «ανοίξουν» εκ νέου τα σύνορα. Κάτι που σημαίνει πρακτικά επανέναρξη αεροπορικών πτήσεων αλλά και να είναι εφικτό να δούμε οδικές αφίξεις, κυρίως από τις γειτονικές χώρες.

Θα ανοίξουν όλα τα ξενοδοχεία;

Το πιθανότερο σενάριο είναι πως αρκετοί ξενοδόχοι, ιδίως όσοι έχουν ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας, θα προτιμήσουν να μην ανοίξουν καθόλου τη φετινή σεζόν. Ο λόγος είναι πως τα έσοδα που αναμένεται να έχουν -ακόμη και στα πλέον αισιόδοξα σενάρια- πολύ δύσκολα θα καλύπτουν τα έξοδα λειτουργίας.

Ένα ζήτημα που έχει προκύψει αφορά πάντως τις σχέσεις ξενοδόχων με τους tour operators. Σε περίπτωση που κάποιος ξενοδόχος επιλέξει να μην ανοίξει, ενδέχεται να έχει πρόβλημα στις συμφωνίες για το 2021 δεδομένου ότι οι μεγάλοι tour operators θα επιδιώξουν να στείλουν όσο το δυνατόν περισσότερους τουρίστες σε προορισμούς όπως η Ελλάδα, η οποία, άλλωστε, θεωρείται και από τις καλύτερες περιπτώσεις κυρίως λόγω της καλής εικόνας της όσον αφορά την αντιμετώπιση της πανδημίας. Ενδεχομένως, οι ξενοδόχοι που διαθέτουν περισσότερα του ενός ξενοδοχεία να επιλέξουν να ανοίξουν ένα ή ορισμένα από αυτά προκειμένου να καλύψουν τις απαιτήσεις των tour operators.

Θα έχει πρόβλημα το Airbnb και οι πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης;

Ένα από τα αιτήματα του ξενοδοχειακού κλάδου αλλά και των συνδέσμων ενοικιαζόμενων καταλυμάτων είναι να μην επιτραπεί τη φετινή σεζόν να λειτουργήσουν οι πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης και κυρίως το Airbnb. Ο λόγος που επικαλούνται είναι πως θα είναι αδύνατο να εξασφαλιστεί ότι θα τηρούνται οι κανόνες υγιεινομικής προστασίας που θα υπάρξουν.

Μέχρι στιγμής, δεν έχει υπάρξει κάποια σχετική αντίδραση από το υπουργείο Τουρισμού και γενικότερα τους αρμόδιους φορείς.

Από την άλλη πλευρά, το Airbnb έσπευσε να παρουσιάσει, τουλάχιστον για τις Ηνωμένες Πολιτείες, ένα νέο πρωτόκολλο καθαρισμού και απολύμανσης των καταλυμάτων που περιλαμβάνει στην πλατφόρμα της. Η πρωτοβουλία προβλέπει την έκδοση πιστοποιητικού

στους οικοδεσπότες που έχουν ολοκληρώσει για τους νέους κανόνες υγιεινής, οι οποίοι καταρτίστηκαν βάσει των συστάσεων των αμερικανικών υγειονομικών αρχών και εμπειρογνωμόνων της υγείας. Αν θα υπάρξει κάτι αντίστοιχο για την Ευρώπη, θα περιμένουμε για να το δούμε. Όπως και το αν θα είναι αρκετό αυτό το πρωτόκολλο.

Πόσο θα διαρκέσει η σεζόν;

Τα τελευταία χρόνια, είχε υπάρξει μία προσπάθεια για επιμήκυνση της σεζόν με στόχο να υπάρχουν σημαντικές ροές τουριστών από τον Μάρτιο μέχρι και τον Οκτώβριο. Φέτος, η εκτίμηση είναι πως η σεζόν θα μπορεί να επιμηκυνθεί μέχρι και το τέλος Νοεμβρίου, δεδομένου ότι υπάρχει η αίσθηση πως αρκετοί Ευρωπαίοι -κατά κύριο λόγο- θα προτιμήσουν να κάνουν τις διακοπές τους το φθινόπωρο ξεκινώντας από τις αρχές Σεπτεμβρίου.

Αυτό, βέβαια, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξει δεύτερο κύμα κρουσμάτων το φθινόπωρο, κάτι που δεν αποκλείουν οι επιστήμονες.

Σε τι είδους εμπειρία θα πρέπει να επικεντρωθούμε;

Θα πρέπει να περιμένουμε τα πρωτόκολλα επαναλειτουργίας τόσο των ξενοδοχείων όσο και των χώρων εστίασης και αναψυχής αλλά και αυτών για τις οργανωμένες παραλίες. Το σίγουρο είναι πάντως ότι το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» θα πρέπει να διαφοροποιηθεί αρκετά. Ενδεχομένως, πολλές τουριστικές επιχειρήσεις να κληθούν φέτος να προσφέρουν περισσότερες εναλλακτικές επιλογές (π.χ. εκδρομές σε παραλίες χωρίς οδική πρόσβαση, περιπάτους, πολιτιστικές διαδρομές) στους τουρίστες που θα υποδεχθούν.

 Τι θα γίνει με τις μεταφορές;

Αυτό είναι το μεγαλύτερο ζήτημα που υπάρχει. Ιδίως όσον αφορά στις αεροπορικές πτήσεις. Ένας βασικός λόγος είναι πως θα πρέπει το θέμα να ρυθμιστεί σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και μέχρι στιγμής, τουλάχιστον, δεν φαίνεται να έχει υπάρξει κάποια σημαντική πρόοδος. Πολλές αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν προβλήματα επιβίωσης αυτή τη στιγμή και είναι άγνωστο ακόμη και το ποιες θα δρομολογήσουν πτήσεις προς την Ελλάδα -και πόσες- κατά τη διάρκεια του 2020.

Φυσικά, υπάρχει το ζήτημα των μέτρων υγειονομικής ασφαλείας στα αεροδρόμια όπου σίγουρα θα υπάρχει αρκετή ταλαιπωρία για τους επιβάτες, ενώ δεν αποκλείεται να τεθεί και ζήτημα για κατοχή υγειονομικού διαβατηρίου.

Αρκετά ζητήματα προς επίλυση έχουν να κάνουν και με τις ακτοπλοϊκές μεταφορές όπου θα πρέπει να διευκρινιστεί πόσοι επιβάτες θα είναι ανά πλοίο. Ο αναμενόμενα περιορισμένος αριθμός σε συνδυασμό με το μειωμένο αριθμό αεροπορικών πτήσεων θα επηρεάσει και αυτός τον τελικό αριθμό των επισκεπτών, ειδικά στους πιο δημοφιλείς προορισμούς.

 Οι τουρίστες θα έρχονται. Εμείς θα τους θέλουμε;

Η Ελλάδα τα πήγε πολύ καλά στην αντιμετώπιση της πανδημίας αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο με όλες τις χώρες. Αν αναλογιστεί κανείς ότι οι βασικές χώρες προέλευσης τουριστών για την Ελλάδα είναι η Γερμανία, η Βρετανία, η Ρωσία, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Γαλλία και η Ιταλία, είναι μάλλον κατανοητό ότι υπάρχει και το θέμα υπό ποιες προϋποθέσεις θα θέλουμε να υποδεχτούμε τουρίστες από αυτές τις χώρες. Άλλωστε, όπως τονίζουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς ο πρωταρχικός στόχος για αυτό το καλοκαίρι είναι η υγειονομική προστασία της χώρας.

Επιπλέον, παραμένει άγνωστο ποια θα είναι η διάθεση των ενδιαφερόμενων τουριστών, οι οποίοι ενδεχομένως και τη φετινή χρονιά να προτιμήσουν προορισμούς πιο κοντά στην πατρίδα τους ή προσβάσιμους με αυτοκίνητο, το οποίο τείνει να εξελιχθεί στο πιο ασφαλές μέσο μετάβασης για την τουριστική σεζόν του 2020.

 Ποιες είναι οι αγορές που θα μπορούσαν να μας ενδιαφέρουν;

Σε μία αγορά που θα είναι πιο μικρή, στόχος της Ελλάδας είναι να πάρει μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας. Κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να δούμε και χώρες που τα πήγαν καλύτερα στην αντιμετώπιση της πανδημίας, άρα εκτιμάται ότι θα υπάρχει και μεγαλύτερη διάθεση για τουρισμό. Επιπλέον, μία άποψη είναι ότι θα πρέπει να εστιάσουμε σε γειτονικές χώρες, οι κάτοικοι των οποίων μπορούν να φθάσουν και οδικώς στην Ελλάδα.

Υπό αυτό το πρίσμα, οι χώρες των Βαλκανίων και γενικότερα της ανατολικής Ευρώπης θεωρούνται ως αγορές που πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση, όπως και αυτές του Ισραήλ αλλά και των κρατών της Μέσης Ανατολής.

Οι οδικές αφίξεις θα σώσουν την κατάσταση;

Τα τελευταία χρόνια, οι οδικές αφίξεις στην Ελλάδα παρουσιάζουν αύξηση και η εκτίμηση είναι πως φέτος θα έχουν μικρότερη πτώση σε σχέση με τις αεροπορικές, για προφανείς λόγους. Όμως, οι τουρίστες που προτιμούν να έλθουν στην Ελλάδα με το αυτοκίνητο τους, σύμφωνα με τα στοιχεία των προηγούμενων ετών, δαπανούν, κατά μέσο όρο, μικρότερα ποσά σε σχέση με εκείνους που έρχονται αεροπορικώς. Οπότε ακόμη και αν υπάρξει αύξηση, δύσκολα θα μπορέσει να περιορίσει τις απώλειες.

Ο εσωτερικός τουρισμός και τα κουπόνια δεν μπορούν να βοηθήσουν;

Πολύς λόγος έχει γίνει για τον εσωτερικό τουρισμό και την επέκταση του μέτρου του κοινωνικού τουρισμού. Παράγοντες του τουριστικού κλάδου επισημαίνουν ότι τα έσοδα από τον εσωτερικό τουρισμό ανέρχονται περίπου στο 10% των συνολικών τουριστικών εισπράξεων. Το ποσοστό μπορεί φέτος να αυξηθεί αλλά το απόλυτο νούμερο δύσκολα θα είναι μεγαλύτερο δεδομένου ότι δεν είναι λίγοι οι Έλληνες που αναμένεται να περιορίσουν τον αριθμό των ημερών των διακοπών τους είτε επειδή ανησυχούν είτε επειδή δεν θα μπορούν για οικονομικούς λόγους.

Τα κουπόνια θα μπορούσαν να αποτελέσουν μία μορφή βοήθειας αλλά σε κάθε περίπτωση δεν θα είναι τίποτα παραπάνω από μία ανάσα.

Πόσες θα είναι οι απώλειες;

Το 2019 έκλεισε με τα άμεσα έσοδα από τον τουρισμό να εκτιμώνται στα 18 δισ. ευρώ. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνονται τα έσοδα που αφορούν όλους τους επιμέρους τομείς (μεταφορές, διαμονή, εστίαση κ.ά).

Οι συνολικές απώλειες μοιάζουν λίγο δύσκολο να εκτιμηθούν ιδίως από τη στιγμή που δεν έχει γίνει επανεκκίνηση για να δούμε πόσο μεγάλο θα είναι το τουριστικό ενδιαφέρον φέτος. Μία ένδειξη είναι πάντως ότι το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) κάνει λόγο για απώλειες της τάξεως των 4,46 δισ. ευρώ για τα ελληνικά ξενοδοχεία.

Η υπάρχουσα εκτίμηση αναφέρει ότι στο πιο αισιόδοξο σενάριο η επιστροφή στα επίπεδα του 2019 δεν θα πρέπει να αναμένεται πριν το 2022.

Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις της υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας;

Η κλασική έκφραση είναι πως ο τουρισμός αποτελεί τη «βαριά βιομηχανία» της χώρας. Η έμμεση επίπτωση του τουρισμού είναι εξίσου σημαντική με την άμεση και αυτό φάνηκε κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης, ιδίως όταν ο τουρισμός άρχισε να παρουσιάζει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης, βοηθώντας σημαντικά στη σημαντική ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Κάτι που σημαίνει ότι οι άμεσες απώλειες στα τουριστικά έσοδα θα έχουν ως έμμεσο αποτέλεσμα και τη σημαντική πτώση των εσόδων σε αρκετούς ακόμη κλάδους της οικονομίας.

Πρέπει να αρχίσουμε να σκεπτόμαστε από τώρα το 2021;

Από τη στιγμή που είμαστε στα μέσα του 2020, θα ήταν μάλλον λάθος να σταματήσουμε να ασχολούμαστε με τη φετινή σεζόν. Πρωταρχικός στόχος είναι ο περιορισμός των απωλειών, η αύξηση του μεριδίου αγοράς και η παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών σε όσους τουρίστες έρθουν. Αν και σε αυτή την περίπτωση δείξουμε ως χώρα καλή εικόνα, τότε θα έχουν τεθεί οι βάσεις ώστε το 2021 να είναι μία χρονιά ταχύτατης ανάκαμψης.

Του Δημήτρη Μαλλά – CNN Greece

Γίνε συνδρομητής στην εφημερίδα μας ΕΔΩ,  με 20 ευρώ τον χρόνο.

Κάθε Παρασκευή φτάνει στα email των συνδρομητών μας

 

ΕΛΛΑΔΑ

Βραβεύσεις κάστρων Ναυπάκτου και Αγ. Μαύρας Λευκάδας από το φορέα Τhe Fortress Study Group

Published

on

By

Ο φορέας The Fortress Study Group, ο οποίος συνδέεται άμεσα με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, απένειμε διακρίσεις στα Κάστρα Ναυπάκτου και Λευκάδας, ως των καλύτερα συντηρημένων κάστρων στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας και των Ιονίων νήσων.

Πρόκειται για μία εξαιρετικά τιμητική βράβευση για την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας, η οποία ειδικότερα αφορά στα έργα ανάδειξης και αποκατάστασης που έχουν υλοποιηθεί στα δύο κάστρα όλα τα προηγούμενα χρόνια, και συνιστά μία πολύ σημαντική προβολή για τα συγκεκριμένα μνημεία.

Την περιοχή αρμοδιότητάς μας επισκέφθηκε αυτό το διάστημα ομάδα του φορέα Τhe Fortress Study Group, η οποία αποτελείται από είκοσι περίπου ξένους ειδικούς μελετητές κάστρων και οχυρωματικών έργων.

Η εκδήλωση απονομής και αποδοχής των βραβείων για τη Δυτική Ελλάδα, η οποία παράλληλα αφορούσε και στο έργο που έχει συντελεστεί στο Φρούριο Ρίου από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας, διοργανώθηκε και συντονίστηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 12 Μαΐου 2024, ώρα 11.00 στο Φρούριο Ρίου. Αποδέκτες της βράβευσης ήταν η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας για το Κάστρο του Ρίου και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας για το Κάστρο της Ναυπάκτου αντίστοιχα.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν από την πλευρά της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης κ. Χαράλαμπος Μπονάνος και ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος και στελέχη του Τομέα Πολιτισμού.

Παρέστη επίσης ο Δήμαρχος Ναυπακτίας, κ. Βασίλειος Γκίζας. Τις τιμητικές πλακέτες παρέλαβαν από τον εκπρόσωπο του φορέα Τhe Fortress Study Group κ. John Harris, από την πλευρά της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αχαΐας, η Διευθύντρια Δρ Αναστασία Κουμούση, επικεφαλής της ομάδας επίβλεψης των αναστηλωτικών εργασιών στο Φρούριο Ρίου, και εκ μέρους της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας η πολιτικός μηχανικός κ. Έλενα Κατσούλη, επιβλέπουσα στα αναστηλωτικά έργα του Κάστρου Ναυπάκτου.

Τη Δευτέρα 13/5/24 η ομάδα των μελετητών ξεναγήθηκε από την Εφορεία μας στο Φρούριο Αντιρρίου και το Κάστρο Ναυπάκτου.

Την Τετάρτη 15/5/24 πραγματοποιήθηκε στη Λευκάδα αντίστοιχη εκδήλωση απονομής και αποδοχής του βραβείου για το Κάστρο της Αγ. Μαύρας, το έργο αποκατάστασης του οποίου ολοκληρώθηκε μόλις πρόσφατα.

Την τιμητική πλακέτα παρέλαβε εκ μέρους της Εφορείας η αρχαιολόγος κ. Βίβιαν Στάικου, μέλος της ομάδας επίβλεψης του έργου ανάδειξης, ενώ πραγματοποιήθηκε και ξενάγηση της ομάδας των μελετητών στο Κάστρο.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

“Η οργάνωση του δήμου προϋποθέτει και απαιτεί πολιτική βούληση”

Published

on

By

Για έλλειψη βούλησης και οράματος κατηγορεί την δημοτική αρχή Γκίζα η δημοτική παράταξη Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση Ναυπακτίας –ΑΔΚΝ, αναφέροντας σε ανακοίνωσή της τα ακόλουθα:

«Η εκάστοτε πολιτική ηγεσία για να εφαρμόσει το πρόγραμμά της χρειάζεται  την ύπαρξη σοβαρού και καλά οργανωμένου υπηρεσιακού μηχανισμού.  Κανένα όραμα και κανένα πολιτικό πρόγραμμα δεν μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς να στηρίζεται και να υποστηρίζεται από ορθολογικά και αξιοκρατικά οργανωμένη δημόσια διοίκηση.

Γι’ αυτό και ιστορικά τα συνθήματα των πολιτικών παρατάξεων επικεντρώνονται στη θεραπεία του διαχρονικού προβλήματος της δημόσιας διοίκησης. «Ανόρθωσις», «Αλλαγή»,  «Εκσυγχρονισμός»,  «Επανίδρυση»  είναι κάποια από τα πολλά συνθήματα των πολιτικών προγραμμάτων που κατά καιρούς έχουν διατυπωθεί .

Συνθήματα που   μπορεί να φαίνεται ότι διαφέρουν στη διατύπωση, στην ουσία όμως είχαν  τον ίδιο στόχο, να γιατρέψουν το βαριά ασθενή του τόπου μας, τη δημόσια διοίκηση. Είναι κοινή διαπίστωση, από όποια πολιτική σκοπιά κι αν αντικρίζει κάποιος τα θέματα, ότι θεραπεία δεν έχει επέλθει.

Αντίθετα, πέρα από τις τεχνικές και τεχνολογικές αλλαγές, η διοίκηση του ευρύτερου δημόσιου τομέα ταλαιπωρεί όλο και περισσότερο τον πολίτη και υπηρετεί με τον τρόπο λειτουργίας του συγκεκριμένα συμφέροντα.

Ο  δήμος Ναυπακτίας το 2011 στο ξεκίνημα του, μέσα στην πιο μικρή χρονικά δημοτική περίοδο και με τις μεγαλύτερες περικοπές σε χρήματα και προσλήψεις προσωπικού λόγω μνημονίων, οργανώθηκε σε γερές βάσεις από τη δημοτική αρχή Μπουλέ.

Η οργάνωση των Υπηρεσιών και η αξιοποίηση του προσωπικού με βάση τα προσόντα και τις δυνατότητες κάθε υπαλλήλου επέτρεψαν την αντιμετώπιση πολύ μεγάλων προβλημάτων και αποδείχτηκε ότι τα μεγάλα έργα γίνονται μόνο όταν οι υπηρεσίες του δήμου είναι έτσι οργανωμένες, ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν το όραμα της εκάστοτε δημοτικής αρχής.

Δυστυχώς όμως την τελευταία δεκαετία  η αποτελεσματική οργάνωση των υπηρεσιών του δήμου δεν υπήρξε προτεραιότητα. Ο Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ), που αποτυπώνει όχι μόνο τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των υπηρεσιών του Δήμου αλλά και την πολιτική βούληση  των πολιτικών διοικήσεων, «ξεχείλωσε» σε μεγάλο βαθμό κατά τη δημοτική περίοδο Λουκόπουλου  2014- 2019 και παραμένει στην ουσία του και στη φιλοσοφία του  ανέγγιχτος από το 2019 μέχρι και σήμερα από τη δημοτική αρχή Γκίζα.

Δεν είναι δυνατό από το 2019 μέχρι και σήμερα να μην έχει γίνει  ουσιαστική αναδιοργάνωση και ανασυγκρότηση των υπηρεσιών του Δήμου με την ψήφιση νέου ΟΕΥ  λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα.   Οι αποσπασματικές μετακινήσεις υπαλλήλων που γίνονται κατά καιρούς και μάλιστα με μη ορθολογικά κριτήρια  όχι μόνο δεν λύνουν τα προβλήματα  αντιθέτως  μεγεθύνουν τις υφιστάμενες δυσλειτουργίες και διογκώνουν  τα ήδη συσσωρευμένα προβλήματα προκαλώντας  την ταλαιπωρία και την αγανάκτηση των πολιτών, την απώλεια χρηματοδοτικών προγραμμάτων, τη διακοπή και τη διάλυση έργων και την όχληση από ανώτατες ανεξάρτητες  αρχές.

Οι ισχυρισμοί της δημοτικής αρχής Γκίζα ότι δεν υπάρχουν χρήματα και υπάλληλοι καθώς και ο κυκεώνας εγγράφων μεταξύ δημοτών και υπηρεσιών, μεταξύ αιρετών και υπαλλήλων και μεταξύ των υπηρεσιών όχι μόνο  δεν λύνουν τα προβλήματα αντιθέτως  καθημερινά και εκθετικά τα διογκώνουν.

Κι επειδή κι αυτή η πενταετία είναι καθοριστική και δεν πρέπει να χάνονται ευκαιρίες στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό σύγχρονο περιβάλλον χρειάζεται να ανασυνταχθούν οι υπηρεσίες του δήμου με ένα πιο συγκεντρωτικό και αξιοκρατικό  οργανόγραμμα και Οργανισμό λειτουργίας των Υπηρεσιών λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα και χαρακτηριστικά.

Η αποτελεσματική λειτουργία του δήμου προϋποθέτει  και απαιτεί ισχυρή πολιτική βούληση. Βασικό πρόβλημα δεν είναι ότι δεν έχουμε λεφτά ή υπαλλήλους, όπως ισχυρίζεται η δημοτική αρχή. Το βασικό και κύριο πρόβλημα είναι  η έλλειψη βούλησης και οράματος.»

Ναύπακτος 15-05-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Διεθνής Ημέρα Μουσείων, το Σάββατο 18 Μαΐου

Published

on

By

Τα μουσεία, με αφορμή την Διεθνή Ημέρα Μουσείων, το Σάββατο 18 Μαΐου γιορτάζουν! Το θέμα του φετινού εορτασμού είναι «ΜΟΥΣΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ». Το Δ. Σ. του Ελληνικού Τμήματος του ICOM επέλεξε ως τιμώμενο φορέα για το 2024 το Μουσείο Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού, εκτιμώντας το επιστημονικό και εκπαιδευτικό έργο που επιτελεί. Στον εν λόγω εορτασμό για 13η φορά συμμετέχει η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος με διάφορες δράσεις και ελεύθερη είσοδο για το ευρύ κοινό. Πιο συγκεκριμένα, θα υλοποιηθούν στο:

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΥΡΡΕΙΟΥ

– 17/5 Ξεναγήσεις σε μαθητική κοινότητα, ώρα έναρξης 10:00 π.μ.

– 18/5 Ξεναγήσεις στο ευρύ κοινό, ώρα έναρξης 10:00 π.μ.

Δηλώσεις συμμετοχής, κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας στο τηλ. 26310 55654 (εσωτ. 4), πληροφορίες Β. Τσαντήλα.

  • ΞΕΝΟΚΡΑΤΕΙΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΙΕΡΑΣ ΠΟΛΕΩΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ

18/5 Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για οικογένειες με παιδιά 8-12 ετών «Μεγάλοι εξερευνούν – Μικροί ανακαλύπτουν». Ώρα έναρξης 10:00 π.μ. (Διάρκεια 1 ώρα). Σύμφωνα με την εκδήλωση ενδιαφέροντος, το πρόγραμμα θα επαναληφθεί στην διάρκεια της ημέρας. Δήλωση συμμετοχής, κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας, στο τηλ. 26310 26068, πληροφορίες Δ. Γαβρίνα.

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΡΜΟΥ

19/5 Ξεναγήσεις στο ευρύ κοινό, ώρα έναρξης 10:00 π.μ. Δήλωση συμμετοχής, κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας στα τηλ. 26310 55654 (εσωτ. 4), πληροφορίες Φ. Γεώρμα, 26440 23336, πληροφορίες Ε. Κολόζου.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ