Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Πρόσω ολοταχώς» για το έργο στη Βαρειά

Published

on

Μετά από την ομόφωνη απόφαση της Δημοτικής Κοινότητας Ναυπάκτου και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, το θέμα του Λιμένα Εξυπηρέτησης αλιευτικών και άλλων σκαφών στη θέση Βαρειά Ναυπάκτου ήρθε προς συζήτηση και λήψη απόφασης στο Δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Ναυπακτίας, την Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020.  Στην μέσω τηλεδιάσκεψης σύγκλησης του Σώματος και μετά από εισήγηση του προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου Σπύρου Τσέλιου, κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε από το συμβούλιο το θέμα του Προκαταρκτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων (ΠΠΠΑ) του έργου.  Πρόκειται για την πρώτη «κίνηση» από την πλευρά του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, ώστε να υπάρχει έρεισμα για το αίτημα της επέκτασης της χερσαίας ζώνης λιμένα που αιτείται το Ταμείο.

Να θυμίσουμε πως το έργο της κατασκευής Λιμενικών Εγκαταστάσεων Εξυπηρέτησης Σκαφών στη θέση  Βαρειά Ναυπάκτου έχει χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος INTERRG ύψους 1,7 εκατ. ευρώ, χρήματα που αρχικά προορίζονταν για την κατασκευή του μπαστουνιού στην μαρίνα Ναυπάκτου στην θέση «Πούντος» και με απόφασή της η σημερινή δημοτική αρχή μετέφερε για την χρηματοδότηση των Λιμενικών Εγκαταστάσεων στην Βαρειά.

Κατά την διάρκεια της συζήτησης του θέματος στο Δημοτικό συμβούλιο εκφράστηκαν αντιρρήσεις από την πλευρά της αντιπολίτευσης που εστιάζονταν στις επιπτώσεις του έργου στο περιβάλλον (μόλυνση κ.α), ταυτόχρονα εμμένοντας στην χρήση της χρηματοδότησης για την κατασκευή του «μπαστουνιού» στην μαρίνα Ναυπάκτου στον «Πούντο».

Αποτέλεσμα να καταψηφίσουν την εισήγηση.

 

Βεβαίως οι αντιρρήσεις περί περιβαλλοντικών επιπτώσεων, από τον ελλιμενισμό σκαφών,  να θεωρήσουμε ότι αντίστοιχα θα αφορούσαν και το έργο της μαρίνας ή ακόμα και την αρχική κατασκευή του μπαστουνιού μπροστά από το λιμάνι της Ναυπάκτου.

Τα πράγματα με τ’ όνομά τους

 

Όσον αφορά την κατασκευή της μαρίνας στον «Πούντο», θα πρέπει να πούμε κάποια στιγμή τα πράγματα με το όνομά τους.

Η μεν μαρίνα προϋπολογισμού άνω των 20 εκατ. ευρώ είναι έργο ιδιωτικό, σύμφωνα με την κατάταξη των λιμενικών έργων από το αρμόδιο υπουργείο και ο Δήμος αυτό που έχει να κάνει είναι η μελέτη του, με επόμενο βήμα να το βγάλει σε δημοπράτηση αναζητώντας επενδυτή.

Από την άλλη οι λιμενικές εγκαταστάσεις στην Βαρειά είναι έργο δημόσιο – δημοτικό, με τον Δήμο να έχει την όλη ευθύνη της εγκατάστασης. Άρα μιλάμε για δυο διαφορετικά πράγματα, που  βεβαίως μπορεί να συνυπάρξουν.

Με δεδομένη την χωροθέτηση για την μαρίνα, αλλά και για το λιμενικό έργο στην Βαρειά (Γ.Π.Σ. (ΦΕΚ 653/Δ/12.09.1988 και ΦΕΚ 1072/Δ/22.10.1992), η εμμονή για την εμπλοκή του Δήμου στην κατασκευή μέρους της μαρίνας μικρότερης χωρητικότητας, απαιτεί υποβιβασμό του έργου σε καταφύγιο σκαφών, σε αντίθεση με την χωροθέτησή της από το κράτος ως μαρίνα Ναυπάκτου.

Ο υποβιβασμός αυτός αποκλείει ταυτόχρονα την εγκατάσταση χερσαίων δραστηριοτήτων (ξενοδοχείο, αγορά, συντηρήσεις σκαφών και χώρους αναψυχής).

Να απεμπολήσουμε δηλαδή την δυνατότητα να αποκτήσει κάποια στιγμή στο μέλλον η Ναύπακτος μαρίνα και να πάμε σε κάτι μικρότερο; Αυτό είναι το ζητούμενο;

Τα βασικά στοιχεία του Έργου

Το υπό μελέτη λιμενικό έργο προτείνεται να κατασκευασθεί στη θέση Βαρειά Ναυπάκτου, σε απόσταση περίπου 1,4km από τον παλαιό λιμένα Ναυπάκτου και περί τα 75m από τις εκβολές του χειμάρρου Βαρειάς.

Στη εν λόγω θέση προβλέπεται ήδη από το ισχύον Γ.Π.Σ. (ΦΕΚ 653/Δ/12.09.1988 και ΦΕΚ 1072/Δ/22.10.1992)         η   δημιουργία  λιμανιού – Σκάλας,  με παράλληλα αξιοποίηση του όμορου Δημοτικού Κτήματος. Η υλοποίηση του έργου αποσκοπεί κυρίως στη δημιουργία θέσεων ασφαλούς ελλιμενισμού για τα επαγγελματικά αλιευτικά και λοιπά σκάφη που δραστηριοποιούνται στη Ναύπακτο.

Η λειτουργία του εξετάζεται και προτείνεται να πραγματοποιηθεί υπό το πρίσμα της πλήρους αξιοποίησης των δυνατοτήτων του παραλιακού μετώπου της πόλης, καθώς ο νέος λιμένας μικτής χρήσης θα δρα σε συνέργεια και συμπληρωματικά με τον παλαιό λιμένα Ναυπάκτου και  τον ήδη χωροθετημένο τουριστικό λιμένα στο       Γρίμποβο (ΦΕΚ 432/Δ/24.06.1998), αξιοποιώντας τη θέση του έργου, που βρίσκεται στο ρου των σκαφών αναψυχής που διέρχονται από τον Κορινθιακό.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του έργου, η υπό μελέτη λιμενική εγκατάσταση προβλέπεται καμπύλου σχήματος, διαθέτει συνολικό μήκος περί τα 157m (μετρούμενο στην εξωτερική πλευρά του έργου) και αποτελείται από δύο διακριτά τμήματα, ήτοι το γεφύρωμα πρόσβασης και τον προσήνεμο μώλο.

Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο τμήμα του έργου (γεφύρωμα πρόσβασης) διαθέτει μήκος περί τα 62m και πλάτος 5m και καταλήγει στο προσήνεμο μώλο (δεύτερο τμήμα έργου), ο οποίος καμπυλώνεται επί μήκος 25m περίπου, οδεύει παράλληλα στην ακτογραμμή για 45m και καταλήγει στο, καμπύλου σχήματος, διευρυμένο ακρομώλιο, μήκους περίπου 25m.

Ο προσήνεμος μώλος το διαθέτει πλάτος 5m, το δε     ακρομώλιο διευρύνεται στο μέτωπο στα 10m περίπου.

Η υπό μελέτη λιμενική εγκατάσταση σχεδιάστηκε ώστε να καλύπτει την εξυπηρέτηση σκαφών μήκους 10.00m έως 15.00m και να διαθέτει ενδεικτική δυναμικότητα δεκαεπτά (17) σκαφών.

Η χωρητικότητα της εγκατάστασης δύναται να αυξάνεται, κυρίως κατά τους θερινούς μήνες (και όταν το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες).

Παρέχεται η δυνατότητα πρόσδεσης στην εξωτερική πλευρά των έργων ημερόπλοιων και λοιπών σκαφών (θαλάσσια ταξί, υδροπλάνα κ.α.).

Η φάση λειτουργίας

Η πρόσβαση στις εγκαταστάσεις θα γίνεται  μέσω δρόμπου που θα χαραχτεί στην δυτική πλευρά του πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής και παράλληλα με την  ανατολική όχθη του χειμάρρου Βαρειά.

Κατά τη λειτουργία της λιμενικής εγκατάστασης θα απαιτηθούν πρόσθετες ποσότητες νερού και ηλεκτρικής   ενέργειας για τις ανάγκες των σκαφών και των χρηστών.

Σε κάθε περίπτωση, εκτιμάται ότι οι πρόσθετες αυτές ποσότητες μπορούν να καλυφθούν, μέσω της σύνδεσης του έργου με τις υφιστάμενες υποδομές (υφιστάμενο δίκτυο της Δ.Ε.Υ.Α Ναυπάκτου και ηλεκτροδοτικό δίκτυο της πόλης).

Συγκεκριμένα οι ανάγκες σε νερό αφορούν κατά κύριο λόγο στις απαιτήσεις σε νερό των ελλιμενιζόμενων σκαφών.

Η μεταφορά των απορριμμάτων θα γίνεται με μέριμνα και εξοπλισμό του Δήμου Ναυπάκτου με ευθύνη του φορέα διαχείρισης λιμένα.

Τα ανακυκλώσιμα υλικά θα συλλέγονται σε κάδο ανακύκλωσης συσκευασιών, ενώ τα λοιπά αστικά απορρίμματα των χρηστών/επισκεπτών θα συλλέγονται σε κάδους απορριμμάτων και η μεταφορά τους θα γίνεται προς σταθμό μεταφόρτωσης (ΣΜΑ).

Το υπό μελέτη έργο αποτελεί μία ήπια παρέμβαση, περιορισμένου μεγέθους και μικρής δυναμικότητας, το οποίο εντάσσεται αρμονικά (λόγω μεγέθους και σχήματος) στην ευρύτερη γεωμορφολογία της περιοχής.

Η λειτουργία του λιμένα μικτής χρήσης στη Βαρειά, η παράλληλη αποφόρτιση του Παλαιού Λιμένα Ναυπάκτου, αλλά και η υλοποίηση του ήδη χωροθετημένου τουριστικού λιμένα ανατολικά της Ναυπάκτου, στη θέση Γρίμποβο (ΦΕΚ 432/Δ/24.06.1998), αναμένεται να επιφέρει   πολλαπλά θετικές επιδράσεις.

Το έργο, αναμένεται να επιφέρει θετικές επιπτώσεις στον πρωτογενή τομέα, καθώς θα δημιουργηθούν νέες, σύγχρονες και ασφαλείς θέσεις ελλιμενισμού αλιευτικών σκαφών.

Η λειτουργία του έργου αναμένεται να επιφέρει, άμεσα ή έμμεσα, θετικές επιπτώσεις στον τριτογενή τομέα,       καθώς θα παρέχεται η δυνατότητα ελλιμενισμού σε διερχόμενα σκάφη που πλέουν στον ευρύτερο Κορινθιακό Κόλπο, καθιστώντας έτσι τη Ναύπακτο πόλο έλξης επισκεπτών και αυξάνοντας το τουριστικό προϊόν της.

Ορίζοντας λειτουργίας  του έργου

Με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου τον Ιούνιο του 2022, η πλήρης ανάπτυξη του λιμένα περιλαμβάνει την υλοποίηση των κάτωθι υπολειπόμενων φάσεων κατασκευής και μελετών, τα οποία παρουσιάζονται με την θεώρηση ότι θα διαδέχονται η μια την άλλη ή θα συντρέχουν με τέτοιο τρόπο ώστε η κατασκευή του Έργου να θεωρείται μια συνεχόμενη διεργασία.

1)  Σύνταξη Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων:         1 μήνας (δεν περιλαμβάνεται ο χρόνος εγκρίσεων), εκτιμώμενος χρόνος εγκρίσεων 6 έως 9 μήνες.

2)     Σύνταξη οριστικής μελέτης λιμενικών έργων και Η/Μ εγκαταστάσεων, καθώς και τευχών δημοπράτησης για την κατασκευή του έργου: 3 μήνες (δεν περιλαμβάνεται  ο χρόνος εγκρίσεων), εκτιμώμενος χρόνος εγκρίσεων 3 έως 5 μήνες.

3)    Δημοπράτηση του έργου, εκτιμώμενος χρόνος 5 έως 8 μήνες.

4)     Κατασκευή των λιμενικών έργων. Η κατασκευή του συνόλου των λιμενικών έργων εκτιμάται στη φάση αυτή ότι θα διαρκέσει 12 μήνες περίπου.

Το συνολικό κόστος κατασκευής της προτεινόμενης λύσης, εκτιμάται σε 1.700.000 ευρώ.

Την Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου η μελέτη  Προκαταρκτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων (ΠΠΠΑ) του έργου. έλαβε την έγκριση από την αρμόδια αρχή της   Περιφέρειας.

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ψηφίστηκε ο νέος δικαστικός χάρτης – Πρωτοδικείο στην Ναύπακτο

Published

on

By

Ολοκληρώθηκε σήμερα Μ. Τετάρτη στη Βουλή η ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Δικαιοσύνης για τον νέο δικαστικό χάρτη της χώρας. Το νομοθέτημα ψηφίστηκε μετά την διενέργεια ονομαστικής ψηφοφορίας που ζήτησε η αντιπολίτευση.

Συγκεκριμένα, με 158 ψήφους υπέρ και 141 κατά, στο σύνολο των 299 ψηφισάντων βουλευτών, πέρασε το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης.

Σύμφωνα με τον νέο νόμο θα υπάρχει ένα Κεντρικό Πρωτοδικείο στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας, με έδρα  το Αγρίνιο, το Πρωτοδικείο Μεσολογγίου θα λειτουργεί ως παράλληλη έδρα του Πρωτοδικείου Αιτωλοακαρνανίας ενώ περιφερειακό Πρωτοδικείο θα λειτουργήσει στη Ναύπακτο.

Κατά την διήμερη συζήτηση του νομοσχεδίου, στην οποία μίλησε χθες και ο πρωθυπουργός, η κυβέρνηση μίλησε για νομοσχέδιο ιστορικής τομής στην ενίσχυση της ταχύτητας απονομής δικαιοσύνης. Θέση που δεν συμμερίστηκε η αντιπολίτευση μιλώντας είτε για κατάργηση δικαστηρίων είτε για ανεπάρκεια υποδομών σε τεχνολογία και προσωπικό.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μ. Τετάρτη Ακολουθία Μυστικού δείπνου – Ι.Ν Κοιμήσεως Θεοτόκου Παλαιοπαναγιά Ναυπάκτου (Ζωντανά 19:30)

Published

on

By

Τεχνική υποστήριξη –ζωντανή μετάδοση

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μ. Τρίτη: Ακολουθία του Νυμφίου – Ι.Ν Αγ. Παρασκευής Ναυπάκτου (Ζωντανά 19:30)

Published

on

By

 

Τεχνική υποστήριξη –ζωντανή μετάδοση

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ