Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τηλεκπαίδευση: «αναγκαίο κακό»

Published

on

πιτσιάκκασ-πετρος-φιλόλογος-Ναύπακτος

Πέτρος Πιτσιάκκας 

Φιλόλογος – M.Ed. – Διευθυντής 2ου ΓΕΛ Ναυπάκτου

Τον τελευταίο χρόνο μπήκε για τα καλά στη ζωή της εκπαιδευτικής κοινότητας, και γενικά της ελληνικής κοινωνίας, η τηλεκπαίδευση. Τηλεκπαίδευση είναι η εκπαίδευση από απόσταση. Η διδασκαλία δεν γίνεται με φυσική παρουσία στην αίθουσα διδασκαλίας και γενικά στο σχολείο, αλλά από μακριά, με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

Εδώ και δύο εβδομάδες, το ελληνικό σχολείο κινείται στους ρυθμούς της τηλεκπαίδευσης. Στα πλαίσια των μέτρων, για την αντιμετώπιση της διασποράς του ιού covid 19, τα σχολεία έκλεισαν και η εκπαιδευτική διαδικασία δεν γίνεται δια ζώσης, αλλά εξ αποστάσεως. Η αίθουσα διδασκαλίας αντικαταστάθηκε από το ηλεκτρονικό δωμάτιο. Τα φυσικά πρόσωπα, των μαθητών και των καθηγητών, έχουν αντικατασταθεί από τα εικονίδια με το ονοματεπώνυμο τους. Στη θέση του πίνακα, μπήκε η οθόνη του υπολογιστή.

Ο εκπαιδευτικός του ελληνικού σχολείου βρέθηκε ξαφνικά σε μια νέα, πρωτόγνωρη πραγματικότητα. Το ίδιο βέβαια συνέβη και με τους μαθητές. Άλλο η οθόνη και άλλο ο πίνακας. Άλλο να μιλάς και να βλέπεις απέναντι σου πρόσωπα και άλλο να μιλάς και να βλέπεις στο κενό και να ακούγεται μόνο η φωνή. Άλλο η διανομή στους μαθητές φωτοτυπίας με το σχεδιάγραμμα του μαθήματος, και άλλο η διανομή οθόνης. Άλλο η φυσική συνομιλία στην τάξη, μεταξύ των μαθητών, και άλλο η συνομιλία μέσω του chat.  Άλλο η φυσική κοπάνα από το μάθημα και άλλο η ηλεκτρονική. Νέοι καιροί, νέα ήθη.

Κι όμως , παρά τις δυσκολίες και τις πρωτόγνωρες καταστάσεις, παρά τις όποιες αδυναμίες, η εκπαιδευτική κοινότητα (καθηγητές και μαθητές) ανταποκρίθηκε και έκανε το αδύνατο δυνατό. Μετά τις δύο πρώτες μέρες, κατά τις οποίες παρουσιάστηκαν δυσλειτουργίες και αρρυθμίες, λόγω των τεχνικών δυσκολιών, η τηλεκπαίδευση προχωρά κανονικά και τα ποσοστά συμμετοχής των μαθητών στα μαθήματα είναι πολύ υψηλά.

Παρ’ όλα αυτά η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί, σε καμιά περίπτωση,  να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία. Όμως, υπό τις παρούσες συνθήκες, είναι ένα «αναγκαίο κακό», αφού ο μαθητής δεν αποκόπτεται από την εκπαιδευτική διαδικασία. (Ας θυμηθούμε τι ζημιά προκλήθηκε,  στην πρώτη περίοδο της πανδημίας, κατά την οποία οι μαθητές έμειναν μακριά από την εκπαιδευτική διαδικασία για 6 μήνες). Με αυτή, διατηρείται η επαφή του μαθητή με το σχολείο, με τη διδασκαλία, τη μάθηση, το πρόγραμμα, έστω και …εξ αποστάσεως.

Όλοι σχεδόν, σήμερα, αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα της τηλεκπαίδευσης. Ωστόσο δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε τις σημερινές αντιφάσεις και την υποκριτική συμπεριφορά κάποιων παραγόντων, σε σχέση με το παρελθόν. Χθες, έβαλλαν εναντίον της τηλεκπαίδευσης, ενώ σήμερα κόπτονται γιατί, την πρώτη μέρα εφαρμογής της, παρουσιάστηκαν τεχνικά προβλήματα και ζήτησαν την παραίτηση της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ. Χθες έγραφαν πύρινα άρθρα εναντίον, σήμερα παρουσιάζονται ως υπέρμαχοι υποστηρικτές. Χθες η εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο κινδύνευαν από την τηλεκπαίδευση, ενώ σήμερα αυτοί που τα έλεγαν διαμαρτύρονται γιατί καθυστέρησε να ξεκινήσεις 1-2 μέρες.

Δυστυχώς, για άλλη μια φορά, η μικροπολιτική και οι κομματικές σκοπιμότητες μπήκαν πάνω από την ουσία. Ωστόσο, η εκπαιδευτική κοινότητα, στο σύνολο της, στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και, παρά τις δυσκολίες, κράτησαν και κρατούν ζωντανή και όρθια την εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει ότι είναι όλα καλά. Αντίθετα, θα πρέπει να γίνουν πολλά για την ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην τηλεκπαίδευση και γενικά στις ψηφιακές δυνατότητες. Είναι ανάγκη να εξασφαλιστεί σε όλους τους εμπλεκόμενους, χωρίς καμιά εξαίρεση, μαθητές και καθηγητές, ο αναγκαίος τεχνικός εξοπλισμός, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της τηλεκπαίδευσης. Επιπλέον θα πρέπει να αναβαθμιστεί το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και ταυτόχρονα να αναπτυχθεί γρήγορο διαδίκτυο ώστε η τηλεκπαίδευση να γίνεται απρόσκοπτα, χωρίς άγχος και εκνευρισμούς. Εξάλλου, ακόμη και όταν εκλείψουν οι αιτίες που καθιστούν, σήμερα, αναγκαία την τηλεκπαίδευση, αυτή θα συνεχίσει να είναι παρούσα ως ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια της εκπαιδευτικής κοινότητας, το οποίο θα λειτουργεί συμπληρωματικά της δια ζώσης διδασκαλίας.

Η τηλεκπαίδευση είναι ένα «αναγκαίο κακό», σήμερα, και ένα χρήσιμο εργαλείο, στη συνέχεια. Όσο πιο γρήγορα προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα, τόσο το καλύτερο για την εκπαιδευτική διαδικασία. Εξάλλου ας μην ξεχνάμε πως «ανάγκα και θεοί πείθονται»

Υ.Σ (άσχετο με τα παραπάνω) Η ΟΛΜΕ ζήτησε την παραίτηση της Υπουργού Παιδείας γιατί το ποσοστό συμμετοχής των καθηγητών στις εκλογές για την ανάδειξη των υπηρεσιακών συμβουλίων ήταν πολύ χαμηλό. Με βάση αυτό το σκεπτικό, η ηγεσία της ΟΛΜΕ θα έπρεπε να έχει παραιτηθεί από καιρό, αν λάβουμε υπόψη τα ποσοστά συμμετοχής των καθηγητών στις κατά περιόδους απεργιακές κινητοποιήσεις που εξαγγέλλει.

 

 

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μήνυμα Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριου Φαρμάκη για το Πάσχα

Published

on

By

Στο μήνυμά του για τις Άγιες Ημέρες της Ανάστασης και του Πάσχα, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, αναφέρει τα εξής:

«Μεγάλη Εβδομάδα.

Άγιο Πάθος.

Επιτάφιος.

Ανάσταση.

Λέξεις, γεμάτες πίστη και θρησκευτική κατάνυξη. Μέρες, που φέρνουν πολύ έντονα στο μυαλό μας κάποιες άλλες λέξεις, όπως αγάπη και αλληλεγγύη. Νοήματα, που δείχνουν ότι κάθε εμπόδιο στη ζωή του ανθρώπου δικαιώνεται μόνο όταν εμπεριέχει τον σπόρο της αναγέννησης και της ειρηνικής δημιουργίας.

Αυτές τις μέρες, πηγαίνοντας στις εκκλησιές λοιπόν, ας ανάψουμε ένα κεράκι ως ευχή, ώστε κάθε «Σταύρωση» να ακολουθείται από «Ανάσταση» για όλους τους ανθρώπους.

Και όλοι μαζί, βασιζόμενοι στις ακατάλυτες αξίες και τα ιδανικά του τόπου μας, ας καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ώστε να σταματήσει ο άδικος πόνος και περισσότερο φως να πέσει στον κόσμο μας.

Από την καρδιά μου ευχές στους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας για υγεία, χαρά και αγάπη. Και αυτές τις μέρες και πάντα!

Καλή Ανάσταση, Καλό Πάσχα!»

Το μήνυμα του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριου Φαρμάκη για το Πάσχα, στον σύνδεσμο: https://youtu.be/uFj_7_VhqU8

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΚΝΔ:  Εργατική Πρωτομαγιά –  Ημέρα μνήμης και τιμής

Published

on

By

Το Εργατικό Κέντρο Ναυπακτίας  &  Δωρίδας συμμετείχε στην  24ωρη Γενική Απεργία για την Εργατική Πρωτομαγιά, την Τετάρτη 1η Μαΐου 2024 που προκήρυξε η ΓΣΕΕ. Εργαζόμενοι, συνταξιούχοι και άνεργοι, συγκεντρώθηκαν μπροστά στο Εργατικό Κέντρο, όπου  απεύθυναν χαιρετισμούς ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Αριστομένης Χάρος τονίζοντας ότι «η Πρωτομαγιά του 2024 βρίσκει για μια ακόμα χρονιά τις εργαζόμενες και τους εργαζόμενους της χώρας αντιμέτωπους με μια άνευ προηγουμένου κρίση διαβίωσης. Η ακρίβεια, η κοινωνική φτώχεια, ο περιορισμός εργασιακών δικαιωμάτων, η επισφάλεια και η ανασφάλεια στους χώρους εργασίας, είναι οι κυρίαρχες συνέπειες των εφαρμοζόμενων πολιτικών.

Η 1η Μάη εκτός από ημέρα μνήμης και τιμής για τους πρωτοπόρους αγωνιστές της εργατικής τάξης  είναι και ημέρα αγώνα και απεργίας των εργαζόμενων».

Ακολούθησε χαιρετισμός από την πρόεδρο του νομαρχιακού τμήματος της ΑΔΕΔΥ Βάσω Νταουσάνη και από τον δήμαρχο Ναυπακτίας Βασίλη Γκίζα.

Στη συνέχεια οι συγκεντρωμένοι έφτασαν στην πλατεία Φαρμάκη όπου και ακολούθησε κατάθεση στεφάνων. Το «παρών» στην απεργία έδωσαν οι αντιδήμαρχοι Ντίνος Τσουκαλάς και Νίκος Ραφτόπουλος, οι επικεφαλής της μείζονος και της ελάσσονος αντιπολίτευσης Γιώργος Σιαμαντάς και Ανδρέας Κωνσταντόπουλος αντίστοιχα καθώς και ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας της περιφέρειας δυτικής Ελλάδας Σπύρος Σκιαδαρέσης και ο υποψήφιος ευρωβουλευτής και πρώην υπουργός Γιάννης Μανιάτης.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΚΝΔ: 24ωρη Γενική Απεργία για την Εργατική Πρωτομαγιά

Published

on

By

Το Εργατικό Κέντρο Ναυπακτίας  &  Δωρίδας καλεί όλους τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τους ανέργους, στην 24ωρη Γενική Απεργία για την Εργατική Πρωτομαγιά, την Τετάρτη 1η Μαΐου στις 9:30 το πρωί μπροστά στο Εργατικό Κέντρο και στην κατάθεση στεφάνων που θα ακολουθήσει στην πλατεία Φαρμάκη.

Η Πρωτομαγιά του 2024 βρίσκει για μια ακόμα χρονιά τις εργαζόμενες και τους εργαζόμενους της χώρας αντιμέτωπους με μια άνευ προηγουμένου κρίση διαβίωσης. Η ακρίβεια, η κοινωνική φτώχεια, ο περιορισμός εργασιακών δικαιωμάτων, η επισφάλεια και η ανασφάλεια στους χώρους εργασίας, είναι οι κυρίαρχες συνέπειες των εφαρμοζόμενων πολιτικών.

Η 1η Μάη εκτός από ημέρα μνήμης και τιμής για τους πρωτοπόρους αγωνιστές της εργατικής τάξης  είναι και ημέρα αγώνα και απεργίας των εργαζομένων.

Η Πρωτομαγιά υπενθυμίζει και τιμά τις επιτυχίες και τις θυσίες των εργαζομένων στην ιστορία, όπως η μείωση των ωρών εργασίας, η βελτίωση των συνθηκών εργασίας, και η θέσπιση του οκτάωρου. Αναδεικνύει το δικαίωμα στην εργασία και στις δίκαιες εργασιακές συνθήκες, κάτι που είναι θεμελιώδες για την κοινωνική δικαιοσύνη και την οικονομική ασφάλεια. Συμβολίζει την αλληλεγγύη μεταξύ των εργαζομένων ανά τον κόσμο και ενισχύει την έννοια της κοινής αγωνίας και των κοινών στόχων για καλύτερες συνθήκες για όλους. Παρέχει μια ευκαιρία για τους εργαζόμενους να αναδείξουν τρέχοντα θέματα και προκλήσεις στον εργασιακό χώρο, όπως η ανισότητα, η ανεργία, και οι δυσμενείς συνθήκες εργασίας.

Γι’ αυτό το λόγο αγωνιζόμαστε για ένα παρόν και ένα μέλλον καλύτερο για εμάς και τα παιδιά μας. Χωρίς ακρίβεια, κοινωνική φτώχεια, εργασιακή ανασφάλεια και ανισότητες.

Αυτή την ιστορική μέρα, ενώνουμε τη φωνή μας και όλοι μαζί δίνουμε αγωνιστικό, απεργιακό παρών στο κάλεσμα των συνδικάτων την Τετάρτη 1η Μάη.

ΖΗΤΩ Η ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ!

ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΕΤΑΡΤΗ 1η ΜΑΗ

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΩΡΑ 9:30 ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΝΔ

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ