Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δικαιώματα Ανεξάρτητων Δημοτικών Συμβούλων

Published

on

Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι μπορούν να ανεξαρτητοποιηθούν με δική τους πρωτοβουλία από τη Δημοτική Παράταξη στην οποία ανήκουν, μέσω υποβολής γραπτής δήλωσής τους προς το Προεδρείο του Δημοτικού Συμβουλίου, σύμφωνα με τα όσα ορίζει η παρ.4 του αρ.66 του ν.3852/2010.

Η γραπτή δήλωση πρέπει να διατυπώνεται κατά τρόπο σαφή, ώστε να προκύπτει η βούληση του Δημοτικού Συμβούλου να αποχωρήσει, οριστικά, από την Δημοτική Παράταξη.

Επίσης οι Δημοτικοί Σύμβουλοι μπορούν να διαγραφούν από τη Δημοτική Παράταξη στην οποία ανήκουν. Για να πραγματοποιηθεί η διαγραφή, εάν η Δημοτική Παράταξη έχει τουλάχιστον 3 μέλη, απαιτείται απόφαση της πλειοψηφίας των 2/3 αυτών. Δεν νοείται διαγραφή Δημοτικού Συμβούλου από Παράταξη την οποία απαρτίζουν δύο Σύμβουλοι.

Να σημειωθεί ότι: η εκούσια ανεξαρτητοποίηση ή η διαγραφή Δημοτικού Συμβούλου από τη Δημοτική του Παράταξη επιφέρει, κατά κανόνα, την απώλεια τυχόν αξιωμάτων που κατέχει, όπως,  μέλος της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, παραμένοντας, ωστόσο, απλοί – ανεξάρτητοι Δημοτικοί Σύμβουλοι.

Εξαίρεση στον ανωτέρω κανόνα αποτελούν οι Αντιδήμαρχοι, μιας και η παρ.6 του αρ.66 του ν.3852/2010 ως ισχύει, ορίζει ότι “ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος μπορεί να ορισθεί ή να παραμείνει Αντιδήμαρχος”. (Υπενθυμίζεται ότι η Κυβέρνηση έχει προαναγγείλει νομοθετική ρύθμιση  για την αντίθετη διάταξή της, συγκεκριμένα για την παρ.1 αρ.59  ν.3852/2010 όπου πριν λίγες ημέρες πρόσθεσε το εδάφιο “Αντιδήμαρχος που ανεξαρτητοποιήθηκε ή διαγράφηκε από την Παράταξή του, εκπίπτει αυτοδικαίως από το αξίωμα αυτό”).

Δικαιώματα και  υποχρεώσεις

Αναφορικά με τα δικαιώματα και, συνακόλουθα, τις υποχρεώσεις Δημοτικών Συμβούλων, που ανεξαρτητοποιήθηκαν ή διαγράφηκαν από την Παράταξή τους, υπογραμμίζεται, ότι οι εν λόγω Δημοτικοί Σύμβουλοι θεωρούνται ανεξάρτητα μέλη του Συμβουλίου, μη ανήκοντα σε κάποια Παράταξη.

Ο ν.3852/2010 ως ισχύει, ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ Δημοτικής Παράταξης από Συμβούλους που ανεξαρτητοποιήθηκαν ή διαγράφηκαν από τις Δημοτικές Παρατάξεις με τις οποίες έχουν εκλεγεί.

Ομοίως, ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΧΩΡΗΣΗΣ διαγραφέντα ή ανεξαρτητοποιηθέντα Δημοτικού Συμβούλου σε άλλη Παράταξη από αυτήν με την οποία έχει εκλεγεί.

Από το νομοθέτη όμως παρέχεται η δυνατότητα ΕΠΑΝΕΝΤΑΞΗΣ ανεξάρτητου Δημοτικού Συμβούλου στην Παράταξη από την οποία ανεξαρτητοποιήθηκε ή διαγράφηκε, εφόσον τούτο γίνει δεκτό από τα 2/3 των μελών, προκειμένου για Παρατάξεις που έχουν τουλάχιστον 3 μέλη και από όλα τα μέλη, στην περίπτωση ανεξαρτητοποίησης Δημοτικού Συμβούλου, προκειμένου για Παρατάξεις με λιγότερα από 3 μέλη.

Πάγια διοικητική θέση του Υπουργείου Εσωτερικών αποτελεί ότι οι τυχόν αλλαγές στον αριθμό των μελών των Παρατάξεων, λόγω ανεξαρτητοποιήσεων ή διαγραφών, ΔΕΝ  ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ  ΕΠΑΝΑΚΑΘΟΡΙΣΜΟ  ΤΗΣ  ΘΕΣΗΣ  ΤΩΝ  ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ  εντός του Δημοτικού Συμβουλίου για την εφαρμογή ειδικών διατάξεων της νομοθεσίας που αναφέρονται σε δεύτερο ή τρίτο σε εκλογική δύναμη Συνδυασμό, καθώς η θέση των Παρατάξεων αυτών διαμορφώνεται με βάση το εκλογικό αποτέλεσμα και τη σχετική απόφαση ανακήρυξής του κατά τόπο αρμόδιου Πρωτοδικείου.

Διαφορετική είναι η περίπτωση κατάρτισης «Σύμπραξης» εντός του Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία δύναται να οδηγήσει σε επανακαθορισμό της θέσης μίας η περισσότερων Παρατάξεων.

Ανεξαρτητοποιηθείς ή διαγραφείς Σύμβουλος συμμετέχει στην εκλογή μελών του Προεδρείου του Δημοτικού Συμβουλίου ΜΟΝΟ κατά τη Β’ φάση της εκλογής και όχι κατά την α’ φάση, καθόσον στη φάση αυτή συμμετέχουν μόνο μέλη των Δημοτικών Παρατάξεων.

 

Ο ανεξαρτητοποιηθείς ή διαγραφείς Δημοτικός Σύμβουλος έχει τα κατωτέρω δικαιώματα:

Α) Παρευρίσκεται και ψηφίζει στις συζητήσεις της ολομέλειας του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς δεν απολύει τη θέση του εντός αυτής.

Β) Δύναται να αιτείται μαζί με άλλους Δημοτικούς Συμβούλους τη σύγκληση Δημοτικού Συμβουλίου, βάσει του εδ.α’ της παρ.2 του αρ.67 του ν.3852/2010 ως ισχύει. H εν λόγω διάταξη θεσπίζει ρητά την υποχρέωση του Πρόεδρου του Δημοτικού Συμβουλίου να καλεί τα μέλη του σε συνεδρίαση με γραπτή Πρόσκληση, όποτε το ζητήσει το 1/3 τουλάχιστον του συνολικού αριθμού των μελών του Συμβουλίου.

Γ) Δύναται να ζητά από τον Δήμαρχο, την Οικονομική Επιτροπή και την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής πληροφορίες και συγκεκριμένα στοιχεία, που είναι χρήσιμα για την άσκηση των καθηκόντων του, βάσει της παρ.3 του αρ.69 του ν.3852/2010 ως ισχύει.

Δ) Δικαιούται να εγγραφεί ως ομιλητής και να τοποθετηθεί επί συγκεκριμένου θέματος της ημερήσιας διάταξης, εντός των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου

Ε) Δύναται να ορισθεί Αντιδήμαρχος ή να παραμείνει στη θέση αυτή, μετά την ανεξαρτητοποίηση ή διαγραφή του, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει το αρ.59 του ν. 3852/2010 (εκκρεμεί η προαναφερθείσα νομοθετική ρύθμιση που έχει προαναγγείλει το ΥΠΕΣ επί του τελευταίου εδαφίου της παρ.1 του αρ.59 που αναφέρει την αυτοδίκαιη έκπτωση).

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο συντελεστής δόμησης θα ορίζει το επιπλέον ύψος στα κτίρια

Published

on

By

O συντελεστής δόμησης ανά περιοχή θα επιβάλλει το τελικό ύψος των οικοδομών και των κτιρίων σύμφωνα με τροπολογία στο πολυνομοσχέδιο και πολεοδομικές και ενεργειακές διατάξεις που κατατέθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ψηφίστηκε στη Βουλή.

Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται πως «η τροποποίηση του πλαισίου κρίνεται αναγκαία καθώς υφίσταται κατεπείγουσα ανάγκη παροχής κατευθύνσεων προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν μεταβολές του ύψους, οι οποίες, παρόλο που ως όρος συνιστά καθ’ εαυτόν δυσμενή μεταβολή των συνθηκών, δύναται να υποστηριχθεί ότι οδηγούν σε αλλοίωση της φυσιογνωμίας μιας περιοχής και κατ’ επέκταση σε τρωτότητα των επικείμενων οικοδομικών αδειών».

Αυτές οι διατάξεις είναι μεταβατικού χαρακτήρα μέχρι να εγκριθούν τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια και να περιοριστούν τα κίνητρα α) να μην δημιουργηθούν εφεξής τετελεσμένα ως προς επιρροή αυτών στην φυσιογνωμία των περιοχών, και β) να αποφευχθεί τρωτότητα των οικοδομικών αδειών για λόγους εφαρμογής των κινήτρων του ΝΟΚ.

Η ρύθμιση αυτή είναι σε ισχύ για το διάστημα 1.5.2024 έως και το τέλος του 2025.

Τα βασικά σημεία

Όπως ορίζεται στην τροπολογία θα υπάρχει σταδιακή διάρθρωση σε συντελεστές 0,8 και το έξτρα κτιριακό ύψος δεν θα μπορεί να ξεπερνά τα 2 μέτρα. Αυτό εξασφαλίζει πως θα μπορεί να προστίθεται άλλος όροφος. Για συντελεστές μέχρι 1,6 το μάξιμουμ έξτρα ύψος δεν θα μπορεί να είναι πάνω από 2,5 μέτρα. Για συντελεστές δόμησης άνω του 1,6 το μέγιστο επιπλέον ύψος θα μπορεί να είναι μέχρι 3 μέτρα.

Για οικοδομικές άδειες κτηρίων μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας, καθώς και δημιουργίας φυτεμένων επιφανειών, πέραν των προβλεπόμενων ελέγχων διενεργείται και επαναληπτικός έλεγχος ανά 5 έτη από διαφορετικούς κάθε φορά Ελεγκτές Δόμησης.

Για τα δώματα αναφέρεται πως «το περιεχόμενο του φακέλου των δικαιολογητικών και οι επιμέρους προδιαγραφές σχεδίων και τεχνικής έκθεσης, που υποβάλλονται στην αρμόδια υπηρεσία για κατασκευή Φυτεμένης Επιφάνειας, ο τρόπος διενέργειας και η περιοδικότητα των ελέγχων τήρησης των όρων του παρόντος, το ύψος των προστίμων υπέρ του Πράσινου Ταμείου σε περίπτωση μη υλοποίησης ως άνω τεχνικής έκθεσης, καθώς και κάθε άλλο συναφές ζήτημα προσδιορίζονται απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας».

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ακολουθία Αναστάσεως – Ι.Ν Αγ. Δημητρίου Ναυπάκτου (Ζωντανά 23:00)

Published

on

By

 

 

Τεχνική υποστήριξη –ζωντανή μετάδοση

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μ. Παρασκευή: Ακολουθία του Επιταφίου – Ι.Ν Αγ. Δημητρίου Ναυπάκτου (Ζωντανά 19:00)

Published

on

By

 

Τεχνική υποστήριξη –ζωντανή μετάδοση

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ