Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

ΙΒ’ Ιερατική Ημερίδα των Κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας

Published

on

 Με την καθιερωμένη ετήσια Ημερίδα έγινε η έναρξη των μηνιαίων Ιερατικών Συνάξεων των Κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας, για το νέο εκκλησιαστικό έτος, την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2019.

Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Ιερού Ησυχαστηρίου του αειμνήστου Αρχιμ. Θεοκλήτου Ντζάθα, στο Παναιτώλιο Αγρινίου.

Στον Ιερό Ναό Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης τελέσθηκε η Θεία Λειτουργία, κατά την οποία ιερούργησε ο πρωτοπρ. Δημήτριος Πατσιαλός, εφημέριος του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Νεαπόλεως, με τον διάκονο π. Σιλουανό Ψιλλιά. Στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ησυχαστηρίου, ακολούθησαν οι εργασίες της ΙΒ’ Ιερατικής Ημερίδος της Ιεράς Μητροπόλεως.

Κατά την έναρξη ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς, ευχήθηκε στους ιερείς για το νέο εκκλησιαστικό έτος και παρουσίασε τον προσκεκλημένο του ομιλητή, Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεο.

Ο  ομιλητής, Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος, αφού ευχαρίστησε τον Ποιμενάρχη μας για την πρόσκληση και εξέφρασε τη χαρά του, επειδή βρίσκεται σε οικείο χώρο με γνωστά και οικεία πρόσωπα, ανέπτυξε το πολύ ενδιαφέρον και επίκαιρο θέμα «Το έργο της Εκκλησίας στην εποχή μας».

Εισαγωγικά, είπε ότι η Εκκλησία έχει δύο βασικούς σκοπούς: πρώτον την ομολογία της πίστεως και δεύτερον την ποιμαντική διακονία των Χριστιανών.

Στην συνέχεια ανέπτυξε τα δύο αυτά σημεία

1.Ομολογία της πίστεως: Ο Σεβασμιώτατος όρισε την ορθόδοξη πίστη ως αποκάλυψη του Θεού στους αγίους δια μέσου των αιώνων. Οι Άγιοι καταγράφουν την αποκάλυψη στην Αγία Γραφή, στις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων, στα κείμενα και τις ομιλίες τους και στην υμνογραφία της Εκκλησίας. Όποια διδασκαλία είναι έξω από την Αγία Γραφή, τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων και την υμνογραφία δεν είναι ορθόδοξη.

Ως προς τις Οικουμενικές Συνόδους, ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου ανέλυσε τις αποφάσεις των 7 πρώτων Οικουμενικών Συνόδων, και των δύο άλλων Συνόδων επί Μεγάλου Φωτίου και επί αγίου Γρηγορίου του Παλαμά. Παρουσίασε τα κεντρικά σημεία των αποφάσεων αυτών, και την διαφορά μεταξύ των αιρετικών που φιλοσοφούσαν και των Πατέρων της Εκκλησίας που θεολογούσαν βάσει της εμπειρίας των Προφητών και των Αποστόλων, ως προς την Χριστολογία, την Τριαδολογία και την Εκκλησιολογία.

2.Ορθόδοξη ποιμαντική: Ο Σεβασμιώτατος, ως προς το σημείο αυτό, είπε ότι η Ορθόδοξη ποιμαντική γίνεται με βάση τους κανόνας των Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων, που είναι η πρακτική εφαρμογή των όρων-δογμάτων. Κυρίως ανέλυσε τον 102ο Κανόνα της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου, που δείχνει ότι η αμαρτία είναι ασθένεια, ο Επίσκοπος και οι Πνευματικοί πατέρες είναι θεραπευτές, η πνευματική διακονία είναι η εν Πνεύματι ιατρική επιστήμη, σκοπός της είναι η θεραπεία του ανθρώπου και η μετοχή του στην «άνω λαμπροφορία» και δείχνει την μέθοδο με την χρήση καταλλήλων φαρμάκων, μέσα από την προοπτική της ακρίβειας και της οικονομίας.

Ακολούθησε συζήτηση, κατά την οποία ο Σεβασμιώτατος κ. Ιερόθεος απάντησε σε διάφορες ερωτήσεις των Ιερέων, όπως: –Πώς θα αντιμετωπίσουμε ποιμαντικά την σύγχυση που προκαλείται στους πιστούς από τον όγκο της θεολογικής παραπληροφόρησης; –Πώς αντιμετωπίζεται ποιμαντικά το φαινόμενο της σημερινής «διαδικτυακής» προφητολογίας; –Πώς θα αντιμετωπίσουμε την παρουσία αλλοδόξων στα Μυστήρια; –Πώς θα αντιμετωπίσουμε διάφορα ποιμαντικά θέματα βιοηθικά, όπως την εξωσωματική γονιμοποίηση; –Τι μέλλει γενέσθαι με το μάθημα των Θρησκευτικών; κ.ά.

Την όλη συζήτηση έκλεισε ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Κοσμάς, ευχαριστώντας τον ομιλητή για την σημαντική ομιλία του, αλλά και τους ιερείς για την συμμετοχή τους. Ο Σεβασμιώτατος, αναφερόμενος στον Μητροπολίτη Ναυπάκτου είπε ότι είναι ένας κορυφαίος θεολόγος μέσα στην Ελλαδική, αλλά και την παγκόσμια Ορθοδοξία και τον ευχαρίστησε για όλη την προσφορά του στην Εκκλησία. Τονίζοντας ότι η πρόσκληση προς το πρόσωπό του είναι συνεχής και μόνιμη, αναφέρθηκε στη γνωριμία τους από τα παιδικά τους χρόνια, καθώς και ο Μητροπολίτης κ. Ιερόθεος έζησε τα γυμνασιακά του χρόνια στο Αγρίνιο. Επίσης, επισήμανε πως μέσα από τις μελέτες του και την μεγάλη εμπειρία που κουβαλά, είναι ένας άνθρωπος που μπορεί να διδάσκει και να ωφελεί κληρικούς και λαϊκούς.

Εκ  του  Γραφείου  Τύπου  και  Επικοινωνίας της  Ιεράς  Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας

ΕΛΛΑΔΑ

Οι έδρες των Σπαρτιατών και τα Συνταγματικά διλήμματα

Published

on

By

Οι υποστηρικτές της απαγόρευσης των πολιτικών κομμάτων και στην Ελλάδα αντέτειναν ότι η Δημοκρατία δεν μπορεί να αυτοκτονεί και πρέπει να αμύνεται απέναντι στους εχθρούς της.

Η συνέχεια όμως μάλλον τους διέψευσε: Μπορεί να απαγορεύθηκαν οι Έλληνες του Ηλία Κασιδιάρη, κατήλθαν όμως με την υποστήριξή του στις εκλογές οι Σπαρτιάτες και κατέλαβαν ένα όχι ευκαταφρόνητο εκλογικό ποσοστό.

Σαν να μην έφτανε αυτό, υποβλήθηκαν ενστάσεις στο ΑΕΔ (Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο) με αίτημα να εκπέσουν οι βουλευτές των Σπαρτιατών από τις έδρες τους.

Τι θα γίνει με τις έδρες των εκπεσόντων βουλευτών στις δώδεκα εκλογικές περιφέρειες όπου οι Σπαρτιάτες εξέλεξαν βουλευτή;

Μήπως οι έδρες αυτές να δοθούν στα κόμματα, τα οποία στις συγκεκριμένες εκλογικές περιφέρειες εμφανίζουν τον μεγαλύτερο αριθμό αδιάθετων ψήφων;

Αλλά κάτι τέτοιο δεν θα προσέκρουε στη λογική του εκλογικού νόμου, ο οποίος κατανέμει τις έδρες και με βάση τη δύναμη των κομμάτων στο σύνολο της Επικράτειας, προβλέποντας τη μεταφορά αδιάθετων υπολοίπων ανάμεσα στις διάφορες εκλογικές περιφέρειες;

Αφού κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να είναι σωστό, μήπως να μοιραστούν οι έδρες των Σπαρτιατών αναλογικά στα άλλα κόμματα, τα οποία εκπροσωπούνται στη Βουλή;

Με ποιον νόμο όμως και με ποια κριτήρια θα γίνει αυτή η κατανομή των εδρών;

Τι θα γίνει με τη στρογγυλοποίηση των δεκαδικών που θα προκύψουν;

 

Ας ερευνήσουμε τότε μια τρίτη λύση: Οι Σπαρτιάτες να θεωρηθούν πλασματικά και εκ των υστέρων ότι δεν συγκέντρωσαν το απαραίτητο 3% για να εισέλθουν στην Βουλή και με το δεδομένο αυτό να εφαρμοστεί ο εκλογικός νόμος και να μοιραστούν οι έδρες τους στα άλλα κόμματα. Σε μια τέτοια περίπτωση, θα εφαρμόσουμε τον εκλογικό νόμο με βάση ένα δεδομένο, που ξέρουμε ότι δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα (αφού οι Σπαρτιάτες έλαβαν πάνω από 3%).

 

Τέταρτη λύση: Να θεωρήσουμε ότι οι ψήφοι στους Σπαρτιάτες δεν είναι έγκυρες και έτσι να γίνει ανακατανομή των εδρών. Αυτό όμως θα έχει πολλαπλές επιπτώσεις στην εκ νέου εφαρμογή του εκλογικού νόμου για την ανακατανομή των εδρών (π.χ. ως προς το εκλογικό μέτρο), αυξάνοντας τον κίνδυνο για πιθανές «καραμπόλες» στις διάφορες εκλογικές περιφέρειες. Εξάλλου, δεν μπορεί να είναι άκυρες οι ψήφοι υπέρ των Σπαρτιατών στις δώδεκα εκλογικές περιφέρειες όπου εξέλεξαν βουλευτή και έγκυρες σε όλες τις άλλες εκλογικές περιφέρειες.

 

Και τέλος: Την ανακατανομή των εδρών θα την αποφασίσει το ίδιο το ΑΕΔ ή μήπως θα παραπέμψει το ζήτημα στην Ανωτάτη Εφορευτική Επιτροπή, που θα πρέπει να συγκροτηθεί εκ νέου;

Το σημαντικό όμως είναι κάτι άλλο: Όπου και με όποιον τρόπο και να δοθούν οι έδρες των Σπαρτιατών (φανταστείτε τι διαφωνίες θα προκύψουν μεταξύ κομμάτων, εκλογολόγων, νομικών κ.λπ.), η στρέβλωση της δημοκρατικής αρχής θα είναι κάτι περισσότερο από προφανής. Γιατί συνιστά αλλοίωση της λαϊκής βούλησης, να ψηφίζει ένας πολίτης ένα κόμμα και η ψήφος του να αποβαίνει τελικά υπέρ άλλου κόμματος.

Εφόσον λοιπόν το ΑΕΔ αποφασίσει ότι παρανόμως συμμετείχε ένα κόμμα στις εκλογές, τότε θα πρέπει να επαναληφθούν οι εκλογές χωρίς τη συμμετοχή του. Γιατί δεν γνωρίζουμε ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα των εκλογών, εάν δεν συμμετείχε το κόμμα αυτό. Η επανάληψη των εκλογών (είτε στις συγκεκριμένες εκλογικές περιφέρειες είτε σε ολόκληρη την επικράτεια) είναι η μόνη σύμφωνη με τη δημοκρατική αρχή λύση. Βέβαια, είναι εύλογο κανείς να μη θέλει την επανάληψη των εκλογών, ειδικά για τον συγκεκριμένο λόγο.

Μόνο που η υπεράσπιση της Δημοκρατίας, με τον εσφαλμένο τρόπο που επιλέχθηκε το 2023, έχει το τίμημά της. Δεν μπορείς δηλαδή να θεσπίζεις ρυθμίσεις προς υπεράσπιση της δημοκρατίας και, όταν έρθει η ώρα της εφαρμογής τους, να αρνείσαι την εφαρμογή της δημοκρατικής αρχής.

Οι καταστάσεις αυτές συμβάλλουν ακόμη περισσότερο στη μείωση της αξιοπιστίας των πολιτικών θεσμών και της σύγχρονης αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, αυξάνοντας κατ’ αποτέλεσμα και μακροπρόθεσμα τη δύναμη των ακραίων και αντιδημοκρατικών τάσεων.

Συνάγεται ένα συμπέρασμα από όλα αυτά; Νομίζω ναι.

Όταν η μαχόμενη δημοκρατία ξεφεύγει από τα σωστά όρια (που προκύπτουν από την εφαρμογή του ποινικού δικαίου, την αντιμετώπιση των πραγματικών προβλημάτων της κοινωνίας και την αξιοποίηση των άλλων μέσων που παρέχει η έννομη τάξη για την αντιμετώπιση των εχθρών της Δημοκρατίας), η Δημοκρατία μας οδηγείται σε συνταγματικά αδιέξοδα.

*Σπύρος Βλαχόπουλος – Καθηγητής Νομικής Σχολής ΕΚΠΑ

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Ωράριο Καταστημάτων την Μεγάλη Εβδομάδα

Published

on

By

Το Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου Ναυπάκτου ανακοινώνει  το Ωράριο των Καταστημάτων για την Μεγάλη Εβδομάδα και εύχεται σε όλους
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ !!!
Ο Πρόεδρος
Παπαϊωάννου Αποστόλης
Η Γραμματέας
Κόκλα Κατερίνα
ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ  ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
                      “Ο ΕΡΜΗΣ”
              ΕΤΟΣ  ΙΔΡΥΣΕΩΣ  1911

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Χόρεψαν με την ψυχή τους!

Published

on

By

Κατάμεστο ήταν το Παπαχαραλάμπειο Κλειστό Γυμναστήριο  Ναυπάκτου από μαθητές και γονείς που παρακολούθησαν το «7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Μοντέρνων Χορών», την Κυριακή 21 Απριλίου το πρωί.

Ξεχείλιζε από νιάτα και παλμό το Παπαχαραλάμπειο, καθώς δεκάδες έφηβοι, από δεκαεπτά σχολεία του νομού Αιτωλοακαρνανίας χόρεψαν με την ψυχή τους και εκφράστηκαν μέσα από τον χορό.

Με εξαιρετικές χορογραφίες αυτοσχεδίασαν και απέσπασαν το θερμό χειροκρότημα από τους θεατές.

Για μια ακόμα χρονιά, ο Δήμος Ναυπακτίας και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Αιτωλοακαρνανίας διοργάνωσαν το  Μαθητικό Φεστιβάλ Μοντέρνων Χορών στην  Ναύπακτο, που πλέον έχει γίνει θεσμός, με τους νέους να το αγκαλιάζουν, δίνοντας τον δικό τους τόνο στην δράση.

Στόχος του φεστιβάλ είναι η γνωριμία των μαθητών με τον ρυθμό και τον χορό, η ανάπτυξη των σχέσεων, συνεργασίας, ομαδικότητας και φιλίας.

Όπως προαναφέραμε στο 7ο μαθητικό φεστιβάλ χορού Ναυπάκτου πήραν μέρος δεκαεπτά σχολεία, από το Αγρίνιο, το Αιτωλικό, τον  Αγ, Κωνσταντίνο, Ευηνοχώρι, το  Μεσολόγγι, το Αντίρριο και από την Ναύπακτο.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ