Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Πανελλαδικές: «Κούρεμα» στην εξεταστέα ύλη – Μαθήματα που θα εξεταστούν οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου

Published

on

Εως και 30% μειωση ύλης στα Μαθηματικά, καμία αλλαγή σε Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

Περικοπή της εξεταστέας ύλης έως και 30% στα Μαθηματικά, αλλά και περικοπή 25%-27% σε άλλα μαθήματα που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας με βάση τις εισηγήσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Την ύλη που περικόπτεται φέτος για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου παρουσιάζουμε σήμερα , ενώ όπως προκύπτει από τη μελέτη των στοιχείων, από την Ιστορία, την Κοινωνιολογία, τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, τη Χημεία και την Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΑΠΠ) αφαιρούνται όλα τα κεφάλαια που προστέθηκαν και η περικοπή της ύλης τους ξεπερνάει το 30%. Δεν γίνεται καμία αλλαγή, αντίθετα, στην ύλη της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας που από φέτος συνεξετάζονται (με τη δεύτερη να συμμετέχει κατά 15% στη βαθμολογία των υποψηφίων). Η απόφαση αυτή προδιαγράφει και ότι δεν θα γίνουν άλλα μαθήματα φέτος όταν (και αν) ανοίξουν ξανά τα σχολεία της χώρας, παρά μόνο επαναλήψεις. Ωστόσο, το ΙΕΠ αναφέρει στην εισήγησή του ότι σε όσα σχολεία δεν έχει καλυφθεί ούτε η ύλη που έχει επιλεγεί, μπορεί η διδασκαλία της να προχωρήσει με επέκταση του έτους μόνο κατά μία εβδομάδα.

Αποφασίζουμε χωρίς τον ξενοδόχο

Όλα αυτά βέβαια με βάση τα δεδομένα που έχουμε ως σήμερα, καθώς, όπως έλεγε έμπειρο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας : «Φαίνεται ότι αποφασίζουμε χωρίς τον ξενοδόχο, καθώς δεν ξέρουμε τη συμπεριφορά του φονικού ιού και την εξέλιξη της πανδημίας στην Ελλάδα, μετά τις διακοπές του Πάσχα». Πάντως, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας έχουν εισηγηθεί πανελλαδικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο, καθώς κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι η συγκέντρωση τόσων υποψηφίων σε εξεταστικά κέντρα δεν μπορεί να προκαλέσει μια νέα έξαρση της πανδημίας.

Πιθανή ημερομηνία η  6η Ιουλίου

Αυτά σε επίπεδο εισηγήσεων. Η ηγεσία του υπουργείου, όπως αναφέρουν οι έγκυρες πηγές των «Νέων» από το κτίριο του Αμαρουσίου, συζητάει αυτές τις ημέρες ως πιθανότερη ημερομηνία κατά την οποία μπορούν να ξεκινήσουν φέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις την 6η Ιουλίου, περίπου έναν μήνα δηλαδή μετά την περίοδο που θα επρόκειτο κανονικά να ξεκινήσουν (πέρυσι ξεκίνησαν στις 7 Ιουνίου).

Υπάρχουν και οι κίνδυνοι

Με δεδομένο βέβαια ότι η συνολική εξεταστική διαδικασία διαρκεί έναν μήνα, εάν το υπουργείο Παιδείας προχωρήσει σε αυτή τη λύση, θα πρέπει να υπολογίσει ότι πρόκειται για την περίοδο του χρόνου με τις υψηλότερες θερμοκρασίες. Σε αυτήν, εκτός των κινδύνων που προκαλούνται από την πιθανή έξαρση της πανδημίας, θα στοιβάξει αρκετούς αγχωμένους 17άρηδες σε αίθουσες χωρίς κλιματιστικά μηχανήματα. Και μοιάζει κυριολεκτικά αδύνατο να ενισχύσει όλες τις τάξεις όλων των εξεταστικών κέντρων της χώρας με κλιματιστικά το επόμενο χρονικό διάστημα. Μόνη λύση βέβαια για την αντιμετώπιση των υψηλών θερμοκρασιών είναι η συγκέντρωση πολλών σε μεγάλους χώρους που θα κλιματίζονται, κάτι που όμως απαγορεύεται, καθώς θα πολλαπλασιάσει τις πιθανότητες μετάδοσης της νόσου.

Σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν τα παιδιά της Γ΄ Λυκείου

Με βάση τα τελευταία δεδομένα αναστολής λειτουργίας των σχολείων ως και 10/04/2020 (και πιθανής επιστροφής στα σχολεία, μετά τις διακοπές του Πάσχα, στις 27/04/2020) και λαμβάνοντας επιπλέον υπόψη:

(α) την καταγραφή/παρακολούθηση της διδακτέας-εξεταστέας ύλης στο σύνολο της επικράτειας, όπως εστάλη από το ΥΠΑΙΘ στο ΙΕΠ στις 06/04/2020,

(β) τα ΦΕΚ/Β’/2875/05-07-2019, ΦΕΚ/Β’/3226/22-08-2019 και ΦΕΚ/4266/Β’/22-11-2019 με τα οποία έχει προσδιορισθεί η διδακτέα-εξεταστέα ύλη των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων του Γενικού Λυκείου (Γ’ τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου, Γ’ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου και Δ’ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου), για το σχολικό έτος 2019-2020,

και την με αριθμ. πρωτ. 1443589/Δ2/17-09-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ (σχετικά με διευκρίνιση για τη διαχει?ριση της διδακτέας-εξεταστέας ύλης της Βιολογίας της Γ’ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ’ και Δ’ τα?ξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικο? ε?τος 2019-2020), και την με αριθμ πρωτ. 180287/Δ2 /19-11-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ (σχετικά με διευκρίνιση για τη διαχείριση της διδακτύ Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020), εισηγούμαστε σχετικά με τη διδακτέα-εξεταστέα ύλη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικού Λυκείου (Γ’ τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου, Γ’ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου και Δ’ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου), ανά μάθημα, τα ακόλουθα:

Ι. Μονάδα Κοινωνικών Επιστημών (κοινωνιολογία, Ιστορία, Οικονομία)

  1. ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ:
  2. Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ 3226/Β’/22-8-2019. Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στο Κεφάλαιo 9: ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ: ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ και στο Κεφάλαιo 10: ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ, ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ.
  3. ΙΣΤΟΡΙΑ

Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ 3226/Β’/22-8-2019. Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στα εξής:

Πρόσφυγες στην Ελλα?δα κατα? τον 19ο αιώνα (Εισαγωγή) και

Α. Προσφυγικά ρεύματα κατά την περίοδο 1914-1922, Β. Η Μικρασιατική καταστροφή, Γ. Η αποκατάσταση των προσφύγων, Δ. Η αποζημίωση των ανταλλαξίμων και η Ελληνοτουρκική προσέγγιση, Ε. Η ένταξη των προσφύγων στην Ελλάδα από το Κεφάλαιο IΙΙ. ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1930)

καθώς και

Ε. Η περίοδος της αυτονομίας και η ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα, από το Κεφάλαιο IV. TΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΠΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 19ο ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 20ού ΑΙΩΝΑ.
3. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020, προσδιορίζεται με το ΦΕΚ 3226/Β’/22-8-2019. Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη

στο Κεφάλαιο 7: Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν,

στο Κεφάλαιο 9: Οικονομικές διακυμάνσεις – πληθωρισμός-ανεργία, και στο Κεφάλαιο 10: Τα δημόσια οικονομικά.
ΙΙ. Μονάδα Ανθρωπιστικών επιστημών (Αρχαία Ελληνικά, Νεοελληνική Γλωσσα και Λογοτεχνία)

  1. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ 3226/Β’/22-8-2019. Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στα ακόλουθα:

Ε. Ο άνθρωπος μέσα στην πόλη – η πολιτική αρετή και η πολιτική εξουσία (Αριστοτέλης, Πολιτικά)

Ε. 16 Η πόλις ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ Σ, Πολιτικά Α 1.1-8, 1252a1-7-b27-32 (ενότητες: 11η και 12η σχολικού εγχειριδίου, έκδοση (ΙΤΥΕ) «Διόφαντος»)

Ε.17 Ο άνθρωπος ζώον πολιτικόν ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Πολιτικά Α 1. 10-11, 1253a7-18 (ενότητα 13η σχολικού εγχειριδίου, έκδοση (ΙΤΥΕ) «Διόφαντος»)

Ε.18 Η αρχή της πλειοψηφίας ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Πολιτικά Γ6. 3-4, 1281a39-b10 (νέο κείμενο από τον φάκελο εκπαιδευτικού υλικού)

Ε. 19 Το πολίτευμα της δημοκρατίας ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Πολιτικά Δ 4.2-3,1291b30-39 (ενότητα 19η σχολικού εγχειριδίου)

Στ. Ο άνθρωπος πολίτης του κόσμου – η νέα οικουμένη και η επιμέλεια εαυτού (ανθολόγιο φιλοσοφικών κειμένων από την ελληνιστική και ελληνορωμαϊκή αρχαιότητα)

ΣΤ. 20 Ο κοσμοπολίτης άνθρωπος ΕΠΙΚΤΗΤΟΣ, Διατριβαί, Β.10.1-4 (νέο κείμενο όπως στον φάκελο υλικού)

ΣΤ. 21 Η νέα οικουμένη

ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ, Περί Αλεξάνδρου τύχης και αρετής 6 329 A-D (νέο κείμενο από τον φάκελο υλικού)

ΣΤ. 22 Η επιμέλεια του εαυτού ΜΑΡΚΟΣ ΑΥΡΗΛΙΟΣ, Τα εις εαυτόν, 4.3 (νέο κείμενο όπως στον φάκελο υλικού)
2. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ ΦΕΚ/Β’/2875/05-07-2019. ΔΕΝ προτείνεται αλλαγή στην ύλη από το ανωτέρω ΦΕΚ. Ως εκ τούτου, η διδακτέα-εξεταστέα ύλη παραμένει ως έχει στο ΦΕΚ/Β’/2875/05-07-2019.

ιιι. Μονάδα Φυσικών

Επιστημών, Τεχνολογίας και Μαθηματικών (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Πληροφορική)

  1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ/Β΄/2875/05-07-2019 και με το ΦΕΚ/4266/Β΄/22-11-2019 [Συμπλήρωση της 106428/Δ2/2-7-2019 υπουργικής απόφασης (Β’ 2875) με θέμα: Καθορισμός εξεταστέας ύλης για το έτος 2020 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ’ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου, Γ’ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου και Δ’ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου» όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει]. Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ/Β΄/2875/05-07-2019 να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στις παραγράφους:

2.8 Κυρτότητα – Σημεία καμπής συνάρτησης,

2.9 Ασύμπτωτες – Κανόνες De l’ Hospital,

2.10 Μελέτη και χάραξη της γραφικής παράστασης μιας συνάρτησης, του Κεφαλαίου 2: Διαφορικός Λογισμός καθώς και στο Κεφάλαιο 3: Ολοκληρωτικός Λογισμός.
2. ΦΥΣΙΚΗ

Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ/Β΄/2875/05-07-2019. Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στις παραγράφους:

4.5 Ροπή αδράνειας, 4.6 Θεμελιώδης νόμος της στροφικής κίνησης, 4.7 Στροφορμή, 4.8 Διατήρηση της στροφορμής, 4.9 Κινητική ενέργεια λόγω περιστροφής, 4.10 Εργο κατά τη στροφική κίνηση του Κεφαλαίου 4. Μηχανική στερεού σώματος, από το βιβλίο Φυσική – Τεύχος Γ’.

Επίσης να μην περιληφθεί η αναφορά «Εξαιρούνται οι ασκήσεις 25, 70» η οποία περιλαμβάνεται στο τέλος του Κεφαλαίου 4. Μηχανική στερεού σώματος στο ΦΕΚ/Β΄/2875/05-07-2019, διότι οι εν λόγω ασκήσεις αναφέρονται στις ανωτέρω παραγράφους του Κεφαλαίου 4 οι οποίες εξαιρούνται.

  1. ΧΗΜΕΙΑ

Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019 και με τη με αριθμ. πρωτ. 180287/Δ2 /19-11-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ (σχετικά με διευκρίνιση για τη διαχείριση της διδακτέας – εξεταστέας ύλης της Χημείας της Γ’ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Γ’ και Δ’ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020). Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019 να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στο Κεφάλαιο 1. Οξειδοαναγωγή – Ηλεκτρόλυση και στο Κεφάλαιο 7. Οργανική Χημεία, από το βιβλίο Χημεία – τεύχος Β’.

Επίσης στο «ΚEΦΑΛΑΙΟ 3. ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ» από το βιβλίο ΧΗΜΕΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Β’ (ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019) να περιληφθούν σύμφωνα με τη με αριθμ. πρωτ. 180287/Δ2 /19-11-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ και τα ακόλουθα:

Από τις Ασκήσεις – Προβλήματα να διδαχθούν: 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 και 33.

Από τις Ασκήσεις – Προβλήματα και Γενικά προβλήματα να διδαχθούν: από την 34 έως και την 56, εκτός του ερωτήματος (δ) της άσκησης 54.

  1. ΒΙΟΛΟΓΙΑ

Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019 και με τη με αριθμ. πρωτ. 1443589/Δ2/17-09-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ (σχετικά με διευκρίνιση για τη διαχείριση της διδακτέας – εξεταστέας ύλης της Βιολογίας της Γ’ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Γ’ και Δ’ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020). Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019 να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στην παράγραφο 2.4.4 Ρύπανση και στο Κεφάλαιο 3. Εξέλιξη, από το βιβλίο «Βιολογία – τεύχος Α’» καθώς και στο Κεφάλαιο 7. «Αρχές και μεθοδολογία της Βιοτεχνολογίας», στο Κεφάλαιο 8. «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στην Ιατρική» και στο Κεφάλαιο 9. «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στη γεωργία και την κτηνοτροφία», από το βιβλίο «Βιολογία – τεύχος Β’».

Επίσης, σύμφωνα με τη με αριθμ. πρωτ. 1443589/Δ2/17-09-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ, να περιληφθούν τα ακόλουθα:

Για την ομαλή ροή της διδακτέας – εξεταστέας ύλης κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2019-2020 προτείνεται η διδασκαλία του μαθήματος της Βιολογίας να γίνεται με παράλληλη χρήση των δύο σχολικών εγχειριδίων ως εξής:

Από το βιβλίο «ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Α’» της Γ’ τάξης Γενικού των ΑΔΑΜΑΝΤΙΑΔΟΥ ΣΜ., ΓΕΩΡΓΑΤΟΥ Μ. ΓΙΑΠΙΤΖΑΚΗ Χ., ΛΑΚΚΑ Λ., ΝΟΤΑΡΑ Δ., ΦΛΩΡΕΝΤΙΝ Ν., ΧΑΝΤΗΚΩΝΤΗ ΟΛ., ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ Γ., δύο (2) ώρες ανά εβδομάδα και από το βιβλίο «ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Β’» Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου των ΑΛΕΠΟΡΟΥ ΜΑΡΙΝΟΥ Β., ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΙΤΗ ΑΛ., ΚΟΜΗΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚ., ΠΙΑΛΟΓΛΟΥ Π., ΣΓΟΥΡΙΤΣΑ Β., τέσσερις (4) ώρες την εβδομάδα.

Επίσης, επισημαίνεται ότι στην εξεταστέα – διδακτέα ύλη δεν περιλαμβάνονται:

α) Τα ένθετα – παραθέματα, οι πίνακες, τα μικρά ένθετα κείμενα σε πλαίσιο και οι προτάσεις για συνθετικές – δημιουργικές εργασίες των μαθητών, τα οποία σκοπό έχουν να δώσουν τη δυνατότητα επιπλέον πληροφόρησης των μαθητών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, σε θέματα που αναδεικνύουν τη σχέση της επιστήμης της Βιολογίας και των εφαρμογών της με όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής. β) Οι χημικοί τύποι, οι οποίοι συνοδεύουν το κείμενο και συμβάλλουν στην κατανόησή του, σε καμία όμως περίπτωση δεν απαιτείται η απομνημόνευσή τους.

  1. 5. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ/Β΄/2875/05-07-2019. Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στις ακόλουθες παραγράφους, από το βιβλίο: «Πληροφορική», Γ’ τάξη Γενικού Λυκείου, Βιβλίο Μαθητή, Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό, Εκδοση 2019:

1.3 Αλλες δομές δεδομένων

1.3.1 Λίστες

1.3.2 Δένδρα

1.3.3 Γράφοι

1.3.4 Ερωτήσεις – Ασκήσεις

4.1 Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός: ένας φυσικός τρόπος επίλυσης προβλημάτων

4.2 Χτίζοντας Αντικειμενοστραφή Προγράμματα

4.2.1 Μεθοδολογία

4.2.2 Διαγραμματική Αναπαράσταση

4.3 Ομαδοποίηση Αντικειμένων σε Κλάσεις: Αφαιρετικότητα και Ενθυλάκωση

4.3.1 Παραδείγματα Διαγραμματικής Αναπαράστασης Κλάσεων

4.4 Η Αντικειμενοστραφής «Οικογένεια»: Κλάσεις – Πρόγονοι, Κλάσεις – Απόγονοι

4.5 Ορίζοντας την Κατάλληλη Συμπεριφορά: Πολυμορφισμός

4.6 Ερωτήσεις – Ασκήσεις

5.2.5 Μέθοδος Ελέγχου «Μαύρο Κουτί»

5.3 Οι Ερωτήσεις – Ασκήσεις Ε.2, Ε.3 και Ε.4

Σημειώνεται ότι αντίστοιχη προσαρμογή της ύλης αφορά και τις Οδηγίες που έχουν αποσταλεί αντίστοιχα για κάθε μάθημα.

πηγή:Npost

 

ΕΛΛΑΔΑ

Βραβεύσεις κάστρων Ναυπάκτου και Αγ. Μαύρας Λευκάδας από το φορέα Τhe Fortress Study Group

Published

on

By

Ο φορέας The Fortress Study Group, ο οποίος συνδέεται άμεσα με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, απένειμε διακρίσεις στα Κάστρα Ναυπάκτου και Λευκάδας, ως των καλύτερα συντηρημένων κάστρων στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας και των Ιονίων νήσων.

Πρόκειται για μία εξαιρετικά τιμητική βράβευση για την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας, η οποία ειδικότερα αφορά στα έργα ανάδειξης και αποκατάστασης που έχουν υλοποιηθεί στα δύο κάστρα όλα τα προηγούμενα χρόνια, και συνιστά μία πολύ σημαντική προβολή για τα συγκεκριμένα μνημεία.

Την περιοχή αρμοδιότητάς μας επισκέφθηκε αυτό το διάστημα ομάδα του φορέα Τhe Fortress Study Group, η οποία αποτελείται από είκοσι περίπου ξένους ειδικούς μελετητές κάστρων και οχυρωματικών έργων.

Η εκδήλωση απονομής και αποδοχής των βραβείων για τη Δυτική Ελλάδα, η οποία παράλληλα αφορούσε και στο έργο που έχει συντελεστεί στο Φρούριο Ρίου από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας, διοργανώθηκε και συντονίστηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 12 Μαΐου 2024, ώρα 11.00 στο Φρούριο Ρίου. Αποδέκτες της βράβευσης ήταν η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας για το Κάστρο του Ρίου και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας για το Κάστρο της Ναυπάκτου αντίστοιχα.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν από την πλευρά της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης κ. Χαράλαμπος Μπονάνος και ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος και στελέχη του Τομέα Πολιτισμού.

Παρέστη επίσης ο Δήμαρχος Ναυπακτίας, κ. Βασίλειος Γκίζας. Τις τιμητικές πλακέτες παρέλαβαν από τον εκπρόσωπο του φορέα Τhe Fortress Study Group κ. John Harris, από την πλευρά της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αχαΐας, η Διευθύντρια Δρ Αναστασία Κουμούση, επικεφαλής της ομάδας επίβλεψης των αναστηλωτικών εργασιών στο Φρούριο Ρίου, και εκ μέρους της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας η πολιτικός μηχανικός κ. Έλενα Κατσούλη, επιβλέπουσα στα αναστηλωτικά έργα του Κάστρου Ναυπάκτου.

Τη Δευτέρα 13/5/24 η ομάδα των μελετητών ξεναγήθηκε από την Εφορεία μας στο Φρούριο Αντιρρίου και το Κάστρο Ναυπάκτου.

Την Τετάρτη 15/5/24 πραγματοποιήθηκε στη Λευκάδα αντίστοιχη εκδήλωση απονομής και αποδοχής του βραβείου για το Κάστρο της Αγ. Μαύρας, το έργο αποκατάστασης του οποίου ολοκληρώθηκε μόλις πρόσφατα.

Την τιμητική πλακέτα παρέλαβε εκ μέρους της Εφορείας η αρχαιολόγος κ. Βίβιαν Στάικου, μέλος της ομάδας επίβλεψης του έργου ανάδειξης, ενώ πραγματοποιήθηκε και ξενάγηση της ομάδας των μελετητών στο Κάστρο.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

“Η οργάνωση του δήμου προϋποθέτει και απαιτεί πολιτική βούληση”

Published

on

By

Για έλλειψη βούλησης και οράματος κατηγορεί την δημοτική αρχή Γκίζα η δημοτική παράταξη Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση Ναυπακτίας –ΑΔΚΝ, αναφέροντας σε ανακοίνωσή της τα ακόλουθα:

«Η εκάστοτε πολιτική ηγεσία για να εφαρμόσει το πρόγραμμά της χρειάζεται  την ύπαρξη σοβαρού και καλά οργανωμένου υπηρεσιακού μηχανισμού.  Κανένα όραμα και κανένα πολιτικό πρόγραμμα δεν μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς να στηρίζεται και να υποστηρίζεται από ορθολογικά και αξιοκρατικά οργανωμένη δημόσια διοίκηση.

Γι’ αυτό και ιστορικά τα συνθήματα των πολιτικών παρατάξεων επικεντρώνονται στη θεραπεία του διαχρονικού προβλήματος της δημόσιας διοίκησης. «Ανόρθωσις», «Αλλαγή»,  «Εκσυγχρονισμός»,  «Επανίδρυση»  είναι κάποια από τα πολλά συνθήματα των πολιτικών προγραμμάτων που κατά καιρούς έχουν διατυπωθεί .

Συνθήματα που   μπορεί να φαίνεται ότι διαφέρουν στη διατύπωση, στην ουσία όμως είχαν  τον ίδιο στόχο, να γιατρέψουν το βαριά ασθενή του τόπου μας, τη δημόσια διοίκηση. Είναι κοινή διαπίστωση, από όποια πολιτική σκοπιά κι αν αντικρίζει κάποιος τα θέματα, ότι θεραπεία δεν έχει επέλθει.

Αντίθετα, πέρα από τις τεχνικές και τεχνολογικές αλλαγές, η διοίκηση του ευρύτερου δημόσιου τομέα ταλαιπωρεί όλο και περισσότερο τον πολίτη και υπηρετεί με τον τρόπο λειτουργίας του συγκεκριμένα συμφέροντα.

Ο  δήμος Ναυπακτίας το 2011 στο ξεκίνημα του, μέσα στην πιο μικρή χρονικά δημοτική περίοδο και με τις μεγαλύτερες περικοπές σε χρήματα και προσλήψεις προσωπικού λόγω μνημονίων, οργανώθηκε σε γερές βάσεις από τη δημοτική αρχή Μπουλέ.

Η οργάνωση των Υπηρεσιών και η αξιοποίηση του προσωπικού με βάση τα προσόντα και τις δυνατότητες κάθε υπαλλήλου επέτρεψαν την αντιμετώπιση πολύ μεγάλων προβλημάτων και αποδείχτηκε ότι τα μεγάλα έργα γίνονται μόνο όταν οι υπηρεσίες του δήμου είναι έτσι οργανωμένες, ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν το όραμα της εκάστοτε δημοτικής αρχής.

Δυστυχώς όμως την τελευταία δεκαετία  η αποτελεσματική οργάνωση των υπηρεσιών του δήμου δεν υπήρξε προτεραιότητα. Ο Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ), που αποτυπώνει όχι μόνο τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των υπηρεσιών του Δήμου αλλά και την πολιτική βούληση  των πολιτικών διοικήσεων, «ξεχείλωσε» σε μεγάλο βαθμό κατά τη δημοτική περίοδο Λουκόπουλου  2014- 2019 και παραμένει στην ουσία του και στη φιλοσοφία του  ανέγγιχτος από το 2019 μέχρι και σήμερα από τη δημοτική αρχή Γκίζα.

Δεν είναι δυνατό από το 2019 μέχρι και σήμερα να μην έχει γίνει  ουσιαστική αναδιοργάνωση και ανασυγκρότηση των υπηρεσιών του Δήμου με την ψήφιση νέου ΟΕΥ  λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα.   Οι αποσπασματικές μετακινήσεις υπαλλήλων που γίνονται κατά καιρούς και μάλιστα με μη ορθολογικά κριτήρια  όχι μόνο δεν λύνουν τα προβλήματα  αντιθέτως  μεγεθύνουν τις υφιστάμενες δυσλειτουργίες και διογκώνουν  τα ήδη συσσωρευμένα προβλήματα προκαλώντας  την ταλαιπωρία και την αγανάκτηση των πολιτών, την απώλεια χρηματοδοτικών προγραμμάτων, τη διακοπή και τη διάλυση έργων και την όχληση από ανώτατες ανεξάρτητες  αρχές.

Οι ισχυρισμοί της δημοτικής αρχής Γκίζα ότι δεν υπάρχουν χρήματα και υπάλληλοι καθώς και ο κυκεώνας εγγράφων μεταξύ δημοτών και υπηρεσιών, μεταξύ αιρετών και υπαλλήλων και μεταξύ των υπηρεσιών όχι μόνο  δεν λύνουν τα προβλήματα αντιθέτως  καθημερινά και εκθετικά τα διογκώνουν.

Κι επειδή κι αυτή η πενταετία είναι καθοριστική και δεν πρέπει να χάνονται ευκαιρίες στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό σύγχρονο περιβάλλον χρειάζεται να ανασυνταχθούν οι υπηρεσίες του δήμου με ένα πιο συγκεντρωτικό και αξιοκρατικό  οργανόγραμμα και Οργανισμό λειτουργίας των Υπηρεσιών λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα και χαρακτηριστικά.

Η αποτελεσματική λειτουργία του δήμου προϋποθέτει  και απαιτεί ισχυρή πολιτική βούληση. Βασικό πρόβλημα δεν είναι ότι δεν έχουμε λεφτά ή υπαλλήλους, όπως ισχυρίζεται η δημοτική αρχή. Το βασικό και κύριο πρόβλημα είναι  η έλλειψη βούλησης και οράματος.»

Ναύπακτος 15-05-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Διεθνής Ημέρα Μουσείων, το Σάββατο 18 Μαΐου

Published

on

By

Τα μουσεία, με αφορμή την Διεθνή Ημέρα Μουσείων, το Σάββατο 18 Μαΐου γιορτάζουν! Το θέμα του φετινού εορτασμού είναι «ΜΟΥΣΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ». Το Δ. Σ. του Ελληνικού Τμήματος του ICOM επέλεξε ως τιμώμενο φορέα για το 2024 το Μουσείο Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού, εκτιμώντας το επιστημονικό και εκπαιδευτικό έργο που επιτελεί. Στον εν λόγω εορτασμό για 13η φορά συμμετέχει η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος με διάφορες δράσεις και ελεύθερη είσοδο για το ευρύ κοινό. Πιο συγκεκριμένα, θα υλοποιηθούν στο:

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΥΡΡΕΙΟΥ

– 17/5 Ξεναγήσεις σε μαθητική κοινότητα, ώρα έναρξης 10:00 π.μ.

– 18/5 Ξεναγήσεις στο ευρύ κοινό, ώρα έναρξης 10:00 π.μ.

Δηλώσεις συμμετοχής, κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας στο τηλ. 26310 55654 (εσωτ. 4), πληροφορίες Β. Τσαντήλα.

  • ΞΕΝΟΚΡΑΤΕΙΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΙΕΡΑΣ ΠΟΛΕΩΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ

18/5 Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για οικογένειες με παιδιά 8-12 ετών «Μεγάλοι εξερευνούν – Μικροί ανακαλύπτουν». Ώρα έναρξης 10:00 π.μ. (Διάρκεια 1 ώρα). Σύμφωνα με την εκδήλωση ενδιαφέροντος, το πρόγραμμα θα επαναληφθεί στην διάρκεια της ημέρας. Δήλωση συμμετοχής, κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας, στο τηλ. 26310 26068, πληροφορίες Δ. Γαβρίνα.

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΡΜΟΥ

19/5 Ξεναγήσεις στο ευρύ κοινό, ώρα έναρξης 10:00 π.μ. Δήλωση συμμετοχής, κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας στα τηλ. 26310 55654 (εσωτ. 4), πληροφορίες Φ. Γεώρμα, 26440 23336, πληροφορίες Ε. Κολόζου.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ