Έντονο προβληματισμό εκφράζει η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας – ΚΕΔΕ για τις προωθούμενες αλλαγές στο καθεστώς απασχόλησης και χρηματοδότησης, των Κοινωνικών Δομών των Δήμων, επισημαίνοντας τον κίνδυνο αστάθειας σε αυτές.
Τονίζεται ότι οι πάγιες ανάγκες των Δήμων δεν μπορούν να καλύπτονται με επισφαλείς μορφές εργασίας, ενώ αναδεικνύεται και ο κίνδυνος απώλειας έμπειρου προσωπικού.
Η ΚΕΔΕ ζητά διασφάλιση της συνέχισης λειτουργίας με το υφιστάμενο προσωπικό και ένα σταθερό, βιώσιμο πλαίσιο εργασιακών σχέσεων, καλώντας παράλληλα την Πολιτεία σε ουσιαστική ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Ακολουθεί το σχετικό ψήφισμα:
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ εκφράζει την αντίθεσή του στο σχέδιο που κυκλοφόρησε η Κυβέρνηση, με το οποίο αλλάζει το χρονικό διάστημα απασχόλησης και ο τρόπος πληρωμής των μη μόνιμων εργαζομένων στις κοινωνικοπρονοιακές δομές των Δήμων.
Η προτεινόμενη διάταξη του ΥΠΕΣ:
Αποτελεί ευθεία απειλή για τη δημοσιονομική και λειτουργική σταθερότητα των κοινωνικών δομών, καθώς μετατρέπει μια μόνιμη ανάγκη σε “εποχική απασχόληση”.
Αντιμετωπίζει την προσχολική αγωγή ως εποχικό έργο (τύπου δασοπυρόσβεσης). Αν εφαρμοστεί, οι Δήμοι θα βρεθούν με κενές θέσεις στη μέση της σχολικής χρονιάς και με χιλιάδες έμπειρους εργαζόμενους στην ανεργία.
Η επιβολή νέου συστήματος πρόσληψης (μέσω ΕΕΤΑΑ/ΑΣΕΠ) αγνοεί την 10ετή εμπειρία του υφιστάμενου προσωπικού. Η απώλεια αυτού του ανθρώπινου κεφαλαίου θα υποβαθμίσει τις υπηρεσίες και θα προκαλέσει σωρεία δικαστικών προσφυγών.
Η ΚΕΔΕ δηλώνει την αμέριστη υποστήριξή της στον αγώνα των εργαζομένων και ζητά να διασφαλιστεί η μονιμοποίησή τους.
Επιπλέον, ζητάμε για μια ακόμη φορά την κατάργηση της διάταξης του άρθρου 37 του ν. 4915/2022 στο πλαίσιο της εφαρμογής του άρθρου 102 του Συντάγματος (διοικητική- οικονομική αυτοτέλεια δήμων).
Εάν η Κυβέρνηση επιμείνει στα σχέδιά της, η ΚΕΔΕ θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις για τη ματαίωσή τους, την συνέχιση της ομαλής λειτουργίας των δομών των Δήμων και την προστασία της απασχόλησης των εργαζομένων σε αυτούς.
Ο δημόσιος χαρακτήρας των κοινωνικών υπηρεσιών των Δήμων είναι αδιαπραγμάτευτος».
Την παράταση της προθεσμίας για τον καθαρισμό και τη δήλωση οικοπέδων έως και τη Δευτέρα 22 Ιουνίου ανακοίνωσε ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Ευάγγελος Τουρνάς.
Να σημειώσουμε ότι η προθεσμία έληγε στις 15 Ιουνίου και μέχρι χθες στην σχετική πλατφόρμα akatharista.gov.gr είχαν υποβληθεί 373.000 δηλώσεις καθαρισμού, ενώ πέρυσι είχαν καταγραφεί περίπου 730.000 δηλώσεις μέχρι τη λήξη της προθεσμίας.
Παράλληλα, ο υπουργός , προειδοποίησε ότι μετά τη λήξη της νέας προθεσμίας θα πραγματοποιηθούν αυστηροί έλεγχοι από τους δήμους και τις αρμόδιες υπηρεσίες, τόσο κατόπιν καταγγελιών όσο και αυτεπάγγελτα.
Η Ελλάδα γερνά, συρρικνώνεται και χάνει τα παιδιά της. Κι όμως, το πολιτικό σύστημα συνεχίζει να αντιμετωπίζει το δημογραφικό ως ένα θέμα για συνέδρια και ευχολόγια.
Οι γεννήσεις καταρρέουν, οι θάνατοι υπερβαίνουν σταθερά τις γεννήσεις και εκατοντάδες χιλιάδες νέοι έχουν φύγει στο εξωτερικό αναζητώντας αυτό που δεν βρήκαν εδώ: αξιοκρατία, προοπτική και αξιοπρεπείς αμοιβές.
Την ίδια στιγμή, το ασφαλιστικό στηρίζεται σε ολοένα και λιγότερους εργαζόμενους. Οι νέοι πληρώνουν υψηλές εισφορές για να συντηρήσουν ένα σύστημα στο οποίο οι ίδιοι δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι θα ωφεληθούν ποτέ.
Καλούνται να χρηματοδοτήσουν το παρόν, ενώ κανείς δεν τους εγγυάται το μέλλον.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, η απόκτηση κατοικίας έχει γίνει άπιαστο όνειρο, τα ενοίκια εκτοξεύονται, η εργασιακή ανασφάλεια κυριαρχεί και η στήριξη της οικογένειας παραμένει ανεπαρκής. Στην πράξη, η πολιτεία ζητά από τους νέους να κάνουν παιδιά χωρίς να τους παρέχει τις προϋποθέσεις για να τα μεγαλώσουν.
Το δημογραφικό, το ασφαλιστικό και η κρίση της νέας γενιάς δεν είναι διαφορετικά προβλήματα. Είναι το ίδιο πρόβλημα.
Μια χώρα που δεν επενδύει στους νέους της υπονομεύει το μέλλον της.
Η πραγματική εθνική απειλή δεν είναι ότι δεν θα έχουμε αρκετά χρήματα για τις συντάξεις. Είναι ότι δεν θα έχουμε αρκετούς νέους ανθρώπους για να κρατήσουν τη χώρα όρθια.
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, οι βαθμολογίες αναμένεται να δοθούν στη δημοσιότητα στα τέλη Ιουνίου μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας αποτελεσμάτων results.it.minedu.gov.gr.
Ακολουθούν, η συμπλήρωση και η οριστικοποίηση των Μηχανογραφικών Δελτίων, ενώ οι Βάσεις Εισαγωγής εκτιμάται ότι θα ανακοινωθούν στα τέλη Ιουλίου ή στις αρχές Αυγούστου.
Σημειώνεται ότι από 2022 και μετά, κάθε πανεπιστημιακό τμήμα καθορίζει τους δικούς του συντελεστές βαρύτητας για τα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, με αποτέλεσμα η ίδια βαθμολογία να αντιστοιχεί σε διαφορετικό αριθμό μορίων, ανάλογα με τη σχολή που επιλέγει ο υποψήφιος.
Ο υπολογισμός γίνεται με βάση τον βαθμό κάθε μαθήματος και τον συντελεστή βαρύτητας που έχει ορίσει το εκάστοτε τμήμα.
Το άθροισμα των επιμέρους αποτελεσμάτων πολλαπλασιάζεται επί 1.000, διαμορφώνοντας τα τελικά μόρια εισαγωγής.
Οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να υπολογίσουν τα μόριά τους μέσω της σχετικής ηλεκτρονικής εφαρμογής του υπουργείου Παιδείας, επιλέγοντας τον τύπο λυκείου, την ομάδα προσανατολισμού και καταχωρίζοντας τις βαθμολογίες τους.
Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), η οποία αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη διεκδίκηση μιας θέσης στα πανεπιστημιακά τμήματα.
Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και υποψήφιοι με ικανοποιητικές επιδόσεις ενδέχεται να αποκλειστούν από συγκεκριμένες σχολές, εφόσον δεν καλύπτουν το όριο που έχει θέσει το αντίστοιχο ίδρυμα.