Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Εθνικό Παπαχαραλάμπειο Στάδιο: Άλλαξε πλέον επίπεδο

Published

on

Ανάμεσα στα δεκατέσσερα Αθλητικά Εθνικά Κέντρα που ανήκουν στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού περιλαμβάνεται και το Εθνικό Παπαχαραλάμπειο Στάδιο της Ναυπάκτου. Τα τελευταία τρία χρόνια έχει πραγματικά αλλάξει εντελώς όψη, με την αλλαγή αυτή να προσθέτει υπεραξία τόσο στο ίδιο το Στάδιο, όσο και στην πόλη της Ναυπάκτου. Για όλα όσα έγιναν στο Εθνικό Στάδιο της Ναυπάκτου αλλά και όσα πρόκειται να υλοποιηθούν,  μιλά στο Nafsweek  ο πρόεδρος της Επιτροπής Σταδίου Γιώργος Αλεξόπουλος.

«Πραγματικά τα τελευταία τρία χρόνια έχει γίνει μια θεαματική βελτίωση των υποδομών του Εθνικού Αθλητικού Κέντρου της Ναυπάκτου. ‘Ήταν ένα περιφερειακό αθλητικό κέντρο στη Ναύπακτο, λησμονημένο,  ξεχασμένο και κατάλαβαν  ότι έπρεπε να δώσουν κάποια βαρύτητα. Κάτω από συνεχείς πιέσεις και με το δόγμα ότι πρέπει συνέχεια να βελτιωνόμαστε, καταφέραμε, εργαζόμενοι και διοίκηση του σταδίου να φτιάξουμε τις υποδομές αυτές που θα βοηθήσουν για να έρθουν επενδύσεις στο στάδιο. Ήταν ένα γήπεδο ουσιαστικά που ήταν αφύλακτο,  δεν είχε κανόνες, ήτανε ένα ξέφραγο αμπέλι.  Όλα αυτά έπρεπε να μπουν σε μια σειρά. Σιγά – σιγά με τη συμπαράσταση των υπαλλήλων του σταδίου και των εξωτερικών συνεργατών μας,  που μας βοήθησαν πάρα πολύ, έγιναν πάρα πολλά πράγματα. Επιστέγασμα όλων αυτών ήταν η ανακοίνωση  χρηματοδότησης  650.000 ευρώ από τις Δημόσιες Επενδύσεις,  για τη δημιουργία ταρτάν  στο Παπαχαραλάμπειο  Εθνικό Στάδιο. Για να φτάσουμε όμως εκεί υπήρξε ένας μεγάλος και μακρύς δρόμος, ξεκινώντας από τις μελέτες, από την διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, τη γραφειοκρατία, την καθαριότητα και την Υγιεινή και την Ασφάλεια, πράγματα που με την βοήθεια της Διοίκησης του σταδίου και την αμέριστη συμπαράσταση  των υπαλλήλων, βάλαμε τις βάσεις για να μπορέσουμε να ανεβάσουμε επίπεδο στο Στάδιο μας».

Πείτε μας κάποιες σημαντικές παρεμβάσεις που άλλαξαν το τοπίο, μια και δεν είναι όλες οι παρεμβάσεις εμφανείς.  

«Έχουν γίνει μια σειρά παρεμβάσεων οι οποίες θα μείνουν σε βάθος χρόνου.  Αλλάζει τελείως η όψη του Σταδίου και θα το δούμε αυτό τα επόμενα χρόνια, καθώς  θα παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου τόσο στους αθλητές που θα φιλοξενούνται εδώ,  αλλά και στην πόλη μας.  Θα είναι ένα πραγματικό Στάδιο με σύγχρονες και ασφαλείς  υποδομές που θα φέρουν κόσμο, θα φέρουν τουρισμό, θα φέρουν πραγματική ανάπτυξη.  Αρχικά να αναφερθούμε στα μέτρα προστασίας, ασφάλειας και υγιεινής, όπου έχουμε:  την αντικεραυνική προστασία όλων των εγκαταστάσεων και χώρων του σταδίου. Τοποθέτηση δυο  τουρνικέ και λειτουργία ελεγχόμενων ηλεκτρομαγνητικών  Εισόδων – Εξόδων  στις Θύρες του Σταδίου. Τοποθέτηση νέων καταγραφικών μηχανημάτων και καμερών σύγχρονης τεχνολογίας καθώς και ψηφιακών συστημάτων επιτήρησης των εγκαταστάσεων. Καθημερινή αδιάλειπτη επιτήρηση κατά τις απογευματινές και βραδινές ώρες από υπηρεσία Φύλαξης. Τοποθέτηση Συστημάτων ενεργητικής και παθητικής πυρασφάλειας σε όλους τους χώρους. Εκσυγχρονισμός Ιατρείου Πρώτων Βοηθειών και προμήθεια σύγχρονου απινιδώτη, ενώ γίνεται διοργάνωση κατά διαστήματα σεμιναρίων με θέμα τις Πρώτες Βοήθειες.  Ανεξάρτητη είσοδο –έξοδο των  φιλάθλων  του μπάσκετ από τους φιλάθλους του ποδόσφαιρου. Αύξηση του ύψους των κιγκλιδωμάτων στην κερκίδα θεατών με βάση τον κανονισμό ασφάλειας. Επίσης επεξεργαζόμαστε με τον έμπειρο Συγκοινωνιολόγο κ. Βόσκογλου (είναι σχεδόν έτοιμη),  νέα διαμόρφωση του χώρου του Παρκινγκ, της Εισόδου και της Εξόδου από το Στάδιο.

Από τα παραπάνω πολλά δεν τα βλέπει ο επισκέπτης – χρήστης του Σταδίου. Υπάρχουν όμως και τα έργα. Πείτε μας τι έχει αλλάξει στο Στάδιο σε επίπεδο έργων.

Στα έργα έχουμε: Την πλήρη ανακαίνιση των αποδυτήριων του κλειστού γηπέδου αλλά και των  αποδυτήριων ποδοσφαίρου. Τμηματική συντήρηση κερκίδας Ποδοσφαίρου με εργασίες προστασίας μπετό και οπλισμού από την διάβρωση και την στεγανοποίηση της εξέδρας. Επισκευή κεντρικού αγωγού ύδρευσης και συστημάτων άρδευσης. Έχουμε ήδη ξεκινήσει εργασίες για την τοποθέτηση νέου αρδευτικού δικτύου στο Βοηθητικό Γήπεδο Ποδοσφαίρου. Τοποθέτηση στην πρόσοψη του Σταδίου φωτεινής πινακίδας με την επωνυμία του Σταδίου, προς Τιμήν του Μεγάλου Ευεργέτη μας, Δημητρίου Παπαχαραλάμπους. Τοποθέτηση παρκέ στο κλειστό Γυμναστήριο καθώς και σύγχρονου ηλεκτρονικού πίνακα για το μπάσκετ και το βόλεϊ. Τοποθέτηση πλαστικών καθισμάτων στην κερκίδα του Σταδίου, αλλά και οργάνων Γυμναστικής σε χώρους του,  και όπως προανέφερα αναμένονται ( υπάρχει χρηματοδότηση από το ΠΔΕ) η Εγκατάσταση Φωτοβολταικών Συστημάτων για την Ενεργειακή Αυτονομία του Σταδίου, η Αποκατάσταση του πεσμένου μαντρότοιχου στη δυτική πλευρά του Σταδίου και η τοποθέτηση Ταρτάν στο Στάδιο. Όλα αυτά ανεβάζουν επίπεδο στο Εθνικό Παπαχαραλάμπειο Στάδιο Ναυπάκτου, ανεβάζουν κατηγορία και πλέον μπορεί να φιλοξενεί σημαντικά πανελλήνια και πανευρωπαϊκά αθλητικά γεγονότα.  Αυτό σημαίνει κέρδος για τον τόπο και ανάπτυξη.

Σέβονται το Στάδιο, την περιουσία πρακτικά των πολιτών, όλων μας δηλαδή,  ή έχουμε βανδαλισμούς;

«Με το σύστημα παρακολούθησης από τις κάμερες που έχει εγκατασταθεί στο Στάδιο και με την ελεγχόμενη είσοδο αναγκάστηκε πλέον ο κόσμος να πειθαρχήσει και να σταματήσουν οι βανδαλισμοί. Αυτό έχει άμεσο οικονομικό αντίκτυπο, καθώς οι βανδαλισμοί απορροφούσαν ένα μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού του Σταδίου για την αποκατάσταση των ζημιών,  χρήματα που εξοικονομούνται πλέον και οδηγούνται σε έργα κ.α  Εξοικονόμηση πόρων θα έχουμε στο άμεσο μέλλον, αφού μετά από πάρα πολλά χρόνια και με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων έχει χρηματοδοτηθεί, ήδη έχει αναγγελθεί εργολάβος , το σύστημα φωτοβολταϊκών για την ενεργειακή αυτονόμηση του Σταδίου. Αυτό θα δώσει πολύτιμους πόρους στο Στάδιο που να οδηγηθούν για τη βελτίωση των συνθηκών και των εγκαταστάσεων.  Επίσης υπάρχει χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την αποκατάσταση του πεσμένου μαντρότοιχου στα δυτικά του Σταδίου,  πρόβλημα χρόνων  που σήμερα βρίσκει λύση.

Πέραν όλων αυτών των θετικών, υπάρχουν προβλήματα στο Στάδιο και ποιά είναι αυτά;                 «Για να μη λέμε μόνο τα θετικά,  να αναφερθούμε και στα προβλήματα που όντως υπάρχουν σοβαρά προβλήματα και αφορούν το ανθρώπινο δυναμικό. Για να μπορέσει το Στάδιο να παρέχει αυτές τις υπηρεσίες υψηλού επιπέδου,  φτιάχνοντας την υλικοτεχνική υποδομή, είναι απαραίτητο και το ανθρώπινο δυναμικό καθώς μόνο με τους εξωτερικούς συνεργάτες δεν μπορεί να προχωρήσεις. Είναι αναγκαίες τουλάχιστον τέσσερις μόνιμες θέσεις εργασίας, αφού σήμερα όλος αυτός οργανισμός δουλεύει μόνο με δύο υπαλλήλους μια και οι άλλοι δύο συνταξιοδοτήθηκαν. Είναι από τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και αν δεν βρεθεί λύση το αμέσως επόμενο διάστημα είναι δύσκολο να γίνουν οι συντηρήσεις και να διεκπεραιωθεί το γραφειοκρατικό και διοικητικό κομμάτι, αλλά  και ότι χρειάζεται το Στάδιο ώστε να λειτουργήσει σωστά. Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω προσωπικά και εκ μέρους όλης της διοίκησης του σταδίου τον Γενικό Γραμματέα Αθλητισμού Ιούλιο Συναδινό και τον υφυπουργό Γιώργο Βασιλειάδη οι οποίοι συνεπέστατοι στους λόγους τους έκαναν πράξη όσα έργα υποσχέθηκαν για το Εθνικό Παπαχαραλάμπειο Στάδιο της Ναυπάκτου, έργα που θα μείνουν στην ιστορία της πόλης».

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Προσχολικός εμβολιασμός, απαραίτητος και ασφαλής

Published

on

By

Ορισμένοι γονείς σήμερα εκφράζουν αμφισβητήσεις για τα εμβόλια των παιδιών. Όμως, τα δεδομένα είναι ξεκάθαρα: τα σημερινά εμβόλια είναι ασφαλή. Τα επιστημονικά δεδομένα δεν έχουν τεκμηριώσει τους ισχυρισμούς που κυκλοφορούν σε διάφορα μπλογκ για βλάβες από τα εμβόλια.

Οι πραγματικοί κίνδυνοι από τις αρρώστιες που μπορούν να προληφθούν με τα εμβόλια έχουν σαφώς μεγαλύτερο βάρος από κάποιους θεωρητικούς, υποθετικούς και ατεκμηρίωτους κινδύνους που συχνά προβάλλονται.

Αποτελεί απαράδεκτη αντίφαση ορισμένοι γονείς να αρνούνται τον εμβολιασμό των δικών τους παιδιών και, ταυτόχρονα, να απαιτούν τον εμβολιασμό άλλων παιδιών. Τα εμβόλια του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμών της χώρας είναι και απαραίτητα και ασφαλή για τα παιδιά.

Από το 2016, τα εμβόλια διατίθενται δωρεάν στην Ελλάδα όχι μόνο σε ασφαλισμένους αλλά και σε ανασφάλιστους (μέσω ιατρικής συνταγογράφησης με βάση το ΑΜΚΑ).

Τα εμβόλια δεν αφορούν μόνο τα παιδιά αλλά και τους ενήλικες. Έτσι, υπάρχει και στην χώρα μας Πρόγραμμα Εμβολιασμών Ενηλίκων, ενώ για τα άτομα που εργάζονται σε δομές φιλοξενίας έχουν γίνει σχετικές υπομνήσεις. Το Πρόγραμμα Εμβολιασμών Ενηλίκων προβλέπει μεταξύ άλλων ότι οι ενήλικες στη χώρα μας πρέπει να έχουν κάνει 2 δόσεις εμβολίου ιλαράς-ερυθράς-παρωτίτιδας (MMR) εφόσον δεν έχουν ιστορικό νόσου και έχουν γεννηθεί μετά το 1970 (εάν έχουν γεννηθεί πριν από το έτος αυτό, κατά πάσα πιθανότητα έχουν ανοσία από νόσηση).

Προβλέπεται, επίσης, ότι οι ενήλικες που δεν έχουν περάσει ανεμοβλογιά (ή δεν έχουν εργαστηριακή τεκμηρίωση ανοσίας) πρέπει να είναι εμβολιασμένοι με 2 δόσεις εμβολίου ανεμοβλογιάς. Εμβολιασμός με τα προαναφερόμενα εμβόλια κατά το παρελθόν (τον οποίο ενδεχομένως ο ενδιαφερόμενος αγνοεί) δεν αποτελεί αντένδειξη εμβολιασμού.

 

Ιατρικά «πρέπει» του Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου

Η έναρξη της σχολικής χρονιάς είναι – κατά κανόνα – μια πυρετώδης και απαιτητική περίοδος για τις οικογένειες, έτσι ώστε οι μικροί μαθητές να είναι πανέτοιμοι για τις νέες προκλήσεις. Για την καλή υγεία των παιδιών μας όμως τι απαιτείται να κάνουμε; Ποια είναι τα ιατρικά «πρέπει» του Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου;

Η επίσκεψη στον παιδίατρο είναι απαραίτητη καθώς απαιτείται από το σχολειό η συμπλήρωση του ατομικού δελτίου υγείας του μαθητή (ΑΔΥΜ).

Το φθινόπωρο είναι «η εποχή που διάφορες λοιμώξεις θα κάνουν την εμφάνισή τους δυναμικά. Τα παιδιά, όπως  είναι γνωστό,  έχουν  ανώριμο  ανοσοποιητικό σύστημα και είναι πιο επιρρεπή στις λοιμώξεις». Υπό τα δεδομένα αυτά, ο έλεγχος της καλής υγείας των μαθητών, καθώς και της εμβολιαστικής τους κάλυψης, είναι εξαιρετικά απαραίτητος. Μεγάλη σημασία και φέτος δίνουμε στον ολοκληρωμένο εμβολιασμό για την ιλαρά, τόσο των παιδιών, όσο και όλης της οικογένειας, καθώς η επιδημική κρίση που έχει ξεσπάσει τον τελευταίο και πλέον χρόνο στη χώρα μας δεν έχει ακόμη ελεγχθεί.

Στην έναρξη της σχολικής χρονιάς τα υπουργεία Παιδείας και Υγείας έχουν θέσει ως υποχρεωτική τη συμπλήρωσή του Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ) μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά εγγραφής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Για τους νέους μαθητές, στο πλαίσιο της προληπτικής αντίληψης, οι παιδίατροι προτείνουν μια σειρά από ελέγχους, σύμφωνα με τις προτάσεις των αντίστοιχων ελληνικών και ξένων επιστημονικών εταιρειών και φορέων όπως το Ελληνικό Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού και η Αμερικανική Παιδιατρική Εταιρεία.  Οι έλεγχοι αυτοί συστήνονται και σε μικρότερες ηλικίες, δεδομένου όμως ότι στην Α’ Δημοτικού η δραστηριότητα διαφοροποιείται, καθώς εισάγεται συστηματικότερα η άθληση και οι απαιτήσεις στη μάθηση αυξάνονται, είναι σημαντικό να επαναληφθούν.

Προτεινόμενοι έλεγχοι για πρωτάκια ή για μεγαλύτερους μαθητές, στην περίπτωση που δεν έχουν υποβληθεί σε εξετάσεις:  ■ Αιματολογικός έλεγχος. ■ Οφθαλμολογικός έλεγχος. ■ Καρδιολογικός έλεγχος ■ Οδοντιατρικός έλεγχος και διενέργεια προληπτικών εργασιών (π.χ. φθορίωση δοντιών). ■ Ακουολογικός έλεγχος.

Οι περισσότεροι από τους παραπάνω έλεγχους προτείνεται να επαναλαμβάνονται και κατά την έναρξη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που συμπίπτει με την εφηβική ηλικία, με ιδιαίτερη έμφαση στον καρδιολογικό έλεγχο.

Επιπλέον συνιστάται η παρακολούθηση ορθοπεδικών ανωμαλιών που πιθανώς προϋπάρχουν αλλά μπορεί να επιδεινωθούν κατά τη φάση της έντονης ανάπτυξης του σκελετού σε αυτή την ηλικία.

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Διεθνής αγώνας τοξοβολίας στο κάστρο την Κυριακή

Published

on

By

Ο Δήμος Ναυπακτίας, η Ελληνική Ομοσπονδία Τοξοβολίας, ο Α.Σ. Πέλοπας, οι Hellas Archery και η περιβαλλοντική οργάνωση «Πράσινο+Μπλε», διοργανώνουν την Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2018, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Ναυμαχίας Ναυπάκτου 1571, έναν ξεχωριστό Διεθνή αγώνα τοξοβολίας, με την ονομασία “LEPANTO TFG ARCHERY 2018”.

 

Ο αγώνας θα διεξαχθεί το πρωί της Κυριακής στις 10:00 περιφερειακά στο δάσος του ενετικού κάστρου της Ναυπάκτου καθώς και στα καλντερίμια της παλαιάς πόλης, με τους αθλητές απ’ όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό να βαθμολογούνται για την ευστοχία τους σ’ ένα αγώνα πεδίου TFG, όπως ονομάζεται.

Ο συνδυασμός του αθλήματος της τοξοβολίας με τον χώρο του ενετικού κάστρου και της επετείου της Ναυμαχίας της Ναυπάκτου, με τις εκδηλώσεις της αναπαράστασης και τις παρελάσεις στις 6 Οκτωβρίου, είναι βέβαιο ότι θα εντυπωσιάσουν συμμετέχοντες και επισκέπτες.

Η τοξοβολία πεδίου Total Field Game γίνεται στην φύση με τους τοξότες, που πολλές φορές είναι με παραδοσιακές στολές εποχής της χώρας τους, να κάνουν βολές σε στόχους με άγνωστες αποστάσεις, από τα 10 έως τα 50 μέτρα, τοποθετημένους σε πλαγιές, και φυσικά εμπόδια και ακανόνιστες φυσικές συνθήκες.

Πραγματοποιείται σε ανοιχτό στίβο πολλαπλών στόχων και αποστάσεων, ενταγμένο στο φυσικό περιβάλλον με τις αντίστοιχες διαφοροποιήσεις ως προς τη φύση και την κλίση του εδάφους, τα εμπόδια, τον φυσικό φωτισμό και την σκίαση των στόχων.

Το γεγονός ότι οι αποστάσεις δεν είναι προκαθορισμένες, αυτό αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για την εύστοχη βολή. Οι κανονισμοί έχουν γίνει έτσι που να αγκαλιάζουν όλες τις κατηγορίες τοξοτών και όλα τα είδη των τόξων.

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Σειρά εκδηλώσεων απο το #heylepanto! vol.2

Published

on

By

Για την τελευταία εβδομάδα της έκθεσης της #EtelAdnan, το #heylepanto! vol.2 έχει προγραμματίσει σειρά εκδηλώσεων, συμμετέχοντας παράλληλα στους εορτασμούς του Δήμου Ναυπακτίας για τη Ναυμαχία του Λέπαντο (#Lepanto1571).

Η πρόσβαση σε όλες τις εκδηλώσεις είναι ελεύθερη για το κοινό.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

 

1/10 “Διαβάζοντας την Etel Adnan, II”.

Ανάγνωση κειμένων και συνάντηση με την μεταφράστρια των βιβλίων της Etel Adnan, Βασιλική Γκέτσιου.  Βιβλιοπωλείο Adagio II, 8.30μμ.

 

2/10 “Etel Adnan, Εξόριστες λέξεις”, 2007.

Προβολή του ντοκιμαντέρ και συζήτηση με την σκηνοθέτη, Βουβούλα Σκούρα.

Ίδρυμα Μπότσαρη, 8.30μμ.

Παραγωγή: Cinergon. Συμπαραγωγή: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου / ΕΡΤ.

 

3/10 “Σμύρνη: μουσικός κοσμοπολιτισμός”.

Μουσική βραδιά με τους: Ελένη Αναγνωστοπούλου (τραγούδι, κρουστά), Φώτη Αναγνωστόπουλο (ούτι, λύρα, τραγούδι), Σπύρο Δελέγκο (μαντολίνο, λάφτα, τραγούδι), Γιάννη Παναγιωτόπουλο (ούτι, λύρα, τραγούδι). Επιμέλεια: Σπύρος Δελέγκος, εθνομουσικολόγος.  Ίδρυμα Μπότσαρη, 8.30μμ.

 

6/10 Κεντρική ξενάγηση στην έκθεση της Etel Adnan. Ίδρυμα Μπότσαρη, 6μμ.

+ ξεναγήσεις, ατελιέ

* 6/10 Αναβίωση της Ναυμαχίας του Λέπαντο από τον Δήμο Ναυπακτίας. Λιμάνι, 8.30μμ.

 

    1/10 Διαβάζοντας την Etel Adnan, II.

Για την πρώτη κατά σειρά εκδήλωση, η Βασιλική Γκέτσιου, μεταφράστρια των βιβλίων της Etel Adnan στα ελληνικά, συνομιλεί με την επιμελήτρια του heylepanto! vol. 2 για τη ζωή και το έργο της δημιουργού. Θα διαβάσει αποσπάσματα από μεταφράσεις της, παλαιότερων και μελλοντικών εκδόσεων των βιβλίων της Etel Adnan: Γράφοντας σε μια ξένη γλώσσα (ed. Galerie Lelong & Εκδόσεις Άγρα) – Σχετικά με το τέλος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (ed. Galerie Lelong & Εκδόσεις Άγρα) – Περί πόλεων και περί γυναικών (ed. Tamyras) – Χάινερ Μίλερ και Τιντορέττο, το τέλος του δέους (ed. L’Échoppe) – Ανεκτικότητα (ed. L’Échoppe) – Επιστρέφοντας στην Γιουρσενάρ και του βιβλίου της Simone Fattal: Etel Adnan, η ζωγραφική ως καθαρή ενέργεια (ed. L’Échoppe).

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο βιβλιοπωλείο, Adagio II, με την ευγενική υποστήριξη του Σπύρου Αθανασίου.

Λίγα λόγια για την Βασιλική Γκέτσιου

Η Βασιλική Γκουγκουλίτσα-Γκέτσιου γεννήθηκε στην Καστοριά. Παιδί της μετανάστευσης – από την πλευρά της μητέρας της – των Καστοριανών γουναράδων της δεκαετίας του 1920 στο Παρίσι, όπου και έμαθε τα πρώτα της γράμματα, τελείωσε την Μέση Εκπαίδευση στην Καστοριά και στη συνέχεια σπούδασε Γαλλική Φιλολογία (Lettres Modernes) στο Πανεπιστήμιο της Grenoble. Από το 1979 διδάσκει Γαλλική γλώσσα, λογοτεχνία και πολιτισμό στο ΚΞΓ που διατηρεί ως σήμερα στη γενέθλια πόλη της.

Με τη μετάφραση ασχολείται τα τελευταία χρόνια, με ενδιαφέρον και ερασιτεχνική αφοσίωση, με σαφή προτίμηση σε κείμενα που σχετίζονται με τη καλλιτεχνική ζωή. Έχει μεταφράσει πολλά από τα πεζά της Etel Adnan. Τα δύο βιβλία από τις Εκδόσεις Άγρα, είναι τα πρώτα που βρήκαν τον δρόμο της δημοσίευσης, δίνοντας σε ευρύτερο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει καλύτερα την δημιουργό.

 

          2/10 Etel Adnan, Εξόριστες λέξεις, 2007.

Για τη δεύτερη βραδιά, θα προβληθεί η ταινία ντοκιμαντέρ της Βουβούλας Σκούρα, Etel Adnan, Εξόριστες λέξεις. Θα ακολουθήσει συζήτηση ανάμεσα στην σκηνοθέτη και την επιμελήτρια.

Η ταινία βασίζεται στην αλληλογραφία της Etel Adnan με τον καθηγητή Ιστορίας, Fawwaz Traboulsi, όπως παρουσιάζεται στο βιβλίο της Περί πόλεων και γυναικών (1993) και στις συζητήσεις της με την Βουβούλα Σκούρα, που ηχογραφήθηκαν ανάμεσα στο Παρίσι και τη Σκόπελο, από το 2003 ως το 2006. Η σκηνοθέτης, προσπαθεί να συνθέσει το ξεχωριστό πορτρέτο της Etel Adnan, μέσα από μια σειρά εικόνων, ήχων, γλωσσών, λαών και ταυτοτήτων.

Απέναντι στη θάλασσα – τη Μεσόγειο, που λειτουργεί ως διαπολιτισμικός σύνδεσμος – η Etel χρησιμοποιεί τη δική της γεωγραφία περί πόλεων και γυναικών. Παρίσι, Βαρκελώνη, Μούρθια, Άμστερνταμ, Σκόπελος, Ρώμη και Βηρυτός είναι οι πόλεις σταθμοί από τις οποίες η Etel μιλάει για τις γυναίκες και για τη στάση τους απέναντι στον σύγχρονο κόσμο. Θέματα, όπως το κάλυμμα κεφαλιού, η πολυπολιτισμικότητα, αναπτύσσονται κατά της συζήτησή της με την κριτικό θεάτρου, Ελένη Βαροπούλου.

Για την Etel, ο κόσμος χαράζει στη Βηρυτό. Η πόλη επαναπροσδιορίζεται μέσα από την ταινία καθώς το ιδιότυπο σύμπαν της περικλείει την απεικόνιση κλειστών και ανοικτών χώρων, το διάλογο ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, τη βαρύτητα και την ασημαντότητα.

 

Λίγα λόγια για την Βουβούλα Σκούρα

Η Βουβούλα Σκούρα γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Γραφικές Τέχνες στο Αθηναϊκό Τεχνολογικό Ινστιτούτο. Έζησε στο Λονδίνο κατά τη διάρκεια της ελληνικής δικτατορίας, όπου παρακολούθησε μαθήματα Ιστορίας της Τέχνης (1970) και σεμινάριο Computer Graphics για video στο Middlesex Polytechnic (1988). Ασχολήθηκε με πειραματικές μικτές τεχνικές πάνω στη φωτογραφία που τις εφάρμοσε τόσο στις εκτυπώσεις (βιβλία, αφίσες) όσο και στις ταινίες της. Τα έργα της, φιλμ και βίντεο, έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή φεστιβάλ και πανεπιστήμια σε περισσότερες από πενήντα πόλεις. Οι ταινίες της Εσωτερική Μετανάστευση (1984) και Σκωρία Φωτός (1989) διακρίθηκαν με ειδικό έπαινο της Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Δράμας. Το βίντεο Μαύρο φεγγάρι πήρε το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό Βίντεο Τέχνης Αθηνών (1998). Η ταινία Etel Adnan: Εξόριστες λέξεις κέρδισε το Βραβείο Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου στο 10ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (2008). Το 2009 τιμήθηκε με το ΕΒΓΕ Βραβείο Συνολικής Προσφοράς της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας.

Παραγωγή: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, ΕΡΤ Α.Ε.   CINERGON

 

          3/10 Σμύρνη: μουσικός κοσμοπολιτισμός.

Για την τρίτη βραδιά, θα πραγματοποιηθεί η μουσική εκδήλωση Σμύρνη: μουσικός κοσμοπολιτισμός με τετραμελές μουσικό σχήμα, σε επιμέλεια του εθνομουσικολόγου Σπύρου Δελέγκου. Ο πολυπολιτισμικός χαρακτήρας της Σμύρνης, προ μεσοπολέμου, επιβεβαιώνει την αξιοσήμαντη συνύπαρξη των διαφόρων εθνοτικών κοινοτήτων (ελληνική, μουσουλμανική κ.ά.), με τον κοσμοπολιτισμό και τον πολυστυλισμό να αποτελούν μεταξύ άλλων βασικά χαρακτηριστικά της εν λόγω μουσικής κουλτούρας. Το μουσικό εγχείρημα της εκδήλωσης με τίτλο Σμύρνη: μουσικός κοσμοπολιτισμός, έρχεται να αναδείξει τις παραπάνω πτυχές συμπυκνωμένα μέσα από ένα μουσικό πρόγραμμα που εμπνέεται από το πρότζεκτ heylepanto! vol.2, αποτίοντας με τη σειρά του φόρο τιμής στην κοσμοπολίτισσα διανοούμενη Etel Adnan. Οι μουσικοί σκοποί και τα τραγούδια -κυρίως στην ελληνική γλώσσα, αλλά και στην τουρκική- ανήκουν στον χώρο της ανώνυμης αστικής παράδοσης της Σμύρνης, αλλά και κάποια αποτελούν δημιουργίες επώνυμων Σμυρνιών συνθετών. Ωστόσο το ρεπερτόριο αυτό, ουσιαστικά, υπερβαίνει τα όρια του εν λόγω άστεως, αποδεικνύοντας το χωροχρονικό ταξίδι της μουσικής γενικότερα, η οποία ζυμώνεται, αρκετές φορές, μέσα σε ευρύτερα πολιτισμικά πλαίσια.

Συμμετέχουν: Ελένη Αναγνωστοπούλου (τραγούδι, κρουστά), Φώτης Αναγνωστόπουλος (ούτι, λύρα, τραγούδι), Σπύρος Δελέγκος (μαντολίνο, λάφτα, τραγούδι), Γιάννης Παναγιωτόπουλος (ούτι, λύρα, τραγούδι).

 

Λίγα λόγια για τον Σπύρο Δελέγκο

Ο Σπύρος Δελέγκος είναι πτυχιούχος του Μαθηματικού Τμήματος του Παν/μίου Πατρών και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στον τομέα της «Εθνομουσικολογίας και Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας» του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α.. Διδάχτηκε παραδοσιακή μουσική και λάφτα στο Δημοτικό Ωδείο Πατρών υπό τη διεύθυνση του Χρίστου Τσιαμούλη, θεωρητικά της Δυτικής Κλασικής Μουσικής (Ειδικό Αρμονίας) στη Φιλαρμονική Εταιρία Ωδείο Πατρών, Ανατολική μουσική και κλασικό μαντολίνο ιδιωτικώς. Γνωρίζει λαϊκή κιθάρα και τρίχορδο μπουζούκι. Επίσης, έχει εισαχθεί και στο τμήμα Φιλοσοφίας του Παν/μίου Πατρών.

Από το 1997 έως και σήμερα έχει εμφανιστεί σε μουσικές σκηνές, φεστιβάλ και έχει επιμεληθεί αφιερώματα: Ελληνική Απόλαυσις: Γιώργος Κατσαρός-Θεολογίτης (2009, 2013), Σπύρος Περιστέρης (2014), Μελοποιημένη ποίηση: Δ. Καρατζάς & Αντ. Φωστιέρης (2015), Απόηχος (2018). Έχει συνθέσει μουσική για το θέατρο: Αδέσποτον κ.ά. και έχει αποτελέσει ιδρυτικό μέλος της ομάδας τέχνης Σταλακτίτες με την οποία παρουσίασε το έργο Ελληνικά λαϊκά παραμύθια, όπως και αρκετών μουσικών σχημάτων: Μπάσο-Καντίνι, Τρίκυκλο.

Είναι καθηγητής μουσικής στη Φιλαρμονική Εταιρία Ωδείο Πατρών και έχει την ευθύνη-επιμέλεια της Ορχήστρας Αστικής Λαϊκής Μουσικής. Στο πλαίσιο της ερευνητικής του ιδιότητας έχει λάβει μέρος με εισηγήσεις σε διάφορα διεθνή επιστημονικά συνέδρια μουσικολογίας (Πανεπιστήμιο Κύπρου, ICTM Μαρόκο κ.ά.).

Λίγα λόγια για την Etel Adnan

Η Etel Adnan γεννήθηκε στη Βηρυτό το 1925 από Ελληνίδα Σμυρνιά μητέρα και Σύρο πατέρα. Έπειτα από σπουδές στη φιλοσοφία στα Πανεπιστήμια της Σορβόννης, του Μπέρκλεϊ και του Χάρβαρντ, δίδαξε τη φιλοσοφία από το 1958 ως το 1972 στο Σαν Ραφαέλ στην Καλιφόρνια. Υιοθέτησε την αμερικανική γλώσσα και άρχισε να γράφει κυρίως ποίηση συμμετέχοντας ενεργά στο κίνημα των ποιητών ενάντια στον πόλεμο του Βιετνάμ. Από το 1972 ως το 1977 εγκαταστάθηκε στη Βηρυτό και εργάστηκε ως πολιτιστική συντάκτρια. Αναγκάστηκε να επιστρέψει στο Σαουσαλίτο στην Καλιφόρνια λόγω του Λιβανικού εμφυλίου, όπου αφοσιώθηκε στα εικαστικά και τη γραφή. Μαζί με την ποίηση, τη λογοτεχνία και τα δοκίμια, συνέχισε να ζωγραφίζει, να σχεδιάζει, να βιντεοσκοπεί, αλλά και να υφαίνει ταπισερί. Έκτοτε ζει ανάμεσα στο Λίβανο, τις Η.Π.Α. και τη Γαλλία.

Συνεργάστηκε με διακεκριμένους δημιουργούς, ποιητές, συνθέτες, σκηνοθέτες, ενώ έργα της έχουν μελοποιηθεί, σκηνοθετηθεί και παρουσιαστεί σε διεθνή φεστιβάλ. Είχε μεγάλη απήχηση στο ευρύτερο κοινό με τη συμμετοχή της στη Documenta 13, το 2012. Ακολούθησαν σημαντικές μονογραφικές εκθέσεις στα Whitney Museum και New Museum της Νέας Υόρκης, στο Mathaf της Ντόχας, στο Museum der Moderne του Σάλτζμπουργκ, στη White Cube Gallery του Χονγκ Κονγκ, στο IMMA του Δουβλίνου, στη Serpentine Gallery του Λονδίνου, στο Moderna Museet του Μάλμο, στη Fundación Banco Santander της Μαδρίτης, στο Institut du Monde Arabe του Παρισιού και στο Zentrum Paul Klee της Βέρνης. Στην Ελλάδα έχει συμμετάσχει ως προσκεκλημένη του Θεόδωρου Τερζόπουλου σε διεθνείς συναντήσεις θεάτρου (Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών και Σικυώνα).

Ανάμεσα στις συνεργασίες της και δύο φιλμ: Etel Adnan: Εξόριστες λέξεις της Βουβούλας Σκούρα (2007) & Ismyrne των Joana Hadjithomas/Khalil Joreige (2016). Παρουσιάζει την πρώτη της ατομική έκθεση στην Ελλάδα, στο Ίδρυμα Μπότσαρη, στη Ναύπακτο.

Επιμέλεια: Magda Cirillo / bonjourheyheyparis@gmail.com / +33 6 13042901, +30 6972 179798

Συμπαραγωγή: heyheyparis ! – ΑΜι – Χρυσός Όμιλος Αντισφαίρισης.

Με την οικονομική και ευγενική υποστήριξη των:

συνεργάτες & εθελοντές, Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού, Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, Δήμος Ναυπακτίας, Πρεσβεία του Λιβάνου στην Ελλάδα, Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου, Ελληνικά Πετρέλαια, Σύνδεσμος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 1ης ΓΕN Αιτ/νίας, Ολυμπία Οδός, Galerie Lelong & Co. Paris, Kalfayan Galleries Αθήνα-Θεσ/νίκη, Hotel Nafpaktos, Nafsweek.gr, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

heylepanto! vol.2

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

musitsa-rouxa-axesouar-kosmimata

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ