Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Εθνικό Παπαχαραλάμπειο Στάδιο: Άλλαξε πλέον επίπεδο

Published

on

Ανάμεσα στα δεκατέσσερα Αθλητικά Εθνικά Κέντρα που ανήκουν στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού περιλαμβάνεται και το Εθνικό Παπαχαραλάμπειο Στάδιο της Ναυπάκτου. Τα τελευταία τρία χρόνια έχει πραγματικά αλλάξει εντελώς όψη, με την αλλαγή αυτή να προσθέτει υπεραξία τόσο στο ίδιο το Στάδιο, όσο και στην πόλη της Ναυπάκτου. Για όλα όσα έγιναν στο Εθνικό Στάδιο της Ναυπάκτου αλλά και όσα πρόκειται να υλοποιηθούν,  μιλά στο Nafsweek  ο πρόεδρος της Επιτροπής Σταδίου Γιώργος Αλεξόπουλος.

«Πραγματικά τα τελευταία τρία χρόνια έχει γίνει μια θεαματική βελτίωση των υποδομών του Εθνικού Αθλητικού Κέντρου της Ναυπάκτου. ‘Ήταν ένα περιφερειακό αθλητικό κέντρο στη Ναύπακτο, λησμονημένο,  ξεχασμένο και κατάλαβαν  ότι έπρεπε να δώσουν κάποια βαρύτητα. Κάτω από συνεχείς πιέσεις και με το δόγμα ότι πρέπει συνέχεια να βελτιωνόμαστε, καταφέραμε, εργαζόμενοι και διοίκηση του σταδίου να φτιάξουμε τις υποδομές αυτές που θα βοηθήσουν για να έρθουν επενδύσεις στο στάδιο. Ήταν ένα γήπεδο ουσιαστικά που ήταν αφύλακτο,  δεν είχε κανόνες, ήτανε ένα ξέφραγο αμπέλι.  Όλα αυτά έπρεπε να μπουν σε μια σειρά. Σιγά – σιγά με τη συμπαράσταση των υπαλλήλων του σταδίου και των εξωτερικών συνεργατών μας,  που μας βοήθησαν πάρα πολύ, έγιναν πάρα πολλά πράγματα. Επιστέγασμα όλων αυτών ήταν η ανακοίνωση  χρηματοδότησης  650.000 ευρώ από τις Δημόσιες Επενδύσεις,  για τη δημιουργία ταρτάν  στο Παπαχαραλάμπειο  Εθνικό Στάδιο. Για να φτάσουμε όμως εκεί υπήρξε ένας μεγάλος και μακρύς δρόμος, ξεκινώντας από τις μελέτες, από την διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, τη γραφειοκρατία, την καθαριότητα και την Υγιεινή και την Ασφάλεια, πράγματα που με την βοήθεια της Διοίκησης του σταδίου και την αμέριστη συμπαράσταση  των υπαλλήλων, βάλαμε τις βάσεις για να μπορέσουμε να ανεβάσουμε επίπεδο στο Στάδιο μας».

Πείτε μας κάποιες σημαντικές παρεμβάσεις που άλλαξαν το τοπίο, μια και δεν είναι όλες οι παρεμβάσεις εμφανείς.  

«Έχουν γίνει μια σειρά παρεμβάσεων οι οποίες θα μείνουν σε βάθος χρόνου.  Αλλάζει τελείως η όψη του Σταδίου και θα το δούμε αυτό τα επόμενα χρόνια, καθώς  θα παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου τόσο στους αθλητές που θα φιλοξενούνται εδώ,  αλλά και στην πόλη μας.  Θα είναι ένα πραγματικό Στάδιο με σύγχρονες και ασφαλείς  υποδομές που θα φέρουν κόσμο, θα φέρουν τουρισμό, θα φέρουν πραγματική ανάπτυξη.  Αρχικά να αναφερθούμε στα μέτρα προστασίας, ασφάλειας και υγιεινής, όπου έχουμε:  την αντικεραυνική προστασία όλων των εγκαταστάσεων και χώρων του σταδίου. Τοποθέτηση δυο  τουρνικέ και λειτουργία ελεγχόμενων ηλεκτρομαγνητικών  Εισόδων – Εξόδων  στις Θύρες του Σταδίου. Τοποθέτηση νέων καταγραφικών μηχανημάτων και καμερών σύγχρονης τεχνολογίας καθώς και ψηφιακών συστημάτων επιτήρησης των εγκαταστάσεων. Καθημερινή αδιάλειπτη επιτήρηση κατά τις απογευματινές και βραδινές ώρες από υπηρεσία Φύλαξης. Τοποθέτηση Συστημάτων ενεργητικής και παθητικής πυρασφάλειας σε όλους τους χώρους. Εκσυγχρονισμός Ιατρείου Πρώτων Βοηθειών και προμήθεια σύγχρονου απινιδώτη, ενώ γίνεται διοργάνωση κατά διαστήματα σεμιναρίων με θέμα τις Πρώτες Βοήθειες.  Ανεξάρτητη είσοδο –έξοδο των  φιλάθλων  του μπάσκετ από τους φιλάθλους του ποδόσφαιρου. Αύξηση του ύψους των κιγκλιδωμάτων στην κερκίδα θεατών με βάση τον κανονισμό ασφάλειας. Επίσης επεξεργαζόμαστε με τον έμπειρο Συγκοινωνιολόγο κ. Βόσκογλου (είναι σχεδόν έτοιμη),  νέα διαμόρφωση του χώρου του Παρκινγκ, της Εισόδου και της Εξόδου από το Στάδιο.

Από τα παραπάνω πολλά δεν τα βλέπει ο επισκέπτης – χρήστης του Σταδίου. Υπάρχουν όμως και τα έργα. Πείτε μας τι έχει αλλάξει στο Στάδιο σε επίπεδο έργων.

Στα έργα έχουμε: Την πλήρη ανακαίνιση των αποδυτήριων του κλειστού γηπέδου αλλά και των  αποδυτήριων ποδοσφαίρου. Τμηματική συντήρηση κερκίδας Ποδοσφαίρου με εργασίες προστασίας μπετό και οπλισμού από την διάβρωση και την στεγανοποίηση της εξέδρας. Επισκευή κεντρικού αγωγού ύδρευσης και συστημάτων άρδευσης. Έχουμε ήδη ξεκινήσει εργασίες για την τοποθέτηση νέου αρδευτικού δικτύου στο Βοηθητικό Γήπεδο Ποδοσφαίρου. Τοποθέτηση στην πρόσοψη του Σταδίου φωτεινής πινακίδας με την επωνυμία του Σταδίου, προς Τιμήν του Μεγάλου Ευεργέτη μας, Δημητρίου Παπαχαραλάμπους. Τοποθέτηση παρκέ στο κλειστό Γυμναστήριο καθώς και σύγχρονου ηλεκτρονικού πίνακα για το μπάσκετ και το βόλεϊ. Τοποθέτηση πλαστικών καθισμάτων στην κερκίδα του Σταδίου, αλλά και οργάνων Γυμναστικής σε χώρους του,  και όπως προανέφερα αναμένονται ( υπάρχει χρηματοδότηση από το ΠΔΕ) η Εγκατάσταση Φωτοβολταικών Συστημάτων για την Ενεργειακή Αυτονομία του Σταδίου, η Αποκατάσταση του πεσμένου μαντρότοιχου στη δυτική πλευρά του Σταδίου και η τοποθέτηση Ταρτάν στο Στάδιο. Όλα αυτά ανεβάζουν επίπεδο στο Εθνικό Παπαχαραλάμπειο Στάδιο Ναυπάκτου, ανεβάζουν κατηγορία και πλέον μπορεί να φιλοξενεί σημαντικά πανελλήνια και πανευρωπαϊκά αθλητικά γεγονότα.  Αυτό σημαίνει κέρδος για τον τόπο και ανάπτυξη.

Σέβονται το Στάδιο, την περιουσία πρακτικά των πολιτών, όλων μας δηλαδή,  ή έχουμε βανδαλισμούς;

«Με το σύστημα παρακολούθησης από τις κάμερες που έχει εγκατασταθεί στο Στάδιο και με την ελεγχόμενη είσοδο αναγκάστηκε πλέον ο κόσμος να πειθαρχήσει και να σταματήσουν οι βανδαλισμοί. Αυτό έχει άμεσο οικονομικό αντίκτυπο, καθώς οι βανδαλισμοί απορροφούσαν ένα μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού του Σταδίου για την αποκατάσταση των ζημιών,  χρήματα που εξοικονομούνται πλέον και οδηγούνται σε έργα κ.α  Εξοικονόμηση πόρων θα έχουμε στο άμεσο μέλλον, αφού μετά από πάρα πολλά χρόνια και με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων έχει χρηματοδοτηθεί, ήδη έχει αναγγελθεί εργολάβος , το σύστημα φωτοβολταϊκών για την ενεργειακή αυτονόμηση του Σταδίου. Αυτό θα δώσει πολύτιμους πόρους στο Στάδιο που να οδηγηθούν για τη βελτίωση των συνθηκών και των εγκαταστάσεων.  Επίσης υπάρχει χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την αποκατάσταση του πεσμένου μαντρότοιχου στα δυτικά του Σταδίου,  πρόβλημα χρόνων  που σήμερα βρίσκει λύση.

Πέραν όλων αυτών των θετικών, υπάρχουν προβλήματα στο Στάδιο και ποιά είναι αυτά;                 «Για να μη λέμε μόνο τα θετικά,  να αναφερθούμε και στα προβλήματα που όντως υπάρχουν σοβαρά προβλήματα και αφορούν το ανθρώπινο δυναμικό. Για να μπορέσει το Στάδιο να παρέχει αυτές τις υπηρεσίες υψηλού επιπέδου,  φτιάχνοντας την υλικοτεχνική υποδομή, είναι απαραίτητο και το ανθρώπινο δυναμικό καθώς μόνο με τους εξωτερικούς συνεργάτες δεν μπορεί να προχωρήσεις. Είναι αναγκαίες τουλάχιστον τέσσερις μόνιμες θέσεις εργασίας, αφού σήμερα όλος αυτός οργανισμός δουλεύει μόνο με δύο υπαλλήλους μια και οι άλλοι δύο συνταξιοδοτήθηκαν. Είναι από τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και αν δεν βρεθεί λύση το αμέσως επόμενο διάστημα είναι δύσκολο να γίνουν οι συντηρήσεις και να διεκπεραιωθεί το γραφειοκρατικό και διοικητικό κομμάτι, αλλά  και ότι χρειάζεται το Στάδιο ώστε να λειτουργήσει σωστά. Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω προσωπικά και εκ μέρους όλης της διοίκησης του σταδίου τον Γενικό Γραμματέα Αθλητισμού Ιούλιο Συναδινό και τον υφυπουργό Γιώργο Βασιλειάδη οι οποίοι συνεπέστατοι στους λόγους τους έκαναν πράξη όσα έργα υποσχέθηκαν για το Εθνικό Παπαχαραλάμπειο Στάδιο της Ναυπάκτου, έργα που θα μείνουν στην ιστορία της πόλης».

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Διαβάζοντας την Etel Adnan

Published

on

By

Στο πλαίσιο του heylepanto! vol.2  και της έκθεσης “χαρτιά/ papers” της Etel Adnan, που λειτουργεί στον ξεχωριστό χώρο του Ιδρύματος Μπότσαρη (δυτικό κτίριο), την  Δευτέρα 20 Αυγούστου στις 8:30 μ.μ. – 9:30 μ.μ. διοργανώνεται Βραδιά ανάγνωσης κειμένων της Etel Adnan, στον κήπο με τις πορτοκαλιές, κάτω από τον Αυγουστιάτικο ουρανό της Ναυπάκτου.

Συμμετέχουν η Παπαχαραλάμπειος Δημόσια Βιβλιοθήκη Ναυπάκτου και το Θέατρο Χωρίς Αυλαία.  Είσοδος ελεύθερη.

Ο Δήμος Ναυπακτίας και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για δεύτερη συνεχή χρονιά  φιλοξενούν την επιμελητική πρόταση της Magda Cirillo, heylepanto! vol.2, στο Ίδρυμα Μπότσαρη και σε διάφορους χώρους στη Ναύπακτο, από τις 16 Ιουλίου ως τις 7 Οκτωβρίου 2018. Το heylepanto! vol.2 παρουσιάζει ως κεντρική εκδήλωση, την έκθεση της Etel Adnan στο Ίδρυμα Μπότσαρη, που θα λήξει στις 7 Οκτωβρίου 2018, κατά τους εορτασμούς της Ναυμαχίας του Λέπαντο. Θα συνοδευτεί από τη δράση-δρώμενο Sol Invictus, παρουσιάσεις βιβλίων, βραδιές ποίησης & μουσικής, εργαστήρι για παιδιά, ξεναγήσεις, συζητήσεις.

Λίγα λόγια για την Etel Adnan

Η Etel Adnan γεννήθηκε στη Βηρυτό το 1925 από Ελληνίδα Σμυρνιά μητέρα και Σύρο πατέρα. Έπειτα από σπουδές στη φιλοσοφία στα Πανεπιστήμια της Σορβόννης, του Μπέρκλεϊ και του Χάρβαρντ, δίδαξε τη φιλοσοφία από το 1958 ως το 1972 στο Σαν Ραφαέλ στην Καλιφόρνια. Υιοθέτησε την αμερικανική γλώσσα και άρχισε να γράφει κυρίως ποίηση συμμετέχοντας ενεργά στο κίνημα των ποιητών ενάντια στον πόλεμο του Βιετνάμ. Από το 1972 ως το 1977 εγκαταστάθηκε στη Βηρυτό και εργάστηκε ως πολιτιστική συντάκτρια. Αναγκάστηκε να επιστρέψει στο Σαουσαλίτο στην Καλιφόρνια λόγω του Λιβανικού εμφυλίου, όπου αφοσιώθηκε στα εικαστικά και τη γραφή. Μαζί με την ποίηση, τη λογοτεχνία και τα δοκίμια, συνέχισε να ζωγραφίζει, να σχεδιάζει, να βιντεοσκοπεί, αλλά και να υφαίνει ταπισερί. Έκτοτε ζει ανάμεσα στο Λίβανο, τις Η.Π.Α. και τη Γαλλία. Συνεργάστηκε με διακεκριμένους δημιουργούς, ποιητές, συνθέτες, σκηνοθέτες, ενώ έργα της έχουν μελοποιηθεί, σκηνοθετηθεί και παρουσιαστεί σε διεθνή φεστιβάλ. Μία από τις κορυφαίες στιγμές στο χώρο του θεάματος ήταν η συγγραφή του λιμπρέτου της όπερας CIVIL warS το 1984, σε σκηνοθεσία Bob Wilson και μουσική Gavin Bryars. Είχε μεγάλη απήχηση στο ευρύτερο κοινό με τη συμμετοχή της στη Documenta 13, το 2012. Ακολούθησαν σημαντικές μονογραφικές εκθέσεις στα Whitney Museum και New Museum της Νέας Υόρκης, στο Mathaf της Ντόχας, στο Museum der Moderne του Σάλτζμπουργκ, στη White Cube Gallery του Χονγκ Κονγκ, στο IMMA του Δουβλίνου, στη Serpentine Gallery του Λονδίνου, στο Moderna Museet του Μάλμο, στη Fundación Banco Santander της Μαδρίτης, στο Institut du Monde Arabe του Παρισιού και στο Zentrum Paul Klee της Βέρνης. Στην Ελλάδα έχει συμμετάσχει ως προσκεκλημένη του Θεόδωρου Τερζόπουλου σε διεθνείς συναντήσεις θεάτρου (Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών και Σικυώνα). Ανάμεσα στις συνεργασίες της και δύο φιλμ: Etel Adnan: Εξόριστες Λέξεις της Βουβούλας Σκούρα (2008) & Ismyrne των Joana Hadjithomas/Khalil Joreige (2016). Θα παρουσιάσει την πρώτη της ατομική έκθεση στη Ναύπακτο, στο Ίδρυμα Μπότσαρη.

Πολύ μεγάλο είναι και το συγγραφικό της έργο που ξεκινά το 1966 με το: Moonshots. Beirouth  – Five Senses for One Death, και φθάνει στο 2018 με το – Tolérance, Galerie Lelong.

Εκδόσεις στα Ελληνικά: Χ Διεθνής συνάντηση αρχαίου ελληνικού δράματος, 2000: 2500 χρόνια αρχαίου ελληνικού δράματος, παράδοση και προοπτικές – ΧΙ Διεθνής συνάντηση αρχαίου ελληνικού δράματος, 2002: Θηβαϊκός κύκλος, Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών – Περί πόλεων και γυναικών, μτφρ Βασίλης Τομανάς, Εκδόσεις Νησίδες 2000 – Το τίμημα που δεν είμαστε διατεθειμένοι να καταβάλουμε για τον έρωτα, μτφρ Σπύρος Γιανναράς, Εκδόσεις Άγρα 2016 – Γράφοντας σε μια ξένη γλώσσα, μτφρ Βασιλική Γκέτσιου, Εκδόσεις Άγρα 2016 – Σχετικά με το τέλος της οθωμανικής αυτοκρατορίας, μτφρ Βασιλική Γκέτσιου, Εκδόσεις Άγρα 2017.

Σημαντικές διακρίσεις (επιλογή): Βραβείο France-Pays Arabes για το Sitt Marie Rose, 1978 – ArabAmerican Book Award για το σύνολο του έργου της και PEN Oakland Award για το Master of the Eclipse, 2010 – California Book Award for Poetry για τη συλλογή Sea and Fog και Lambda Literary Award για το σύνολο του έργου της, 2013 – Ιππότης των Γραμμάτων και των Τεχνών της Γαλλικής Δημοκρατίας, 2014.

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Εγκαίνια της έκθεσης της Etel Adnan

Published

on

By

Στον όμορφο χώρο του αρχοντικού Μπότσαρη πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο 28 Ιουλίου τα εγκαίνια της πρώτης ατομικής έκθεσης της Etel Adnan “Χαρτιά / Papers” στην Ναύπακτο. Με την έκθεση ουσιαστικά ξεκίνησαν και οι εκδηλώσεις/ δράσεις του Heylepanto! Vol.2.

Η οικοδέσποινα και επιμελήτρια της έκθεσης Magda Cirillo υποδέχτηκε τον δήμαρχο Ναυπακτίας Τάκη Λουκόπουλο, τον αντιδήμαρχο και πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Αντώνη Φράγκο, την εκπρόσωπο της πρεσβείας του Λιβάνου Maral Boynikian και τους επισκέπτες της έκθεσης. Να σημειωθεί πως είναι η πρώτη έκθεση της Etel Adnan στην Ελλάδα. Μετά την επίσκεψη στα εκθέματα, ακολούθησε κέρασμα με εδέσματα προσφορά της πρεσβείας του Λιβάνου.

H έκθεση είναι εμπνευσμένη από το βιβλίο της Adnan: «Σχετικά με το τέλος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας», με έργα που κατά τη μεταφορά τους στη Ναύπακτο, έπρεπε να χωρούν σε μια βαλίτσα, όπως είχε χωρέσει όλη η μνήμη της ξεριζωμένης από τη Σμύρνη οικογένειάς της.

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Έκθεση Etel Adnan «Χαρτιά / Papers»

Published

on

By

Ανοίγει τις πύλες της, το Σάββατο 28 Ιουλίου στις 20:30, στο  αρχοντικό Μπότσαρη, η έκθεση της δημιουργού – ποιήτριας, πεζογράφου και εικαστικού Etel Adnan, με τον τίτλο «Χαρτιά / Papers».

Ο Δήμος Ναυπακτίας και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας υποδέχονται για δεύτερη συνεχή χρονιά την επιμελητική πρόταση της Magda Cirillo, heylepanto! vol.2, στο Ίδρυμα Μπότσαρη και σε διάφορους χώρους στη Ναύπακτο, από τις 16 Ιουλίου ως τις 7 Οκτωβρίου 2018. Το heylepanto! vol.2 παρουσιάζει ως κεντρική εκδήλωση, την έκθεση της Etel Adnan στο Ίδρυμα Μπότσαρη, που θα λήξει στις 7 Οκτωβρίου 2018, κατά τους εορτασμούς της Ναυμαχίας του Λέπαντο. Θα συνοδευτεί από τη δράση-δρώμενο Sol Invictus, παρουσιάσεις βιβλίων, βραδιές ποίησης & μουσικής, εργαστήρι για παιδιά, ξεναγήσεις, συζητήσεις.

Πηγή έμπνευσης για τη φετινή σεζόν στάθηκαν δύο βιβλία της Etel Adnan: A propos de la fin de l’Empire Ottoman, μτφρ Patrice Cotensin για τις εκδόσεις Galerie Lelong, Παρίσι 2015 (Σχετικά με το τέλος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, μτφρ Βασιλική Γκέτσιου για τις Εκδόσεις Άγρα, Αθήνα 2016) και The Arab Apocalypse, εκδόσεις The Post-Apollo Press, Σαουσαλίτο 1989 (1975) (η Αραβική Αποκάλυψη).

Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση της Adnan στην Ελλάδα, ζωντανό παράδειγμα της διαπολιτισμικότητας, που γαλουχήθηκε με τις ιστορίες των μεσογειακών πολιτισμών, περνώντας σε αυτές των ιθαγενών πληθυσμών της Αμερικής.

H έκθεση θα φιλοξενήσει έργα που κατά τη μεταφορά τους στη Ναύπακτο, έπρεπε να χωρούν σε μια βαλίτσα. Η ιδέα της βαλίτσας, μέσα στην οποία η δημιουργός είχε χωρέσει κυρίως τη μνήμη της ξεριζωμένης οικογένειάς της από τη Σμύρνη, προήλθε από το βιβλίο της για την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Σε αυτό, η συγγραφέας Adnan κάνει μία αναδρομή στο παρελθόν της, εισάγοντας σκέψεις πάνω σε ιστορικά γεγονότα και οικογενειακές διηγήσεις, μπλέκοντας έτσι πολύ αριστοτεχνικά τη μεγάλη και τη μικρή ιστορία. Το τέλος μιας ζωής, μιας εποχής.

Και ενώ η επιλογή των έργων μας φέρνει πιο κοντά στην ιδιαιτερότητα της δημιουργού που ανατρέχει στο χαρτί με την επιθυμία να δημιουργήσει μια σύνθετη γραφή ως εικαστικός, αλλά και ως ποιήτρια, ένας από τους στόχους του heylepanto! είναι ν’ αναζητήσει συνδέσμους ανάμεσα στο έργο της και το χώρο που θα το φιλοξενήσει.

Ο τίτλος του βιβλίου λειτουργεί συνειρμικά με το χώρο του Ιδρύματος Μπότσαρη, ανατρέχοντας στο τέλος των Οθωμανών στην Ελλάδα, με την ίδρυση του ελληνικού κράτους το 1830 και ενδεχομένως ακόμα παλαιότερα με τη Ναυμαχία του Λέπαντο το 1571, που σήμανε και την πρώτη ευρωπαϊκή συμμαχία ενάντια σ’έναν κοινό εχθρό.

Αν το Ίδρυμα Μπότσαρη σκιαγραφεί την ιστορία του διαπολιτισμικού διαλόγου μέσα από τον εκάστοτε οικοδεσπότη του, η Adnan απεικονίζει τη συμφυή πολυπολιτισμικότητα της μέσα από το πολύπλευρο έργο της. Παράλληλα με την έκθεση της Adnan και με αφορμή το ποίημα της, The Arab Apocalypse, που γράφτηκε εν μέσω Λιβανικού εμφυλίου, ήρθε στο φως η δράση-δρώμενο Sol Invictus της δραματουργού Magda Cirillo, καθώς εισέρχεται με τη σειρά της στη δίνη του ήλιου και του πολέμου.

Θα εκτυλιχτεί με νέες και νέους της περιοχής από 12 ως 18 ετών, για τρεις εβδομάδες με σπαστό πρόγραμμα ως τις 7 Οκτωβρίου.

Λίγα λόγια για την Etel Adnan

Η Etel Adnan γεννήθηκε στη Βηρυτό το 1925 από Ελληνίδα Σμυρνιά μητέρα και Σύρο πατέρα. Έπειτα από σπουδές στη φιλοσοφία στα Πανεπιστήμια της Σορβόννης, του Μπέρκλεϊ και του Χάρβαρντ, δίδαξε τη φιλοσοφία από το 1958 ως το 1972 στο Σαν Ραφαέλ στην Καλιφόρνια. Υιοθέτησε την αμερικανική γλώσσα και άρχισε να γράφει κυρίως ποίηση συμμετέχοντας ενεργά στο κίνημα των ποιητών ενάντια στον πόλεμο του Βιετνάμ. Από το 1972 ως το 1977 εγκαταστάθηκε στη Βηρυτό και εργάστηκε ως πολιτιστική συντάκτρια. Αναγκάστηκε να επιστρέψει στο Σαουσαλίτο στην Καλιφόρνια λόγω του Λιβανικού εμφυλίου, όπου αφοσιώθηκε στα εικαστικά και τη γραφή. Μαζί με την ποίηση, τη λογοτεχνία και τα δοκίμια, συνέχισε να ζωγραφίζει, να σχεδιάζει, να βιντεοσκοπεί, αλλά και να υφαίνει ταπισερί. Έκτοτε ζει ανάμεσα στο Λίβανο, τις Η.Π.Α. και τη Γαλλία. Συνεργάστηκε με διακεκριμένους δημιουργούς, ποιητές, συνθέτες, σκηνοθέτες, ενώ έργα της έχουν μελοποιηθεί, σκηνοθετηθεί και παρουσιαστεί σε διεθνή φεστιβάλ. Μία από τις κορυφαίες στιγμές στο χώρο του θεάματος ήταν η συγγραφή του λιμπρέτου της όπερας CIVIL warS το 1984, σε σκηνοθεσία Bob Wilson και μουσική Gavin Bryars. Είχε μεγάλη απήχηση στο ευρύτερο κοινό με τη συμμετοχή της στη Documenta 13, το 2012. Ακολούθησαν σημαντικές μονογραφικές εκθέσεις στα Whitney Museum και New Museum της Νέας Υόρκης, στο Mathaf της Ντόχας, στο Museum der Moderne του Σάλτζμπουργκ, στη White Cube Gallery του Χονγκ Κονγκ, στο IMMA του Δουβλίνου, στη Serpentine Gallery του Λονδίνου, στο Moderna Museet του Μάλμο, στη Fundación Banco Santander της Μαδρίτης, στο Institut du Monde Arabe του Παρισιού και στο Zentrum Paul Klee της Βέρνης. Στην Ελλάδα έχει συμμετάσχει ως προσκεκλημένη του Θεόδωρου Τερζόπουλου σε διεθνείς συναντήσεις θεάτρου (Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών και Σικυώνα). Ανάμεσα στις συνεργασίες της και δύο φιλμ: Etel Adnan: Εξόριστες Λέξεις της Βουβούλας Σκούρα (2008) & Ismyrne των Joana Hadjithomas/Khalil Joreige (2016). Θα παρουσιάσει την πρώτη της ατομική έκθεση στη Ναύπακτο, στο Ίδρυμα Μπότσαρη.

 

Πολύ μεγάλο είναι και το συγγραφικό της έργο που ξεκινά το 1966 με το: Moonshots. Beirouth  – Five Senses for One Death, και φθάνει στο 2018 με το – Tolérance, Galerie Lelong.

Εκδόσεις στα Ελληνικά: Χ Διεθνής συνάντηση αρχαίου ελληνικού δράματος, 2000: 2500 χρόνια αρχαίου ελληνικού δράματος, παράδοση και προοπτικές – ΧΙ Διεθνής συνάντηση αρχαίου ελληνικού δράματος, 2002: Θηβαϊκός κύκλος, Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών – Περί πόλεων και γυναικών, μτφρ Βασίλης Τομανάς, Εκδόσεις Νησίδες 2000 – Το τίμημα που δεν είμαστε διατεθειμένοι να καταβάλουμε για τον έρωτα, μτφρ Σπύρος Γιανναράς, Εκδόσεις Άγρα 2016 – Γράφοντας σε μια ξένη γλώσσα, μτφρ Βασιλική Γκέτσιου, Εκδόσεις Άγρα 2016 – Σχετικά με το τέλος της οθωμανικής αυτοκρατορίας, μτφρ Βασιλική Γκέτσιου, Εκδόσεις Άγρα 2017.

 Σημαντικές διακρίσεις (επιλογή): Βραβείο France-Pays Arabes για το Sitt Marie Rose, 1978 – ArabAmerican Book Award για το σύνολο του έργου της και PEN Oakland Award για το Master of the Eclipse, 2010 – California Book Award for Poetry για τη συλλογή Sea and Fog και Lambda Literary Award για το σύνολο του έργου της, 2013 – Ιππότης των Γραμμάτων και των Τεχνών της Γαλλικής Δημοκρατίας, 2014.

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ στο χώρο του Ιδρύματος Μπότσαρη και σε όλες τις εκδηλώσεις.

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

28 Ιουλίου – 2 Σεπτεμβρίου: Τετάρτη – Κυριακή  11.00 – 13.00 & 19.00 – 21.00

6 – 30 Σεπτεμβρίου: Πέμπτη – Κυριακή 10.00 – 13.00

3 – 7 Οκτωβρίου:  11.00 – 13.00 & 18.00 – 20.00

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Magda Cirillo / bonjourheyheyparis@gmail.com / +33 6 13042901, +30 6972 179798

Γιώργος Μιχαλόπουλος ΑΜΙ / giorgismichalopoulos@gmail.com, +30 6972 122381

Δήμος Ναυπακτίας / info@nafpaktos.gr / 26340 38635

FB / heyheyparis

Συμπαραγωγή: heyheyparis ! – ΑΜΙ – Χρυσός Όμιλος Αντισφαίρισης.

Με την οικονομική και ευγενική υποστήριξη των:

Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού, Πρεσβεία του Λιβάνου στην Ελλάδα

Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου

Ελληνικά Πετρέλαια, Σύνδεσμος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 1ης ΓΕN Αιτ/νίας, Ολυμπία Οδός

Galerie Lelong & Co. Paris, Kalfayan Galleries Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Hotel Nafpaktos, Nafsweek.gr

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ