Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Άνοιξε για τα καλά η πόρτα! Ποιός έχει σειρά…

Published

on

Όπως αναφέραμε στο πρωινό δημοσίευμά μας στο Nafsweek , σχετικά με το ποιοί θα είναι οι επόμενοι που θα αποστασιοποιηθούν από την δημοτική παράταξη του Τάκη Λουκόπουλου, κάνοντας αναφορά στον πρόεδρο της 1ης ΓΕΝ – Φορέα διαχείρισης στερεών αποβλήτων Χρήστο Σαλαμούρα, τα γεγονότα μας  επιβεβαίωσαν πλήρως.  Έτσι με επιστολή του προς τον Δήμαρχο Ναυπακτίας  Τάκη Λουκόπουλο, ο   Χρήστος Σαλαμούρας δηλώνει πως πλέον δεν είναι μέλος της «Ενωτικής Πρωτοβουλίας». Στην επιστολή που ακολουθεί αναφέρεται στους λόγους που τον οδήγησαν ώστε να πάρει αυτή την απόφαση.

Tο Nafsweek θα συνεχίσει την ενημέρωση με ρεπορτάζ από την απογευματινή προγραμματισμένη συνάντηση της «Ενωτικής Πρωτοβουλίας» , αλλά και με νεώτερα και αναλύσεις στο φύλλο της Ηλεκτρονικής εφημερίδας μας που κυκλοφορεί την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου.

Αναφέρει στην επιστολή:

«Ανοιχτή επιστολή Δημοτικού Συμβούλου Χρήστου Σαλαμούρα

 Προς τον Δήμαρχο Ναυπακτίας κ. Παναγιώτη Λουκόπουλο

Κύριε Δήμαρχε,

Στις Εκλογές του 2014 συμμετείχα, μετά από παράκλησή σας, ως συνεργαζόμενος, με την Παράταξη της οποίας Ηγείστε και οι συμπολίτες, μας ανέδειξαν Δημοτική Αρχή.

Κατόπιν αυτού, μου αναθέσατε την ανάληψη ευθύνης του Προέδρου ΧΥΤΑ 1ης Γ.Ε. Αιτωλ/νίας.

Οφείλω να επισημάνω ότι η αγαστή συνεργασία μας και η επιμελής προσπάθεια, είχε σαν αποτέλεσμα την εύρυθμη λειτουργία των εγκαταστάσεων της Βλαχομάντρας και την ανάδειξη του ΧΥΤΑ ως προτύπου σε επίπεδο Περιφέρειας και όχι μόνο. Πετύχαμε την ένταξή του σε Ευρωπαικό Πρόγραμμα ύψους 15.000.000 ευρώ που αναβαθμίζει τον ΧΥΤΑ σε ΧΥΤΥ και επιλύει το πρόβλημα διαχείρισης των απορριμμάτων του Δήμου μας για Δεκαετίες!

Πέραν αυτών όμως και εντός ολίγων μηνών, εκπνέει η εντολή του λαού προς εμάς και οδηγούμαστε σε Εκλογές. Θεωρώ υποχρέωσή μου να σας καταθέσω κατ’  ιδίαν και δημοσίως τις σκέψεις και τις αποφάσεις μου σχετικά με τη στάση μου στο θέμα αυτό!

Είναι γεγονός ότι η πεντάχρονη συνεργασία μας σε Παραταξιακό επίπεδο, υπήρξε  προβληματική. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει απόκλιση λόγων και πράξεων, πολύ περισσότερο προεκλογικών υποσχέσεων και έργων. Κατά την άποψή μου δεν ανταποκριθήκαμε στο επίπεδο προσδοκιών των συμπολιτών μας.

Πέραν αυτού όμως, αισθάνομαι την ανάγκη να σας εκφράσω και την προσωπική μου ανθρώπινη πικρία για το γεγονός ότι επιτρέψατε σε έμπιστα στελέχη σας να βάλουν εναντίον μου και εμμέσως να αμφισβητούν την τιμή και την υπόληψή μου!

Η ενασχόλησή μου με τα κοινά δεν οφείλεται σε βιοποριστική αναζήτηση ή υπαρξιακή ανασφάλεια.

Ενημερώνω τους συμπολίτες μου και το καταθέτω δημοσίως πρώτη φορά ότι όλα τα χρόνια που κατέχω δημόσιο αξίωμα ως Αιρετός ΔΕΝ έχω επιβαρύνει το Δήμο με ένα ευρώ και η προσφορά μου σε όλες τις θέσεις υπήρξε ΑΜΙΣΘΙ..

Κύριε Δήμαρχε,

Η Απόφασή μου για τις επερχόμενες εκλογές είναι να μην συμπορευθώ με την Παράταξή σας!

Κρατάω στη μνήμη μου τα ολίγα θετικά  και αποβάλλω τα πολύ περισσότερα  αρνητικά!»

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ηλεκτροπληξία με το «τέλος ταφής»

Published

on

By

Πολύ φασαρία έγινε το τελευταίο διάστημα με το περιβόητο «τέλος ταφής» και ότι επιβαρύνονται δραματικά οι δήμοι με το υπέρογκο ποσό και μάλιστα με αναδρομική ισχύ, αν  θα αναγκαστούν οι δήμοι να αυξήσουν τα δημοτικά τέλη, με τα πιο επίσημα χείλη να δηλώνουν  πως αν υπάρξει καλή διαχείριση του πράγματος δεν θα έχουμε αυξήσεις δημοτικών τελών.

Η λύση βρέθηκε,  και με τον σκύλο χορτάτο … αφού απευθείας από τους πολίτες και τα δημοτικά τέλη που πληρώνουν μέσω των λογαριασμών παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας θα εισπράττεται το τέλος ταφής απορριμμάτων, σύμφωνα με χθεσινή κοινή ανακοίνωση τριών υπουργείων (Περιβάλλοντος, Οικονομικών, Εσωτερικών).

Για μια ακόμα φορά, το σύνηθες υποζύγιο θα πληρώσει το «μάρμαρο» και ας μη φταίει για την ανικανότητα της πολιτείας να διαχειρίζεται τα απορρίμματα.

Αυτό που θα  προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση που επεξεργάζεται και θα προωθήσει προς ψήφιση στη Βουλή το υπουργείο Περιβάλλοντος και, σύμφωνα πάντα με την  ανακοίνωση, «προκειμένου να διασφαλιστεί η είσπραξη του τέλους [ταφής]» απεμπλέκονται από τις σχετικές διαδικασίες οι Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ) της χώρας και ο ΕΔΣΝΑ, όπου σε αυτούς τους φορείς θα πλήρωναν οι δήμοι της χώρας.

Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος, οι πόροι που θα συλλεχθούν από το «τέλος ταφής» θα επιστρέψουν κατά 85% στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για έργα ανακύκλωσης, που θα μειώσουν τα μεγέθη ταφής απορριμμάτων, άρα και το συνολικό κόστος του «τέλους ταφής».

Να θυμίσουμε ότι ανάλογες δεσμεύσεις περί επιστροφής εισπραττόμενων τελών πίσω στην Αυτοδιοίκηση έχουν διατυπωθεί και στο παρελθόν, χωρίς να υπάρχουν απτά αποτελέσματα ως προς την υλοποίηση έργων διαχείρισης απορριμμάτων που θα αποτρέπουν ουσιαστικά την ταφή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος είναι το προτεινόμενο μοντέλο να εφαρμοστεί από 1/4/2025.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αλλαγές σε προμήθειες & Τραπεζικές χρεώσεις

Published

on

By

Οι αλλαγές στις τραπεζικές χρεώσεις θα “φανούν” σταδιακά εντός της εβδομάδας αφού ο νόμος 5167 που τις υιοθέτησε, τίθεται σε εφαρμογή στις 20 Ιανουαρίου 2025

Συνεπώς θα έχουμε αλλαγή του “τοπίου” στις συναλλαγές.

Εν αρχή, εφαρμόζεται  η μείωση της χρέωσης για αποστολή και λήψη χρημάτων έως 5.000 ευρώ. Η προμήθεια γι’ αυτή τη συναλλαγή ήταν από 2,5 έως 5 ευρώ και πλέον, θα χρεώνεται με 0,50 ευρώ.

Γενικότερα, οι πολίτες θα μπορούν να στέλνουν διατραπεζικά εμβάσματα, μεταφέροντας ποσά από IBAN σε IBAN, από τη μία τράπεζα στην άλλη, σε χρόνο λιγότερο των 10 δευτερολέπτων και με κόστος μιας απλής μεταφοράς.

Ήδη οι τράπεζες έχουν ολοκληρώσει τις σχετικές διαδικασίες και είναι έτοιμες για την εναρμόνιση των μέτρων για να ανταποκριθούν χωρίς προβλήματα στις συναλλαγές.

Τι αλλάζει στο IRIS

Όσον  αφορά στις συναλλαγές μέσω IRIS προβλέπεται καθιέρωση διακριτών ορίων: 500 ευρώ μεταξύ πολιτών και 500 ευρώ για πληρωμές σε ελεύθερους επαγγελματίες (από 500 ευρώ συνολικά σήμερα). Οι πολίτες δεν έχουν προμήθειες στις συναλλαγές τους και οι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν πολύ χαμηλότερες προμήθειες σε σχέση µε τα POS.

Η ενεργοποίηση των νέων ορίων εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός 3 – 6 μηνών από σήμερα.

Αναλυτικά τα μέτρα για τις τράπεζες:

  • Μηδενική χρέωση για πληρωμή λογαριασμών και οφειλών προς το δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία, ΟΤΑ, εταιρίες ενέργειας, ύδρευσης, τηλεπικοινωνιών και ασφαλιστικές εταιρίες, μέσω ψηφιακών δικτύων (web-banking/mobile-banking) (από 0,6 ευρώ που κοστίζει σήμερα στις περισσότερες περιπτώσεις).
  • Δραστική μείωση των προμηθειών μεταφοράς χρημάτων μεταξύ τραπεζών: Μέγιστο ύψος χρέωσης 0,5 ευρώ για αποστολή χρημάτων (εξερχόμενο έμβασμα) και 0,5 ευρώ για λήψη χρημάτων (εισερχόμενο έμβασμα), για ποσά έως 5.000€ ανά έμβασμα, για φυσικά πρόσωπα και ελεύθερους επαγγελματίες, μεταξύ τραπεζών. Αφορά τόσο απλά εμβάσματα, όσο και άμεσες μεταφορές πίστωσης (SEPA). Αυτό αντιστοιχεί σε μείωση του κόστους για τις εν λόγω προμήθειες από 50% έως και 80% αναλόγως την τράπεζα και το είδος εμβάσματος (από 1 έως 2,5 ευρώ που κοστίζει σήμερα).
  • Μηδενική χρέωση για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ άλλης τράπεζας από αυτή που τηρείται ο λογαριασμός σε απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές όπου υπάρχει ATM μόνο μίας τράπεζας. Επιπλέον πανελλαδικά, μηδενική χρέωση για ερώτηση υπολοίπου λογαριασμού ή καρτών σε ATM άλλων Τραπεζών (από περίπου 0,2 ευρώ που ισχύει σήμερα).
  • Μειωμένο κόστος συναλλαγών κατά 50% με κάρτες για αγορές μικρής λιανικής έως 20 ευρώ (από 10 ευρώ που θεσμοθετήθηκε πρόσφατα).
  • Μηδενική χρέωση για φόρτιση προπληρωμένων καρτών για ποσό φόρτισης έως 100 ευρώ (από περίπου 1 ευρώ που ισχύει σήμερα).

Διευρύνεται η χρήση του IRIS με την καθιέρωση διακριτών ορίων ώστε να υπάρχει δυνατότητα για άμεσες και δωρεάν μεταφορές χρημάτων μεταξύ φυσικών προσώπων έως 500 ευρώ ημερησίως, πέραν των 500 ημερησίως για άμεσες πληρωμές σε ελεύθερους επαγγελματίες/ατομικές επιχειρήσεις.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σε ισχύ ο νέος κανονισμός λειτουργίας Δημοτικών Συμβουλίων -Πώς θα παρεμβαίνουν οι δημότες

Published

on

By

Σε ισχύ (!!!) –χωρίς όμως να έχει δημοσιευτεί στο ΦΕΚ–   είναι πλέον ο νέος «Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας Δημοτικού Συμβουλίου» που ρυθμίζει ολοκληρωμένα τον τρόπο αποτελεσματικής και ουσιαστικής λειτουργίας των Συμβουλίων, ενσωματώνοντας όλες τις αλλαγές που έχουν προκύψει από τις τελευταίες νομοθετικές παρεμβάσεις, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών (17/1/2025)  και  όπως αναφέρει η ανακοίνωση,  με σύμφωνη γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ).

Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Δημοτικών Συμβουλίων στα πρότυπα του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου,  παρέχει τη δυνατότητα σε δημότες και κατοίκους με συγκεκριμένες διαδικασίες να υποβάλουν στο Δημοτικό Συμβούλιο αναφορές, ερωτήσεις και αιτήσεις, εισάγοντας παρεμφερείς διαδικασίες διαφάνειας και λογοδοσίας αντίστοιχες με εκείνες της Βουλής των Ελλήνων, εμπλουτίζεται η πρόσφατα θεσμοθετημένη ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας, ενώ παράλληλα ενισχύεται ο ρόλος των δημοσιογράφων των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης παρέχοντας την δυνατότητα ραδιοφωνικής και τηλεοπτικής κάλυψης των συνεδριάσεων των Δημοτικών Συμβουλίων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η δυνατότητα των κατοίκων να ερωτούν και να ελέγχουν την Δημοτική Αρχή για ζητήματα που τους απασχολούν και έχουν να κάνουν με την καθαριότητα, τον ευπρεπισμό των δημοτικών χώρων, τον φωτισμό ή ακόμη και ζητήματα ασφάλειας.

Μεταξύ άλλων προβλέπονται:

Η δυνατότητα διεξαγωγής των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου: α) είτε δια ζώσης στο κατάστημα της έδρας του Δήμου, β) είτε με τηλεδιάσκεψη, με κάθε πρόσφορο μέσο ηλεκτρονικών επικοινωνιών, γ) είτε με μικτό τρόπο, διά ζώσης και με τηλεδιάσκεψη.

Η τήρηση της νομοθεσίας για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Επιτρέπεται η ραδιοφωνική και τηλεοπτική κάλυψη των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.

Δίνεται έμφαση στην ενημέρωση των πολιτών: Το Δημοτικό Συμβούλιο συζητά υποχρεωτικά προτάσεις που κατατίθενται σε αυτό από τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) άτομα για την επίλυση ζητημάτων αρμοδιότητάς του.

Η δυνατότητα σε δημότες και κατοίκους με συγκεκριμένες διαδικασίες να υποβάλουν στο Δημοτικό Συμβούλιο αναφορές, ερωτήσεις και αιτήσεις, τις οποίες απαντά ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου ή ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεσή τους. Στόχος είναι ο ενεργός πολίτης, ο ενημερωμένος πολίτης.

Διατάξεις που αφορούν στην τακτική διμηνιαία ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής Αρχής, για τον έλεγχο των πεπραγμένων της και ρυθμίζεται αναλυτικά η διαδικασία διεξαγωγής της ειδικής συνεδρίασης λογοδοσίας της δημοτικής αρχής καθώς και οι χρόνοι των ομιλητών.

Ειδική συνεδρίαση απολογισμού των πεπραγμένων κάθε Δημοτικής Αρχής μέχρι τέλος Ιουνίου για κάθε έτος.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ