Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έκθεση – καταπέλτης του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τις απευθείας αναθέσεις: Έτσι γίνεται η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος

Published

on

314.006 απευθείας αναθέσεις κατά τη διετία 2021-2022 – Πολλές χωρίς κριτήρια, χωρίς ανταγωνισμό και χωρίς έκπτωση.

 Καταπέλτης είναι η έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τις απευθείας αναθέσεις δημοσίων συμβάσεων, καθώς διαπιστώνει αδιαφάνεια, μη έγκαιρο προγραμματισμό, εξάντληση των ανωτάτων ορίων, ελλιπή έλεγχο και αφήνει σαφείς αιχμές για διασπάθιση του δημοσίου χρήματος.

Ειδικότερα, το ένα από τα τρία ανώτατα δικαστήρια της χώρας, στην έκθεση ελέγχου 4/2023 ασχολήθηκε όχι μόνο με το θέμα του υπέρογκου αριθμού των δημοσίων συμβάσεων αλλά και με τις διαδικασίες ανάθεσης, με τις παρατηρήσεις κάθε άλλο παρά να είναι… κολακευτικές.

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το θέμα του μεγάλου αριθμού απευθείας αναθέσεων ανέδειξε πρώτη η «Ν» (φ.29/10/2021). Στην έκθεση ελέγχου υπάρχουν αρκετά παραδείγματα για το πώς γίνεται κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος. Αναθέσεις χωρίς κριτήρια, χωρίς ανταγωνισμό, χωρίς έκπτωση, ενώ είναι σύνηθες το φαινόμενο οι αναθέτοντες φορείς να εξαντλούν τα ανώτατα όρια που προβλέπει ο νόμος.

Σε κάθε περίπτωση, η έκθεση θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν από την κυβέρνηση, τους τοπικούς φορείς και από όλους πολίτες οι οποίοι θα πρέπει να παρεμβαίνουν όταν διαπιστώνουν προκλητικές αναθέσεις.

Τι έγινε την τελευταία διετία

Η έρευνα του Ελεγκτικού Συνεδρίου εστίασε στις 314.006 απευθείας αναθέσεις της διετίας 2021-2022 (Απευθείας ανάθεση άρθρα 118 και 328 ν. 4412/2016 και Διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση προκήρυξης άρθρο 32 ν. 4412/2016), συνολικού προϋπολογισμού 4,454 δισ. ευρώ, και καταλήγει στα εξής επτά πορίσματα:

  1. Οι δημόσιοι φορείς δεν προγραμματίζουν εγκαίρως και ορθολογικά την κάλυψη των αναγκών τους. Προσαρμόζουν τις ανάγκες τους στο όριο των απευθείας αναθέσεων καλύπτοντας αυτές αποσπασματικά και προβαίνοντας σε κατατμήσεις.
  2. Δεν αιτιολογείται επαρκώς ο απρόβλεπτος και επείγων χαρακτήρας των αναγκών που καλύπτονται με προσφυγή στη διαδικασία με διαπραγμάτευση. Οι αναθέτοντες φορείς ταυτίζουν το «απρόβλεπτο» με το «επείγον».
  3. Σημαντικά περιθώρια ενίσχυσης υφίστανται στην ουσιαστική συμμετοχή των διοικητικών υπηρεσιών του φορέα κατά τη διαδικασία που προηγείται της τελικής απόφασης ώστε να μη δημιουργούνται υπόνοιες αυθαιρεσίας και αδιαφάνειας.
  4. Σε πολλές περιπτώσεις δεν καθορίζεται με σαφήνεια το αντικείμενο της σύμβασης, ούτε προκύπτει ο τρόπος υπολογισμού της εκτιμώμενης δαπάνης. Δεν αποδεικνύεται προηγούμενη έρευνα αγοράς.
  5. Δεν παρέχονται εχέγγυα διαφάνειας ως προς την επιλογή του αναδόχου και τον καθορισμό του τιμήματος ιδίως όταν διενεργούνται επανειλημμένες αναθέσεις στον ίδιο ανάδοχο. Δεν υφίστανται προκαθορισμένα και επομένως επαληθεύσιμα κριτήρια επιλογής όσων καλούνται να υποβάλουν προσφορά. Δεν γίνεται διαπραγμάτευση του τιμήματος. Προσφέρονται χαμηλά έως μηδενικά ποσοστά έκπτωσης. Συστήματα ηλεκτρονικής αγοράς δεν εφαρμόζονται ευρέως.
  6. Το υψηλότερο ποσοστό απευθείας αναθέσεων παρατηρήθηκε στα νοσοκομεία. Μικρό ποσοστό των συμβάσεών τους ανατίθεται μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών λόγω χρόνιων συστημικών αδυναμιών σε συνδυασμό με τις επιτακτικές ανάγκες προμήθειας φαρμάκων και λοιπών αναλωσίμων. Προσφυγή σε νομιμοποιητικές διατάξεις.
  7. Οι δημόσιοι φορείς δεν διαθέτουν σύστημα αξιολόγησης των καταγγελιών και αξιοποίησης αυτών για τη βελτίωση της ακεραιότητας της διαδικασίας των απευθείας αναθέσεων. Στις απευθείας αναθέσεις δημοσίων συμβάσεων και στις αναθέσεις ύστερα από σύντομη διαδικασία διαπραγμάτευσης, χωρίς δημοσίευση προκήρυξης, οι αναθέτουσες αρχές συνάπτουν τη σύμβαση με οικονομικό φορέα της επιλογής τους. Η διακριτική ευχέρεια που παρέχεται στις αναθέτουσες αρχές χάριν της απλούστευσης των διαδικασιών δεν σημαίνει ότι έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν όποιον φορέα επιθυμούν χωρίς να αιτιολογούν την επιλογή τους αυτή επισημαίνει, μεταξύ άλλων, το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Για να μην εγείρονται υπόνοιες χαριστικών συμβάσεων, η έλλειψη ανταγωνισμού πρέπει να αντισταθμίζεται με εγγυήσεις διαφάνειας αναφορικά με τα κριτήρια επιλογής του αναδόχου, τα οποία πρέπει να είναι προκαθορισμένα και επομένως επαληθεύσιμα. Η ανάγκη αυτή καθίσταται επιτακτικότερη όταν παρατηρείται συστηματική επιλογή του ίδιου αναδόχου επί σειρά ετών. Στην πλειονότητα των συμβάσεων που ελέγχθηκαν δεν προκύπτει ότι η επιλογή των αναδόχων γίνεται βάσει έρευνας αγοράς ή βάσει άλλων κριτηρίων τα οποία είναι προκαθορισμένα και διαφανή.

Καμία διαπραγμάτευση  – μικρές οι εκπτώσεις

Σύμφωνα με το Ελεγκτικό Συνέδριο, στην πλειονότητα των περιπτώσεων δεν αποδεικνύεται ότι οι φορείς διαπραγματεύονται το τίμημα με τον ανάδοχο που επιλέχθηκε. Ταυτοχρόνως παρατηρείται ότι το ποσοστό έκπτωσης σε σχέση με την προϋπολογιζόμενη δαπάνη είναι ιδιαίτερα χαμηλό. Μάλιστα,  όταν καλείται ένας μόνος ανάδοχος το προσφερόμενο ποσοστό έκπτωσης είναι είτε μηδενικό είτε περί το 1%. Σε κάθε περίπτωση, το ποσοστό είναι πολύ χαμηλότερο σε σχέση με αυτό που επιτυγχάνεται στις διαγωνιστικές διαδικασίες.

Τα παρακάτω ενδεικτικά παραδείγματα που παραθέτει το Ελεγκτικό Συνέδριο, το επιβεβαιώνουν:

(i) Σε ανοιχτό διαγωνισμό έργου το ποσοστό έκπτωσης ανήλθε σε 61%. Σε απευθείας ανάθεση όμοιου έργου το ποσοστό έκπτωσης ήταν 2%

(iiι) H μέση έκπτωση που χορηγήθηκε σε απευθείας αναθέσεις έργων ύδρευσης του άρθρου 328 του ν. 4412/2016 ήταν 3,75%. Στην ίδια χρονική περίοδο ο μέσος όρος των εκπτώσεων που παρασχέθηκαν για συναφή έργα, σε συνοπτικούς και σε ανοιχτούς διαγωνισμούς, ανέρχονταν, σε ποσοστό 48,56%

(iii) Σε απευθείας ανάθεση έργου «Συντηρήσεις ακτών Δήμου * έτους 2022- 2023» το ποσοστό έκπτωσης ήταν 1%. Το προηγούμενο έτος ο ίδιος ανάδοχος είχε δώσει έκπτωση 49% στο πλαίσιο διαδικασίας συνοπτικού διαγωνισμού, όπως προέκυψε από έρευνα της ομάδας ελέγχου στο ΚΗΜΔΗΣ

(iv) Σε προμήθεια ειδών ατομικής προστασίας η προσφορά του αναδόχου ήταν αυξημένη σε σχέση με προσφορά του ιδίου στο πλαίσιο ανοιχτού διαγωνισμού ο οποίος κρίθηκε μη νόμιμος κατά τον προσυμβατικό έλεγχο.

Μέχρι τελευταίας… δεκάρας

Με τον ν. 4782/2021 το ανώτατο όριο της εκτιμώμενης δαπάνης μέχρι του οποίου μπορεί να συναφθεί σύμβαση με απευθείας ανάθεση αυξήθηκε (από 1.6.2021) από 20.000 ευρώ σε 30.000 ευρώ για τις συμβάσεις προμηθειών και γενικών υπηρεσιών και σε 60.000 ευρώ για τις δημόσιες συμβάσεις έργων ή κοινωνικών και άλλων ειδικών υπηρεσιών, καθώς και έργων Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Χαρακτηριστικό είναι ότι μετά την αύξηση του ποσοτικού ορίου των απευθείας αναθέσεων που επήλθε από 1.6.2021 με τον ν. 4782/2021, ελεγχόμενοι φορείς συνήψαν για την κάλυψη των ίδιων αναγκών νέες συμβάσεις μέχρι του ποσού του νέου ορίου.

Σταμάτης Ζησίμου- naftemporiki.gr

 

 

 

 

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ξεκινά το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ναυπάκτου

Published

on

By

Ο Δήμος Ναυπακτίας ενημερώνει ότι, η ίδρυση και λειτουργία του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) στην Ναύπακτο είναι γεγονός μετά την υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης ΥΑ 101988/Κ1/2024.

Β. Γκίζας: «Οι συντονισμένες ενέργειες του Δήμου Ναυπακτίας απέδωσαν καρπούς»

Με αφορμή τη σημαντική αυτή εξέλιξη, ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ.Βασίλης Γκίζας τόνισε ότι:

«Οι συντονισμένες και συστηματικές ενέργειες του Δήμου Ναυπακτίας από το 2020 έως και σήμερα, απέδωσαν καρπούς.  Πρόκειται για μία εξόχως σπουδαία εξέλιξη για την εκπαιδευτική πραγματικότητα του τόπου μας. Η λειτουργία του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Ναυπάκτου θα δώσει στους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής  μια πολύτιμη ευκαιρία να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εννιάχρονη εκπαίδευση και να διεκδικήσουν καλύτερες συνθήκες ζωής.

Η ίδρυση ενός τέτοιου σχολείου στην πόλη μας ανταποκρίνεται στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, δεδομένου ότι παρέχει πρόσβαση σε βασική εκπαίδευση, αναβαθμίζει τις προσωπικές δεξιότητες των συμμετεχόντων και ανοίγει νέους δρόμους για περαιτέρω σπουδές.  Αυτή η πρωτοβουλία ενισχύει την κοινωνική συνοχή και δημιουργεί προοπτικές για επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη, ενώ ταυτόχρονα προωθεί την ιδέα της Δια Βίου Μάθησης ως εργαλείο βελτίωσης της ποιότητας ζωής των πολιτών.

 Ευχαριστώ προσωπικά όσους συνέβαλαν στη θετική έκβαση των προσπαθειών μας.  Ιδιαιτέρως, ευχαριστώ τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ.κ Ιερόθεο, ο οποίος διαχρονικά στηρίζει εμπράκτως, όπως και στη συγκεκριμένη περίπτωση, ανάλογες διεκδικήσεις του Δήμου μας, τον πρώην Αντιδήμαρχο Παιδείας κ.Ντίνο Τσουκαλά, αλλά και τον σημερινό Αντιδήμαρχο Παιδείας κ.Νίκο Ραυτόπουλο, τα στελέχη του Υπουργείου και του αρμόδιου Τμήματος Παιδείας του Δήμου Ναυπακτίας.

Ο Δήμος Ναυπακτίας διαρκώς ενδυναμώνεται και είμαστε ευτυχείς, καθώς καλύπτουμε πλέον ένα ευρύ φάσμα εκπαιδευτικών δυνατοτήτων, όχι μόνο για τους δημότες μας, αλλά και για τους δημότες των όμορων δήμων. Εδώ, λειτουργούν επίσης, πέραν των βασικών μονάδων εκπαίδευσης, το Εσπερινό ΕΠΑΛ, το ΔΙΕΚ, το Ειδικό Σχολείο και το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ)».

Υπενθυμίζεται ότι, τον Φεβρουάριο του 2020, το Δημοτικό Συμβούλιο Ναυπακτίας, μετά από εισήγηση του τότε Αντιδημάρχου Παιδείας κ.Ντίνου Τσουκαλά είχε λάβει απόφαση για την υποβολή αιτήματος ίδρυσης ΣΔΕ στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και προς το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.).

Τί είναι τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας είναι καινοτόμα δημόσια σχολεία εκπαίδευσης ενηλίκων, με συνολική διάρκεια φοίτησης 18 μήνες (2 σχολικά έτη).  Απευθύνονται σε πολίτες ηλικίας 18 ετών και άνω, οι οποίοι δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εννιάχρονη εκπαίδευση.  Με την επιτυχή ολοκλήρωση της φοίτησης παρέχεται τίτλος σπουδών ισότιμος με το απολυτήριο του Γυμνασίου.

Το πρόγραμμα σπουδών διαφέρει από το αντίστοιχο της τυπικής εκπαίδευσης, διαθέτει πιο ευέλικτο περιεχόμενο και έχει προσαρμοσμένη διδακτική μεθοδολογία και αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων.

Στόχος των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας είναι η επανασύνδεση των εκπαιδευομένων με τα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης, η διαμόρφωση θετικής στάσης προς τη μάθηση, η απόκτηση βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων, η ενίσχυση της προσωπικότητας και τέλος, η πρόσβαση στην αγορά εργασίας.  Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας θεσμοθετήθηκαν στην Ελλάδα με τον Ν.2525/1997 και αποτελούν Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για την καταπολέμηση κοινωνικού αποκλεισμού.

Σημειώνεται πως, για τη στέγαση του ΣΔΕ Ναυπάκτου έχουν εξασφαλιστεί αίθουσες στο 2ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Συνάντηση ΕΚΝΔ με τον Δήμαρχο Ναυπακτίας

Published

on

By

Με πρωτοβουλία του Εργατοϋπαλληλικού  Κέντρου Ναυπακτίας και Δωρίδας – ΕΚΝΔ πραγματοποιήθηκε χθες 17/9/2024 συνάντηση στο Δημαρχείο, αντιπροσωπεία της Διοίκησης του ΕΚΝΔ, και του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ναυπακτίας & Δωρίδας  με το Δήμαρχο Ναυπακτίας κ. Γκίζα Βασίλειο παρουσία και του Αντιδημάρχου κ. Κούκουνα Αθανάσιο. 

Αντικείμενο της συζήτησης ήταν η αμοιβή των αργιών  των εργαζομένων της ΚΕΔΝ, ο εξοπλισμός των σχολικών τροχονόμων και η μετονομασία της οδού Ι. Αποκαύκου σε οδό Εργατικής Πρωτομαγιάς.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ζητήθηκε από τον Δήμαρχο για τους σχολικούς τροχονόμους ώστε να παρέχεται ο απαραίτητος εξοπλισμός, όπως αδιάβροχο – αντιανεμικό μπουφάν, καθώς επίσης και οι  ευθυγραμμίσεις  των  διαβάσεων για την ανεμπόδιστη εκτέλεση των καθηκόντων τους.

Ακόμη, ζητήθηκε η εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας,  για τους εργαζόμενους της πρώην ΚΕΔΝ, που αμείβονται με ημερομίσθιο και δεν απασχολούνται κατά τις επίσημες αργίες του κράτους (Πάσχα, Χριστούγεννα, 25η Μαρτίου κλπ) για λόγους που δεν οφείλονται στους ίδιους, να καταβάλλεται για κάθε μία από αυτές τις ημέρες ποσό ίσο με το ημερομίσθιο τους, χωρίς προσαύξηση. 

 Τέλος, έγινε λόγος για τη μετονομασία της οδού  Ι. Αποκαύκου έχει γίνει συνείδηση στην περιοχή ότι είναι η οδός του Εργατικού Κέντρου και όλων των δραστηριοτήτων των συνδικαλιστικών φορέων της περιοχής

Στην τοποθέτησή του ο Δήμαρχος αναγνώρισε τις πολύτιμες υπηρεσίες των 18 σχολικών τροχονόμων. Επίσης δήλωσε την πρόθεση του να προχωρήσει άμεσα στην εξεύρεση λύσης για αγορά απαραίτητων αντιανεμικών – αδιάβροχων μπουφάν, και πως το έργο που αφορά τις  ευθυγραμμίσεις των διαβάσεων  θα έχει ολοκληρωθεί μέσα σε μια εβδομάδα. 

Σε ότι αφορά την αμοιβή των αργιών των εργαζομένων της πρώην ΚΕΔΝ  τόνισε ότι έχει σταλεί επιστολή στο αρμόδιο Υπουργείο και περιμένουμε την επίσημη απάντηση νομοθετικού πλαισίου. 

Τέλος ο  κ. Δήμαρχος ζήτησε λόγω  του σπουδαίου έργου του Ιωάννη Αποκαύκου να εξετάσει το ΕΚΝΔ τη μετονομασία κάποιας άλλης οδού σε οδό « Εργατικής Πρωτομαγιάς » και να συζητηθεί εκ νέου. 

ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΝΔ

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Συνάντηση Β. Γκίζα με τον Σύλλογο ΑμεΑ ΑΛΚΥΟΝΗ –  Στο επίκεντρο η προσβασιμότητα

Published

on

By

 Συνάντηση με τον Σύλλογο ΑμεΑ ΑΛΚΥΟΝΗ πραγματοποίησε ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλης Γκίζας, στην οποία συμμετείχαν η Πρόεδρος του Συλλόγου κ.Βασιλική Παναγοπούλου, ο Αντιπρόεδρος κ.Θάνος Ρισβάς, η υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων κ.Ευτυχία Ανδρονιάδη, ο Διοικητικός Διευθυντής κ.Γρηγόρης Παναγιωτόπουλος, ο Αντιδήμαρχος κ.Ντίνος Τσουκαλάς, η Εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλος Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Κοινωνικών Υποθέσεων κ.Μαρίνα Ρισβά-Πατακοπούλου και ο Δημοτικός Σύμβουλος κ.Ντίνος Ζορμπάς.

Κεντρικό θέμα στην ατζέντα της συζήτησης ήταν η προσβασιμότητα, την οποία η ΑΛΚΥΟΝΗ τοποθετεί στην κορυφή των προτεραιοτήτων της ως το βασικότερο δικαίωμα ενός ανθρώπου με αναπηρία.

Επί αυτού έγιναν συγκεκριμένες προτάσεις, με τις οποίες συμφώνησαν όλοι οι παριστάμενοι δεσμευόμενοι για την υλοποίησή τους στο πλαίσιο της εξαιρετικής και εποικοδομητικής συνεργασίας που υπάρχει μεταξύ του Δήμου Ναυπακτίας και του Συλλόγου ΑμεΑ ΑΛΚΥΟΝΗ.

Αναλυτικότερα, προτάθηκαν η ενεργοποίηση της Επιτροπής Προσβασιμότητας και η ανανέωση των μελών της, η σύγκληση σύσκεψης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς σχετικά με την καταπάτηση των πεζοδρομίων και την παράνομη στάθμευση στους χώρους ΑμεΑ, η ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της Ναυπάκτου με τη δημιουργία ενός οδικού χάρτη που θα επικαιροποιείται ανά έτος και θα περιλαμβάνει συγκεκριμένες παρεμβάσεις με έμφαση στην προσβασιμότητα, στο πλαίσιο ενός Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων, η δημιουργία καμπάνιας με οδηγίες οδικής συμπεριφοράς, καθώς και η συνεργασία με τους εκπαιδευτές των σχολών οδήγησης για την ευαισθητοποίηση των νέων υποψήφιων οδηγών απέναντι στα άτομα με αναπηρία, τους ηλικιωμένους, τις μητέρες με τα καροτσάκια και τα μικρά παιδιά, αλλά και την τήρηση των κανόνων στη στάθμευση.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης σχολιάστηκε θετικά το σύνολο των παρεμβάσεων για τα ΑμεΑ που έχουν υλοποιηθεί τα τελευταία χρόνια ή πρόκειται να υλοποιηθούν στον Δήμο Ναυπακτίας.  Μεταξύ αυτών, οι κατασκευές ραμπών και τουαλετών ΑμεΑ σε όλα τα σχολεία, η συστηματική επισκευή και βελτίωση των πεζοδρομίων με ράμπες και οδεύσεις ΑμεΑ, οι έξυπνες διαβάσεις πεζών, η σημαντική δράση του ΚΔΑΠ μεΑ, η αξιοποίηση προγραμμάτων για μακροχρόνια ανέργους ΑμεΑ, η ενίσχυση του στόλου των Κοινωνικών Υπηρεσιών του Δήμου με τρία νέα ειδικά οχήματα μεταφοράς (mini vans) για ΑμεΑ, τα SEATRACS, το SEA ACCESS στην παραλία Ψανής που διαθέτει καμπίνες, τουαλέτα ΑμεΑ και αποθηκευτικό χώρο, καθώς και το γεγονός της πρόσφατης παραχώρησης ενός  συστήματος SEA ACCESS στη Στέγη ΠΟΛΥΤΙΜΗ της ΑΛΚΥΟΝΗΣ, το οποίο θα εγκατασταθεί στην παραλία του Πλατανίτη.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ