Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Έκθεση Etel Adnan «Χαρτιά / Papers»

Published

on

Ανοίγει τις πύλες της, το Σάββατο 28 Ιουλίου στις 20:30, στο  αρχοντικό Μπότσαρη, η έκθεση της δημιουργού – ποιήτριας, πεζογράφου και εικαστικού Etel Adnan, με τον τίτλο «Χαρτιά / Papers».

Ο Δήμος Ναυπακτίας και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας υποδέχονται για δεύτερη συνεχή χρονιά την επιμελητική πρόταση της Magda Cirillo, heylepanto! vol.2, στο Ίδρυμα Μπότσαρη και σε διάφορους χώρους στη Ναύπακτο, από τις 16 Ιουλίου ως τις 7 Οκτωβρίου 2018. Το heylepanto! vol.2 παρουσιάζει ως κεντρική εκδήλωση, την έκθεση της Etel Adnan στο Ίδρυμα Μπότσαρη, που θα λήξει στις 7 Οκτωβρίου 2018, κατά τους εορτασμούς της Ναυμαχίας του Λέπαντο. Θα συνοδευτεί από τη δράση-δρώμενο Sol Invictus, παρουσιάσεις βιβλίων, βραδιές ποίησης & μουσικής, εργαστήρι για παιδιά, ξεναγήσεις, συζητήσεις.

Πηγή έμπνευσης για τη φετινή σεζόν στάθηκαν δύο βιβλία της Etel Adnan: A propos de la fin de l’Empire Ottoman, μτφρ Patrice Cotensin για τις εκδόσεις Galerie Lelong, Παρίσι 2015 (Σχετικά με το τέλος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, μτφρ Βασιλική Γκέτσιου για τις Εκδόσεις Άγρα, Αθήνα 2016) και The Arab Apocalypse, εκδόσεις The Post-Apollo Press, Σαουσαλίτο 1989 (1975) (η Αραβική Αποκάλυψη).

Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση της Adnan στην Ελλάδα, ζωντανό παράδειγμα της διαπολιτισμικότητας, που γαλουχήθηκε με τις ιστορίες των μεσογειακών πολιτισμών, περνώντας σε αυτές των ιθαγενών πληθυσμών της Αμερικής.

H έκθεση θα φιλοξενήσει έργα που κατά τη μεταφορά τους στη Ναύπακτο, έπρεπε να χωρούν σε μια βαλίτσα. Η ιδέα της βαλίτσας, μέσα στην οποία η δημιουργός είχε χωρέσει κυρίως τη μνήμη της ξεριζωμένης οικογένειάς της από τη Σμύρνη, προήλθε από το βιβλίο της για την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Σε αυτό, η συγγραφέας Adnan κάνει μία αναδρομή στο παρελθόν της, εισάγοντας σκέψεις πάνω σε ιστορικά γεγονότα και οικογενειακές διηγήσεις, μπλέκοντας έτσι πολύ αριστοτεχνικά τη μεγάλη και τη μικρή ιστορία. Το τέλος μιας ζωής, μιας εποχής.

Και ενώ η επιλογή των έργων μας φέρνει πιο κοντά στην ιδιαιτερότητα της δημιουργού που ανατρέχει στο χαρτί με την επιθυμία να δημιουργήσει μια σύνθετη γραφή ως εικαστικός, αλλά και ως ποιήτρια, ένας από τους στόχους του heylepanto! είναι ν’ αναζητήσει συνδέσμους ανάμεσα στο έργο της και το χώρο που θα το φιλοξενήσει.

Ο τίτλος του βιβλίου λειτουργεί συνειρμικά με το χώρο του Ιδρύματος Μπότσαρη, ανατρέχοντας στο τέλος των Οθωμανών στην Ελλάδα, με την ίδρυση του ελληνικού κράτους το 1830 και ενδεχομένως ακόμα παλαιότερα με τη Ναυμαχία του Λέπαντο το 1571, που σήμανε και την πρώτη ευρωπαϊκή συμμαχία ενάντια σ’έναν κοινό εχθρό.

Αν το Ίδρυμα Μπότσαρη σκιαγραφεί την ιστορία του διαπολιτισμικού διαλόγου μέσα από τον εκάστοτε οικοδεσπότη του, η Adnan απεικονίζει τη συμφυή πολυπολιτισμικότητα της μέσα από το πολύπλευρο έργο της. Παράλληλα με την έκθεση της Adnan και με αφορμή το ποίημα της, The Arab Apocalypse, που γράφτηκε εν μέσω Λιβανικού εμφυλίου, ήρθε στο φως η δράση-δρώμενο Sol Invictus της δραματουργού Magda Cirillo, καθώς εισέρχεται με τη σειρά της στη δίνη του ήλιου και του πολέμου.

Θα εκτυλιχτεί με νέες και νέους της περιοχής από 12 ως 18 ετών, για τρεις εβδομάδες με σπαστό πρόγραμμα ως τις 7 Οκτωβρίου.

Λίγα λόγια για την Etel Adnan

Η Etel Adnan γεννήθηκε στη Βηρυτό το 1925 από Ελληνίδα Σμυρνιά μητέρα και Σύρο πατέρα. Έπειτα από σπουδές στη φιλοσοφία στα Πανεπιστήμια της Σορβόννης, του Μπέρκλεϊ και του Χάρβαρντ, δίδαξε τη φιλοσοφία από το 1958 ως το 1972 στο Σαν Ραφαέλ στην Καλιφόρνια. Υιοθέτησε την αμερικανική γλώσσα και άρχισε να γράφει κυρίως ποίηση συμμετέχοντας ενεργά στο κίνημα των ποιητών ενάντια στον πόλεμο του Βιετνάμ. Από το 1972 ως το 1977 εγκαταστάθηκε στη Βηρυτό και εργάστηκε ως πολιτιστική συντάκτρια. Αναγκάστηκε να επιστρέψει στο Σαουσαλίτο στην Καλιφόρνια λόγω του Λιβανικού εμφυλίου, όπου αφοσιώθηκε στα εικαστικά και τη γραφή. Μαζί με την ποίηση, τη λογοτεχνία και τα δοκίμια, συνέχισε να ζωγραφίζει, να σχεδιάζει, να βιντεοσκοπεί, αλλά και να υφαίνει ταπισερί. Έκτοτε ζει ανάμεσα στο Λίβανο, τις Η.Π.Α. και τη Γαλλία. Συνεργάστηκε με διακεκριμένους δημιουργούς, ποιητές, συνθέτες, σκηνοθέτες, ενώ έργα της έχουν μελοποιηθεί, σκηνοθετηθεί και παρουσιαστεί σε διεθνή φεστιβάλ. Μία από τις κορυφαίες στιγμές στο χώρο του θεάματος ήταν η συγγραφή του λιμπρέτου της όπερας CIVIL warS το 1984, σε σκηνοθεσία Bob Wilson και μουσική Gavin Bryars. Είχε μεγάλη απήχηση στο ευρύτερο κοινό με τη συμμετοχή της στη Documenta 13, το 2012. Ακολούθησαν σημαντικές μονογραφικές εκθέσεις στα Whitney Museum και New Museum της Νέας Υόρκης, στο Mathaf της Ντόχας, στο Museum der Moderne του Σάλτζμπουργκ, στη White Cube Gallery του Χονγκ Κονγκ, στο IMMA του Δουβλίνου, στη Serpentine Gallery του Λονδίνου, στο Moderna Museet του Μάλμο, στη Fundación Banco Santander της Μαδρίτης, στο Institut du Monde Arabe του Παρισιού και στο Zentrum Paul Klee της Βέρνης. Στην Ελλάδα έχει συμμετάσχει ως προσκεκλημένη του Θεόδωρου Τερζόπουλου σε διεθνείς συναντήσεις θεάτρου (Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών και Σικυώνα). Ανάμεσα στις συνεργασίες της και δύο φιλμ: Etel Adnan: Εξόριστες Λέξεις της Βουβούλας Σκούρα (2008) & Ismyrne των Joana Hadjithomas/Khalil Joreige (2016). Θα παρουσιάσει την πρώτη της ατομική έκθεση στη Ναύπακτο, στο Ίδρυμα Μπότσαρη.

 

Πολύ μεγάλο είναι και το συγγραφικό της έργο που ξεκινά το 1966 με το: Moonshots. Beirouth  – Five Senses for One Death, και φθάνει στο 2018 με το – Tolérance, Galerie Lelong.

Εκδόσεις στα Ελληνικά: Χ Διεθνής συνάντηση αρχαίου ελληνικού δράματος, 2000: 2500 χρόνια αρχαίου ελληνικού δράματος, παράδοση και προοπτικές – ΧΙ Διεθνής συνάντηση αρχαίου ελληνικού δράματος, 2002: Θηβαϊκός κύκλος, Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών – Περί πόλεων και γυναικών, μτφρ Βασίλης Τομανάς, Εκδόσεις Νησίδες 2000 – Το τίμημα που δεν είμαστε διατεθειμένοι να καταβάλουμε για τον έρωτα, μτφρ Σπύρος Γιανναράς, Εκδόσεις Άγρα 2016 – Γράφοντας σε μια ξένη γλώσσα, μτφρ Βασιλική Γκέτσιου, Εκδόσεις Άγρα 2016 – Σχετικά με το τέλος της οθωμανικής αυτοκρατορίας, μτφρ Βασιλική Γκέτσιου, Εκδόσεις Άγρα 2017.

 Σημαντικές διακρίσεις (επιλογή): Βραβείο France-Pays Arabes για το Sitt Marie Rose, 1978 – ArabAmerican Book Award για το σύνολο του έργου της και PEN Oakland Award για το Master of the Eclipse, 2010 – California Book Award for Poetry για τη συλλογή Sea and Fog και Lambda Literary Award για το σύνολο του έργου της, 2013 – Ιππότης των Γραμμάτων και των Τεχνών της Γαλλικής Δημοκρατίας, 2014.

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ στο χώρο του Ιδρύματος Μπότσαρη και σε όλες τις εκδηλώσεις.

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

28 Ιουλίου – 2 Σεπτεμβρίου: Τετάρτη – Κυριακή  11.00 – 13.00 & 19.00 – 21.00

6 – 30 Σεπτεμβρίου: Πέμπτη – Κυριακή 10.00 – 13.00

3 – 7 Οκτωβρίου:  11.00 – 13.00 & 18.00 – 20.00

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Magda Cirillo / bonjourheyheyparis@gmail.com / +33 6 13042901, +30 6972 179798

Γιώργος Μιχαλόπουλος ΑΜΙ / giorgismichalopoulos@gmail.com, +30 6972 122381

Δήμος Ναυπακτίας / info@nafpaktos.gr / 26340 38635

FB / heyheyparis

Συμπαραγωγή: heyheyparis ! – ΑΜΙ – Χρυσός Όμιλος Αντισφαίρισης.

Με την οικονομική και ευγενική υποστήριξη των:

Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού, Πρεσβεία του Λιβάνου στην Ελλάδα

Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου

Ελληνικά Πετρέλαια, Σύνδεσμος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 1ης ΓΕN Αιτ/νίας, Ολυμπία Οδός

Galerie Lelong & Co. Paris, Kalfayan Galleries Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Hotel Nafpaktos, Nafsweek.gr

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Νέα τιμολόγια ρεύματος: Πώς να επιλέξουμε χρώμα

Published

on

By

Τα νέα χρωματιστά τιμολόγια ρεύματος μπαίνουν στη ζωή μας καθώς θα ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου του 2024.

Αν και σύμφωνα με το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος «προάγουν τη διαφανή και απλοποιημένη πληροφόρηση για τις τιμές των παρόχων, προς όφελος των καταναλωτών», στους περισσότερους πολίτες το ζήτημα δημιουργεί δυσκολία στην κατανόηση.

Ας δούμε τι σημαίνει το χρώμα του κάθε τιμολογίου και τη χρήση του.

Μπλε τιμολόγιο

Είναι μια κλειδωμένη τιμή χρέωσης της κιλοβατώρας για όσο διάστημα διαρκεί η σύμβαση του καταναλωτή με τον πάροχο. Έχεις για παράδειγμα 12 μήνες μια σύμβαση με τον πάροχο, ξέρεις ότι η τιμή χρέωσης θα είναι και τους 12 μήνες σταθερή. O πάροχος έχει ενσωματώσει το ρίσκο του σε αυτή την τιμή από την αρχή.

Το μπλε τιμολόγιο συμφέρει αυτόν που έχει πολύ μικρή κατανάλωση.

Πράσινο τιμολόγιο

Η χρέωση της κιλοβατώρας διαμορφώνεται με βάση σταθερές και μεταβλητές τιμές. Δηλαδή, η χρέωση της τελικής τιμής στο πράσινο τιμολόγιο διαμορφώνεται από τρεις συνιστώσες. Από μία σταθερή τιμή βασικής εκκίνησης και από κει και πέρα δίνει κάποια όρια ο προμηθευτής. Ανώτατο και κατώτατο όριο τιμής όπου πάνω και κάτω από αυτά τα όρια ενεργοποιείται η ρήτρα αναπροσαρμογής, ο μηχανισμός διακύμανσης.

Πρέπει να πούμε ότι είναι ενσωματωμένη στο πράσινο τιμολόγιο και μία κυμαινόμενη τιμή η οποία έχει να κάνει με τη ρήτρα αναπροσαρμογής συν το πάγιο.

Κίτρινο τιμολόγιο

Το κίτρινο τιμολόγιο είναι εκτεθειμένο στο χρηματιστήριο ενέργειας στο 100%. Η τιμή διαμορφώνεται με βάση τους δείκτες της χονδρεμπορικής αγοράς.

Πορτοκαλί τιμολόγιο

Το τιμολόγιο αυτό θέλει έξυπνο μετρητή. Το πορτοκαλί όταν έχεις έξυπνο μετρητή, σε κατευθύνει ποιες ώρες της ημέρας να βάλεις σε λειτουργία ενεργοβόρες οικιακές συσκευές που έχεις χαμηλή χρέωση και σε ποιες να αποφύγεις. Είναι καλό για επαγγελματικούς καταναλωτές που έχουν πολλές συσκευές.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Κυκλοφορεί το 296 ο φύλλο

Published

on

By

Με άποψη για τα όσα συμβαίνουν, ρεπορτάζ, συνεντεύξεις, παρουσιάσεις  κυκλοφορεί  το 296ο φύλλο της ηλεκτρονικής συνδρομητικής εφημερίδας  Nafsweek.gr , που κάθε Παρασκευή φθάνει στα e-mail των συνδρομητών μας.

Διαβάστε σε αυτό το φύλλο:

#  Η «σκοτεινή» πλευρά του διαδικτύου  :

Κρούσμα με ανήλικους εμφανίστηκε και σε  σχολείο της Ναυπάκτου – Οι εταιρείες τεχνολογίας διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των διαδικτυακών εμπειριών των εφήβων.  Χρησιμοποιώντας…

#   «Τίτλοι τέλους» για Λουκόπουλο :

Με τις παραιτήσεις Τάκη Λουκόπουλου και Γεωργίας Λουκοπούλου – Ντανάση δρομολογούνται εξελίξεις στην δημοτική παράταξη «Ενωτική Πρωτοβουλία», τόσο για την εκλογή του επικεφαλής της παράταξης όσο και για την…

# Αυξάνονται τα Διόδια κατά 7,6% το 2024 :

Οι παραχωρησιούχοι πρόκειται μέσα στις επόμενες ημέρες να ενημερώσουν και τυπικά το υπουργείο Υποδομών -όπως οφείλουν από τις συμβάσεις παραχώρησης- για το ύψος της αύξησης που θα επιβληθεί από την 1η Ιανουαρίου 2024…

#  Σπαζοκεφαλιά για καταναλωτές τα νέα τιμολόγια στο ρεύμα :

Σε ότι αφορά το λεγόμενο «πράσινο» τιμολόγιο, στο  οποίο θα μπουν οι περισσότεροι καταναλωτές (εκτιμήσεις για πάνω από το 70% των πελατών) από το ξεκίνημα της νέας χρονιάς, αυτό που παρατηρείται είναι…

#   Είμαστε ειλικρινείς;        ( ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ ) :                                                                

Αυτή η χρονιά καθώς και οι επόμενες θα έχουν περισσότερες καταστροφικές πλημμύρες, ισχυρότερες καταιγίδες, πιο ακραία κλιματικά φαινόμενα, μεγαλύτερες…

#   Το 2023, αγοράζουμε 14,9% λιγότερα τρόφιμα με τον μισθό :

Ο πληθωρισμός περιορίζει την αγοραστική δύναμη των μισθών, αυτό που ονομάζεται πραγματικός μισθός. Ο πραγματικός μισθός δεν μετριέται σε χρηματικούς όρους αλλά σε όρους αγαθών και υπηρεσιών…

#   Χρήματα στους δήμους για τα σχολεία και λειτουργικές δαπάνες :

Με απόφαση του, το ΥΠΕΣ κατανέμει στους Δήμους της χώρας, από τον λογαριασμό του Υπουργείου Εσωτερικών που τηρείται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων με τον τίτλο «Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι των Δήμων», συνολικό ποσό…

#  Ο Ν. Φαρμάκης στη COP28:  «Να αναδείξουμε τις καλλιέργειες ως «εργοστάσια παραγωγής οξυγόνου»!» : 

Την αξιοποίηση της γεωργίας – και ιδιαίτερα των  δενδρωδών καλλιεργειών – για την ανάσχεση της κλιματικής κρίσης, με πολλαπλά οφέλη για το περιβάλλον, την κοινωνία, αλλά και την ίδια την αγροτική οικονομία…

#   Ορκωμοσία του Δημάρχου και του νέου Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ναυπακτίας :

Η ορκωμοσία του Δημάρχου Βασιλείου Γκίζα και του νέου Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ναυπακτίας θα πραγματοποιηθεί στην Παπαχαραλάμπειο Αίθουσα Ναυπάκτου…

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η γελοιογραφία της εβδομάδας

Published

on

By

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ