Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών: 12 προτάσεις για κόκκινα δάνεια και πλειστηριασμούς

Published

on

Ακολουθούν οι θέσεις και οι προτάσεις της ΕΕΚΕ για τα Κόκκινα Δάνεια και την Προστασία της Κύριας Κατοικίας:

  1. Διασφάλιση ότι ουδείς ευάλωτος δανειολήπτης θα καταστεί άστεγος λόγω ελλιπούς προστασίας της κύριας κατοικίας από κάθε μορφή αναγκαστικής εκτέλεσης
  2. Υποχρέωση των πιστωτικών ιδρυμάτων και της δευτερογενούς αγοράς δανείων (funds και servicers) να προχωρούν σε ικανοποίηση των αιτημάτων ρύθμισης των οφειλών που υποβάλλουν οι δανειολήπτες είτε με βάση τον Ν 4738/2020 είτε με διμερείς συμφωνίες. Οι ρυθμίσεις των οφειλών να οδηγούν σε μία βιώσιμη λύση για την αποπληρωμή του δανείου λαμβάνοντας υπ’ όψιν κυρίως την οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη και τις λοιπές υποχρεώσεις (οικογενειακές κ.α.)
  3. Ύπαρξη νομοθετικής ρύθμισης έτσι ώστε να γνωστοποιείται στον δανειολήπτη-οφειλέτη της απαίτησης, το ύψος της αξίας της μεταβίβασης του δανείου του είτε πρωτογενώς είτε στη δευτερογενή αγορά. Με τον τρόπο αυτό και αφού ληφθεί υπόψη το περιθώριο κέρδους της αποκτώσας εταιρείας, ο οφειλέτης θα μπορεί να επικαλεστεί σε μία δικαστική εμπλοκή την τεράστια διαφορά της τιμής απόκτησης με την απαίτηση σε βάρος του από τον επισπεύδοντα, ώστε να διαπιστωθεί αν παραβιάζεται η συνταγματική αρχή της αναλογικότητας.
  4. Δικαίωμα αγοράς του δανείου από τον δανειολήπτη στην τιμή που το πωλεί η Τράπεζα στη δευτερογενή αγορά δανείων (funds & servicers)
  5. Άμεση προστασία της πρώτης κατοικίας για την κατηγορία εκείνη των συνανθρώπων μας οι οποίοι, με εισοδηματικά και κοινωνικά/οικογενειακά κριτήρια, αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στην αποπληρωμή του δανείου τους, αφού ληφθεί υπόψη και η προγενέστερη συνέπειά τους είτε στην καταβολή των δόσεων είτε στην τήρηση των ενδεχόμενων ρυθμίσεων. Η προστασία αυτή, να παρέχεται με ειδική διάταξη, ανεξάρτητη του Ν.4738/2020 και της διαδικασίας του Μέρους Δεύτερου αυτού (Φορέας  απόκτησης και επαναμίσθωσης), με τη μεσολάβηση ενός δικαστικού σχηματισμού και με την πλήρωση τυπικών προϋποθέσεων, στα πλαίσια του «Νόμου 3869/10»
  6. Τροποποίηση των κριτηρίων ένταξης του ευάλωτου δανειολήπτη του Ν4472/17 με αύξηση των εισοδηματικών ν κριτηρίων από 7.000 σε 10.000 του ατομικού εισοδήματος, από 3.500 για κάθε μέλος σε 5.000€ και αύξηση του αριθμού των προστατευόμενων μελών. Η αύξησης 100% της αντικειμενικής αξίας των ακινήτων από το 2017 έως σήμερα, οφείλει να αναμορφώσει και το ποσό των περιουσιακών στοιχείων των ευάλωτων, δηλαδή, αύξηση του ποσού των περιουσιακών κριτηρίων από 120.000€ σε 240.000€ και από 180.000€ σε 400.000€.
  7. Δημιουργία και εφαρμογή πλαφόν σε πλειστηριασμούς κύριας κατοικίας για ποσά οφειλών κάτω των 50.000€ με υποχρέωση εφαρμογής στη δευτερογενή αγορά δανείων (funds &servicers).
  8. Κατάργηση της παράλληλης δυνατότητας εφαρμογής από τους servicers των ν. 3956/2003 και 4354/2015, τουλάχιστον κατά το μέρος που αφορά την υποχρέωση για προηγούμενη διαπραγμάτευση με τον οφειλέτη προ της μεταβίβασης του δανείου, με το να είναι αυτή (διαπραγμάτευση) υποχρεωτική.
  9. Υποχρέωση για την εταιρεία διαχείρισης, υποβολής κατάλληλης και βιώσιμης πρότασης για τον δανειολήπτη, συνοδευόμενη από τη σχετική τεκμηρίωση και αφού λάβει υπόψη τις πραγματικές οικονομικές δυνατότητές του, έτσι ώστε να μην γίνεται προσχηματικά, μόνο και μόνο να τηρηθούν στοιχειωδώς τα στάδια της Διαδικασίας Επίλυσης Καθυστερήσεων του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών. Η τυχόν απόρριψη αντιπρότασης του δανειολήπτη να είναι αιτιολογημένη, ούτως ώστε να μπορεί να είναι και δικαστικώς ελέγξιμη.
  10. Τήρηση του Κώδικα δεοντολογίας του Ελληνικού Συνδέσμου Εταιρειών Ενημέρωσης Διαπραγμάτευσης Απαιτήσεων (ΕΣΕΔΑ)
  11. Ρύθμιση των διαδικασιών όχλησης των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών, ειδικά στο πλαίσιο της δημιουργίας Κώδικα δεοντολογίας, δεσμευτικό για όλες τις Εταιρείες που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του Ν. 3758/2009 όπως ισχύει, δοθέντος ότι ο έλεγχος της συμπεριφοράς των υπαλλήλων αυτών έχει καταστεί ανέφικτος, αφήνοντας στην πρωτοβουλία του ίδιου του καταναλωτή την ενδεχόμενη τιμωρία τους. Ασφαλή οδηγό καλόπιστης συμπεριφοράς μπορεί να αποτελέσει η ρύθμιση του Κώδικα Δεοντολογίας Δικηγορικού Λειτουργήματος, με βάση τον οποίο ο δικηγόρος ή η δικηγορική εταιρία, απαγορεύεται να οχλεί προφορικά και δή τηλεφωνικά, τον οφειλέτη του εντολέα του πέραν της μίας φοράς.
  12. Συγκέντρωση των οφειλών σε μία εταιρία ώστε να μη δημιουργείται μία εξ αντικειμένου πίεση στον δανειολήπτη από τις αλλεπάλληλες τηλεφωνικές οχλήσεις.

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ & ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΟΥΣ ΑΓΟΡΑΣ ΔΑΝΕΙΩΝ

  1. Υποβολή των προτάσεων ρύθμισης μόνον εγγράφως
  2. Ρύθμιση βάσει των δυνατοτήτων των δανειοληπτών όπως αποτυπώνεται στα έγγραφα της ΑΑΔΕ
  3. Παροχή τουλάχιστον 3 διαδοχικών  ευκαιριών ρύθμισης στους δανειολήπτες και εφόσον δεν τηρηθούν, να προχωρούν σε οριστικούς πλειστηριασμούς
  4. Διευκόλυνση της επικοινωνίας των servicers με τα εξουσιοδοτημένα από τους δανειολήπτες πρόσωπα
  5. Τροποποίηση του Ν 4354/2015, ώστε να μην επιλέγουν ανάλογα με ποιον νόμο τους συμφέρει.

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Σκοντάφτει» στην απαγόρευση των προσλήψεων!

Published

on

By

Μεγάλη αναταραχή υπάρχει στους κόλπους  χιλιάδων ενδιαφερόμενων για την προκήρυξη της Δημοτικής Αστυνομίας για την κάλυψη 1.213 νέων μόνιμων προσλήψεων σε δήμους σε την Ελλάδα.

Η καθυστέρηση στην έκδοση της προκήρυξης της Δημοτικής Αστυνομίας από το ΑΣΕΠ, χωρίς δική του υπαιτιότητα, έχει προκαλέσει τεράστια αναστάτωση σε χιλιάδες εν δυνάμει υποψηφίους, αφού ανάλογα με την ημερομηνία έκδοσης της πολλοί κινδυνεύουν να τεθούν αυτόματα εκτός.

Ειδικότερα η συγκεκριμένη προκήρυξη έχει ανώτατο ηλικιακό όριο για την συμμετοχή υποψηφίων, το οποίο ορίζεται στα 35 έτη και καθορίζεται βάσει της χρονολογίας γέννησης των υποψηφίων.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όσοι το 2023 έχουν      συμπληρώσει τα 35 χρόνια, εάν η προκήρυξη βγει το 2024 μένουν «εκτός» αφού θα έχουν μπει στο 36ο έτος της ηλικίας τους.

Ενώ το  ΑΣΕΠ έχει έτοιμο τον διαγωνισμό, αναμένει τις απαραίτητες «υπογραφές» από τους δημάρχους των δήμων που συμπεριλαμβάνονται στην προκήρυξη για τις 1.213 θέσεις.

Το πρόβλημα, ωστόσο, εντοπίζεται στο ποιοι δήμαρχοι θα υπογράψουν τις προσλήψεις αυτές.

Mε δεδομένο μάλιστα ότι μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2024 απαγορεύεται η έκδοση πράξεων που  αφορούν στον διορισµό ή την πρόσληψη  προσωπικού σε ΟΤΑ εξαιτίας της διεξαγωγής των αυτοδιοικητικών εκλογών του Οκτωβρίου, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται σε εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών,  η έκδοση της προκήρυξης μέχρι τα    τέλη του 2023 φαντάζει σχεδόν αδύνατη, αφού κανένας δήμαρχος δεν μπορεί να προχωρήσει στην   αποδοχή τους.

Υπενθυμίζουμε ότι  οι προσλήψεις στο αναβαθμισμένο σώμα της Δημοτικής Αστυνομίας θα πραγματοποιηθούν σε 158 δήμους και αφορούν τις εκπαιδευτικές κατηγορίες ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ (Δευτεροβάθμια).

Για τον Δήμο Ναυπακτίας, σύμφωνα με το αίτημά του, προβλέπονται 10 θέσεις για την επανασύσταση της δημοτικής αστυνομίας.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Έξοδος» Λουκόπουλου, διεργασίες στην “Ενωτική πρωτοβουλία”

Published

on

By

Συνάντηση των μελών της δημοτικής παράταξης «Ενωτική πρωτοβουλία» πραγματοποιήθηκε σήμερα   Τετάρτη 22 Νοεμβρίου το απόγευμα  στο Εργατικό Κέντρο Ναυπακτίας και Δωρίδας.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε μετά από πρόσκληση του επικεφαλής της παράταξης – πρώην δημάρχου Ναυπακτίας Τάκη Λουκόπουλου.

Κατά την συνάντηση που είχε πρακτικά χαρακτήρα αποτίμησης του αποτελέσματος των αυτοδιοικητικών εκλογών της  7ης Οκτωβρίου ο Τάκης  Λουκόπουλος αφού αναφέρθηκε στην πορεία της παράταξης αλλά και του ίδιου επί μια δεκαετία, έκανε και εκτενή αναφορά στα έργα τα οποία άφησε στην Ναυπακτία επί της θητείας του, με κάποια από αυτά να μην τα ολοκληρώνει η νυν δημοτική αρχή,       δήλωσε πως θα παραμείνει μέλος της δημοτικής παράταξης «Ενωτική πρωτοβουλία» αποχωρώντας από την θέση του επικεφαλής αυτής.

Το αποτέλεσμα των εκλογών και μετά από δυο ήττες δείχνει πως πρέπει να αποχωρήσω, τόνισε.

Ακολούθησε «κεκλεισμένων των θυρών» συζήτηση για τις αιτίες της ήττας της παράταξης και για την επόμενη ημέρα.

Αναφορικά με την αντικατάσταση του Τάκη Λουκόπουλου, η παράταξη αναμένεται να  ακολουθήσει εκείνες τις διαδικασίες που προβλέπονται στο       πλαίσιο της εσωτερικής της λειτουργίας.

Σε κάθε περίπτωση αναμένονται εξελίξεις στο θέμα, με την  «έξοδο» να έχει και συνέχεια.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ναύπακτος: ΟΧΙ στο φορολογικό νομοσχέδιο από την Ομοσπονδία

Published

on

By

Συνέντευξη τύπου – ενημέρωση με την συμμετοχή μελών σωματείων και φορέων πραγματοποίησε την Τρίτη 21 Νοεμβρίου η Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ναυπακτίας και Δωρίδας, αντιδρώντας στο υπό ψήφιση φορολογικό νομοσχέδιο.

Στα γραφεία της Ομοσπονδίας, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Θέμης Δαβανέλλος ενημέρωσε τα μέλη της Ομοσπονδίας για τα ψηφίσματα και τις αποφάσεις της Συντονιστικής Επιτροπής των Ελευθέρων Επαγγελματιών –Επιστημόνων –Επαγγελματοβιοτεχνών & Εμπόρων, ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου.

Τονίστηκε από τους συμμετέχοντες προέδρους Συλλόγων και Σωματείων η ανάγκη απόσυρσης του νομοσχεδίου καθώς η Κυβέρνηση επιστρατεύει αναχρονιστικές, άδικες και ισοπεδωτικές μεθόδους καταπολέμησης της φοροδιαφυγής την ίδια στιγμή που επαίρεται ότι έχει στη διάθεσή της νέα εργαλεία ελέγχου (έμμεσες τεχνικές ελέγχου, mydata, σύνδεση ταμειακών μηχανών με Υπουργείο Οικονομικών, εγκατάσταση POS κ.λπ).

Την ίδια στιγμή που εφαρμόζει αυτή τη φοροεπιδρομή στους ελεύθερους επαγγελματίες, αφήνει στο απυρόβλητο εταιρίες και επιχειρήσεις που εμφανίζουν ζημιές για πολλά χρόνια καθώς και τη μεγάλη φοροδιαφυγή στα καύσιμα, τα μερίσματα, τη συγκέντρωση κεφαλαίου κοκ.

Η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής προϋποθέτει έναν ουσιαστικό διάλογο μεταξύ όλων των φορέων με στόχο ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα, που θα λαμβάνει υπόψη του τις πραγματικές συνθήκες ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και τις ιδιαιτερότητες κάθε επαγγέλματος και θα έχει ως βάση τη συνεισφορά εκάστου ανάλογα με τις δυνάμεις του.

Πανελλαδικές κινητοποιήσεις

Με συγκεντρώσεις και διαδηλώσεις διαμαρτυρίας, σε ένδειξη αντίδρασης στην ψήφιση του φορολογικού νομοσχεδίου, προχωρά σήμερα 22 Νοεμβρίου η ΓΣΕΒΕΕ, καθώς υποστηρίζει ότι δεν αποκαθίσταται η δικαιοσύνη και δεν αλλάζει ο «αντιλαϊκός χαρακτήρας» του φορολογικού συστήματος.

Η ΓΣΕΒΕΕ διεκδικεί να καταργηθεί η συνάφεια τριετίας, να αυξηθεί το αφορολόγητο στο επίπεδο κάλυψης των βασικών αναγκών της οικογένειας, να υπάρχει φορολογική διαφάνεια, να καταργηθεί το 35% των συνεταιρισμών και το 25% των ΟΕ και ΕΕ.

Επίσης, η εισαγωγή του λογιστικού προσδιορισμού των κερδών να συνδέεται από αναγνώριση του κύρους των βιβλίων και έκπτωση όλων των εξόδων, να αλλάξει η σχέση έμμεσων-άμεσων φόρων και να καθιερωθεί αφορολόγητο αποθεματικό για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και να είναι αφορολόγητο.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ