Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Έρχεται η ελεγχόμενη στάθμευση

Published

on

Ένα βήμα πριν την δημοσίευσή στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως βρίσκεται η κυκλοφοριακή μελέτη και το  Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ) για την πόλη της Ναυπάκτου.  Το πρόβλημα στάθμευσης στο κέντρο της Ναυπάκτου έκανε την εμφάνισή του στην αρχή της δεκαετίας του 1990 και σταδιακά επεκτάθηκε και στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου αλλά και στα παραλιακά μέτωπα, αποτελεί το μείζον πρόβλημα για την πόλη και συνεχώς επιδεινώνεται.

Σε επίπεδο μελετών… μεγαλουργήσαμε όλα αυτά τα χρόνια, καθώς πληρώσαμε χωρίς να πετύχουμε την εφαρμογή τους: το 2007 μελέτη με τίτλο «Μελέτη Κυκλοφοριακών Παρεμβάσεων σε Συγκεκριμένα Σημεία του Δήμου – Παρεμβάσεις στην Κεντρική Περιοχή της Ναυπάκτου». Νέα μελέτη το 2008 με τίτλο «Μελέτη Εφαρμογής Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης στην Κεντρική Περιοχή της Ναυπάκτου». Άλλη μια  μελέτη εκπονήθηκε το 2013 με τίτλο «Κυκλοφοριακή Μελέτη για το Κεντρικό Τμήμα της Ναυπάκτου». Το 2013 είχαμε και την ανάπλαση του κύριου οδικού δικτύου μεταξύ του Κεφαλόβρυσου και της Πλ. Φαρμάκη, η οποία και υλοποιήθηκε. Ακολούθησαν το 2016  Μετρήσεις χαρακτηριστικών ζήτησης στάθμευσης στον πυρήνα της κεντρικής περιοχής, αλλά και μετρήσεις χαρακτηριστικών ζήτησης στάθμευσης στις εσοχές στάθμευσης, ενώ δημιουργήθηκαν την ίδια χρονιά δέκα δημοτικοί χώροι στάθμευσης.

Περιοχή εφαρμογής – αστυνόμευση

Η περιοχή εφαρμογής του ΣΕΣ περιλαμβάνει τις οδούς Αθηνών από το Κεφαλόβρυσο μέχρι την Ιλάρχου Τζαβέλλα, την Ιλάρχου Τζαβέλλα μέχρι τη στροφή προς την Πλ .Λιμένα, την οδό Ψαρού το τμήμα της οδού Αρβανίτη από Αθηνών μέχρι Θ. Νόβα, την Θ. Νόβα, την Πλ. Πιά και το τμήμα της Π .Ρήγα από την Πλ. Πιά μέχρι την Αθηνών.

Το ΣΕΣ θα εφαρμόζεται κατά τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων ήτοι: Δευτέρα έως Παρασκευή, το Σάββατο και κατά τις ώρες 09:00π.μ. έως 14:00μ.μ. και 17:30μ.μ. έως 20:30μ.μ. ακολούθως ο κ. Καρακώστας αναφέρθηκε στους όρους της τιμολογιακής πολιτικής του ΣΕΣ, τον τρόπο ελέγχου και βεβαίωσης των κλήσεων, τον εξοπλισμό που απαιτείται από τους υπαλλήλους και το σύστημα είσπραξης του τέλους στάθμευσης.  

Η αστυνόμευση της λειτουργίας του ΣΕΣ, ανέφερε ο κ. αντιδήμαρχος, θα γίνεται από δύο Δημοτικούς Υπαλλήλους   εντεταλμένους με σχετική απόφαση του Δημάρχου. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, ενώ οι Δημοτικοί Αστυνομικοί μπορούν να βεβαιώνουν παραβάσεις στάθμευσης, οι εντεταλμένοι δημοτικοί υπάλληλοι μπορούν να βεβαιώνουν παραβάσεις μόνο σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης και όχι παραβάσεις του ΚΟΚ όπως στάθμευση σε γωνίες, διπλοσταθμεύσεις, στάθμευση σε πεζοδρόμια κλπ. Ως λύση στο πρόβλημα αναφέρθηκε η κλήση, από τους δύο υπαλλήλους, της Τροχαίας, που θα βεβαιώνει την παράβαση του ΚΟΚ.

Η διάταξη των χώρων ελεγχόμενης στάθμευσης καθιστά βολική την αστυνόμευση καθώς, ο ένας δημοτικός υπάλληλος αστυνόμευσης θα ξεκινά καταγράφοντας τα σταθμευμένα αυτοκίνητα, από το Κεφαλόβρυσο στην οδό Αθηνών μέχρι τη Μανασή, πίσω μέχρι την Αρβανίτη, θα συνεχίζει στην Αρβανίτη μετά στην Θ. Νόβα μέχρι την Πλ. Πιά συνέχεια στην Πλ. Πιά και τέλος στην Π. Ρήγα μέχρι το Κεφαλόβρυσο.

Ο δεύτερος θα καλύπτει την διαδρομή από τη στροφή στην Πλ. Λιμένα, συνέχεια Ιλάρχου Τζαβέλλα, Ψαρού μέχρι Ιντζέ, πίσω Ψαρού, οδό Αθηνών μέχρι Μανασή και         επιστροφή.

 Το κόστος στάθμευσης – Έσοδα

Το σύστημα θα λειτουργεί ως εξής: Ελεύθερη στάθμευση χωρίς τέλος στάθμευσης για μία (1) ώρα και ακολούθως ο χρήστης θα αγοράζει χρόνο στάθμευσης για μια (1) ακόμα ώρα με κάρτα ξυστή ή μέσω μηνύματος SMS, κόστους ενός (1) ευρώ.  Μετά την παρέλευση αυτής της μιας ώρας η στάθμευση θα θεωρείται παράνομη και θα βεβαιώνεται κλήση με πρόστιμο 20 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί πως τον χρόνο της δωρεάν στάθμευσης, όπως και της προπληρωμένης ώρας ο οδηγός του οχήματος μπορεί να την καταναλώνει τμηματικά και σε όλο το μήκος των οδών που εφαρμόζεται η ελεγχόμενη στάθμευση.  Σύμφωνα με την μελέτη, η κάθε μία από τις 158 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης θα εξυπηρετεί κατά το ωράριο λειτουργίας της ελεγχόμενης στάθμευσης 5,66 σταθμεύσεις.

Από το σύνολο των 888 ημερήσιων σταθμεύσεων, το 60% θα είναι σταθμεύσεις διάρκειας μέχρι μία (1) ώρα (δωρεάν), το 30% θα είναι σταθμεύσεις μέχρι δύο (2) ώρες και το υπόλοιπο 10% σταθμεύσεις με διάρκειας μεγαλύτερη από δύο ώρες που συνεπάγεται παράβαση. Με κόστος ξυστής κάρτας ή μηνύματος SMS 1,0 ευρώ για την αγορά χρόνου στάθμευσης, αλλά και τα πρόστιμα που θα βεβαιώνονται, θα προκύπτουν έσοδα για τον Δήμο ύψους 240.000 ευρώ ετησίως.

Στις δαπάνες για την υλοποίηση του συστήματος περιλαμβάνονται το κόστος των διαγραμμίσεων, το κόστος των πινακίδων, το κόστος εξοπλισμού της αστυνόμευσης, η αγορά λογισμικού διαχείρισης και το κόστος ενημέρωσης και προώθησης. Η συνολική αυτή δαπάνη εκτιμήθηκε στο ποσό της τάξεως των 27.000 ευρώ.

Στις δαπάνες της ετήσιας λειτουργίας περιλαμβάνονται το κόστος παραγωγής ξυστών καρτών, η προμήθεια των τριτοπωλητών των καρτών (0,01 ευρώ για τις κάρτες δωρεάν στάθμευσης και 8% της αξίας του τέλους στάθμευσης για τις κάρτες των δύο (2) ωρών), το κόστος συντήρησης του λογισμικού διαχείρισης, το κόστος δύο διαγραμμίσεων (φρεσκαρισμάτων των διαγραμμίσεων), η αποκατάσταση του 12% των πινακίδων σήμανσης (λόγω φθορών, βανδαλισμών κλπ.) και τα τέλη κινητής τηλεφωνίας.  Το ετήσιο κόστος λειτουργίας εκτιμήθηκε στο ποσό των 20.000 ευρώ.

 

 #  Αξίζει να σημειωθεί ότι εφόσον η Κυκλοφοριακή μελέτη και το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η Δημοτική αρχή υποχρεούται για την εφαρμογή της.   

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ανταποδοτική ή κοινωνική υπηρεσία ;

Published

on

By

Για μια ακόμα φορά οι δημοτικοί άρχοντες και οι δημότες έρχονται αντιμέτωποι με ένα ακόμα δίλημμα και καλούνται να απαντήσουν αν τελικά η υπηρεσία που επιτελεί το     βοθροφόρο που διαχειρίζεται ο Δήμος είναι ανταποδοτική ή κοινωνική. Πρόκειται για ένα δίλημμα που «διχάζει» τους εμπλεκόμενους αφήνοντας μάλιστα μεγάλα περιθώρια λαϊκισμού. Πίσω λοιπόν από τέτοια  διλήμματα, τα οποία μάλιστα τις περισσότερες φορές επικαλούνται τη νομιμότητα,  χάνεται συνήθως η ουσία και μένουν αναπάντητα  ερωτήματα.

Σύμφωνα λοιπόν με το νόμο είναι δυνατή εκ μέρους των Δήμων η επιβολή ανταποδοτικών τελών ή εισφορών για την αντιμετώπιση δαπανών για υπηρεσίες ή έργα στην  περιοχή τους, που συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής, στην ανάπτυξη της περιοχής και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Τα τέλη αυτά έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα και το ύψος τους, οι υπόχρεοι καταβολής τους καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια ορίζονται με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.

Για να είναι ανταποδοτικά τα τέλη θα πρέπει να πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

  1. 1. Να αποτελούν αντάλλαγμα μιας ειδικής παροχής που προσφέρεται αποκλειστικά στους βαρυνομένους με αυτά και
  2. 2. Το ύψος τους να είναι ανάλογο προς το ύψος της αντιπαροχής της οποίας μπορεί να κάνει χρήση ο πολίτης.

Αν ερμηνεύσουμε λοιπόν το νόμο θα μπορούσαμε να πούμε ότι η υπηρεσία εκκένωσης βόθρων που παρέχει      ο δήμος είναι ανταποδοτική, γιατί παρέχεται μια υπηρεσία που συμβάλλει στην ποιότητα της ζωής με κύριο παράγοντα την  προστασία του περιβάλλοντος.

Ο νόμος όμως δεν απαντά στο ερώτημα, γιατί ο δημότης εντός αστικού ιστού και οικισμού να πληρώνει μια υπηρεσία, που η πολιτεία όφειλε να του είχε διασφαλίσει με την κατασκευή αποχετευτικού συστήματος; Γιατί να επιβαρύνεται ο δημότης μέχρι και εφόσον η πολιτεία προχωρήσει στην ολοκλήρωση αποχετευτικού συστήματος; Τι φταίει στην προκειμένη περίπτωση ο δημότης που όχι μόνο δεν ολοκληρώθηκε το έργο της Αποχέτευσης του Αντιρρίου    αλλά πιθανότατα να είναι και μη λειτουργικό, δηλαδή άχρηστο και να χρειαστεί η διαδικασία να ξεκινήσει από την αρχή;

Και ναι,  είναι άδικο ο πολίτης που είναι συνδεδεμένος με την αποχέτευση να πληρώνει το ειδικό τέλος στο λογαριασμό της ΔΕΥΑΝ και επίσης να επωμίζεται και τα ελλείμματα της χρήσης του βοθροφόρου από το δήμο. Αλλά δεν είναι επίσης άδικο και δεν συνιστά αδικία κάποιοι να έχουν αποχετευτικό σύστημα και κάποιοι άλλοι σε περιοχές με τα ίδια χαρακτηριστικά να μην έχουν αποχέτευση;

Και στα παραπάνω ερωτήματα προστίθεται ένα ακόμα. Γιατί οι κοινωνικά αδύναμοι και οι «μη έχοντες» να επιβαρύνονται εξίσου με τους «έχοντες»;  Τα κοινωνικά και   εισοδηματικά κριτήρια, ιδίως στην εποχή της ανεργίας και της βαθιάς οικονομικής κρίσης είναι  η  ελάχιστη υποχρέωση που έχει ο Δήμος έναντι των δημοτών του.

Επειδή λοιπόν το δημοτικό συμβούλιο με το υφιστάμενο πλαίσιο λειτουργίας είναι εύκολο όχι μόνο να ακροβατεί αλλά και να εγκλωβιστεί  τόσο σε «νομικίστικες» όσο  και σε «λαϊκίστικες» αντιλήψεις, νοοτροπίες και πρακτικές, καλό θα ήταν και ταυτόχρονα εξαιρετικά χρήσιμο για το σύνολο των δημοτών να παρθούν γενναίες αποφάσεις που να προάγουν το αίσθημα της κοινωνικής ισότητας και αλληλεγγύης και ταυτόχρονα να είναι και νόμιμες.     Η εφαρμογή του νόμου δεν πρέπει να αντίκειται στο   κοινωνικό πρόσωπο που οφείλει να έχει και να υπερασπίζεται η αυτοδιοίκηση. Ούτε ενδεχόμενα  κενά ή ασάφειες  στη νομοθεσία να δίνουν τη δυνατότητα εκτροπής της κοινωνικής πολιτικής σε πολιτική ψηφοθηρίας που εκτρέφει την παρανομία και προάγει το λαϊκισμό σε επίσημη πολιτική της αυτοδιοίκησης. Εξάλλου πρώτιστο μέλημα του νόμου σε κάθε ευνομούμενη και δημοκρατική πολιτεία μεταξύ άλλων πρέπει είναι η ισότητα και η κοινωνική προστασία.

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

…το κάγκελο!

Published

on

By

Καταφέραμε να έχουμε παγκόσμια πρωτοτυπία, μια και πουθενά αλλού στον κόσμο δεν συναντάς διάβαση με… κάγκελο!  Επί της οδού Μπότσαρη το φαινόμενο, στην συμβολή της με την οδό Αγελάου.

Δεν γνωρίζουμε πιο από τα δύο προϋπήρξε, διάβαση πεζών ή κάγκελο, αλλά ο συνδυασμός και των δύο μόνο ατύχημα μπορεί να προκαλέσει.

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

«Βούλιαξε» η Ναύπακτος στη Ναυμαχία

Published

on

By

Κυριολεκτικά βούλιαξε η Ναύπακτος από την κοσμοπλημμύρα που κατέκλυσε όχι μόνο το λιμάνι αλλά και τους γύρω δρόμους για να παρακολουθήσει την αναπαράσταση της Ναυμαχίας της Ναυπάκτου.

Από νωρίς το απόγευμα δημιουργήθηκε το αδιαχώρητο στους χώρους του λιμανιού, με την προσέλευση του κόσμου να είναι συνεχής μέχρι και την τελευταία ώρα και λίγο πριν αρχίσει η εκδήλωση.

Η πλατεία λιμανιού ήταν ασφυκτικά γεμάτη καθώς είχαν τοποθετηθεί  γιγαντοοθόνες  όπου παρακολουθούσαν όσοι δεν μπόρεσαν να εξασφαλίσουν νωρίς θέση πέριξ του λιμανιού.

Οι επίσημοι προσκεκλημένοι του Δήμου Ναυπακτίας, οι βουλευτές του νομού Κώστας Καραγκούνης και Θάνος Μωραΐτης,  ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος  Φαρμάκης, εκπρόσωποι της πολιτειακής εξουσίας και των ενόπλων δυνάμεων, συνοδευόμενοι από τον δήμαρχο Ναυπακτίας Βασίλη Γκίζα, αντιδημάρχους και δημοτικούς συμβούλους , πεζοί από το Δημαρχείο έφθασαν στον χώρο της εκδήλωσης, όπου μαζί με τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγ. Βλασίου κ. Ιερόθεο απόλαυσαν το εξαιρετικό κατά γενική ομολογία θέαμα.

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

musitsa-slider

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ