Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έτοιμο το νέο Πρόγραμμα Σπουδών του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών

Published

on

Η Γενική Συνέλευση του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στη Πάτρα, στη  συνεδρίαση της  15.07.2019  ενέκρινε το νέο Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος. Το πρόγραμμα σπουδών θα υποβληθεί προς έγκριση στη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και αναμένεται να εγκριθεί εντός του Ιουλίου.

Σε σχέση με την αποστολή και τους στόχους του Ιδρύματος, το Τμήμα έχει σαφή τεχνολογικό προσανατολισμό, παράγει στελέχη ικανά να συνεισφέρουν στην οικονομική και πολιτική ανάπτυξη της περιφέρειας και της χώρας, διατηρεί στενούς δεσμούς με παραγωγικές μονάδες και οργανωμένους κλάδους της οικονομίας, έχει αναπτύξει συνεργασίες με άλλα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα, δραστηριοποιείται στον τομέα της εφαρμοσμένης έρευνας και ανάπτυξης και παρέχει τη δυνατότητα στους απόφοιτους να παρακολουθήσουν μεταπτυχιακά προγράμματα εξειδίκευσης.

Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος στοχεύει στην παροχή ποιοτικών γνώσεων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις του επαγγέλματος του Ηλεκτρολόγου μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών και εναρμονίζεται πλήρως με τα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών ελληνικών και διεθνών πανεπιστημιακών τμημάτων δέκα (10) ακαδημαϊκών εξαμήνων.

Αναλυτικότερα, το νέο πρόγραμμα σπουδών:

  • Μέσω των Κύκλων Σπουδών που εισάγει από το 7ο εξάμηνο σπουδών παρέχει εξειδίκευση σε γνωστικά αντικείμενα, τα οποία ανταποκρίνονται τόσο στις ανάγκες της εθνικής οικονομίας όσο και στις σύγχρονες εξελίξεις των επιστημών και των τεχνολογιών των Ηλεκτρικών Ενεργειακών Συστημάτων, της Ηλεκτρονικής, της Πληροφορικής, των Επικοινωνιών και των Υπολογιστών σε όλους τους τομείς εφαρμογής τους.
  • της Ενέργειας, της Πληροφορικής, των Υπολογιστών και των Επικοινωνιών,
  • Ανταποκρίνεται σε διεθνή πρότυπα σπουδών και στις ανάγκες των φοιτητών, που ενδιαφέρονται για τους Κύκλους Σπουδών:

(α) Ενεργειακών Συστημάτων

(β) Σημάτων, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων

(γ) Ηλεκτρονικής, Υπολογιστών και Συστημάτων

(δ) Πληροφορικής

  • Εξειδικεύει το γνωστικό αντικείμενο του επαγγέλματος του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Μηχανικού Υπολογιστών, ώστε αυτό να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας και της ελληνικής κοινωνίας.

Η κατάρτιση του προτεινόμενου προγράμματος έλαβε υπόψη τις οδηγίες της Α.ΔΙ.Π. και έγινε με βάση τα πρότυπα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών που προτείνουν οι διεθνείς οργανισμοί Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) και Association for Computing Machinery (ACM), καθώς και αντίστοιχων ελληνικών και διεθνών προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών.

Το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος αποσκοπεί:

  • Στην επίτευξη υψηλής ποιότητας ανώτατης παιδείας σύμφωνα και με τα διεθνώς αποδεκτά πρότυπα
  • Στην υψηλού επιπέδου θεωρητική και εργαστηριακή εκπαίδευση
  • Στην παρακολούθηση των νέων εξελίξεων της επιστήμης, της έρευνας και της τεχνολογίας και στην προσαρμογή του εκπαιδευτικού αντικειμένου σε αυτές
  • Στην καλλιέργεια δεξιοτήτων στους αποφοίτους, που τους επιτρέπουν να ανταποκριθούν (α) σε ένα ανταγωνιστικό εργασιακό περιβάλλον, (β) στη διενέργεια μεταπτυχιακών σπουδών και (γ) στις ανάγκες παρακολούθησης των εξελίξεων της έρευνας και της τεχνολογίας.

Ειδικότερα, στο Πρόγραμμα Σπουδών περιλαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μαθήματα ώστε να διασφαλίζεται:

  • Η θεμελίωση στις βασικές επιστήμες,
  • Η ανάπτυξη των μαθημάτων κορμού της ειδικότητας σε όλο το εύρος του γνωστικού αντικειμένου του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Μηχανικού Υπολογιστών,
  • Η εμβάθυνση και η εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Μηχανικού Υπολογιστών,
  • Η απόκτηση γνώσεων ως προς τη μεθοδολογία λύσεων προβλημάτων και τη μεθοδολογία ανάλυσης, σύνθεσης και σχεδιασμού ενεργειακών, ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών, τηλεπικοινωνιακών και πληροφοριακών συστημάτων μεγάλης κλίμακας,
  • Η ανάπτυξη ερευνητικών ικανοτήτων στα ίδια αντικείμενα, μέσω της εκπόνησης διπλωματικής εργασίας.
  • Η ικανότητα των αποφοίτων να συμμετέχουν σε σπουδές μεταπτυχιακού επιπέδου,
  • Η ικανότητα των αποφοίτων να ασκήσουν με επιτυχία το επάγγελμα του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού & Μηχανικού Υπολογιστών.

Το Πρόγραμμα Σπουδών προσφέρει στους φοιτητές εκατό (100) μαθήματα εκ των οποίων σαράντα (40) είναι υποχρεωτικά μαθήματα κορμού, οκτώ (8) είναι υποχρεωτικά (βασικά) μαθήματα κύκλου σπουδών κατανεμημένα σε τέσσερις (4) Κύκλους Σπουδών, σαράντα οκτώ (48) είναι μαθήματα ελεύθερης επιλογής και τέσσερα (4) είναι τα μαθήματα Γενικής Παιδείας. Οι τέσσερις Κύκλοι Σπουδών είναι οι εξής:

(α) Ενεργειακών Συστημάτων

(β) Σημάτων, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων

(γ) Ηλεκτρονικής, Υπολογιστών και Συστημάτων

(δ) Πληροφορικής

Με βάση τις παραπάνω Κύκλους, το ΠΣ του Τμήματος ΗΜΜΥ εστιάζει στους ακόλουθους γενικούς άξονες:

  1. Επιστήμης των Υπολογιστών, με έμφαση στις θεωρητικές και αλγοριθμικές αρχές του υπολογισμού, στον προγραμματισμό, και στην διαχείριση της πληροφορίας.
  2. Τεχνολογιών του Λογισμικού με έμφαση στην ανάλυση, στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση συστημάτων λογισμικού
  3. Δικτύων Υπολογιστών και Επικοινωνιών με έμφαση στον σχεδιασμό, στην υλοποίηση και στην υποστήριξη σταθερών και ασύρματων δικτύων με στόχο την επιτυχή ανάπτυξη, υποστήριξη και λειτουργία των σύγχρονων πληροφοριακών περιβαλλόντων (υποδομές, επικοινωνιακές υπηρεσίες, εφαρμογές περιεχομένου, υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας).
  4. Πληροφοριακών Συστημάτων, με έμφαση στην ανάλυση απαιτήσεων, καθώς και στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση συστημάτων, με στόχο την υποστήριξη των διαδικασιών διαχείρισης της πληροφορίας και διοίκησης σε όλα τα επίπεδα ενός οργανισμού / επιχείρησης.
  5. Υλικού και Υπολογιστικών Συστημάτων, με έμφαση στον σχεδιασμό, ανάπτυξη και συντήρηση υπολογιστικών συστημάτων, περιφερειακών Η/Υ, ενσωματωμένων συστημάτων, σύνθετων συστημάτων αισθητήρων καθώς και στον σχεδιασμό και προγραμματισμό ολοκληρωμένων κυκλωμάτων.
  6. Ηλεκτρομηχανικής Μετατροπής Ενέργειας με έμφαση στην μελέτη της λειτουργίας των ηλεκτρικών μηχανών στη μόνιμη και μεταβατική κατάσταση καθώς και στον σχεδιασμό και την υλοποίηση διατάξεων ηλεκτρονικών ισχύος.
  7. Συστημάτων Ηλεκτρικής Ενέργειας με έμφαση στην μελέτη και ανάλυση ηλεκτρικών δικτύων στην μόνιμη και μεταβατική κατάσταση, στον σχεδιασμό και την μελέτη ηλεκτρικών εγκαταστάσεων χαμηλής, μέσης και υψηλής τάσης καθώς και στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος είναι διαθέσιμες στο www.ece.uop.gr

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι εξετάσεις της ΚΕΕ

Published

on

By

Ο τίτλος είναι επίτηδες αμφίσημος: η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων είναι ο «πνευματικός ιδιοκτήτης» αυτών των εξετάσεων· αλλά ταυτόχρονα δίνει κάθε φορά και η ίδια «εξετάσεις» σχετικές με:

−    την ποιότητα των θεμάτων, αλλά και των απαντήσεων -οδηγιών
−    τη σύνδεση των θεμάτων με τα Προγράμματα Σπουδών, τη διδασκαλία και τις εγκυκλίους αξιολόγησης  για κάθε γνωστικό αντικείμενο
−    την καθοδήγηση της βαθμολόγησης των γραπτών
−    τη διατήρηση του αδιάβλητου και της απόλυτης αξιοπιστίας στην όλη διαδικασία

Είναι προφανές ότι μια τόσο σύνθετη διαδικασία, η οποία αφορά τόσους πολλούς με τρόπο κρίσιμο, συγκεντρώνει τα βλέμματα και, αναπόφευκτα, την κριτική: επιστημονική, εκπαιδευτική, κοινωνική, μαθητική, δημοσιογραφική· ιδιοτελή ή ανιδιοτελή· βάσιμη ή αβάσιμη. Και αυτό συμβαίνει κάθε χρονιά. Έτσι και το 2020.

Επομένως, ένα τόσο διαχρονικό φαινόμενο με, επίσης, σταθερή αντιμετώπιση από την ΚΕΕ, αλλά και την πολιτική και επιστημονική ηγεσία (ΥΠΑΙΘ και ΙΕΠ) πρέπει να αλλάξει; Χρειάζονται νέο θεσμικό πλαίσιο ή νέες διαδικασίες. Και γιατί φέτος;

Οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα είναι σχετικά απλές:

1.    Η σταθερότητα ενός φαινομένου δεν αποτελεί πάντοτε και ορθό επιχείρημα. Αντίθετα, έρχεται κάποτε ο καιρός που η αλλαγή εγγυάται τη βελτίωση.

2.    Φέτος υπήρξαν ιδιαίτερες συνθήκες:
α) η διακοπή ή, έστω, η μεταβολή της εκπαιδευτικής διαδικασίας λόγω της πανδημίας
β) η αλλαγή στο εξεταστικό σύστημα
γ) αλλαγές σε ΠΣ, μαθησιακή διαδικασία και όρους αξιολόγησης
δ) αλλαγές στην ύλη των μαθημάτων και σε γνωστικά αντικείμενα
ε) το πλήθος των ενστάσεων που κατέκλυσαν τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, όπως και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο παράρτημα αυτού του άρθρου ενσωματώνονται ενδεικτικοί τίτλοι και οι αντίστοιχοι ιστότοποι .

3.    Είναι κατάλληλη η στιγμή, ενόψει και των νέων αλλαγών που προωθεί το ΥΠΑΙΘ, να επιχειρηθούν βελτιώσεις από τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων και την ΚΕΕ.

Όσα ακολουθούν είναι προτάσεις. Ως τέτοιες φιλοδοξούν όχι να εισακουστούν αλλά να προκαλέσουν τον διάλογο ανάμεσα στους αρμοδίους, ο οποίος θα καταλήξει σε συγκεκριμένες βελτιωτικές αποφάσεις.

Α. Ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων δημοσιεύει στον επίσημο ιστότοπό του τα θέματα, τις απαντήσεις, κάθε διορθωτική οδηγία, τις προτάσεις της μοριοδότησης των θεμάτων. Σχετικά sites διατηρούν πολλοί αντίστοιχοι Ευρωπαϊκοί Οργανισμοί.

Β. Μετά το τέλος των εθνικών εξετάσεων:

1.     Δημοσιεύονται όλα τα ονόματα των συμμετεχόντων στην ΚΕΕ. Πρόκειται για μια αναγκαία διαφάνεια πολλαπλά ωφέλιμη για τους συμμετέχοντες και το δημόσιο συμφέρον:
α) Η επιστημονική εγκυρότητα
β) Η ευθύνη των συμμετεχόντων
γ) Η προστασία όσων συμμετέχουν
δ) Ο περιορισμός, στην ουσία η εξαφάνιση, εκείνων των επιτηδείων που επικαλούνται τη συμμετοχή τους στην ΚΕΕ για να εξασφαλίζουν ποικίλα οικονομικά οφέλη (μαθήματα, βοηθήματα, κ.ά).

2.    Ο Πρόεδρος της ΚΕΕ με εισηγητές από τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα παρουσιάζουν και αιτιολογούν επιστημονικά τις επιλογές τόσο στα θέματα όσο και στις λύσεις.

3.    Απαντούν τεκμηριωμένα στις επιστημονικές ενστάσεις.

Γ. Ειδικότερα για τη βαθμολόγηση των μαθητικών γραπτών

Ο ΕΟΕ και η ΚΕΕ είναι υπεύθυνα όργανα για την ορθή και αξιόπιστη βαθμολόγηση. Αυτό προϋποθέτει διαδικασίες συνεργασίας των ΒΚ, ορθής καθοδήγησης των βαθμολογητών και ελέγχου των βαθμολογικών αποκλίσεων στη βάση σαφών κανόνων.

Δ. Αξιοποίηση των αξιολογημένων μαθητικών γραπτών για επιστημονικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Ο ΕΟΕ μπορεί να διατηρεί μια βάση δεδομένων με βαθμολογημένα μαθητικά γραπτά (εννοείται χωρίς τα ονόματα μαθητών και βαθμολογητών) τα οποία να αποτελούν υλικό για την εξαγωγή επιστημονικών συμπερασμάτων σχετικά με τη βελτίωση της βαθμολόγησης, για τη διενέργεια επιστημονικών σεμιναρίων στους βαθμολογητές, αλλά και για τη διδακτική καθοδήγηση των μαθητών.

Είναι προβλέψιμες οι αντιρρήσεις στις παραπάνω προτάσεις και, ιδίως, όσες επικαλούνται τη μυστικότητα ως «εργαλείο» προστασίας του θεσμού των εξετάσεων. Ωστόσο η διαφάνεια, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, δεν αίρει τη μυστικότητα για την κρίσιμη περίοδο, ενώ προστατεύει όλους τους εμπλεκόμενους από την καχυποψία. Στο παρελθόν συνέβη να δημοσιεύονται τα μέλη της ΚΕΕ χωρίς το παραμικρό κόστος για το αδιάβλητο.

Θα υπάρξει η θέληση για τα βήματα βελτίωσης;

(από τα εκπαιδευτήρια ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΑΡΜΟΝΙΑ)

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέο ποτάμι…

Published

on

By

Πήρε το δρόμο προς τα δυτικά το ποταμάκι που χύνεται στη θάλασσα στο Γρίμποβο.

Τουλάχιστον κατά πενήντα μέτρα έχει εκτραπεί, δημιουργώντας  μια καινούργια κοίτη.

Πέρα από το… αξιοθέατο του πράγματος, το… φαινόμενο  καταστρέφει τμήμα της παραλίας.

Πόσο δύσκολη κρίνεται μια παρέμβαση των αρμόδιων, με δέκα φτυαριές να δώσουν λύση στο θέμα…

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καθαρίστηκαν οι δεξαμενές ύδρευσης στην Δάφνη

Published

on

By

Ολοκληρώθηκε ο καθαρισμός των δεξαμενών και της υδρομάστευσης στην Δάφνη, με συνεργείο της ΔΕΥΑ Ναυπάκτου να προχωρά στην αναγκαία αυτή παρέμβαση. Στην όλη επιχείρηση παρών ήταν ο πρόεδρος της Δάφνης Νίκος Σιτίστας, από τους πλέον δραστήριους και αποτελεσματικούς. Ταυτόχρονα πραγματοποιήθηκε και η σύνδεση της παροχής νερού στην παιδική χαρά.

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ