Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Αλλαγές για τους ΦΟΔΣΑ (ΧΥΤΑ)

Published

on

Δύο άρθρα του Κλεισθένη (ν.4555/2018) αναφορικά με τη διαχείριση αποβλήτων, συγκεκριμένα το 225 και το 243, τροποποίησε η Κυβέρνηση με πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε την Παρασκευή 30 Αυγούστου στη Βουλή.

 Τέλος τα αντισταθμιστικά!

Κατ’ αρχάς, αντικαθίσταται το θεσμικό πλαίσιο για το αντισταθμιστικό τέλος, το οποίο οι Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ)καταβάλλουν στους Δήμους που φιλοξενούν τη λειτουργία εγκαταστάσεων μηχανικής βιολογικής επεξεργασίας αποβλήτων και χώρων υγειονομικής ταφής, κατηγορίας Α1 και Α2.

Σύμφωνα με τις αλλαγές, το ύψος του αντισταθμιστικού οφέλους καθορίζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΦΟΔΣΑ και δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το 1% επί των εσόδων του ετήσιου προϋπολογισμού τους.

Συμψηφίζεται με τα ποσά που οι Δήμοι υπέρ των οποίων επιβάλλεται, υποχρεούνται να καταβάλλουν στο ΦΟΔΣΑ για τις υπηρεσίες που τους παρέχει και « τυχόν εναπομείναντα από το όφελος ποσά, δύναται να διατίθενται από τους Δήμους αυτούς για την κάλυψη κάθε είδους δαπάνης, κατά προτεραιότητα όμως σχετιζόμενης με περιβαλλοντική αντιστάθμιση από τη λειτουργία των εγκαταστάσεων».

Στο τελευταίο αυτό σημείο εντοπίζεται η σημαντικότερη διαφορά εν συγκρίσει με τον Κλεισθένη, που αντιθέτως όριζε ότι « Τα ποσά του αντισταθμιστικού οφέλους διατίθενται από τους Δήμους αποκλειστικά για περιβαλλοντικά έργα και δράσεις κατά 60 % εντός της Κοινότητας όπου κείται η εγκατάσταση και κατά 40 % εντός των όμορων με αυτή Κοινοτήτων».

 

Επίσης, μια ακόμα αλλαγή είναι ότι: έχουν απαλειφθεί οι παρακάτω διατάξεις που υπήρχαν στο αρ.243 του ν.4555/2018:

1– Ότι το αντισταθμιστικό τέλος καταβάλλεται από τους ΦΟΔΣΑ στους Δήμους μέσα σε δύο μήνες από τη λήξη του οικονομικού έτους.

2– Ότι το αντισταθμιστικό όφελος δαπανάται (για τις προαναφερθείσες δράσεις) μέσα σε πέντε έτη από την καταβολή του στον οικείο Δήμο και υποβάλλεται ετησίως έκθεση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος.

3– Η δυνατότητα έκδοσης Κοινής Υπουργικής Απόφασης Εσωτερικών και Περιβάλλοντος με την οποία να μπορεί να ρυθμίζονται λεπτομέρειες εφαρμογής του άρθρου περί αντισταθμιστικού τέλους.

 

Ο αριθμός των ΦΟΔΣΑ ανά Περιφέρεια

Ο νέος νόμος παρεμβαίνει στο ζήτημα πόσοι ΦΟΔΣΑ μπορεί να λειτουργούν σε κάθε Περιφέρεια.

Έτσι, προσθέτει ρύθμιση ότι στις Περιφέρειες στις οποίες υφίστανται ήδη μέχρι τρεις ΦΟΔΣΑ, οι οποίοι πληρούν σωρευτικά τις προϋποθέσεις της εν λόγω παραγράφου, δεν εφαρμόζονται οι μεταβατικές περί συγχώνευσης διατάξεις του αρ.245 του Κλεισθένη.

Στην ισχύ της συγκεκριμένης νομοθετικής παρέμβασης δίνεται αναδρομική ισχύς, ξεκινά δηλαδή από την 1η Ιανουαρίου 2019, ενώ τυχόν διαπιστωτικές πράξεις Συντονιστών Αποκεντρωμένων Διοικήσεων κατ’ εφαρμογή του αρ.245, θα θεωρούνται ως «μηδέποτε εκδοθείσες».

Σύμφωνα με την Αιτιολογική Έκθεση, η ρύθμιση εισάγεται «σε στοίχιση με τις υφιστάμενες διατάξεις του ν.4555/2018 για την ύπαρξη τριών ΦΟΔΣΑ σε κάθε Περιφέρεια και προς άρση ερμηνευτικών διαφωνιών που έχουν ανακύψει».

ΕΛΛΑΔΑ

Δράσεις Καθαρισμού Προστατευόμενων Περιοχών

Published

on

By

Η Μονάδα Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Μεσολογγίου και Προστατευόμενων Περιοχών Δυτικής Στερεάς Ελλάδας του ΟΦΥΠΕΚΑ στα πλαίσια προστασίας και ανάδειξης  των προστατευόμενων περιοχών δικαιοδοσίας της πραγματοποιεί κάθε χρόνο δράσεις καθαρισμού με σκοπό την επίτευξη της καλής κατάστασης διατήρησης των οικοτόπων και προστασίας της άγριας ζωής.

Φέτος, με τη βοήθεια δύτη – εξωτερικού συνεργάτη στη φύλαξη, η Μονάδα Διαχείρισης πραγματοποιεί μια σειρά υποβρύχιων καθαρισμών στην λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου -Αιτωλικού. Τον Ιούλιο του 2022 πραγματοποιήθηκε υποβρύχιος καθαρισμός στη περιοχή της Νίδοβας. Το μεγαλύτερο μέρος των συλλεχθέντων απορριμμάτων ήταν πλαστικά μπουκάλια ενώ απομακρύνθηκαν από τον βυθό και αρκετές πλαστικές σακούλες, φελιζόλ , ελαστικά αυτοκινήτων και δίχτυα ψαράδων.

Τον Σεπτέμβριο του 2022 η Μονάδα Διαχείρισης  συμμετείχε επίσης σε  Δράσεις καθαρισμού που διοργανώθηκαν την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου στην Λίμνη Τριχωνίδα και την Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου στη Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου, στα πλαίσια του προγράμματος αειφορίας του Dixan «Καθάρισε σε Βάθος, Καθάρισε στην Πηγή»,  στηρίζοντας έτσι την ανάδειξη του προβλήματος της ανεξέλεγκτης εναπόθεσης απορριμμάτων και  την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών.

Η δράση στην λίμνη Τριχωνίδα πραγματοποιήθηκε στην τοποθεσία Μούρτος Καψοράχης και στην Παραλία Σιταράλωνα, με την υποστήριξη των Δήμων Αγρινίου και Θέρμου, από την Henkel Hellas, το Dixan και τους  εργαζόμενους από τα My market Αγρινίου και Ναυπάκτου, Στην δράση συμμετείχαν επίσης η «Ακτίνα Εθελοντισμού», το Ινστιτούτο Δημιουργικότητας, Έρευνας, Ανάπτυξης Περιφέρειας Θέρμου (Ι.Δ.Ε.Α.Π.Θ.), τη Λέσχη Μεικτού Αθλητισμού Θέρμου (ΛΕ.Μ.Α.Θ.), τη δραστήρια περιβαλλοντική οργάνωση Project Κα.Πα. από την Πάτρα καθώς και σύλλογοι του δήμου Θέρμου και μεμονωμένοι εθελοντές πολίτες.

Στη Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου η δράση καθαρισμού υλοποιήθηκε από την Henkel Hellas και το Dixan με την πολύτιμη συνδρομή της τοπικής εθελοντικής οργάνωσης Μεσολόγγι by Locals, την εθελοντική οργάνωση από την Πάτρα, Project Κα.Πα., στις τοποθεσίες Αλσύλλιο Κλείσοβας, Παρατηρητήριο Κλείσοβας και περιοχή Μπαμπακούλα,

Η Μονάδα Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Μεσολογγίου και Προστατευόμενων περιοχών δυτικής Στερεάς Ελλάδας συνέδραμε στις δύο δράσεις με κλιμάκιο δυο εποπτών-φυλάκων και την χρήση αγροτικού οχήματος για την μεταφορά των συλλεχθέντων απορριμμάτων και την υποβοήθηση  του έργου της αποκομιδής, ενώ διανεμήθηκαν ενημερωτικά έντυπα στους εθελοντές. Τα πλαστικά που απομακρύνθηκαν  από τα σημεία των καθαρισμών, θα επεξεργαστούν περαιτέρω και μέσω του μοντέλου της κυκλικής οικονομίας θα μετατραπούν σε νέα αντικείμενα.

Η Μονάδα Διαχείρισης θα ήθελε να ευχαριστεί τους εθελοντές που συμμετείχαν στις δύο δράσεις, δίνοντας με την παρουσία τους το ηχηρό μήνυμα: «Όχι στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος – Προστατεύουμε και αναδεικνύουμε τους οικότοπους μας».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Πότε «σβήνουν» τα χρέη προς το Δημόσιο

Published

on

By

Με σχέδιο νόμου το υπουργείο Οικονομικών επιχειρεί να λύσει το γρίφο και να τελειώσει με τον πονοκέφαλο των ανεπίδεκτων είσπραξης οφειλών που απλά «φουσκώνουν» τον τελικό λογαριασμό των οφειλών προς το Δημόσιο.

Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο, καθώς και συμβεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι παρακάτω προϋποθέσεις:

  • Έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες με βάση τα εκάστοτε πρόσφορα διαθέσιμα ηλεκτρονικά μέσα της ΑΑΔΕ και δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων ή απαιτήσεων αυτών έναντι τρίτων ή διαπιστώθηκε η καθ’ οποιονδήποτε τρόπο εκποίηση των περιουσιακών τους στοιχείων που δεν υπόκειται σε ακύρωση ή σε διάρρηξη και ειδικότερα διαπιστώθηκε η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών, ακινήτων ή απαιτήσεων του οφειλέτη με επίσπευση του Δημοσίου ή τρίτων ή με διαδικασία εκκαθάρισης και η παύση των εργασιών της πτώχευσης, εφόσον πρόκειται για πτωχό.
  • Έχει υποβληθεί αίτηση ποινικής δίωξης ή δεν είναι δυνατή η υποβολή της.
  • Έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος από ειδικά οριζόμενο ελεγκτή της αρμόδιας φορολογικής ή τελωνειακής αρχής, ο οποίος πιστοποιεί, με βάση ειδικά αιτιολογημένη έκθεση ελέγχου, ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις των προηγούμενων περιπτώσεων και ότι είναι αντικειμενικά αδύνατη η είσπραξη των οφειλών.
  • Οι πράξεις του χαρακτηρισμού των επιδεκτικών ή ανεπίδεκτων είσπραξης και της καταχώρισης των απαιτήσεων σε ειδικά βιβλία ανεπίδεκτων είσπραξης γίνονται με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, σύμφωνα με τις διατάξεις που τη διέπουν. Εφόσον πρόκειται για συνολική βασική οφειλή άνω του 1.000.000 και 1.500.000 ευρώ, οι πράξεις αυτές κοινοποιούνται στην υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου που είναι αρμόδια για τον έλεγχο των δημόσιων εσόδων, από την οποία και ελέγχονται.

Αν κρίνεται αναγκαίο, έλεγχος μπορεί να διενεργηθεί και στις πράξεις της παρούσας που αφορούν συνολική βασική οφειλή κατώτερη του ως άνω ποσού.

Τέλος, οφειλή που έχει καταχωρισθεί ως ανεπίδεκτη είσπραξης επαναχαρακτηρίζεται ως εισπράξιμη, εάν πριν από την παραγραφή της, διαπιστωθεί ότι υπάρχει δυνατότητα μερικής ή ολικής ικανοποίησής της είτε από τον οφειλέτη είτε από συνυπόχρεο πρόσωπο.

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Νομική Πληροφόρηση από το Ινστιτούτο Εργασίας της Γ.Σ.Ε.Ε. στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο

Published

on

By

Με μεγάλη συμμετοχή εργαζόμενων και ανέργων ολοκληρώθηκε η εκδήλωση  Νομικής Πληροφόρησης που διοργάνωσαν  το Ινστιτούτο Εργασίας της Γ.Σ.Ε.Ε. και το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ναυπακτίας & Δωρίδας – ΕΚΝΔ, σήμερα  Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022. Η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ε.Κ.Ν.Δ., είχε θέμα: «Βασικά σημεία του Ν.4808/2021 & το ισχύον κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα».

Στην εκδήλωση χαιρέτησαν ο πρόεδρος του ΕΚΝΔ Αριστομένης Χάρος, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ Φίλιππος Θωμάς και ο δήμαρχος Ναυπακτίας Βασίλης Γκίζας.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν από τους νομικούς συνεργάτες του Δικτύου Υπηρεσιών Πληροφόρησης και Συμβουλευτικής Εργαζομένων & Ανέργων οι σημαντικότερες διατάξεις του νέου ν. 4808/2021 ( νόμου Χατζηδάκη) «για την προστασία της εργασίας» και οι πρόσφατες νομοθετικές παρεμβάσεις στο Κοινωνικοασφαλιστικό Σύστημα.

Μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης, οι νομικοί του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ απάντησαν δωρεάν σε εξατομικευμένα ερωτήματα που αφορούν Εργασιακά Δικαιώματα (συμβάσεις, αποδοχές, άδειες κ.λπ.)και το Κοινωνικοασφαλιστικό (συνταξιοδοτικό δικαίωμα, συντάξεις γήρατος, χηρείας, αναπηρίας, απασχόληση συνταξιούχων κ.λπ.).

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ