ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Ανάπλαση με ενστάσεις και εντάσεις
Published
6 έτη agoon

Με ασφυκτικά καταληκτικές ημερομηνίες για την υποβολή της μελέτης του έργου «Αστική ανάπλαση ιστορικού κέντρου πόλεως Ναυπάκτου», ήρθε προς έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο η επικαιροποιημένη μελέτη. Το έργο της ανάπλασης του ιστορικού κέντρου της πόλης, προϋπολογισμού 2.580.000 ευρώ, έχει την έγκριση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) – μετά από την εφαρμογή των παρατηρήσεων του ΚΑΣ που έγινα επ’ αυτού, καθώς και την έγκριση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΣΑ). Μπορεί μετά από πολύωρη συζήτηση το θέμα να εγκρίθηκε ομόφωνα από το Δημοτικό συμβούλιο, υπήρξαν όμως ενστάσεις και διαφωνίες από την Ομοσπονδία και από την πλευρά των επαγγελματιών αυτοκινητιστών Ταξί, που τις εξέφρασαν μέσω του προέδρου της κ. Σούζα και του προέδρου και του γραμματέα του Σωματείου τους, κ.κ Αλεξανδρή και Μπανιά. Το κοινό αίτημα των εμπλεκόμενων φορέων και της αντιπολίτευσης, για αναβολή μερικών ημερών, δεν εγκρίθηκε με την ένταση όπως ήταν φυσικό να ανεβαίνει. Σημείο τριβής η μεταφορά του χώρου στάθμευσης των ταξί στην βόρια πλευρά της πλατείας του λιμανιού, μια και ο σημερινός χώρος πεζοδρομείται, με τις ενστάσεις να επικεντρώνονται σε θέματα ασφάλειας και λειτουργικότητας της νέας θέσης. Για τις θέσεις και τις ενστάσεις τους για την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Ναυπάκτου, μιλούν στο Nafsweek, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Κ. Καρακώστας, η πρώην αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών Μ. Ζιαμπάρα και ο γραμματέας του Σωματείου αυτοκινητιστών ταξί Ναυπάκτου Θ. Μπανιάς.
Κ. Καρακώστας: «Σε τρία με τέσσερα χρόνια η Ναύπακτος θα έχει αλλάξει πρόσωπο»
Η πρώτη ερώτηση προς τον αρμόδιο αντιδήμαρχο τεχνικών υπηρεσιών Κώστα Καρακώστα αφορούσε το έλλειμμα επαρκούς διαβούλευσης για το θέμα της ανάπλασης, ζήτημα που τέθηκε έντονα κατά την συζήτηση στο πρόσφατο Δημοτικό συμβούλιο. Μας είπε:
«Και στην ιστοσελίδα σας και στην ηλεκτρονική εφημερίδα σας Nafsweek, έχετε δημοσιεύσει το σχέδιο της ανάπλασης και θεωρώ ότι δεν υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης, καθώς έγιναν όλα τα βήματα και το θέμα ήρθε στην Επιτροπή Διαβούλευσης και έγιναν συζητήσεις παρουσία των μελετητών. Πρόκειται για ένα έργο χρήσιμο, ένα έργο που αναβαθμίζει το ιστορικό κέντρο της Ναυπάκτου και δεν είναι καθόλου τυχαίο που πήρε και την έγκριση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Ένα έργο που αναβαθμίζει και τον χώρο του λιμανιού, ένα ιστορικό μνημείο, που σήμερα κατακλύζεται από σταθμευμένα αυτοκίνητα.
Έχει σημασία ότι αναδεικνύεται το λιμάνι μέσα από τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Μεγαλώνει ουσιαστικά η πλατεία λιμανιού και δίνεται χώρος σε πεζούς, ναυπάκτιους και επισκέπτες που θέλουν να χαρούν αυτό το κομμάτι της πόλης μας. Μέσα από την ανάπλαση αναδεικνύεται ο χαρακτήρας της Ναυπάκτου ως Καστρούπολης».
Οι ενστάσεις – αντιρρήσεις επικεντρώνονται περισσότερο στο θέμα της μεταφοράς του χώρου στάθμευσης των ταξί. Θεωρείτε ότι υπάρχει πρόβλημα;
«Σχετικά για τη θέση των ταξί, από το να φύγουν από τη μία μεριά και να πάνε δέκα μέτρα πιο πέρα, στη βορινή πλευρά της πλατείας, δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα στην ίδια την λειτουργία των ταξί.
Ούτε τους ξαφνιάζει και παραδίδει ένα σημαντικό χώρο στους πεζούς, μεγαλώνει ουσιαστικά την πλατεία του λιμανιού.
Βέβαια σήμερα δεν μπορούν να γίνουν αλλαγές επάνω στην Μελέτη καθώς έχει την έγκριση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, όμως στην πορεία του έργου θα μπορούν να γίνουν σημειακές παρεμβάσεις».
Θεωρεί ο μελετητής ότι είναι ασφαλής και λειτουργική η νέα θέση των ταξί; Σε συνάρτηση με την μείωση του πλάτους του δρόμου μπορεί να υπάρξει θέμα;
«Σαφέστατα είναι πιο λειτουργική και πιο ασφαλής από εκεί που είναι σήμερα η πιάτσα των ταξί, που στριμώχνονται ένα σωρό ταξί.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αποφασίσουμε αν θέλουμε να βλέπουμε το λιμάνι ή τα σταθμευμένα αυτοκίνητα μας. Εάν θέλει κανείς να βλέπει αυτοκίνητα να πάει σε μία έκθεση αυτοκινήτων. Η Ανάπλαση έχει ελάχιστες κυκλοφοριακές επιπτώσεις καθώς πεζοδρομεί μόνο την οδό Σοΐδα και το κομμάτι μπροστά στην πλατεία Κούμπιου. Ταυτόχρονα φεύγει από το βόρειο τμήμα της πλατείας ο ποδηλατοδρόμος όπου περνά πλέον μέσα από τα Μποτσαρέικα.
Το κομμάτι της πεζοδρόμησης της Σοΐδα συμβάλει στην ανάδειξη της Δυτικής Πύλης της πόλης, ένα έργο που έρχεται και κουμπώνει με το έργο που ετοιμάζεται να προτείνει η Εφορεία αρχαιοτήτων, με χρηματοδότηση 600.000 ευρώ μέσω Leader, για την ανάπλαση και την ανάδειξη της Δυτικής Πύλης της Ναυπάκτου.
Περιλαμβάνει επίσης όλη την Ανατολική πλευρά του λιμανιού μέχρι το Ρολόι, με την ανακατασκευή των τειχών, με σεβασμό στην ιστορία, στην παράδοση και στο χαρακτήρα της πόλης. Ουσιαστικά αυτά τα δύο έργα μαζί με το τρίτο έργο το Πολιτιστικό Μονοπάτι, που διατρέχει το κάστρο και ένα τέταρτο έργο, την ανάδειξη των κρηνών του Κάστρου, που είναι στις προθέσεις της Εφορείας αρχαιοτήτων να κατατεθεί και αυτό στο Leader, όλα αυτά αλλάζουν το χαρακτήρα της πόλης και αναδεικνύουν την καστροπολιτεία και την κάνουν μία πόλη που την χαίρονται και οι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες της.
Μιλάμε δηλαδή για ένα σύνολο παρεμβάσεων καλά σχεδιασμένων πού η μια δένει με την άλλη και όλα συντείνουν στο να αναδείξουν την πόλη μας και την ιστορία της.
Κανονικά η Ναύπακτος πρέπει να πανηγυρίζει καθώς έρχονται στην πόλη πολλά χρήματα και θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια όλων αυτών των έργων, που όταν υλοποιηθούν, θα δημιουργήσουν μία ενότητα που αναδεικνύουν την πόλη.
Να σημειώσω επίσης ότι έληξε η ημερομηνία για τις προσφορές για το Ξενία, με πρωτοφανές επενδυτικό ενδιαφέρον, καθώς 28 εταιρείες από όλη την Ελλάδα κατέθεσαν πρόταση για να αναλάβουν το έργο αυτό.
Αν προσθέσετε και την ανάπλαση γύρω από την Αγία Παρασκευή αλλά και την πρόταση που καταθέτουμε μαζί με τους εμπόρους για την αναβάθμιση του Εμπορικού κέντρο της πόλης, θεωρώ ότι σε τρία με τέσσερα χρόνια η Ναύπακτος θα έχει αλλάξει ουσιαστικά πρόσωπο».
Μ. Ζιαμπάρα: «Δεν έχει ενημερωθεί ούτε η πόλη, ούτε το δημοτικό συμβούλιο»

.
Για το θέμα της Ανάπλασης Ιστορικού Κέντρου της Ναυπάκτου, ζητήσαμε την θέση της πρώην αντιδημάρχου τεχνικών υπηρεσιών Μαρίας Ζιαμπάρα.
Ζητήσατε αναβολή για τη συζήτηση της Ανάπλασης στο Ιστορικό Κέντρο της Ναυπάκτου, η οποία δεν έγινε δεκτή λόγω των πιεστικών χρονικών περιορισμών και κατηγορηθήκατε ότι βάζετε «τρικλοποδιές» σε όλα τα μεγάλα έργα. Ποια είναι η δική σας θέση;
«Να επαναλάβω και να ξεκαθαρίσω ότι ως παράταξη έχουμε στηρίξει όλα τα έργα, αυτό άλλωστε φαίνεται στα πρακτικά και τις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου. Η δημοτική αρχή αρέσκεται να χρεώνει σε άλλους τις αποτυχίες της και να διαδίδει ότι ως παράταξη βάζουμε τρικλοποδιές.
Ξεκάθαρα είμαστε κατά των τακτικισμών και των μεθοδεύσεων που ακολουθεί η δημοτική αρχή. Με το σκεπτικό αυτό λοιπόν ως δημοτική σύμβουλος συμμερίστηκα και υιοθέτησα το δίκαιο αίτημα ολιγοήμερης αναβολής του θέματος, (την επόμενη Δευτέρα έχουμε δημοτικό συμβούλιο), το οποίο ζητήθηκε από τον πρόεδρο και τα μέλη της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ναυπάκτου, προκειμένου να ενημερωθούν για ένα τόσο σημαντικό έργο που αφορά όλους μας.
Ήταν ένα δίκαιο αίτημα, γιατί για ένα τόσο σημαντικό έργο με παρεμβάσεις στο Ιστορικό Κέντρο, στην καρδιά και στην ταυτότητα της Ναυπάκτου, δεν έχει γίνει επί τους ουσίας ενημέρωση και ουσιαστική διαβούλευση.
Δεν έχει ενημερωθεί ούτε η πόλη αλά ούτε το δημοτικό συμβούλιο.
Ακόμα και τα μέλη της δημοτικής αρχής που έχουν ψηφίσει το έργο δεν έχουν γνώση για τις παρεμβάσεις που θα γίνουν. Και αυτή δεν είναι δική μου διαπίστωση, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αντιπολιτευτική, φάνηκε ξεκάθαρα στο τελευταίο συμβούλιο, όταν κορυφαίο στέλεχος της δημοτικής ομάδας, ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος είπε ότι είχε την εντύπωση ότι η πιάτσα των Ταξί θα τοποθετηθεί στο Ρεξ, αντί για το λιμάνι που προβλέπει η μελέτη. Δεν είμαστε, λοιπόν, κατά των μεγάλων έργων και το έχουμε αποδείξει και από τη θέση της δημοτικής αρχής και από τη θέση της αντιπολίτευσης. Εξάλλου πολλές από τις παρεμβάσεις που προβλέπονται στο συγκεκριμένο έργο είναι προϊόν των μελετών που έγιναν επί δικής μας θητείας και οι οποίες όχι μόνο πολεμήθηκαν με μένος αλλά και λοιδορήθηκαν από σημερινούς αντιδημάρχους που τότε βρίσκονταν στα έδρανα της αντιπολίτευσης.
Ενώ είχε 5 ολόκληρα χρόνια στη διάθεση της, τη μεγαλύτερη δημοτική θητεία όλων των εποχών, συνειδητά όλα τα μεγάλα έργα τα φέρνει σε ψήφιση βάζοντας το «πιστόλι στον κρόταφο» με την απειλή δηλαδή ότι θα χάσουμε το έργο λόγω χρονικών περιορισμών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, που σχετίζεται άμεσα και με την Ανάπλαση στο Ιστορικό Κέντρο, είναι ότι πέντε χρόνια έχει αναθέσει και μάλιστα με πολύ μεγάλο ποσό τη συνένωση των κυκλοφοριακών μελετών που παρέλαβε από εμάς. Ακόμα την περιμένουμε.
Είναι ευνόητο ότι η κυκλοφοριακή οργάνωση δεν μπορεί να έπεται της μελέτης της Ανάπλασης του ιστορικού Κέντρου της πόλης. Επίσης αποκαλυπτικό στοιχείο των τακτικισμών της δημοτικής αρχής είναι το γεγονός ότι έκλεισαν ραντεβού στην Ομοσπονδία για ενημέρωση για το έργο την επόμενη ημέρα από το δημοτικό συμβούλιο, αφού δηλαδή θα είχε τελειώσει το θέμα, κατόπιν εορτής.
Τα μεγάλα έργα απαιτούν εξαντλητική διαβούλευση και συναινέσεις. Αποδείχτηκε ότι ο μέχρι πριν πέντε χρόνια φανατικός υπέρμαχος τους, ο αρμόδιος σήμερα αντιδήμαρχος κ. Καρακώστας, τις κατέλυσε επί της ουσίας. Αξίζει να θυμηθούμε τη διαδικασία που ακολουθήθηκε επί δικής μας θητείας για την ανάπλαση στο ανατολικό τμήμα της πόλης. Οι συγκρίσεις πάντα βοηθούν στη λήψη ορθών αποφάσεων.
Και ας μην ξεχνάμε ότι τα μεγάλα έργα παίρνουν χρόνια για να υλοποιηθούν και να ολοκληρωθούν, για παράδειγμα η ανάπλαση στα ανατολικά ξεκίνησε το 2011 και μέχρι σήμερα δεν έχει παραληφθεί ως έργο. Είναι αναγκαία, λοιπόν, η συμμετοχή και η συναίνεση όλων και όχι η τυπική διεκπεραίωση των απαιτούμενων και μόνο τυπικών διαδικασιών».
Θ. Μπανιάς: «Μας έχουν καταδικάσει σε θάνατο και απλά μας ζητάνε να διαλέξουμε τοίχο!!!»
Ενστάσεις και αντιρρήσεις από μέρους της Ομοσπονδίας αλλά και του Σωματείου των αυτοκινητιστών ταξί, υπήρξαν κατά την πρόσφατη σύγκληση του δημοτικού συμβουλίου, στη συζήτηση για την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Ναυπάκτου. Για το θέμα, μιλά στο Nafsweek ο γραμματέας του Σωματείου των ταξί της Ναυπάκτου Θωμάς Μπάνιας.
«Στις 8 Ιουνίου του 2017 ειδοποιείται ο τότε πρόεδρος της ομοσπονδίας κ. Δαβανέλος πως την επομένη ημέρα υπάρχει Διαβούλευση για το θέμα της ανάπλασης του ιστορικού κέντρου της Ναυπάκτου.
Παρότι ο χρόνος ήταν ελάχιστος ο κ. πρόεδρος μαζί νομίζω με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου τον κ. Παπαϊωάννου παραβρέθηκαν και ζήτησαν μία εισήγηση για το θέμα.
Μη έχοντας μια εισήγηση από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής αποχώρησαν. Αυτό θεωρήθηκε ως παρουσία ή απουσία στην τότε Διαβούλευση.
Μετά την αποχώρηση του κ. Δαβανέλου κλήθηκε το αναπληρωματικό μέλος της Επιτροπής Διαβούλευσης η κα. Παγώνα Φράγκου και όχι εγώ, που είμαι αναπληρωματικό μέλος αλλά και κάθε ύλην αρμόδιος για να μιλήσω για τα κυκλοφοριακά θέματα της πόλης μας, η οποία υπέγραψε τα όποια έγγραφα υπήρχαν μέσα σε 3 λεπτά και αποχώρησε.
Έκτοτε ουδεμία περαιτέρω, και το υπογραμμίζω, είχαμε ειδοποίηση για την όποια συνέχεια είχε η φερόμενη διαβούλευση. Μάλιστα μετά από τέσσερις με πέντε έγγραφες οχλήσεις μας προς τον κ. δήμαρχο ουδεμία απάντηση υπήρξε, παρά μόνο μία συζήτηση μεταξύ δημάρχου και του κ. Δαβανέλου ότι τα πράγματα θα τα βρούμε στο μέλλον.
Να σημειώσω ότι το Σωματείο των ταξί δεν το πατρονάρει η Ομοσπονδία και εάν ήθελαν πραγματική διαβούλευση οι αρμόδιοι θα έπρεπε να καλέσουν εμάς που είμαστε 24 ώρες στο δρόμο. Όπως δήλωσα και στο Δημοτικό Συμβούλιο δεν παράγει πολιτική η ανάρτηση στο διαδίκτυο και δεν είμαστε υποχρεωμένοι να παρακολουθούμε την ηλεκτρονική επισκόπηση των γεγονότων».
Φτάσαμε λοιπόν στο σήμερα, με τα πράγματα να είναι δεδομένα, καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα να αλλάξει κάτι, μίας και η μελέτη έχει την έγκριση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Θεωρείτε πως μπορούν να βρεθούν λύσεις;
«Παραβρεθήκαμε στο Δημοτικό συμβούλιο με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα ότι τα ταξί φεύγουν από κει που βρίσκονται σήμερα και πηγαίνουν στην οδό Σοΐδα. Βεβαίως κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης μας κάλεσε ο αντιδήμαρχος κ. Καρακώστας μαζί με τον πρόεδρο του σωματείου μας τον κ. Αλεξανδρή και μας εξήγησε ότι δεν υπάρχει τέτοιο θέμα και ότι μεταφέρεται ο χώρος στάθμευσης των ταξί στο βόρειο τμήμα της πλατείας όπου θα δημιουργηθεί εσοχή και απέναντι από τη στάση του αστικού ΚΤΕΛ.
Η διαφωνία μας είναι στο ότι οι πελάτες θα επιβιβάζονται στα ταξί από το ρεύμα του δρόμου, με έναΝ δρόμο που έχει πολλαπλάσια κυκλοφορία από αυτόν που σήμερα σταθμεύουν τα ταξί, δίπλα στο κτίριο Ναυπακτία. Και βέβαια η πιάτσα αυτή των ταξί θα πρέπει να αστυνομεύεται ώστε να μην μπαίνει κάποιος και να παρκάρει εκεί, αυτά ακριβώς που γίνονται στις άλλες θέσεις στάθμευσης των ταξί, στο Κεφαλόβρυσο και στην οδό Φαρμάκη».
Υπάρχουν κάποιες προτάσεις από τη μεριά του σωματείου των αυτοκινητιστών που θα μπορούν να μπουν στο τραπέζι και να συζητήσουν;
«Βρισκόμαστε ήδη προ τετελεσμένων καθώς η μελέτη δεν αλλάζει μετά και την έγκρισή της από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβουλίο. Βρισκόμαστε προ ειλημμένων αποφάσεων, τι να συζητήσουμε; Θεωρούμε ότι όλο αυτό δεν είναι λειτουργικό. Σκεφτείτε ένα ταξί το οποίο φεύγει από την θέση αυτή που μας προτείνουν και πηγαίνει μέχρι την Ψανή με πελάτη. Γυρνώντας, με πεζοδρομημένη την οδό Σοΐδα και τον δρόμο δίπλα στη Ναυπακτία, θα ανέβη την οδό Κοτίνη, θα αναγκαστεί να περάσει από το λιμάνι, να γυρίσει από πάνω στου Νόβα, να μπει μέσα στην κίνηση και να κάνει όλο αυτό τον κύκλο για να φτάσει στη θέση που σήμερα μας προτείνουν. Όλο αυτό θα επιβαρύνει την κυκλοφορία.
Μία πρόταση μας είναι: αφού πεζοδρομηθεί ο χώρος που σήμερα σταθμεύουν τα ταξί δίπλα στο κτίριο Ναυπακτία, κατ’ εξαίρεση να μπορούμε να σταθμεύουν εκεί τα ταξί. Αυτό που προτείνεται στη νέα θέση με την τοποθέτηση κορυνών ή νησίδας είναι από μη λειτουργικά έως ανέφικτα.
Επίσης δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση για το πώς θα γίνεται η αμφίδρομη διέλευση από την οδό Τζαβέλλα, στην περίπτωση που ο δρόμος της Μπότσαρη παραμένει κλειστός είτε για έργα στο λιμάνι είτε για κάποιο περιστατικό.
Δεν έχουμε λάβει απαντήσεις στο όταν θα πεζοδρομηθεί η οδός Σοΐδα που θα σταθμεύουν τα τουριστικά λεωφορεία που θα φτάνουν στη Ναύπακτο. Δεν έχω καταλάβει γιατί μας καλεί η δημοτική αρχή για να κάνουμε ατέρμονους διαλόγους;
Για να ρίξουμε λίγο αλατοπίπερο για να νοστιμίσει το όλο εγχείρημα. Βρισκόμαστε προ τετελεσμένων γεγονότων. Δηλαδή μας έχουν καταδικάσει σε θάνατο και απλά μας ζητάνε να διαλέξουμε τοίχο!!!».
- Oι συνεντεύξεις δημοσιεύθηκαν στην ηλεκτρονική συνδρομητική εφημερίδα Nafsweek
You may like
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Πρωτοβουλία εργαζόμενων για τη μείωση των διοδίων της γέφυρας
Published
2 ημέρες agoon
14/02/2025
Εδώ και χρόνια, έχουν γίνει προτάσεις/παραινέσεις/προτροπές/πορείες/διαμαρτυρίες προς αρμοδίους και μη, με στόχο την μείωση της τιμής των διοδίων στην Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» – Ρίου –Αντιρρίου. Πανό αναρτήθηκαν, δημοτικά συμβούλια έλαβαν αποφάσεις, δήμαρχοι συναντήθηκαν και… φωτογραφήθηκαν, διόδια αποκλείστηκαν, με αποτέλεσμα ΟΥΔΕΝ!
Κράτος, εταιρεία και ταγοί ..σφυρίζουν προκλητικά αδιάφορα με την τιμή της διέλευσης από την γέφυρα να κοστίζει σήμερα μισό μεροκάματο!!!
Ως ουτοπία εμφανίζεται η πρωτοβουλία εκατοντάδων πολιτών , που κατοικούν στη μία πλευρά και εργάζονται στην άλλη της γέφυρας, η συλλογή υπογραφών, ώστε να αποδειχθεί ότι πρόκειται για σημαντικό αίτημα που μέχρι σήμερα αρμόδιοι και μη δεν έχουν προσπαθήσει να δώσουν λύση.
Αναλυτικά σε ανακοίνωσή του το Κίνημα Πολιτών Δυτικής Ελλάδας αναφέρει:
«Με το «καλημέρα» της καινούριας χρονιάς, ανακοινώθηκαν οι αυξήσεις των διοδίων σε όλη τη χώρα και φυσικά και της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου. Έτσι, από 14,70 ευρώ η διέλευση θα κοστίζει πλέον 15,40 ευρώ!! Θα πει κάποιος: «…70 λεπτά παραπάνω είναι αμελητέο ποσό…». Για εμάς που χρησιμοποιούμε τη γέφυρα καθημερινά για να πάμε στην εργασία μας είναι σχεδόν 30 ευρώ το μήνα επιπλέον!! (44 διελεύσεις το μήνα δηλ, 44χ0,7=30,8 ευρώ). Ήδη το μηνιαίο κόστος ήταν δυσβάσταχτο (240 ευρώ το μήνα με το ergasia pass) και ψάχναμε να βρούμε συνοδοιπόρους για να φτιάχνουμε «γκρουπάκια» με ό,τι δυσκολίες αυτό συνεπάγεται.
Πριν δυο χρόνια, ξεκινήσαμε μια προσπάθεια 4 εργαζόμενοι – ένας εκπαιδευτικός, μια νοσηλεύτρια, μια ιδιωτική υπάλληλος και ένας ελεύθερος επαγγελματίας – και αναδείξαμε το πρόβλημα αυτό στα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Εκείνο το διάστημα – Γενάρης και Φλεβάρης του 2023 – πραγματοποιήσαμε συναντήσεις με τους Δημάρχους Πατρέων και Ναυπακτίας, το ΔΣ της Γέφυρας Α.Ε., την τότε υφυπουργό κα Αλεξοπούλου και τον Αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας κο Μπονάνο!
Όλοι μας ακούσανε, όλοι αντιλήφθηκαν πως υπάρχει σοβαρό πρόβλημα για τους εργαζομένους, όμως όλοι επικαλούνταν τη «σκληρή σύμβαση». Εμείς το μόνο που ζητάγαμε και ζητάμε και σήμερα είναι να πηγαίνουμε στην εργασία μας και να μην δίνουμε το ¼ του μισθού μας στη γέφυρα. Ζητάμε την επιδότηση της κάθε διέλευσης από την Πολιτεία, ώστε η τελική μας επιβάρυνση να είναι στα 3 ευρώ ανά διέλευση για τους εργαζόμενους που διαμένουν στους όμορους νομούς Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας και τους όμορους δήμους Ναυπακτίας και Πάτρας. Δηλαδή αυτούς που μετακινούνται εντός της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
Για το λόγο αυτό, δημιουργήσαμε μια φόρμα στο google, ώστε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι να δηλώσουν τα στοιχεία τους και να αποδείξουμε πως είμαστε πολλοί, εκατοντάδες, οι εργαζόμενοι που απαιτούμε πια την φθηνή και αξιοπρεπής μετακίνησή μας προς το χώρο εργασίας μας, χωρίς προϋποθέσεις και περιορισμούς!!!
Το όραμα του Χαρίλαου Τρικούπη ήταν να ενώσει τις δυο πλευρές, Πελοπόννησο και Στερεά Ελλάδα, προς όφελος των πολιτών. Δυστυχώς στις μέρες μας κάποιοι καπηλεύονται το όραμα του για όφελος ιδιωτών!”
ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΩ
Συμπληρώστε τη φόρμα στο: https://forms.gle/vts2a6cwaT5Jxe1M7
***ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η συμπλήρωση της φόρμας γίνεται καθαρά για στατιστικούς λόγους, ώστε να γνωρίζουμε πόσοι είμαστε, ενώ τα στοιχεία επικοινωνίας τα ζητάμε για να σας ενημερώνουμε για οποιαδήποτε εξέλιξη ή συνάντηση προγραμματιστεί και εννοείται πως δεν πρόκειται να δημοσιευθούν”.
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
«Πράσινο φως» για την 25η επαρχιακή οδό στην ορεινή Ναυπακτία
Published
2 ημέρες agoon
14/02/2025
Το θέμα της κακής κατάστασης του οδικού δικτύου στην Ορεινή Ναυπακτία έχει τεθεί επανειλημμένως προς κάθε αρμόδιο. Το οδικό δίκτυο λόγω της ορεινότητας της περιοχής αντιμετωπίζει κάθε χρόνο αρκετά προβλήματα, ωστόσο είναι γνωστό ότι επί πολλά χρόνια το επαρχιακό οδικό δίκτυο δεν συντηρούνταν όπως θα έπρεπε, ενώ ακόμη και σήμερα πολλοί οικισμοί της Ορεινής Ναυπακτίας εξυπηρετούνται από χωμάτινους δρόμους.
Η κατάσταση των δρόμων επιδεινώθηκε ακόμη περισσότερα από τα φυσικά φαινόμενα που έπληξαν την περιοχή το 2021.
Μετά από τόσα χρόνια, ξεπεράστηκαν «τυπικά» προβλήματα στη διαγωνιστική διαδικασία
στο ελεγκτικό συνέδριο, με αποτέλεσμα να δοθεί το «πράσινο φως» του οργάνου, για τη διαδικασία υπογραφής της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία, για τη βελτίωση της 25ης επαρχιακής οδού στα ακόλουθα τμήματα:
Από Γραμμένη Οξυά έως όρια με ΠΕ Φθιώτιδας
Λεύκας-Μανδρινής
Καλλονής -Κυδωνιάς
Το έργο είναι προϋπολογισμού 2.419.354 ευρώ και έχει ορίζοντα υλοποίησης τους 18 μήνες.
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
«Στρίβειν» στις έξυπνες διαβάσεις δια «έξυπνων» απαντήσεων;
Published
3 ημέρες agoon
13/02/2025
Σε ανακοίνωση για το θέμα των “έξυπνων διαβάσεων” η Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση Ναυπακτίας -ΑΔΚΝ αναφέρει :
“Πολλάκις, στα πέντε χρόνια της δημοτικής θητείας του, ο δήμαρχος κ. Γκίζας και η δημοτική αρχή αντιδρούν σε οποιαδήποτε κριτική τους γίνεται με συγκεκριμένο τρόπο, διαστρεβλώνοντας δηλαδή την πραγματικότητα επιλέγοντας συνειδητά την απόκρυψη όλων των στοιχείων επικαλούμενοι κάθε φορά τις κατά τα άλλα νόμιμες διαδικασίες. Πίσω από το γνωστό ξύλινο δικολαβικό λόγο που στηρίζεται στις έννοιες του λαϊκισμού και της νομιμοφάνειας χάνεται η ουσία μετατρέποντας την πολιτική σε παιχνίδι εντυπωσιασμού.
- Συγκεκριμένα στην τελευταία ανάρτηση για τις έξυπνες διαβάσεις η δημοτική αρχή κατηγορηματικά αναφέρει ότι «Εντύπωση ωστόσο προκαλεί το γεγονός ότι δύο χρόνια τώρα, που βρίσκεται σε εξέλιξη η όλη διαδικασία, δεν υπήρξε η παραμικρή ένσταση ή διαφωνία για το συγκεκριμένο έργο[…] Κανένα μέλος της αντιπολίτευσης, και της προηγούμενης και της παρούσης δημοτικής θητείας, δεν εκφράστηκε αρνητικά όλο αυτό το διάστημα» αποκρύπτοντας συνειδητά από την κοινή γνώμη τα εξής:
- Η εισήγηση για την έγκριση της μέλετης των έξυπνων διαβάσεων δόθηκε στους δημοτικούς συμβούλους τελευταία στιγμή με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ο αναγκαίος χρόνος ουσιαστικής ενημέρωσης και προετοιμασίας των συμβούλων της αντιπολίτευσης, ειδικότερα εκείνων που δεν συμμετέχουν στη δημοτική επιτροπή. Παρόλα αυτά στο συμβούλιο της 30/1/2023 υπήρξε εμπεριστατωμένη κριτική από στελέχη της αντιπολίτευσης (Γιώργου Γούλα και Νίκου Δημητρόπουλου) για τον τρόπο που διαχειρίστηκε το συγκεκριμένο πρόγραμμα η δημοτική αρχή αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την αδυναμία της να αξιοποιήσει μελέτες για την αντιμετώπιση των πραγματικά σοβαρών προβλημάτων του δήμου με αποτέλεσμα να εξαναγκάζεται το δημοτικό συμβούλιο να ψηφίσει ομόφωνα τη συγκεκριμένη μελέτη για να μην χαθεί έστω κι αυτή χρηματοδότηση.
- Εμπεριστατωμένη κριτική ασκήθηκε κι από τον πρώην Δήμαρχο Ναυπακτίας Γιάννη Μπουλέ για το ίδιο θέμα στο δημοτικό συμβούλιο στις 11/12/2023 που συζητήθηκε το Τεχνικό Πρόγραμμα του δήμου Ναυπακτίας για το 2024. Επίσης δημόσια αναφορά και κριτική στο θέμα αυτό έκανε ο κ. Μπουλές και στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της τιμητικής εκδήλωσης που διοργάνωσε η παράταξή μας στις 15/12/2023. Και στις δυο περιπτώσεις ο κ. Μπουλές ανέδειξε ότι η αδυναμία της δημοτικής αρχής να εντάξει έργα σε προγράμματα την οδηγεί στο να αποδέχεται ό,τι της προτείνει η κεντρική διοίκηση χωρίς αυτό να εξυπηρετεί τα συμφέροντα και τις προτεραιότητες του δήμου μας.
Αυτό ακριβώς συνέβη με τις έξυπνες διαβάσεις για τις οποίες θα πληρωθεί ένα υπέρογκο ποσό (2,8εκατ.ευρώ) με το οποίο θα μπορούσε να αναπλασθεί η οδός Θέρμου, στην οποία έχουμε θρηνήσει πολλά θύματα μέχρι σήμερα, και για την οποία η δημοτική αρχή Μπουλέ έχει εκπονήσει μελέτη οδοποιίας από το 2014.
Ο δήμαρχος εγκαλεί την αντιπολίτευση ότι δεν άφησε έτοιμες μελέτες για να τις εντάξει σε προγράμματα με προφανή σκοπό να φορτώσει και στην αντιπολίτευση την ευθύνη για το έργο των έξυπνων διαβάσεων. Όμως ο δήμαρχος με δικολαβικές μεθόδους κάνει πως αγνοεί ότι όλοι οι προηγούμενοι δήμαρχοι είχαν μια τετραετή θητεία και άφησαν σημαντικά έργα και μελέτες, ενώ ο ίδιος διανύει το δεύτερο χρόνο της δεύτερης θητείας του και σε κάθε κριτική που ασκείται για πράξεις ή παραλείψεις του συνεχώς εγκαλεί τους προηγούμενους.
Συνειδητά λοιπόν η δημοτική αρχή αποκρύπτει την αντίδραση της αντιπολίτευσης κατά την προηγούμενη δημοτική περίοδο και συνειδητά προσπαθεί να την παρουσιάσει ως «συνένοχη» επικαλούμενη την ομοφωνία κατά την ψηφοφορία. Η παρούσα δημοτική αρχή οικειοποιείται με μεγάλη ευκολία τα καλά των άλλων και μεταθέτει με εξίσου μεγάλη ευκολία σε άλλους εκείνες τις ευθύνες που της ανήκουν εξολοκλήρου.
- Ο δήμαρχος αναφέρει επίσης στην ανακοίνωσή του ότι «τα Προγράμματα που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και βρίσκονται στη διάθεση των Δήμων είναι πολύ συγκεκριμένα και αποφασίζονται κεντρικά. Ως εκ τούτου, ο κάθε Δήμος επιλέγει εάν θα συμμετέχει ή όχι»
Η αλήθεια είναι διαφορετική. Με τα προγράμματα αυτά μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν διάφορα έργα ( χώροι στάθμευσης, βελτίωση δρόμων κλπ) όπως έκαναν οι 225 δήμοι της χώρας που είχαν έτοιμες μελέτες. Βέβαια ο κ. Γκίζας αναφέρεται στους 107 δήμους οι οποίοι μαζί με άλλα έργα έκαναν και έξυπνες διαβάσεις. Η περίπτωση να χρησιμοποιηθεί το ποσό των 2,8 εκατ. ευρώ στο σύνολό του μόνο για έξυπνες διαβάσεις αφορά πολύ λίγους δήμους και μεταξύ αυτών τον δήμο Ναυπακτίας.
- Ο δήμαρχος αναφέρει ακόμα στην ανακοίνωσή του ότι «τόσο η μελέτη και η πλήρης κοστολόγηση όσο και η εν γένει υλοποίηση του έργου σε όλα του τα στάδια φέρουν την έγκριση και την προσυπογραφή των στελεχών της αρμόδιας Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Ναυπακτίας και της μέχρι πρότινος αναπληρώτριας Διευθύντριας»
Ο κ. δήμαρχος μας λέει κάτι που αφορά την τυπική διαδικασία έγκρισης μιας μελέτης. Αυτό που έχει αξία στην προκειμένη περίπτωση είναι αν η συγκεκριμένη μελέτη συντάχθηκε από την τεχνική υπηρεσία του δήμου Ναυπακτίας. Στο θέμα αυτό θέλουμε την ξεκάθαρη τοποθέτηση του δημάρχου για να μην υπάρχουν ερωτηματικά και απορίες σχετικά με τους λόγους που δεν επέτρεψαν σε άλλους εργολάβους να λάβουν μέρος στη δημοπρασία, παρά το μέγεθος του έργου (2,8 εκατ ευρώ) με αποτέλεσμα να υπάρξει ένας μόνο εργολάβος με τόσο μικρό ποσοστό έκπτωσης (1,8%.)
Σημειώνουμε ότι για το ίδιο έργο (έξυπνες διαβάσεις) στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος ύψους 17,8 εκατ. ευρώ είχαμε το ίδιο αποτέλεσμα. Συμμετείχε μόνο η ίδια εταιρεία που υλοποιεί το έργο στη Ναύπακτο με μηδενικό ποσοστό έκπτωσης.
Το συγκεκριμένο έργο των έξυπνων διαβάσεων είναι καθαρά επιλογή της δημοτκής αρχής. Αντί λοιπόν να επιτίθεται ο δήμαρχος, ας απαντήσει γιατί η «Μελέτη αστικής οδοποιίας για την ανάπλαση Οδού Θέρµου από διασταύρωση Αθ. Νόβα έως Κόµβο Περιµετρικής» που έγινε επί δημαρχίας Μπουλέ (2011-2014) παραμένει αναξιοποίητη μέχρι και σήμερα ενώ η Θέρμου εξακολουθεί να είναι ένας από τους πιο επικίνδυνους δρόμους στην πόλης μας.
Η δημοτική αρχή λοιπόν με την ανάρτηση που έκανε επέλεξε να επιρρίψει ευθύνες στην αντιπολίτευση αγνοώντας βέβαια επιλεκτικά κι όλες τις αντιδράσεις της κοινωνίας για το παρόν έργο. Η αντίδραση της κοινωνίας είναι αυθόρμητη κι όχι υποκινούμενη. Η κοινή γνώμη βλέπει τον παραλογισμό αξιολογεί και αντιδρά.
Ναύπακτος 13/2/2025












ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πρωτοβουλία εργαζόμενων για τη μείωση των διοδίων της γέφυρας

«Πράσινο φως» για την 25η επαρχιακή οδό στην ορεινή Ναυπακτία

Η γελοιογραφία της εβδομάδας

Φωνές διαμαρτυρίας για τις δημεύσεις περιουσιών στην Ναυπακτία

Τσερνόμπιλ: Έκρηξη στη νέα σαρκοφάγο που προστατεύει τον 4o αντιδραστήρα

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τα power bank
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ5 έτη ago
Δωρεάν ένσημα σε ανέργους μέχρι τη σύνταξη
-
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ-ΣΥΝΔΡΟΜΗ7 έτη ago
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ7 έτη ago
Η σωστή σειρά εφαρμογής των προϊόντων ομορφιάς
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ6 έτη ago
Τα νέα δεδομένα για τα Πολεοδομικά της Ναυπάκτου
-
ΡΕΠΟΡΤΑΖ4 έτη ago
Βοήθεια στο Σπίτι: Βγήκε ο πρώτος Πίνακας με όσους προηγούνται – Προθεσμία για τα δικαιολογητικά
-
ΚΟΙΝΩΝΙΑ5 έτη ago
Οι 5 πιο ενεργοβόρες συσκευές στο σπίτι
-
ΡΕΠΟΡΤΑΖ5 έτη ago
Από τα μαθητικά θρανία στα αμφιθέατρα
-
ΕΛΛΑΔΑ7 έτη ago
Μάντρα τέλος;