Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αναδρομικά συντάξεων Πότε θα λυθεί το θέμα

Published

on

Από 2.500 έως 25.000 ευρώ διεκδικούν περίπου 2,5 εκατομμύρια συνταξιούχοι για τα κομμένα δώρα. Η λύση για το  όλο θέμα θα δοθεί μετά τις εθνικές της 7ης  Ιουλίου 2019 και ανάλογα με την απόφαση του ΣτΕ για τον νόμο Κατρούγκαλου.

Οι κατηγορίες των συνταξιούχων που δικαιούνται αναδρομικά στις συντάξεις τους είναι:

α) Περίπου 1,5 εκατ. παλαιοί συνταξιούχοι οι οποίοι προέρχονται από τα ταμεία ΙΚΑ, Δημοσίου, ΟΑΕΕ, ΔΕΚΟ, τραπεζών, ΝΑΤ, ΕΤΑΑ και ΕΤΑΠ- ΜΜΕ.

Σε αυτούς θα επιστραφούν οι μειώσεις από τους νόμους 4051 και 4093. Αυτό θα γίνει, αφού ο ΕΦΚΑ επιβάλλει παράνομα τις μειώσεις από τον Ιούνιο του 2015, όταν δηλαδή κρίθηκαν αντισυνταγματικές από το ΣτΕ. Το ποσό για ένα έτος αναδρομικών φτάνει έως και τα 6.620 ευρώ, ενώ για 3,5 χρόνια που επιδικάζουν τα δικαστήρια, ξεπερνά τα 25.000 ευρώ.

β) Περίπου 180.000 νέοι συνταξιούχοι που αποχώρησαν από 13/5/2016 έως 31/12/2018 και αποδεδειγμένα πήραν μικρότερη ή καθόλου προσωπική διαφορά με τον νόμο Κατρούγκαλου.

γ) Περίπου 200.000 έως 400.000 συνταξιούχοι με επικουρική σύνταξη από τα ταμεία του ΕΤΕΑΕΠ.

δ) Περίπου 80.000 συνταξιούχοι διαδοχικής και παράλληλης ασφάλισης που αποχώρησαν από 13 Μαΐου 2016 και μετά. Σύμφωνα με νέα εγκύκλιο του υπουργείου Εργασίας, έχουν εκ νέου επανυπολογισμό σύνταξης και δικαιούνται αύξηση έως και 110 ευρώ τον μήνα.

Απόστρατοι οι οποίοι πήραν λιγότερα ή και καθόλου αναδρομικά στις πληρωμές του Δεκεμβρίου με τον νόμο 4575/2018.

Συνταγματικός ή όχι ο νόμος Κατρούγκαλου

Το κλειδί βρίσκεται στο αν θα κριθεί συνταγματικός ο νόμος Κατρούγκαλου στα άρθρα του επανυπολογισμού των παλαιών συντάξεων. Αν κριθεί συνταγματικός ο νόμος τα αναδρομικά περιορίζονται για το διάστημα από Ιούνιο 2015 έως Μάιο του 2016.

Η κυβέρνηση θα υποχρεωθεί να επιστρέψει χρήματα σε 2,5 εκατ. συνταξιούχους για το διάστημα αυτό, καθώς υπάρχει προηγούμενη απόφαση του ΣτΕ, που επισημαίνει ότι, από τον Ιούνιο του 2015 κρίθηκαν αντισυνταγματικές. Έτσι, επιβλήθηκαν οι μειώσεις των νόμων 4051 και 4093 σε κύριες και επικουρικές συντάξεις, ενώ επίσης, τα δώρα που καταργήθηκαν, πρέπει να επιστραφούν.

Ακόμα και έτσι, δεν ακυρώνονται οι διεκδικήσεις των συνταξιούχων για τα έτη από το 2016 έως και το 2018. Μέσα στο διάστημα αυτό, οι παράνομες μειώσεις είχαν συνεχίσει να επιβάλλονται. Τα δώρα φυσικά, δεν είχαν επιστραφεί στις συντάξεις.

Η διαφορά είναι ότι, για το διάστημα 2016 – 2018 για να πάρουν αναδρομικά οι συνταξιούχοι, θα πρέπει να έχουν κινηθεί δικαστικά με αγωγές, τις οποίες δεν μπορεί να ακυρώσει το ΣτΕ, διότι και με τον νόμο Κατρούγκαλου, οι συνταξιούχοι είχαν μειώσεις.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο Δήμος Ναυπακτίας γιορτάζει τον Άγιο Δημήτριο και την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940

Published

on

By

Ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλειος Γκίζας και το Δημοτικό Συμβούλιο, σας προσκαλούν στις εκδηλώσεις για την εορτή του Πολιούχου μας Αγίου Δημητρίου και της Εθνικής Επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα των εκδηλώσεων:

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019 • Ώρα 18.00:

Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός με Αρτοκλασία, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Ναυπάκτου & Αγ. Βλασίου κ. Ιεροθέου στον Ι. Ναό Αγίου Δημητρίου.

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 26 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019 • Ώρα 07.00΄:

Όρθρος και Αρχιερατική Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου. • Ώρα 10.30΄: Λιτάνευση της ιεράς Εικόνας του Αγίου Δημητρίου και των ιερών Λειψάνων με τη συμμετοχή του ιερού κλήρου και των αρχών της πόλης, των οποίων θα προηγείται η Παπαχαραλάμπειος Δημοτική Φιλαρμονική.

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019  Φωταγώγηση Δημοσίων, Δημοτικών Καταστημάτων, Καταστημάτων Ν.Π. Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου κατά τις βραδινές ώρες της 27ης και 28ης Οκτωβρίου 2019.

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019 • Ώρα 07.30΄:

Θα σημάνουν χαρμόσυνα οι καμπάνες όλων των Ι. Ναών, με φροντίδα της Ιεράς Μητροπόλεως. • Ώρα 09.30΄: Άφιξη και παράταξη των μαθητών των Σχολείων της πόλης στο χώρο προ του Μητροπολιτικού Ναού. • Ώρα 09.50΄: Άφιξη στο Μητροπολιτικό Ναό, του Δημάρχου, του Δημοτικού Συμβουλίου και των Βουλευτών, των Δικαστικών και Πολιτικών Αρχών. • Ώρα 10.05΄: Τέλεση Δοξολογίας ΕΠΙΜΝΗΜΟΣΥΝΗ ΔΕΗΣΗ – ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Μετά το τέλος της Δοξολογίας, μετάβαση στην Πλατεία Αγνώστου Στρατιώτη, όπου: • Θα αναπεμφθεί Επιμνημόσυνη Δέηση για την ανάπαυση των ψυχών εκείνων, που έπεσαν αγωνιζόμενοι για την Ελευθερία της Πατρίδας. • Θα τηρηθεί ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των Αθανάτων νεκρών. • Θα επακολουθήσει κατάθεση στεφάνων. • Θα εκφωνηθεί ο πανηγυρικός της ημέρας από τον κ. Γεώργιο Κόκκινο, ιατρό με ειδικότητα Γενικής Ιατρικής, Επιμελητή Α’ στο Κ.Υ. Ναυπάκτου, μέλος του Δ.Ε. Ιατρικού Συλλόγου Αιτωλοακαρνανίας. • Θα επακολουθήσει η παρέλαση τμημάτων από την οδό Αθηνών έως την οδό Αγελάου των οποίων θα προηγείται η Παπαχαραλάμπειος Δημοτική Φιλαρμονική.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κάτω απ’ το χαλί!

Published

on

By

Η πρώτη εικόνα λένε είναι εκείνη που θα δει κάποιος και θα χαρακτηρίσει μια περιοχή, μια πόλη, καθαρή ή όχι.

Κατά γενική ομολογία η Ναύπακτος είναι καθαρή πόλη, με την δεύτερη όμως ματιά και μάλιστα σε μέρη όπως το κάστρο της, να μας διαψεύδει.

Τα πρανή του λόφου του κάστρου είναι γεμάτα σκουπίδια, που κάποιοι τα έκρυψαν κάτω από το χαλί!

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς ψηφίζεται ο Προϋπολογισμός στους Δήμους

Published

on

By

Με αφορμή ότι την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019 έρχεται στο Δημοτικό συμβούλιο Ναυπακτίας προς συζήτηση και έγκριση από το Σώμα, ο προϋπολογισμός του Δήμου, επισημαίνουμε την Εγκύκλιο που απέστειλε προς τους δήμους της χώρας  το Υπουργείο Εσωτερικών για το πως θα ψηφίσουν τα Δημοτικά συμβούλια τους Προϋπολογισμούς.

Η εγκύκλιος 108 της 16ης Οκτωβρίου αναφέρει :

«Η συζήτηση και η ψήφιση του προϋπολογισμού διεξάγεται επί της εισήγησης της οικονομικής επιτροπής και επί των εναλλακτικών προτάσεων των παρατάξεων που τυχόν υποβλήθηκαν. Έγκυρες θεωρούνται οι ψήφοι υπέρ συγκεκριμένης πρότασης, είτε υπέρ της κατατεθείσας από την οικονομική επιτροπή είτε υπέρ εναλλακτικών προτάσεων, που κατατίθενται. Οι λευκές ψήφοι δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της πλειοψηφίας».

 

Επί των διατάξεων της ανωτέρω παραγράφου κρίνουμε σκόπιμο να διευκρινίσουμε ότι από αυτές δεν εξειδικεύεται έτι περαιτέρω η έννοια της εναλλακτικής πρότασης, σε ποιο βαθμό δηλ. αυτή πρέπει να αφίσταται της εισήγησης της οικονομικής επιτροπής για να χαρακτηριστεί «εναλλακτική».

Ως εκ τούτου, εναλλακτική πρόταση θα μπορούσε να είναι ακόμη και η κατάθεση του προϋπολογισμού με διαφοροποίηση ενός μόνο κωδικού αριθμού (ΚΑ) εσόδου ή εξόδου.

Σημειωτέον ότι σε κάθε περίπτωση ισχύει η νόμιμη υποχρέωση ισοσκέλισης, τουλάχιστον, του προϋπολογισμού, οπότε η διαφοροποίηση έστω και ενός ΚΑ πιθανόν να συνεπάγεται τις κατάλληλες προσαρμογές σε άλλον ή άλλους κωδικούς, ώστε να επιτυγχάνεται η ισοσκέλιση.

 

«… Οι εναλλακτικές προτάσεις συντάσσονται από τις προτείνουσες παρατάξεις ή τους προτείνοντες συμβούλους, συνοδεύονται από αιτιολογική έκθεση και εισήγηση της οικονομικής υπηρεσίας του δήμου, συζητούνται διακριτά και τίθενται σε ψηφοφορία κατά την ίδια συνεδρίαση που συζητείται το σχέδιο που έχει υποβληθεί από την οικονομική επιτροπή. Σε περίπτωση που τροποποιούν κωδικούς αριθμούς εσόδων και δαπανών, θα πρέπει να διασφαλίζεται πάντοτε η ισοσκέλιση τουλάχιστον του προϋπολογισμού, σύμφωνα με τα οριζόμενα».

 

Να σημειώσουμε ότι η εισήγηση είναι υποχρεωτική για την οικονομική υπηρεσία του δήμου και όσον αφορά το περιεχόμενο της, αυτό δεν επιτρέπεται να υπεισέρχεται σε ζητήματα σκοπιμότητας (η επιλογή λ.χ. του Α έργου έναντι του Β) αλλά αποκλειστικά σε ζητήματα νομιμότητας.

 

Εξειδίκευση των πιστώσεων από την Οικονομική Επιτροπή

Με το τελευταίο εδάφιο της Εγκυκλίου, απονέμεται στην οικονομική επιτροπή η αρμοδιότητα για την εξειδίκευση των πιστώσεων πριν την έκδοση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης, όποτε κάτι τέτοιο απαιτείται. Ωστόσο, υπάρχει το ενδεχόμενο να υφίστανται ήδη εκδοθείσες αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου, σε θέματα όπου έχει τη σχετική αρμοδιότητα, με τις οποίες να αποφασίζεται η διενέργεια δαπανών για συγκεκριμένους σκοπούς ή με συγκεκριμένους αποδέκτες (φυσικά ή νομικά πρόσωπα).

Τέτοιες περιπτώσεις είναι, ενδεικτικά:

  • Οι δαπάνες της παρ. 3 του αρ. 158 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΔΚ, ν. 3463/2006), που αφορούν εθνικές ή τοπικές γιορτές ή άλλες πολιτιστικές, μορφωτικές, ψυχαγωγικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, συνέδρια και συναντήσεις, τιμητικές διακρίσεις, αναμνηστικά δώρα και φιλοξενία αντιπροσωπειών ή φυσικών προσώπων ή τουριστική προβολή του δήμου.
  • Οι δαπάνες του αρ. 202 του ίδιου Κώδικα για παροχή έκτακτων επιχορηγήσεων/ενισχύσεων σε νομικά ή και φυσικά πρόσωπα.
  • Οι δαπάνες της παρ. 3 του αρ. 70 του ν. 3852/2010 «Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που λαμβάνεται με την πλειοψηφία των δυο τρίτων (2/3) του συνόλου των μελών του, είναι δυνατή η καταβολή εξόδων κίνησης και ημερήσιας αποζημίωσης, σε ιδιώτες μέλη επιτροπών, που συγκροτούνται από το συμβούλιο, για μετακινήσεις στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, οι οποίες γίνονται για εκτέλεση υπηρεσίας, σχετικής με το έργο τους».
  • Οι δαπάνες της περίπτωσης 30 της παρ. 4 του αρ. 94 του ίδιου νόμου «Η επιχορήγηση φορέων που αναπτύσσουν πολιτιστικού χαρακτήρα δραστηριότητες στη χωρική αρμοδιότητα του δήμου, καθώς και όσων συμβάλλουν στην τουριστική ανάπτυξη και προβολή του, ύστερα από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που λαμβάνεται με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) των μελών του».

Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις, εφόσον έχει ήδη εκδοθεί απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για συγκεκριμένους σκοπούς ή με συγκεκριμένους αποδέκτες, η απόφαση αυτή δεσμεύει την οικονομική επιτροπή, κατά την άσκηση της αρμοδιότητας της τελευταίας.

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

musitsa-slider

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ