Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ανοίγει αυλαία το «ΟΙΚΟθέατρο» 2022

Published

on

Μέσα σε κλίμα αισιοδοξίας για καλύτερες μέρες, η Ναύπακτος είναι έτοιμη να υποδεχθεί τη δράση «ΟΙΚΟθέατρο», που ανοίγει αυλαία την Κυριακή  20 Φεβρουαρίου.

Συνεχίζεται για 11η  χρονιά, η προσπάθεια ευαισθητοποίησης των μαθητών της Α’ βάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα οικολογίας, υλοποιώντας σειρά θεατρικών παραστάσεων, την ευθύνη και υλοποίηση των οποίων έχει η Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση Πολιτισμού και Περιβάλλοντος «Πράσινο+Μπλέ» σε συνδιοργάνωση με τον Δήμο Ναυπακτίας και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Σκοπός είναι η εμπλοκή και ευαισθητοποίηση των μικρών μαθητών, εκπαιδευτικών αλλά και των γονέων σε μια εκπαιδευτική και βιωματική δράση με θέμα την Οικολογία και το Περιβάλλον,  μέσα από το θέατρο.

Με την βοήθεια των θεατρολόγων, εκπαιδευτικοί και μαθητές των Δημοτικών Σχολείων, μετατρέπουν οικολογικά παραμύθια  σε θεατρικές παραστάσεις, τις οποίες και ανεβάζουν στην Παπαχαραλάμπειο αίθουσα της Ναυπάκτου,  ξεκινώντας από την Κυριακή 20 Φεβρουαρίου στις 18.00

Χορηγοί και υποστηρικτές της δράσης είναι το προϊόν βούτυρο LURPAK της εταιρίας Arlα , η 1η ΓΕΝ Αιτωλοακαρνανίας, το προϊόν υγρά μαντηλάκια Wet Hankies της εταιρίας ΜΕΓΑ, η αλυσίδα καταστημάτων τροφίμων S/M ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, η ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ Ρίου Αντιρρίου Χαρ. Τρικούπης, το αγνό ξίδι Το Μετόχι και το κατάστημα παιχνιδιών JUMBO Ναυπάκτου.

Μια δράση στην οποία όλα αυτά τα χρόνια, έχουν συμμετάσχει περισσότεροι από 1.500 μαθητές  και έχουν παρακολουθήσει περισσότεροι από 15.000 θεατές και η οποία έχει βραβευτεί επανειλημμένα για την προσφορά της: *TEDx Athens 2011, *Best city awards 2016 και 2017, Event Awards 2017 και 2018.

MENOYME ΑΣΦΑΛΕΙΣ και στο ΟΙΚΟθέατρο!

Εφαρμόζοντας υγειονομικό πρωτόκολλο, τις θεατρικές παραστάσεις επιτρέπεται να παρακολουθήσουν ΜΟΝΟ από 2 πρόσωπα επιλογής της οικογένειας για κάθε μαθητή ή μαθήτρια Δημοτικού σχολείου ή ΚΔΑΠ του Δήμου Ναυπακτίας που συμμετέχει σε θεατρική παράσταση.

Φυσικά επιτρέπεται η είσοδος στους δντες και εκπαιδευτικούς των Δημοτικών Σχολείων ή ΚΔΑΠ που συμμετέχουν, τεχνικούς εικόνας – ήχου, αισθητικούς για face painting, εθελοντές του φορέα Πράσινο Μπλε καθώς και στους εκπροσώπους Δημοσίων φορέων και χορηγών που θα προσκληθούν και σε κάθε περίπτωση όχι  περισσότερα από 100 άτομα συνολικά.

Για όλους η είσοδος είναι δωρεάν και ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ με την επίδειξη αποδεικτικού εμβολιασμού ή νόσησης, ενώ για τα μικρά παιδιά ισχύει η επίδειξη πρόσφατου self test.

Οι ως άνω οδηγίες ενδέχεται να προσαρμοστούν βάση νέων οδηγιών τήρησης υγειονομικού πρωτοκόλλου.

 Πρόγραμμα Θεατρικών Παραστάσεων:

20  Φεβρουαρίου στις 18.00

  1. «Η Μεσόγειος είμαι και δεν είμαι πια εδώ» Του Βαγγέλη Ηλιόπουλου

4ο Δ.Σ. Ναυπάκτου – τάξη Γ’

  1. «Το Βρωμοχώρι » της Σοφίας Ζαραμπούκα

ΚΔΑΠ Αντιρρίου

27  Φεβρουαρίου στις 18.00

  1. « ο Βυθός θύμωσε» διασκευή

6ο Δ.Σ. Ναυπάκτου – τάξη Γ’

  1. «Η ωραία μολυσμένη» διασκευή

1o ΔΣ  Ναυπάκτου τάξη Β1’

13  Μαρτίου στις 18.00

  1. «Ντο, Ρε, Μι, Φα, Σολ, Ανακύκλωσα κι εγώ…Ανακύκλωσε κι εσύ»

1ο Δ.Σ. Ναυπάκτου – τάξη Β2’

  1. «Δώσ’ μου μια δεύτερη ευκαιρία» της Χρυσάνθης Καραΐσκου

3ο Δ.Σ. Ναυπάκτου – τάξη Δ’

20  Μαρτίου στις 18.00

  1. «Η σβούρα στις χώρες των χρωμάτων» της Άντζη Κάντζου

ΚΔΑΠμεΑ  Ναυπάκτου

 

 

 

 

 

 

 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

«Συνεργασία πολιτών»:  7 Επισημάνσεις  και 1 Ερώτημα

Published

on

By

Σε ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη «Συνεργασία πολιτών» του δημάρχου Ναυπακτίας  Β. Γκίζα αναφέρει τα παρακάτω:

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 1: Παρά το γεγονός ότι υπήρχαν χρηματοδοτικά εργαλεία που κάλυπταν 100% την αντικατάσταση υπόγειων δικτύων, η προηγούμενη δημοτική αρχή επέλεξε πρόγραμμα ΕΣΠΑ, που ως γνωστόν, χρηματοδοτούσε μόνο αναπλάσεις και δεν χρηματοδοτούσε υπόγεια δίκτυα. Έτσι, επιβάρυνε τη ΔΕΥΑΝ αρχικά με το ποσό των 400.000 €  περίπου, χωρίς ποτέ τα χρήματα αυτά να τα έχει η ΔΕΥΑΝ ή να τα εγγράψει στον προϋπολογισμό της!!!  Εξαιτίας αυτής της επιλογής της, η προηγούμενη δημοτική αρχή εξαίρεσε από το έργο την αντικατάσταση των δικτύων στον κάτω δρόμο λόγω έλλειψης χρημάτων της ΔΕΥΑΝ. Η  καταβολή  των χρημάτων αυτών, που αφορούσαν στα δίκτυα του επάνω δρόμου, από χρήματα του δήμου, που αποφάσισε προκειμένου να ξεφύγει από το αδιέξοδο η προηγούμενη δημοτική αρχή, είναι παράνομηδιότι  απαγορεύεται ρητά από τη νομοθεσία η χρηματοδότηση των ΔΕΥΑ από τους δήμους αφού αυτές είναι επιχειρήσεις!!!

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 2: Μετά το σκανάρισμα του χώρου επέμβασης αποκαλύφθηκε ότι ο προϋπολογισμός του έργου σε σχέση με την αντικατάσταση της ύδρευσης και της αποχέτευσης εμφανίζει σοβαρές ελλείψεις ποσού 400.000 €.  Το ποσό αυτό αφορά σε  εργασίες που πρέπει υποχρεωτικά να γίνουν σε περίπτωση συνέχισης του έργου και οι οποίες επιβαρύνουν τη ΔΕΥΑΝ και πρέπει να καλυφθούν αποκλειστικά από αυτή (αδιατάρακτη κοπή οπλισμένου σκυροδέματος για να μην πέσει ο λίθινος παντορροϊκός αγωγός, εργασίες αποκατάστασης  του αγωγού αυτού, απομάκρυνση δεξαμενών εύφλεκτων υλικών κλπ).  Δηλαδή η ΔΕΥΑΝ, σύμφωνα με τις αποφάσεις της προηγούμενης δημοτικής αρχής   καλείται, σε περίπτωση συνέχισης του έργου, να πληρώσει το ποσό των 800.000 € τουλάχιστον, ποσό το οποίο ούτε  διαθέτει (λόγω της γνωστής  σε όλους οικονομικής της κατάστασης) ούτε ποτέ η προηγούμενη δημοτική αρχή δέσμευσε πριν από τη δημοπράτηση του έργου ως όφειλε ούτε φυσικά υπάρχει δυνατότητα να καλυφθεί από οποιαδήποτε άλλη πηγή.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 3: Ο παντορροϊκός αγωγός στον επάνω δρόμο δεν είναι τσιμεντένιος και στεγανός, όπως στην περίπτωση της ανάπλασης στο ανατολικό τμήματα της πόλης, αλλά λίθινος οθωμανικός, τουλάχιστον 100 ετών (ξηρολιθιά). Η μελέτη δεν προέβλεπε την αντικατάστασή του με σύγχρονο αγωγό ομβρίων, αλλά τη μετατροπή του σε κεντρικό αγωγό ομβρίων υδάτων της πόλης για τα επόμενα τουλάχιστον 50 χρόνια!!!  Αν εφαρμοσθεί η μελέτη, το αποτέλεσμα θα είναι η πόλη να στερείται για πολλά χρόνια ενός σύγχρονου αγωγού ομβρίων, να πέφτει συνεχώς ο αγωγός αυτός και να συνεχίζουν  να πλημμυρίζουν τα υπόγεια  των οικοδομών στο κέντρο της πόλης.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 4: Ποτέ δε συζητήθηκε και δε μελετήθηκε εμπεριστατωμένα το πλάτος του δρόμου και των πεζοδρομίων, αλλά αυτά επελέγησαν  αυθαίρετα από την προηγούμενη δημοτική αρχή!

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 5: Ο εργολάβος  που ανέλαβε την εκτέλεση του έργου αποδείχθηκε πολύ κατώτερος των περιστάσεων και φυσικά είναι αδιανόητο να εισηγείται ο οποιοσδήποτε να συνεχίσει σκάβοντας όλη την πόλη με τα γνωστά πλέον προβλήματα του έργου.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 6: Αυτό που χρειάζεται είναι να προβούμε άμεσα σε τροποποίηση των μελετών λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα του σκαναρίσματος, σε σύνταξη νέου προϋπολογισμού που να περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα κονδύλια και σε υποβολή πρότασης χρηματοδότησης σε πρόγραμμα που να χρηματοδοτεί 100% τα δίκτυα, χωρίς καμία επιβάρυνση της ΔΕΥΑΝ. Μόλις αλλάξουν  τα δίκτυα της πόλης, τότε θα εκπονηθεί νέα μελέτη ανάπλασης με αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που θα περιλαμβάνει και την πλατεία του λιμανιού και θα ενταχθεί σε ανάλογο πρόγραμμα χρηματοδότησης.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 7: Οι μηχανικοί Δημήτρης Κότσαλος, Γρηγόρης Κυρίτσης και Γιάννης Χειμαριός που προσυπέγραψαν το έγγραφο είναι οι κατ’ εξοχήν αρμόδιοι υπάλληλοι, με μεγάλη εμπειρία, που έχουν εκτελέσει σειρά παρόμοιων έργων τα τελευταία 25 χρόνια και τους οποίους διαχρονικά εμπιστεύεται κάθε δημοτική αρχή και η δική μας, δεόντως.

ΚΑΙ ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑ: Εφόσον η αντιπολίτευση, η οποία γνώριζε όλα τα πιο πάνω σοβαρά ζητήματα και κυρίως το ζήτημα της έλλειψης νόμιμης χρηματοδότησης, θεωρούσε ότι το έργο μπορούσε να προχωρήσει και μάλιστα νόμιμα, γιατί δεν υποστήριξε τις θέσεις της στο Δημοτικό Συμβούλιο και με την ψήφο της δεν ανέλαβε την ευθύνη που της αναλογούσε; Γιατί αρνήθηκε να ψηφίσει κάτι που θεωρούσε απολύτως νόμιμο, άρτιο μελετητικά και επιβεβλημένο;;;

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Νόμος-«μπλόκο» σε Cosmote, Vodafone, Wind, Nova όταν σας καλούν για πωλήσεις

Published

on

By

 Σε ΦΕΚ δημοσιεύτηκε ο κώδικας δεοντολογίας για την Παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στους Καταναλωτές. Ο συγκεκριμένος κώδικας υποχρεώνει σε συγκεκριμένους κανόνες «συμπεριφοράς» παρόχους όπως Cosmote-ΟΤΕ, Vodafone, Wind, Nova και θέτει όρους που πρέπει να τηρούνται αλλιώς… θα επιβληθούν κυρώσεις!

Κατά την επικοινωνία με τους καταναλωτές, το προσωπικό του παρόχου προωθεί και πωλεί τις υπηρεσίες του με δίκαιο, διαφανή, υπεύθυνο και σαφή τρόπο. Επίσης, κατά τη διάρκεια της προώθησης των υπηρεσιών εξηγεί με σαφήνεια και ευκρίνεια τους βασικούς όρους, προϋποθέσεις, τυχόν περιορισμούς, ειδικούς όρους και κόστος των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές.

Ώρες επικοινωνίας: Η επικοινωνία με τους καταναλωτές, είτε πρόκειται για επίσκεψη στην κατοικία, είτε μέσω τηλεφώνου πρέπει να γίνεται σε κατάλληλες ώρες και δεν πραγματοποιείται σε ώρες κοινής ησυχίας, εκτός εάν συμφωνεί προς τούτο ο καλούμενος. Αυτό ισχύει και για τις αυτοματοποιημένες τηλεφωνικές κλήσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται μόνον υπό τους όρους και προϋποθέσεις που ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία για την προστασία προσωπικών δεδομένων.

Προστασία προσωπικών δεδομένων: Όλα τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία με καταναλωτές όταν αναζητούνται υποψήφιοι πελάτες πρέπει να συγκεντρώνονται, να προωθούνται και να διατηρούνται με τρόπο που να συμμορφώνεται με τη νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Παρουσίαση προσωπικού: O πάροχος διασφαλίζει ότι το προσωπικό του κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας με τους καταναλωτές ανακοινώνει αμέσως στην αρχή της επικοινωνίας το επώνυμο τους, τον πάροχο που εκπροσωπούν και τον σκοπό της επικοινωνίας τους. Ειδικότερα, στην περίπτωση υπεργολάβων / συνεργατών / μεταπωλητών, στην επικοινωνία με τους καταναλωτές πρέπει να δηλώνεται σαφώς το όνομα της εταιρίας του υπεργολάβου / συνεργάτη / μεταπωλητή και η σχέση της με τον πάροχο. Δηλαδή, η επικοινωνία θα πρέπει να έχει το περιεχόμενο: «το όνομά μου είναι …………… καλώ από την [όνομα εταιρίας υπεργολάβου / συνεργάτη / μεταπωλητή], που είναι συνεργαζόμενη εταιρία με τον πάροχο [όνομα]».

Δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται παραπλανητικές εκφράσεις που δημιουργούν εσφαλμένες εντυπώσεις στους καταναλωτές, όπως η έκφραση «καλώ εκ μέρους του παρόχου [όνομα]» εάν πρόκειται για προσωπικό υπεργολάβου / συνεργάτη / μεταπωλητή του παρόχου.

Λεξιλόγιο και ευγένεια προσωπικού: Το προσωπικό του παρόχου στην επικοινωνία με τους καταναλωτές, απευθύνεται σε αυτούς με ευγένεια και χρήση κατάλληλου λεξιλογίου. Κάθε πληροφορία πρέπει να είναι απλή και ακριβής και να παρέχεται με τρόπο ώστε να καθίσταται ευθέως και άμεσα αντιληπτή από τον εκάστοτε καταναλωτή. Δεν παραπλανά, ούτε επιδιώκει να παραπλανήσει με κανέναν τρόπο, με πράξεις ή παραλείψεις, τους καταναλωτές δίνοντας λανθασμένες εντυπώσεις για την παρεχόμενη υπηρεσία του παρόχου ή τις παρεχόμενες υπηρεσίες άλλων παρόχων.

Διακοπή προωθητικής επικοινωνίας: Στην περίπτωση όπου ο καταναλωτής δηλώσει ή καταστήσει σαφές ότι δεν ενδιαφέρεται, ή ότι η κλήση ή η επίσκεψη είναι ενοχλητική για αυτόν, το προσωπικό του παρόχου υποχρεούται να διακόπτει αμέσως την κλήση ή την επίσκεψη ευγενικά, χωρίς να επιμένει ενάντια στην θέληση του καταναλωτή και χωρίς να ασκήσει οποιουδήποτε είδους πίεση ή έμμεσο εξαναγκασμό.

Διατήρηση αρχείων: Τα αρχεία των τηλεφωνικών συνομιλιών για την πραγματοποίηση πωλήσεων με τους καταναλωτές, διατηρούνται από την εταιρία που πραγματοποιεί την πώληση για έξι μήνες από την πραγματοποίηση αυτής, σύμφωνα με τους όρους του ισχύοντος πλαισίου. Τα προαναφερθέντα αρχεία περιλαμβάνουν την ημερομηνία και την ώρα της συνομιλίας με τους καταναλωτές καθώς και επαρκείς πληροφορίες για την ταυτοποίηση του εμπλεκόμενου αντιπροσώπου σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, ώστε να χρησιμοποιηθούν για την επίλυση οποιασδήποτε μελλοντικής καταγγελίας ή ζητήματος προκύψει. Ο πάροχος ενημερώνει τον καταναλωτή για τη διάρκεια διατήρησης των εν λόγω στοιχείων και να του παρέχει τα δικαιώματα που ορίζει η σχετική νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, όπως είναι το δικαίωμα εναντίωσης.

Εξυπηρέτηση Καταναλωτών: Ο πάροχος διασφαλίζει ότι τα ερωτήματα και τα παράπονα/καταγγελίες των καταναλωτών αντιμετωπίζονται έγκαιρα και αποτελεσματικά. Τα τμήματα διαχείρισης καταγγελιών πρέπει να είναι στελεχωμένα με επαρκείς πόρους και με ικανοποιητικά επίπεδα εξουσιοδότησης.

Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων του παρόντος Κώδικα, η ΕΕΤΤ δύναται να επιβάλει κυρώσεις εφαρμόζοντας τις διατάξεις των άρθρων 137 και 138 του ν. 4727/2020.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ραβασάκια της ΑΑΔΕ σε φορολογούμενους που δεν υπέβαλαν δηλώσεις τα τελευταία 15 χρόνια

Published

on

By

Χιλιάδες εκκαθαριστικά σημειώματα σε φορολογούμενους που δεν υπέβαλαν δηλώσεις τα τελευταία 15 χρόνια είναι έτοιμη να στείλει η ΑΑΔΕ.

Στο στόχαστρο δηλαδή είναι οι φορολογούμενοι που δεν υπέβαλαν φορολογική δήλωση για κάποιο έτος.

Αναλυτικά…

Για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις και επειδή οι υποθέσεις τους παραγράφονται μετά από ένα χρονικό διάστημα, έχουν ξεκινήσει οι διασταυρώσεις των ΑΦΜ, με το αρχείο των υποβληθεισών φορολογικών δηλώσεων.

Η διαδικασία, όπως την ορίζει η φορολογική νομοθεσία, προβλέπει για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις, την έκδοση πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου με βάση στοιχεία που έχουν τυχόν παρασχεθεί από τον φορολογούμενο σε φορολογική δήλωση ή κάθε άλλο στοιχείο που έχει στη διάθεσή της η Φορολογική Διοίκηση.

Η ΑΑΔΕ έχει τη δυνατότητα να προσδιορίσει φόρο κατ’ εκτίμηση, με βάση ότι στοιχεία διαθέτει και κατόπιν ο φορολογούμενος αν διαφωνεί, προσκομίζει τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Ειδικότερα, εάν η Φορολογική Διοίκηση προσδιορίσει το φόρο ολικά ή μερικά με βάση στοιχεία διαφορετικά από αυτά που περιέχονται σε φορολογική δήλωση του φορολογούμενου, οφείλει να αναφέρει ειδικά τα στοιχεία αυτά στα οποία βασίστηκε ο προσδιορισμός του φόρου.

Σε ότι αφορά στις πράξεις διοικητικού προσδιορισμού φόρου μετά από αξιοποίηση διαθέσιμων πληροφοριών, αυτές εκδίδονται βάσει στοιχείων, τα οποία είτε έχουν παρασχεθεί από τον ίδιο το φορολογούμενο σε δήλωσή του είτε έχει στη διάθεσή της η Φορολογική Διοίκηση.

Ακόμη, σε περίπτωση που από στοιχεία που διαθέτει η Φορολογική Διοίκηση, προκύπτει ότι έχουν αποκτηθεί από φορολογούμενο (φυσικό πρόσωπο) εισοδήματα, ημεδαπής ή αλλοδαπής, αδιακρίτως κατηγορίας και πηγής προέλευσης ήτοι ενδεικτικά:

εισοδήματα από μισθούς, συντάξεις,
αμοιβές από επιχειρηματική δραστηριότητα,
εισοδήματα από ακίνητα,
μερίσματα, τόκους,
δικαιώματα κ.λπ.).

Τα ανωτέρω εισοδήματα προστίθενται, εφόσον δεν έχουν περιληφθεί σε δήλωσή του και τότε εκδίδεται και κοινοποιείται νέα πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος, με την οποία προσδιορίζεται ο τυχόν οφειλόμενος επιπλέον φόρος και κατά περίπτωση, τα τυχόν ποσά της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, του τέλους επιτηδεύματος και του φόρου πολυτελούς διαβίωσης.

Μέχρι πόσο πίσω θα γίνει ο έλεγχος

Σε ότι αφορά στις υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος, το δικαίωμα της Εφορίας να επιβάλει φόρους φτάνει μέχρι και το έτος 2006!

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, στις περιπτώσεις που για κάποιο έτος δεν υποβλήθηκε δήλωση φορολογίας εισοδήματος ή υποβλήθηκε εκπρόθεσμη αρχική δήλωση φορολογίας εισοδήματος, η προθεσμία παραγραφής είναι 15ετής.

Αυτό σημαίνει ότι η εφορία έχει το δικαίωμα να διενεργήσει ελέγχους και να επιβάλει πρόστιμα και προσαυξήσεις, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2022, για τις υποθέσεις του φορολογικού έτους 2006.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ