Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Αντίρριο: «Έκλεισε» ο δυτικός προβλήτας – Απειλεί με «κλείσιμο» της γραμμής  η κοινοπραξία

Published

on

Σοβαρά προβλήματα έχουν προκύψει μετά την απόφαση για «κλείσιμο» του δυτικού προβλήτα του Αντιρρίου, με συνέπεια να υπάρχει μια και μοναδική θέση  πρόσδεσης των πορθμείων με ότι αυτό συνεπάγεται, ιδιαίτερα την περίοδο του καλοκαιριού όπου η κίνηση αυξάνεται.

Να σημειώσουμε πως η απόφαση λήφθηκε μετά από πρόταση/απόφαση  της Τοπικής Κοινότητας Αντιρρίου προς το κεντρικό Λιμεναρχείο Πατρών, καθώς η μη αποκατάσταση του δυτικού προβλήτα (έργο που έχει για χρόνια βαλτώσει)  κρίνεται, μετά από αυτοψία των αρμοδίων, επικίνδυνη για την  λειτουργία της πορθμειακής γραμμής.

Για αιφνιδιασμό κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Κοινοπραξία Ε/Γ-Ο/Γ ΣΑΛΑΜΙΝΟΣ, διαμαρτυρόμενη για τον αποκλεισμό του δυτικού προβλήτα, χωρίς προειδοποίηση, γεγονός που  προκαλεί σοβαρά προβλήματα στην  λειτουργία των φεριμπόουτ  Ρίου-Αντιρρίου.

Ζητά την παραχώρηση μιας δεύτερης θέσης πρόσδεσης και την άμεση αποκατάσταση των ζημιών. Ταυτόχρονα στην ανακοίνωση υπάρχει και η προειδοποίηση και για την διακοπή των δρομολογίων, με ότι αυτό συνεπάγεται την καλοκαιρινή περίοδο.

Αναφέρει συγκεκριμένα η ανακοίνωση:

ΠΡΟΣ: 1. ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ

ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ

ΥΝΑΝΠ/ΑΛΣ-ΕΛΑΚΤ/ΔΘΣ 1ο

ΚΛ ΠΑΤΡΑΣ – Α’ Λ/Τ ΡΙΟΥ

ΚΟΙΝ: Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Ναυτιλίας κο ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟ Ευάγγελο

ΘΕΜΑ: ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ Ε/Γ-Ο/Γ ΣΑΛΑΜΙΝΟΣ ΕΠΙ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ

Σχετ: 1. Το αριθ.πρωτ.531/06-6-25 έγγραφο ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ.

Η αριθ.πρωτ 47/10-6-25 επιστολή Κοινότητας Αντιρρίου.

Σε συνέχεια του σχετικού (1) εγγράφου, απευθυνόμαστε σε όλους τους αρμόδιους φορείς προκειμένου να λυθεί το σοβαρό πρόβλημα του αποκλεισμού του δυτικού προβλήτα Αντιρρίου ώστε να μη βρεθούμε εν μέσω καλοκαιριού στη δυσάρεστη κατάσταση της αναγκαστικής διακοπής των δρομολογίων στη γραμμή Ρίου- Αντιρρίου χωρίς να φέρουμε οποιαδήποτε ευθύνη. Η Κοινοπραξία Ε/Γ-Ο/Γ ΣΑΛΑΜΙΝΟΣ λειτουργεί με γνώμονα την ομαλή λειτουργία της γραμμής και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Η απόφαση αποκλεισμού του δυτικού προβλήτα Αντιρρίου χωρίς κάποια προηγούμενη συννενόηση ή κάποια προετοιμασία ώστε η προσαρμογή στη νέα κατάσταση να γίνει κατά το δυνατό ομαλότερα, προκάλεσε σημαντικά προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία της γραμμής, καθώς και στη διακίνηση επιβατών και οχημάτων.

Μας έχει δοθεί μόλις μία θέση στον εν λόγω προβλήτα ώστε να αποβιβάζονται και να επιβιβάζονται οι επιβάτες και τα οχήματα με αποτέλεσμα το δρομολόγιο να διαρκεί 35 λεπτά αντί των 20 λεπτών που διαρκούσε προηγουμένως. Κι αυτό διότι το πλοίο μας αναγκάζεται να περιμένει εν πλω μέχρι να αποπλεύσει το πλοίο που βρίσκεται ήδη στον μοναδικό προβλήτα. Αυτό σημαίνει δυσφήμιση της γραμμής και των υπηρεσιών που προσφέρουν τα πλοία μας καθώς οι επιβάτες αναγκάζονται να παρατείνουν την παραμονή τους εν πλω κατά περίπου διπλάσιο χρόνο. Οι διαμαρτυρίες που δεχόμαστε από το επιβατικό κοινό είναι καθημερινές για κάτι μάλιστα που δεν ευθύνεται η Κοινοπραξία μας.

Ζητούμε να μας δοθεί μία ακόμα θέση στον δυτικό προβλήτα Αντιρρίου για τον απόπλου και τον κατάπλου των πλοίων μας, έτσι ώστε να παραμείνει λειτουργική η γραμμή μέχρι να αποκατασταθούν οι ζημιές. Τέλος ζητούμε να επισπευθούν κατά το συντομότερο δυνατό οι τεχνικές εργασίες αποκατάστασης του δυτικού προβλήτα Αντιρρίου.

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων και βρισκόμαστε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση.

Ο Πρόεδρος της Κοινοπραξίας

Ιωάννης Βασιλειάδης

 

 

 

 

 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η γελοιογραφία της εβδομάδας

Published

on

By

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ναύπακτος: Παρέμβαση της ΕΚΠΟΙΖΩ για τα τραπεζοκαθίσματα

Published

on

By

Νέα Επιστολή προς τον Δήμο Ναυπακτίας έστειλε  η ΕΚΠΟΙΖΩ, με θέμα την παρεμπόδιση ομαλής κίνησης πολιτών/καταναλωτών λόγω της τοποθέτησης τραπεζοκαθισμάτων κ.τ.λ. σε κεντρικές οδούς της πόλης της Ναυπάκτου, καλώντας τον δήμο να λάβει τα απαραίτητα μέτρα.

Αναφέρει η επιστολή:

“ Επανερχόμαστε εκ νέου και σε συνέχεια της από 29/03/2024 Αίτησης -Καταγγελίας που σας αποστείλαμε και για την οποία ουδεμία απάντηση λάβαμε από τον Δήμο σας παρά μόνο από την Γενική Περιφέρεια Αστυνομίας -Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας και ειδικότερα την υπ αρ. 371/01-04-2024 απαντητική επιστολή με την οποία μας ενημερώνει μεταξύ άλλων ότι «διενεργήθηκαν οι αναγκαίοι έλεγχοι και βεβαιωθήκαν οι διαπιστωθείσες παραβάσεις».

Παρόλα αυτά, η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. συνεχίζει να δέχεται καταγγελίες από κατοίκους της πόλης της Ναυπάκτου και μετά από εξέταση του θέματος, διαπιστώνει ότι έχουν δημιουργηθεί προβλήματα στην καθημερινή ζωή των κατοίκων από αθέμιτες και καταχρηστικές πρακτικές που ακολουθούν επιτηδευματίες και έμποροι, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

Ειδικότερα σας αναφέρουμε ότι επί της οδού Κανναβού, η οποία τυγχάνει μία από τις πιο εμπορικές οδούς της πόλης της Ναυπάκτου, τραπεζοκαθίσματα τοποθετούνται άναρχα, stands πώλησης εμπορευμάτων και διαφημιστικές πινακίδες τοποθετούνται έμπροσθεν κατοικιών κλείνοντας ακόμα και τις εξώπορτες αυτών κ.ο.κ., μειώνοντας ταυτοχρόνως και το πλάτος του δρόμου, με αποτέλεσμα πολλές φορές να μην δύναται να το διασχίσει ούτε πεζός – πολλώ μάλλον ηλικιωμένος με κινητικά προβλήματα – ούτε κάποιο όχημα εκτάκτου ανάγκης, όπως ασθενοφόρο για να παραλάβει κάποιον ασθενή.

Η ανωτέρω κατάσταση έχει δυσχεράνει κατά πολύ την ποιότητα ζωής των κατοίκων, οι οποίοι πλέον αδυνατούν ανεμπόδιστα να διάγουν έστω την απλή καθημερινότητά τους. Σημειωτέον ότι στις καταγγελίες που έχουμε λάβει, υπάρχει πλήθος αναφορών ότι δεν πραγματοποιούνται οι απαραίτητοι έλεγχοι.

Επειδή σύμφωνα με τον κανονισμό του Δήμου Ναυπακτίας, ο οποίος ψηφίστηκε το έτος 2012 (αριθμ. απόφασης 156/2012) και τροποποιήθηκε το έτος 2013 (αριθμός απόφασης 5/2013 ορίζεται στο άρθρο 9 ότι: δεν επιτρέπεται η εκμίσθωση κοινοχρήστου χώρου από τον Δήμο για τοποθέτηση επαγγελματικού εξοπλισμού εάν

α) δεν απομένει ελεύθερη από κάθε είδους εμπόδια, ζώνη όδευσης, πλάτους 1,5 μ. τουλάχιστον για τη διέλευση πεζών στα πεζοδρόμια

β) 2,00 μ. τουλάχιστον (ενός μέτρου εκατέρωθεν του κεντρικού άξονα στους πεζόδρομους για τη διέλευση των πεζών και των προβλεπομένων στο άρθρο 9 οχημάτων.

Επειδή η συγκεκριμένη συμπεριφορά των επιτηδευματιών και εμπόρων συνιστά καταστρατήγηση του ως άνω κανονισμού, καθότι, αφενός δημιουργεί προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών που διαβιούν στην πόλη, αλλά και των επισκεπτών αυτής, αφετέρου δεν διασφαλίζει ασφαλείς συνθήκες για την κυκλοφορία των πεζών και των ευάλωτων ομάδων.

Επειδή η οικεία Δημοτική Αρχή, δια των ελεγκτικών μηχανισμών της, είναι υπεύθυνη για την τήρηση του κανονισμού, προκειμένου να διασφαλίζεται η τήρηση της νομιμότητας και κατ’ επέκταση η βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Κατόπιν των ανωτέρω, ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ

  1. Να επανελέγξετε την ως άνω περιγραφόμενη κατάσταση
  2. Να επιβάλλετε την νομιμότητα με βάση την νομοθεσία και τήρηση του ως άνω κανονισμού
  3. Να επιβάλλετε κυρώσεις σε περίπτωση μη άμεσης συμμόρφωσης
  4. Να μας ενημερώσετε για την επιβολή προστίμων στις εν λόγω επιχειρήσεις

Με ρητή επιφύλαξη παντός νόμιμου δικαιώματός μας Αναμένουμε το συντομότερο την απάντησή σας.

Με εκτίμηση,

Γραφείο Νομικής Προστασίας Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.”

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Πολίτες ζητούν οικονομική στήριξη από τον Δήμο Ναυπακτίας για  νομικές ενέργειες κατά των νέων αιολικών έργων

Published

on

By

Με κοινό αίτημα που κατατέθηκε στις 11 Ιουλίου 2025 στον Δήμο Ναυπακτίας, δύο Κινήσεις Πολιτών ζητούν την άμεση οικονομική υποστήριξη του Δήμου για την άσκηση εξειδικευμένων νομικών ενεργειών κατά των σχεδιαζόμενων έργων εγκατάστασης αιολικών σταθμών στις θέσεις Αγναντάκι και Καστρουμάς.

Τα επίμαχα έργα βρίσκονται σε εξαιρετικά μικρή απόσταση από κατοικημένους οικισμούς και ευαίσθητες περιοχές, ενώ περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, μονάδα αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρίες λιθίου εντός δασικής έκτασης, η οποία ενέχει τεκμηριωμένους κινδύνους έκρηξης ή πυρκαγιάς. Συγκεκριμένα, οι ανεμογεννήτριες στο Αγναντάκι τοποθετούνται μόλις 754 μέτρα από τον οικισμό Ριγάνι, ενώ στη θέση Καστρουμάς η εγγύτερη απόσταση από τον οικισμό Συκιά είναι 553 μέτρα.

Παρά την αρνητική γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου και την κατάθεση 464 υπογραφών πολιτών της Ναυπακτίας και εύρυτερα με τεκμηριωμένες αντιρρήσεις, μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει ουσιαστική νομική αντίδραση και για τις δύο περιπτώσεις ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Το αίτημα καλεί τον Δήμο να αναθέσει τις υποθέσεις σε δικηγόρο με εξειδίκευση στο περιβαλλοντικό δίκαιο, ακολουθώντας επιτυχημένα παραδείγματα άλλων Δήμων της περιοχής, όπως αυτό της Μακρακώμης, όπου η νομική προσφυγή είχε ως αποτέλεσμα την ακύρωση περιβαλλοντικής άδειας λόγω παραβάσεων.

Η Ναυπακτία, η πλέον πιο επιβαρυμένη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας με 94 εγκατεστημένες ανεμογεννήτριες, απειλείται με περαιτέρω κορεσμό από τον σχεδιασμό 141 νέων ανεμογεννητριών, έργων αποθήκευσης, μικρών υδροηλεκτρικών και αντλησιοταμίευσης. Η σωρευτική αυτή επιβάρυνση καθιστά επιτακτική την ανάγκη για άμεση, αποτελεσματική και μακροπρόθεσμη στρατηγική υπεράσπισης της τοπικής βιωσιμότητας.

Οι πολίτες καλούν τον Δήμο να σταθεί θεσμικά αρωγός σε αυτή τη νόμιμη και τεκμηριωμένη διεκδίκηση, αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο στην υπεράσπιση του περιβάλλοντος, της υγείας και της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Ναυπακτίας.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ