Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αντ. Φραγκος: “Το τολμήσαμε, το σχεδιάσαμε και το πετύχαμε”

Published

on

Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών των αδειοδοτήσεων και μετά από «τσουνάμι» επώνυμων και ανώνυμων καταγγελιών, η πλωτή εξέδρα πρόσδεσης τουριστικών σκαφών βρίσκεται πλέον στην θέση της, έξω από το λιμάνι της Ναυπάκτου.  Για το ιστορικό της απόφασης αλλά και τα όσα συνέβησαν όλο το προηγούμενο διάστημα, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου Αντώνης Φράγκος, όπως είχε υποσχεθεί σε πρόσφατη τοποθέτησή του για το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, καταγράφει σε ανακοίνωσή του. Αναφέρει σε αυτή, με τον τίτλο: “Ολοκλήρωση διαδικασιών για τοποθέτηση πλωτής εξέδρας στο Λιμάνι Ναυπάκτου”:

 

«Πολλά ερωτήματα έχουν δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα σχετικά με την τοποθέτηση της πλωτής εξέδρας έξω από το Λιμάνι της Ναυπάκτου. Τώρα πλέον που όλες οι διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί προς μεγάλη απογοήτευση κάποιων, πρέπει κάποια πράγματα να ειπωθούν για να γίνει κατανοητό το μέγεθος του εγχειρήματος αλλά και οι λόγοι – παρεμβάσεις που οδήγησαν σε όλες αυτές τις καθυστερήσεις.

Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε την Διοίκηση του ΔΛΤΝ ασχοληθήκαμε με το ζήτημα της επέκτασης του ήδη υπάρχοντος τσιμεντένιου προβλήτα με σκοπό αφενός μεν τον ελλιμενισμό σκαφών, αφετέρου δε την αντιμετώπιση του φαινομένου της προσάμμωσης του Λιμανιού. Αν και πολλές ήταν οι «κασσάνδρες» που διακήρυσσαν ότι αυτό το έργο δεν πρόκειται ποτέ να προχωρήσει εμείς το τολμήσαμε.

Η αρχική πρόταση του ΔΛΤΝ η οποία προτάθηκε στην Εφορεία Αιτ/νίας και Λευκάδος (ΕΦΑΑΙΤΛ) προέβλεπε την κατασκευή μόνιμης εξέδρας επί πασσάλων με υποθαλλάσιους κυματοθραύστες μπροστά από τον τσιμεντένιο προβλήτα σε σχήμα Γ, μήκους 28μ. και με βραχίονα 77μ, προτάσσοντας πρωτίστως την προστασία του λιμένα με τον υποθαλάσσιο κυματοθραύστη και δευτερευόντως τον ελλιμενισμό σκαφών.

Στις αλλεπάλληλες  συσκέψεις  με την  ΕΦΑΑΙΤΛ,  το   Δήμο Ναυπακτίας, και την Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων, προέκυψαν ζητήματα σχετικά με την μονιμότητα του έργου, καθώς εκφράστηκαν σοβαροί προβληματισμοί και επιφυλάξεις, αφού θεωρήθηκε ότι λόγω της κλίμακας και της μονιμότητας του έργου, οι επεμβάσεις ήταν μεγάλες. Επιπλέον θεωρήθηκε ότι  αλλοιωνόταν ο χαρακτήρας του κλειστού λιμένα της Ναυπάκτου, τον οποίο διατηρεί από την αρχαιότητα έως και σήμερα.

Ως εκ τούτου η ΕΦΑΑΙΤΛ ζήτησε πλήρη μελέτη, τεκμηριωμένη ως προς τις επεμβάσεις και τους προβληματισμούς που εξέθεσε, ενώ κατ’ επανάληψη υπογράμμισε ότι θα διαβιβάσει το θέμα για την κατά νόμο γνωμοδότηση στο αρμόδιο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, καθώς το Λιμάνι της Ναυπάκτου είναι χαρακτηρισμένο ως «μείζονος σημασίας μνημείο».

Το ζήτημα αυτό συζητήθηκε με την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων και την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων, η οποία πραγματοποίησε και αυτοψία στο λιμάνι. Σημειώνεται δε ότι διενεργήθηκε και υποθαλάσσια αυτοψία προκειμένου να αποφανθεί.

Μετέπειτα το ΔΛΤΝ κατόπιν συστάσεων πρότεινε την κατασκευή μικρότερης εξέδρας σε σχήμα Τ, όπως αποτυπώνεται στη κάτωθι φωτογραφία:

Η νέα πρόταση συζητήθηκε με την ΕΦΑΑΙΤΛ, η οποία προφορικώς μας επεσήμανε ότι δεν συμφωνεί με οποιαδήποτε μόνιμη κατασκευή έξωθεν του Λιμένα Ναυπάκτου εκφράζοντας δε την άποψη ότι και το ΚΑΣ δεν θα συμφωνήσει.

Υπό τα δεδομένα αυτά  καταθέσαμε εξαρχής νέα πρόταση για τοποθέτηση προσωρινής πλωτής εξέδρας (6μηνης χρήσης) μήκους 36μ και πλάτους 2,40 έξωθεν του Λιμένα και σε συνέχεια του υπάρχοντος προβλήτα. Σημειώνεται ότι το νομικό πλαίσιο για εποχικές πλωτές εξέδρες θεσπίσθηκε το 2016. Για την πρόταση αυτή υπήρξε συστράτευση όλων των παρατάξεων, ομόφωνη απόφαση του ΔΣ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου αλλά και του Δημοτικού Συμβουλίου, το οποίο ομόφωνα ενέκρινε την χρηματοδότηση του εργου.

Ενώ λοιπόν η εξέδρα αυτή είναι εποχικής χρήσης και ο νόμος προβλέπει συνοπτικές διαδικασίες για την τοποθέτηση της (όπως γνωμοδότηση εντός 20 ημερών από το Υπουργείο Τουρισμού), λάβαμε για την τοποθέτηση της τις εξής αδειοδοτήσεις – γνωμοδοτήσεις, αφορά πολλές φορές παρασταθήκαμε στα αρμόδια Υπουργεία και Συμβούλια των σχετικών οργάνων:

  1. Θετική γνωμοδότηση από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων
  2. Θετική γνωμοδότηση από την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Δυτικής Ελλάδος
  3. Έγκριση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ)
  4. Έγκριση από τον Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ)
  5. Έγκριση από το Υπουργείο Πολιτισμού, την οποία υπογράφει η Υπουργός Πολιτισμού κ. Κονιόρδου
  6. Σύμφωνη γνώμη από το Λιμεναρχείο
  7. Έγκριση από το Τμήμα Λιμενικών Υποδομών του Υπουργείου Ναυτιλίας
  8. Έγκριση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Τουρισμού κ. Τζιάλλα
  9. Έγκριση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας κ. Λαμπρίδη

Για την ολοκλήρωση των δυο τελευταίων σταδίων της αδειοδότησης, ήτοι την έγκριση από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Τουρισμού σημαντική ήταν η βοήθεια από τους Βουλευτές του νομού μας κ. Γεώργιο Βαρεμένο και κ. Δημήτριο Κωνσταντόπουλο, όπως και του πολιτευτή Σταύρου Καραγκούνη τους οποίους και ευχαριστούμε.

Επίσης ιδιαίτερα θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Υπουργό Τουρισμού κα. Έλενα Κουντουρά, η οποία ασχολήθηκε προσωπικά με το θέμα.

Βέβαια στο σημείο αυτό δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και όλους αυτούς οι οποίοι επωνύμως, αλλά και ανωνύμως έκαναν ότι μπορούσαν προκειμένου η πλωτή εξέδρα να μην τοποθετηθεί. Δεκάδες καταγγελίες τηλεφωνικές αλλά και έγγραφες (ενδεικτικά αναφέρων 15 τηλεφωνικές καταγγελίες σε μια ημέρα!!!) κατέκλυσαν τις Υπηρεσίες το τελευταίο διάστημα (Υπουργείο Ναυτιλίας, Υπουργείο Τουρισμού, Υπουργείο Πολιτισμού, Λιμεναρχείο κ.α.) προκειμένου να μην λειτουργήσει η εξέδρα. Πιο πρόσφατη είναι η καταγγελία σχετικά με την νομιμότητα της τσιμεντένιας εξέδρας έξω από το Λιμάνι, η οποία υφίσταται εδώ και δεκαετίες!!!

Όλοι εσείς, οι οποίοι «κόπτεσθαι» για το μέλλον αυτού του τόπου, εξυπηρετώντας μικροπολιτικές και μικροσυμφέροντα το μόνο που πετύχατε ήταν να καθυστερήσετε το αυτονόητο, το οποίο αποτελούσε πάγιο αίτημα της κοινωνίας τις τελευταίες δεκαετίες.

Κύριοι λυπάμαι αλλά αποτύχατε. Η εξέδρα θα παραμείνει μέχρι τον Δεκέμβριο 2018 στο Λιμάνι και θα επανατοποθετηθεί για χρονικό διάστημα από τον Απρίλιο εως τον Σεπτέμβριο 2019. Το τολμήσαμε, το σχεδιάσαμε και το πετύχαμε».

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κατάλληλες για κολύμβηση Ψανή και Γρίμποβο

Published

on

By

Σύμφωνα με το Πιστοποιητικό Αναλύσεων Θαλασσινού Νερού από το Εργαστήρι Υγιεινής της Ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών οι  παραλίες Γρίμποβο και Ψανή Ναυπάκτου, κρίνονται κατάλληλες για κολύμβηση.

Η δειγματοληψία πραγματοποιήθηκε την 1η Ιουλίου 2024 και σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι τιμές των αναλύσεων κινούνται εντός των επιτρεπτών ορίων ως προς την καταλληλότητα και χρήση των υδάτων για κολύμβηση.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Συστάσεις και πρόστιμα από τον Δήμο για τις παράνομες αφισοκολλήσεις

Published

on

By

Αυστηρή σύσταση απευθύνεται, για ακόμη μία φορά, από τον Δήμο Ναυπακτίας και τις αρμόδιες υπηρεσίες σε φορείς, πολιτιστικούς συλλόγους και ιδιώτες που προβαίνουν σε παράνομες αφισοκολλήσεις.

Παρά το γεγονός ότι, η κατάσταση στην πόλη της Ναυπάκτου καταγράφεται ως αισθητά βελτιωμένη, οι υπηρεσίες συνεχίζουν να εντοπίζουν περιπτώσεις ρύπανσης σε κοινόχρηστους χώρους.

Ως εκ τούτου, επισημαίνεται ότι, ο Δήμος Ναυπακτίας θα συνεχίζει να επιδεικνύει, σταθερά, μηδενική ανοχή απέναντι σε όσους παρανομούν, με την επιβολή των προβλεπόμενων εκ του νόμου διοικητικών προστίμων.

Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό από όλους ότι, η παράνομη αφισοκόλληση επιβαρύνει πρωτίστως το περιβάλλον ουσιαστικά και οπτικά, ενώ πρόκειται πλέον για έναν παρωχημένο τρόπο προβολής και επικοινωνίας.

Όσοι επιθυμούν να τοποθετήσουν ενημερωτικό υλικό σε δημόσιο χώρο, μπορούν να το πράξουν αποκλειστικά και μόνο στους πίνακες ανακοινώσεων που βρίσκονται σε κεντρικά σημεία της πόλης, τηρώντας απαρέγκλιτα τον Κανονισμό Καθαριότητας του Δήμου.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ενωτική πρωτοβουλία: «Η διασπάθιση και το χνούδι»

Published

on

By

“Με έκπληξη έπεσε στην αντίληψή μας η πρόσφατη Απόφαση του Δημάρχου Ναυπακτίας Β. Γκίζα με τον αριθμό 324/2024 για την απευθείας ανάθεση προμήθειας φωτοτυπικού χαρτιού.

Για να προλάβουμε παρεξηγήσεις, η ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ συμφωνεί επί της αρχής κάποιες προμήθειες του Δήμου να γίνονται από την τοπική αγορά, με την προϋπόθεση να υπάρχει εναλλαγή των προμηθευτών. Άλλωστε αυτή τη διαδικασία τηρήσαμε και εμείς κατά τη θητεία μας. Δεν μπορεί όμως αυτή η προτίμηση να αποτελεί δικαιολογία για διασπάθιση του χρήματος του Δημότη, ούτε να προτιμάται κατά κανόνα ο ίδιος προμηθευτής όπως συμβαίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Για να προλάβουμε και τις πιθανές δικολαβίστικες διαστρεβλώσεις που συχνά χρησιμοποιεί ο Β. Γκίζας, ξεκαθαρίζουμε πως στην ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ πιστεύουμε πως οι απευθείας αναθέσεις είναι απολύτως νόμιμες και, αποτελούν χρήσιμο εργαλείο στα χέρια ενός δημόσιου λειτουργού. Όχι όμως σε περιπτώσεις προγραμματισμένων προμηθειών, όπως είναι το φωτοτυπικό χαρτί. Οι ανάγκες του Δήμου σε χαρτί είναι γνωστές εκ των προτέρων, άρα δεν υπάρχει κάποια επείγουσα ή έκτακτη ανάγκη που να δικαιολογεί την απευθείας ανάθεση. Σε τέτοιες περιπτώσεις ταιριάζει καλύτερα η διενέργεια διαγωνισμού. Αλλά ακόμα και αν προτιμηθεί η διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, ο Δήμαρχος οφείλει να έχει την ευσυνειδησία να μην την μετατρέπει σε ευκαιρία για ασύμφορες προμήθειες. Ασύμφορες για τον Δημότη και τον Δήμο, εννοείται.

Ας δούμε αναλυτικά τα γεγονότα:

  • Συνολικά το τίμημα της απευθείας ανάθεσης αγγίζει τα 18.000 €, ένα ποσό δηλαδή σημαντικό, ειδικά την εποχή που η Αρχή Γκίζα έχει κάνει σημαία την έλλειψη χρημάτων. Όπως θα δείτε παρακάτω όμως, η έλλειψη αυτή δεν αγγίζει τις απευθείας αναθέσεις και προμήθειες.
  • Ο προμηθευτής είναι ο ίδιος από τον οποίο έχουν γίνει απευθείας προμήθειες χαρτιού Α4 τα τελευταία χρόνια, πάντα με απόφαση του Β. Γκίζα.
  • Το 2021 η απευθείας ανάθεση έγινε με τιμή 3,97€ ανά πακέτο 500 φύλλων χαρτιού. Το 2023 και το 2024 η τιμή αυτή εκτοξεύτηκε στα 7,20€ ανά πακέτο.
  • Δεν υπάρχει καμία ειδική τεχνική περιγραφή ή άλλη προδιαγραφή που να αφορά την ποιότητα ή κατηγορία του προς προμήθεια χαρτιού. Όποιο χαρτί Α4 και να εμφανίσει ο προμηθευτής, είναι τυπικά σύμφωνος με τις απαιτήσεις του Δήμου.

Συνοψίζοντας, ο Β. Γκίζας με απόφαση που υπογράφει προσωπικά, αποφασίζει να διαθέσει ο Δήμος 18.000€ για να αγοράσει χαρτί αγνώστων προδιαγραφών, με τιμή αυξημένη πάνω από 80%.

Για την ιστορία, έχουμε στα χέρια μας επίσημη και δεσμευτική προσφορά από επαγγελματία του Δήμου μας, με την τιμή των 3,79€ ανά πακέτο χαρτιού Α4, ίδιας μάρκας. Τιμή χαμηλότερη κατά 47%. Περίπου μισή τιμή! Η διαφορά στο σύνολο αγγίζει τα 8.500€… Ποσό που δαπανά ο Δήμος χωρίς να λαμβάνει τίποτα.

Όταν, στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ρώτησα τον Β. Γκίζα γιατί κάνει απευθείας ανάθεση και γιατί το χαρτί είναι τόσο ακριβό, μας απάντησε «για να μην αφήνει χνούδι στα μηχανήματα».

Επειδή πιστεύουμε στην υιοθέτηση των βέλτιστων πρακτικών που ακολουθούν άλλοι Δήμοι, ας δούμε την ίδια ώρα τι κάνουν.

  • Ο Δήμος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου επιλέγει να διενεργήσει διαγωνισμό για παρόμοιο ποσό, με χρήση της πλατφόρμας του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών ∆ημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.∆Η.Σ). Η ανάθεση γίνεται με το κριτήριο της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει τιμής. Φυσικά υπάρχουν τεχνικές προδιαγραφές που αφορούν διαστάσεις, βάρος και συσκευασία. Συγκεκριμένα προβλέπει μεταξύ άλλων «Να μην αφήνει χνούδι κατά την έξοδο του από αυτά (σσ. μηχανήματα), να βγαίνει χωρίς καμπυλότητες».
  • Ο Δήμος Θέρμου επιλέγει την απευθείας προμήθεια μικρότερων ποσοτήτων με τιμή σημαντικά χαμηλότερη, αφού αυτή αγγίζει τα 5,58€ ανά πακέτο, τιμή περίπου 25% φθηνότερη. Δηλαδή ακόμα και από τον μικρό Δήμο Θέρμου που μοιραία προμηθεύεται μικρότερες ποσότητες. Ο Β. Γκίζας αναθέτει 30% πιο ακριβά. Καταλαβαίνουμε στα 18.000 μιλάμε για περίπου 5.000 ακριβότερα.

Όταν λοιπόν ο Δήμαρχος Ναυπακτίας επιλέγει να αγοράζει σε τιμή ρεκόρ αναλώσιμα είδη χωρίς προδιαγραφές και χωρίς διαγωνισμό, την ώρα που γειτονικοί Δήμοι προμηθεύονται το ίδιο υλικό σε τιμές χαμηλότερες και με σαφείς προδιαγραφές, πως να μην μιλάμε για διασπάθιση δημοτικού χρήματος;

Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο χρησιμοποιήσαμε τον όρο «διασπάθιση». Η πλευρά του Δημάρχου εξανέστη, αφήνοντας αιχμές για συκοφαντία. Ανατρέξαμε στο λεξικό της νέας Ελληνικής γλώσσας του Μπαμπινιώτη. Στο λήμμα διασπάθιση υπάρχει η ερμηνεία «ξοδεύω απερίσκεπτα και χωρίς φειδώ». Πως αλλιώς κύριε Γκίζα μπορεί να χαρακτηριστεί η απευθείας ανάθεση σε τιμές αστρονομικές;

Βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που ο Β. Γκίζας δείχνει τάσεις διασπάθισης. Κανένας δεν έχει ξεχάσει τις «χρυσές» καρδιές για την ανακύκλωση των καπακιών των πλαστικών μπουκαλιών, ούτε τα πανάκριβα τάμπλετ που χορηγήθηκαν στα σχολεία στο τέλος της πανδημίας. Πρόκειται για επαναλαμβανόμενο μοτίβο και όχι «στιγμιαίο λάθος».

Σε κάθε περίπτωση, η ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ έχει δεσμευτεί για την προφύλαξη του κοινού συμφέροντος. Ως πλειοψηφία το πράξαμε με διάφανη διαχείριση των οικονομικών του Δήμου Ναυπακτίας. Ως Αντιπολίτευση επαγρυπνούμε και αναδεικνύουμε τέτοιες κακές πρακτικές ελπίζοντας ο Β. Γκίζας να βάλει φρένο σε τέτοιες πρακτικές.”

Το Γραφείο Τύπου της

ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ