Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αντ. Φραγκος: “Το τολμήσαμε, το σχεδιάσαμε και το πετύχαμε”

Published

on

Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών των αδειοδοτήσεων και μετά από «τσουνάμι» επώνυμων και ανώνυμων καταγγελιών, η πλωτή εξέδρα πρόσδεσης τουριστικών σκαφών βρίσκεται πλέον στην θέση της, έξω από το λιμάνι της Ναυπάκτου.  Για το ιστορικό της απόφασης αλλά και τα όσα συνέβησαν όλο το προηγούμενο διάστημα, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου Αντώνης Φράγκος, όπως είχε υποσχεθεί σε πρόσφατη τοποθέτησή του για το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, καταγράφει σε ανακοίνωσή του. Αναφέρει σε αυτή, με τον τίτλο: “Ολοκλήρωση διαδικασιών για τοποθέτηση πλωτής εξέδρας στο Λιμάνι Ναυπάκτου”:

 

«Πολλά ερωτήματα έχουν δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα σχετικά με την τοποθέτηση της πλωτής εξέδρας έξω από το Λιμάνι της Ναυπάκτου. Τώρα πλέον που όλες οι διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί προς μεγάλη απογοήτευση κάποιων, πρέπει κάποια πράγματα να ειπωθούν για να γίνει κατανοητό το μέγεθος του εγχειρήματος αλλά και οι λόγοι – παρεμβάσεις που οδήγησαν σε όλες αυτές τις καθυστερήσεις.

Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε την Διοίκηση του ΔΛΤΝ ασχοληθήκαμε με το ζήτημα της επέκτασης του ήδη υπάρχοντος τσιμεντένιου προβλήτα με σκοπό αφενός μεν τον ελλιμενισμό σκαφών, αφετέρου δε την αντιμετώπιση του φαινομένου της προσάμμωσης του Λιμανιού. Αν και πολλές ήταν οι «κασσάνδρες» που διακήρυσσαν ότι αυτό το έργο δεν πρόκειται ποτέ να προχωρήσει εμείς το τολμήσαμε.

Η αρχική πρόταση του ΔΛΤΝ η οποία προτάθηκε στην Εφορεία Αιτ/νίας και Λευκάδος (ΕΦΑΑΙΤΛ) προέβλεπε την κατασκευή μόνιμης εξέδρας επί πασσάλων με υποθαλλάσιους κυματοθραύστες μπροστά από τον τσιμεντένιο προβλήτα σε σχήμα Γ, μήκους 28μ. και με βραχίονα 77μ, προτάσσοντας πρωτίστως την προστασία του λιμένα με τον υποθαλάσσιο κυματοθραύστη και δευτερευόντως τον ελλιμενισμό σκαφών.

Στις αλλεπάλληλες  συσκέψεις  με την  ΕΦΑΑΙΤΛ,  το   Δήμο Ναυπακτίας, και την Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων, προέκυψαν ζητήματα σχετικά με την μονιμότητα του έργου, καθώς εκφράστηκαν σοβαροί προβληματισμοί και επιφυλάξεις, αφού θεωρήθηκε ότι λόγω της κλίμακας και της μονιμότητας του έργου, οι επεμβάσεις ήταν μεγάλες. Επιπλέον θεωρήθηκε ότι  αλλοιωνόταν ο χαρακτήρας του κλειστού λιμένα της Ναυπάκτου, τον οποίο διατηρεί από την αρχαιότητα έως και σήμερα.

Ως εκ τούτου η ΕΦΑΑΙΤΛ ζήτησε πλήρη μελέτη, τεκμηριωμένη ως προς τις επεμβάσεις και τους προβληματισμούς που εξέθεσε, ενώ κατ’ επανάληψη υπογράμμισε ότι θα διαβιβάσει το θέμα για την κατά νόμο γνωμοδότηση στο αρμόδιο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, καθώς το Λιμάνι της Ναυπάκτου είναι χαρακτηρισμένο ως «μείζονος σημασίας μνημείο».

Το ζήτημα αυτό συζητήθηκε με την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων και την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων, η οποία πραγματοποίησε και αυτοψία στο λιμάνι. Σημειώνεται δε ότι διενεργήθηκε και υποθαλάσσια αυτοψία προκειμένου να αποφανθεί.

Μετέπειτα το ΔΛΤΝ κατόπιν συστάσεων πρότεινε την κατασκευή μικρότερης εξέδρας σε σχήμα Τ, όπως αποτυπώνεται στη κάτωθι φωτογραφία:

Η νέα πρόταση συζητήθηκε με την ΕΦΑΑΙΤΛ, η οποία προφορικώς μας επεσήμανε ότι δεν συμφωνεί με οποιαδήποτε μόνιμη κατασκευή έξωθεν του Λιμένα Ναυπάκτου εκφράζοντας δε την άποψη ότι και το ΚΑΣ δεν θα συμφωνήσει.

Υπό τα δεδομένα αυτά  καταθέσαμε εξαρχής νέα πρόταση για τοποθέτηση προσωρινής πλωτής εξέδρας (6μηνης χρήσης) μήκους 36μ και πλάτους 2,40 έξωθεν του Λιμένα και σε συνέχεια του υπάρχοντος προβλήτα. Σημειώνεται ότι το νομικό πλαίσιο για εποχικές πλωτές εξέδρες θεσπίσθηκε το 2016. Για την πρόταση αυτή υπήρξε συστράτευση όλων των παρατάξεων, ομόφωνη απόφαση του ΔΣ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου αλλά και του Δημοτικού Συμβουλίου, το οποίο ομόφωνα ενέκρινε την χρηματοδότηση του εργου.

Ενώ λοιπόν η εξέδρα αυτή είναι εποχικής χρήσης και ο νόμος προβλέπει συνοπτικές διαδικασίες για την τοποθέτηση της (όπως γνωμοδότηση εντός 20 ημερών από το Υπουργείο Τουρισμού), λάβαμε για την τοποθέτηση της τις εξής αδειοδοτήσεις – γνωμοδοτήσεις, αφορά πολλές φορές παρασταθήκαμε στα αρμόδια Υπουργεία και Συμβούλια των σχετικών οργάνων:

  1. Θετική γνωμοδότηση από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων
  2. Θετική γνωμοδότηση από την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Δυτικής Ελλάδος
  3. Έγκριση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ)
  4. Έγκριση από τον Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ)
  5. Έγκριση από το Υπουργείο Πολιτισμού, την οποία υπογράφει η Υπουργός Πολιτισμού κ. Κονιόρδου
  6. Σύμφωνη γνώμη από το Λιμεναρχείο
  7. Έγκριση από το Τμήμα Λιμενικών Υποδομών του Υπουργείου Ναυτιλίας
  8. Έγκριση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Τουρισμού κ. Τζιάλλα
  9. Έγκριση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας κ. Λαμπρίδη

Για την ολοκλήρωση των δυο τελευταίων σταδίων της αδειοδότησης, ήτοι την έγκριση από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Τουρισμού σημαντική ήταν η βοήθεια από τους Βουλευτές του νομού μας κ. Γεώργιο Βαρεμένο και κ. Δημήτριο Κωνσταντόπουλο, όπως και του πολιτευτή Σταύρου Καραγκούνη τους οποίους και ευχαριστούμε.

Επίσης ιδιαίτερα θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Υπουργό Τουρισμού κα. Έλενα Κουντουρά, η οποία ασχολήθηκε προσωπικά με το θέμα.

Βέβαια στο σημείο αυτό δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και όλους αυτούς οι οποίοι επωνύμως, αλλά και ανωνύμως έκαναν ότι μπορούσαν προκειμένου η πλωτή εξέδρα να μην τοποθετηθεί. Δεκάδες καταγγελίες τηλεφωνικές αλλά και έγγραφες (ενδεικτικά αναφέρων 15 τηλεφωνικές καταγγελίες σε μια ημέρα!!!) κατέκλυσαν τις Υπηρεσίες το τελευταίο διάστημα (Υπουργείο Ναυτιλίας, Υπουργείο Τουρισμού, Υπουργείο Πολιτισμού, Λιμεναρχείο κ.α.) προκειμένου να μην λειτουργήσει η εξέδρα. Πιο πρόσφατη είναι η καταγγελία σχετικά με την νομιμότητα της τσιμεντένιας εξέδρας έξω από το Λιμάνι, η οποία υφίσταται εδώ και δεκαετίες!!!

Όλοι εσείς, οι οποίοι «κόπτεσθαι» για το μέλλον αυτού του τόπου, εξυπηρετώντας μικροπολιτικές και μικροσυμφέροντα το μόνο που πετύχατε ήταν να καθυστερήσετε το αυτονόητο, το οποίο αποτελούσε πάγιο αίτημα της κοινωνίας τις τελευταίες δεκαετίες.

Κύριοι λυπάμαι αλλά αποτύχατε. Η εξέδρα θα παραμείνει μέχρι τον Δεκέμβριο 2018 στο Λιμάνι και θα επανατοποθετηθεί για χρονικό διάστημα από τον Απρίλιο εως τον Σεπτέμβριο 2019. Το τολμήσαμε, το σχεδιάσαμε και το πετύχαμε».

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εκλογή δημάρχου από την πρώτη Κυριακή και με multiple-choice

Published

on

By

Η εκλογή δημάρχου από την πρώτη Κυριακή και με το σύστημα των πολλαπλών επιλογών είναι οριστικό και θα ισχύσει από τις επόμενες εκλογές του 2027.

Αυτό άφησε να εννοηθεί ο υπουργός Εσωτερικών Θ. Λιβάνιος, αν και όπως είπε αυτή αποτελεί πρόταση του υπουργείου Εσωτερικών. Μάλιστα επικαλέστηκε την κοινή συνεδρίαση των ΔΣ ΚΕΔΕ και ΕΝΠΕ την ερχόμενη Δευτέρα, όπου αναμένεται να τεθεί και να συζητηθεί το νέο σύστημα εκλογής.

Ο κ. Λιβάνιος εξήγησε ότι σε κάθε ψηφοδέλτιο εκτός από το όνομα του υποψήφιου δημάρχου και των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων μιας παράταξης θα υπάρχουν και τα ονόματα όλων των άλλων παρατάξεων και ο ψηφοφόρος θα έχει τη δυνατότητα εκτός από την πρώτη του επιλογή να κάνει και μια δεύτερη, η οποία θα προσμετράται αν η παράταξή του δεν προκριθεί στην πρώτη ή στη δεύτερη θέση.

Επίσης είπε ότι το κατώφλι για την εκλογή δημάρχου από την πρώτη κατανομή θα παραμείνει περίπου στο 43%. Δικαιολογώντας την απόφαση για την αλλαγή του εκλογικού συστήματος ο κ. Λιβάνιος επικαλέστηκε τα υψηλά ποσοστά αποχής που παρουσιάζονται στον δεύτερο γύρο και την ανούσια, όπως είπε, ταλαιπωρία των πολιτών.

Ανέφερε επίσης ότι μέχρι το 2028 υπάρχει επαρκής χρόνος έτσι ώστε οι ψηφοφόροι να κατανοήσουν το νέο εκλογικό σύστημα.

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΓΕΦΥΡΑ: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω συντήρησης

Published

on

By

Για τη 2η φάση βαριάς συντήρησης του νοτίου αρμού της κύριας Γέφυρας στο Ρίο από την Τετάρτη 23/04/2025.

  • Ολοκληρώθηκε πριν την έξοδο του Πάσχα η 1ηφάση εργασιών βαριάς συντήρησης στον αρμό διαστολής Τ0.
  • Μακράς διαρκείας κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την ασφαλή διέλευση οχημάτων και την ταχεία ολοκλήρωση των εργασιών.
  • Περιορισμοίστη διέλευση υπερμεγεθών οχημάτων ολικού πλάτους άνω των 3,25μ.

Στο πλαίσιο της συνεχούς και υποδειγματικής συντήρησης της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» εξειδικευμένο προσωπικό της Παραχωρησιούχου εταιρείας και της γερμανικής εταιρείας Maurer Söhne που έχει κατασκευάσει τους μεγαλύτερους σε παγκόσμιο επίπεδο αρμούς συστολο- διαστολών της Γέφυρας, θα ξεκινήσει την Τετάρτη 23/04/2025 την 2η φάση των εργασιών βαριάς συντήρησης, στον αρμό Τ0 (νότιος αρμός, Ρίο) του κυρίως καταστρώματος της Γέφυρας.

Υπενθυμίζεται ότι οι 2 αρμοί είναι σχεδιασμένοι για να παραλάβουν και μετακινήσεις για τον σεισμό σχεδιασμού.

Για την υλοποίηση αυτών των εργασιών και την ασφάλεια των διερχομένων οχημάτων και του προσωπικού, απαιτείται η εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων μακράς διαρκείας, όπως έγινε σε όλη την διάρκεια του 2024 που πραγματοποιήθηκαν εργασίες βαριάς συντήρησης στον αρμό Τ5 (Αντίρριο).

Από την Τετάρτη 23/4/2025 και για χρονικό διάστημα περίπου 8 εβδομάδων θα εφαρμοστούν οι εξής κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, για την 2η φάση των εργασιών.

Τοπικός αποκλεισμός αριστερής λωρίδας και στις δύο κατευθύνσεις-

Ταυτόχρονος αποκλεισμός των αριστερών λωρίδων και των δυο ρευμάτων κυκλοφορίας:

  1. Στην κατεύθυνση από Αντίρριο προς Ρίο, κλείνει η αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας από την Χ.Θ. 2+540Ρ έως την Χ.Θ. 1+820Ρ
  2. Στην κατεύθυνση από Ρίο προς Αντίρριο, κλείνει η αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας από Χ.Θ. 1+670Α έως την Χ.Θ. 2+070Α

Καθώς η εκτέλεση των συγκεκριμένων εργασιών εξαρτάται και από τις καιρικές συνθήκες δύναται να μεταβληθούν οι ανωτέρω χρονικές περίοδοι εκτέλεσής τους. Για οποιαδήποτε μεταβολή θα υπάρξει έγκαιρη ενημέρωση.

 ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Καθ’ όλη τη διάρκεια των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, θα ισχύουν περιορισμοί για την διέλευση υπερμεγεθών οχημάτων ολικού πλάτους άνω των 3,25μ. Σε κάθε περίπτωση για τα υπερμεγέθη οχήματα και για την αποφυγή ταλαιπωρίας θα πρέπει να ενημερώνεται εγκαίρως το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών μέσω της συμπλήρωσης της ειδικής φόρμας https://www.gefyra.gr/security/Megala-fortia-Eidika-fortia/για τη χορήγηση της απαιτούμενης άδειας διέλευσης.
  • Τα πεζοδρόμια της Γέφυρας θα κλείνουν για την εκτέλεση των εργασιών και για την προστασία των πεζών. Σε κάθε περίπτωση ένα από τα δύο πεζοδρόμια της Γέφυρας θα παραμένει πάντα ανοικτό.
  • Δεν επιτρέπεται η διέλευση πεζών και μη εξουσιοδοτημένων χρηστών (π.χ. ποδηλάτων) από τον χώρο εργοταξίου ή τις ενεργές λωρίδες κυκλοφορίας. (Υπενθυμίζεται ότι στην Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου η κυκλοφορία ποδηλάτων απαγορεύεται με βάση την ΚΟΚ)
  • Παρακαλούνται οι οδηγοί να συμμορφώνονται με την οδική σήμανση και να προσεγγίζουν το σημείο με ελαττωμένη ταχύτητα.

Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου θα ενημερώνει εγκαίρως εάν και εφόσον υπάρξουν τροποποιήσεις στο πρόγραμμα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Την Κυριακή 27/4 οι χοροί στο λιμάνι

Published

on

By

Μετατίθεται για την Κυριακή 27 Απριλίου και ώρα 20:30 η προγραμματισμένη εκδήλωση «Χοροί και τραγούδια της Πασχαλιάς» που θα γινόταν την Δευτέρα του Πάσχα 21 Απριλίου στο λιμάνι της Ναυπάκτου.

Μετά από ανακοίνωση των διοργανωτών και συμμετέχοντας στο πένθος για τον χαμό της 27χρονης Μαρίας Δροσοπούλου, η εκδήλωση μετατίθεται την προαναφερθείσα ημερομηνία και ώρα.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ