Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αντ. Φραγκος: “Το τολμήσαμε, το σχεδιάσαμε και το πετύχαμε”

Published

on

Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών των αδειοδοτήσεων και μετά από «τσουνάμι» επώνυμων και ανώνυμων καταγγελιών, η πλωτή εξέδρα πρόσδεσης τουριστικών σκαφών βρίσκεται πλέον στην θέση της, έξω από το λιμάνι της Ναυπάκτου.  Για το ιστορικό της απόφασης αλλά και τα όσα συνέβησαν όλο το προηγούμενο διάστημα, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου Αντώνης Φράγκος, όπως είχε υποσχεθεί σε πρόσφατη τοποθέτησή του για το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, καταγράφει σε ανακοίνωσή του. Αναφέρει σε αυτή, με τον τίτλο: “Ολοκλήρωση διαδικασιών για τοποθέτηση πλωτής εξέδρας στο Λιμάνι Ναυπάκτου”:

 

«Πολλά ερωτήματα έχουν δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα σχετικά με την τοποθέτηση της πλωτής εξέδρας έξω από το Λιμάνι της Ναυπάκτου. Τώρα πλέον που όλες οι διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί προς μεγάλη απογοήτευση κάποιων, πρέπει κάποια πράγματα να ειπωθούν για να γίνει κατανοητό το μέγεθος του εγχειρήματος αλλά και οι λόγοι – παρεμβάσεις που οδήγησαν σε όλες αυτές τις καθυστερήσεις.

Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε την Διοίκηση του ΔΛΤΝ ασχοληθήκαμε με το ζήτημα της επέκτασης του ήδη υπάρχοντος τσιμεντένιου προβλήτα με σκοπό αφενός μεν τον ελλιμενισμό σκαφών, αφετέρου δε την αντιμετώπιση του φαινομένου της προσάμμωσης του Λιμανιού. Αν και πολλές ήταν οι «κασσάνδρες» που διακήρυσσαν ότι αυτό το έργο δεν πρόκειται ποτέ να προχωρήσει εμείς το τολμήσαμε.

Η αρχική πρόταση του ΔΛΤΝ η οποία προτάθηκε στην Εφορεία Αιτ/νίας και Λευκάδος (ΕΦΑΑΙΤΛ) προέβλεπε την κατασκευή μόνιμης εξέδρας επί πασσάλων με υποθαλλάσιους κυματοθραύστες μπροστά από τον τσιμεντένιο προβλήτα σε σχήμα Γ, μήκους 28μ. και με βραχίονα 77μ, προτάσσοντας πρωτίστως την προστασία του λιμένα με τον υποθαλάσσιο κυματοθραύστη και δευτερευόντως τον ελλιμενισμό σκαφών.

Στις αλλεπάλληλες  συσκέψεις  με την  ΕΦΑΑΙΤΛ,  το   Δήμο Ναυπακτίας, και την Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων, προέκυψαν ζητήματα σχετικά με την μονιμότητα του έργου, καθώς εκφράστηκαν σοβαροί προβληματισμοί και επιφυλάξεις, αφού θεωρήθηκε ότι λόγω της κλίμακας και της μονιμότητας του έργου, οι επεμβάσεις ήταν μεγάλες. Επιπλέον θεωρήθηκε ότι  αλλοιωνόταν ο χαρακτήρας του κλειστού λιμένα της Ναυπάκτου, τον οποίο διατηρεί από την αρχαιότητα έως και σήμερα.

Ως εκ τούτου η ΕΦΑΑΙΤΛ ζήτησε πλήρη μελέτη, τεκμηριωμένη ως προς τις επεμβάσεις και τους προβληματισμούς που εξέθεσε, ενώ κατ’ επανάληψη υπογράμμισε ότι θα διαβιβάσει το θέμα για την κατά νόμο γνωμοδότηση στο αρμόδιο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, καθώς το Λιμάνι της Ναυπάκτου είναι χαρακτηρισμένο ως «μείζονος σημασίας μνημείο».

Το ζήτημα αυτό συζητήθηκε με την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων και την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων, η οποία πραγματοποίησε και αυτοψία στο λιμάνι. Σημειώνεται δε ότι διενεργήθηκε και υποθαλάσσια αυτοψία προκειμένου να αποφανθεί.

Μετέπειτα το ΔΛΤΝ κατόπιν συστάσεων πρότεινε την κατασκευή μικρότερης εξέδρας σε σχήμα Τ, όπως αποτυπώνεται στη κάτωθι φωτογραφία:

Η νέα πρόταση συζητήθηκε με την ΕΦΑΑΙΤΛ, η οποία προφορικώς μας επεσήμανε ότι δεν συμφωνεί με οποιαδήποτε μόνιμη κατασκευή έξωθεν του Λιμένα Ναυπάκτου εκφράζοντας δε την άποψη ότι και το ΚΑΣ δεν θα συμφωνήσει.

Υπό τα δεδομένα αυτά  καταθέσαμε εξαρχής νέα πρόταση για τοποθέτηση προσωρινής πλωτής εξέδρας (6μηνης χρήσης) μήκους 36μ και πλάτους 2,40 έξωθεν του Λιμένα και σε συνέχεια του υπάρχοντος προβλήτα. Σημειώνεται ότι το νομικό πλαίσιο για εποχικές πλωτές εξέδρες θεσπίσθηκε το 2016. Για την πρόταση αυτή υπήρξε συστράτευση όλων των παρατάξεων, ομόφωνη απόφαση του ΔΣ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου αλλά και του Δημοτικού Συμβουλίου, το οποίο ομόφωνα ενέκρινε την χρηματοδότηση του εργου.

Ενώ λοιπόν η εξέδρα αυτή είναι εποχικής χρήσης και ο νόμος προβλέπει συνοπτικές διαδικασίες για την τοποθέτηση της (όπως γνωμοδότηση εντός 20 ημερών από το Υπουργείο Τουρισμού), λάβαμε για την τοποθέτηση της τις εξής αδειοδοτήσεις – γνωμοδοτήσεις, αφορά πολλές φορές παρασταθήκαμε στα αρμόδια Υπουργεία και Συμβούλια των σχετικών οργάνων:

  1. Θετική γνωμοδότηση από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων
  2. Θετική γνωμοδότηση από την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Δυτικής Ελλάδος
  3. Έγκριση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ)
  4. Έγκριση από τον Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ)
  5. Έγκριση από το Υπουργείο Πολιτισμού, την οποία υπογράφει η Υπουργός Πολιτισμού κ. Κονιόρδου
  6. Σύμφωνη γνώμη από το Λιμεναρχείο
  7. Έγκριση από το Τμήμα Λιμενικών Υποδομών του Υπουργείου Ναυτιλίας
  8. Έγκριση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Τουρισμού κ. Τζιάλλα
  9. Έγκριση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας κ. Λαμπρίδη

Για την ολοκλήρωση των δυο τελευταίων σταδίων της αδειοδότησης, ήτοι την έγκριση από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Τουρισμού σημαντική ήταν η βοήθεια από τους Βουλευτές του νομού μας κ. Γεώργιο Βαρεμένο και κ. Δημήτριο Κωνσταντόπουλο, όπως και του πολιτευτή Σταύρου Καραγκούνη τους οποίους και ευχαριστούμε.

Επίσης ιδιαίτερα θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Υπουργό Τουρισμού κα. Έλενα Κουντουρά, η οποία ασχολήθηκε προσωπικά με το θέμα.

Βέβαια στο σημείο αυτό δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και όλους αυτούς οι οποίοι επωνύμως, αλλά και ανωνύμως έκαναν ότι μπορούσαν προκειμένου η πλωτή εξέδρα να μην τοποθετηθεί. Δεκάδες καταγγελίες τηλεφωνικές αλλά και έγγραφες (ενδεικτικά αναφέρων 15 τηλεφωνικές καταγγελίες σε μια ημέρα!!!) κατέκλυσαν τις Υπηρεσίες το τελευταίο διάστημα (Υπουργείο Ναυτιλίας, Υπουργείο Τουρισμού, Υπουργείο Πολιτισμού, Λιμεναρχείο κ.α.) προκειμένου να μην λειτουργήσει η εξέδρα. Πιο πρόσφατη είναι η καταγγελία σχετικά με την νομιμότητα της τσιμεντένιας εξέδρας έξω από το Λιμάνι, η οποία υφίσταται εδώ και δεκαετίες!!!

Όλοι εσείς, οι οποίοι «κόπτεσθαι» για το μέλλον αυτού του τόπου, εξυπηρετώντας μικροπολιτικές και μικροσυμφέροντα το μόνο που πετύχατε ήταν να καθυστερήσετε το αυτονόητο, το οποίο αποτελούσε πάγιο αίτημα της κοινωνίας τις τελευταίες δεκαετίες.

Κύριοι λυπάμαι αλλά αποτύχατε. Η εξέδρα θα παραμείνει μέχρι τον Δεκέμβριο 2018 στο Λιμάνι και θα επανατοποθετηθεί για χρονικό διάστημα από τον Απρίλιο εως τον Σεπτέμβριο 2019. Το τολμήσαμε, το σχεδιάσαμε και το πετύχαμε».

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μια μεγάλη διαφορά…

Published

on

By

(…) Σήμερα υπάρχει μια μεγάλη διαφορά σε σύγκρισή με το ιστορικό πλαίσιο το οποίο υπήρχε όταν έλαβε χώρα η εξέγερση του Πολυτεχνείου. Ποια είναι αυτή;

Με άλλα λόγια , όταν κάνουμε λόγο για κατάλυση ή αποδυνάμωση της Δημοκρατίας συνήθως σκεφτόμαστε αυτομάτως ή το τανκ που μπήκε στο Πολυτεχνείο ή την εικόνα της 11ης Σεπτεμβρίου του 1973 στη Χιλή.

Όταν οι βόμβες έπεφταν στο προεδρικό μέγαρο και ο δημοκρατικά εκλεγμένος Πρόεδρος Αλλιέντε αυτοκτονούσε μέσα στις φλόγες ύστερα από ένα τελευταίο διάγγελμα στο λαό.

Όμως , στους καιρούς μας οι δημοκρατίες υφίστανται περισσότερο πλήγματα από εκλεγμένες κυβερνήσεις παρά από το στρατό. Αυτό ακριβώς συνέβη στη Βενεζουέλα , την Ουγγαρία, την Πολωνία, τη Ρωσία και την Τουρκία.

Αυτή η «εκλογική οδός» προς το θάνατο της δημοκρατίας είναι εξαιρετικά αποτελεσματική, επειδή ακριβώς είναι παραπλανητική.

Τα πάντα φαίνονται «κανονικά». Δεν κυκλοφορούν τανκς στους δρόμους («Levitsky-Ziblatt, How Democracies Die»).

Παρόλα αυτά η διάβρωση της Δημοκρατίας συντελείται και είναι αδιόρατη. Τι εννοώ;

Όταν ένας Πρόεδρος , όπως ο Ντόναλντ Τραμπ στην Αμερική «ελέγχει» (με τους διορισμούς των δικαστών που έκανε) το Ανώτατο Δικαστήριο και εξασφαλίζει ασυλία για τα εγκλήματά του, τότε είναι προφανές ότι εκκολάπτεται ένας «σύγχρονος τύραννος», αφού ούτε η Δικαιοσύνη δεν θα μπορεί να ελέγχει την ενδεχόμενη ροπή του για τη διάπραξη και νέων εγκλημάτων (φορολογικών ή άλλων ).

Επίσης, όταν ένας Πρωθυπουργός στην Ευρώπη ακρωτηριάζει κάθε «αντίβαρο θεσμικού ελέγχου» της κυβερνητικής του εξουσίας , όπως λχ, τη δράση μιας Ανεξάρτητης Αρχής, τότε είναι επίσης προφανές ότι διαμορφώνεται ένας αυταρχικός «Ηγεμόνας» , σύμφωνα με το πρότυπο το οποίο είχε σκιαγραφήσει ο Μακιαβέλι στο ομώνυμο έργο του.

Επιπλέον, όταν καταλύονται βασικά συνταγματικά δικαιώματα , όπως το απόρρητο των επικοινωνιών (με αναιτιολόγητες και προσχηματικές επικλήσεις ενός μέγιστου εθνικού συμφέροντος), τότε είναι επίσης σαφές ότι η Δημοκρατία υφίσταται θανάσιμο πλήγμα.(…)

Απόσπασμα από άρθρο του  Γρηγόρη Καλφέλη, Καθηγητή της Νομικής Σχολής στο ΑΠΘ

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δυο νέες παροχές από το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Ναυπακτίας (video)

Published

on

By

Την ανακοίνωση δυο ακόμα παροχών προς τους συνδημότες μας , από το Κοινωνικό Παντοπωλείο, ανακοίνωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Κοινωνικών Υπηρεσιών Ντίνος Τσουκαλάς, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον χώρο που στεγάζεται και λειτουργεί η δομή.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αναβάθμιση των αντλιοστασίων Γριμπόβου και Ρέππα –

Published

on

By

Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του δίδυμου καταθλιπτικού αγωγού

Ο Δήμος Ναυπακτίας ενημερώνει ότι υπεγράφη σήμερα, Τρίτη, 11 Νοεμβρίου 2025, η σύμβαση για το έργο κατασκευής του δίδυμου καταθλιπτικού αγωγού στο Γρίμποβο και της αναβάθμισης των αντλιοστασίων Γριμπόβου και Ρέππα. Πρόκειται για έργο στρατηγικής σημασίας για την πόλη, που θέτει στο επίκεντρο την καθαρότητα των θαλασσών, την προστασία της δημόσιας υγείας και τη θωράκιση του περιβάλλοντος στο παραλιακό μέτωπο της Ναυπάκτου.

Η σύμβαση υπεγράφη, παρουσία του Δημάρχου Ναυπακτίας κ.Βασίλη Γκίζα, από την Πρόεδρο της ΔΕΥΑ Ναυπακτίας κ.Αγγελική Σμπούκη και τον ανάδοχο.  Παρόντες ήταν επίσης οι Αντιδήμαρχοι κ.Θωμάς Κοτρωνιάς και κ.Θανάσης Κούκουνας και ο Διευθυντής της ΔΕΥΑΝ κ.Δημήτρης Κότσαλος. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 3,5 εκατομμύρια ευρώ περίπου και χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020», μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Με την ολοκλήρωσή του θα επιλυθούν χρόνια ζητήματα υπερχειλίσεων και δυσλειτουργιών του αποχετευτικού δικτύου, θα ενισχυθεί σημαντικά η ικανότητα μεταφοράς των λυμάτων στη Μονάδα Βιολογικού Καθαρισμού και θα διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία των υποδομών, ακόμη και σε περιόδους έντονων καιρικών φαινομένων. Η Ναύπακτος θα αποκτήσει ένα σύγχρονο και ολοκληρωμένο σύστημα αποχέτευσης, ικανό να υποστηρίξει με ασφάλεια την ανάπτυξη της πόλης και να ενισχύσει την ανθεκτικότητά της απέναντι στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Αναλυτικότερα, το έργο περιλαμβάνει την ανακατασκευή του αντλιοστασίου λυμάτων στο Εργατικό Κέντρο με τοποθέτηση συστήματος απομάκρυνσης φερτών υλικών, αντικατάσταση αντλιών και ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, καθώς και την αναβάθμιση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού του κεντρικού αντλιοστασίου στο Αλσύλλιο Γριμπόβου. Παράλληλα, προβλέπεται η κατασκευή δίδυμου καταθλιπτικού αγωγού από το αντλιοστάσιο του Γριμπόβου έως τη Μονάδα Βιολογικού Καθαρισμού, προκειμένου να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική μεταφορά των λυμάτων προς επεξεργασία, η αποφυγή υπερχειλίσεων και η προστασία του παραλιακού μετώπου.

“Ένα έργο ορόσημο που ανοίγει το δρόμο για την επόμενη σημαντική παρέμβαση της ΔΕΥΑΝ”

Ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ.Βασίλης Γκίζας δήλωσε: «Με το έργο αυτό κάνουμε πράξη μία ακόμη δέσμευσή μας για τη βελτίωση των υποδομών και την προστασία της θάλασσας. Η Ναύπακτος περνά σε μια νέα εποχή, με ένα σύγχρονο και ανθεκτικό σύστημα αποχέτευσης που διασφαλίζει καθαρές θάλασσες και ποιότητα ζωής. Είναι ένα περιβαλλοντικό έργο, ίσως το σημαντικότερο των τελευταίων ετών, που αφήνει σημαντικό αποτύπωμα για τις επόμενες γενιές.  Παράλληλα, η ΔΕΥΑ Ναυπακτίας προχωρά δυναμικά στο επόμενο μεγάλο της βήμα, καθώς αναμένεται σύντομα και η υπογραφή της σύμβασης για την ενεργειακή αναβάθμιση των αντλιοστασίων ύδρευσης και αποχέτευσης στις Δημοτικές Ενότητες Ναυπάκτου, Αντιρρίου και Χάλκειας. Το έργο αυτό, σε συνδυασμό με την κατασκευή φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 1MW, θα συμβάλει καθοριστικά στη μείωση του ενεργειακού κόστους, καθιστώντας τη ΔΕΥΑΝ πρωτοπόρα στην πράσινη μετάβαση και παράδειγμα βιώσιμης λειτουργίας».

«Επενδύουμε σε έργα ουσίας για την προστασία της περιβάλλοντος»

Η Πρόεδρος της ΔΕΥΑΝ κ.Αγγελική Σμπούκη υπογράμμισε: «Η ΔΕΥΑΝ επενδύει με συνέπεια σε έργα ουσίας, που κάνουν τη διαφορά στην καθημερινότητα των πολιτών και διασφαλίζουν ένα καθαρότερο και ασφαλέστερο περιβάλλον. Με την υπογραφή αυτής της σύμβασης υλοποιούμε μια παρέμβαση σταθμό για τη λειτουργία του αποχετευτικού μας δικτύου. Ταυτόχρονα, προχωρούμε και στα επόμενα βήματα, με έργα που ενισχύουν την ενεργειακή μας αυτονομία και μειώνουν το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα.

Η ΔΕΥΑΝ υπηρετεί στην πράξη τον στόχο μιας πόλης βιώσιμης, λειτουργικής και φιλικής προς το περιβάλλον».

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ