Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Αρμοδιότητες της Οικονομικής Επιτροπής στους Δήμους

Published

on

Την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου θα συγκληθεί για πρώτη φορά το νέο Δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Ναυπακτίας υπό τον Δήμαρχο Βασίλη Γκίζα για να εκλέξει τον πρόεδρο του Σώματος, τους αντιπροέδρους κλπ καθώς και τα μέλη στην Οικονομική Επιτροπή και στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.

Ας δούμε τι τελικά είναι αυτή η περιβόητη Οικονομική Επιτροπή που μετά  από αλλεπάλληλες νομοθετικές παρεμβάσεις, καθορίστηκαν οι αρμοδιότητες που θα ασκεί σε κάθε Δήμο στην τρέχουσα δημοτική θητεία.

Το πολύπαθο σχετικό άρθρο 72 «Οικονομική Επιτροπή – Αρμοδιότητες» του Καλλικράτη (ν.3852/2010), αρχικά τροποποιήθηκε το 2016, με το αρ.54 του ν.4447/2016.

Στη συνέχεια το 2018, με την παρ.3 του αρ.203 του Κλεισθένη(ν.4555/2018).

Ώσπου πρόσφατα αντικαταστάθηκε ολόκληρο με την παρ.1 του αρ.3 του ν.4623/2019 και μετά πάλι άλλαξε με την παρ.9 του αρ.10 του ν.4625/2019.

Σήμερα, λοιπόν, ισχύει ότι η Οικονομική Επιτροπή είναι συλλογικό όργανο, αρμόδιο για τον έλεγχο και την παρακολούθηση της οικονομικής λειτουργίας του Δήμου, το οποίο ειδικότερα έχει τις ακόλουθες αποφασιστικές, ελεγκτικές και γνωμοδοτικές αρμοδιότητες:

 

1) Συντάσσει και εισηγείται το σχέδιο του προϋπολογισμού.

 2) Ελέγχει την πρόοδο υλοποίησης του προϋπολογισμού και υποβάλλει ανά τρίμηνο Έκθεση προς το Δημοτικό Συμβούλιο, στην οποία παρουσιάζεται η κατάσταση των εσόδων και εξόδων του Δήμου. Η Έκθεση αυτή στην οποία καταχωρούνται και τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηφίας, δημοσιεύεται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του Δήμου.

 3) Προελέγχει τον απολογισμό.

4) Αποφασίζει για την έγκριση της αποζημίωσης των δαπανών μετακίνησης του Δημάρχου, των Αντιδημάρχων και των Δημοτικών Συμβούλων, εκτός της έδρας του Δήμου για εκτέλεση υπηρεσίας. Σε κατεπείγουσες περιπτώσεις επιτρέπεται να μετακινηθεί εκτός έδρας ο Δήμαρχος, ο Αντιδήμαρχος ή μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου χωρίς προηγούμενη απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής. Στις περιπτώσεις αυτές, η Επιτροπή αποφασίζει χωρίς καθυστέρηση, αν η μετακίνηση ήταν επιβεβλημένη ή όχι.

5) Έχει την ευθύνη για την πιστή εκτέλεση του προϋπολογισμού.

 6) Αποφασίζει το ετήσιο πρόγραμμα προσλήψεων προσωπικού κάθε κατηγορίας.

7) Εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο το πολυετές σχέδιο διαχείρισης της ακίνητης περιουσίας του Δήμου και έχει την ευθύνη της υλοποίησής του.

8)Αποφασίζει αιτιολογημένα για την τροποποίηση του φυσικού ή οικονομικού αντικειμένου συμβάσεων, σύμφωνα με την εφαρμοζόμενη σε κάθε περίπτωση νομοθεσία. Στις συμβάσεις αυτές εγκρίνει το πρωτόκολλο παραλαβής με αιτιολογημένη απόφασή της.

9) Αποφασίζει την κατάρτιση των όρων, τη σύνταξη των διακηρύξεων, τη διεξαγωγή και κατακύρωση κάθε μορφής δημοπρασιών και διαγωνισμών, για έργα, μελέτες, προμήθειες και υπηρεσίες, καθώς και τη συγκρότηση των Ειδικών Επιτροπών διεξαγωγής και αξιολόγησης από μέλη της ή ειδικούς επιστήμονες, υπαλλήλους του Δήμου ή δημόσιους υπαλλήλους.

 10) Καταρτίζει τον Κανονισμό λειτουργίας της.

 11) Μελετά την ανάγκη σύναψης δανείων, τον καθορισμό των όρων τους και την υποβολή της σχετικής εισήγησης στο Δημοτικό Συμβούλιο.

 12) Αποφασίζει τον συμβιβασμό ή την κατάργηση δίκης που έχει αντικείμενο μέχρι ποσού 60.000 ευρώ. Όταν το αντικείμενο είναι άνω των 60.000 ευρώ, τότε εισηγείται τη λήψη απόφασης από το Δημοτικό Συμβούλιο. Δεν επιτρέπεται συμβιβασμός ή κατάργηση δίκης για απαιτήσεις μισθών, επιδομάτων, αποζημιώσεων, εξόδων παράστασης, εξόδων κίνησης και γενικά μισθολογικών παροχών οποιασδήποτε μορφής, εξαιρουμένων εκείνων για τις οποίες το νομικό ζήτημα έχει επιλυθεί με απόφαση Ανωτάτου Δικαστηρίου.

13) Αποφασίζει για την καταβολή εξόδων κίνησης και ημερήσιας αποζημίωσης, σε ιδιώτες μέλη Επιτροπών ή Ομάδων Εργασίας ή Ομάδων Διοίκησης Έργου, που συγκροτούνται από την Εκτελεστική Επιτροπή ή το Δήμαρχο για μετακινήσεις στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, οι οποίες γίνονται για εκτέλεση υπηρεσίας, σχετικής με το έργο τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υποπαρ.Δ9 του ν.4336/2015.

14) Ασκεί καθήκοντα Αναθέτουσας Αρχής για τις συμβάσεις έργου, μελετών, υπηρεσιών και προμηθειών, ανεξαρτήτως προϋπολογισμού πλην των περιπτώσεων που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Δημάρχου για την απευθείας ανάθεση.

 15) Εισηγείται για ζητήματα διαφάνειας και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

 16) Εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο τα σχέδια κανονιστικών Αποφάσεων του Δήμου, με την επιφύλαξη των διατάξεων του αρ.73παρ.1.B.v. του ν.3852/2010(δηλ. το σχέδιο κανονιστικών Αποφάσεων των αρ.79 και 82 του Κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων) και παρακολουθεί την υλοποίησή τους.

17) Αποφασίζει για την υποβολή προσφυγών στις διοικητικές Αρχές.

 18) Αποφασίζει για την άσκηση ή μη όλων των ένδικων βοηθημάτων και των ένδικων μέσων, καθώς και για την παραίτηση από αυτά.

19) Αποφασίζει για την πρόσληψη πληρεξουσίου δικηγόρου και για την ανάκληση της πληρεξουσιότητάς του, σε όσους Δήμους είτε δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι με μηνιαία αντιμισθία είτε αυτοί που έχουν προσληφθεί δεν έχουν δικαίωμα να παρίστανται σε Ανώτατα Δικαστήρια και καθορίζει την αμοιβή τους. Μπορεί, επίσης, να αναθέτει την παροχή γνωμοδοτήσεων, μόνο εφόσον δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι, με μηνιαία αντιμισθία. Με Απόφασή της είναι δυνατή, κατ’ εξαίρεση, η ανάθεση σε δικηγόρο, εξώδικου ή δικαστικού χειρισμού, ανά υπόθεση, ζητημάτων, τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα συμφέροντα του Δήμου και απαιτούν εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία. Στις περιπτώσεις αυτές, η αμοιβή του δικηγόρου ορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ.281 του Κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων.

20) Αποφασίζει για:

  1. i)τη διαγραφή χρεών και την απαλλαγή από προσαυξήσεις κατά το αρ.174 του Κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων,
  2. ii)τη διευκόλυνση οφειλετών για ποσά άνω των 150.000 ευρώ κατά το αρ.170 του Κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων,

          iii) την απευθείας ανάθεση σε Νομικά Πρόσωπα και Δημοτικές Επιχειρήσεις κατά το αρ.12 του ν.4412/2016,

  1. iv)τη χρηματοδότηση Κοινωφελών Επιχειρήσεων κατά το αρ.259παρ.1 του Κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων, καθώς και για την έγκριση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Κοινωφελούς Επιχείρησης για είσπραξη εύλογης αποζημίωσης κατά την παρ.3 του ίδιου άρθρου.
  2. v)την παραχώρηση εγκαταστάσεων, εξοπλισμού και μέσων προς τις Κοινωφελείς Επιχειρήσεις κατά το αρ.259παρ.4 του Κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων,
  3. vi)την έγκριση των προϋπολογισμών των ισολογισμών, των ετησίων προγραμμάτων δράσης και των εκθέσεων πεπραγμένων των Νομικών Προσώπων και Επιχειρήσεων του Δήμου.

 

21) αποφασίζει για την αποδοχή κληρονομιών, κληροδοσιών και δωρεών.

(Να σημειωθεί ότι, βάσει της παρ.5 του αρ.82 του ν.3852/2010, όπως τροποποιήθηκε από το αρ.83 του ν.4555/2018, η αποδοχή κληροδοτήματος, κληρονομιάς ή δωρεάς, η οποία διατίθεται ρητά και αποκλειστικά σε Κοινότητα έως 300 κατοίκων, γίνεται από την Οικονομική Επιτροπή, μετά από σύμφωνη γνώμη του οικείου Προέδρου Κοινότητας.)

 

Για τις ανωτέρω περιπτώσεις 17, 18 και 19 η Απόφαση λαμβάνεται ύστερα από Γνωμοδότηση δικηγόρου, η ανυπαρξία της οποίας συνεπάγεται ακυρότητα της σχετικής Απόφασης. Αυτό ισχύει και όταν αποφασίζει, σχετικά, το Δημοτικό Συμβούλιο, λόγω υπέρβασης του αντικειμένου των 60.000 ευρώ της ανωτέρω περ.12.

Σύμφωνα με την περ.ε’ της παρ.1 του αρ.58 «Αρμοδιότητες του Δημάρχου» του ν.3852/2010, όπως μετεβλήθη με την παρ.1 του αρ.14 του ν.4625/2019, ο Δήμαρχος αποφασίζει για την έγκριση των δαπανών και τη διάθεση όλων των εγγεγραμμένων στον προϋπολογισμό πιστώσεων, συμπεριλαμβανομένων των πιστώσεων που εγγράφονται σε αυτόν με αναμόρφωση, με την έκδοση της σχετικής απόφασης ανάληψης υποχρέωσης. Για την άσκηση της αρμοδιότητας αυτής δεν απαιτείται προηγούμενη απόφαση συλλογικού οργάνου, εκτός αν αυτή είναι απαραίτητη, προκειμένου να επιτευχθεί η απαιτούμενη εξειδίκευση της πίστωσης.

Στην τελευταία αυτή περίπτωση, πριν από την απόφαση του Δημάρχου, προηγείται Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής για μέρος ή το σύνολο των πιστώσεων που χρήζουν εξειδίκευσης.

 

Υπογραμμίζεται πως η Οικονομική Επιτροπή, με ειδική Απόφαση που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών της, μπορεί να παραπέμπει συγκεκριμένο θέμα της αρμοδιότητας της στο Δημοτικό Συμβούλιο για τη λήψη απόφασης, εφόσον κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται από την ιδιαίτερη σοβαρότητά του.

Και αντιστρόφως, η παρ.6 του 65 του ν.3852/2010 όπως αντικαταστάθηκε από το αρ.72 του ν.4555/2018, προβλέπει πως το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί με Απόφασή του να μεταβιβάζει στην Οικονομική Επιτροπή αρμοδιότητές του σχετικές με το αντικείμενό της.

Τέλος, σύμφωνα με την παρ.18 του αρ.5 του ν.4623/2019, όπου σε διατάξεις νόμων, προεδρικών διαταγμάτων και λοιπών κανονιστικών πράξεων, ορίζεται ως αρμόδιο όργανο το Δημοτικό Συμβούλιο σχετικά με αρμοδιότητες, οι οποίες με το ν.4623/2019 έχουν μεταβιβαστεί στην Οικονομική Επιτροπή, εφεξής αρμόδιο όργανο για τη λήψη Απόφασης ή έγκρισης θα είναι η Οικονομική Επιτροπή.

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Λαϊκισμός Κοτσανά και με προσωπικές επιθέσεις

Published

on

By

Η αήθης επίθεση Κοτσανά, σε προσωπικό επίπεδο πλέον, κατά του Δημάρχου Ναυπακτίας Βασίλη Γκίζα αποτυπώνει τα όσα μέλλει να δούμε στην αίθουσα του Δημοτικού συμβουλίου το επόμενο διάστημα.

Με άκρατο λαϊκισμό ο κ. Κοτσανάς και αφού ξεπέρασε με μια εντυπωσιακή κυβίστηση την «αποκάλυψή του»  για την παράνομη και ανήθικη πρόσληψη στην ΚΕΔΝ συγγενικού προσώπου αντιδημάρχου, πέρασε στις επιθέσεις σε προσωπικό πια επίπεδο.

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Μονοπαραταξιακά και με υπόδειξη Δημάρχου τα Δ.Σ των επιχειρήσεων του Δήμου

Published

on

By

Όπως είχαμε καταγράψει σε ρεπορτάζ στο φύλλο της 13ης Σεπτεμβρίου της ηλεκτρονικής εφημερίδας μας Nafsweek.gr, με τον τίτλο «Θολό τοπίο για τις επιχειρήσεις του Δήμου», η αναμενόμενη Εγκύκλιος που θα διαφώτιζε τα πράγματα σχετικά με τη συγκρότηση και τη λειτουργία υπό νέα διοίκηση των νομικών προσώπων των ΟΤΑ, εκδόθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών στις 16 Σεπτεμβρίου 2019.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Εγκύκλιος τέθηκαν σε εφαρμογή οι διατάξεις του άρ.6 του ν.4623/2019 και του άρθρου 10 του ν. 4625/2019.

Όπως προκύπτει από την αιτιολογική έκθεση της διάταξης, σκοπός των διατάξεων αυτών είναι να διασφαλίζεται, σε κάθε περίπτωση, ότι η πλειοψηφία προέρχεται από τον συνδυασμό με τον οποίο εξελέγη ο Δήμαρχος ή ο Περιφερειάρχης, ώστε να μπορεί να διοικηθεί το νομικό πρόσωπο και να λαμβάνονται αποφάσεις που απηχούν τη λαϊκή εντολή.

Στην Εγκύκλιο επισημαίνονται τα εξής:

«- Σύμφωνα με τη νέα διάταξη, όπου προβλέπεται ο ορισμός μελών στη Διοίκηση των Ν.Π. των Δήμων και των Περιφερειών, αυτά υποδεικνύονται κατά τα 3/5 από το Δήμαρχο ή τον Περιφερειάρχη.

– Η ποσοστιαία αναλογία των 3/5 υπολογίζεται επί του αριθμητικού συνόλου των μελών του Συμβουλίου και ανεξάρτητα από τις ιδιότητες με τις οποίες αυτά συμμετέχουν (Αιρετοί, δημότες κλπ).

– Η υπόδειξη του Δημάρχου είναι δεσμευτική για το Συμβούλιο, όπως άλλωστε οπουδήποτε η νομοθεσία προβλέπει υποδεικνυόμενα μέλη στις Διοικήσεις Ν.Π., πλην της περίπτωσης που ρητώς ορίζεται στην παρ.1 του αρ.13 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (εφόσον το αρμόδιο για την υπόδειξη όργανο, εν προκειμένω ο Δήμαρχος ή ο Περιφερειάρχης, δεν υποδείξει μέλη, η συγκρότηση του οικείου Συμβουλίου τεκμαίρεται νόμιμη χωρίς αυτά).

– Για την πλήρωση της ποσοστιαίας αναλογίας των 3/5 δύναται να υποδειχθούν μέλη (τακτικά και αναπληρωτές) και από άλλες Παρατάξεις, εφόσον η διάταξη δεν θέτει περιορισμούς.

– Μέλη ex officio, καθώς και οι εκπρόσωποι Φορέων και εργαζομένων, δεν μπορούν να αποτελούν μέρος της υπόδειξης του Δημάρχου ή του Περιφερειάρχη.

– Σε περίπτωση που κατά τον υπολογισμό της ποσοστιαίας αναλογίας των 3/5 δεν προκύψει ακέραιος αριθμός, το αποτέλεσμα στρογγυλοποιείται στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα, πάντοτε με γνώμονα την βασική αιτιολογική σκέψη της διάταξης του αρ.6 του ν.4623/2019 ότι «σε κάθε περίπτωση, η πλειοψηφία των μελών προέρχεται από το Συνδυασμό με τον οποίο εξελέγη ο Δήμαρχος ή ο Περιφερειάρχης».

Επί παραδείγματι, εάν τα οριζόμενα μέλη είναι 2, η ποσοστιαία αναλογία των 3/5 είναι 1,2 και στρογγυλοποιούμενη στην αμέσως επόμενη ακέραια μονάδα, δίνει άθροισμα 2.

– Ο ορισμός του Προέδρου του Δ.Σ. περιλαμβάνεται στα 3/5 των μελών που υποδεικνύονται δεσμευτικά από το Δήμαρχο ή τον Περιφερειάρχη αντίστοιχα.

– Για τον υπολογισμό της αναλογίας που προβλέπεται στην παρ.1β’ του αρ.6 του ν.2839/2000, όπως ισχύει, περί της υποχρεωτικής αναλογικής εκπροσώπησης κάθε φύλου, αυτή υπολογίζεται στο 1/3 επί των μελών που υποδεικνύονται (για τα υποδεικνυόμενα μέλη) και επί του 1/3 για τα λοιπά προτεινόμενα προς το Συμβούλιο, πλην της αιτιολογημένης ανεπάρκειας ικανού αριθμού εκπροσώπων του ετέρου φύλου και εξαιρουμένων των ex officio μελών».

 

Πάμε σε μονοπαραταξικά Διοικητικά Συμβούλια

Η παράγραφος της Εγκυκλίου όπου αναφέρεται ότι «Μέλη ex officio, καθώς και οι εκπρόσωποι φορέων και εργαζομένων, δεν μπορούν να αποτελούν μέρος της υπόδειξης του δημάρχου ή του περιφερειάρχη», οδηγεί σε μονοπαραταξικά Διοικητικά Συμβούλια καθώς σε όλα τα Δ.Σ. των Νομικών Προσώπων του Δήμου, όπου τα μέλη ex officio συμπληρώνουν τα 2/5 των θέσεων, αποκλείεται παντελώς η αντιπολίτευση ακόμη και όταν αυτή εκπροσωπεί μεγάλο ποσοστό των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου. Ιστορικά αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά στην τοπική αυτοδιοίκηση, με το πράγμα να έχει και συνέχεια καθώς, με άλλη διάταξη του νόμου, αφαιρείται από το Δημοτικό Συμβούλιο και η αρμοδιότητα έγκρισης του Προϋπολογισμού των Νομικών Προσώπων!

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

“Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2019”. Συμμετέχει ο Δήμος Ναυπακτίας ;

Published

on

By

Επιστολή μέσω της ΚΕΔΕ έστειλε ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού & Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Ευθύμιος Μπακογιάννης  με την οποία τους παρακινεί να συμμετάσχουν ενεργά στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2019.

Επιπλέον ο κ. Μπακογιάννης θυμίζει στους Δημάρχους ότι το ΥΠΕΝ έχει ζητήσει να ανατεθούν καθήκοντα “Τοπικού Συντονιστή Βιώσιμης Κινητικότητας” σε υπάλληλο κάθε δήμου έτσι ώστε αυτός να καταχωρηθεί και να συμμετάσχει στο Πανελλαδικό Δίκτυο με Εθνικό Συντονιστή.

Αναφέρει μεταξύ άλλων η επιστολή:

«Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ως θεματοφύλακας της προστασίας του αστικού περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των πολιτών, για άλλη μία χρονιά συμμετέχει και στηρίζει ενεργά τις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας το Σεπτέμβριο (16-22/09/2019).

Σας καλούμε να ενώσετε μαζί μας τις δυνάμεις σας προκειμένου να επιτύχουμε την αλλαγή των τρόπων συμπεριφοράς των πολιτών, όσον αφορά στις καθημερινές μετακινήσεις τους. Στόχος είναι η ενίσχυση των ήπιων τρόπων μετακίνησης, όπως το βάδισμα, το ποδήλατο, τα πατίνια, η αύξηση της χρήσης των ΜΜΜ, ο διαμοιρασμός όλων των μέσων και ο συνδυασμός αυτών σε κάθε διαδρομή. Η επίτευξή του στόχου αυτού θα έχει σαν αποτέλεσμα πόλεις καθαρές, ήσυχες, ασφαλείς, οικονομικά ενδυναμωμένες, προσβάσιμες και προσπελάσιμες από όλους, εν τέλει ιδανικότερες για την καθημερινή διαβίωση όλων των κοινωνικών ομάδων.

Η «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας» (ΕΕΚ) από το 2002 έχει καθιερωθεί ως ο σημαντικότερος θεσμός σε Ευρωπαϊκό επίπεδο για την προαγωγή βιώσιμων προτύπων κινητικότητας και κατ’ επέκταση για την διαμόρφωση και ανάπτυξη περιβαλλοντικού ήθους. Σκοπός των δράσεων που υλοποιούνται το διάστημα 16 με 22 Σεπτεμβρίου είναι η ενθάρρυνση των ευρωπαϊκών τοπικών αρχών στην εισαγωγή και προώθηση βιώσιμων τρόπων μετακίνησης και μεταφοράς στον αστικό ιστό και η ευαισθητοποίηση των πολιτών στη χρήση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησής τους.

Η εβδομάδα κορυφώνεται με την «Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο» κατά την οποία κεντρικοί δρόμοι ή και μεγάλα τμήματα των πόλεων κλείνουν για τα αυτοκίνητα, αφήνοντας ελεύθερο χώρο στους πεζούς, τους ποδηλάτες και τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Η «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας» (ΕΕΚ) εστιάζει κάθε χρόνο σε διαφορετικά θέματα που συνδέονται με τη βιώσιμη αστική κινητικότητα. Το θέμα που επιλέχθηκε για το 2019 είναι «Ασφαλές περπάτημα – ασφαλή ποδηλασία»…

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

musitsa-slider

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ