Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Αυτοδιοίκηση και Κορωνοϊός: Εγκύκλιος για Έσοδα, Δαπάνες, Συμβάσεις

Published

on

οτα-εΓΚΎΚΛΙΟς

 Εξαιρετικώς επείγουσα Εγκύκλιο για την εφαρμογή της ΠΝΠ “Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του”, απέστειλε το Υπουργείο Εσωτερικών στους Δήμους, στις Περιφέρειες και στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, ειδικά όσον αφορά τα άρθρα 2 και 10 αυτής.

Αναλυτικότερα, στους ΟΤΑ επισημαίνονται τα κάτωθι:

Ι] Με την παρ.1 του αρ.2 προβλέπεται η δυνατότητα παράτασης της προθεσμίας καταβολής οφειλών, παράτασης της προθεσμίας καταβολής δόσεων ρύθμισης ή τμηματικής διευκόλυνσης καταβολής οφειλών, καθώς και η αναστολή καταβολής χρεών προς τη Φορολογική Διοίκηση (ΔΟΥ) για τις επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά από την εμφάνιση και διάδοση του κορωνοϊού COVID-19.  Σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.2 του ίδιου άρθρου, οι πληγείσες επιχειρήσεις, το χρονικό διάστημα παράτασης των ανωτέρων προθεσμιών καταβολής ή αναστολής είσπραξης οφειλών, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια πρόκειται να καθοριστούν στο προσεχές διάστημα με Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

Δεδομένου ότι κατά την παρ.4 του αρ.167 του ν.3463/2006 (Κ.Δ.Κ.) «ειδικότερες διατάξεις νόμου και οι κατ` εξουσιοδότηση αυτών εκδοθείσες αποφάσεις περί παράτασης της προθεσμίας ή αναστολής της καταβολής χρεών προς το Δημόσιο λόγω εξαιρετικών περιστάσεων εφαρμόζονται αναλογικά και για τις οφειλές προς τους Δήμους και τα νομικά πρόσωπα αυτών», είναι αυτονόητο ότι το περιεχόμενο της ανωτέρω Απόφασης, όταν αυτή εκδοθεί, θα χωρεί αναλογικής εφαρμογής και για τις οφειλές των πληγεισών επιχειρήσεων, όπως αυτές θα προσδιοριστούν σε αυτήν, προς τους ΟΤΑ Α’ βαθμού καθώς και τα Νομικά Πρόσωπα αυτών.

ΙΙ] Με τις διατάξεις της παρ.4 του αρ.10 της ΠΝΠ ορίζεται ρητά ότι η προθεσμία υποβολής δήλωσης διόρθωσης επιφάνειας ακινήτων, κατά τη διαδικασία και με τους όρους του αρ.51 παρ.2 του ν.4647/2019, η οποία έληγε στις 31/3/2020, παρατείνεται έως 30/6/2020.

ΙΙΙ] Με τις διατάξεις της παρ.3β του αρ.10 της ΠΝΠ, παρέχεται η δυνατότητα ανάθεσης των δημοσίων συμβάσεων της παρ.3α του ως άνω άρθρου, με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής. Στην περίπτωση όπου στον προϋπολογισμό του Φορέα δεν υπάρχει εγγεγραμμένη πίστωση σε οικείο ΚΑΕ ή η υπάρχουσα πίστωση δεν επαρκεί για την κάλυψη της σχετικής δαπάνης, με την ίδια απόφαση ανάθεσης γίνεται δεσμευτική εισήγηση για αναμόρφωση του προϋπολογισμού, η οποία εγκρίνεται υποχρεωτικά από το οικείο Δημοτικό ή Περιφερειακό Συμβούλιο κατά την πρώτη μετά την ανάθεση συνεδρίαση αυτού.

Υπογραμμίζεται ότι, κατά την ανωτέρω περίπτωση, η σχετική απόφαση ανάληψης υποχρέωσης θα εκδοθεί κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ.4 του αρ.9 του π.δ.80/2016, σύμφωνα με τις οποίες «4. Για τις δαπάνες για τις οποίες από τη φύση τους δεν είναι δυνατή η τήρηση της διαδικασίας του άρθρου 4 του παρόντος (συναλλαγματικές διαφορές, εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων, δαπάνες πολιτικής προστασίας, διοικητικής εκτέλεσης, ΔΙΑΣ κ.λπ.), αναλαμβάνεται υποχρέωση και δεσμεύεται η απαραίτητη πίστωση αμέσως μετά την παραλαβή του σχετικού λογαριασμού, της γνωστοποίησης της εκτελεστής, κατά τις κείμενες διατάξεις, δικαστικής απόφασης ή της σχετικής ειδοποίησης ή με την καθ’ οιονδήποτε τρόπο γνωστοποίηση του ύψους και του χρόνου εξόφλησής τους».

Επισημαίνεται ότι, οι ανωτέρω προβλέψεις τυγχάνουν αναλογικής εφαρμογής και στα Νομικά Πρόσωπα των ΟΤΑ.

Παρεμπιπτόντως, στην περίπτωση κατά την οποία ο Φορέας δεν διαθέτει επικυρωμένο προϋπολογισμό και λειτουργεί για το πρώτο τρίμηνο του έτους βάσει των διατάξεων του αρ.160 του Κ.Δ.Κ., τότε οι σχετικές δαπάνες προμήθειας υλικού και υπηρεσιών, συναφών με την αντιμετώπιση της κατεπείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης για τη λήψη μέτρων αποφυγής της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, αποτελούν δαπάνες πολιτικής προστασίας οι οποίες σύμφωνα με την περ.(ιζ) της παρ.1 του αρ.158 του Κ.Δ.Κ ανήκουν στις υποχρεωτικές δαπάνες και μπορούν να διενεργηθούν και να πληρωθούν στη βάση της παρ.1 του αρ.160 του Κ.Δ.Κ.

IV] Με τις διατάξεις της παρ.5 ορίζεται ότι δαπάνες των ΟΤΑ που προκύπτουν από την ακύρωση συνεδριακών εκδηλώσεων λόγω της λήψης έκτακτων μέτρων αποφυγής της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, θεωρούνται νόμιμες και κανονικές και εκκαθαρίζονται σε βάρος των οικείων προϋπολογισμών.

πηγή:

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Κυκλοφορεί  το 113ο φύλλο

Published

on

By

Ηλεκτρονική-συνδρομητική-εφημερίδα

Με άποψη για τα όσα συμβαίνουν , ρεπορτάζ, συνεντεύξεις, παρουσιάσεις  κυκλοφορεί  το 113ο φύλλο της ηλεκτρονικής συνδρομητικής εφημερίδας  Nafsweek.gr, που κάθε Παρασκευή φθάνει στα e- mail των συνδρομητών μας.

Διαβάστε σε αυτό το φύλλο:

#   Φτου και… βγαίνω… :

Στο λογικό ερώτημα του κόσμου για το πότε θα λήξει η καραντίνα μπορεί να δοθεί με μια από τις παρακάτω εκδοχές ή το συνδυασμό τους.  Τι πιο ιδανικό από το να έχουμε το εμβόλιο αύριο, ωστόσο αυτό είναι επιστημονικά ανέφικτο. Καθώς απέχουμε τουλάχιστον 6 μήνες, έως 24 ή και περισσότερους, από το να τεθεί σε κυκλοφορία το πρώτο εμβόλιο που θα κριθεί ασφαλές. Έτσι, το να αναγκαζόμαστε…

#   Ανάπλαση και εμμονές :

Μπαράζ ανακοινώσεων, εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού, είχαμε ολόκληρη την εβδομάδα, με την δημοτική αρχή του Βασίλη Γκίζα να απαντά σε «παραινέσεις» αλλά και σε ερωτήματα που τέθηκαν από την πλευρά της αντιπολίτευσης – μείζονος και ελάσσονος – για θέματα που αφορούσαν το έργο της Ανάπλασης…

#   Πόλεμος ανακοινώσεων για τον ΧΥΤΥ:

Αλλεπάλληλες οι ανακοινώσεις για το έργο του ΧΥΤΥ Ναυπάκτου, με πρώτη την  «Ενωτική πρωτοβουλία», δημοτική παράταξη του Τάκη Λουκόπουλου, να κρούει των κώδωνα του κινδύνου για το έργο της δημιουργίας ΧΥΤΥ και του εργοστάσιου κομποστοποίησης, καθώς ο διαγωνισμός για το έργο απαξιώνεται…

«Μπούσουλας»… για επαγγελματίες:

Με την πανδημία να έχει αλλάξει τα δεδομένα σε παγκόσμιο επίπεδο και με την αγορά της χώρας μας να βιώνει πρωτόγνωρες καταστάσεις, παραθέτουμε έναν  «μπούσουλα» με τα όσα ισχύουν για τους επαγγελματίες ,μετά τις αποφάσεις της κυβέρνησης…

#  Το σοκ του κορωνοϊού και οι ανατροπές…  (Άρθρο):

Είναι βέβαιο  ότι η μετά τον κορωνοϊό εποχή, με την παγκόσμια κοινωνική εμπειρία που θα έχει συσσωρευτεί, θα συμβάλλει στην αναζήτηση αλλαγών στο σημερινό μοντέλο οργάνωσης των κοινωνιών. Ενδεχομένως η συνισταμένη των αλλαγών…

Χώρες δημιουργούν απόθεμα τροφίμων :

Καθώς οι κυβερνήσεις κλιμακώνουν τα μέτρα για να περιφρουρήσουν τις κοινωνίες και τις οικονομίες τους από την επιδημία του κορωνοϊού, πολλαπλασιάζονται αναλόγως και οι κίνδυνοι για την παγκόσμια οικονομία.

Πολλές χώρες έχουν ήδη κλείσει τα σύνορα, αλλά τώρα ορισμένες κυβερνήσεις αρχίζουν…

 

Γίνε συνδρομητής στο Nafsweek:     (ΕΤΗΣΙΑ Συνδρομή 20 ευρώ)

1)    Επικοινωνώντας μαζί μας στο τηλ:  6978 500 005

2)    Μέσα από την ιστοσελίδα μας στο πεδίο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ, όπου υπάρχουν οδηγίες.

3)   Στο e-mail:    info@nafsweek.gr

Ηλεκτρονική-συνδρομητική-εφημερίδα

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Απαγόρευση για κολύμπι στη θάλασσα και ψάρεμα, λόγω κορωνοϊού

Published

on

By

Απαγορεύτηκε και επισήμως το κολύμπι στην θάλασσα λόγω κορωνοϊού, με διευκρινιστική ανακοίνωση του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος και της ελληνικής ακτοφυλακής.

Αν και οι πολίτες έχουν δικαίωμα για κατ’ εξαίρεση έξοδο από το σπίτι τους για σωματική άθληση, το Λιμενικό διευκρινίζει πως το κολύμπι στην θάλασσα αλλά και η χρήση ιδιωτικών θαλασσίων μέσων (π.χ κανό, wind surf) απαγορεύονται καθώς δεν εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία. Αντίστοιχη απαγόρευση ισχύει και για την υποβρύχια αλιεία (σ.σ ψαροτούφεκο).

Στην ανακοίνωση του Λιμενικού αναφέρεται: 

«Στο πλαίσιο αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, γνωρίζεται ότι δραστηριότητες όπως λήψη θαλάσσιου λουτρού (κολύμπι), χρήση ιδιωτικών θαλασσίων μέσων αναψυχής και υποβρύχια αλιεία, δεν εμπίπτουν στις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου-πρώτου της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Κ.Υ.Α.) με αριθμό Δ1α/Γ.Π οικ 20036/22-3-2020 (Β΄986) και ως εκ τούτου απαγορεύονται.».

Διευκρινήσεις έδωσε και η Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας τονίζοντας πως απαγορεύεται και το ψάρεμα από ξηράς και η απαγόρευση για τις παραπάνω δραστηριότητες ισχύει έως και τις 6 Απριλίου του 2020 «ή όσο ισχύσει ο περιορισμός της κυκλοφορίας των πολιτών λόγω εξάπλωσης του κορωνοϊού».

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι τις 21 Απριλίου απαγορεύεται ο απόπλους και ο κατάπλους ιδιωτικών πλοίων και σκαφών αναψυχής, καθώς και επαγγελματικών τουριστικών πλοίων – ανεξαρτήτως σημαίας, πλην των εξαιρέσεων που προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Πόσα άτομα επιτρέπονται στα αυτοκίνητα

Published

on

By

Έλεγχος-επιβάτες-μέτρα

Εγκύκλιο με “συμπληρωματικά μέτρα για τη μεταφορά επιβατών για την αποφυγή και τον περιορισμό της διασποράς του ιού COVID-19 (κορωνοϊού)” εξέδωσε ο Υφυπουργός Μεταφορών, Ι. Κεφαλογιάννης.

Το έγγραφο έχει ως αποδέκτες, μεταξύ άλλων, την Κεντρική Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), καθώς και τα Γραφεία Γενικών Διευθυντών Μεταφορών & Επικοινωνιών των Περιφερειών.

Αναλυτικότερα, επισημαίνονται τα κάτωθι:

Με γνώμονα την εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη για την αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών λόγω της εμφάνισης του ιού COVID-19 και τον περιορισμό της διασποράς και της διάδοσής του, εφαρμόζονται τα ακόλουθα συμπληρωματικά μέτρα για τη μεταφορά επιβατών με τα κάθε είδους μεταφορικά μέσα, δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης:

 

1] Για επιβατικά οχήματα μέχρι 5 θέσεις, δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ) ή ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.), επιτρέπεται η μεταφορά ενός (1) επιβάτη πλέον του οδηγού.

Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται και η μεταφορά δεύτερου (2ου) επιβάτη, εφόσον η μεταφορά εκτελείται για ιατρικούς λόγους (μεταφορά σε νοσοκομείο, ιατρικό κέντρο ή άλλο νοσηλευτικό ίδρυμα).

2] Για επιβατικά οχήματα 6 ή 7 θέσεων, δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ. Ειδικής Μίσθωσης ΕΙΔΜΙΣΘ) ή ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.), επιτρέπεται η μεταφορά δύο (2) επιβατών πλέον του οδηγού.

3] Για επιβατικά οχήματα 8 ή 9 θέσεων, δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ. Ειδικής Μίσθωσης ΕΙΔΜΙΣΘ) ή ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.), επιτρέπεται η μεταφορά τριών (3) επιβατών πλέον του οδηγού.

4] Στις ανωτέρω περιπτώσεις επιτρέπεται κατ΄ εξαίρεση η υπέρβαση του ορίου επιβατών, μόνο εφόσον στο όχημα επιβαίνουν γονέας με τα ανήλικα τέκνα του.

5] Για όλα τα λεωφορεία δημόσιας χρήσης (λεωφορεία και τρόλεϊ Ο.ΣΥ., λεωφορεία Ο.Α.Σ.Θ., λεωφορεία αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ, λεωφορεία μεμονωμένων αυτοκινητιστών άγονων γραμμών και τουριστικά λεωφορεία) ή λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης (Λ.Ι.Χ.), συμπεριλαμβανομένων και των λεωφορείων δημοτικής συγκοινωνίας, επιτρέπεται η μεταφορά επιβατών μέχρι πλήρωσης ποσοστού 50 % των προβλεπόμενων θέσεων του οχήματος.

6] Οι ανωτέρω περιορισμοί για τη μεταφορά επιβατών ισχύουν μέχρι 31.5.2020 και δύνανται να παραταθούν, εφόσον οι έκτακτες συνθήκες το επιβάλουν.

πηγή:airetos

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ