Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος: Ομιλία για το πολυνομοσχέδιο

Published

on

Στην ομιλία του για το Πολυνομοσχέδιο και το Άσυλο, ο βουλευτής  Αιτωλ/νιας του ΚΙΝ.ΑΛ Δημήτρης Κωνσταντόπουλος στην κοινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης και της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, τόνισε:

«Κύριε Πρόεδρε, Κυρίες & Κύριοι Συνάδελφοι,

Το παρόν πολυνομοσχέδιο έρχεται με τη διαδικασία του επείγοντος.

Μετά από μια σύντομη διαβούλευση και μια συζήτηση που διαρκεί μόλις τρεις ημέρες.

Να θυμίσω στην Κυβέρνηση ότι παρόμοιες διαδικασίες ζήσαμε κατά κόρον στο παρελθόν.

Διαδικασίες  τις οποίες και καταγγείλαμε ως αντιπολίτευση τόσο εμείς, όσο και εσείς.

Ωστόσο, ελπίζουμε να μην υιοθετήσετε αυτή την πρακτική ως Κυβέρνηση και η σημερινή διαδικασία να είναι η εξαίρεση στον κανόνα που πρέπει επιτέλους να επανέλθει.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Το παρόν διυπουργικό νομοσχέδιο έχει 5 βασικές ρυθμίσεις.

Κατάργηση του ασύλου στα πανεπιστήμια

Δημιουργία πλαισίου για διανομή φαρμάκων στους βαριά πάσχοντες

Το άνοιγμα του δρόμου για την ψηφιακή έκδοση συντάξεων

Τη μείωση στο επιτόκιο για οφειλές στα Ασφαλιστικά Ταμεία από το 5% στο 3% όπως ήδη έχει γίνει για τις οφειλές προς την εφορία.

Και τέλος

Τις ρυθμίσεις για την κυβερνησιμότητα σε Περιφέρειες και Δήμους

 

Εδώ επιτρέψτε μου κ. Υπουργέ να σας τονίσω την ανάγκη να γίνουν αποδεκτές οι παρατηρήσεις της ΕΣΑΜΕΑ

Κυρίες & Κύριοι Συνάδελφοι,

Η εισηγήτρια του Κινήματος Αλλαγής ανέλυσε επί της αρχής τη θέση του Κινήματος Αλλαγής εμπεριστατωμένα και απόλυτα τεκμηριωμένα.

Ωστόσο Θέλω να κάνω δύο επισημάνσεις για τα άρθρα 87 έως 89 που αφορούν το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού και για τα άρθρα 62 έως 71 για το Υ.ΠΑΙ.Θ.

Για τη σύνθεση του Δ.Σ. του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων.

Θετική λοιπόν  η συμμετοχή μέλους του Νομικού Συμβουλίου του κράτους και ο ορισμός αναπληρωματικών μελών.

Το άρθρο 88 όμως δεν υπήρχε στη διαβούλευση και πραγματικά εκπλήσσομαι, διότι δημιουργεί θέσεις μετακλητών υπαλλήλων και ειδικών συμβούλων.

Χωρίς να ορίζει τη διαδικασία και να προσδιορίζει τα προσόντα σε συνδυασμό με το καθηκοντολόγιο.

 

Επίσης στο άρθρο 89 ανακαλούνται οι 4 αποφάσεις που αφορούν την προκήρυξη θέσεων των καλλιτεχνικών διευθυντών, χωρίς όμως να προσδιορίζει κανένα άλλο στοιχείο για τους διορισμούς αυτών.

 

Για τα άρθρα 62 έως 71 που αφορούν τα θέματα Παιδείας

Όπως , οι παρεμβάσεις για τη διευθέτηση των εκκρεμοτήτων πληρωμής  των ωρομισθίων εκπαιδευτικών

Όπως ,την παράταση πρόσληψης των μη πιστοποιημένων εκπαιδευτικών στη μη τυπική εκπαίδευση ενηλικών.

Καθώς και την παράταση λειτουργίας  των ΚΠΕ και την παράταση της θητείας των υπηρετούντων στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία κινούνται σε θετική κατεύθυνση και συμφωνούμε.

 

Τώρα σε σχέση με το Άσυλο

Να θυμίσω η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που με το Νόμο Πλαίσιο για τα ΑΕΙ (Ν. 1268/82) κατοχύρωσε την έννοια και το πραγματικό περιεχόμενο του «Πανεπιστημιακού Ασύλου».

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Η κατοχύρωση της Ακαδημαϊκής ελευθερίας στην έρευνα και την διδασκαλία, καθώς και η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, είναι για την παράταξή μας ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΕΣ ΑΡΧΕΣ.

Δυστυχώς σήμερα στα ΑΕΙ υπάρχουν έντονα φαινόμενα βίας και ανομίας.

Όλοι οι Νόμοι για τα ΑΕΙ που ψηφίσθηκαν μετά την μεταπολίτευση (Ν. 1268/82, Ν.3549/2007, Ν. 4009/2011), περιλαμβάνουν διατάξεις που προέβλεπαν διαδικασίες για την παρέμβαση της (Αστυνομίας) σε περίπτωση παράνομων ενεργειών στους ακαδημαϊκούς χώρους.

Ιδιαίτερα ο Ν. 4009/2011 που ψηφίσθηκε με την ευρύτατη πλειοψηφία των 4/5 των Βουλευτών από τη  Βουλή, -και να θυμίσω αποτέλεσε για την κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το κόκκινο πανί-νόμος που κατοχύρωνε πλήρως την ακαδημαϊκή ελευθερία.

Και προέβλεπε στο άρθρο 3 ότι σε «αξιόποινες πράξεις που τελούνται εντός των χώρων των ΑΕΙ εφαρμόζεται η κοινή ποινική νομοθεσία».

Τέλος, ακόμη και ο Νόμος 4485/2017 (Νόμος ΣΥΡΙΖΑ) που τον αντικατέστησε επέτρεψε την αυτεπάγγελτη παρέμβαση αστυνομικής δύναμης σε περίπτωση κακουργημάτων.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Το Κίνημα Αλλαγής προκειμένου να δοθεί ένα τέλος στις αρνητικές καταστάσεις στα ΑΕΙ, λέει όχι στην προληπτική αστυνομική δράση εντός του χώρου των Πανεπιστημιών. Λέμε όμως ναι στην αντιμετώπιση από τις αστυνομικές αρχές αξιόποινων πράξεων που λαμβάνουν χώρα εντός του Πανεπιστημίου.

Αυτή η πρόταση συμπυκνούται στη δήλωση της  Προέδρου μας Φώφης Γεννηματά για την επαναφορά σε ισχύ του άρθρου 3 του Ν. 4009/2011.

Κυρίες & Κύριοι Συνάδελφοι,

Σε σχέση με την κατάργηση της Νομικής Σχολής στην Πάτρα.

Έχω θέσει επανειλημμένα το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με το νόμο 4610/2019 του κ. Γαβρόγλου που αφορούσε τον επανασχεδιασμό του Ακαδημαικού χάρτη της Δυτικής Ελλάδας.  Το Μεσολόγγι καταδικάστηκε σε μαρασμό, το Αγρίνιο αφυδατώθηκε εντελώς και η Ναύπακτος βρέθηκε στην Ηλεία.

Χρειάζεται για αυτό  μια ουσιαστική συζήτηση για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας και όχι αποσπασματικές ρυθμίσεις όπως η απόφαση πριν 10 ημέρες της Συγκλήτου με την οποία μεταφέρεται η έδρα του Ιστορικού – Αρχαιολογικού από το Αγρίνιο στην Πάτρα με την οποία είμαι αντίθετος και τώρα με  απόφαση της Υπουργού να  καταργείται ένα νεοϊδρυθέν τμήμα και εν προκειμένω το τμήμα Νομικής.

Το ζητούμενο λοιπόν είναι να ενισχύσουμε την αυτοτέλεια και την οικονομική αυτοδυναμία των Πανεπιστημίων όλης της χώρας ως προς τις δομές και το πρόγραμμα σπουδών τους.

Έτσι συμβάλλουμε ουσιαστικά την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών  στους φοιτητές και  τη στήριξη του διδακτικού – ερευνητικού έργου των καθηγητών.

Ζητώ από την Υπουργό Παιδείας να αποσύρει το άρθρο 65 του παρόντος Νομοσχεδίου.

Να ξεκινήσει έναν ουσιαστικό διάλογο με

Με την πανεπιστημιακή κοινότητα

Με  την αυτοδιοίκηση

Με   τους επιστημονικούς και παραγωγικούς φορείς της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

με σκοπό τον επανασχεδιασμό της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης χωρίς στερεότυπα και ιδεοληψίες του παρελθόντος.

Κλείνοντας αγαπητοί συνάδελφοι,

Το Πανεπιστήμιο της Πάτρας, τα Πανεπιστημιακά τμήματα του Αγρινίου, το ΤΕΙ του Μεσολογγίου έχουν προσφέρει πολλά στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και αξίζει να δούμε ξανά το σχεδιασμό με σεβασμό στο έργο τους  και προοπτική βιωσιμότητας.

Σας ευχαριστώ πολύ».

ΕΛΛΑΔΑ

Η γελοιογραφία της εβδομάδας

Published

on

By

αστείο-σοβαρό-πολιτική-σάτυρα-Nafsweek-

Η-γελοιογραφία-της-εβδομάδας-Nafsweek

 

Nafsweek-εβδομαδιαία-ηλεκτρονική-συνδρομητική-εφημερίδα-Ναύπακτος

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Ολόκληρα ψέματα και μισές αλήθειες…   Ανακοίνωση Ανδρέα  Κοτσανά

Published

on

By

Κοτσανασ-ανδρέας-εργοταξιακοί-Αντίρριο

Μετά την συζήτηση στο Δημοτικό συμβούλιο της περασμένης Δευτέρας 27ης Ιανουαρίου για το θέμα της εκποίησης των εργοταξιακών χώρων του Αντιρρίου, με τον τίτλο: Εργοταξιακοί χώροι Αντιρρίου: «Ολόκληρα ψέματα και μισές αλήθειες δια στόματος του κ. Γκίζα» ο δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πάμε μπροστά»  Ανδρέας Κοτσανάς εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση. Αναφέρει σε αυτή:

 

«Σε συνέχεια της συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο για το θέμα που αφορά την διαγωνιστική διαδικασία που είναι σε εξέλιξη από το ΤΑΙΠΕΔ για τους πρώην εργοταξιακούς χώρους Αντιρρίου έχουμε να ενημερώσουμε για τα εξής:

Τα Δημόσια ακίνητα τα οποία εκποιούνται από το ΤΑΙΠΕΔ συνοδεύονται στο σύνολο τους από το λεγόμενο Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίου Ακινήτου (Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α.) και Μελέτη Στρατηγικών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Σ.Μ.Π.Ε.) με στόχο τον καθορισμό χρήσεων συμβατών με το περιβάλλον και κυρίως με την τοπική κοινωνία.

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΤΟ Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α. ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΕΓΚΡΙΝΕΙ:

α) Τον βασικό χωρικό προορισμό (επενδυτική ταυτότητα) του προς αξιοποίηση ακινήτου.

β) Τις ειδικότερες χρήσεις γης που επιτρέπονται στην έκταση του προς ανάπτυξη ακινήτου και τους τυχόν πρόσθετους περιορισμούς που αποσκοπούν στον έλεγχο της έντασης κάθε χρήσης.

γ) Τους ειδικούς όρους και περιορισμούς δόμησης του προς αξιοποίηση ακινήτου.

δ) Ειδικές ζώνες προστασίας και ελέγχου στα οριοθετούμενα κατά τα ανωτέρω ακίνητα, εφόσον απαιτείται, στις οποίες μπορεί να επιβάλλονται ειδικοί όροι και περιορισμοί στις χρήσεις γης, στη δόμηση και στην εγκατάσταση και άσκηση δραστηριοτήτων και λειτουργιών.

ε) Τους περιβαλλοντικούς όρους του σχεδίου, σύμφωνα με την κατά νόμο προβλεπόμενη στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (Σ.Μ.Π.Ε.), η οποία καταρτίζεται και δημοσιοποιείται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Ουσιαστικά είναι το νομοθετικό πλαίσιο που προστατεύει και θωρακίζει και τον επενδυτή από τυχόν ένδικα μέσα αλλά και την τοπική κοινωνία από μη αποδεκτές χρήσεις.

Ενώ είχαμε εξασφαλίσει μέσω του νομοθετικού πλαισίου του ΕΣΧΑΔΑ από το 2018 τον υποχρεωτικό καθορισμό των χρήσεων γης και των κατευθύνσεων για το Ακίνητο του Αντιρρίου που αφορούσαν πρωτίστως «ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΝΑΨΥΧΗ – ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ – ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΕΚΘΕΣΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ», ο κ. Γκίζας απεμπόλησε τα κεκτημένα αυτά με τη μια και μοναδική επίσκεψη που πραγματοποίησε στα μέσα Σεπτεμβρίου στο ΤΑΙΠΕΔ, συμφωνώντας στην ΜΗ ύπαρξη ΕΣΧΑΔΑ για το ακίνητο Αντιρρίου και εντάσσοντας το στην νομοθεσία της Εκτός Σχεδίου Δόμησης, απογυμνώνοντας πολεοδομικά και περιβαλλοντικά το ακίνητο, αφήνοντας το έρμαιο στις οποίες επενδυτικές διαθέσεις.

Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται με τον πλέον επίσημο τρόπο, από το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ δεδομένου ότι στην ιστοσελίδα που αφορά τον διαγωνισμό του ακινήτου ΑΒΚ314 στο Αντίρριο αναφέρει ρητά ότι η αξιοποίηση «προβλέπεται να γίνει με τις υφιστάμενες εκτός σχεδίου διατάξεις, από τις οποίες προκύπτουν σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης ειδικά στον τομέα των logistics».

Αποδεικνύεται περίτρανα ότι η στάση του Δημάρχου πέραν των πολλών ερωτηματικών δημιουργεί και τετελεσμένα τόσο για το ακίνητο όσο και για την περιοχή.

Η παράταξη μας , με βάση όλα τα τελευταία δεδομένα, και μετα την απόφαση της τοπικής γενικής συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε στο Αντίρριο, ΠΡΟΤΕΙΝΕ, και ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ομόφωνα από το δημοτικό συμβούλιο, την σύσταση δια-παραταξιακής επιτροπής και άμεση μετάβαση στο ΤΑΙΠΕΔ προς αποτροπή έστω και την ύστατη στιγμή οχλουσών και μη συμβατών με την επιθυμία της τοπικής κοινωνίας χρήσεων για την αξιοποίηση του ακινήτου».

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Πιλοτικό Πρόγραμμα Υποστήριξης Επιχειρηματικών Σχεδίων άνεργων νέων ηλικίας 18 έως 29 ετών

Published

on

By

ΟΑΕΔ-πιλοτικο-προγραμμα-νέοι

Παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής ανάληψης επιχειρηματικών πρωτοβουλιών σε έως 5.000 άνεργους νέους ηλικίας 18-29 ετών, εγγεγραμμένους στα μητρώα του ΟΑΕΔ.

Παροχή υπηρεσιών καθοδήγησης (coaching) για την ωρίμανση των επιχειρηματικών τους ιδεών και τη διαμόρφωση βιώσιμων επιχειρηματικών σχεδίων σε έως 3.000 (εκ των 5.000) άνεργους νέους ηλικίας 18-29 ετών, εγγεγραμμένους στα μητρώα του ΟΑΕΔ.

Αρχικά, θα επιλεγούν έως 5.000 άνεργοι συνολικά, από όσους πληρούν τα κριτήρια του Σταδίου 2, βάσει της χρονικής σειράς υποβολής της αίτησης/υπεύθυνης δήλωσης.

Στη συνέχεια από τους (έως) 5.000 ανέργους, θα προκριθούν έως 3.000 άνεργοι, για καθοδήγηση (coaching), σύμφωνα με τα κριτήρια του Σταδίου 5 της παρούσας πρόσκλησης.

 

Μετά την ολοκλήρωση του Σταδίου 6 της πρόσκλησης, δηλαδή της παροχής υπηρεσιών καθοδήγησης (coaching), θα προκηρυχθεί Πρόγραμμα επιχειρηματικότητας για 2.500 νέους ανέργους ηλικίας 18-29 ετών, στο οποίο θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν όλοι οι άνεργοι, συμπεριλαμβανομένων και όσων θα έχουν ολοκληρώσει το Πρόγραμμα Υποστήριξης επιχειρηματικών σχεδίων της παρούσας Πρόσκλησης.

Συγκεκριμένα, με Δημόσια Πρόσκληση οι άνεργοι θα κληθούν να υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση, συνοδευόμενη από το επιχειρηματικό τους σχέδιο στην πλατφόρμα του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ).

 

Οι Αιτήσεις θα αξιολογηθούν με Συγκριτική Αξιολόγηση, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια μοριοδότησης και θα επιλεγούν οι πλέον ολοκληρωμένες και βιώσιμες προτάσεις.

Έμφαση θα δοθεί στις γυναίκες οι οποίες θα καλύψουν τουλάχιστον το 60% των θέσεων του προγράμματος.

Το ποσό της ενίσχυσης και η διάρκεια του προγράμματος θα είναι 10.000 ευρώ και 12 μήνες ή 17.000 ευρώ και 18 μήνες.

 

Σε ποιους απευθύνεται

Άνεργοι ηλικίας 18-29 ετών, οι οποίοι υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στην Πράξη.

 

Περίοδος υποβολής

Από 27/1/2020 έως 28/2/2020 (έως 23:59)

Οι αιτήσεις υποβάλλονται από την Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2020 και ώρα 9η πρωινή έως την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2020 και ώρα 23:59 στο διαδικτυακό τόπο του ΟΑΕΔ, www.oaed.gr.

 

Είδος ενίσχυσης

Mentoring / ΣυμβουλευτικήΕπιχορήγηση / ΕπιδότησηΚατάρτιση / ΕπιμόρφωσηΠεριοχή εφαρμογής

 

Όροι και προϋποθέσεις Βασικά κριτήρια επιλογής για τη συμμετοχή σε δράσεις συμβουλευτικής είναι, οι ενδιαφερόμενοι:

  1. Να … Τι χρηματοδοτείται- Παροχή υπηρεσιών Συμβουλευτικής Ανάληψης Επιχειρηματικών Πρωτοβουλιών σε έως 5.000 άνεργους νέους ηλικίας 18 έως 29 ετών, εγγεγραμμένους στα μητρώα του ΟΑΕΔ, μέσω 5ήμερου σεμιναρίου νέας επιχειρηματικότητας. - Παροχή υπηρεσιών καθοδήγησης (coaching) για την ωρίμανση των επιχειρηματικών τους ιδεών και τη διαμόρφωση βιώσιμων επιχειρηματικών σχεδίων σε έως 3.000 (από τους 5.000) άνεργους νέους ηλικίας 18 έως 29 ετών, εγγεγραμμένους στα μητρώα του ΟΑΕΔ. Η καθοδήγηση θα περιλαμβάνει έξι συνεδρίες (1 δια ζώσης, 5 εξ’ αποστάσεως).

 

 Προϋπολογισμός  43.400.000€ Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο του άξονα προτεραιότητας για τη “Διευκόλυνση της Πρόσβασης στην Απασχόληση των Νέων έως 29 ετών του ΕΠΑΝΑΔΕΔΒΜ 2014 –2020”, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Πρωτοβουλία για την Απασχόληση των Νέων – “ΠΑΝ”

 

Πληροφορίες – Στοιχεία επικοινωνίας

Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ)

Ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.oaed.gr Διεύθυνση Εθνικής Αντιστάσεως 8, Άλιμος, 174 56  Τηλ 11320 (Δε-Πα 8:30-14:30)

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ