Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος: “Σοβαρά προβλήματα στους παραγωγούς της Αιτωλοακαρνανίας φέρνει η έλλειψη εργατών γης”

Published

on

Κωνσταντοπουλος-ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ-Αιτωλοακαρνανία-βουλή

Ερώτηση του Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας Δημήτρη Κωνσταντόπουλου 

Προς: 

– Τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Γιώργο Γεωργαντά

– Τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, κ. Νότη Μηταράκη

Θέμα: Σοβαρά προβλήματα στους παραγωγούς της Αιτωλοακαρνανίας φέρνει η έλλειψη εργατών γης

 Παραγωγοί από όλη την Ελλάδα και αγροτικοί φορείς εκφράζουν το τελευταίο διάστημα την έντονη ανησυχία τους για τα συνεχιζόμενα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αγρότες εξαιτίας της έλλειψης εργατών γης. Ακόμα και οι καθημερινές αγροτικές εργασίες καθίσταται ανέφικτο να διεκπεραιωθούν. Ο αντίκτυπος στην κοινωνική και οικονομική ζωή χιλιάδων αγροτών είναι τεράστιος, με τους αγρότες να μάχονται καθημερινά για την προσωπική και επαγγελματική τους επιβίωση.

Στην Αιτωλοακαρνανία το πρόβλημα λαμβάνει τεράστιες διαστάσεις και αναμένεται να ενταθεί το φθινόπωρο, κατά τη συγκομιδή της ελιάς, με την παραγωγή τη φετινή χρονιά να αναμένεται μάλιστα αυξημένη. Ήδη οι ελαιοπαραγωγοί αδυνατούν να βρουν διαθέσιμους εργάτες και οδηγούνται σε αδιέξοδο.

Η Κυβέρνηση έως και σήμερα, αντί να σταθεί αρωγός απέναντι στις ανάγκες των παραγωγών, επιμένει σε ένα θεσμικό πλαίσιο που καθιστά δύσκολη και γραφειοκρατική την μετάκληση εργατών, την προσέλκυση και απασχόλησή τους στη χώρα μας. Η νόμιμη παροχή εργασίας και η νομιμοποίηση διαμονής και εργασίας συναντούν διαρκή εμπόδια λόγω της γραφειοκρατίας.

Στον αντίποδα, άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν θεσπίσει ένα πιο ευέλικτο θεσμικό πλαίσιο με πληρέστερα εργασιακά δικαιώματα και συχνά με καλύτερες αποδοχές για τους εργάτες γης, πλαίσιο που αποδεικνύεται πολύ πιο ελκυστικό για τους εργάτες γης, οι οποίοι επιλέγουν πλέον πχ την Ιταλία ή την Ισπανία για να εργαστούν.

Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι της χώρας, εν μέσω των καθημερινών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν, όπως η έξαρση των τιμών στα αγροεφόδια, η πτώση των τιμών των αγροτικών προϊόντων, το αυξημένο ενεργειακό κόστος στην παραγωγή, έχουν ανάγκη την άμεση στήριξη της πολιτείας.

Η έλλειψη εργατών γης εξελίσσεται σε πρόβλημα απρόβλεπτων διαστάσεων και τα αρμόδια Υπουργεία πρέπει να προβούν άμεσα σε ενέργειες ώστε οι παραγωγοί να έχουν πρόσβαση σε πολύτιμα εργατικό δυναμικό.

Κατόπιν αυτών ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1) Σε ποιες ενέργειες θα προβούν τα αρμόδια Υπουργεία ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα της αυξανόμενης έλλειψης εργατών γης; Πώς θα διευκολυνθεί η μετάκληση εργατών γης από τρίτες χώρες και η συνακόλουθη νόμιμη απασχόλησή τους στην Ελλάδα, η οποία σήμερα συναντά τεράστια εμπόδια λόγω της γραφειοκρατίας;

2) Με ποια μέτρα θα στηριχθούν οι αγρότες της Αιτωλοακαρνανίας, οι οποίοι με τα σημερινά δεδομένα  θα αντιμετωπίσουν τεράστια προβλήματα στη συγκομιδή των προϊόντων τους, ιδίως δε το φθινόπωρο κατά τη συγκομιδή των ελιών;

 

 

 

 

 

 

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι επαγγελματίες του Αντιρρίου για την πώληση των εργοταξιακών

Published

on

By

Εργοταξιακοί-Αντίρριο-ΤΑΙΠΕΔ

Η Ένωση επαγγελατοβιοτεχνικών και εμπόρων Αντιρρίου “Ο Άγιος Παντελεήμων” με αφορμή το θέμα της πώλησης των πρώην εργοταξιακών χώρων στο Αντίρριο έβγαλε την ακόλουθη ανακοίνωση:

ΘΕΜΑ: ΠΩΛΗΣΗ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑΚΩΝ ΧΩΡΩΝ
ΓΕΦΥΡΑΣ ΡΙΟΥ-ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ

Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση και αξιοποίηση του οικοπέδου των εργοταξιακών χώρων της γέφυρας.
Πριν από δύο περίπου χρόνια σε συγκέντρωση στο Αντίρριο ο κύριος Δήμαρχος μας διαβεβαίωνε όσον αφορά την εκποίηση του ακινήτου , ότι παρακολουθεί την εξέλιξη, έχει κάποιες επαφές και είμαστε σε σωστό δρόμο και μάλιστα προς την τουριστική κατεύθυνση.
Σήμερα φθάσαμε στο δια ταύτα και ο μεν Δήμαρχος δηλώνει ευχαριστημένος από το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για την περιοχή μας ,το δε τοπικό συμβούλιο και ο αντιδήμαρχος Αντιρρίου δηλώνουν αντίθετοι με οποιαδήποτε επιχείρηση υποβάθμισης της περιοχής .Ως εμπορικός σύλλογος σαφώς και δεν διαφωνούμε με τα παραπάνω , αλλά νομίζουμε ότι τρέχουμε πίσω από τις εξελίξεις .
Επειδή δεν γνωρίζουμε τους όρους του διαγωνισμού όσον αφορά τα είδη των επενδύσεων που μπορούν να γίνουν στον συγκεκριμένο χώρο ,ούτε αν πριν από τον διαγωνισμό υπήρξε κάποια γνωμοδότηση του τοπικού συμβουλίου ή κάποια παρέμβαση του κυρίου Δημάρχου προς το ΤΑΙΠΕΔ, ζητάμε:

   Κατεπείγουσα σύγκληση του τοπικού συμβουλίου του Αντιρρίου με πρόσκληση όλων των φορέων της περιοχής, του Δημάρχου και των αρχηγών των δημοτικών παρατάξεων, για ενημέρωση μας ,έστω και εκ των υστέρων , για το σοβαρότερο θέμα που αφορά την ανάπτυξη της περιοχής και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και απασχολεί την τοπική κοινωνία τα τελευταία 20 χρόνια.

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος
Δαβανέλλος Θέμης

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ξεκινούν εργασίες αποκατάστασης επαρχιακών οδών στους Δήμους Ναυπακτίας και Μεσολογγίου

Published

on

By

Σε υπογραφή συμβάσεων με τους αναδόχους προχώρησε την Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2023 ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, προκειμένου να αποκατασταθούν φθορές  που έχουν σημειωθεί μετά από φυσικές καταστροφές σε επαρχιακές οδούς των Δήμων  Ναυπακτίας και Μεσολογγίου.

Ειδικότερα,  παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Έργων, Θανάση Μαυρομμάτη, συμβασιοποιήθηκαν έργα συνολικού προϋπολογισμού 7,4 εκατ. ευρώ που αφορούν τεχνικές παρεμβάσεις σε κρίσιμα σημεία με στόχο να βελτιωθεί η  βατότητα του επαρχιακού οδικού δικτύου και να καταστούν ασφαλέστερες  οι μετακινήσεις.

Αποκαταστάσεις θα γίνουν  στην Τ.Κ. Δορβιτσάς προϋπολογισμού 1,5 εκ. ευρώ, στην ΤΚ Στράνωμας ύψους 1 εκ. ευρώ,  στον Πλάτανο ύψους 1,8 εκ. ευρώ, στην επαρχιακή οδό Πιτσιναίϊκα – Ριγάνι προϋπολογισμού 1,1 εκ. ευρώ, στο δρόμο από Στύλια προς Συκιά –Φαμηλα ύψους 1 εκ. ευρώ ,  όπως επίσης στο οδικό δίκτυο προς Μούσουρα του Δήμου Μεσολογγίου, επίσης ύψους 1 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων που θα εκτελεστούν προβλέπονται αποκαταστάσεις στις σημαντικότερες βλάβες που παρουσιάστηκαν από  καταπτώσειςπρανών,έμφραξη τεχνικών απορροής όμβριων υδάτων, καθιζήσεις οδοστρώματος  κ.α.. Οι κυριότερες εργασίες για την αποκατάσταση  βλαβών αφορούν σε επανακατασκευή των τμημάτων με εξυγίανσήτους, κατασκευή έργων αντιστήριξης και έργων αποστράγγισης.Επίσης προβλέπεται  ανακατασκευή τεχνικών για την απορροή των όμβριων υδάτων όπου απαιτείται καθώς και εργασίες οδοστρωσίας, ασφαλτικών,  σήμανσης κ.α.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δωρεάν διέλευση όλων όσοι χρησιμοποιούν τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου ζητά το ΚΚΕ

Published

on

By

Ερώτηση για τις νέες αυξήσεις στην τιμή των διοδίων στη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου (“Χαρίλαος Τρικούπης”) κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, Γιώργος Μαρίνος, Νίκος Παπαναστάσης και Θανάσης Παφίλης, προς τον υπ. Υποδομών – Μεταφορών.

Αναλυτικά, στην Ερώτηση, επισημαίνονται τα εξής:

«Η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου χρησιμοποιείται καθημερινά από πολλούς εργαζόμενους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και από αρκετούς φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών.

Από 1/1/2023 η τιμή των μηνιαίων καρτών διέλευσης “e-pass”, δηλαδή των καρτών που χρησιμοποιούν κάθε μέρα εργαζόμενοι και φοιτητές, αυξήθηκε κατά 22% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και από 242.56 ευρώ ανέρχεται πλέον στα 294.90 ευρώ.

Οι κάτοχοι των καρτών «e-pass» πληρώνουν πλέον για 44 διελεύσεις για 22 εργάσιμες ημέρες το μήνα 6,70 ευρώ ανά διέλευση, από 5,51 ευρώ που ήταν πριν, δηλαδή το ετήσιο κόστος μόνο των διοδίων για 11 μήνες χρήσης της κάρτας εκτοξεύεται από 2.668 ευρώ σε 3.243 ευρώ.

Όπως αναφέρουν οι ίδιοι, ένας εργαζόμενος που πρέπει να χρησιμοποιεί καθημερινά τη Γέφυρα με βασικό μισθό γύρω στα 800 ευρώ, καλείται να πληρώσει για 22 εργάσιμες ημέρες το μήνα το εξωφρενικό ποσό των 295 ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζεται το κόστος των καυσίμων, ποσό που για έναν νεοδιορισμένο εκπαιδευτικό για παράδειγμα, ξεπερνά το 1/3 του μισθού του.

Τα – έτσι κι αλλιώς – πανάκριβα διόδια της Γέφυρας, που πληρώνουν όλοι οι διερχόμενοι από αυτή, έχουν καταστήσει τη μετακίνηση των εργατικών – λαϊκών οικογενειών, είδος πολυτελείας. Τώρα, αποκλείουν τους εργαζόμενους από την πρόσβαση στη εργασία τους.

Η εξασφάλιση ζεστού χρήματος για τους ομίλους κατασκευής και διαχείρισης της Γέφυρας από όλες τις κυβερνήσεις για την εγγύηση των εσόδων τους, πληρώνεται πολλαπλά από τους εργαζόμενους και το λαό μας, τόσο μέσω της φορολόγησής τους όσο και μέσω των δυσβάσταχτων διοδίων.

Σε ανακοίνωσή της, η ίδια η εταιρεία “ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.” αναφέρει: “Η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. υπενθυμίζει ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις της Σύμβασης Παραχώρησης οι μέγιστες τιμές διοδίων για το 2023 υπολογίζονται με βάση την ετήσια μεταβολή του εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών καταναλωτή που ήταν 11,26%”.

Με αυτή την σύμβαση, η εν λόγω εταιρεία, το 2020 έλαβε αποζημίωση από το αστικό κράτος (δηλαδή την τσέπη του λαού) ύψους  11.050.000 ευρώ για απώλεια εσόδων λόγω πανδημίας, με αποτέλεσμα τα καθαρά της κέρδη, το 2020, να παρουσιάσουν αύξηση κατά 3.250.000 ευρώ σε σχέση με το 2019 και να ανέλθουν στα 14.444.539,02 ευρώ.Μία σύμβαση ληστρική, σε βάρος των λαϊκών αναγκών, την οποία σεβάστηκαν όλες οι κυβερνήσεις.

Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν είναι τυχαίο που σιωπά, αφού στηρίζει επί της ουσίας την νέα ληστρική αύξηση των διοδίων για να μην διαταραχτεί η αύξηση της κερδοφορία της συγκεκριμένης πολυεθνικής.

Από την άλλη, ο ΣΥΡΙΖΑ μέσω του βουλευτή του Γ. Βαρεμένου, κάνει έκκληση στην “ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.” να δείξει κοινωνικό πρόσωπο και να μην προχωρήσει σε αυξήσεις των διοδίων γιατί έχουν αντιαναπτυξιακό χαρακτήρα.

Μα αυτή την ανάπτυξη είναι που πληρώνει διαρκώς ο λαός μας. Την ανάπτυξη των κερδών των μεγαλοεπιχειρηματιών που υπερασπίζονται με την πολιτική τους όλες οι αστικές δυνάμεις, σε κυβερνήσεις μονοκομματικές ή συνεργασίας, στον τόπο μας και σε όλο τον κόσμο.

Αυτή η ανάπτυξη είναι που έχει οδηγήσει σήμερα στην εκτίναξη της ακρίβειας ακόμα και στα είδη πρώτης ανάγκης, την ενεργειακή φτώχεια που τσακίζει το πενιχρό εισόδημα της πλειοψηφίας του λαού μας, την παραπέρα εμπορευματοποίηση της υγείας, του φαρμάκου και όλα όσα φορτώνονται στις πλάτες των λαϊκών οικογενειών για να μπορούν να αυγαταίνουν τα κέρδη τους οι επιχειρηματικοί όμιλοι.

Γνωρίζετε όλοι πολύ καλά ότι πάγια θέση του ΚΚΕ είναι η δωρεάν μετακίνηση όλου του λαού μέσα από ασφαλείς, σύγχρονες υποδομές και αυτοκινητόδρομους.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση ώστε:

– Να υπάρχει δωρεάν διέλευση όλων όσων χρησιμοποιούν τη Γέφυρα για την μετακίνησή τους, όπως εργαζόμενοι, επαγγελματίες, αγρότες, ασθενείς, φοιτητές κ.α.

– Να καταγγελθούν οι Συμβάσεις Παραχώρησης και να καταργηθούν τα διόδια για όλους τους οδικούς άξονες και την γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, που χρυσοπλήρωσε και χρυσοπληρώνει ο λαός μας από το υστέρημά του».

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ