Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δημοτική αρχή προς “Ενωτική πρωτοβουλία” : «Μην βλάπτετε άλλο τον τόπο!»

Published

on

Απάντηση στα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, μέσα από ιστοσελίδα, σχετικά με διαρροή λυμάτων από αγωγό στην περιοχή Παλαιοπαναγιάς, δίνει η Δημοτική αρχή με ανακοίνωσή της. Αναφέρει σε αυτή:

“Σε μια περίοδο που σταδιακά ο Δήμος μας θα ξεκινήσει να δέχεται δεκάδες επισκέπτες παίρνοντας οικονομική ανάσα εν μέσω πανδημίας, η Ενωτική Πρωτοβουλία αποδεικνύει πόσο επικίνδυνη μπορεί να γίνει. 

Ο επικεφαλής και τα στελέχη της επέλεξαν αυτή τη φορά να φωτογραφηθούν αναδεικνύοντας το πρόβλημα του αποχετευτικού αγωγού στην Παλαιοπαναγιά.  Ένα πρόβλημα σοβαρό, το οποίο η δημοτική αρχή Λουκόπουλου μετά από 5,5 χρόνια διοίκησης άφησε άλυτο.  Και όχι μόνο αυτό, αλλά στην εκπνοή της θητείας της και μετά τις εκλογές, με απευθείας ανάθεση άνευ προσφορών, προχώρησε σε υπογραφή σύμβασης στις 23/7/2019 προκειμένου να επιλυθεί το πρόβλημα μέχρι τις 23/9/2019.  Ωστόσο, παρά το ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑΝ παρέμεινε το ίδιο μέχρι τις 8/10/2019, ο εργολάβος ουδέποτε προσήλθε, ουδέποτε πραγματοποίησε το έργο που ανέλαβε και ουδέποτε ζήτησε κάποια παράταση.  Και τούτο γιατί υπήρχαν σοβαρές ελλείψεις και στη μελέτη και την ανάθεση.

Η νέα διοίκηση της ΔΕΥΑΝ, από τη στιγμή που ανέλαβε, έθεσε το έργο σε προτεραιότητα και δρομολόγησε τα εξής:

  1. Ολοκλήρωσε και βελτίωσε τη μελέτη στα σημεία που αυτή έπασχε, ώστε να είναι εφαρμόσιμη,
  2. Ενέγραψε στον προϋπολογισμό της τη δαπάνη για το συγκεκριμένο έργο,
  3. Δρομολογεί τη διαδικασία ανάθεσης του έργου με κλειστές προσφορές,
  4. Συγκρότησε Επιτροπή Αξιολόγησης των προσφορών για το έργο, παρά το γεγονός ότι είναι στα όρια της απευθείας ανάθεσης, προκειμένου να αποκατασταθεί άμεσα και ορθά το σοβαρό αυτό πρόβλημα.

Και ενώ η νέα δημοτική αρχή και η νέα διοίκηση της ΔΕΥΑΝ εργάζονται προκειμένου να επιλυθεί το θέμα σωστά, άμεσα και χωρίς τυμπανοκρουσίες για να μη βλαφθεί η εικόνα της πόλης μας, η Ενωτική Πρωτοβουλία, πληροφορούμενη την Δευτέρα, 18 Μαΐου ότι στα θέματα ημερήσιας διάταξης του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΥΑΝ περιλαμβάνεται και το συγκεκριμένο (Έγκριση μελέτης κατασκευής νέων φρεατίων διαχωρισμού λυμάτων και ομβρίων στην περιοχή του αντλιοστασίου Ρέκα) και προκειμένου να δημιουργήσει εντυπώσεις, επιλέγει ασύνετα να βλάψει όχι μόνο τον εαυτό της, αναδεικνύοντας ένα θέμα το οποίο άφησε άλυτο μετά από 5,5 διοίκησης, αλλά και την πόλη.  Δημοσιεύοντας μάλιστα φωτογραφίες του επικεφαλής και των στελεχών της στο συγκεκριμένο προβληματικό σημείο.

Μη ξεχνούμε όμως ότι την ίδια αμέλεια και αδιαφορία επέδειξαν και στο σοβαρό θέμα του παντορροϊκού, τον οποίο φρόντισαν να μην αλλάξουν!

Λυπούμαστε ιδιαίτερα.  Δε θα τους ακολουθήσουμε σε δρόμους που βλάπτουν τον δήμο μας.  Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που κληρονομήσαμε.  Προτρέπουμε δε τον επικεφαλής της Ενωτικής Πρωτοβουλίας να σταθεί, έστω και τώρα, στο ύψος των περιστάσεων και του ρόλου του και να μην παρασύρεται σε ενέργειες που βλάπτουν και τον ίδιο και τον τόπο μας σε μία δύσκολη περίοδο.”

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αιχμές Γούλα και παραίτηση από την Επιτροπή για την Ανάπλαση

Published

on

By

Με επιστολή του προς τον Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ναυπακτίας Γεώργο Σιμάκη, ο δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ανανέωση & δημιουργία» Γιώργος Γούλας κατέθεσε την παραίτησή του από την Επιτροπή, αρμόδια για τα υλικά του έργου της Ανάπλασης. Αναφέρει στην επιστολή του:

«Κ. Πρόεδρε,

Με την 3/2020 απόφαση του Δημοτικού μας Συμβουλίου ορίστηκα μέλος της αρμόδιας επιτροπής για τα υλικά επίστρωσης και του αστικού εξοπλισμού για το έργο: «Αστική ανάπλαση εντός ιστορικού κέντρου πόλεως Ναυπάκτου», δηλαδή την ανάπλαση που λαμβάνει χώρα στην περιοχή του Λιμανιού.

Ο τρόπος λειτουργίας της επιτροπής, όπως εγώ τον είχα αντιληφθεί τουλάχιστον θα ήταν ο εξής:

Πριν την έναρξη των εργασιών από τον εργολάβο η επιτροπή θα συνεδρίαζε διαδοχικά όσες φορές χρειαζόταν και με βάση τις προδιαγραφές υλικών που θέτει η μελέτη και το Κ.Α.Σ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) θα επέλεγε τα υλικά για το έργο (πχ. πέτρα δρόμου, πεζόδρομων, ποδηλατοδρόμου, κρασπέδων, πεζοδρομίων κτλ.). Η τελική επιλογή θα καθοριζόταν με την έγκριση των αρχαιολογικών υπηρεσιών πιθανώς με αλλαγές που θα γίνονταν λόγω των παρατηρήσεων τους. Μετά την τελική απόφαση της επιτροπής και την έγκριση των αρχαιολογικών υπηρεσιών η απόφαση επιλογής θα δινόταν στην τεχνική μας υπηρεσία που επιβλέπει το έργο και τον εργολάβο για να προβεί στην προμήθεια των υλικών πριν την έναρξη του έργου.

Όλα αυτά δεν συνέβησαν στο έργο. Αφού προσπεράσω το τι έχει γίνει το προηγούμενο διάστημα καθώς είναι ήδη γνωστό, θα αναφερθώ στα τελευταία μόνο γεγονότα.

Με τηλεφωνική πρόσκληση του αρμόδιου Αντιδημάρχου την Τετάρτη 27/5/20 κλήθηκα να μεταβώ την επομένη στις 28/5/20 στον χώρο που χρησιμοποιεί ο εργολάβος πίσω από το Δημαρχείο για να γίνει η επιλογή των υλικών για τα κράσπεδα και το πεζοδρόμιο που θα κατασκευαστούν μπροστά στο Λιμάνι. Με παρουσία του Αντιδημάρχου, του εκπροσώπου των Μηχανικών και του εκπροσώπου του εργολάβου, μας ζητήθηκε (από εμένα και τον εκπρόσωπο των Μηχανικών να δώσουμε την έγκρισή μας για τα μοναδικά συγκεκριμένα υλικά που υπήρχαν εκεί. Σε ερώτηση του Αρχιτέκτονα (εκπρόσωπου των Μηχανικών), «ποιος είναι ο ρόλος μας και ποιος επέλεξε τα υλικά;», απάντησαν ότι έχουν εγκριθεί από τις Αρχαιολογικές υπηρεσίες. Στην επίμονη ερώτηση του Αρχιτέκτονα «ποιος επέλεξε τα υλικά; ποιο το όνομά του;» πάλι δεν λάβαμε απάντηση. Ο εκπρόσωπος των Μηχανικών αποχώρησε. Έπειτα από 2 λεπτά αποχώρησα και εγώ, δίχως να ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση (και πως θα μπορούσε άλλωστε αφού μείναμε μόνο 2 μέλη από τα 5 της επιτροπής).

Κ. Πρόεδρε,

Επειδή η επιλογή των υλικών έγινε από άλλους και όχι από την επιτροπή,

Επειδή η σειρά ενεργειών στην διαδικασία έχει ανατραπεί εντελώς,

Επειδή η επιλογή των υλικών δεν έχει γίνει ακόμα και έχουμε 29/5/20 παρά το ότι το έργο είναι σε εξέλιξη,

Επειδή η επιτροπή απαξιώνεται σκόπιμα, όπως και το Δημοτικό Συμβούλιο που την όρισε με απόφασή του,

Επειδή το έργο καθυστερεί αδικαιολόγητα με την διαχείριση που γίνεται,

Σας καταθέτω την παραίτησή μου από την επιτροπή και παρακαλώ για την άμεση αντικατάστασή μου (Στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο την Τρίτη 2/6/20) καθώς δεν επιθυμώ να είμαι απλός επικυρωτής προειλημμένων αποφάσεων και μάλιστα χωρίς να γνωρίζω από ποιόν.

Με τιμή,

Γιώργος Γούλας

Δημοτικός Σύμβουλος»

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αλητεία!!!

Published

on

By

Δεν υπάρχει καμία απολύτως δικαιολογία για την συγκεκριμένη συμπεριφορά.

Μπάζα από οικοδομή βρίσκονται πεταμένα δίπλα από τους κάδους της ανακύκλωσης  και των απορριμμάτων, στον παραλιακό δρόμο στο ύψος της Παλαιοπαναγιάς.

Μάταια ο Δήμος ενημερώνει τους δημότες πως μπορούν να μεταφέρουν βαριά- ογκώδη αντικείμενα και μπάζα, στο σημείο που έχει δημιουργηθεί στον περιφερειακό του Σκα και από εκεί να προχωρήσει η διαχείρισή τους.

Κάποιοι ανεγκέφαλοι εξακολουθούν να γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους  την απαγόρευση απόρριψης μπαζών κλπ, φτάνοντας και ξεπερνώντας τα όρια της αλητείας.

Οι υπάλληλοι καθαριότητας δεν είναι υποχρεωμένοι να έχουν μαζί τους φτυάρια για να μαζεύουν τα ασυμμάζευτα του κάθε ανεύθυνου.

«Όπου δεν πίπτει λόγος πίπτει ράβδος» λέει ο θυμόσοφος λαός και έχει απόλυτα δίκαιο, με τον Δήμο να έχει τον τρόπο, όπως έπραξε και στο παρελθόν σε αντίστοιχες περιπτώσεις, μέσω του εισαγγελέα να συνετίσει τους αλητήριους.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τι αλλάζει στο Λύκειο

Published

on

By

Το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε στις 28 Μαϊου στη Βουλή προωθεί αλλαγές που θα ισχύσουν από την επόμενη σχολική χρονιά στις τρεις τάξεις του Λυκείου΄

Όπως θα δείτε παρακάτω οι διατάξεις αφορούν αλλαγές που σχετίζονται:

  • Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο
  • Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
  • Αρχική Δήλωση Ομάδας Προσανατολισμού
  • Βαθμολογία και Πως υπολογίζεται
  • Πως γίνεται η πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο – Τι ισχύει
  • Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο
  • Γραπτές προαγωγικές εξετάσεις
  • Δικαιολογημένες Απουσίες μαθητών από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας κ.α.
  • Γενικό Μέσο Όρο προαγωγής και τι προβλέπεται για όσους δεν επιτυγχάνουν
  • Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας

Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο (Άρθρο 6)

Τα δύο τελευταία εδάφια της παρ. 1 του άρθρου 103 του ν. 4610/2019 (Α’ 70) αντικαθίστανται ως εξής:

«Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) υποχρεωτικές ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα  της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται γραπτή δοκιμασία. Αν για λόγους αντικειμενικούς, δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες.

Στο μάθημα της Πολιτικής Παιδείας οι μαθητές εκπονούν επιπλέον και ερευνητική εργασία στο β’ τετράμηνο, η βαθμολογία της οποίας αποτελεί το 50% του βαθμού του τετραμήνου αυτού.

Στο μάθημα των Εφαρμογών Πληροφορικής και στο μάθημα της Εισαγωγής στις Αρχές της Επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία στο πρώτο τετράμηνο, ενώ στο δεύτερο τετράμηνο οι μαθητές εκπονούν μία (1) ερευνητική εργασία, η βαθμολογία της οποίας αποτελεί το 50% του βαθμού του τετραμήνου αυτού.Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου (άρθρο 7)

Η Α′ Τάξη Γενικού Λυκείου

1. Η παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4186/2013 (Α’ 193) αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Η Α′ Τάξη Γενικού Λυκείου αποτελεί τάξη αποκλειστικά γενικής παιδείας, στην οποία εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων γενικής παιδείας τριάντα πέντε (35) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια λύκεια και είκοσι πέντε (25) συνολικά
διδακτικών ωρών για τα εσπερινά λύκεια.».

Β′ Τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου

2. Μετά την παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4186/2013, όπως αντικαθίσταται με την παρ. 1 του παρόντος, προστίθεται παρ. 2 ως εξής:

«2. Στη Β′ Τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας τριάντα (30) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών, πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για κάθε ομάδα.

Β′ Τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου

Στη Β′ Τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας είκοσι (20) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών και
Θετικών Σπουδών, πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για κάθε ομάδα.

Οι μαθητές, εκτός από τα μαθήματα γενικής παιδείας, παρακολουθούν υποχρεωτικά και τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που επιλέγουν.».

Γ’ Τάξη Γενικού Λυκείου

3. Η παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Στη Γ’ Τάξη Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας και προσανατολισμού τριάντα δύο (32) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια λύκεια και είκοσι πέντε (25) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα εσπερινά λύκεια. Τα μαθήματα προσανατολισμού χωρίζονται σε τρεις (3) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, ως εξής:

α) Ανθρωπιστικών Σπουδών.
β) Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας.
γ) Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

Οι μαθητές, εκτός από τα μαθήματα γενικής παιδείας, παρακολουθούν υποχρεωτικά και τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που επιλέγουν. Ειδικά οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας επιλέγουν και
παρακολουθούν υποχρεωτικά είτε το μάθημα των Μαθηματικών είτε το μάθημα της Βιολογίας.».

Αρχική Δήλωση Ομάδας Προσανατολισμού

4. Η παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής:

«Οι μαθητές της Γ` Τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού ΓΕ.Λ. με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 20ης Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα, προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους. Κάθε μαθητής επιλέγει υποχρεωτικά μία (1) Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και ένα (1) Επιστημονικό Πεδίο. Ειδικά οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας επιλέγουν επιπλέον είτε το μάθημα των Μαθηματικών είτε το μάθημα της Βιολογίας.».

Βαθμολογία – Πως υπολογίζεται

Οι Ομάδες Προσανατολισμού επιτρέπουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένα Επιστημονικά Πεδία σύμφωνα με το άρθρο 4Α. Κάθε υποψήφιος επιλέγει ένα μόνο Επιστημονικό Πεδίο.».

5. Η περ. α’ της παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής: «α) λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των μορίων που συγκεντρώνει ο υποψήφιος στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου Επιστημονικού Πεδίου, σύμφωνα με
το άρθρο 4Α. Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας που προβλέπονται για το αντίστοιχο Επιστημονικό Πεδίο. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται το αργότερο μέχρι τη λήξη εκάστου σχολικού έτους και ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του επόμενου σχολικού έτους, ορίζονται οι συντελεστές βαρύτητας σε δύο (2) μαθήματα ανά Επιστημονικό Πεδίο.».

Πως γίνεται η πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο – Τι ισχύει

6. Η περ. β’ του άρθρου 4Α του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής: «β) Η πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο γίνεται ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού που έχει επιλέξει ο κάθε μαθητής ως εξής:

βα) Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα του πρώτου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Αρχαία Ελληνικά, η Ιστορία και τα Λατινικά.

ββ) Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα είτε του δεύτερου είτε του τρίτου Επιστημονικού Πεδίου, ανάλογα με το ποιο από τα δύο αυτά Επιστημονικά Πεδία έχουν επιλέξει, ως εξής:

i) οι υποψήφιοι που έχουν επιλέξει το δεύτερο Επιστημονικό πεδίο εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, της Φυσικής, της Χημείας και των Μαθηματικών και

ii) οι υποψήφιοι που έχουν επιλέξει το τρίτο Επιστημονικό Πεδίο εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας.

βγ) Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα του τέταρτου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, η Πληροφορική και η Οικονομία.». Άρθρο 8

Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο

1. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 104 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται και η παρ.
1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Η βαθμολογική κλίμακα, με βάση την οποία υπολογίζονται οι βαθμοί επίδοσης των μαθητών σε όλα τα μαθήματα, κυμαίνεται από μηδέν (0) έως είκοσι (20) και προσδιορίζεται ως εξής:

pinakas

Η βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων γίνεται στην κλίμακα από μηδέν (0) έως εκατό (100), με ακέραιους μόνο αριθμούς, και ο τελικός βαθμός του γραπτού δοκιμίου ανάγεται στην κλίμακα από (0) έως είκοσι (20) και διατυπώνεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου, όπου απαιτείται.».

Γραπτές προαγωγικές εξετάσεις

2. Η παρ. 1 του άρθρου 105 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:

« 1. Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις διεξάγονται μετά τη λήξη των μαθημάτων του Β’ Τετραμήνου. Προβλέπονται επίσης δύο ειδικές εξεταστικές περίοδοι, μία κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου, για τις περιπτώσεις που περιγράφονται στο
άρθρο 108 και για την περ. α’ της παραγράφου 3 του άρθρου 112, στην οποία δύνανται να συμμετέχουν μόνο οι μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου, και μία στις αρχές του Σεπτεμβρίου, για τις περιπτώσεις που περιγράφονται στο άρθρο 108, στην παρ. 2 του
άρθρου 112 και για την περ. β’ της παρ. 3 του άρθρου 112, στην οποία δύνανται να συμμετέχουν οι μαθητές των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Λυκείου. Στις εξετάσεις αυτές αξιολογούνται συνολικά οι γνώσεις και οι δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές κατά τη
διάρκεια του αντίστοιχου σχολικού έτους.».

Δικαιολογημένες Απουσίες μαθητών από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας κ.α.

3. Η παρ. 2 του άρθρου 108 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:

« α) Κατ’ εξαίρεση, μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου, εξετάζονται άλλη ημέρα εντός της συγκεκριμένης κάθε φορά εξεταστικής περιόδου, την οποία ορίζει με απόφασή του ο
Σύλλογος των διδασκόντων, έπειτα από αίτηση του κηδεμόνα ή των μαθητών, εφόσον είναι ενήλικοι. Η ασθένεια βεβαιώνεται από ιατρική γνωμάτευση ή με υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων των μαθητών ή των ιδίων των μαθητών, εφόσον είναι ενήλικοι. Οι διατάξεις των δύο προηγούμενων εδαφίων εφαρμόζονται και για τους μαθητές που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων της εξέτασης λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, η οποία βεβαιώνεται από ιατρική γνωμάτευση ή με υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων των μαθητών ή των ιδίων των μαθητών, εφόσον είναι ενήλικοι. Οι μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου ή που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων της εξέτασης λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, αν δεν προσέλθουν σε εξετάσεις μέχρι το τέλος της πρώτης εξεταστικής περιόδου λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα, εφόσον είναι μαθητές της Γ’ τάξεως του Λυκείου, να προσέλθουν για όσα μαθήματα δεν εξετάστηκαν στην ειδική εξεταστική περίοδο του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου ή, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ` όλον τον μήνα Ιούνιο, στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.

Οι μαθητές των Α’ και Β’ τάξεων του Λυκείου, αν δεν προσέλθουν σε εξετάσεις μέχρι το τέλος της πρώτης εξεταστικής περιόδου λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα να εξετασθούν στα μαθήματα
αυτά άλλη ημέρα, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος Διδασκόντων μέχρι την 30η Ιουνίου, ή, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ` όλον τον μήνα Ιούνιο, στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου. Το παραπάνω σοβαρό πρόβλημα υγείας βεβαιώνεται με δικαιολογητικά ασθενείας από κρατικό ή ιδιωτικό νοσοκομείο ή άλλο δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα υγειονομικής περίθαλψης. Για τους μαθητές αυτούς, ο Σύλλογος  Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος μετά την πρώτη εξεταστική περίοδο για τους μαθητές των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Λυκείου, καθώς και μετά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου για τους μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου, εφόσον το πρόβλημα διαρκεί. Όσοι από τους μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου, εκτός από τα μαθήματα στα οποία δικαιολογημένα απουσίασαν, έχουν συγκεντρώσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα που έχουν εξετασθεί βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10), μπορούν να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου ή, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ` όλον τον
μήνα Ιούνιο, μπορούν να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου για να εξετασθούν στα μαθήματα αυτά. Όσοι από τους μαθητές των Α’ και Β’ τάξεων του Λυκείου, εκτός από τα μαθήματα στα οποία δικαιολογημένα απουσίασαν,
έχουν συγκεντρώσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα που έχουν ήδη εξετασθεί βαθμό  ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10) μπορούν, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ` όλον τον μήνα Ιούνιο, να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου για να εξετασθούν στα μαθήματα αυτά. Στην περίπτωση αυτή, πρέπει οι μαθητές, αν είναι ενήλικοι, ή οι κηδεμόνες τους, να καταθέσουν υπεύθυνη δήλωση στον Διευθυντή του οικείου Λυκείου εντός τριών (3) ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων.

Υπεύθυνη δήλωση

β) Στην υπεύθυνη δήλωση αναγράφεται ρητά η ειδική εξεταστική περίοδος του Ιουνίου ή του Σεπτεμβρίου στην οποία εξετάζεται ο μαθητής. Οι μαθητές εξετάζονται στα μαθήματα της Ομάδας Α’ που δικαιολογημένα απουσίασαν, στα μαθήματα της Ομάδας Α’ που
εξετάστηκαν και συγκέντρωσαν βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10), καθώς και στα μαθήματα της Ομάδας Β` που συγκέντρωσαν βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10). Οι μαθητές που απουσιάζουν αδικαιολόγητα ή προσέρχονται μετά την ανακοίνωση των θεμάτων στις ανωτέρω εξετάσεις ή στην ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου ή του Σεπτεμβρίου δεν γίνονται δεκτοί σε αυτές ή αυτήν και βαθμολογούνται από το Σύλλογο Διδασκόντων με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0).

γ) Όσον αφορά το βαθμό ετήσιας επίδοσης των μαθητών της παρούσης ισχύουν τα εξής:

γα) Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης για μάθημα της Ομάδας Α’ που δεν έχει εξεταστεί σε προηγούμενη εξεταστική περίοδο ή σε προηγούμενες εξεταστικές περιόδους προκύπτει σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 109 και ο βαθμός ετήσιας επίδοσης για μάθημα της Ομάδας Α΄ που έχει εξεταστεί σε προηγούμενη εξεταστική περίοδο είναι ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθήματος.

γβ) Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης μαθήματος της Ομάδας Β’ είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής, σε όποια εξεταστική περίοδο και αν το μάθημα εξεταστεί.

δ) Στις διατάξεις των περ. α’, β’ και γ’ υπάγονται και μαθητές στρατεύσιμοι, κατ’ ιδίαν διδαχθέντες, καθώς και οι συμμετέχοντες σε διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις.».

4. Η παρ. 6 του άρθρου 109 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:

«Για τους μαθητές των Α’ και Β’ τάξεων του Λυκείου που δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο προαγωγής, σύμφωνα με τα άρθρα 110 και 112, και εξετάζονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου γραπτά ή προφορικά, βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής. Για τους μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου που δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο απόλυσης, σύμφωνα με τα άρθρα 110 και 112, και εξετάζονται στην ειδική εξεταστική περίοδο Ιουνίου γραπτά ή προφορικά, βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής. Το ίδιο ισχύει και για την ειδική εξεταστική περίοδο τουΣεπτεμβρίου για τους μαθητές της Γ` τάξης του Γενικού Λυκείου που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο απόλυσης.».

Γενικό Μέσο Όρο προαγωγής

5. Οι παρ. 1 και 2 του άρθρου 112 του ν. 4610/2019 (Α’ 70) αντικαθίστανται ως εξής:

«1. Για την προαγωγή και την απόλυση των μαθητών στο Γενικό Λύκειο απαιτείται Γ.Μ.Ο. τουλάχιστον δέκα (10), ο οποίος προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, με
εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Τι ισχύει για τους μαθητές Α′ και Β′ τάξεων του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1,

2. Οι μαθητές των Α′ και Β′ τάξεων του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1, παραπέμπονται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους, σε ειδική εξεταστική περίοδο, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10). Για τα μαθήματα της Ομάδας Α′, οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β′, οι εξετάσεις είναι προφορικές.

Οι μαθητές δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα.

Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.
Οι μαθητές, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. προαγωγής, επαναλαμβάνουν τη φοίτηση.».

6. Το πρώτο εδάφιο της περ. α’ της παρ. 3 του άρθρου 112 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται και η περ. α’ διαμορφώνεται ως εξής:

«α) Οι μαθητές της Γ` τάξης του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ.

1, παραπέμπονται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου του ίδιου έτους σε ειδική εξεταστική περίοδο για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10). Για τα μαθήματα της Ομάδας Α’ οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των απολυτηρίων εξετάσεων. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β’ οι εξετάσεις είναι προφορικές. Οι μαθητές της Γ’ τάξης του ΓΕΛ δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας
ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.».

7. Το πρώτο εδάφιο της περ. β’ της παρ. 3 του άρθρου 112 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται και η περ. β’ διαμορφώνεται ως εξής:

«β) Οι μαθητές της Γ` τάξης του Γενικού Λυκείου, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παραγράφου 1, παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στην περίπτωση α της παραγράφου αυτής, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσής τους είναι μικρότερος από δέκα (10). Οι μαθητές, που κατά την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. απόλυσης μπορούν: αα) να επαναλάβουν τη φοίτηση στη Γ’ τάξη Γενικού Λυκείου,

ββ) να προσέλθουν στις απολυτήριες εξετάσεις της τελευταίας τάξης το αμέσως επόμενο ή οποιοδήποτε άλλο σχολικό έτος, χωρίς να φοιτήσουν στην αντίστοιχη τάξη. Οι μαθητές αυτοί εξετάζονται σε όλα τα γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, με εξαίρεση το μάθημα «Φυσική Αγωγή».

Για τα μαθήματα της Ομάδας Α’ οι εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές.».

8. Η παρ. 2 του άρθρου 113 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Οι μαθητές των κατηγοριών της παρ. 1 του παρόντος των Α` και Β` τάξεων Γενικού Λυκείου που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1 του άρθρου 112, παραπέμπονται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους, σε ειδική εξεταστική περίοδο, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 112.».

Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Άρθρο 9)

1. Για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α′ και Β′ τάξης κάθε τύπου Λυκείου και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ′ τάξης κάθε τύπου Λυκείου, τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) με τυχαία επιλογή από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) και κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Η εξεταστέα ύλη των μαθημάτων του προηγούμενου εδαφίου καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής το αργότερο ως τα τέλη Σεπτεμβρίου κάθε έτους.

2. Η Τ.Θ.Δ.Δ συστήνεται και λειτουργεί στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π., ρυθμίζεται η οργάνωση και λειτουργία της Τ.Θ.Δ.Δ., ο τρόπος υποβολής, αξιολόγησης, επιλογής και εισαγωγής θεμάτων σε αυτήν, ο τρόπος πρόσβασης σε αυτήν, η διαδικασία τυχαίας επιλογής θεμάτων την ημέρα διεξαγωγής των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα για την εφαρμογή του παρόντος. πηγή: alfavita

Γίνε συνδρομητής στην εφημερίδα μας ΕΔΩ,  με 20 ευρώ τον χρόνο.

Κάθε Παρασκευή φτάνει στα email των συνδρομητών μας

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ