Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Διαβουλευτήκαμε… για Νεροτσουλήθρες

Published

on

Αναβλήθηκε την πρώτη φορά, η σύγκληση της Επιτροπής Διαβούλευσης, μια και δεν υπήρξε απαρτία, πριν ένα δεκαήμερο. Συγκλήθηκε η Επιτροπή την επομένη…  Θέμα της Διαβούλευσης… το τι μέλλει γενέσθαι με το ακίνητο του Δήμου στην Βαριά, τις πρώην νεροτσουλήθρες.  Δυστυχώς τα πράγματα ήταν αποκαρδιωτικά για μια ακόμα φορά, αφού από τα τριάντα πέντε μέλη της Επιτροπής εμφανίστηκαν μόλις έξι!

Με τον νόμο να ορίζει πως στην δεύτερη σύγκλησή της Επιτροπής δεν απαιτείται  απαρτία, ολόκληρη την πόλη εκπροσώπησαν μόλις τα έξι μέλη της, συμπεριλαμβανομένου του δημάρχου Ναυπακτίας και προέδρου της Επιτροπής. Να σημειωθεί πως στην Επιτροπή Διαβούλευσης συμμετέχουν, μετά από αίτημά τους, εκπρόσωποι φορέων, συλλόγων, επαγγελματιών κλπ, Η Επιτροπή  ναι μεν έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα όμως έχει το νόημα της ενημέρωσης και της κατάθεσης προτάσεων, ενστάσεων και αντιρρήσεων που συμβάλουν στην  κατάθεση αλλά και στην διαμόρφωση γνώμης από το κοινωνικό σύνολο.          Αυτό είναι και το σκεπτικό του νομοθέτη.

Για πολλοστή φορά η Επιτροπή δεν λειτούργησε, απαξιωμένη πλήρως από τα μέλη της, που επαναλαμβάνεται μετά από δικό τους αίτημα θέλησαν να μετέχουν σε αυτή. Έτσι με το ενημερωτικό σημείωμα προς τον Δήμαρχο Δήμου Ναυπακτίας, τον πρόεδρο αλλά και τα Μέλη της Επιτροπής Διαβούλευσης, από την νομική υπηρεσία του Δήμου Ναυπακτίας, ως εισήγηση, ξεκίνησε η …Διαβούλευση της  Τρίτης 10ης Ιουλίου 2018 για το θέμα του ακινήτου που υπήρχαν οι εγκαταστάσεις από τις νεροτσουλήθρες στην Βαριά. Το έγγραφο ανέφερε τα παρακάτω, έχοντας ως θέμα την νομική κατάσταση του ακινήτου σήμερα:

«… Σε εκτέλεση της 267/2015 Απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ναυπακτίας εκδόθηκε μετά από αίτησή του Δήμου μας η με αριθμό 7/2015 Διαταγής Απόδοσης Χρήσης Μισθίου του Μονομελούς; Πρωτοδικείου Μεσολογγίου αναφορικά με την απόδοση σε ημάς ακίνητου έκτασης 6.840,40 τ.μ ιδιόκτητου χώρου του Δήμου Ναυπακτίας που είναι τμήμα του ακινήτου Β.Κ 286 Α στην παραλία Ψανή στην πόλη της Ναυπάκτου. Σε συνέχεια αυτής της 7/2015 Διαταγής Απόδοσης εκτελέστηκε n αποβολή των την 9/ 12/ 2015 για την οποία αποβολή συντάχθηκε η 1755/9-12-2015 Έκθεση ΑΠΟΒΟΛΗΣ -ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΣΕ ΑΚΙΝΗΤΟ».

Ακολούθως αναφέρονται στην εισηγητική έκθεση – ενημέρωση της νομικής υπηρεσίας του Δήμου Ναυπακτίας, οι ενέργειες με ένδικα μέσα της μισθώτριας ανώνυμης εταιρείας Αφών Κυριλή, τα οποία και απορρίφθηκαν σε πρώτο βαθμό από το Μονομελές Πρωτοδικείο Μεσολογγίου, με την απόφαση 18/2018.    Στην συνέχεια οι αντίδικοι άσκησαν Έφεση η οποία και θα εκδικαστεί στις 19 Μαρτίου 2019 στο Εφετείο Δυτικής Στερεάς Ελλάδας.

Κλείνοντας το ενημερωτικό σημείωμα – εισήγηση αναφέρει:

«Σε άκρως θεωρητικό επίπεδο λοιπόν, υπάρχει η πιθανότητα αν ευδοκιμήσει η Έφεση των αντιδίκων και δεν ευδοκιμήσουν τα ένδικα μέσα που εμείς θα ασκήσουμε αμέσως μετά (ο Δήμος δηλαδή, ως ηττηθείς διάδικος) να πρέπει ο Δήμος -έστω και προσωρινά- να αποδώσουμε εκ νέου το μίσθιο ακίνητο στις ανωτέρω μισθώτρια και υπομισθώτρια εταιρίες. Αυτό όμως δεν μπορούμε να το ξέρουμε ενωρίτερα από τον 9°-2019 στην καλύτερη περίπτωση, ή, και περί το 2020-21 , ή, και ακόμη αργότερα».

 Προτάσεις …

Πρακτικά η ενημέρωση από την νομική υπηρεσία του Δήμου Ναυπακτίας σημειώνει πως η υπόθεση θα ξεμπλέξει το 2019 και βάλε, με τα μέλη της Επιτροπής να μένουν στο να διασφαλιστεί από την πλευρά του Δήμου το θέμα της υγιεινής και της ασφάλειας στον χώρο, ώστε να μην μετατραπεί σε χώρο παραβατικών φαινομένων.

Στην συζήτηση, ο δήμαρχος Ναυπακτίας Τάκης Λουκόπουλος πρότεινε πως αν υπάρξει σήμερα ο όποιος επενδυτής θα μπορεί μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση να κάνει  χρήση του χώρου, φέρνοντας το παράδειγμα μιας κινητής καντίνας, που πιθανόν θα εξυπηρετεί τους λουόμενους που επιλέγουν την εκεί παραλία.

Από την πλευρά του μέλους του ΤΕΕ, πολιτικού μηχανικού Νίκου Τσερπέλη, αφού τονίστηκε πως σωστά έρχεται σήμερα το θέμα προς διαβούλευση, ώστε να υπάρξουν διαμορφωμένες προτάσεις για την χρήση του ακινήτου, όταν τελεσιδικήσει η υπόθεση, σημείωσε πως μετά την οριοθέτηση του αιγιαλού και του χειμάρρου Βαριάς το ακίνητο μπορεί να δομηθεί μόνο στον χώρο που σήμερα βρίσκεται το Πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής.  Πρότεινε δε την αλλαγή χωροθέτησης του πάρκου ώστε να προκύψει οικοδομήσιμος χώρος για κάποιον μελλοντικό επενδυτή.

#   Είναι προφανές ότι το θέμα της χρήσης  του ακινήτου παραμένει ανοικτό και μέχρι το 2019, οπότε και θα   τελεσιδικήσει η υπόθεση. Προκύπτει όμως  το ερώτημα: Ο Δήμος έχει κατά νου να προχωρήσει στην παραχώρηση – μίσθωση του ακινήτου για την δημιουργία από κάποιον επενδυτή χώρου αναψυχής (βλέπε καφετέρια, εστιατόριο κλπ), πρακτικά μοιράζοντας περισσότερο την πίτα από τα έσοδα που έρχονται στην πόλη από τον τουρισμό; Πιθανόν μια σκέψη για την δημιουργία ενός Δημοτικού πάρκου – συμπεριλαμβανομένου  και του Πάρκου για την κυκλοφοριακή αγωγή, με αθλητικούς  χώρους,  ίσως και δημοτικό κινηματογράφο και μικρό θεατράκι, να ήταν πιο εφικτή  σαν ιδέα και πιο εύκολη στην υλοποίησή της. Ταυτόχρονα δε, θα απέφευγε τις όποιες τριβές που θα προέρχονταν από τους επαγγελματίες της πόλης. 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τι γίνεται με τα κοινόχρηστα ποδήλατα, την μελέτη για το κυκλοφοριακό και την ελεγχόμενη στάθμευση;

Published

on

By

Εδώ και πολλά χρόνια έχουμε να δούμε τα δημοτικά ποδήλατα να κάνουν την εμφάνισή τους στους δρόμους της Ναυπάκτου. Και βέβαια δεν συζητάμε για ποδηλατοδρόμο γιατί αυτός υπάρχει μόνο στα χαρτιά, με την καθημερινότητα να το αποδεικνύει περίτρανα. Σταθμευμένα οχήματα πάνω στον ποδηλατοδρόμο, μηχανάκια, καρέκλες, γλάστρες και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς, καθημερινά τον ακυρώνουν.

Βέβαια, αρμόδιες υπηρεσίες για τον έλεγχο του ποδηλατοδρόμου είναι η Τροχαία και το Λιμενικό,  καθώς υπάρχει απόφαση για την λειτουργία του από το Δημοτικό Συμβούλιο εδώ και χρόνια. Δυστυχώς αυτή η απόφαση δεν εφαρμόζεται και δεν αστυνομεύεται. Η αρχική «προίκα» του Δήμου αριθμούσε κοντά στα 400 ποδήλατα από τα οποία ζήτημα είναι σήμερα να υπάρχουν τα μισά και αυτά σε οικτρή κατάσταση, παραμένοντας χρόνια σε ακινησία και πρακτικά αχρηστία στα υπόγεια του Ξενία.

Τα νεώτερα στοιχεία για την λειτουργία των κοινόχρηστων ποδηλάτων του Δήμου είναι ότι ο Δήμος προχώρησε στην προμήθεια αυτοματοποιημένου συστήματος λειτουργίας ποδηλάτων, εγκρίθηκε  πίστωση ποσού 24.800 ευρώ και ανατέθηκε  στην εταιρεία «BRAINBOX»  η προμήθεια του αυτοματοποιημένου αυτού συστήματος λειτουργίας ποδηλάτων Δήμου Ναυπακτίας.  Το όλο «πακέτο» θα περιλαμβάνει: Ηλεκτρονικές κλειδαριές με ενσωματωμένο σύστημα GPS/GPRS.  Σετ ανταλλακτικών ποδηλάτων (ντίζες) και αντικατάσταση. Εφαρμογή ελέγχου ποδηλάτων σε iOS και Android, καθώς και ετήσια άδεια χρήσης του λογισμικού διαχείρισης συμπεριλαμβανομένων των SIM καρτών.

Με αφορμή την επανεκκίνηση του θέματος των ποδηλάτων με την προμήθεια αυτοματοποιημένου συστήματος λειτουργίας τους από τον Δήμο, μιλήσαμε με τον αντιδήμαρχο Κώστα Καρακώστα για το θέμα αυτό, όπως και για τις κυκλοφοριακές μελέτες και το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης. Μας είπε:

«Έχει υπογραφεί η σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία και υλοποιείται. Πιστεύουμε ότι τον επόμενο ενάμιση μήνα θα μπορούν να μπουν σε λειτουργία στο σύστημα τα ποδήλατα του Δήμου. Πρόκειται για 40 κοινόχρηστα ποδήλατα τα οποία έχουν περάσει από σχετικό service και είναι λειτουργικά. Αυτά θα μπουν στο σύστημα».

Σχετικά με την Κυκλοφοριακή μελέτη αλλά και την μελέτη για το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ), ο αντιδήμαρχος σημείωσε: «Το σύστημα για την ελεγχόμενη στάθμευση βρίσκεται για έγκριση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και είμαστε σε αναμονή. Όσον αφορά την Κυκλοφοριακή μελέτη αυτή είναι έτοιμη και την επόμενη εβδομάδα θα είναι στον «αέρα» για δημόσια διαβούλευση. Πρόκειται για τη σύνθεση των τριών μελετών που υπήρχαν, με νέα στοιχεία επικαιροποιημένα».

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Το όνειρο και η πραγματικότητα της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

Published

on

By

Σχεδόν ενάμιση αιώνα πριν ο Αιτωλοακαρνάνας πολιτικός  Χαρίλαος Τρικούπης έδινε το δικό του αγώνα για να βγάλει την Ελλάδα από την καθυστέρηση. Μια χώρα που ζούσε ακόμα στη σκιά της Οθωμανικής κυριαρχίας με έντονα τα σημάδια και τις πληγές του πολέμου για την ανεξαρτησία, αλλά και μεγάλο τμήμα της να παλεύει για την απελευθέρωση και την ενσωμάτωσή του στον εθνικό κορμό.

Ο Χαρίλαος Τρικούπης οραματίσθηκε μεγάλα έργα υποδομών, όπως το σιδηροδρομικό δίκτυο, ο Ισθμός της Κορίνθου, η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Εκτός από το τελευταίο πολλά ολοκληρώθηκαν επί των ημερών του ως δημόσια έργα για τα οποία χρειάσθηκε ο εξωτερικός δανεισμός που έφερε και τη χρεοκοπία.

Ο ίδιος αναγκάσθηκε να πει το «δυστυχώς επτωχεύσαμε» ,  να μην επανεκλεγεί βουλευτής και να πεθάνει εξόριστος στη Γαλλία το 1896. Με δυο λόγια ακολούθησε τη μοίρα κάθε μεγάλου Έλληνα από την αρχαία Ελλάδα μέχρι σήμερα. Αυτό όμως που έχει σημασία είναι τα έργα του έμειναν. Η χώρα απέκτησε βασικές δημόσιες υποδομές και  μετά από εκατό και πλέον χρόνια η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου λειτουργεί και φέρει το όνομά του.

Οι κάτοικοι της περιοχής έχοντας υποστεί την πολύχρονη ταλαιπωρία στη μετακίνησή τους, παλαιότερα με καϊκια και πρόσφατα με φέρυ μπόουτ, επένδυσαν τις ελπίδες τους στο μεγάλο αυτό έργο για  να ενωθούν οι κοινωνίες εκατέρωθεν του Κορινθιακού και του Πατραϊκού κόλπου.  Προφανώς κυριαρχούσε στο μυαλό τους η έννοια του δημόσιου έργου που με λίγα σχετικά χρήματα θα διευκόλυνε τη μετακίνηση των ανθρώπων και θα συνέβαλε αποφασιστικά στην αλλαγή  των συνθηκών ζωής και στο δήμο Ναυπακτίας. Δυστυχώς πλανήθηκαν. Το έργο αυτό όπως και όλα τα έργα που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι στις μέρες μας για να επικοινωνήσουν μεταξύ τους (οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα, αεροπλάνα κλπ) λειτουργεί στη νεοφιλελεύθερη λογική που έχει κυριαρχήσει μεταπολιτευτικά και στη χώρα μας.

Η λογική αυτή βρίσκεται στον αντίποδα της λογικής του δημοσίων έργων. Αυτό σημαίνει ότι με σχεδόν συνολική χρηματοδότηση από το δημόσιο ταμείο κάποιες εταιρείες απολαμβάνουν ανεξέλεγκτα κέρδη, χωρίς κανένα επιχειρηματικό κίνδυνο. Μέλημά τους είναι να διασφαλίσουν τα προνόμιά τους όσο γίνεται περισσότερο.   Με τον τρόπο αυτό όσο περιορίζονται οι δημόσιες επενδύσεις, τόσο θα αυξάνει για τον απλό πολίτη το κόστος χρήσης των δημόσιων υποδομών.

Οι πρόσφατες εξαγγελίες του ΓΓ Γραμματέα υποδομών κ. Δέδε για παράταση της σύμβασης με τη ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ και παράλληλη μείωση των διοδίων σ’ αυτό ακριβώς αποβλέπει. Να παρατείνει την εκμετάλλευση της γέφυρας με παράλληλη  παράταση των φραγμών στην επικοινωνία των δύο πλευρών του κορινθιακού.

Ευτυχώς το Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Ναυπακτίας έγκαιρα εντόπισε τη στρατηγική της εταιρείας και ομόφωνα έχει αποφασίσει να μη δεχθεί καμιά παράταση του χρόνου εκμετάλλευσης,  ακόμα και αν δεν μειωθεί το κόστος των διοδίων. Η ανάπτυξη της Ναυπακτίας είναι συνδεδεμένη με την Πάτρα. Όσο νωρίτερα φύγει το φράγμα που  υψώνει η γέφυρα με τα διόδια τόσο καλύτερα για τη Ναυπακτία.

Το ερώτημα όμως παραμένει, θα παλέψει ο δήμος σ’ αυτή την κατεύθυνση ή θα θυσιάσει το μέλλον της περιοχής με το λαϊκισμό να κυριαρχήσει και πάλι; Οι εκλογές είναι για όλους δοκιμασία. Σ’ αυτές θα κριθούν αυτοί που προκρίνουν  να προασπίσουν τα συμφέροντα της κοινωνίας  και  αυτοί που θα υποταχθούν για μια ακόμα φορά στο λαϊκισμό και το προσωπικό συμφέρον.

# Δημοσιεύθηκε στην ηλεκτρονική συνδρομητική εφημερίδα Nafsweek

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εκδήλωση – παρουσίαση της έρευνας για το ΤΕΙ στο ΕΚΝΔ

Published

on

By

Την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2018 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η παρουσίαση της έρευνας με θέμα «Απόψεις & Προτιμήσεις των Φοιτητών του ΤΕΙ Ναυπάκτου: Κριτήρια επιλογής τόπου διαμονής κατά τη διάρκεια των σπουδών» που εκπόνησε το Ινστιτούτο Εργασίας / ΓΣΕΕ σε συνεργασία με το ΕΚΝΔ.

Στην εκδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε με μεγάλη εκπροσώπηση από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους τοπικούς φορείς, ο δημοσιογράφος Βαγγέλης Καρανικόλας συντόνισε πάνελ διαλόγου με έγκριτους προσκεκλημένους εκπροσώπους τοπικών αυτοδιοικητικών, επιστημονικών και παραγωγικών φορέων με τίτλο «Η Ναύπακτος ως πόλη φιλοξενίας τμημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».

Τα ευρήματα της έρευνας, σημαντικά και όχι κατ’ ανάγκη αναμενόμενα, είναι σίγουρο ότι αποτελέσουν αφετηρία για την έναρξη της συζήτησης για τις προϋποθέσεις παραμονής, αλλά και μόνιμης πλέον εγκατάστασης του ΤΕΙ στην περιοχή μας.

Το ΕΚΝΔ κατέθεσε την πρόταση για επανασύσταση και λειτουργία της επιτροπής για το ΤΕΙ, η οποία λειτούργησε αποτελεσματικά πέντε χρόνια πριν για την παραμονή του ΤΕΙ, ώστε να αξιολογηθούν τα ευρήματα και να αποφασιστεί από κοινού η στρατηγική για την μόνιμη εγκατάσταση του ΤΕΙ.

Το ΕΚΝΔ, ως υπέρμαχος των δημοκρατικών διαδικασιών, στηρίζει έμπρακτα τον δημόσιο κοινωνικό διάλογο για τα προβλήματα της τοπικής κοινωνίας.

Τα πιο σημαντικά στοιχεία της έρευνας, στο Nafsweek  (συνδρομητική ηλεκτρονική εφημερίδα) που κυκλοφορεί κάθε Παρασκευή   

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

musitsa-rouxa-axesouar-kosmimata

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ