Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Διατροφική επαναφορά: πώς να χάσετε τα κιλά των διακοπών!

Published

on

Οι καλοκαιρινές διακοπές είναι πλέον παρελθόν και το φθινόπωρο ξεκίνησε να έρχεται δειλά – δειλά στη καθημερινότητα μας. Εκτός από τις ανέμελες αναμνήσεις και τις ξέγνοιαστες στιγμές το καλοκαιράκι μας άφησε και μερικά περιττά κιλά. Οι συχνές εξορμήσεις στις παραλίες συνδυάζονται με καλοκαιρινά κοκτέιλ και δροσιστικά παγωτά, με αποτέλεσμα η πρόσληψη των θερμίδων να υπερβαίνει τις πραγματικές μας ενεργειακές ανάγκες. Επιστρέφοντας, λοιπόν από τις καλοκαιρινές διακοπές, συνήθως έχουμε μία όμορφη διάθεση να αναδιοργανώσουμε τη καθημερινότητα μας σε πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Ο σωστός επαναπροσδιορισμός της διατροφικής μας συμπεριφοράς θα πρέπει να αποτελεί έναν από τους στόχους μας.

Το πρώτο που θα πρέπει να θυμάστε είναι ότι τα κιλά που πήρατε, δεν τα πήρατε σε μία εβδομάδα, οπότε μην έχετε την απαίτηση να τα χάσετε σε ένα ανάλογο χρονικό διάστημα. Γνωρίζετε ήδη ότι τα κιλά που χάνονται γρήγορα, επανακτόνται επίσης πολύ γρήγορα. Οπότε, πρέπει λοιπόν να ακολουθήσετε μία υποθερμιδική δίαιτα, η οποία θα σας βοηθάει να χάνετε μέχρι και 1 κιλό την εβδομάδα, που σημαίνει όχι περισσότερα από και 4-5 κιλά το μήνα. Η απότομη απώλεια βάρους που επιτυγχάνεται από πολύ στερητικές δίαιτες, είναι απώλεια άλιπης μάζας και όχι λιπώδους ιστού, που πρέπει να είναι ο στόχος σας.

– Καταναλώστε φαγητό τακτικά. Θεωρείτε το σημείο «κλειδί» για επιτυχημένη απώλεια βάρους αλλά και διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους. απώλεια βάρους. Ένα γεύμα κάθε 3 ώρες βοηθά στον καλύτερο έλεγχο της όρεξης και του κορεσμού, απαραίτητο όταν θέλουμε να ακολουθήσουμε ένα διατροφικό σχήμα για απώλεια κιλών. Οι σχετικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι τρώγοντας τακτικά ελέγχουμε τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και όσο τα κρατάμε σταθερά, τόσο καλύτερα φερόμαστε απέναντι στο φαγητό αλλά και στις ποιοτικές επιλογές των τροφίμων καθημερινά στο πιάτο μας.

– Επιλέξτε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας. Η σωστή κατανάλωση πρωτεΐνης βοηθά  στη διατήρηση του μυϊκού ιστού, αυξάνοντας έτσι τον μεταβολικό ρυθμό και συνεπώς τις καύσεις.  Προτιμήστε πρωτεΐνη με χαμηλά λιπαρά, όπως το ασπράδι του αυγού, τα ψάρια, τα θαλασσινά, το κοτόπουλο, τα ημιαποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα όσπρια και τους ξηρούς καρπούς.

– Ενυδατώστε τον οργανισμό σας. Καταναλώνοντας άφθονο νερό, ενυδατώνετε το σώμα σας αποβαλόντας παράλληλα τοξίνες που επιβαρύνουν τον οργανισμό σας. Επίσης,  η κατανάλωση νερού βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία του οργανισμού και προσφέρει ευεξία χωρίς να μας επιφέρει θερμιδικά! Μπορείτε να πίνετε ελεύθερα σόδα και αεριούχο νερό.

– Αποφύγετε το αλκοόλ. Ελαττώνοντας ή ακόμη καλύτερα αποφεύγοντας εντελώς το αλκοόλ, βοηθούμε τον οργανισμό μας να αποτοξινωθεί από την αλκοόλη και παράλληλα μειώνουμε αρκετά τις προσλαμβανόμενες θερμίδες, αφού 1 γραμμάριο αλκοόλης ισοδυναμεί με 7 θερμίδες. Απλά, αποφύγετε την κατάχρηση και περιοριστείτε σε 3 ποτήρια κρασί ή 2 ποτά την εβδομάδα.

– Μειώστε τη ζάχαρη και το αλάτι. Η ζάχαρη βρίσκεται “κρυμμένη” σε πολλές τροφές (ψωμί, αλμυρά κράκερ και γλυκά) και δίνει αυτό που λέμε «άδειες θερμίδες» αφού δεν μας προσφέρει καθόλου θρεπτικά συστατικά που θα ήταν χρήσιμα στον οργανισμό μας. Ένα κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη δίνει 20 θερμίδες και έτσι αν δεν μπορείτε να την αποφύγετε εντελώς προσπαθήστε να καταναλώσετε μέχρι 2 κουταλάκια ζάχαρη την ημέρα. Το αλάτι εκτός του ότι προκαλεί κατακράτηση υγρών, αυξάνει τη πιθανότητα για υπέρταση στα άτομα με ευαισθησία ή και οικογενειακό ιστορικό. Αποφύγετε να βάζετε επιπλέον αλάτι και περιορίστε τους κύβους ζωμών στο μαγείρεμα. Χρησιμοποιήστε φρέσκα υλικά και μπαχαρικά για να εμπλουτίσετε τη γεύση στα γεύματα σας χωρίς τι μεγάλη πρόσληψη αλατιού.

– Αυξήστε τα φρούτα και τα λαχανικά. Τα καλοκαιρινά φρούτα και λαχανικά, μπορούν να αποτελέσουν πολύτιμο σύμμαχο στην προσπάθειά μας να χάσουμε κιλά. Η μειωμένη θερμιδική τους αξία, σε συνδυασμό με τον κορεσμό που προκαλούν λόγω των φυτικών ινών, αλλά και η μεγάλη περιεκτικότητά τους σε αντιοξειδωτικά συστατικά, αποτελούν τους κυριότερους λόγους για τους οποίους βρίσκονται σε όλα τα προγράμματα υγιεινής διατροφής και απώλειας βάρους. Καταναλώστε 2-3 φρούτα και συνοδεύεστε τα γεύματα σας με σαλάτα καθημερινά για ένα υγιές σωματικό βάρος.

-Ελαφρύ βραδινό.  Όχι μόνο θα βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας αλλά και θα βοηθήσετε τον οργανισμό σας στη διαδικασία της πέψης. Φροντίστε το τελευταίο γεύμα να απέχει τουλάχιστον 3 ώρες από τον ύπνο. Αποφύγετε τις βαριές σάλτσες, τα καρυκεύματα και τα πολλά λιπαρά. Επιλέξτε ανάμεσα σε μια σαλάτα με ελαιόλαδο και κοτόπουλο (ψάρι ή άπαχο τυρί), ή μία ελαφριά σούπα ή φρούτα με γιαούρτι.

-Άσκηση για γρήγορα αποτελέσματα. Μισή ώρα γρήγορο περπάτημα ή ποδήλατο τρεις φορές την εβδομάδα, αρκεί για να βοηθήσει στη μείωση του σωματικού λίπους, στην απώλεια των περιττών κιλών και στη διατήρηση του επιθυμητού βάρους. Επιπλέον, με την άσκηση θα βελτιώσετε τη φυσική κατάσταση και τους δείκτες υγείας σας καθώς αποδεδειγμένα μειώνει τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων, αυξάνει την «καλή» χοληστερόλη στο αίμα και έχει ευεργετική δράση σε περιπτώσεις σακχαρώδη διαβήτη και υπέρτασης.

Το να αλλάξουμε διατροφικές συνήθειες πρέπει να αποτελεί τρόπο ζωής και όχι στόχο μιας συγκεκριμένης περιόδου για να απαλλαγούμε από μερικά κιλά. Υιοθετήστε υγιεινό τρόπο ζωής με το να επιλέγετε σωστά τις διατροφικές σας συνήθειες αλλά και με το να εντάξετε την άσκηση στη καθημερινότητα σας.

Με επιμονή, υπομονή και θετική σκέψη τα αποτελέσματα θα είναι εμφανή και μακροχρόνια.

  Λένα Μελίστα

Διατροφολόγος

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ολοκληρώθηκαν οι εκδηλώσεις για την 195η Επέτειο απελευθέρωσης της Ναυπάκτου

Published

on

By

Ολοκληρώθηκαν σήμερα Κυριακή 19 Μαΐου οι διήμερες εκδηλώσεις για την 195η επέτειο από την απελευθέρωση της Ναυπάκτου από τους Οθωμανούς.

Στον διήμερο εορτασμό συμμετείχαν αντιπροσωπείες   σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ναυπάκτου, πολιτιστικοί και  χορευτικοί σύλλογοι, σύλλογοι αναβίωσης  ιστορίας και οι φιλαρμονικές  Μεσολογγίου, Αντιρρίου και Ναυπάκτου.

Τις εκδηλώσεις διοργάνωσε ο Δήμος     Ναυπακτίας, με την στήριξη της Μητρόπολης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και της Εφορείας αρχαιοτήτων Αιτωλ/νίας και Λευκάδας, ενώ τον συντονισμό των εορτασμών είχε αναλάβει ο Σύλλογος Αναβίωσης Απογόνων Σουλιωτών Ναυπακτίας «Έπαχτος.

Το Σάββατο, πομπή όπου συμμετείχαν Σχολεία και σύλλογοι αναβίωσης ιστορικών γεγονότων, με εκκίνηση  από την παραλία Ψανής έφτασε στον χώρο του δυτικού βραχίονα του ενετικού λιμανιού υπό τη συνοδεία της Παπαχαραλαμπείου Δημοτικής Φιλαρμονικής Ναυπάκτου και των φιλαρμονικών Μεσολογγίου και Αντιρρίου. Εκεί ακολούθησε η αναπαράσταση της άφιξης του τότε Κυβερνήτη της Ελλάδας Ιωάννη Καποδίστρια στο λιμάνι της πόλης.

Την Κυριακή, 19 Μαΐου, τελέστηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Μητροπολιτικό ναό του Αγίου  Δημητρίου, χοροστατούντος του Μητροπολίτη  Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ.κ. Ιερόθεου και με συμμετοχή αντιπροσωπειών των συλλόγων.

Ακολούθως με πομπή  κλήρος και λαός  έφτασαν στην πλατεία Λιμένος όπου αναπέμφθηκε Επιμνημόσυνη Δέηση στη μνήμη των πεσόντων της Απελευθέρωσης .  Ακολούθησαν κατάθεση στεφάνων  στο άγαλμα Μπότσαρη και  χαιρετισμοί από τον Μητροπολίτη και τον δήμαρχο Ναυπακτίας Βασίλη Γκίζα.

Στους εορτασμούς για την απελευθέρωση της Ναυπάκτου παραβρέθηκαν οι βουλευτές Θανάσης Παπαθανάσης, και Μίλτος Ζαμπάρας, οι δήμαρχοι Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου, Μεσολογγίου Σπύρος Διαμαντόπουλος και Θέρμου Σπύρος Κωνσταντάρας, ο πρόεδρος του Περιφερειακού συμβουλίου Χρήστος Παΐσιος, , ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Άγγελος Σταυρόπουλος, αντιδήμαρχοι,  περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι καθώς και εκπρόσωποι της Πυροσβεστικής και των Σωμάτων Ασφαλείας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Καλά τα νέα για την γέφυρα του Μόρνου

Published

on

By

Πρόσκληση ένταξης σε χρηματοδότηση στο πλαίσιο του ΑΞΟΝΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: 4.5 «Οδικές υποδομές» και με τον τίτλο: «Αποκατάσταση φθορών και αλλοιώσεων ανωδομής της παλαιάς γέφυρας Μόρνου»,  υπέβαλε η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.

Η πρόσκληση υποβλήθηκε την 10η Μαΐου 2024, με αριθμό πρωτοκόλλου Α. Π.: 101926.

Η πρόσκληση αφορά στην συνεργασία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και της Περιφέρειας Δυτικής     Ελλάδας για την εκτέλεση των απαιτούμενων εργασιών αποκατάστασης της παλαιάς γέφυρας Μόρνου.

#   Πλήρες ρεπορτάζ στην e-φημερίδα Nafsweek που κυκλοφορεί αύριο Παρασκευή

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ημερίδα Ενημέρωσης για την αξιοποίηση αποβλήτων αγροδιατροφής

Published

on

By

Ο Δήμος Ναυπακτίας οργανώνει «Ημερίδα Ενημέρωσης με θέμα την αξιοποίηση των αποβλήτων του τομέα αγροδιατροφής» που θα πραγματοποιηθεί στις 22 Μαΐου 2024 και ώρα 12:00 μ.μ, στην Ναύπακτο, κτήριο «Ναυπακτία» (1ος όροφος), στο πλαίσιο του Έργου LIFE-IP CEI-Greece – LIFE18 IPE/GR/000013 «Εφαρμογή της Κυκλικής Οικονομίας στην Ελλάδα».

Το Έργο συντονίζεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεργασία με 19 στρατηγικούς εταίρους, μεταξύ των οποίων ο Δήμος Ναυπακτίας και η Terra Nova. Απώτερος στόχος του LIFE-IP CEI-Greece αποτελεί η συμβολή στην υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων, του Εθνικού Προγράμματος Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων και της Εθνικής Στρατηγικής για την Κυκλική Οικονομία.

Η πρωτοβουλία αυτής της εκδήλωσης εντάσσεται στο πλαίσιο του έργου LIFE-IP CEI-Greece που μέσω της Δράσης C5: «Ανάπτυξη τοπικών/περιφερειακών συμμαχιών για τη διαχείριση αγροδιατροφικών αποβλήτων» προωθεί εθελοντικές συμφωνίες για την αξιοποίηση των αποβλήτων του τομέα αγροδιατροφής και την ανάδειξή τους ως ένα σημαντικό εργαλείο για την εφαρμογή της ιεράρχησης των αποβλήτων και τη μόχλευση της μετάβασης προς μια κυκλική οικονομία στην πράξη.

Αναγνωρίζοντας ως ρεύμα υψηλού δυναμικού κυκλικότητας τα βιοαποδομήσιμα απόβλητα της γεωργοκτηνοτροφίας και της αγροβιομηχανίας που παράγονται στην περιοχή υιοθετείται η ανάπτυξη εθελοντικής συμφωνίας για την συλλογή, μεταφορά και ανάκτηση των αποβλήτων αυτών με απώτερο σκοπό την προώθηση και διάδοση της εφαρμογής της κυκλικής βιοοικονομίας σε τοπικό επίπεδο, την ενεργή συμμετοχή της τοπικής κοινότητας προς μια ολοκληρωμένη διαχείριση των αποβλήτων και την αξιοποίησή τους ως βιολογικό πόρο, που αναμένεται να αποφέρει ένα θετικό συνολικό αντίκτυπο στο περιβάλλον, την ανθρώπινη υγεία, την οικονομία και την κοινωνία.

Κατά την έναρξη των εργασιών θα απευθύνουν χαιρετισμό οι:

  • Εκπρόσωπος Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
  • Βασίλειος Γκίζας, Δήμαρχος Ναυπακτίας

Ακολούθως, θα διεξαχθούν εισαγωγικές ομιλίες από τους:

  • Θωμά Κοτρωνιά, Αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος Δήμου Ναυπακτίας
  • Μαίρη Πλατή, Project Manager Life-IP-CEI GREECE, Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
  • Ανδρέα Σωτηρόπουλο, Terra Nova

Στη συνέχεια, θα παρουσιαστεί το έργο LIFE-IP CEI-Greece, οι στόχοι και τα αναμενόμενα αποτελέσματά του.

Στο τελευταίο μέρος της ημερίδας, θα υπογραφεί η Εθελοντική Συμφωνία.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ