Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δωρεάν αυτοκίνητα από την TOYOTA  στους Δήμους για κοινωνικές υπηρεσίες στη μάχη του κορωνοϊού

Published

on

αυτοκινητοβιομηχανία-TOYOTA

Η αυτοκινητοβιομηχανία TOYOTA παρέχει προς τους Δήμους δωρεάν αυτοκίνητά της, για όλο το χρονικό διάστημα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού.

Την ενημέρωση προς τους Δήμους της χώρας έκανε με εξαιρετικώς επείγουσα επιστολή προς  όλους τους Δημάρχους χθες 18η Μαρτίου ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δ. Παπαστεργίου, ζητώντας αυθημερόν ενημέρωση για τις ανάγκες τους σε οχήματα που θα χρησιμοποιηθούν για κοινωνικές υπηρεσίες στις ευπαθείς ομάδες.

Το πλήρες κείμενο της επιστολής, για την αξιέπαινη αυτή συνεισφορά του ιδιωτικού τομέα υπέρ της Αυτοδιοίκησης είναι το ακόλουθο:

επιστολή-ΚΕΔΕ-TOYOTA

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι εξετάσεις της ΚΕΕ

Published

on

By

Ο τίτλος είναι επίτηδες αμφίσημος: η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων είναι ο «πνευματικός ιδιοκτήτης» αυτών των εξετάσεων· αλλά ταυτόχρονα δίνει κάθε φορά και η ίδια «εξετάσεις» σχετικές με:

−    την ποιότητα των θεμάτων, αλλά και των απαντήσεων -οδηγιών
−    τη σύνδεση των θεμάτων με τα Προγράμματα Σπουδών, τη διδασκαλία και τις εγκυκλίους αξιολόγησης  για κάθε γνωστικό αντικείμενο
−    την καθοδήγηση της βαθμολόγησης των γραπτών
−    τη διατήρηση του αδιάβλητου και της απόλυτης αξιοπιστίας στην όλη διαδικασία

Είναι προφανές ότι μια τόσο σύνθετη διαδικασία, η οποία αφορά τόσους πολλούς με τρόπο κρίσιμο, συγκεντρώνει τα βλέμματα και, αναπόφευκτα, την κριτική: επιστημονική, εκπαιδευτική, κοινωνική, μαθητική, δημοσιογραφική· ιδιοτελή ή ανιδιοτελή· βάσιμη ή αβάσιμη. Και αυτό συμβαίνει κάθε χρονιά. Έτσι και το 2020.

Επομένως, ένα τόσο διαχρονικό φαινόμενο με, επίσης, σταθερή αντιμετώπιση από την ΚΕΕ, αλλά και την πολιτική και επιστημονική ηγεσία (ΥΠΑΙΘ και ΙΕΠ) πρέπει να αλλάξει; Χρειάζονται νέο θεσμικό πλαίσιο ή νέες διαδικασίες. Και γιατί φέτος;

Οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα είναι σχετικά απλές:

1.    Η σταθερότητα ενός φαινομένου δεν αποτελεί πάντοτε και ορθό επιχείρημα. Αντίθετα, έρχεται κάποτε ο καιρός που η αλλαγή εγγυάται τη βελτίωση.

2.    Φέτος υπήρξαν ιδιαίτερες συνθήκες:
α) η διακοπή ή, έστω, η μεταβολή της εκπαιδευτικής διαδικασίας λόγω της πανδημίας
β) η αλλαγή στο εξεταστικό σύστημα
γ) αλλαγές σε ΠΣ, μαθησιακή διαδικασία και όρους αξιολόγησης
δ) αλλαγές στην ύλη των μαθημάτων και σε γνωστικά αντικείμενα
ε) το πλήθος των ενστάσεων που κατέκλυσαν τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, όπως και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο παράρτημα αυτού του άρθρου ενσωματώνονται ενδεικτικοί τίτλοι και οι αντίστοιχοι ιστότοποι .

3.    Είναι κατάλληλη η στιγμή, ενόψει και των νέων αλλαγών που προωθεί το ΥΠΑΙΘ, να επιχειρηθούν βελτιώσεις από τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων και την ΚΕΕ.

Όσα ακολουθούν είναι προτάσεις. Ως τέτοιες φιλοδοξούν όχι να εισακουστούν αλλά να προκαλέσουν τον διάλογο ανάμεσα στους αρμοδίους, ο οποίος θα καταλήξει σε συγκεκριμένες βελτιωτικές αποφάσεις.

Α. Ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων δημοσιεύει στον επίσημο ιστότοπό του τα θέματα, τις απαντήσεις, κάθε διορθωτική οδηγία, τις προτάσεις της μοριοδότησης των θεμάτων. Σχετικά sites διατηρούν πολλοί αντίστοιχοι Ευρωπαϊκοί Οργανισμοί.

Β. Μετά το τέλος των εθνικών εξετάσεων:

1.     Δημοσιεύονται όλα τα ονόματα των συμμετεχόντων στην ΚΕΕ. Πρόκειται για μια αναγκαία διαφάνεια πολλαπλά ωφέλιμη για τους συμμετέχοντες και το δημόσιο συμφέρον:
α) Η επιστημονική εγκυρότητα
β) Η ευθύνη των συμμετεχόντων
γ) Η προστασία όσων συμμετέχουν
δ) Ο περιορισμός, στην ουσία η εξαφάνιση, εκείνων των επιτηδείων που επικαλούνται τη συμμετοχή τους στην ΚΕΕ για να εξασφαλίζουν ποικίλα οικονομικά οφέλη (μαθήματα, βοηθήματα, κ.ά).

2.    Ο Πρόεδρος της ΚΕΕ με εισηγητές από τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα παρουσιάζουν και αιτιολογούν επιστημονικά τις επιλογές τόσο στα θέματα όσο και στις λύσεις.

3.    Απαντούν τεκμηριωμένα στις επιστημονικές ενστάσεις.

Γ. Ειδικότερα για τη βαθμολόγηση των μαθητικών γραπτών

Ο ΕΟΕ και η ΚΕΕ είναι υπεύθυνα όργανα για την ορθή και αξιόπιστη βαθμολόγηση. Αυτό προϋποθέτει διαδικασίες συνεργασίας των ΒΚ, ορθής καθοδήγησης των βαθμολογητών και ελέγχου των βαθμολογικών αποκλίσεων στη βάση σαφών κανόνων.

Δ. Αξιοποίηση των αξιολογημένων μαθητικών γραπτών για επιστημονικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Ο ΕΟΕ μπορεί να διατηρεί μια βάση δεδομένων με βαθμολογημένα μαθητικά γραπτά (εννοείται χωρίς τα ονόματα μαθητών και βαθμολογητών) τα οποία να αποτελούν υλικό για την εξαγωγή επιστημονικών συμπερασμάτων σχετικά με τη βελτίωση της βαθμολόγησης, για τη διενέργεια επιστημονικών σεμιναρίων στους βαθμολογητές, αλλά και για τη διδακτική καθοδήγηση των μαθητών.

Είναι προβλέψιμες οι αντιρρήσεις στις παραπάνω προτάσεις και, ιδίως, όσες επικαλούνται τη μυστικότητα ως «εργαλείο» προστασίας του θεσμού των εξετάσεων. Ωστόσο η διαφάνεια, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, δεν αίρει τη μυστικότητα για την κρίσιμη περίοδο, ενώ προστατεύει όλους τους εμπλεκόμενους από την καχυποψία. Στο παρελθόν συνέβη να δημοσιεύονται τα μέλη της ΚΕΕ χωρίς το παραμικρό κόστος για το αδιάβλητο.

Θα υπάρξει η θέληση για τα βήματα βελτίωσης;

(από τα εκπαιδευτήρια ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΑΡΜΟΝΙΑ)

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέο ποτάμι…

Published

on

By

Πήρε το δρόμο προς τα δυτικά το ποταμάκι που χύνεται στη θάλασσα στο Γρίμποβο.

Τουλάχιστον κατά πενήντα μέτρα έχει εκτραπεί, δημιουργώντας  μια καινούργια κοίτη.

Πέρα από το… αξιοθέατο του πράγματος, το… φαινόμενο  καταστρέφει τμήμα της παραλίας.

Πόσο δύσκολη κρίνεται μια παρέμβαση των αρμόδιων, με δέκα φτυαριές να δώσουν λύση στο θέμα…

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καθαρίστηκαν οι δεξαμενές ύδρευσης στην Δάφνη

Published

on

By

Ολοκληρώθηκε ο καθαρισμός των δεξαμενών και της υδρομάστευσης στην Δάφνη, με συνεργείο της ΔΕΥΑ Ναυπάκτου να προχωρά στην αναγκαία αυτή παρέμβαση. Στην όλη επιχείρηση παρών ήταν ο πρόεδρος της Δάφνης Νίκος Σιτίστας, από τους πλέον δραστήριους και αποτελεσματικούς. Ταυτόχρονα πραγματοποιήθηκε και η σύνδεση της παροχής νερού στην παιδική χαρά.

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ