Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Δ. Κωνσταντόπουλος:  Ώρα για αντισταθμιστικά ωφελήματα  από τη Λίμνη του Μόρνου

Published

on

Τοποθέτηση του βουλευτή Αιτ/ν’ιας του ΚΙΝ.ΑΛ  Δημήτρη Κωνσταντόπουλου στην Επιτροπή Υδατικών Πόρων για την ανάγκη να δοθούν αντισταθμιστικά ωφελήματα στις τοπικές κοινωνίες γύρω από τη Λίμνη του Μόρνου που δίνουν ένα πολύτιμο αγαθό για να υδροδοτηθεί η πρωτεύουσα.

Για τα αντισταθμιστικά του Μόρνου

Κυρία Πρόεδρε, Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,

Να καλωσορίσω τους καλεσμένους στην επιτροπή μας και να τους ευχαριστήσω για τις τοποθετήσεις τους.

Θα σταθώ στο θέμα της Λίμνης Μόρνου, ένα θέμα το οποίο έχω θέσει πολλές φορές τόσο στην επιτροπή μας όσο και μέσα από ερωτήσεις και επίκαιρες ερωτήσεις που έχω καταθέσει προς τους αρμόδιους Υπουργούς.

Η Λίμνη Μόρνου αγαπητοί συνάδελφοι, δημιουργήθηκε το 1979 με τις τότε προδιαγραφές.

Δεν αμφισβητείται η αναγκαιότητα του έργου και η κρισιμότητά του για την υδροδότηση της Αττικής.

Ωστόσο, πρόκειται για ένα έργο που είχε, έχει και θα έχει στο διηνεκές σημαντικές επιπτώσεις για την περιοχή της Δωρίδας και της Ναυπακτίας.

Να ξεκινήσω με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις:

Το έργο αυτό, δεν έχει λάβει περιβαλλοντική αδειοδότηση και δεν έχει εναρμονιστεί με τις Εθνικές και Ευρωπαϊκές περιβαλλοντικές επιταγές.

Δεν υπάρχει οικολογική παροχή, με αποτέλεσμα την αλλοίωση του οικοσυστήματος της περιοχής.

Τα υδατικά αποθέματα του υδροφόρου ορίζοντα στην πεδιάδα του Μόρνου μειώθηκαν εξαιτίας της Λίμνης, με άμεσες επιπτώσεις στη χλωρίδα, την πανίδα αλλά και την τοπική οικονομία.

Οι ακτές διαβρώθηκαν και συνεχίζουν να διαβρώνονται.

Χρόνο με το χρόνο υποχωρούν έναντι της θάλασσας λόγω της έλλειψης φερτών υλών από τον ποταμό, καθώς άλλαξε η ισορροπία που υπήρχε στο οικοσύστημα.

Να συνεχίσω με το πρόβλημα των λυμάτων:

Γύρω από τη Λίμνη, υφίστανται οικισμοί που δεν έχουν δίκτυο αποχέτευσης.

Τα λύματά τους καταλήγουν μέσω του υδροφόρου ορίζοντα στη Λίμνη του Μόρνου και από εκεί στην Αττική, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Λόγω δε της απαγόρευσης κάθε δραστηριότητας σε ακτίνα 1,5 χλμ γύρωθεν της Λίμνης με βάση την Α5 υγειονομική διάταξη, δεν μπορεί να δημιουργηθεί βιολογικός καθαρισμός σε αυτή την περιοχή.

Να θυμίσω, ότι παλιότερα είχε γίνει μια προσπάθεια από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και κατασκευάστηκε βιολογικός καθαρισμός για το Λιδωρίκι ο οποίος όμως δεν αδειοδοτήθηκε ποτέ.

Άρα, μοναδική λύση για τη διαχείριση αυτών των λυμάτων είναι να δημιουργηθεί  αγωγός για τα λύματα πέριξ της Λίμνης και αυτός μάλιστα έπρεπε να έχει δημιουργηθεί χθες!

Αυτό όμως σημαίνει, ότι απαιτείται και αντίστοιχη δαπάνη που ο Δήμος Δωρίδας, δεν μπορεί να σηκώσει μόνος του.

Σήμερα υπάρχει έτοιμο έργο, αδειοδοτημένο, εγκεκριμένο, μελετημένο με όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές που μπορεί να δώσει λύση.

Αρκεί να υπάρξει απόφαση των εμπλεκόμενων Υπουργείων για χρηματοδότηση και υλοποίησή του!

Να θυμίσω εδώ, ότι το Δημόσιο δίνει 1 εκατ. ευρώ ετησίως για να μεταφέρει τα λύματα των φυλακών του Μαλανδρίνου στην Άμφισσα.

Οι φυλακές λειτουργούν περίπου 25 χρόνια, έχουν δαπανηθεί 25 εκατ. ευρώ!

Κι όλα αυτά γιατί δεν υπάρχει βιολογικός καθαρισμός!

Και θα συνεχίσουν να δίνονται τα χρήματα αυτά, όσο δεν υπάρχει λύση για τα λύματα.

 

Και έρχομαι αγαπητοί συνάδελφοι, στις οικονομικές επιπτώσεις του έργου:

Όπως προανέφερα, βάσει της Α5 υγειονομικής διάταξης, έχει τεθεί ασφυκτικό πλαίσιο περιοριστικών όρων στην τοπική οικονομία.

Η απαγόρευση κάθε δραστηριότητας σε ακτίνα 1,5 χλμ περιμετρικά της λίμνης δεν επιτρέπει την αξιοποίηση των ιδιοκτησιών και την υλοποίηση επενδύσεων.

Και τούτο μάλιστα, χωρίς να δίνεται καμία  αποζημίωση στους ιδιοκτήτες.

Επίσης, το κόστος διαβίωσης για τους  κατοίκους της περιοχής, είναι κατά πολύ υψηλότερο, λόγω της αύξησης των αποστάσεων των Κοινοτήτων, τόσο μεταξύ τους, όσο και από τα αστικά κέντρα λόγω της ύπαρξης της Λίμνης.

Οι αποστάσεις αυτές, όπως είναι φυσικό, προκαλούν αύξηση του κόστους σε προϊόντα και υπηρεσίες.

Ταυτόχρονα, υπάρχουν επί σειρά ετών κτηνοτροφικές μονάδες στην περιοχή πέριξ της Λίμνης οι οποίες λόγω αυτών των περιορισμών δεν μπορούν ούτε να αδειοδοτηθούν ούτε να υπαχθούν σε κάποιο Σχέδιο βελτίωσης ώστε να εκσυγχρονιστούν.

Άρα οι μονάδες οδηγούνται νομοτελειακά στο κλείσιμο και οι κτηνοτρόφοι σε απόγνωση και  αδυναμία επιβίωσης.

Και τούτο μάλιστα, τη στιγμή που η κτηνοτροφία και οι συναφείς μεταποιητικές επιχειρήσεις αποτελούν περίπου το 60% της οικονομικής δραστηριότητας του Δήμου Δωρίδας.

Αγαπητοί συνάδελφοι, όλα τα παραπάνω δείχνουν με τον πιο σαφή τρόπο ότι επιβάλλεται να χορηγηθούν αντισταθμιστικά ωφελήματα στις τοπικές κοινωνίες που υφίστανται τα προβλήματα αυτά.

Στις τοπικές κοινωνίες που δίνουν ένα πολύτιμο αγαθό για να υδροδοτηθεί η πρωτεύουσα.

Δε μπορούμε άλλο να κλείνουμε τα μάτια στο πρόβλημα και να λέμε ότι είναι όλα καλά.

Το θέμα έχει φτάσει στα ευρωπαϊκά όργανα.

Εκκρεμεί στην Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που θα εξετάσει την εναρμόνιση της ελληνικής περιβαλλοντικής νομοθεσίας με τις ευρωπαϊκές επιταγές.

Δε μπορούμε να συζητάμε για την ανανέωση της σύμβασης Δημοσίου και ΕΥΔΑΠ και για το διαγωνισμό που θέλει να προκηρύξει το Υπουργείο Υποδομών για τη διαχείριση και συντήρηση του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος της Αθήνας, που περιλαμβάνει τη Λίμνη του Μόρνου και του Ευήνου και τους αγωγούς μεταφοράς του νερού και την ίδια στιγμή να μην απαντάμε σε καίρια ζητήματα που αφορούν τη δημόσια υγεία, το περιβάλλον, την ποιότητα ζωής των κατοίκων των τοπικών κοινωνιών.

Πρέπει επιτέλους να αναληφθούν ευθύνες και να δοθεί λύση στο πρόβλημα.

Πρέπει η Πολιτεία να λάβει ξεκάθαρη θέση.

Και αν το 2011, έγινε διευθέτηση για το Δήμο Δελφών αντίστοιχη διευθέτηση θα πρέπει να προβλεφθεί για τη Ναυπακτία και τη Δωρίδα και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να δοθεί απάντηση για τα αντισταθμιστικά που ζητούνται από τους Δήμους Δωρίδας και Ναυπακτίας για τη λειτουργία της Λίμνης Μόρνου και της Λίμνης Ευήνου.

Γίνε συνδρομητής στην εφημερίδα μας ΕΔΩ,  με 20 ευρώ τον χρόνο.

Κάθε Παρασκευή φτάνει στα email των συνδρομητών μας

ΕΛΛΑΔΑ

Τα στατιστικά των Πανελληνίων 2020

Published

on

By

Τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στις Πανελλήνιες 2020 ΓΕΛ και ΕΠΑΛ ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας.

Τα στατιστικά βαθμολογικών επιδόσεων για το Νέο Σύστημα ΓΕΛ:

Τα στατιστικά βαθμολογικών επιδόσεων για το Παλαιό Σύστημα ΓΕΛ:

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

ΠΑΣΕΚΔΑΠ: Γονείς ΠΡΟΣΟΧΗ στην επιλόγη ΚΔΑΠ (Νέα Νομοθεσία)

Published

on

By

ΠΑΣΕΚΔΑΠ
Με ανοικτή επιστολή προς τους γονείς ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων στα ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ των Δήμων (ΠΑΣΕΚΔΑΠ) ενημερώνει:
Αγαπητοί γονείς,
Το παρόν μήνυμα του Πανελλήνιου Συλλόγου Εργαζομένων στα ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ των Δήμων έχει ως στόχο να σας ενημερώσει για κάποια πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε και να προσέξετε πολύ ΠΡΙΝ επιλέξετε τη Δομή που θα εγγράψετε το παιδί ή τα παιδιά σας, κάνοντας χρήση του/των voucher σας. Τα τελευταία χρόνια έχουν διαπιστωθεί και καταγγελθεί πολλές περιπτώσεις παροχής υπηρεσιών από ΚΔΑΠ, οι οποίες παρέχονται παρατύπως καθώς δεν προβλέπονται στους όρους και στους κανόνες λειτουργίας των Δομών αυτών. Η παροχή των υπηρεσιών αυτών, από μερίδα ιδιωτικών ΚΔΑΠ, αποτελούσε μία απαράδεκτα επιθετική μορφή αθέμιτου ανταγωνισμού απέντι στις Δομές που τηρούσαν τη νομοθεσία, δημοτικές και ιδιωτικές, και δεν παρείχαν υπηρεσίες που δεν προβλέπονταν επουδενί στο θεσμικό πλαίσιο που τις διέπει.
Οι πρακτικές αυτές προκάλεσαν τεράστιες αντιδράσεις από την υγιή μερίδα των ΚΔΑΠ (δημοτικών και ιδιωτικών) και τον ΠΑΣΕΚΔΑΠ και ώθησαν τα αρμόδια Υπουργεία στην απόφαση να λάβουν δραστικά μέτρα ξεκαθαρίζοντας το “τοπίο” και θέτοντας σαφείς όρους και κανόνες που πρέπει να τηρούνται πλέον από όλους, αλλά και σχετικές αυστηρές ποινές για όσους παρεκλίνουν αυτών.
Σύμφωνα, λοιπόν, με την Κοινή Υπουργική Απόφαση με αριθμό 71383 (ΦΕΚ Β 2774/08.07.2020) σχετικά με την δράση “Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής ζωής 2020-2021” προβλέπονται πλέον τα εξής:
Άρθρο 5 – ΔΟΜΕΣ/ΦΟΡΕΙΣ
Παράγραφος 2
Η παροχή υπηρεσιών από Μονάδες Φύλαξης Παιδιών  και  από  κέντρα  μελέτης,  φροντιστήρια,  κέντρα  κατάρτισης, από αθλητικούς συλλόγους, σωματεία, δεν περιλαμβάνεται στο αντικείμενο της παρούσας δράσης.
Παράγραφος 3
Όλες οι κατηγορίες των δομών παρέχουν τις υπηρεσίες τους στις εγκαταστάσεις τους και δεν μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες που δεν περιγράφονται από το θεσμικό πλαίσιο της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας τους*. Επίσης, δεν δύνανται να εξαργυρώνουν vouchers σε τρίτους ή να συνεργάζονται, κατά τη διάρκεια του ωραρίου λειτουργίας τους που καλύπτουν τα vouchers, με οποιαδήποτε μορφή με ιδιώτες ή σωματεία που υλοποιούν και αναπτύσσουν δραστηριότητες εκτός των αδειοδοτημένων εγκαταστάσεών τους (ξένες γλώσσες, αθλήματα κ.λπ.) για τα παιδιά των ωφελούμενων που φιλοξενούνται. Για  όλα  τα  ανωτέρω  οι  Φορείς/Δομές  υποβάλλουν  Υπεύθυνη Δήλωση, σύμφωνα με διαδικασίες που προβλέπονται στην Πρόσκληση της Ε.Ε.Τ.Α.Α. Στην περίπτωση κατά την οποία τα ανωτέρω δεν τηρηθούν από Δομή/Δομές, τότε ΔΙΑΚΟΠΤΕΤΑΙ η ενεργοποίηση ΟΛΩΝ των αξιών τοποθέτησης (voucher), πραγματοποιείται άρση της χρηματοδότησής τους έως τη λήξη της περιόδου και ανακτώνται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά που έχουν δοθεί έως το χρονικό σημείο άρσης της χρηματοδότησης.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Όποιο, λοιπόν, ΚΔΑΠ διαφημίζει στους γονείς ότι παρέχει υπηρεσίες μελέτης σχολικών μαθημάτων της επόμενης μέρας, ενισχυτικής διδασκαλίας, μαθήματα ξένων γλωσσών ή δωρεάν συμμετοχή/συνδρομή σε προγράμματα αθλητικών ακαδημιών/συλλόγων σε άλλους χώρους εκτός ΚΔΑΠ κλπ, είτε ψεύδεται και επειχειρεί να εξαπατήσει του γονείς, είτε δηλώνει δημοσίως ότι πρόκειται να παρανομήσει. Και στις δύο περιπτώσεις οι γονείς που θα έχουν εγγράψει τα παιδιά τους σε αυτές τις Δομές, κινδυνεύουν να πέσουν θύματα απάτης και σύμφωνα με τα παραπάνω να καταλήξουν εκτός Δομής και μάλιστα χωρίς να μπορούν να ενεργοποιήσουν το voucher τους σε άλλη Δομή (βλ.παρακάτω). Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη διάταξη, οποιοδήποτε περιστατικό απόπειρας  “δωροδοκίας” των γονέων εκ μέρους της Δομής, προτείνοντάς τους να τους επιστραφεί “στο χέρι” μέρος του χρηματικού ποσού που αντιστοιχεί στο voucher (π.χ. 200€) θεωρείται “εξαργύρωση του voucher” και απαγορεύεται ρητά, επί ποινή διαγραφής και όλων των υπόλοιπων voucher που έχει συμβασιοποιηθεί στη Δομή.
Άρθρο 10 – ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΦΟΡΕΩΝ/ΔΟΜΩΝ – ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ
Παράγραφος 2. γ) Υποχρεώσεις ωφελούμενων
Οι ωφελούμενες δεν δύνανται να αλλάζουν δομή/φορέα, με τον οποίο είχαν υπογράψει σύμβαση για τη φιλοξενία/απασχόληση του παιδιού τους χωρίς σπουδαίο λόγο (μετακόμιση, ασθένεια κ.ά). Σε περίπτωση συνδρομής σπουδαίου λόγου υποβάλλεται σχετική Υπεύθυνη Δήλωσή της ωφελούμενης προς το δικαιούχο Ε.Ε.Τ.Α.Α.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Χρειάζεται, λοιπόν, μεγάλη προσοχή κατά την αρχική επιλογή Δομής με την οποία θα υπογράψουν οι γονείς σύμβαση εγγραφής των παιδιών τους, καθώς μετά δεν θα μπορούν να αλλάξουν Δομή, μεταφέροντας το voucher τους σε άλλη Δομή, παρά μόνο αν συντρέχει σπουδαίος λόγος. Με λίγα λόγια, αν κάποιος γονέας επιλέξει Δομή με κριτήριο παροχές υπηρεσιών που απαγορεύται να παρέχονται (μελέτη, δωρεάν ή με έκπτωση ξένες γλώσσες, δωρεάν αθλητικές ακαδημίες, γυμναστήρια κλπ) και στην πορεία η Δομή αποφασίσει να τηρήσει τη νομοθεσία και να ΜΗΝ τις παρέχει, τότε οι γονείς θα είναι υποχρεωμένοι να παραμείνουν στη συγκεκριμένη Δομή παρόλο που δεν θα παρέχονται οι υπηρεσίες που τους διαφήμισαν ή τους τάξανε.
 Οι υπηρεσίες που περιγράφονται στο θεσμικό πλαίσιο ίδρυσης και λειτουργίας των ΚΔΑΠ, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 14951/09.10.2001 (ΦΕΚ Β 1397/2001), όπως συμπληρώθηκε με την Υπουργική Απόφαση 109707/12.08.2009 (ΦΕΚ Β 1849/2009)είναι οι εξής:
Άρθρο 1 – Ορισμός/Σκοπός ΚΔΑΠ (Υ.Α. 14951/2001)
Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) είναι οι Μονάδες στις οποίες απασχολούνται παιδιά ηλικίας 6-12 χρονών για ορισμένο χρονικό διάστημα της ημέρας. Σκοπός τους είναι η απασχόληση των παιδιών εκτός σχολικού ωραρίου, η αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου τους με την ατομική – οργανωμένη δραστηριότητα ή μέσα από οργανωμένες ομάδες εργαστηρίων καθώς και η εξυπηρέτηση των γονέων. (…)
‘Αρθρο Μόνο (Υ.Α. 109707/2009 [τροποποίηση]) 
1. Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) είναι οι Μονάδες στις οποίες απασχολούνται παιδιά ηλικίας 5-12 χρονών για ένα χρονικό διάστημα της ημέρας.
 
ΠΑΣΕΚΔΑΠ: Είναι σαφές πως πουθενά στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο δεν αναφέρεται η παροχή υπηρεσιών μελέτης, ενισχυτικής διδασκαλίας, ξένων γλωσσών κλπ. Οπότε, όποια Δομή παρέχει αυτές τις υπηρεσίες το κάνει κατά παράβαση του νομικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία των ΚΔΑΠ.
Χαρακτηρισιτικές και στη σωστή κατεύθυνση είναι και οι Οδηγίες που εξέδωσε πέρσικαι φέτοςη Περιφέρεια Ηπείρου για το θέμα αυτό, προειδοποιώντας τις Δομές που παρανομούν παρέχοντας υπηρεσίες εκτός θεσμικού πλαισίου, ότι θα τους ανακληθούν οι άδειες λειτουργίας.
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων στα ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ των Δήμων, τηρώντας τον καταστατικό του σκοπό, δηλώνει προς όλες τις κατευθύνσεις και δεσμεύεται πως θα καταγγέλει στο εξής, σε όλες τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, οποιαδήποτε Δομή δεν εφαρμόζει τις κείμενες διατάξεις, παρέχει υπηρεσίες που δεν προβλέπονται στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ΚΔΑΠ και ανταγωνίζεται με αθέμιτο τρόπο όλες τις υπόλοιπες Δομές. Είναι καθήκον μας να προστατέψουμε την βιώσιμη λειτουργία των δημοτικών ΚΔΑΠ, την σύννομη λειτουργία τους και κατ’ επέκταση τις θέσεις εργασίας μας, που εξαρτώνται απόλυτα από την εκάστοτε ετήσια χρηματοδότηση που εξασφαλίζει η κάθε Δομή μέσω των voucher που συγκεντρώνει. Γιατί ο σκοπός των δημοτικών ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ και κατ’ επέκταση των Δήμων, δεν είναι η κερδοσκοπία, αλλά η εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων για την κάλυψη του ετήσιου λειτουργικού κόστους των Δομών.
Εμείς, οι εργαζόμενοι στα δημοτικά ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ, ενημερώνουμε τους γονείς για όλα τα παραπάνω με υπευθυνότητα, όπως κάναμε και κάνουμε τα τελευταία 20 χρόνια, που κρατάει αυτή η ειλικρινής σχέση που έχει αναπτυχθεί, στηριζόμενη από τη μια στην ευσυνειδησία και την αγάπη μας για τα παιδιά και το λειτούργημα που υπηρετούμε και από την άλλη στην εμπιστοσύνη των γονέων που μας αναθέτουν όλα αυτά τα χρόνια την – παιδαγωγικά και αναπτυξιακά επωφελή – δημιουργική απασχόληση των παιδιών τους.
Αγαπητοί γονείς, προτιμήστε τα δημοτικά ΚΔΑΠ για την εγγραφή των παιδιών σας. Τα δημοτικά ΚΔΑΠ που υπήρχαν και όσο τα στηρίζουν και οι Δήμοι και το Κράτος θα συνεχίσουν να υπάρχουν και στο μέλλον. Για να υπάρχουν, όμως, χρειάζονται και τη δική σας στήριξη, καθώς η βιώσιμη λειτουργία τους εξαρτάται απόλυτα από τις εγγραφές των παιδιών κατόχων voucher. Τα δημοτικά ΚΔΑΠ δεν είναι “μετεωρίτες”, ούτε ξεφύτρωσαν τώρα ξαφνικά επειδή “μυρίστηκαν” εύκολο χρήμα και επιδοτήσεις. Τα δημοτικά ΚΔΑΠ υπάρχουν από το 1996 και έχουν αποδείξει εκατοντάδες φορές στη μέχρι σήμερα διαδρομή τους το υψηλό επίπεδο και την εξαιρετική ποιότητα παρεχόμενων παιδαγωγικών υπηρεσιών που προσφέρουν στα εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά που πέρασαν από τα ΚΔΑΠ μας όλα αυτά τα χρόνια.
Εκ μέρους των εργαζομένων στα ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ των Δήμων πανελλαδικά,
ΠΑΣΕΚΔΑΠ

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Συνεχίζονται οι εργασίες καταπολέμησης των κουνουπιών στη Δυτική Ελλάδα

Published

on

By

Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται οι εργασίες καταπολέμησης των κουνουπιών σε όλη την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε μεγάλες φυσικές εστίες ανάπτυξης κουνουπιών όπως έλη, υφάλμυρες παράκτιες περιοχές, αρδευτικά ή αποστραγγιστικά κανάλια, ρέματα, μικρά ποτάμια και παραλίμνιες περιοχές. Τα συνεργεία καταπολέμησης εργάζονται εντατικά προκειμένου να επιτευχθεί το καλύτερο αποτέλεσμα.

Το πρόγραμμα καταπολέμησης κουνουπιών της Περιφέρειας βασίζεται κατά κύριο λόγο στην καταπολέμηση των προνυµφών των κουνουπιών στις εστίες ανάπτυξής τους, και συμπληρωτικά μόνο όταν κρίνεται αναγκαίο γίνεται καταπολέμηση ενήλικων κουνουπιών, τηρώντας τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί για τον ελλαδικό χώρο.

Τις προηγούμενες ημέρες, ο Αντιπεριφερειάρχης Ενέργειας, Περιβάλλοντος, Φυσικών Πόρων και Χωροταξίας, Λάμπρος Δημητρογιάννης, επέβλεψε εργασίες κουνουποκτονίας σε παραλίμνιες περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας, ενώ παράλληλα συζήτησε με εκπροσώπους τοπικών κοινοτήτων για τα ιδιαίτερα ανθρωπογεωγραφικά χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής.

Σε δηλώσεις του ο κ. Δημητρογιάννης ανέφερε ότι «κάθε χρονιά είναι πάντα κρίσιμη προκειμένου να στέφεται από επιτυχία η διαδικασία της καταπολέμησης κουνουπιών στη Δυτική Ελλάδα. Η περιοχή μας λόγω του μεγάλου υδάτινου δυναμικού, έχει ιδιαίτερες συνθήκες και χρήζει πάντα αυξημένης προσοχής. Με καλή οργάνωση, συντονισμένες ενέργειες και σύγχρονες μεθόδους που ανταποκρίνονται στα περιβαλλοντικά πρότυπα ήδη έχουμε φέρει φέτος αξιοσημείωτα αποτελέσματα. Ωστόσο η προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί, και σε αυτό χρειαζόμαστε τη συνδρομή των οικισμών που βρίσκονται πλησίον υδάτινων περιοχών, προκειμένου να υπάρξει καλύτερη εστίαση των προβλημάτων και ταχύτερη αντιμετώπιση. Συνολική μας ευθύνη αποτελεί η προάσπιση της δημόσιας υγείας, που πλέον καθίσταται στις μέρες  πρώτη προτεραιότητα.»

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δερματινεσ-τσαντεσ-musitsa

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ