Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγκαίνια  περιοδικής εικαστικής έκθεσης του Χρήστου Παλλαντζά  στο Φετιχιέ Τζαμί Ναυπάκτου

Published

on

​Η ατομική έκθεση ζωγραφικής του Χρήστου Παλλαντζά θα φιλοξενηθεί από τις 26 Ιουλίου έως τις  28 Σεπτεμβρίου 2024 στο Φετιχιέ Τζαμί Ναυπάκτου, με τίτλο «ΤΟΠΟΣ & ΜΥΘΟΣ».

Η έκθεση διοργανώνεται από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος και τα Σύγχρονα Εκπαιδευτήρια Κοτρώνη και τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 26 Ιουλίου 2024 και ώρα 20.00.

Ειδικά για την έκθεση στο Φετιχιέ τζαμί, ο ζωγράφος δημιούργησε και θα παρουσιάσει για πρώτη φορά έργα με θέμα τη Ναύπακτο και την ιστορία της ευρύτερης περιοχής.

Με την επιστράτευση πολλών στρώσεων χρώματος, τα μνημεία της πόλης χάνονται στην αχλή του χρόνου. Ο παραθαλάσσιος οθωμανικός πυργίσκος, χαμένος στην πρωινή ομίχλη, μπορεί να είναι κάτι που είδε σήμερα ο ζωγράφος, όμως αν μισοκλείσουμε τα μάτια ίσως διακρίνουμε τον φρουρό που φυλά σκοπιά, κρατώντας το τόξο του. Ίσως πάλι τα τείχη με τις δαντελωτές πολεμίστρες να μην ανήκουν μόνο στην καστροπολιτεία της Ναυπάκτου, αλλά να είναι μια αναφορά σε όλα τα μεσαιωνικά, οθωμανικά και ενετικά τείχη που στολίζουν τις ακτές της Μεσογείου.

Στις διαδρομές του κατά μήκος του Κορινθιακού από Αθήνα προς Ναύπακτο, αλλά και σε άλλα ταξίδια του στην Πελοπόννησο, τη Φωκίδα και την Αιτωλοακαρνανία φυλακίζει με τα μάτια του, όχι τόσο το τοπίο αυτό καθαυτό, όσο την αίσθηση που ο ανοιχτός ορίζοντας αφήνει μέσα του, και με τα μάτια της ψυχής αποτυπώνει στο τελάρο τα χαρακτηριστικά σημεία αναφοράς ενός τόπου σε μια άχρονη διάσταση. Πορτοκαλί του καδμίου, λευκό του μόλυβδου, μπλε του κοβάλτιου και άλλα χημικά στοιχεία, επιστρατεύονται για να καταδείξουν το πέρασμα του χρόνου ή μια στιγμή του.

Η Ναύπακτος μετά από μια καταιγίδα, η θάλασσα του Κορινθιακού όταν ο ήλιος έχει δύσει, η Ακρόπολη λουσμένη στο αττικό φως. Με τα δάχτυλά του σκαλίζει το χρώμα, το δουλεύει και το στρώνει, μέχρι να νιώσει ότι η επιφάνεια του καμβά έχει ζωντανέψει και αποπνέει την αύρα του νερού, το κύκλωμα του κεραυνού, την ένταση του καυτού ήλιου.

Μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς  θα παρέχονται εκπαιδευτικές ξεναγήσεις και η έκθεση θα είναι ανοιχτή για την πραγματοποίηση ομαδικών επισκέψεων από μαθητές.

 

Βιογραφικό του καλλιτέχνη

Γεννήθηκε στη Λάρισα, το 1962

1983-89 Σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας ζωγραφική με καθηγητές τους Δ. Μυταρά, Δ. Κοκκινίδη και Ν. Κεσσανλή, τεχνική των Βυζαντινών εικόνων (αγιογραφία), νωπογραφία (φρέσκο) με καθηγητή τον Κ. Ξινόπουλο, και ψηφιδωτό με τον Γ. Βαλαβανίδη. Ιστορία της τέχνης με καθηγήτρια την Μ Λαμπράκη-Πλάκα, ιστορία της Αρχιτεκτονικής και Ρυθμολογία με καθηγητές τους Ι. Καρατζόγλου και Σ. Κονταράτο. Εισαγωγή στην Αισθητική, τη θεωρία της Τέχνης και Φιλοσοφία με καθηγητή τον Π. Χριστοδουλίδη. Παιδαγωγική Ψυχολογία και διδακτική με καθηγητή τον Δανασή-Αφεντάκη.

1990-92 Με υποτροφία της Γαλλικής κυβέρνησης συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ecole Nationale Superieure des Beaux-Arts de Paris με δάσκαλο τον Pierre Carron.

1988-90 Εργάστηκε ως ζωγράφος μουσειοπαιδαγωγός στα εκπαιδευτικά προγράμματα του Υπουργείου Πολιτισμού  «Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ».

1992-93 Δίδαξε ζωγραφική στις τρεις πρώτες τάξεις του 25 Δημοτικού Σχολείου Περισσού.

1997-98 Δίδαξε σχέδιο και ζωγραφική στο τμήμα Εφαροσμένης Ζωγραφικής στις σχολές ΑΚΤΟ.

2011-13 Εργάστηκε στην Παιδοψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου  Παίδων «Αγία Σοφία»  ως art-therapist στο πρόγραμμα Προαγωγή Ψυχικής Υγείας παιδιών και εφήβων με χρόνια σωματική νόσο.

2011 Εργάστηκε στην συμπλήρωση και αποκατάσταση των αρχαίων τοιχογραφιών Ακρωτηρίου Θήρας.

Έργα του βρίσκονται στην Εθνική Πινακοθήκη, στην Πινακοθήκη της Φλώρινας,στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, στην Πινακοθήκη Κουβουτσάκη, στο Μουσείο Φρυσίρα, στις συλλογές Αγροτικής Τράπεζας, Παπαστράτου, ΑΓΕΤ Ηρακλής, Βογιατζόγλου και σε άλλες δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Το εικαστικό του έργο έχει παρουσιαστεί σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει  φιλοτεχνήσει πολλά ημερολόγια ιδιωτικών εταιρειών και επιλέχθηκε ανάμεσα στους σημαντικότερους Έλληνες Καλλιτέχνες για να εκπροσωπήσει με το έργο του τη σύγχρονη Ελληνική Τέχνη κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

……………………………………………….

Φετιχιέ Τζαμί Ναυπάκτου

Διάρκεια έκθεσης: 26/7 – 28/09

Ώρες λειτουργίας:  Τετάρτη έως Κυριακή  11.00 – 13.00 & 19.00 – 22.00

Πληροφορίες: 2631055654

Είσοδος ελεύθερη

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Βγαίνοντας για ψώνια (γράφει η Χριστίνα Καρρά)

Published

on

By

«Σήμερα θα αδειάσω όλα τα ράφια!» καυχιέται η αισιόδοξη πλευρά του εαυτού μου, κι όλα αυτά εξαιτίας του μισθού που πήρα σήμερα.

Τα προϊόντα του σούπερ μάρκετ κυρίως αυτά που με ενδιαφέρουν ιδιαίτερα κουδουνίζουν δελεαστικά καθώς περνάω από μπροστά τους.

«Καλέ για δες και καμάρωσέ με το μυρωδάτο» μου φωνάζει ένα χαρτί υγείας με άρωμα χαμομήλι όμως η τιμή των 6 ευρώ που κουβαλάει επάνω του σταματάει οριακά τον καρπό μου από το να τεντωθεί προς την μεριά του.

«Η μεγαλύτερη προσφορά της δεκαετίας»  ακούγεται από το κρεοπωλείο .

Κοιτάζω καλά -καλά τον κρεοπώλη μα δεν κινεί τα χείλια του .

Συνειδητοποιώ ότι ο κιμάς και το αρνάκι είναι αυτά που τελικά προσπαθούν να επικοινωνήσουν μαζί μου ,βλέπω το καρτελάκι τιμών με τους διψήφιους αριθμούς και την κάνω με ελαφρά πηδηματάκια.

«Πάρε ,πάρε και στους άλλους μην δίνεις!» προσπαθεί να με δελεάσει ένα πακέτο σερβιέτες σε όντως σούπερ τιμή .

Μέχρι και σήμερα ακόμη μου κοπανάει ο σύζυγος ότι βγήκα από το σουπερμάρκετ με δέκα πακέτα σερβιέτες ούσα σε εμμηνόπαυση μόνο και μόνο επειδή ήταν σε καλή προσφορά!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στον απόηχο της Προεδρολογίας

Published

on

By

Δεν ήταν στις προθέσεις μου ν’ αναφερθώ στην εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας, ύστερα από τη λήξη  της θητείας της κ. Σακελλαροπούλου.

Όμως ο γεγονότα όπως εκτυλίχθηκαν, μ’ έβαλαν στον πειρασμό.

Όχι ότι προσφέρω κάτι καινούργιο στην όλη διαδικασία.  Απλά ο διαρκής θόρυβος γύρω από το θεσμό,  τροφοδοτούσε την κοινή γνώμη κάθε μέρα με ονόματα υποψηφίων.

Η αντικειμενική, δήθεν, ειδησιογραφία, λες και παρακολουθούσε το σφυγμό των πολιτών, την επομένη ανέτρεπε όσα έλεγε χθες.

Σ’ αυτή την ατέρμονη σκυταλοδρομία των αλλαγών των ονομάτων,  ο Πρωθυπουργός, κυρίαρχος  σίγουρα του πολιτικού παιχνιδιού και λόγω Συντάγματος, αδιαφορούσε στις ποικίλες εικασίες.

Το Σύνταγμα είναι σαφέστατο. Ο Πρόεδρος της κυβέρνησης είναι υπεύθυνος να υποδείξει την, τον υποψήφια- ο Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Βέβαια αυτό δεν δεσμεύει  τον πολίτη να προτείνει κάτι άλλο. Στην κατηγορία αυτή τον πολιτών, θεωρούνται αρχηγοί κομμάτων ή παρατάξεων που συμπλέουν με κάποιο κόμμα. Σίγουρα τα πρόσωπα που προτείνονταν πληρούσαν τις προϋποθέσεις που απαιτεί μία υποψηφιότητα. Όμως προέρχονταν από κερματισμένες πολιτικές δυνάμεις.

Το τι έγινε στο παρελθόν, Πρόεδρος Δημοκρατίας από την απέναντι της Κυβέρνησης πολιτική δύναμη, δεν αποτελέσουν στοιχείο σημαντικό να επηρεάσει τον Πρωθυπουργό.

Οι συνθήκες όπως διαμορφώθηκαν, ευνόησαν τον Πρωθυπουργό να προχωρήσει αμετακίνητος στις σκέψεις  του.

Να προτείνει για Πρόεδρο της Δημοκρατίας στον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων,  τον κ. Κωνσταντίνο Τασούλα.

Ο κ. Τασούλας, ως  πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, τρίτος στην ιεραρχία του πολιτεύματος μετά την Πρόεδρο της Δημοκρατίας και των Πρωθυπουργό, είχε εκλεγεί με μεγάλη πλειοψηφία.

Με την υποψηφιότητα του κ. Τασούλα ο κ. Μητσοτάκης, συσπειρώνει τη Ν.Δ.

Δεν είναι ασήμαντο, τρεις διαγραφέντες βουλευτές, ο ένας πρώην Πρωθυπουργός, να επανέρχονται στο μαντρί, με τη θετική ψήφο τους στην εκλογή του Προέδρου.

Στον απόηχο της Προεδρικής εκλογής, μπορεί να επισημανθεί ο χαμηλός αριθμός ψήφων που παίρνει ο νέος Πρόεδρος.

Όμως λόγω της πολυκομματικής  Βουλής και των δύο δεκάδων ανεξαρτήτων βουλευτών, η Ν.Δ.  βγαίνει κερδισμένη σε αριθμό ψήφων του Προέδρου.

Οι αριθμοί  των ψήφων μετράνε και όχι τα χρώματα αυτών.

Στον απόηχο της Προεδρολογίας, επισημαίνεται η στάση του επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Προέδρου του ΠΑ.ΣΟ.Κ  Νίκου Ανδρουλάκη.

Ανέμενε την πρόταση του Πρωθυπουργού, όπως άλλωστε το Σύνταγμα ορίζει και ύστερα τοποθετήθηκε.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέλος εποχής για τα Υποθηκοφυλακεία

Published

on

By

Έκλεισαν οριστικά 392 υποθηκοφυλακεία σε όλη τη χώρα, σε μια μετάβαση από τη γραφειοκρατία στο ψηφιακό Κτηματολόγιο. Το 2024 έκλεισαν 201 από αυτά, στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού της δημόσιας διοίκησης.

Με την κατάργηση των υποθηκοφυλακείων όλες οι αρμοδιότητες όπως και οι διαδικασίες για τη μεταβίβαση και διαχείριση ακινήτων περνούν πλέον στο Κτηματολόγιο.

Ψηφιοποίηση 600 εκατομμυρίων σελίδων
Παράλληλα, το έργο της ψηφιοποίησης, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, βρίσκεται ήδη στο 45% ολοκλήρωσης (280 εκατομμύρια σελίδες). Με την ψηφιοποίηση 600 εκατομμυρίων σελίδων, ικανοποιείται ένα αίτημα δεκαετιών για σύγχρονη, γρήγορη και ασφαλή πρόσβαση στα αρχεία από τους δικηγόρους χωρίς να απαιτείται μετάβαση σε κανένα Γραφείο με φυσική παρουσία.

Νέες Υπηρεσίες και Αποτελέσματα

  1. gov.gr: Το σύνολο των αγοραπωλησιών που υποβλήθηκαν από τον Ιανουάριο του 2024 μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας πήρε πιστοποιητικό μεταγραφής μέσα σε μόλις 1 εργάσιμη ημέρα.
  2. Κτηματογράφηση: Το ποσοστό κτηματογράφησης έχει αυξηθεί σε 60% και μέχρι το τέλος του 2025 θα ολοκληρωθεί στο 100%.
  3. Ενσωμάτωση Τεχνητής Νοημοσύνης: Το Κτηματολόγιο είναι ο πρώτος φορέας που εφαρμόζει σύστημα ΤΝ για έκδοση διοικητικών αποφάσεων με τα πρώτα αποτελέσματα να έχουν φέρει ήδη υπερδιπλασιασμό των εβδομαδιαίων αποφάσεων από τον Σεπτέμβριο του 2024 που ψηφίστηκε ο Νόμος 5142/24 έως σήμερα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ