Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εισήγηση του Μητροπολίτη κ. Ιερόθεου στην Ιεραρχία της Εκκλησίας για τον Διάλογο Εκκλησίας και Πολιτείας

Published

on

Τά κεντρικά σημεῖα τῆς Εἰσηγήσεως τοῦ Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱεροθέου ἐνώπιον τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος τήν 19ην  Μαρτίου 2019,  μέ θέμα: «Διάλογος Ἐκκλησίας καί Πολιτείας ἐπί θεμάτων κοινοῦ ἐνδιαφέροντος συμφώνως πρός τήν ἀπό 16ης Νοεμβρίου ἀπόφασιν τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος»

Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος, ὡς Πρόεδρος τῆς «Εἰδικῆς Ἐπιτροπῆς διά τήν μελέτην θεμάτων κοινοῦ ἐνδιαφέροντος Ἐκκλησίας καί Πολιτείας» πού διόρισε ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος σέ ὑλοποίιηση ἀπόφασης τῆς Ἱεραχίας τῆς 16ης Νοεμβρίου 2018 ἀνέγνωσε τήν εἰσήγησή του μέ τίτλο «Διάλογος Ἐκκλησίας καί Πολιτείας ἐπί θεμάτων κοινοῦ ἐνδιαφέροντος συμφώνως πρός τήν ἀπό 16ης Νοεμβρίου ἀπόφασιν τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος».

Ἡ εἰσήγηση ἦταν καρπός τῶν συζητήσεων πού ἔγιναν στήν Ἐπιτροπή καί κατόπιν ὁμοφώνου ἀποφάσεώς της.

Τά κεντρικά μέρη τῆς εἰσηγήσεως ἦταν τέσσερα:

1. Ἡ παρουσίαση τῶν βασικῶν σημείων τοῦ περιεχομένου τοῦ «πλαισίου πρόθεσης» συμφωνίας μεταξύ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου καί τοῦ Πρωθυπουργοῦ κατά τήν 6η Νοεμβρίου 2018. Στήν ἑνότητα αὐτή ἔγινε καί μιά σύντομη κωδικοποίηση τῶν τριῶν θεμάτων πού ἀναφέρονται στήν πρόθεση γιά συμφωνία, ἤτοι τό ἱστορικό τῆς ἐκκλησιαστικῆς περιουσίας, τό ἱστορικό τῶν ὀργανικῶν θέσεων τῶν Κληρικῶν καί τό καθεστώς μισθοδοσίας τῶν Κληρικῶν.

2. Ἡ σύντομη  ἐνημέρωση γιά τίς ἑπτά συνεδριάσεις τῆς Ἐπιτροπῆς, ἀπό τίς ὁποῖες οἱ τρεῖς ἦταν κοινές συνεδριάσεις μέ τήν Ἐπιτροπή τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας, Ἔρευνας καί Θρησκευμάτων.

3. Ἡ ἀνάλυση τοῦ «προτεινομένου πλαισίου συμφωνίας Πολιτείας καί Ἐκκλησίας», τό ὁποῖο παρέδωσε ὁ Ὑπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου κατά τήν Συνεδρίαση τῆς 12ης Φεβρουαρίου 2019. Στήν ἑνότητα αὐτή ἀναλύθηκαν οἱ ὑποενότητες: Ἔκθεση καί ὄχι νομοσχέδιο, ὁ τίτλος τοῦ κειμένου πού παρέδωσε τό Ὑπουργεῖο, οἱ διαφορές μεταξύ τῶν δύο κειμένων τῆς 6ης Νοεμβρίου 2018 καί τῆς 12ης Φεβρουαρίου 2019, τά θεωρούμενα ὡς θετικά στήν πρόταση καί παρατηρήσεις πάνω σέ αὐτά, ὁ νέος τρόπος μισθοδοσίας τῶν Κληρικῶν καί τῶν Ἐκκλησιαστικῶν Ὑπαλλήλων καί μερικά κενά σημεῖα στό προτεινόμενο ἀπό τήν Πολιτεία κείμενο.

4. Καταγράφηκαν τά συμπεράσματα ἀπό τήν συζήτηση πού ἔγινε μεταξύ τῶν Ἐπιτροπῶν Ἐκκλησίας καί Πολιτείας, πού ἀφοροῦν  τήν ἀποζημίωση ἀπό τήν ἀπαλλοτριωθεῖσα ἀπό τό Κράτος ἐκκλησιαστική περιουσία πρό τοῦ 1939, τίς ὀργανικές θέσεις καί τήν μισθοδοσία τῶν Κληρικῶν καί τῶν ἐκκλησιαστικῶν ὑπαλλήλων, καί τήν ἀξιοποίηση τῆς ἀμφισβητούμενης ἐκκλησιαστικῆς περιουσίας.

Στό τέλος ὁ Σεβασμιώτατος κατέθεσε τίς τελικές ἐκτιμήσεις τῆς Εἰδικῆς Ἐπιτροπῆς, οἱ ὁποῖες εἶναι οἱ ἑξῆς:

Πρῶτον. Ἡ Ἱεραρχία τῆς 16ης Νοεμβρίου 2018 ἀπεφάσισε νά συστηθῆ μιά Ἐπιτροπή διαλόγου μέ τήν Πολιτεία, ἡ ὁποία θά συνεχίση τόν διάλογο μέ τήν Πολιτεία «ἐπί θεμάτων κοινοῦ ἐνδιαφέροντος», καί ὁ «καρπός τοῦ διαλόγου» «θα ὑποβληθῆ στήν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος πρός τελική ἔγκριση», ἀλλά συγχρόνως «νά ἐμμείνη στό ὑφιστάμενο καθεστώς μισθοδοσίας τῶν Κληρικῶν καί τῶν λαϊκῶν ὑπαλ­λήλων τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος».

Δεύτερον. Ὁ διάλογος αὐτός ἔγινε διεξοδικῶς, ἡ Ἐπιτροπή μας ἐνέμεινε στό ὑφιστάμενο καθεστώς μισθοδοσίας τῶν Κληρικῶν καί τῶν λαϊκῶν ὑπαλλήλων τῆς Ἐκκλησίας. Ὅμως, ἡ Πολιτεία δέν μᾶς ἔδωσε τό Νομοσχέδιο, ὅπως εἶχε ὑποσχεθῆ, παρά μόνον τήν αἰτιολογική ἔκθεσή του. Καί ὅπως φαίνεται σαφῶς στό «Προτεινόμενο πλαίσιο Συμφωνίας Πολιτείας-Ἐκκλησίας», ὅλα τά θέματα, ἤτοι ἡ ἀποζημίωση τῆς ἀπαλλοτριωθείσης ἐκκλησιαστικῆς περιου­σίας πρό τοῦ 1939, οἱ ὀργανικές θέσεις τῶν Κληρικῶν, ὁ τρόπος μισθοδοσίας τους καί ἡ ἀξιοποίηση τῆς μετά τό 1952 ἀμφισβητούμενης ἐκκλησιαστικῆς Περιουσίας, «θά ἰσχύουν ὑπό τήν προϋπόθεση τήρησης τῆς Συμφωνίας στό σύνολό της», δηλαδή μέ τήν ἀρχή τοῦ take it or leave it.

Κατόπιν τούτου καί ἐπειδή στό κείμενο τῆς Πολιτείας περιεχόταν ἡ πρόταση ἀλλαγῆς τοῦ καθεστῶτος μισθοδοσίας, ἡ Ἐπιτρο­πή μας δέν μποροῦσε νά συνεχίση τόν διάλογο οὔτε γιά τά λοιπά σημεῖα τοῦ κειμένου. Γι’ αὐτό ἀναφέρθηκε στήν Διαρκῆ Ἱερά Σύνοδο, ὥστε τό θέμα νά παραπεμφθῆ στήν Ἱεραρχία ὡς τό μόνο ἀποφασιστικό ὄργα­νο. Καταθέτει, λοιπόν, αὐτήν τήν ἐντολή πού ἔλαβε.

Τρίτον. Τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο πού ἔκανε διάλογο μέ τήν Πολιτεία γιά τά ἴδια θέματα πού ἀφοροῦν τούς Κληρικούς τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης καί τῶν Μητροπόλεων τῆς Δωδεκαν­νήσου, δέν ἀποδέχθηκε τό νέο καθεστώς μισθοδοσίας τῶν Κλη­ρικῶν πού ἐκπροσωπεῖ. Καί μάλιστα σέ αὐτό ἔχει σύμφωνη καί τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος.

Σέ σύσκεψη πού ἔγινε τήν 12η Φεβρου­α­ρίου 2019 μεταξύ τῶν δύο Ἀντιπρο­σωπειῶν, ὑπό τήν προεδρία τοῦ Μακαριω­τάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερω­νύμου, στό Μέγαρο τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος «διαπιστώθηκε ἡ ἀπόλυτη σύμπνοια καί ταύτιση ἀπόψεων τῶν δύο Ἐκκλησιῶν, τόσο ἐπί τῶν προτάσεων ἀναθε­ω­ρήσεως τοῦ Συντάγματος ὅσο καί ἐπί τῆς διατηρήσεως τοῦ ἰσχύοντος καθεστῶτος μισθοδοσίας τοῦ Ὀρθο­δόξου Ἱεροῦ Κλή­ρου». Ἑπομένως, ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἔχει δεσμευθῆ ἐκ νέου καί δέν μπορεῖ νά ἀποστασιοποιηθῆ, οὔτε μποροῦμε νά τό ἀγνοήσουμε ἤ νά παραθεωρήσουμε τήν ἀπό κοινοῦ αὐτή ἀπόφαση.

Τέταρτον. Ὁ Ἱερός Σύνδεσμος Κληρικῶν Ἑλλάδος δέν ἐπιθυμεῖ μεταβολή στό καθεστώς μισθοδοσίας καί ταυτίζεται στό σημεῖο αὐτό μέ τήν ἀπόφαση τῆς Ἱεραρχίας. Στό ἀπό 15-2-2019 κείμενό του γράφεται:

«Ὅσον ἀφορᾶ τό “σχέδιο ὑλοποίησης τῆς Συμφωνίας Πολιτείας-Ἐκκλησίας” πού ἔδωσε  (12/2/2019) στή δημοσιότητα ἡ ἡγεσία τοῦ ὑπουργείου Παιδείας ἀπορρίπτεται ὡς ἀπαράδεκτο. Εἶναι σχέδιο ἀπαξίωσης τοῦ ἱεροῦ κλήρου καί τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας γενικότερα… Ὁ ΙΣΚΕ βεβαίως ἐμμένει στίς σταθερές ἀρχικές του θέσεις καί ὡς πρός τό μισθολογικό καθεστώς τοῦ ἱεροῦ κλήρου καί ὡς πρός τά ἄλλα θέματα πού περιλαμβάνονται στό ἀπαράδεκτο καί γι’ αὐτό ἀπορριπτέο σχέδιο πού ἔδωσε στή δημοσιότητα ἡ ἡγεσία τοῦ ὑπουργείου Παιδείας».

Πέμπτον. Στήν Ἐπιτροπή μας κατατέθηκαν προφορικῶς καί γρα­πτῶς οἱ ἀπόψεις τῶν μελῶν της, ὅπως φαίνεται στά Πρακτικά τῶν Συνεδριάσεων, κατατέθησαν δέ καί λάβαμε ὑπ’ ὄψιν τίς τεκμηριωμένες ἀπόψεις τοῦ Μητροπολίτου Πειραιῶς κ. Σεραφείμ, πού δημοσιεύθηκαν στό διαδίκτυο. Κατόπιν ὅλων αὐτῶν θεωροῦμε ὅτι ἡ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλ­λά­δος, ὡς τό ἀνώτατο Ὄργανο τῆς Ἐκκλησίας, θά πρέπει νά ἐξετάση ὅλα τά ἀνωτέρω, νά ἐκτιμήση τά πλεονεκτήματα καί τά μειονεκτήματα, κυρίως νά μελετήση τίς συνέπειες κάθε προτάσεως.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

23ο Πέρασμα φαραγγιού του Σκα την Κυριακή 3 Ιουλίου

Published

on

By

Την Κυριακή 3 Ιουλίου 2022 ο ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ – ΕΞΩΡΑΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΕΟΚΑΣΤΡΟΥ σε συνεργασία με τον ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ θα πραγματοποιήσουν το 23ο ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΦΑΡΑΓΓΙΟΥ ΤΟΥ ΣΚΑ μέχρι το Πάνω Νεόκαστρο.

Παρόλο που το εν λόγω φαράγγι βρίσκεται δίπλα στην πόλη της Ναυπάκτου, λίγοι είναι εκείνοι που γνωρίζουν τις ομορφιές που κρύβει. Γι΄ αυτό οι δυο Σύλλογοι εδώ και εικοσιπέντε χρόνια ξεκίνησαν την προσπάθεια με την ετήσια αυτή εκδήλωση να το κάνουν γνωστό τοπικά αλλά και ευρύτερα. Περνώντας κανείς το φαράγγι με τους πολλούς καταρράκτες έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει ένα από τα ωραιότερα σημεία της περιοχής μας καθώς επίσης τον αρχαιολογικό χώρο του Ασκληπιείου Βουττού κοντά στο χωριό Σκάλα, τα ‘’Οχυρά του  Πάνω Βενέτικου’’ και το παλιό μονοπάτι που συνέδεε το χωριό Πάνω Νεόκαστρο με τη Ναύπακτο.

Μετά το πέρας του περάσματος θα προσφερθεί γεύμα σε όσους θα συμμετάσχουν σ΄αυτό, στην πλατεία της βρύσης Χοχλαστής στο Πάνω Νεόκαστρο. Η αναχώρηση θα γίνει από την Πλατεία της Τ.Κ. ΛΥΓΙΑ ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ στις 06.30΄. Η διάρκεια της πορείας είναι περίπου 5.00΄ ώρες. Τα παιδιά θα πρέπει να συνοδεύονται και η ευθύνη βαρύνει τους συνοδούς τους. Η επιστροφή θα γίνει με Ι.Χ. αυτοκίνητα που θα διαθέσουν οι διοργανωτές.

Για να γίνει καλύτερα η οργάνωση της εκδήλωσης, θα πρέπει να δηλωθεί η συμμετοχή  μέχρι το βράδυ της Παρασκευής 1 Ιουλίου 2022.

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να απευθύνεστε στους Αθ. Ιωάννου στο τηλ. 6972995328, Ν. Φούντα στο τηλ. 6976079569 και Β. Παίσιο στο τηλ. 6932521058.

Εξοπλισμός: Μαζί μας έχουμε:

Καλό ζευγάρι αθλητικά παπούτσια για περπάτημα (δεύτερο ζευγάρι αθλητικά, σε περίπτωση που βραχούν κατά τη διάσχιση ), σακίδιο με τα προσωπικά μας είδη, νερό (τουλάχιστον 1 λίτρο), σνάκ για ενέργεια (ξηρούς καρπούς – μπάρες ενέργειας – παστέλι – φρούτα), καπέλο, γυαλιά ηλίου, ρουχισμό κατάλληλο για την εποχή καθώς και δεύτερη αλλαξιά ρούχων,καλή διάθεση και ομαδικό πνεύμα.

Βίντεο στο youtube, από παλαιότερη ανάβαση. https://www.youtube.com/watch?v=arl7vHri8Y4&feature=share

ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ

 

ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΙΣ ΑΝΑΒΑΣΕΙΣ

  • Η συμμετοχή στις εκδρομές-αναβάσεις του Συλλόγου είναι ανοιχτή σε όλους ανεξάρτητα αν είναι ή όχι μέλη του.

Σε περίπτωση που δεν είσαι μέλος, μπορείς να συμμετέχεις για μία φορά σε δραστηριότητα του συλλόγου και να γίνεις μέλος στη συνέχεια.

    Εγγραφή στο σύλλογο γίνεται με τη συμπλήρωση της αίτησης μέλους και της       υπεύθυνης δήλωσης και πληρώνοντας την ετήσια συνδρομή των 10 ευρώ.     

  • Οι συμμετέχοντες στις εκδρομές-αναβάσεις του Συλλόγου αποδέχονται ανεπιφύλακτα το πρόγραμμα,  τηρούν τις  οδηγίες του αρχηγού, γνωρίζουν τις απαιτήσεις και την επικινδυνότητα της δραστηριότητας στην οποία συμμετέχουν και ο καθένας αναλαμβάνει ατομικά την ευθύνη της συμμετοχής του στη δραστηριότητα, αποδεχόμενος/η τους κινδύνους που ενέχει καθώς και την ευθύνη για την ασφάλειά του.
  • Παραιτείται από κάθε αξίωση δική του/ης  ή των οικείων του/ης  σε περίπτωση βλάβης της υγείας του/ης, τυχόν τραυματισμό ή απώλεια της ζωής του/ης  κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας  ή και μετά το τέλος αυτής.
  • Ο αρχηγός της εκάστοτε εκδρομής-ανάβασης δικαιούται να κάνει επιλογή των συμμετεχόντων για λόγους ομαδικής ή ατομικής ασφάλειας και έχει το δικαίωμα να αποκλείσει άτομο ή άτομα, που κατά την κρίση του δεν πληρούν τους όρους ασφαλείας (ελλιπή ή ακατάλληλα εφόδια, κακή φυσική κατάσταση, ανυπακοή κλπ.)
  • Κατά τη διάρκεια της ανάβασης όλοι οι συμμετέχοντες υποχρεούνται να ακολουθούν κατά γράμμα τις οδηγίες του αρχηγού, να είναι συνεργάσιμοι, η συμπεριφορά τους συντροφική και πολιτισμένη και να συμβάλουν στην ενότητα της ομάδας. Σε περίπτωση διαφωνιών ο αρχηγός έχει το δικαίωμα να ματαιώσει την ανάβαση και άπαντες οι συμμετέχοντες πρέπει να συμμορφωθούν με την απόφασή του.
  • Εάν ο αρχηγός κρίνει πως κάποιοι παράγοντες, π.χ. οι καιρικές συνθήκες, δεν συντελούν στην ομαλή και ασφαλή ολοκλήρωση της ανάβασης, μπορεί να ακυρώσει ολόκληρη την ανάβαση ή το υπόλοιπο της ανάβασης. Η απόφασή του γίνεται άμεσα δεκτή από όλους και δεν αποτελεί αντικείμενο συζήτησης.
  • Το πρόγραμμα των εκδρομών-αναβάσεων ενδέχεται να προσαρμοστεί ανάλογα με τις απρόβλεπτες πολλές φορές καιρικές συνθήκες, τη δυσκολία των διαδρομών και τις δυνατότητες των συμμετεχόντων.
  • Πληροφορίες για τις εκδρομές-αναβάσεις παρέχει ο εκάστοτε αρχηγός.
  • Η συμμετοχή οποιουδήποτε στις δραστηριότητες του Ελληνικού Ορειβατικού Συλλόγου Ναυπάκτου, σημαίνει ταυτόχρονα πως γνωρίζει και αποδέχεται ανεπιφύλακτα τους παραπάνω όρους και προϋποθέσεις συμμετοχής σε αυτές.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ηλιακό έγκαυμα: Αντιμετωπίστε το  με έξι κινήσεις

Published

on

By

Το δέρμα μας μπορεί να καεί εάν εκτεθεί πολύ ώρα στον ήλιο χωρίς την κατάλληλη προστασία από αντηλιακά και ρούχα. Για να βοηθήσετε στην επούλωση και να καταπραΰνετε το τσούξιμο του δέρματος, είναι σημαντικό να ξεκινήσετε τη θεραπεία του ηλιακού εγκαύματος μόλις το παρατηρήσετε.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να απομακρυνθείτε από τον ήλιο — και κατά προτίμηση να πάτε σε εσωτερικούς χώρους.

Μόλις μπείτε σε εσωτερικό χώρο, αυτές οι συμβουλές των δερματολόγων μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση από την ενόχληση:

1.Κάντε συχνά δροσερά μπάνια ή ντους για να ανακουφίσετε τον πόνο. Μόλις βγείτε από την μπανιέρα ή το ντους, χρησιμοποιήστε απαλά τη πετσέτα για να στεγνώσετε, αλλά αφήστε λίγο νερό στο δέρμα σας. Στη συνέχεια, εφαρμόστε μια ενυδατική κρέμα για να βοηθήσει να παγιδευτεί το νερό στο δέρμα σας. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της ξηρότητας.

  1. Χρησιμοποιήστε μια ενυδατική κρέμα που περιέχει αλόη βέρα ή σόγια για να καταπραΰνει το δέρμα που έχει καεί από τον ήλιο. Εάν αισθάνεστε ιδιαίτερα άβολα σε μια συγκεκριμένη περιοχή, μπορεί να θέλετε να εφαρμόσετε μια κρέμα υδροκορτιζόνης που μπορείτε να αγοράσετε χωρίς ιατρική συνταγή. Μην αντιμετωπίζετε τα ηλιακά εγκαύματα με προϊόντα «-καΐνης» (όπως η βενζοκαΐνη), καθώς αυτά μπορεί να ερεθίσουν το δέρμα ή να προκαλέσουν αλλεργική αντίδραση.
  2. Εξετάστε το ενδεχόμενο λήψης ασπιρίνης ή ιβουπροφαίνης για να μειώσετε τυχόν πρήξιμο, ερυθρότητα και ενόχληση.
  3. Πίνετε επιπλέον νερό. Ένα ηλιακό έγκαυμα αντλεί υγρό στην επιφάνεια του δέρματος και μακριά από το υπόλοιπο σώμα. Η κατανάλωση επιπλέον νερού όταν έχετε καεί από τον ήλιο βοηθά στην πρόληψη της αφυδάτωσης.
  4. Εάν το δέρμα σας βγάλει φουσκάλες, αφήστε τις φουσκάλες να επουλωθούν. Το δέρμα με φουσκάλες σημαίνει ότι έχετε ηλιακό έγκαυμα δεύτερου βαθμού. Δεν πρέπει να σκάσετε τις φουσκάλες, καθώς αυτές σχηματίζονται για να βοηθήσουν το δέρμα σας να επουλωθεί και να σας προστατεύσει από τη μόλυνση.
  5. Προσέξτε ιδιαίτερα για να προστατέψετε το δέρμα που έχει καεί από τον ήλιο ενώ επουλώνεται. Φοράτε ρούχα που καλύπτουν το δέρμα σας όταν βρίσκεστε σε εξωτερικό χώρο. Τα σφιχτά υφάσματα λειτουργούν καλύτερα. Το φως δεν πρέπει να διαπερνάει το ύφασμα.

Αν και μπορεί να φαίνεται σαν μια προσωρινή κατάσταση, το ηλιακό έγκαυμα – αποτέλεσμα της υπερβολικής έκθεσης του δέρματος από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου (UV) – μπορεί να προκαλέσει μακροχρόνια βλάβη στο δέρμα. Αυτή η βλάβη αυξάνει τον κίνδυνο ενός ατόμου για καρκίνο του δέρματος, καθιστώντας κρίσιμη την προστασία του δέρματος από τον ήλιο.

Για ερωτήσεις σχετικά με το ηλιακό έγκαυμα ή για να μάθετε πώς να προστατεύετε καλύτερα το δέρμα σας από τον ήλιο, επισκεφτείτε έναν πιστοποιημένο δερματολόγο.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

“Ερωτόκριτος” στο Αρχοντικό Μπότσαρη από το 2ο & 3ο ΚΔΑΠ του Δήμου

Published

on

By

Το επιβλητικό Αρχοντικό του Μπότσαρη επέλεξαν τα παιδιά, οι εργαζόμενοι και η Πρόεδρος της ΚΕΔΝ, κα Άντα Καυκιά, για να παρουσιάσουν μία υπέροχη μουσικοθεατρική παράσταση.

Πρόκειται για ένα κλασικό έργο, το γνωστό αριστούργημα του Βιτσέντζου Κορνάρου, «ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ», που αποτελεί ύμνο στην αγάπη και τον έρωτα δύο νέων ανθρώπων, στις αρχές του 17ου αιώνα.

Οι μικροί πρωταγωνιστές ενσάρκωσαν τους ρόλους τους με απόλυτη επιτυχία, χόρεψαν κρητικούς παραδοσιακούς χορούς, τραγούδησαν, καταχειροκροτήθηκαν και αποθεώθηκαν από το πλήθος του κόσμου, που παρακολούθησε την εκδήλωση.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ