Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εκδήλωση της Ιεράς Μητροπόλεως Ναυπάκτου για τους Εκπαιδευτικούς

Published

on

Κατά τήν ἑορτή τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν, Προστατῶν τῆς Παιδείας μας, στό Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, στίς 7:00 μέ 9:00 τό βράδυ, πραγματοποιήθηκε ἡ καθιερωμένη ἐκδήλωση τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας πρός τιμήν τῶν Ἐκπαιδευτικῶν.

Ἡ ἐκδήλωση περιελάμβανε ἀπόδοση ἐπίκαιρων ὕμνων ἀπό Χορό Ἱεροψαλτῶν ὑπό τήν διεύθυνση τοῦ Πρωτοψάλτη κ. Παντελῆ Ἀναστασόπουλου, ὁμιλία τοῦ Μητροπολίτου καί δεξίωση.

Παρέστησαν ὁ Ἀντιδήμαρχος κ. Γ. Σιαμαντᾶς, ὁ ὁποῖος καί ἀπηύθυνε χαιρετισμό, ὡς ἐκπρόσωπος τοῦ Δημάρχου Ναυπακτίας, οἱ Διευθυντές τῶν Σχολείων τῆς πόλεως καί πολλοί Ἐκπαιδευτικοί ὅλων τῶν βαθμίδων καί εἰδικοτήτων, ἐν ἐνεργείᾳ καί συνταξιοῦχοι, πού γέμισαν τήν αἴθουσα τοῦ Πνευματικοῦ Κέντρου.

Ὁ Σεβασμιώτατος ἀναλύοντας τό θέμα του «”Γνῶθι σαυτόν” καί “πρόσεχε σεαυτῷ”» (μπορεῖτε νά τήν δεῖτε βιντεοσκοπημένη ΕΔΩ), διάρθρωσε τήν ὁμιλία του σέ τέσσερεις ἑνότητες.

Στήν πρώτη ἑνότητα ἀνέλυσε τό πῶς ἑρμήνευσε ἡ Σωκρατική καί Πλατωνική φιλοσοφία τό ρητό «Γνῶθι σαυτόν»  πού ἦταν ἀναγεγραμμένο στόν Ναό τοῦ Ἀπόλλωνος στούς Δελφούς. Δηλαδή, τό «γνῶθι σαυτόν» συνδέθηκε στενά μέ τήν περί ἰδεῶν ἀντίληψη τοῦ πλατωνισμοῦ καί μέ τήν «ἀνάμνηση» πού ὑπῆρχε στήν ψυχή τοῦ ἀνθρώπου, ὁπότε μέ τήν «μαιευτική μέθοδο» ὁ ἄνθρωπος ἔπρεπε νά ἀποκτήση τήν γνώση τῶν ἰδεῶν.

Στήν δεύτερη ἑνότητα ἀναφέρθηκε στήν διαφορά μεταξύ τοῦ «γνῶθι σαυτόν» καί τοῦ «πρόσεχε σεαυτῷ», ὅπως τήν ἀναλύει ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, ἀντιμετωπίζοντας τόν σχολαστικό Βαρλαάμ καί στήν πραγματικότητα ἡ διαφορά μεταξύ τῶν δύο αὐτῶν ρητῶν δείχνει τήν διαφορά μεταξύ φιλοσοφίας καί θεολογίας.

Στήν τρίτη ἑνότητα παρουσίασε συνοπτικά μιά ὁμιλία πού ἔκανε τό ἔτος 1953 ὁ τότε καθηγητής τῆς Πατρολογίας στήν Θεολογική Σχολή  Ἀθηνῶν Κωνστατῖνος  Μπόνης, κατά τήν πανηγυρική συνεδρίαση τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν τήν ἡμέρα τῆς ἑορτῆς τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν. Στήν ὁμιλία αὐτή φαίνεται ἡ θαυμαστή προσωπικότητα τοῦ Μ. Βασιλείου σέ ὅλους τούς αἰῶνες. Ἦταν χαρακτηριστική ἡ φράση του: «Στῶμεν λοιπόν εὐλαβῶς πρό τοῦ σοφοῦ Βασιλείου, τοῦ ἁγίου Ἱεράρχου καί τοῦ ἐνδόξου Ἕλληνος. Λάβωμεν τοῦτον ὡς πρότυπον εὐσεβείας, παιδείας καί ἀρετῆς».

Στήν τέταρτη ἑνότητα ὁ Σεβασμιώτατος ἀνέλυσε τήν βασική ἑρμηνεία πού κάνει ὁ Μ. Βασίλειος στό χωρίο τοῦ Δευτερονομίου «πρόσεχε σεαυτῷ». Σέ αὐτήν παρουσιάζεται μιά ἔκθεση ὀρθοδόξου ἀνθρωπολογίας, γίνεται ἀνάλυση τῆς ἀσκητικῆς-νηπτικῆς παραδόσεως τῆς Ἐκκλησίας καί φαίνεται ἡ διαφορά μέ τό «γνῶθι σαυτόν» τῆς ἀρχαίας φιλοσοφίας.

Κατέληξε δέ στήν ὁμιλία του μέ τό ὅτι ὁ Μ. Βασίλειος ἦταν σοφός κατά τά θεῖα, καί ἐξέφραζε αὐτή τήν ἐμπειρία του μέ σαφήνεια καί πληρότητα, ἐκπληρώνοντας τό γνωμικό «τό σοφόν σαφές». Ἔτσι ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Καισαρείας ἦταν σοφός καί ὁ λόγος του σαφής, ἦταν Μέγας καί ὁ λόγος του θεόπνευστος.

Μετά τήν ὁμιλία τοῦ Σεβασμιωτάτου ἀκολούθησε συζήτηση μέ πολλά ἐρωτήματα, ὅπως: γιά τήν νηπτική διάσταση τῆς διδασκαλίας τοῦ Μ. Βασιλείου∙ γιά τήν διάκριση φύσει ἀθανάτου ψυχῆς τῆς μεταφυσικῆς καί τῆς ἀθανασίας τῆς ψυχῆς κατά τήν χριστιανική διδασκαλία∙ ἄν ὑπάρχει ὁμοιότητα καί συμπληρωματικότητα τῶν δύο ρητῶν∙ μήπως τελικά μᾶς φοβίζει ἡ γνώση τοῦ πραγματικοῦ ἑαυτοῦ μας∙ μήπως τό ἀρχαῖο ρητό παραπέμπει σέ μιά φιλοσοφική ἐμβάνθυνση ἐνῶ τό ρητό πού ἀναλύει καί προτείνει ὁ Μ. Βασίλειος ἔχει μόνον ἠθική σημασία∙ πῶς μποροῦμε νά γνωρίσουμε τόν ἑαυτό μας χωρίς νά μᾶς τρομάξη ἡ κατάστασή μας∙ πῶς αὐτό τό ρητό βοηθάει τούς σύγχρονους νέους νά ἀποφύγουν τήν πολυδιάσπαση στήν ὁποία ὁδηγεῖ ὁ σύγχρονος τρόπος ζωῆς κλπ.

Ἡ ἐκδήλωση περατώθηκε μέ δεξίωση στήν αἴθουσα ψυχαγωγίας τοῦ Πνευματικοῦ Κέντρου.

                                                                                                                                        Ἀπό τό Γραφεῖο Τύπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τάκης Λουκόπουλος: «Διαλέξαμε τον δύσκολο δρόμο»

Published

on

By

Τάκης-Λουκόπουλος-

Ανακοίνωση σχετικά με το έργο του Ξενία από τον πρώην Δήμαρχο Ναυπακτίας και επικεφαλής της «Ενωτικής πρωτοβουλίας» Τάκη Λουκόπουλο:

«Σε πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο αλλά και στον τοπικό τύπο, εμφανίστηκαν συμπολίτες μας να προσπαθούν να απαξιώσουν το έργο της ανακατασκευής και επαναλειτουργίας του ΞΕΝΙΑ. Συμπεριφερόμενοι ως νοσταλγοί του παρελθόντος κατηγορούν την προσπάθειά μας, θεωρώντας ότι συμπεριφερθήκαμε εχθρικά στις επενδύσεις. Κατά την γνώμη μου ή προσπαθούν να δικαιολογήσουν το παρελθόν της απαξίωσης, της κατάρρευσης και της απραξίας (στο ΞΕΝΙΑ) ή έχουν στρεβλή αντίληψη για την τουριστική ανάπτυξη και τις επενδύσεις.

Ας  σκεφθούμε λοιπόν:

  • Επί 14 χρόνια οι προσπάθειες να δοθεί σε ιδιώτη για να λειτουργήσει ως ξενοδοχείο, απέβησαν άκαρπες. Ο μοναδικός ιδιώτης που εμφανίστηκε (και κατέστρεψε το ΞΕΝΙΑ) είχε στις πλάτες του δικαστική καταδίκη.
  • Σήμερα το κτίριο του ΞΕΝΙΑ ανακατασκευάζεται, θωρακίζεται και έτσι αποσοβείται ο κίνδυνος να χαθεί από την ιδιοκτησία του δήμου, αφού ο δήμος μας είχε ολοφάνερα παραβεί την υποχρέωσή του να συντηρεί τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό τους, υποχρέωση που είχε αναλάβει αποδεχόμενος την δωρεά του Γ. Νόβα. Αν δεν είχαν ξεκινήσει οι εργασίες, σήμερα το κτίριο θα ήταν στα όρια της κατάρρευσης και θα είχε περάσει στην ιδιοκτησία του κράτους (μπορεί και ως hot spot), αφού έχουμε παραβεί σημαντικό όρο της δωρεάς.
  • Με το τέλος των εργασιών μπορεί να λειτουργήσει ως τουριστικός πολυχώρος με σημείο αναφοράς την ναυμαχία του LEPANTO. Με ξεχωριστό χώρο για την εντυπωσιακή ψηφιακή αναπαράσταση της ναυμαχίας (το έργο έχει δημοπρατηθεί). Με συνεδριακό χώρο 250 ατόμων με δυνατότητα προβολής του ντοκιμαντέρ για την Ναυμαχία και διοργάνωσης συνεδρίων. Με εκθεσιακό χώρο 750 τ.μ. με δυνατότητα να παρουσιάζονται και εκθέματα σχετικά με την ναυμαχία. Ήδη υπάρχει στον δήμο ένας σημαντικός αριθμός έργων για την δημιουργία δημοτικής Πινακοθήκης. Με καφέ και εστιατόριο που θα υποστηρίζει όλες τις δράσεις. Με στόχο να τονώσει την επισκεψιμότητα στην πόλη στοχεύοντας στον μαθητικό τουρισμό, στην προβολή της ιστορίας του τόπου μας, στην ανάδειξη της καστροπολιτείας και της ιστορίας της, άμεσα συνδεδεμένο με την ορεινή Ναυπακτία.

Το δίλημμα ήταν: Θα αξιοποιήσει ο δήμος το φιλέτο των 12 στρεμμάτων για να αναβαθμίσει το τουριστικό προφίλ της περιοχής, δημιουργώντας επισκεψιμότητα και ευκαιρία για τουριστικές επενδύσεις από ιδιώτες ή έπρεπε να το ενοικιάσει ως ξενοδοχείο;

Ένα ξενοδοχείο ακόμη είναι που φέρνει τον τουρισμό ή το τουριστικό ρεύμα είναι αυτό που δίνει πληρότητα στα ξενοδοχεία και φέρνει νέες επενδύσεις;

Κι αναρωτιέμαι: Αν ο δήμος Τρικάλων αντί να φτιάξει τον μύλο των Ξωτικών και να αναδείξει τουριστικά τα Τρίκαλα έφτιαχνε στην θέση του ένα μεγάλο Ξενοδοχείο θα βοηθούσε στην ανάπτυξη της περιοχής του και στην προσέλκυση επενδύσεων;

Η απάντηση για εμάς ήταν και είναι προφανής και γι’ αυτό διαλέξαμε τον δύσκολο δρόμο. Αλλιώς δεν θα μας κόστιζε σε κόπο άλλη μια αποτυχημένη δημοπράτηση του ΞΕΝΙΑ.

Τάκης Λουκόπουλος, πρώην δήμαρχος Ναυπακτίας»

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Καταργούνται τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία –  Περνούν στο υπουργείο Ναυτιλίας

Published

on

By

Δημοτικό-λιμενικό-ταμείο-Ναυπάκτου-καταργούνται-Πλακιωτάκης

«Προωθούμε αλλαγές στο μοντέλο λιμενικής διακυβέρνησης με απώτερο στόχο την ένταξη των λιμένων που σήμερα βρίσκονται υπό τον έλεγχο Δήμων και Κοινοτήτων υπό τον έλεγχο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής».

Αυτή είναι επί λέξει η δήλωση του αρμόδιου Υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής, Γ. Πλακιωτάκη, στο 5ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής, όπως καταγράφεται στο από 23.1.2020 επίσημοΔελτίο Τύπου του Υπουργείου του.

Η κυβερνητική εξαγγελία ισοδυναμεί, με άλλα λόγια, με κατάργηση των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, αφού το Υπουργείο θα ασκεί τις αρμοδιότητές τους.

Να σημειωθεί ότι εδώ και εβδομάδες είχαν κυκλοφορήσει σχετικά δημοσιεύματα περί αλλαγής του τρόπου διακυβέρνησης των λιμανιών, τώρα όμως η σαφής δήλωση του Υπουργού ξεκαθάρισε το τοπίο.

Θεσμικά, η εξέλιξη κινείται στην αντίστροφη φορά της Αποκέντρωσης, καθώς προαναγγέλλει αφαίρεση μίας εκ των σημαντικότερων αρμοδιοτήτων που σήμερα ασκεί η Πρωτοβάθμια Αυτοδιοίκηση σε πλείστες περιοχές της Χώρας.

Πρακτικά, φέρνει σωρεία ερωτημάτων για την επόμενη ημέρα μετά την κατάργηση των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων.

Ιδίως για την τύχη των πόρων και εν γένει εσόδων και περιουσιακών στοιχείων τους, αλλά και για το μέλλον του προσωπικού που παρέχει υπηρεσίες σε αυτά με όποια σχέση, των συμβάσεων, διαγωνισμών, έργων εν εξελίξει κ.ο.κ.

Επισημαίνεται ότι από την ημέρα της Ανακοίνωσης του υπουργού  μέχρι σήμερα, δεν έχει υπάρξει συλλογική απάντηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην επίσημη δήλωση  ότι οι λιμένες που σήμερα βρίσκονται υπό τον έλεγχο των Δήμων θα ενταχθούν στο Υπουργείο.

Τοπικά μέσα ενημέρωσης σε νησιά και παραθαλάσσιους Δήμους ανά την Ελλάδα (ιδίως σε Κρήτη και Δήμους του Αιγαίου) έχουν ήδη πάρει φωτιά, προβάλλοντας την είδηση για σχέδιο κατάργησης των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων.

Δημοτικό-λιμενικό-ταμείο-Ναυπάκτου-καταργούνται-Πλακιωτάκης

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

80% απαλλαγή από δημοτικά τέλη επαγγελματιών, λόγω ανάπλασης

Published

on

By

ναύαπακτος-από-ψηλά-Nafsweek

Μετά από  συζήτηση επί αιτήματος που έφεραν το 1/3 των δημοτικών συμβούλων, στο πρόσφατο Δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας 27ης Ιανουαρίου 2020, πρόταση που αφορούσε την απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη των ισόγειων καταστημάτων που βρίσκονται εντός των ορίων που θα εκτελεστεί το έργο της Αστικής ανάπλασης του ιστορικού κέντρου της πόλης της Ναυπάκτου και συγκεκριμένα από την πλατεία Λιμένος έως την πλατεία Φαρμάκη, μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, ομόφωνα αποφασίστηκε από το Σώμα όπως υπάρξει κατά ποσοστό 80% μείωση – απαλλαγή των συγκεκριμένων καταστημάτων από τα δημοτικά τέλη.

Όπως αναφέρθηκε και από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Οικονομικών Σωκράτη Παπαβασιλείου, όλα τα παραπάνω θα ισχύσουν με την προϋπόθεση ότι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση θα εγκρίνει την απόφαση αυτή του Δημοτικού Συμβουλίου.

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ