Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εξαπατήσατε το δημοτικό συμβούλιο, καταγγέλλει η ΑΔΚΝ

Published

on

Με αφορμή τα όσα έγιναν και ειπώθηκαν στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο η Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση Ναυπακτίας καταγγέλλει τον πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αντώνη Φράγκο ότι εξαπάτησε το Σώμα, δίνοντας διαβεβαιώσεις περί έγκρισης της Τεχνικής Έκθεσης της υπηρεσίας από το Συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για τις παρεμβάσεις που απαιτούνται στο Αλσύλλιο. Ταυτόχρονα κατηγορεί συνολικά την δημοτική αρχή  για αδιαφάνεια στην οικονομική διαχείριση και πελατειακές εξυπηρετήσεις. Αναλυτικά οι δύο ανακοινώσεις:

Εξαπάτηση δημοτικού συμβουλίου

Στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο (16/4/2018) εκφράσαμε τη δυσπιστία μας και την επιφυλακτικότητά μας για τις διαδικασίες που ακολουθούνται στη λήψη αποφάσεων, στη λειτουργία των θεσμικών οργάνων και στον τρόπο υλοποίησης έργων.

Σε ερώτηση μάλιστα που θέσαμε αν έχουν  εγκριθεί οι παρεμβάσεις στο αλσύλλιο του Γριμπόβου, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κ. Φράγκος μας διαβεβαίωσε ότι έχει εγκριθεί η Τεχνική Έκθεση της υπηρεσίας  με τις παρεμβάσεις που απαιτούνται από το Συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου ως θέμα προ Ημερήσιας Διάταξης, από το οποίο απουσιάζαμε.

Μετά από αναζήτηση που κάναμε, διαπιστώσαμε ότι ουδέποτε έχει ληφθεί τέτοια απόφαση και ως εκ τούτου δεν έχει αναρτηθεί στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ με αντίστοιχο κωδικό (ΑΔΑ). Προκύπτει, λοιπόν, ότι συνειδητά ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κ. Φράγκος μας εξαπάτησε.

Δεν κατανοούμε τέτοιου είδους αντιμετώπιση, όταν μάλιστα αποδεδειγμένα με την παρουσία μας και τις προτάσεις μας έχουμε συμβάλει στην εύρυθμη λειτουργία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

 

Αδιαφάνεια στην οικονομική διαχείριση, πελατειακές εξυπηρετήσεις

Στο δημοτικό συμβούλιο στις 16 Απριλίου 2018 η δημοτική αρχή για άλλη μια φορά υποστήριξε ότι δεν έχει χρήματα για να εκπονήσει ολοκληρωμένη μελέτη για την ανάπλαση του αλσυλλίου του Γριμπόβου.

Δεν άργησε όμως να αυτοδιαψευστεί  μόλις λίγη ώρα αργότερα στο ίδιο δημοτικό συμβούλιο, όταν έφερε προς συζήτηση την κατανομή της πρόσθετης  έκτακτης επιχορήγησης 422.000 ευρώ που ήρθε στο Δήμο λόγω ορεινότητας.

Η συζήτηση για την κατανομή ενός τόσο μεγάλου ποσού για τα δεδομένα της εποχής (422.000 ευρώ) ήρθε στο δημοτικό συμβούλιο μέσα από την εισήγηση της αναμόρφωσης του προϋπολογισμού, που κάθε φορά έρχεται  στους δημοτικούς συμβούλους στο παραπέντε, λίγες μόνο ώρες πριν τη συνεδρίαση του συμβουλίου.

Είναι ξεκάθαρη η στόχευση της δημοτικής αρχής  να σκορπίζει χρήματα στερώντας από τους δημοτικούς συμβούλους τη δυνατότητα ουσιαστικού ελέγχου και κατάθεσης προτάσεων.

Δεν περιορίζεται όμως εδώ η τακτική της δημοτικής αρχής. Παρά την έντονη αντίδραση των συμβούλων της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης Ναυπακτίας για την παρεμπόδισή του θεσμικού τους ρόλου για ουσιαστική ενημέρωση και άσκηση ελέγχου, ο αντιδήμαρχος κ. Καρακώστας λίγο πριν την ψήφιση του θέματος ζήτησε την περαιτέρω μείωση του ποσού που είχε προβλεφθεί για εκπόνηση μελετών προκειμένου να έχει στη διάθεσή του ένα ποσό 90.000 ευρώ για την προμήθεια οικοδομικών υλικών. Στην κριτική που του ασκήθηκε το μόνο που απάντησε είναι ότι η παράταξη Μπουλέ δεν θέλει να γίνονται έργα με αυτεπιστασία.

Η αλήθεια είναι ότι η Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση Ναυπακτίας είναι υπέρ των έργων και το έχει αποδείξει εμπράκτως με το μέγεθος και την ποιότητα του έργου που υλοποίησε στα μόλις τριάμισι χρόνια θητείας της και ενώ ήταν αντιμέτωπη με την οργάνωση του καλλικρατικού δήμου και την αποπληρωμή του υπέρογκου χρέους.

Η αλήθεια είναι ότι η δημοτική αρχή Λουκόπουλου ουδέποτε έχει υλοποιήσει έργο με αυτεπιστασία, όπως υποστηρίζει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος. Η διαδικασία της αυτεπιστασίας είναι συγκεκριμένη, ορίζεται από τον νόμο και εγκρίνεται με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Βασικό στοιχείο της διαδικασίας της αυτεπιστασίας είναι η έγκριση τεχνικής μελέτης που έχει εκπονήσει η υπηρεσία στην οποία προβλέπονται όλες οι παρεμβάσεις που θα γίνουν καθώς και  τα υλικά που θα απαιτηθούν για αυτές. Από το 2017 μέχρι και σήμερα η δημοτική αρχή έχει δαπανήσει περίπου 200.000 ευρώ για προμήθεια υλικών για έργα αυτεπιστασίας, όπως τα χαρακτηρίζει ο κ. Καρακώστας. Κανένας όμως από τους συμβούλους δεν γνωρίζει που υλοποιήθηκαν έργα με αυτεπιστασία. Πού πήγαν τα υλικά που αγόρασε ο δήμος; Πού τοποθετήθηκε το μπετόν αξίας 46.000 ευρώ που προμηθεύτηκε πριν από έναν χρόνο η δημοτική αρχή;

Να λοιπόν γιατί δεν γίνεται σύμφωνα με το νόμο η διαδικασία της αυτεπιστασίας . Για να μπορούν τα στελέχη της δημοτικής αρχής να κάνουν τις εξυπηρετήσεις τους, και να αναπτύσσουν τις πελατειακές σχέσεις τους.

Αποτελεί λοιπόν συνειδητή επιλογή και τακτική της δημοτικής αρχής να μην επενδύει χρήματα σε ολοκληρωμένες  μελέτες  και αρχιτεκτονικούς  διαγωνισμούς. Αυτή η τακτική έχει ως αποτέλεσμα να μην γίνεται ολοκληρωμένος σχεδιασμός με όραμα για το δήμο μας. Επιπλέον φέρνει τον δήμο σε μειονεκτική θέση για τη διεκδίκηση και ένταξη  σε χρηματοδοτικά προγράμματα. Δεν είναι τυχαίο που η συγκεκριμένη δημοτική αρχή είναι η μοναδική στην ιστορία της Ναυπάκτου που στα τέσσερα χρόνια θητείας δεν έχει δημοπρατήσει  μέχρι σήμερα  ούτε ένα δικό της έργο σε πρόγραμμα του ΕΣΠΑ.

Η τακτική αυτή της δημοτικής αρχής εκπορεύεται από την πολιτική φιλοσοφία των στελεχών της. Πρόκειται για πολιτική φιλοσοφία φωτοβολίδας και πυροτεχνημάτων που στοχεύει απλώς και μόνο στη δημιουργία εντυπώσεων και σε πελατειακές εξυπηρετήσεις.

Με την τακτική αυτή η δημοτική αρχή εξανεμίζει κατά το δοκούν σε μικροεργάκια δημόσιο χρήμα. Και η σημερινή δημοτική αρχή έχει την τύχη να έχει πάρει μέχρι σήμερα πρόσθετη έκτακτη επιχορήγηση πάνω από  2.500.000 ευρώ!!!!!

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Προειδοποίηση για Καθαρισμό Οικοπέδων και Ακάλυπτων Χώρων

Published

on

By

Ενόψει της αντιπυρικής περιόδου 2024 (από 1/5/2024 έως 31/10/2024) σύμφωνα με την Πυροσβεστική Διάταξη 20/2023 (Αριθμ. 18851 οικ. Φ.700.20/ ΦΕΚ 2549 Β’/19.4.2023) ιδιοκτήτες, νομείς και επικαρπωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων, οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μ. από τα όριά αυτών καθώς και των εκτός σχεδίου οικοπέδων με κτίσμα, να προχωρήσουν πριν από την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου και έως 30/4/2024 σε:
  • Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
  • Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους, όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
  • Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου.
  • Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
  • Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων υλικών ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
  • Οι υπόχρεοι οφείλουν να μεριμνούν για την ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού. Απαγορεύεται η εγκατάλειψη, η απόρριψη ή η ανεξέλεγκτη διαχείρισή τους.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού, καθώς και σε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού από τον Δήμο, θα επιβάλλεται στους υπόχρεους το διοικητικό πρόστιμο της περ. 26 της υποπαρ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν.3463/2006, Α’ 114), σύμφωνα και με την παρ.1 του αρ.94, περ. 26 εδάφ. Β΄ του Ν.3852/2010 (Α΄87) και του άρθρου 5 της υπ’ αριθμ. 20/2023 Πυροσβεστικής Διάταξης.

Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλούμε για τον άμεσο καθαρισμό των οικοπεδικών χώρων και την άμεση απομάκρυνση των υπολειμμάτων με ίδια μέσα.

Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι ο καθαρισμός των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων καθώς και η συντήρηση αυτών, αποτελεί πάγια υποχρέωση των ιδιοκτητών, νομέων και επικαρπωτών βάσει του αρ. 94, παρ. 26 του Ν.3852/2010 και θα πρέπει να διατηρούνται καθαροί άνευ προηγούμενης ειδοποίησης από την υπηρεσία μας, ιδιαίτερα καθ’ όλη την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ από 1 Μάϊου έως 31 Οκτωβρίου κάθε έτους, κάθε εργασία που μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά, ιδιαίτερα σε ημέρες που ο δείκτης επικινδυνότητας σύμφωνα με τον Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας είναι 4 (πολύ υψηλός κίνδυνος) και 5 (κατάσταση συναγερμού), αλλά και όταν ο δείκτης είναι χαμηλότερος σε κρίσιμες περιοχές και ευαίσθητα δασικά οικοσυστήματα.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Από 8:00 έως 20:00 το ωράριο λειτουργίας στο Κάστρο της Ναυπάκτου

Published

on

By

Ο Δήμος Ναυπακτίας ενημερώνει ότι, για 5η συνεχή χρονιά, ο αρχαιολογικός χώρος του Κάστρου της Ναυπάκτου λειτουργεί με το διευρυμένο θερινό ωράριο: 8:00′-20:00‘.

Το συγκεκριμένο ωράριο τέθηκε σε ισχύ για πρώτη φορά το 2020, έπειτα από κοινές προσπάθειες του Δήμου Ναυπακτίας και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Πολιτισμού, το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας που ισχύει για επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους εφαρμόζεται έως και την 31η Οκτωβρίου 2024.  Ενώ, λόγω της σταδιακής μείωσης της διάρκειας της ημέρας, το φθινόπωρο διαμορφώνεται ως εξής:

1-15 Σεπτεμβρίου: 8:00′-19:30′

16-30 Σεπτεμβρίου: 8:00′-19:00′

1-15 Οκτωβρίου: 8:00′-18:30′

16-31 Οκτωβρίου: 8:00′-18:00′

Σημειώνεται ότι, για το Κάστρο Αντιρρίου ισχύει το ωράριο λειτουργίας: 8:30′-15:30‘ και το Φετιχιέ Τζαμί (Λιμάνι Ναυπάκτου) είναι επισκέψιμο μετά από επικοινωνία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος.

Η προσέλευση των επισκεπτών στους αρχαιολογικούς χώρους επιτρέπεται έως και 20′ λεπτά πριν τη λήξη του ωραρίου. Οι αρχαιολογικοί χώροι παραμένουν ανοικτοί καθημερινά πλην Τρίτης.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΔΕΥΑΝ: Ανακοίνωση για ληξιπρόθεσμες οφειλές και λογαριασμούς θανόντων

Published

on

By

Με ανακοίνωσή της η Δ.Ε.Υ.Α.Ν. ενημερώνει τους καταναλωτές ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των 150 ευρώ θα βεβαιώνονται στο εξής στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ.

Επιπλέον, καλούνται οι πολίτες που έχουν λογαριασμούς με όνομα θανόντος να προβαίνουν σε ενημέρωση των σχετικών στοιχείων στα γραφεία της Δ.Ε.Υ.Α.Ν.

Οι οφειλέτες που δεν έχουν προβεί ακόμη σε ρύθμιση ή εξόφληση των λογαριασμών τους υπόκεινται, με βάση τον κανονισμό της ΔΕΥΑΝ, σε διακοπή των παροχών τους, διαδικασία που ήδη βρίσκεται σε εφαρμογή.

Οι ανωτέρω ενέργειες εντάσσονται στο πλαίσιο της ακολουθούμενης πολιτικής της Δ.Ε.Υ.Α.Ν. για τον περιορισμό των ληξιπρόθεσμων και συσσωρευμένων οφειλών.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ