Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Επίσκεψη Γιάννη Νταουσάνη στην Βομβοκού

Published

on

Συνεχίζοντας τις επισκέψεις του στις τοπικές κοινότητες, ο υποψήφιος δήμαρχος Γιάννης Νταουσάνης, αυτή τη φορά επισκέφτηκε την Βομβοκού, όπου αφού ευχαρίστησε τους κατοίκους της για την παρουσία τους στη συνάντηση αυτή, τους εξήγησε γιατί μετά από 12 χρόνια αποφάσισε να είναι ξανά υποψήφιος Δήμαρχος.

«Στις προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις στήριξα άλλες υποψηφιότητες γιατί στόχος μου ήταν να βρεθεί ένα πρόσωπο που θα συνέχιζε το έργο που άφησα και θα έβαζε ένα λιθαράκι, ώστε ο τόπος να προχωρήσει μπροστά, ανέφερε. Δυστυχώς όμως, αυτό που επικρατεί αυτά τα χρόνια είναι η στασιμότητα, η οποία βλάπτει σοβαρά την πόλη μας, δεν υπάρχει συνέχεια στο δήμο και εξαιτίας τη μη συνέχειας αυτής, αναφέρθηκε στο χαρακτηριστικό παράδειγμα της απομάκρυνσης του ΤΕΙ από την πόλη της Ναυπάκτου.

«Βλέπω ότι πάει να γίνει μια από τα ίδια και να χαθεί έτσι μια ακόμα τετραετία. Δεν μου επιτρέπεται λοιπόν να μείνω ανενεργός, αν θέλω να αλλάξουν κάποια πράγματα στο δήμο μας. Πιστεύω ότι είναι επιτακτική ανάγκη  να αλλάξουμε πορεία. Πιστεύω και είμαι σίγουρος ότι μπορώ να δουλέψω προς αυτή την κατεύθυνση».  

Στη συνέχεια, αφού αναφέρθηκε εν συντομία στο έργο που έγινε επί θητείας του, τόνισε, με έμφαση, ότι η αντιμετώπιση της καθημερινότητας για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών, αλλά και η ανάπτυξη του τουρισμού για καλύτερες μέρες στον τόπο μας είναι στους στόχους του και θα κάνει τα πάντα για να τους πετύχει.

Στο τέλος της συζήτησης, σε ερώτηση που του έγινε αν το ΤΕΙ μπορεί να επιστρέψει στην πόλη και να ξαναέχουμε τους φοιτητές στο Δήμο μας, ο Γιάννης Νταουσάνης είπε ότι η άσχημη εξέλιξη του ΤΕΙ, εξαιτίας του κακού χειρισμού, όλων των δημοτικών αρχών που ακολούθησαν,  τον έχει πικράνει πολύ και ότι στόχος του είναι να κάνει οτιδήποτε χρειάζεται για να γίνει αυτό και να λειτουργήσει στις οριστικές εγκαταστάσεις που είχε σχεδιάσει να γίνουν.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ενεργειακή φτώχεια – Ποιες περιφέρειες κρύωσαν περισσότερο

Published

on

By

Οι αυξήσεις στις τιμές των ενεργειακών προϊόντων είχαν σημαντική επίδραση στην επιβάρυνση των νοικοκυριών, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το κόστος θέρμανσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Έρευνας Εισοδήματος και Συνθηκών Διαβίωσης των Νοικοκυριών (EU-SILC) της ΕΛΣΤΑΤ.

O πληθυσμός που βρισκόταν σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό το 2022, που αποτελεί το έτος αναφοράς, ανήλθε στο 26,1% του πληθυσμού της χώρας, με το κατώφλι της φτώχειας να ανέρχεται στο ποσό των 6.030 ευρώ ετησίως για μονοπρόσωπο νοικοκυριό και σε 12.663 ευρώ για νοικοκυριά με δύο ενήλικες και δύο εξαρτώμενα παιδιά, ηλικίας κάτω των 14 ετών (ΕΛΣΤΑΤ, 2024).

Οι περιφέρειες που κρύωσαν

Για το 2022, τελευταίο έτος που έχουμε διαθέσιμα στοιχεία, στο σύνολο των νοικοκυριών, η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας παρουσιάζει το υψηλότερο ποσοστό νοικοκυριών με οικονομική αδυναμία για ικανοποιητική θέρμανση τον χειμώνα (30,3%), που είναι κατά 11,2 ποσοστιαίες μονάδες περισσότερο από το σύνολο της χώρας.

Η αδυναμία επαρκούς θέρμανσης είναι ένας από τους βασικούς δείκτες με τους οποίους μετριέται η ενεργειακή φτώχεια.

Ακολουθούν οι περιφέρειες Πελοποννήσου με 21,5% και Αττικής με 20,9% των νοικοκυριών.

Στον αντίποδα βρίσκεται η περιφέρεια Ηπείρου με μόνον 9,5% των  νοικοκυριών να παρουσιάζουν αδυναμία θέρμανσης τον χειμώνα (χαμηλότερη κατά 9,5% από το σύνολο της χώρας), ακολουθούμενη από τις περιφέρειες Θεσσαλίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με 12,6% των νοικοκυριών.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ορισμός άμισθου ειδικού Συμβούλου Δημάρχου Δήμου Ναυπακτίας

Published

on

By

Ο Δήμαρχος Ναυπακτίας με την υπ’ Αριθ. Απόφαση 9 /2025 της 15/1/25

Αναθέτει στον  Παπαναστασόπουλο Δημήτριο του Νικολάου, ΠΕ Πολιτικό Μηχανικό, καθήκοντα άμισθου ειδικού συμβούλου για την επικουρία του Δημάρχου για την άσκηση των  καθηκόντων του.

Η παρούσα απόφαση  δεν προκαλεί δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού του Δήμου, δεδομένου ότι ο άμισθος ειδικός σύμβουλος θα εκτελέσει το έργο του εθελοντικά και δεν θα λαμβάνει μισθό ή αποζημίωση, πλην των εξόδων εκτός έδρας κίνησης.

Οι αρμοδιότητες

Ειδικότερα, θα έχει ως αρμοδιότητες, την παροχή συμβουλών και την  διατύπωση στο Δήμαρχο εξειδικευμένων γνωμών  και εισηγήσεων, γραπτά ή προφορικά, σε  θέματα που αφορούν το Δήμο και ειδικότερα σε θέματα της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του  Δήμου, την εκπόνηση μελετών, σύνταξη εκθέσεων υποβολή προτάσεων ή εισηγήσεων,  επεξεργασία και παρουσίαση στοιχείων απαραίτητων για την πραγμάτωση των σκοπών του  Δήμου, συστηματική παρακολούθηση στον τομέα της δραστηριότητάς του και κάθε άλλη εργασία  που του ανατίθεται από το Δήμαρχο.

Ο ανωτέρω θα ασκεί καθήκοντα αμιγώς συμβουλευτικά χωρίς αποφασιστικές  αρμοδιότητες οποιασδήποτε μορφής, θα υπάγεται ειδικά και αποκλειστικά στην υπηρεσιακή δικαιοδοσία του Δημάρχου και θα συνεργάζεται όπου απαιτείται με τους Αντιδημάρχους, τους καθ’ ύλην αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες καθώς και με φορείς του Δημοσίου και δεν θα ασκεί αποφασιστικές αρμοδιότητες οποιασδήποτε μορφής.

Η παρούσα Απόφαση δεν συνιστά πρόσληψη ή διορισμό και δε γεννά υπηρεσιακή, υπαλληλική ή άλλου είδους εργασιακή σχέση του οριζόμενου συμβούλου με το Δήμο.

Η παρούσα ισχύει από την υπογραφή της και μέχρι τη λήξη της Δημοτικής περιόδου, πλην της περιπτώσεως τροποποίησης της ή ανάκλησής της, χωρίς ο ορισθείς ειδικός σύμβουλος να δικαιούται αποζημίωση από την άσκηση αυτών των αρμοδιοτήτων, πλην των εξόδων εκτός έδρας κίνησης.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

 Στον πάτο της ΕΕ η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων

Published

on

By

Το ότι η Ελλάδα είναι δεύτερη από το τέλος, μετά την Βουλγαρία, σε ό,τι αφορά την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών είναι γνωστό.

Αυτό όμως που είναι λιγότερο γνωστό είναι ότι η αγοραστική δύναμη του μισθού είναι χαμηλότερη από ό,τι στη Βουλγαρία, τοποθετώντας την  Ελλάδα κυριολεκτικά στον πάτο.

Ποιος είναι όμως ο λόγος που η Εurostat μας κατατάσσει πρώτους…  από το τέλος σε ό,τι αφορά την αγοραστική δύναμη του μισθού και από πού προκύπτει αυτή η αξιολόγηση;

Το σχετικό πινακάκι, που εμφανίζει την Ελλάδα πίσω από τη Βουλγαρία, αφορά τον μέσο ετήσιο προσαρμοσμένο μισθό πλήρους απασχόλησης, όπως μετριέται σε Ισοτιμίες  Αγοραστικής Δύναμης (Purchasing Power Standards).  Αν το κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε Ισοτιμίες Αγοραστικής Δύναμης (PPS) είναι μόλις το 68% του μέσου όρου της ΕΕ, ο μέσος μισθός πλήρους απασχόλησης σε PPS  είναι ακόμα χαμηλότερα, στο 54% της ΕΕ.

 

Η μεθοδολογία της Eurostat

Ο δείκτης του «μέσου ετήσιου  προσαρμοσμένου μισθού πλήρους απασχόλησης ανά εργαζόμενο», ξεκίνησε να υπολογίζεται από τη Εurostat μετά το 2021, με την υιοθέτηση της οδηγίας για την Μπλε Κάρτα. Λειτουργεί ως ένα «κατώφλι εισόδου» για να χορηγεί η κάθε χώρα άδειες εργασίας σε υψηλά ειδικευμένους εργαζόμενους τρίτων χωρών και σύμφωνα με τη Εurostat αντιπροσωπεύει «ένα μισθό επαρκή για αξιοπρεπή διαβίωση σε κάθε κράτος μέλος».

O «προσαρμοσμένος» μισθός προκύπτει από συνδυαστικά στοιχεία, για το ύψος των αμοιβών και τις ώρες απασχόλησης σε κάθε χώρα, μετατρέποντας τους μισθούς μερικής απασχόλησης σε «ακαθάριστα ισοδύναμα πλήρους απασχόλησης».

Ένας από τους λόγους για τον νέο τρόπο υπολογισμού, είναι ότι όσο η μερική απασχόληση κερδίζει έδαφος στην ΕΕ, αναζητιέται ένας δείκτης που να είναι πιο αντιπροσωπευτικός από ό,τι ο μέσος όρος των αμοιβών.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ