Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Επίσκεψη Φαρμάκη στην Ναύπακτο

Published

on

Συνάντηση με τον Δήμαρχο Ναυπακτίας Βασίλη Γκίζα είχε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης κατά την επίσκεψή του στην πόλη της Ναυπάκτου. Κατά την συνάντηση στο Δημαρχείο της πόλης συζητήθηκαν θέματα  επιτάχυνσης των έργων και της απορρόφησης πόρων, καθώς και της ιεράρχησης των στόχων και των δράσεων. Στην συνάντηση πήραν μέρος η αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε.Αιτωλ/νίας Μαρία Σαλμά, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών υπηρεσιών Ζαχαρίας Χοχτούλας, ο επικεφαλής της ΑΔΚΝ Γιάννης Μπουλές και υπηρεσιακοί παράγοντες. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο περιοδείας του Περιφερειάρχη σε Δήμους της Αιτωλοακαρνανίας.

Αναφορικά με το θέμα της μεταφοράς προσφύγων στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας,  που τελευταία γίνεται μεγάλη συζήτηση, ήταν το μόνο που δεν συζητήθηκε.  Μάλιστα σε ερώτηση του Δημάρχου Ναυπακτίας αν υπάρχει κάποια ενημέρωση, ο κ. Φαρμάκης δήλωσε πως δεν γνωρίζει τίποτα.

 

Αναλυτικά το Δελτίο τύπου που εξέδωσε η ΠΔΕ αναφέρει:

«Τους δήμους Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου και Ναυπακτίας επισκέφθηκε σήμερα, Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019, στο πλαίσιο των περιοδειών του σε δήμους της Δυτικής Ελλάδας, ο Περιφερειάρχης, Νεκτάριος Φαρμάκης.

Ο κ. Φαρμάκης, κατά τις συναντήσεις του με τον Δήμαρχο της Ι.Π. Μεσολογγίου, Κώστα Λύρο και με τον Δήμαρχο Ναυπακτίας, Βασίλειο Γκίζα,  υπογράμμισε τη βούληση της Περιφέρειας να επιταχύνει τους ρυθμούς εκτέλεσης έργων και απορρόφησης πόρων, ζητώντας τη συμβολή και των δημοτικών Αρχών προς αυτή την κατεύθυνση. Επίσης, υπήρξε μία πρώτη ιεράρχηση στόχων και δράσεων ενώ συμφωνήθηκε, το αμέσως επόμενο διάστημα να ακολουθήσουν αναλυτικές συναντήσεις σε τεχνικό επίπεδο προκειμένου να υπάρξει αναλυτική ενημέρωση για όλα τα έργα και τα προβλήματα που υπάρχουν, προκειμένου να ξεπεραστούν το συντομότερο δυνατό.

Ακόμα, ενόψει και της χειμερινής περιόδου, ο κ. Φαρμάκης σημείωσε για μία ακόμα φορά ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει ήδη κινητοποιήσει το σύνολο των διαθέσιμων δυνάμεών της και θα συνεχίσει να στέκει στο πλευρό των Δήμων και των τοπικών κοινωνικών με κάθε διαθέσιμο μέσο και τρόπο.

Σημειώνεται ότι κατά την επίσκεψή του στην περιοχή, ο κ. Φαρμάκης είχε την ευκαιρία να σταματήσει και στον δρόμο, όπου εκτελούνται εργασίες καθαρισμού της παλαιάς εθνικής οδού, προκειμένου να ενημερωθεί για την εξέλιξη των έργων.

«Τα προβλήματα και τα ελλείμματα των δήμων της Αιτωλοακαρνανίας είναι μεγάλα και χρόνια. Και για να ξεπεραστούν, απαιτείται η μέγιστη δυνατή σύμπραξη και προσπάθεια όλων μας. Από την πρώτη στιγμή έχω υπογραμμίσει ότι ως περιφερειακή Αρχή θα σταθούμε στο πλευρό όλων των Δήμων και όλων των πολιτών. Γιατί για εμάς δεν υπάρχουν, ούτε Δήμοι, ούτε πολίτες, α’ και β’ κατηγορίας. Μαζί με τους Δήμους λοιπόν, θα αντιμετωπίσουμε όσο καλύτερα γίνεται τις ελλείψεις, θα τρέξουμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε τις διαδικασίες και θα ξεπεράσουμε τα προβλήματα για να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο, ενώ μαζί θα σχεδιάσουμε και ένα καλύτερο μέλλον» δήλωσε ο κ. Φαρμάκης με αφορμή την επίσκεψή του.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Κάθε κορυφή και φτερωτή… Δέκα ακόμα αιολικά στο Δήμο Ναυπακτίας

Published

on

By

αιολικα-ναυπακτια-πλατανος-αποδοτια

Άδειες παραγωγής για 30 αιολικά συνολικής ισχύος 153,6 μεγαβάτ απένειμε η ΡΑΕ με πρόσφατες αποφάσεις της. η πλειοψηφία των αδειών δόθηκαν για την εγκατάσταση αιολικών στην Αιτωλοακαρνανία, με τα δέκα  από αυτά να βρίσκονται στον Δήμο Ναυπακτίας και στις Δημοτικές Ενότητες Αποδοτίας και Πλατάνου. Πρόκειται για τα εξής:

 

# Αιολικό σταθμό ισχύος 6 MW στη θέση «ΑΡΔΙΝΗΣ», της Δημοτικής Ενότητας Πλατάνου, του Δήμου Ναυπακτίας, της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας, στην εταιρεία με την επωνυμία «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΒΟΡΕΑΣ ΣΥΝ.ΠΕ.»

 

# αιολικό σταθμό ισχύος 3,6 MW στη θέση «ΦΑΚΑ», των Δημοτικών Ενοτήτων Αποδοτίας και Σπερχειάδος, των Δήμων Ναυπακτίας και Μακρακώμης, των Περιφερειακών Ενοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Φθιώτιδας, στην εταιρεία με την επωνυμία «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΣΚΙΡΩΝ ΣΥΝ.ΠΕ»

 

# αιολικό σταθμό ισχύος 6 MW στη θέση «ΞΕΡΟΒΟΥΝΙ», της Δημοτικής Ενότητας Πλατάνου, του Δήμου Ναυπακτίας, της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας, στην εταιρεία με την επωνυμία «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΙΚΑΡΟΣ ΣΥΝ.ΠΕ.»

 

# αιολικό σταθμό ισχύος 3,6 MW στη θέση «ΜΕΣΟΒΟΥΝΙΑ», της Δημοτικής Ενότητας Αποδοτίας, του Δήμου Ναυπακτίας, της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας, στην εταιρεία με την επωνυμία «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΣΚΙΡΩΝ ΣΥΝ.ΠΕ.»

 

# αιολικό σταθμό ισχύος 6 MW στη θέση «ΑΛΩΝΑΚΙ», της Δημοτικής Ενότητας Πλατάνου, του Δήμου Ναυπακτίας, της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας, στην εταιρεία με την επωνυμία «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΙΚΑΡΟΣ ΣΥΝ.ΠΕ.»

 

# αιολικό σταθμό ισχύος 3,6 MW στη θέση «ΤΣΕΚΟΥΡΟ», των Δημοτικών Ενοτήτων Πλατάνου και Αποδοτίας, του Δήμου Ναυπακτίας, της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας, στην εταιρεία με την επωνυμία «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΙΚΑΡΟΣ ΣΥΝ.ΠΕ.»

 

# αιολικό σταθμό 6 MW στη θέση «ΨΩΡΙΑΡΗΣ», των Δημοτικών Ενοτήτων Πλατάνου και Θέρμου, των Δήμων Ναυπακτίας και Θέρμου, της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας, στην εταιρεία με την επωνυμία «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΛΕΒΑΝΤΕΣ ΣΥΝ.ΠΕ»

 

# αιολικό σταθμό 3,6 ΜW στη θέση «ΑΡΕΝΤΑ», των Δημοτικών Ενοτήτων Αποδοτίας και Δομνίστας, των Δήμων Ναυπακτίας και Καρπενησίου, των Περιφερειακών Ενοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Ευρυτανίας, στην εταιρεία με την επωνυμία «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΕΥΡΟΣ ΣΥΝ.ΠΕ.»

 

# αιολικό σταθμό ισχύος 6 MW στη θέση «Ψηλή Ράχη», των Δημοτικών Ενοτήτων Αποδοτίας και Σπερχειάδος, των Δήμων Ναυπακτίας και Μακρακώμης των Περιφερειακών Ενοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Φθιώτιδας, στην εταιρεία με την επωνυμία «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΙΟΛΟΣ ΣΥΝ.ΠΕ.».

 

# αιολικό σταθμό 6 MW στη θέση «Καρφοπεταλιας», των Δημοτικών Ενοτήτων Πλατάνου, Θέρμου και Δομνίστας, των Δήμων Ναυπακτίας, Θέρμου και Καρπενησίου, των Περιφερειακών Ενοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Ευρυτανίας και Φθιώτιδας, στην εταιρεία με την επωνυμία «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΙΟΛΟΣ ΣΥΝ.ΠΕ»

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Τ. Λουκόπουλος:  «Η ίδια η κοινωνία θα επιβάλει τα πεζοδρόμια »

Published

on

By

Λουκόπουλος-Ενωτική-πρωτοβουλία-πεζοδρόμια-Σκα

Με απόφαση της δημοτικής αρχής του Βασίλη Γκίζα, πλέον, η χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «ΦιλόΔημος» ύψους 550.000 ευρώ, που η προηγούμενη δημοτική αρχή του Τάκη Λουκόπουλου προόριζε για την συνέχιση της κατασκευής των πεζοδρομίων, μεταφέρεται στην αγορά τεσσάρων απορριμματοφόρων και ενός πλυστικού μηχανήματος κάδων.  Ωστόσο γκρίνια για τις μελέτες δημιουργήθηκε και για το κομμάτι των πεζοδρομίων το οποίο έχει ήδη υλοποιηθεί.  Για το θέμα αυτό, με στόχο την ενημέρωση των δημοτών, ζητήσαμε τις θέσεις τόσο της νέας δημοτικής αρχής όσο και της απελθούσας.            Ο  πρώην δήμαρχος και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης  Τάκης Λουκόπουλος, καταθέτει τις θέσεις του μέσα από τα ερωτήματα που τέθηκαν από το Nafsweek, τόσο για το αν  υπάρχουν μελέτες για το ήδη κατασκευασμένο τμήμα όσο και για το μέλλον του έργου.

 

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συζητάμε και να μου λες τρεις μαγικές λέξεις. “Το κατασκευασμένο κομμάτι των πεζοδρομίων”.

Ένα μεγάλο κομμάτι της κίνησης των πεζών και κυρίως που περιλαμβάνει πάρα πολλούς μαθητές που πηγαίνουν στο 3ο Γυμνάσιο και στο 6ο Δημοτικό, μπορούν να μετακινούνται με ασφάλεια.  Στο ερώτημα αυτό δεν είναι δύσκολη η απάντηση μου. Δεν υπάρχει έργο που να παίρνει τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις και να μην έχει μελέτες.

Δεν υπογράφει κανένας υπάλληλος από την τεχνική υπηρεσία και δεν παίρνει το ρίσκο. Είναι το αυτονόητο αυτό.  Για το συγκεκριμένο έργο υπάρχει η Μελέτη 18 του 2018, που παράχθηκε από την υπηρεσία αμέσως μετά την αδειοδότηση που μας έδωσε η αρμόδια υπηρεσία της περιφέρειας για να κατασκευάσουμε το έργο.

Η μελέτη αφορά στην κατασκευή οδοστρωσίας και ασφαλτικών, στην κατασκευή αγωγού ομβρίων και την φυσική παροχέτευση ομβρίων σε υπάρχοντα φυσικό αποδεκτή, δηλαδή στο Σκα και την προσαρμογή της στάθμης των καλυμμάτων φρεατίων επί της υψομετρικής θέσης του οδοστρώματος και με τέταρτο κομμάτι  την κατασκευή των πεζοδρομίων.

Όλα αυτά υπάρχουν στην Μελέτη, σε ένα έργο προϋπολογισμού 250 χιλιάδων ευρώ και φαίνονται και εκ του αποτελέσματος.  Το αποτέλεσμα είναι ότι το μοναδικό κομμάτι της Παλιάς Εθνικής Οδού από το Σκά ως το Ξηροπήγαδο που δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα με τις βροχές είναι αυτό που κατασκευάσαμε τα πεζοδρόμια.

Μελέτη υπάρχει και η μελέτη ομβρίων που αναφέρουν όσοι δεν ξέρουν είναι ενσωματωμένη μέσα στη συνολική μελέτη του έργου.  Η δημοτική μας αρχή χαρακτηριζόταν από ένα πνεύμα και θέλησε να αναμετρηθεί με τα χρόνια  προβλήματα της περιοχής και να προσπαθήσει να δώσει λύσεις. Να θυμίσω την αποκατάσταση του δρόμου της Παλαιοπαναγιάς, την προστασία του Ξενία, την ασφαλτόστρωση στα παζάρια και ένα σωρό άλλα χρόνια ζητήματα.  Εμείς, για το συγκεκριμένο έργο απευθυνθήκαμε στην περιφέρεια, όχι παρακαλώντας όπως έκαναν οι προηγούμενοι να εκτελέσει το έργο, μία και το έργο  ανήκει στην περιφέρεια.

Αναλάβαμε να το κάνουμε με δικό μας κόστος και δικές μας μελέτες, αφού ζητήσαμε να μας εγκρίνουν το πλάτος του δρόμου και το πλάτος των πεζοδρομίων.  Αυτή είναι και η διαφορά μας με τις προηγούμενες δημοτικές αρχές, οι οποίες έστελναν έγγραφα στην περιφέρεια, τους απαντούσε ότι δεν έχει τη δυνατότητα να το υλοποιήσει,  και έμεναν εκεί, εκφράζοντας τη λύπη τους!

Εμείς από τη λύπη περάσαμε στην υλοποίηση αυτού του σημαντικού κομματιού και μάλιστα πριν ακόμα τελειώσει αυτό το έργο είχαμε βάλει στον προϋπολογισμό άλλα τόσα χρήματα για να προχωρήσουμε από κει και πέρα.

Σταθήκαμε τυχεροί καθώς με το πρόγραμμα “ΦιλόΔημος”  ήρθε χρηματοδότηση από το κράτος και έτσι δεν θα χρησιμοποιούσαμε τα χρήματα του δήμου. Ουσιαστικά με το σχεδιασμό μας θα φτάναμε μέχρι το Ξηροπήγαδο».

 

Στο κατασκευασμένο έργο υπάρχει ένα πρόσθετο κομμάτι για το οποίο μπήκαν ερωτήματα για το πώς έγινε. Τι απαντάτε;

«Είχαμε ένα έργο προϋπολογισμού 250.000 ευρώ πού προέβλεπε να φτάσουν τα πεζοδρόμια από την αρχή του Σκα μέχρι την παλιά Renault.  Με αρχική σύμβαση 100.000 ευρώ, λόγω της έκπτωσης του εργολάβου, συν 50.000 ευρώ συμπληρωματική, υλοποιήθηκε έργο μέχρι τη Renault και άλλα 100 μέτρα ακόμη, έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε την ροή των πεζών μέχρι το 3ο Γυμνάσιο.  Αντί για το αποτέλεσμα αυτό να ακούσουν, όχι οι αιρετοί, αλλά η υπηρεσία συγχαρητήρια, τέθηκε υπό αμφισβήτηση, ακούστηκαν ερωτήματα, αυτά ξέρετε που πετάμε σαν πυροτεχνήματα όταν δεν έχουμε κάτι άλλο να πούμε…  Το αποτέλεσμα είναι ότι με 150.000 ευρώ κάναμε το ίδιο έργο και παραπάνω».

 

Ποιες μελέτες χρειάζονται για να συνεχιστεί το κομμάτι από την τελευταία πλάκα που έχει ήδη τοποθετηθεί στο πεζοδρόμιο μέχρι το Ξηροπήγαδο και πόσο χρονοβόρες είναι αυτές οι μελέτες;

«Σαφώς και δεν υπάρχουν για εκεί μελέτες αλλά από τη στιγμή που εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση μέσα στον προγραμματισμό μας ήτανε σε δύο-τρεις μήνες να γίνουν οι μελέτες, έτσι ώστε να μπορούμε να δημοπρατήσουμε  το έργο.

Η χρηματοδότηση από το “ΦιλόΔημο” ήρθε το Μάιο του 2019 και καταλαβαίνετε ότι εκείνο το διάστημα, προεκλογικά, μελέτες δεν μπορούσαν να παραχθούν, αλλά και μετά τις εκλογές, αφού βάσει του νόμου έπρεπε να γίνουν από την καινούργια δημοτική αρχή.  Βάσει του προγραμματισμού μας τις μελέτες αυτές θα τις έκανε η τεχνική υπηρεσία του δήμου.  Ακούστηκε μέσα στο δημοτικό συμβούλιο ότι η μελέτη αυτή πρέπει να γίνει με δημοπράτηση, δηλαδή με εξωτερικούς μελετητές, όμως ξεχνούν ότι με έγγραφό του Επιτρόπου από το 2016, αν θυμάμαι καλά, απαγορεύεται αυτό, επειδή ακριβώς η υπηρεσία του δήμου έχει αγοράσει το κατάλληλο μηχάνημα και διαθέτει και το κατάλληλο προσωπικό, με την απαραίτητη τεχνογνωσία.

Εφόσον λοιπόν η υπηρεσία στηριχθεί με πολιτικές πρωτοβουλίες της δημοτικής αρχής, μπορεί να φτιάξει άμεσα αυτή τη μελέτη, που σε γενικές γραμμές είναι ίδια με αυτήν που έχει κάνει η τεχνική υπηρεσία για το ήδη κατασκευασμένο κομμάτι.  Μία μελέτη που μπορεί να παραχθεί άμεσα. Ότι κάποιοι επικαλούνται ότι αυτές οι μελέτες πρέπει να δημοπρατηθούν είναι άγνοια των πραγμάτων ή συνειδητό ψέμα  και δεν είναι καλό για τον οποιοδήποτε αιρετό».

 

Ένα ακόμα ζήτημα – ερώτημα που μπαίνει είναι ότι υπάρχει αγωγός αποχέτευσης μόνο στο βορεινό μέρος του κατασκευασμένου έργου για να συνδεθούν οι δημότες. Στην νότια πλευρά τι θα συμβεί, θα χρειαστεί να ξηλωθούν πάλι τα πεζοδρόμια και η άσφαλτος, ώστε να γίνει σύνδεση με το δίκτυο αποχέτευσης;

«Υπάρχουν τεχνικές λύσεις νομίζω που μπορούν να εξυπηρετήσουν και τα σπίτια που βρίσκονται στη νότια πλευρά του δρόμου χωρίς να ξηλωθεί το έργο.  Επειδή υπάρχει έγγραφο από την αστυνομία που μιλάει για 44 ατυχήματα στο τμήμα αυτό του δρόμου και αντίστοιχα άλλα 20 στην οδό Θέρμου, έπρεπε κάποια κομμάτια να πάρουμε την απόφαση και να γίνουν εσπευσμένα.  Τεχνική λύση για την αποχέτευση υπάρχει και θα τη δώσει η ΔΕΥΑΝ όταν χρειαστεί, χωρίς να δημιουργήσει προβλήματα στο ήδη κατασκευασμένο έργο.

Νομίζω είναι κρίμα ένα πολιτικό όργανο όπως είναι το δημοτικό συμβούλιο να κάθεται να συζητάει τέτοιες λεπτομέρειες επί τεχνικών ζητημάτων.  Η άποψη της δημοτικής μας αρχής είναι να λύνει προβλήματα και όχι να τα παραπέμπουμε εν ονόματι των δυσκολιών σε ένα αβέβαιο μέλλον.

Μην ξεχνάμε ότι 20 – 30 χρόνια τώρα εν ονόματι αυτών των δυσκολιών καθυστερούσε το έργο.

Στην λογική που κινηθήκαμε στο πρώτο τμήμα, αντίστοιχα πάρα πολλά τμήματα, τουλάχιστον μέχρι τη διασταύρωση Ζωοδόχου Πηγής,  μπορούν άμεσα να κατασκευαστούν. Αν χρειαζόταν θα τοποθετούσαμε και κάποιους αγωγούς αποχέτευσης με την χρηματοδότηση που είχαμε από το “ΦιλόΔημο”».

 

Γιατί κατά την άποψή σας έγινε η αλλαγή – επιλογή από την νέα δημοτική αρχή,  αυτά τα 550.000 ευρώ από το σύνολο των 713.000 ευρώ από το “ΦιλόΔημο” αντί να πάνε στα πεζοδρόμια να οδηγηθούν στην αγορά 4 απορριμματοφόρων και ενός πλυντηρίου κάδων απορριμμάτων;

«Θεωρώ ότι είναι λάθος της σημερινής δημοτικής αρχής η οποία εξακολουθεί να έχει μία φοβική σχέση με τα προβλήματα, αυτό που δεν είχε η δικιά μας δημοτική αρχή.

Είναι πολύ εύκολος δρόμος η προμήθεια τεσσάρων απορριμματοφόρων και ενός πλυντηρίου κάδων, σε αντίθεση με την κατασκευή των πεζοδρομίων το οποίο ομολογουμένως θέλει δουλειά.

Τώρα μας λένε ότι μπορούν να βρουν χρήματα από το 2017 το 2018 και να σας θυμίσω εδώ ότι σε πρωτοσέλιδα και στις πρώτες δηλώσεις της Δημοτικής Αρχής ήταν ότι βρήκανε άδεια τα ταμεία του δήμου. Με το δεύτερο ψάξιμο τα βρίσκουν γεμάτα και φτάνουν και για πεζοδρόμια…

Ας αναρωτηθούν οι συμπολίτες μας ποια είναι η αλήθεια. Όταν μας έλεγαν ότι είναι άδεια τα ταμεία του δήμου ή τώρα που βρήκαν χρήματα και για απορριμματοφόρα και για πεζοδρόμια και για οτιδήποτε.

Ο χρόνος είναι ο μεγάλος κριτής θα αποδείξουν τις διαθέσεις τους.

Πιστεύω ότι και η αντιπολίτευση με την παρουσία της στο δημοτικό συμβούλιο θα πιέσει προς αυτήν την κατεύθυνση αλλά και η ίδια η κοινωνία.

Τα πεζοδρόμια, έστω και αν δεν είναι άμεση πολιτική επιλογή της σύμπραξης Γκίζα – Μπουλέ  -Τσουκαλά, θα τα επιβάλλει η ίδια η κοινωνία και θα γίνουν θέλοντας και μη».

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Τάσεις και στάσεις στην «ψηφιακή εκκλησία» του δήμου

Published

on

By

Απόψεις-πολιτικη-κοινωνία-Nafsweek-ενημέρωση

Ζητούμενο της εποχής μας είναι να «ξεβολευτεί»  ο «μέσος»  πολίτης , να ενεργοποιηθεί, να συμμετέχει ενεργά στα κοινωνικοπολιτικά δρώμενα, να διαμορφώνει και να εκφράζει προσωπική άποψη.  Το διαδίκτυο και κυρίως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης  αναμφισβήτητα δίνουν τη δυνατότητα της απευθείας ενημέρωσης, της ελεύθερης έκφρασης και της άμεσης αντίδρασης εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο.

Τα κοινωνικά μέσα ενθαρρύνουν την ενασχόληση και τη συμμετοχή των πολιτών στην πολιτική.

Συγχρόνως, ευνοούν την άμεση επικοινωνία των πολιτών µε τους πολιτικούς αλλά και των πολιτών μεταξύ τους, δημιουργώντας επικοινωνιακούς δεσμούς µμεταξύ των κοινωνικών οµάδων. Προσθέτουν δε µία  δυναμική  ώθηση στην πολιτική επικοινωνία και  ενασχόληση των πολιτών µε την πολιτική.

Μια μεγάλη, λοιπόν,  ψηφιακή εκκλησία του δήμου υφίσταται πλέον σε οθόνες έξυπνων κινητών τάμπλετ και υπολογιστών,  όπου ο καθένας λαμβάνει το μήνυμα και το αξιολογεί ανά πάσα ώρα και στιγμή.

Είναι πράγματι δύσκολο να εμποδίσει κανείς τη διάχυση της πληροφορίας στα social media. Αλλά άλλο τόσο είναι δύσκολο να εμποδίσει και  τη διασπορά της παραπληροφόρησης και κυρίως αυτής που γίνεται για λόγους εντυπωσιασμού και μόνο.   Και επειδή, απ’ ότι φαίνεται, είναι επίσης δύσκολο να μην μπει κάποιος στον πειρασμό να απαντήσει σε σχόλια και προσωπικές εκτιμήσεις, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μετατρέπονται σε μια πραγματική  αρένα κι όποιος αντέξει.

Όπως έχει επισημανθεί από μελετητές του κοινωνικού πλέον φαινομένου των social media, ένα αδιάκοπο τσουνάμι πληροφόρησης που εκτυλίσσεται σε αληθινό χρόνο δημιουργεί το τέλειο περιβάλλον για τη διάδοση ψεμάτων, θεωριών συνωμοσίας,     κουτσομπολιών και «διαρροών».

Ανυπόστατοι   ισχυρισμοί και αφηγήματα γίνονται viral, ενώ οι προσπάθειες για εξακρίβωση πληροφοριών αγωνίζονται να ακολουθήσουν στον ίδιο ρυθμό.    Τα μέλη του κοινού, ανάμεσά τους ερευνητές και δημοσιογράφοι, μπορεί να μην έχουν τη γνώση, τα εργαλεία ή τον χρόνο για να επαληθεύσουν όσα διαβάζουν. Μέχρι να το κάνουν, ανυπόστατες ειδήσεις, κακόβουλα σχόλια  και  ψέματα μπορεί να έχουν ήδη ενσωματωθεί στο συλλογικό ασυνείδητο.

Για να μην χαθεί, λοιπόν,  ένα πολύτιμο, για τη δημοκρατία εργαλείο, όπως είναι αυτό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, απαιτείται από όλους μας να διασφαλίζουμε την εγκυρότητα και την αξιοπιστία των όσων γράφουμε και υπερασπιζόμαστε.   Τι μπορούν για παράδειγμα να προσφέρουν στην προώθηση του διαλόγου ασαφή ερωτήματα με υπονοούμενα ή η αποσπασματική έκθεση δημοσίων εγγράφων, όταν μάλιστα αυτά εκτίθενται ως σχόλια σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Αντίθετα η τεκμηριωμένη παρουσίαση και απάντηση σε οποιαδήποτε διαφωνία ή  άλλη θέση με τη μορφή ανακοίνωσης ή δελτίου τύπου προωθεί καλύτερα και πιο αξιόπιστα το διάλογο από σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,  που από τη φύση τους δεν μπορούν να δώσουν τεκμηριωμένη απάντηση και να διαφωτίσουν αξιόπιστα το κοινό.

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δερματινεσ-τσαντεσ-musitsa

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ