Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Επικίνδυνη εγκατάλειψη…

Published

on

Με αφορμή την πτώση στο κενό και τον τραυματισμό ηλικιωμένου που περνούσε πεζός από την γέφυρα του ποταμού Μόρνου, την περασμένη Κυριακή, επαναφέρουμε το θέμα της επικινδυνότητας της γέφυρας που μετά από 75 χρόνια ζωής δείχνει έντονα σημάδια αποσύνθεσης, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια πεζών και οχημάτων που καθημερινά διέρχονται από αυτή.

Δια γυμνού οφθαλμού φαίνονται τα σημάδια της…  κόπωσης στο έργο,  με τις κατά καιρούς φωνές από ειδικούς και μη να έχουν σαν αποτέλεσμα να συγκινηθούν οι αρμόδιοι και να πραγματοποιηθεί αυτοψία, στις 14 Δεκεμβρίου 2011, όπου και συντάχθηκε τεχνική έκθεση.

Την  γέφυρα του Μόρνου «μοιράζονται» οι περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Δυτικής Ελλάδας, και είχε συμφωνηθεί να μοιραστούν και τις  υποχρεώσεις αποκατάστασής της.   Η Στερεά Ελλάδα είχε αναλάβει να εκπονήσει τη μελέτη και η Δυτική Ελλάδα να εντάξει και να χρηματοδοτήσει το έργο. Ωστόσο, ποτέ δεν εκπονήθηκε κάποια μελέτη, απλά έγινε  μια προμελέτη!  Αυτό πρακτικά σημαίνει πως και στην περίπτωση που θα ήθελε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας να εντάξει το έργο σε κάποια χρηματοδότηση, δε μπορούσε λόγω έλλειψης μελέτης στο έργο.

Στην τεχνική έκθεση που συνυπογράφουν στις 10 Ιανουαρίου 2012 οι μηχανικοί  Γιάννης Σπινάσας, Χρήστος Σπανός και Γιάννης Λεπίδας αναφέρουν μεταξύ άλλων για την κατάσταση της γέφυρας:

«Η κατάσταση της γέφυρας είναι αρκετά επιβαρυμένη. Ωστόσο, με τα μέσα που είχαν στη διάθεσή τους οι μελετητές δεν μπορούσαν να διερευνήσουν σε βάθος την ικανότητα ανάληψης στατικών και σεισμικών φορτίων. Παρόλα αυτά τονίζουν ξεκάθαρα ότι πολλές φθορές είναι εκτεταμένες σε μεγάλο ποσοστό της επιφάνειας των σκυροδέματος των δομικών στοιχείων του τεχνικού, όπως αποκολλήσεις, εκτινάξεις επικαλύψεων του σκυροδέματος, λόγω έντονης προσβολής και διάβρωσης των ράβδων σιδηροπλισμού.

Το γεγονός αυτό επιτείνεται από τη μεγάλη ηλικία του τεχνικού (περίπου 75 ετών), σε συνδυασμό με την ελλιπή ή αναποτελεσματική συντήρησή του. Επίσης διαπιστώνεται ότι σε ορισμένα δομικά στοιχεία οι ρηγματώσεις, αποδιοργανώσεις του σκυροδέματος συνδυαζόμενες με τους οξειδωμένους αποκαλυμμένους οπλισμούς είναι σοβαρές έως βαρείες».

Σε άλλο σημείο η τεχνική έκθεση αναφέρει:

«Απώλεια συνάφειας χάλυβα – σκυροδέματος σε πολλά σημεία της κατασκευής, λόγω ρηγματώσεων, εκτινάξεων της επικάλυψης και αποκάλυψης οξειδωμένων οπλισμών.  Φθορές και βλάβες στο προστατευτικό κιγκλίδωμα από οξείδωση των σιδηροσωλήνων αλλά και κρούσεις οχημάτων».

Για τις απαιτούμενες ενέργειες και μελέτες επισημαίνεται:

«Δεδομένου ότι  δεν υπάρχουν καθόλου στοιχεία σχετικά με τη μελέτη του έργου απαιτείται να γίνει διερεύνηση, τεκμηρίωση των στοιχείων της ανωδομής (ακριβείς διαστάσεις, οπλισμοί) καθώς και θεμελίωσης της γέφυρας, σε επαρκή έκταση και βάθος, ώστε να καταστούν όσο γίνεται πιο αξιόπιστα τα δεδομένα στα οποία θα στηριχθεί στη συνέχεια η αποτίμηση της ικανότητας ανάληψης στατικών και σεισμικών φορτίων από το τεχνικό, ο ανασχεδιασμός του έργου και η μελέτη επεμβάσεων (επισκευή ή ενίσχυση)», ενώ σε άλλο σημείο της έκθεσης τονίζεται: «Η ένταση και έκταση των βλαβών, αλλά και των κακοτεχνιών, συνδέονται άμεσα με την απομένουσα φέρουσα ικανότητα και τα διαθέσιμα περιθώρια ασφαλείας ή πλαστικότητας των βλαμμένων δομικών στοιχείων και του δομήματος ως συνόλου».

Ανάμεσα στα μέτρα  που προτείνονται μέσα από την τεχνική έκθεση είναι:

Η αναζήτηση εναλλακτικών διαδρομών, αλλά και η απαγόρευση διέλευσης οχημάτων πλην ΙΧ.

«Τα ανωτέρω άμεσα προς εφαρμογή μέτρα έχουν σκοπό να επιβραδύνουν το ρυθμό εξέλιξης των φθορών που παρατηρήθηκαν, τη μείωση σημαντικών οδικών φορτίων που έχουν δυσμενή επιρροή σε ευπαθή δομικά στοιχεία με προχωρημένες φθορές, αλλά και τη μείωσης της πιθανότητας πρόσκλησης πρόσθετων βλαβών κυρίως από κρούση οχημάτων, σε έναν ήδη ευπαθή και περιορισμένης αντοχής φορέα.

Η εφαρμογή τους θα περιοριστεί στο χρονικό διάστημα αναλυτικής διερεύνησης της κατάστασης του τεχνικού κατά τα ανωτέρω προταθέντα και έως ότι γίνουν οι απαραίτητες επεμβάσεις αποκατάστασης της γέφυρας».

Δυστυχώς δεν ίδρωσε το αυτί κανενός , με  τις δυο περιφέρειες, Στερεάς και Δυτικής Ελλάδας, να μην τα λαμβάνουν  σοβαρά υπόψη, αφού κανονικά  μέχρι και σήμερα η γέφυρα είναι σε κυκλοφορία και καθημερινά διέρχονται από αυτή  λεωφορεία και φορτηγά.

Κυκλοφορούν δηλαδή σαν να μην συμβαίνει τίποτα πάνω  σε έναν ήδη ευπαθή και περιορισμένης αντοχής φορέα,  με τις πιθανότητες να συμβεί το κακό να αυξάνονται καθημερινά. Σαφέστατα η λύση του προβλήματος κοστίζει και σε χρόνο αλλά και σε χρήμα, μα σίγουρα, πιο ακριβή είναι η ανθρώπινη ζωή.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Συνάντηση δημάρχων Πατρών, Ναυπάκτου και Μεσολογγίου για τα διόδια της Γέφυρας

Published

on

By

Τα διόδια της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου ήταν στο επίκεντρο της συνάντησης των Δημάρχων, Πατρέων Κώστα Πελετίδη, Ι.Π. Μεσολογγίου Κώστα Λύρου και Ναυπακτίας Βασίλη Γκίζα.

Η συνάντηση έγινε σε καλό κλίμα συνεργασίας για κοινή δράση, με στόχο όχι απλώς τη μη αύξηση, αλλά και τη μείωση των διοδίων, σε ό,τι αφορά τους διερχόμενους των τριών περιοχών, δεδομένου ότι υπάρχουν εργαζόμενοι, γιατροί, εκπαιδευτικοί και άλλοι επαγγελματίες, καθώς και φοιτητές, που την χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση.

«Η Γέφυρα πρέπει να μας ενώνει και όχι να μας χωρίζει», δήλωσαν μετά την συνάντηση, στη διάρκεια της οποίας αποφασίστηκε να υπάρξει μια σειρά ενεργειών που θα γίνουν από κοινού, η ανακοίνωση των οποίων θα γίνει αφού ενημερωθούν και τα Δημοτικά Συμβούλια των τριών Δήμων.

Στόχος είναι, σε σύντομο χρονικό διάστημα και μόλις οριστικοποιηθεί το πλαίσιο διεκδίκησης, να υπάρξει συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό και να δοθεί η μοναδική αποδεκτή λύση, η μείωση του κόστους διέλευσης.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κοινή δράση κατά των αυξήσεων της Γέφυρας από Δήμους και φορείς

Published

on

By

Ολοκληρώθηκε η κοινή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε  πριν λίγη ώρα,  σήμερα Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2023 στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Ναυπακτίας και Δωρίδας, με πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου και 5των Σωματείων της δυναμής του, με στόχο τη διαμόρφωση ενιαίας πρότασης, ώστε να μην εφαρμοστεί μία αύξηση στα διόδια της Γέφυρας, η οποία θα επηρεάσει δυσμενώς όλους τους τομείς της καθημερινότητας, την εργασία, την υγεία, την εκπαίδευση κ.ά.

Στην συνάντηση συμμετείχαν ο βουλευτής του νομού και αντιπρόεδρος της Βουλής Γιώργος Βαρεμένος, ο δήμαρχος Ναυπακτίας Βασίλης Γκίζας, ο αντιδήμαρχος Ντίνος Τσουκαλάς, ο αντιδήμαρχος δήμου Δωρίδας Ανδρέας Ευσταθίου, οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων πρ. δήμαρχοι Γιάννης Μπουλές και Γιάννης Νταουσάνης, οι δημοτικοί σύμβουλοι Γιώργος Σιαμαντάς και Ανδρέας Κοτσανάς, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Θέμης Δαβανέλλος, η πρόεδρος του ΝΤ ΑΔΕΔΥ Βάσω Νταουσάνη, ο οικοδεσπότης πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Αριστομένης Χάρος, εκπρόσωποι Σωματείων και φορέων.

Κατά την συνάντηση κατατέθηκαν προτάσεις, με τον βουλευτή του νομού να σημειώνει πως το θέμα θα πρέπει να απαντηθεί κεντρικά με την κατάθεση επίκαιρης ερώτησης προς τον αρμόδιο υπουργό, χαρακτηρίζοντας ταυτόχρονα την σύμβαση που έχει το κράτος με την Γέφυρα ως “Δρακόντεια”.

Στο σύνολό τους οι προτάσεις που κατατέθηκαν περιλάμβαναν την κοινή στόχευση για την μείωση των διοδίων της Γέφυρας με τις δημοτικές αρχές  της περιοχής να συντονίζονται άμεσα για τον περεταίρω προγραμματισμό των ενεργειών τους.

Μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης και με την καταγραφή των προτάσεων αναμένεται άμεσα η σύνταξη ψηφίσματος που θα περιλαμβάνει:

Την άμεση συνάντηση των δημάρχων των όμορων με την Γέφυρα δήμων, τον συντονισμό για συνάντηση με Περιφέρεια και τον αρμόδιο υπουργό και κινητοποιήσεων για το άνοιγμα των διοδίων της Γέφυρας, αν αυτό κριθεί αναγκαίο. Ταυτόχρονα ορίστηκε μια προσωρινή Συντονιστική Επιτροπή με επικεφαλής τους δημάρχους  Ναυπακτίας και Δωρίδας, τους προέδρους του Εργατικού Κέντρου, της Ομοσπονδίας και του ΝΤ ΑΔΕΔΥ,  όπου άμεσα θα συντονιστούν για την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σήμερα (18:30) η συνάντηση στο Εργατικό Κέντρο για τις αυξήσεις στη Γέφυρα

Published

on

By

Σε συνέχεια της ανακοίνωσης της εταιρίας ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ για αυξήσεις στα διόδια της

Γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης», το Ε.Κ.Ν.Δ. και τα Σωματεία Μέλη του δηλώνουν

την αντίθεσή του σε οποιαδήποτε αναπροσαρμογή λειτουργεί επιβαρυντικά στους

εξυπηρετούμενους εργαζόμενους και δημότες της περιοχής μας.

Οι ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά, ενέργεια, τρόφιμα, είναι συνεχείς εξανεμίζοντας το

εισόδημα των εργαζομένων, ενώ, αντιθέτως, οι αποδοχές των εργαζομένων

παραμένουν αμετάβλητες.

Το Ε.Κ.Ν.Δ. και τα Σωματεία της δύναμής του καλούν τους

Δήμους Ναυπακτίας-Δωρίδας και όλους τους φορείς της περιοχής μας σε κοινή

συνάντηση την Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 18:30 στην αίθουσα του

Εργατικού Κέντρου για τη διαμόρφωση ενιαίας πρότασης, ώστε να μην εφαρμοστεί

μία αύξηση στα διόδια της Γέφυρας, η οποία θα επηρεάσει δυσμενώς όλους τους

τομείς της καθημερινότητας, την εργασία, την υγεία, την εκπαίδευση κ.ά.

ΑΠΟ ΤΟ Ε.Κ.Ν.Δ.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ