Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Επιλογή Laptop 2025: Μοντέλα Και Κριτήρια Αγοράς

Published

on

Στο σημερινό άρθρο θα ξεχωρίσουμε τα καλύτερα laptop της αγοράς, ανά κατηγορία τιμής. Τα τρία βασικά κριτήρια για τις επιλογές είναι φυσικά οι επιδόσεις, η ποιότητα κατασκευής και η τιμή. Ωστόσο, οι τιμές και τα μοντέλα αλλάζουν συνεχώς.

Ποια θα πρέπει λοιπόν, να είναι τα κριτήρια για την καλύτερη επιλογή laptop και τι θα πρέπει να αποφεύγουμε κατά την αγορά;

Αποφεύγουμε πολύ φθηνά laptop: Όταν αγοράζουμε laptop, καλό είναι να μην κοιτάξουμε τις υπερβολικά χαμηλές κατηγορίες τιμής, της τάξεως των 150€ έως 200€. Πρόκειται για μοντέλα πολύ χαμηλών προδιαγραφών. Μία τέτοια επιλογή laptop θα μας κάνει τη ζωή δύσκολη, ακόμα και για απλό browsing, αφού τα σχετικά μοντέλα έχουν τους χειρότερους επεξεργαστές της αγοράς. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο χρόνος είναι χρήμα και από το να περιμένουμε κάθε φορά δέκα δευτερόλεπτα να ανοίξει μία σελίδα, καλύτερα να επενδύσουμε εξαρχής σε κάτι ακροβότερο. Εναλλακτικά μπορούμε να βρούμε ευκαιρίες σε μεταχειρισμένα, εκθεσιακά, και refurbished laptop. Όταν όμως κάποια site ισχυρίζονται υπερβολικά φθηνά laptop, είναι πολύ πιθανό να πρόκειται για απάτη.

Επιλογή laptop βάσει της μάρκας: Η αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα laptop φτιάχνονται στα ίδια εργοστάσια. Η Dell, η Lenovo, η HP, η Asus, ακόμα και η Apple και πολλές άλλες εταιρείες, δεν κατασκευάζουν μόνες τους τα laptop. Και εδώ  ισχύει ο γενικός κανόνας του ότι πληρώνεις, παίρνεις, ανεξαρτήτως μάρκας. Αν μία επιλογή laptop μας φαίνεται απροσδόκητα φθηνή για αυτά που προσφέρει, παρότι βρισκόμαστε σε αξιόπιστο κατάστημα, τότε κάτι δεν πάει καλά. Είτε το μοντέλο γράφει Lenovo, είτε Dell, είτε HP, είτε οτιδήποτε άλλο, είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο κατασκευαστής έχει κάνει περικοπές στην ποιότητα του σκελετού και ακόμα χειρότερα, στην ποιότητα της μητρικής. Δεν είναι τυχαίο ότι κανένας κατασκευαστής laptop δεν αναφέρει στα χαρακτηριστικά τίποτα απολύτως για τη μάρκα ή το μοντέλο της μητρικής, παρότι είναι το βασικότερο υποσύστημα ενός φορητού υπολογιστή.

Φορητότητα: Αφού επιλέγουμε laptop έναντι του σταθερού υπολογιστή, λογικά μας είναι απαραίτητη η μεταφορά του. Κατά συνέπεια, η φορητότητα είναι ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά. Το μέγεθος της οθόνης παίζει μεγάλο ρόλο στην επιλογή laptop, καθώς όσο περισσότερες ίντσες έχει, τόσο πιο βαρύ θα είναι. Αν θέλουμε να μετακινούμαστε συνέχεια, ίσως να πρέπει να κοιτάξουμε κάτι μικρότερο από το κλασικό laptop των 15 ιντσών. Από την άλλη, αν θέλουμε μεγάλη οθόνη για επαγγελματικές εργασίες ή για προβολή ταινιών, ίσως μας βολέψει ένα μοντέλο 17 ιντσών. Θα πρέπει να έχουμε υπόψη ότι για επιλογή laptop σε μεγέθη κάτω των 15 ιντσών, θα χρειαστεί να δώσουμε περισσότερα χρήματα για τον ίδιο επεξεργαστή, RAM, και κάρτα γραφικών, σε σχέση με τα laptop 15 ιντσών. Η συρρίκνωση των ηλεκτρονικών κοστίζει.

Δυνατός επεξεργαστής και κάρτα γραφικών: Επειδή τα laptop δεν αναβαθμίζονται, φροντίζουμε να πάρουμε εξαρχής όσο το δυνατόν καλύτερο επεξεργαστή και κάρτα γραφικών, ανάλογα με τα χρήματα που σκοπεύουμε να δώσουμε. Οι κάρτες γραφικών είναι κολλημένες πάνω στη μητρική, που σημαίνει πως δεν έχουμε κανένα απολύτως περιθώριο αναβάθμισης. Οι επεξεργαστές υπάρχει περίπτωση να είναι και αυτοί κολλημένοι στη μητρική. Με άλλα λόγια, στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, ο επεξεργαστής και η κάρτα γραφικών που θα πάρουμε όταν αγοράσουμε το laptop, θα είναι και αυτά που θα έχουμε για όλη τη διάρκεια ζωής του. Για παράδειγμα, μπορούμε να επιλέξουμε επεξεργαστή Intel Core i3, i5, i7, ή i9. Ωστόσο, πρέπει να είμαστε αρκετά προσεκτικοί με τη γενιά του επεξεργαστή. Για παράδειγμα, αν ένα μοντέλο έχει επεξεργαστή i5 11ης γενιάς, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και καλύτερο από ένα μοντέλο με επεξεργαστή i3 13ης γενιάς.

Επιλογή laptop με SSD ή HDD: Οι SSD είναι πλέον τόσο φθηνοί, που είναι αμαρτία να μην τους επιλέξουμε. Εναλλακτικά, μπορούμε να πάρουμε κάποιο μοντέλο με δίσκο HDD, που να έχει όμως δυνατότητες αναβάθμισης για δεύτερο δίσκο. Και σε αυτήν την περίπτωση βέβαια θα χρειαστεί να αγοράσουμε τον δίσκο ξεχωριστά. Έπειτα, θα πρέπει να τον εγκαταστήσουμε, να περάσουμε το λειτουργικό, και πάει λέγοντας. Αν δεν μιλάμε για κάποια τρομερή προσφορά σε επιλογή laptop με HDD, δεν αξίζει τον κόπο. Είναι προτιμότερο να πάμε απευθείας σε SSD.

Η καλύτερη επιλογή laptop ανά χρηματική κατηγορία: Έφτασε η ώρα να εφαρμόσουμε στην πράξη όλες αυτές τις πληροφορίες για να διαλέξουμε τα καλύτερα laptop. Θα δούμε τα laptop ανάλογα με τη χρηματική τους κατηγορία:

Έως 300 ευρώ: Ξεκινάμε με τη φθηνότερη δυνατή επιλογή σε laptop, η οποία είναι μία κάπως ειδική κατηγορία, γιατί εδώ θα κάνουμε σίγουρα θυσίες σε ποιότητα και επιδόσεις. Η απολύτως φθηνότερη επιλογή που θα προτείνουμε σε laptop, είναι το Acer Aspire 3 A314 των 14 ιντσών και αντίστοιχα στα 293€ το Acer Aspire Go 15 των 15 ιντσών. Η μόνη πρακτική διαφορά είναι το μέγεθος της οθόνης. Έχουν ικανοποιητικό επεξεργαστή i3 N305, διαθέτουν 8GB RAM, IPS οθόνη και Windows 11 προεγκατεστημένα. Για φορητότητα, εργασίες γραφείου, σερφάρισμα στο ίντερνετ, social media κ.λπ., θα μας καλύψει πλήρως.

400 ευρώ: Ανεβαίνοντας έως τα 400€, θα βρούμε το Lenovo V15 G4 IRU, με i3-1315U, ο οποίος είναι καλύτερος από τον N305. Το συγκεκριμένο laptop κοστίζει 355€ και πέρα από καλύτερες επιδόσεις, διαθέτει και μεγαλύτερο SSD στα 512GB. Δεν περιλαμβάνει όμως λειτουργικό, οπότε θα χρειαστεί να περάσουμε τα Windows 11 μόνοι μας. Για επιλογή laptop με εγκατεστημένα Windows μπορούμε να πάμε στο Asus Vivobook 15 στα 400€, με i3-1315U, αλλά μικρότερο αποθηκευτικό χώρο.

500 ευρώ: Με ταβάνι τα 500€ ανεβαίνουμε ξανά σε επιδόσεις, με το Lenovo V15 G4 IRU στα 423€ να αποτελεί ίσως την καλύτερη επιλογή ολόκληρου του σημερινού άρθρου. Με CPU υψηλών επιδόσεων i5-13420H, δεν θα κολλήσει πουθενά. Θα μπορούμε να κάνουμε πολύ απαιτητικές εργασίες, ακόμα και επεξεργασία εικόνας ή βίντεο. Μπορούμε να προσθέσουμε μνήμη RAM, γιατί έχει μόνο 8GB, και θα χρειαστούμε και εδώ εγκατάσταση λειτουργικού. Για επιλογή με λειτουργικό, προτείνουμε το Asus Vivobook Go 15 με Ryzen 5 7520U, με 16GB RAM, στα 476€. Για όποιον ενδιαφέρεται για μικρό μέγεθος οθόνης στις 14 ίντσες, σε αυτά τα χρήματα η βέλτιστη λύση είναι το LG Ultra, με Ryzen 5 7540U. Τιμή στα 489€, γιατί ως συνήθως, όσο μικρότερο, τόσο πιο ακριβό.

600 ευρώ: Στα 599€ υπάρχει το Lenovo Ideapad Flex 5, με Ryzen 5 7530U και οθόνη αφής 14 ιντσών. Για εργασίες που απαιτούν φορητότητα, παρουσιάσεις, meetings, και λοιπά, είναι άριστη επιλογή. Ωστόσο, νικητής της κατηγορίας από τα 500 έως τα 600€, για κάποιον που ψάχνει ένα συνολικά αξιόλογο laptop είναι το HP 15 με Ryzen 7 7730U. Θα μας καλύψει σε κάθε εργασία χωρίς κολλήματα, έχει αρκετά μεγάλο SSD και θα μπορέσουμε να παίξουμε και ελαφριά παιχνίδια. Και είναι νικητής, γιατί η τιμή του είναι πάρα πολύ δελεαστική, στα 519€.

650 έως 1.000 ευρώ: Σε αυτή την τιμή βλέπουμε μόνο laptop με 16GB RAM και πάνω. Μια άριστη επιλογή είναι το 14ρι laptop HP Envy με οθόνη αφής, Ryzen 5 8640HS και 16GB RAM, στα 668€. Αντίστοιχα, στις 15″ θα προτείνουμε το Lenovo Ideapad Slim 5 με Core 5 120U στα 650€. Για να βρούμε κάτι καλύτερο θα πρέπει να ανέβουμε στα 829€, πάλι σε Lenovo Ideapad 5. Αυτή τη φορά με Ryzen 5 8645HS και οθόνη αφής 16″. Σε αυτήν την κατηγορία θα κάνουμε και τις μοναδικές, καθαρά gaming προτάσεις, με ξεχωριστή κάρτα γραφικών. Το Lenovo LOQ με Ryzen 5 7235HS και RTX 3050 στα 686€ είναι μία καλή επιλογή για αυτόν τον σκοπό. Για να πάμε σε καλύτερη κάρτα, RTX 4050, θα πρέπει να ανέβουμε στα 794€, με το Acer Nitro ANV15.

Πάνω από 1.000 ευρώ: Τα μοντέλα που αναφέραμε μέχρι στιγμής θα καλύψουν το 90% των χρηστών. Για προτάσεις άνω των 1000€, επειδή συνήθως η χρήση είναι πιο εξειδικευμένη, δεν θα δώσουμε κάποια πρόταση.

Αυτές ήταν οι καλύτερες επιλογές για αγορά laptop αυτήν την περίοδο. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα laptop χρειάζεται και κάποια αξεσουάρ, όπως βάση στήριξης, τσάντα μεταφοράς, ενδεχομένως ποντίκι για πιο εύκολη χρήση κ.λπ.

Βασίλης Μαθιουδάκης

bill.mathioudakis@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η Realme κατακτά την Ευρώπη: Στο TOP 4 των κατασκευαστών κινητών

Published

on

By

Η Realme έχει σημειώσει αξιοσημείωτη άνοδο στην ευρωπαϊκή αγορά, κατακτώντας μια θέση στο TOP 4 των κορυφαίων κατασκευαστών. Συγκεκριμένα, η Realme κατέχει την 4η θέση στην Ευρώπη. Η Realme σημείωσε διψήφια ανάπτυξη στην Ευρώπη το 2024, εντείνοντας τον ανταγωνισμό και δημιουργώντας ενθουσιασμό στους καταναλωτές. Η επιτυχία της αυτή οφείλεται σε μια σειρά από παράγοντες, όπως η προσφορά συσκευών με υψηλές προδιαγραφές σε προσιτές τιμές, η εστίαση στις ανάγκες των νέων καταναλωτών και η επιθετική στρατηγική μάρκετινγκ.

Η ταχεία ανάπτυξη της Realme στην Ευρώπη: Η Realme έχει καταγράψει μια εντυπωσιακή πορεία ανάπτυξης στην Ευρώπη. Το 2020, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά έξι φορές σε σύγκριση με το 2019, ενώ το 2021 σημείωσε αύξηση 280%. Αυτή η ραγδαία ανάπτυξη οφείλεται στην στρατηγική της εταιρείας να εισέρχεται σε νέες αγορές με μια πρακτική προσέγγιση. Η βασική ομάδα της Realme περνά έναν με δύο μήνες σε κάθε νέα αγορά, προσλαμβάνοντας τοπικούς υπαλλήλους και διασφαλίζοντας έτσι μια βαθιά κατανόηση των αναγκών των καταναλωτών.

Η Realme ιδρύθηκε το 2018 και αρχικά λειτούργησε ως υπο-μάρκα της Oppo. Ωστόσο, γρήγορα εξελίχθηκε σε μια ανεξάρτητη εταιρεία, εστιάζοντας στην παροχή προηγμένης τεχνολογίας σε προσιτές τιμές. Η εταιρεία ακολουθεί μια στρατηγική «Smartphone + Artificial intelligence of things (AIoT)», προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εμπειρία στους χρήστες της. Αυτή η στρατηγική στοχεύει στη δημιουργία ενός έξυπνου, συνδεδεμένου και μοντέρνου τρόπου ζωής για τους νέους, συνδυάζοντας smartphones με άλλες έξυπνες συσκευές.

Η Realme έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην Ευρώπη, χάρη στην προσφορά συσκευών με ισχυρές επιδόσεις, κομψό σχεδιασμό και ανταγωνιστικές τιμές. Η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην καινοτομία, επενδύοντας σε τεχνολογίες αιχμής. Συγκεκριμένα, η Realme εστιάζει στην ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής σε τομείς όπως η απεικόνιση, το gaming, η οθόνη και η φόρτιση. Αυτές οι τεχνολογίες προσφέρουν στους χρήστες βελτιωμένη εμπειρία χρήσης, με χαρακτηριστικά όπως κάμερες υψηλής ανάλυσης, οθόνες με υψηλό ρυθμό ανανέωσης και γρήγορη φόρτιση.

Ένας από τους βασικούς παράγοντες που οδήγησαν στην επιτυχία της Realme είναι η εστίαση στις ανάγκες των νέων καταναλωτών. Η εταιρεία κατανοεί τις προτιμήσεις και τις απαιτήσεις της νεότερης γενιάς και προσφέρει συσκευές που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους. Συγκεκριμένα, η Realme εστιάζει στην παροχή ποιοτικών εμπειριών στους νέους χρήστες, προσφέροντας συσκευές με βελτιωμένη τεχνολογία και σχεδιασμό στην ίδια τιμή με τον ανταγωνισμό. Επιπλέον, η Realme έχει αναπτύξει μια ισχυρή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δημιουργώντας μια κοινότητα νέων χρηστών που αλληλοεπιδρούν με την μάρκα. Για παράδειγμα, η εταιρεία διοργανώνει διαγωνισμούς και καμπάνιες στα social media, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των νέων και ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητα της μάρκας. Η Realme έχει καταφέρει να ξεπεράσει εδραιωμένους παίκτες της αγοράς, όπως η Huawei και η Honor, χάρη στην επιθετική στρατηγική της και την εστίαση στην καινοτομία.

Το μέλλον της Realme στην Ευρώπη: Η Realme έχει εδραιώσει μια ισχυρή παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά, χάρη στην εστίαση της στους νέους καταναλωτές, τα καινοτόμα προϊόντα και τις επιθετικές στρατηγικές μάρκετινγκ. Η εταιρεία έχει θέσει ως στόχο να προσφέρει καινοτόμες τεχνολογίες σε προσιτές τιμές, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες της νεότερης γενιάς. Η Realme επενδύει σημαντικά στην έρευνα και ανάπτυξη, με στόχο τη δημιουργία πρωτοποριακών τεχνολογιών σε τομείς όπως η απεικόνιση, το gaming, η οθόνη και η φόρτιση. Με την «Simply Better Strategy», η Realme στοχεύει στην περαιτέρω βελτίωση των προϊόντων της και την ενίσχυση της θέσης της στην αγορά. Η Realme αναμένεται να συνεχίσει την ανοδική της πορεία στην Ευρώπη, προσφέροντας στους καταναλωτές συσκευές με υψηλές προδιαγραφές σε προσιτές τιμές. Πραγματικά αξίζει να της εμπιστευτούμε για το επόμενο έξυπνο τηλέφωνό μας!

Βασίλης Μαθιουδάκης

bill.mathioudakis@gmail.com

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΚΝΔ:  Διαμαρτυρία κατά της ακρίβειας: 15 Μάρτη δεν ψωνίζουμε!

Published

on

By

Η οικονομική πίεση που αντιμετωπίζουμε τα τελευταία τρία χρόνια από την ακρίβεια στα τρόφιμα και τα βασικά είδη δεν έχει τελειωμό. Οι καταναλωτές είμαστε εγκλωβισμένοι σε μια αδιάκοπη αύξηση των τιμών, την οποία δεν μπορούμε πλέον να αντέξουμε.

Στις 15 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, απαντάμε δυναμικά στην ακρίβεια και την αισχροκέρδεια με την πανελλαδική αποχή μας.

Στέλνουμε ένα ηχηρό μήνυμα – «15 Μάρτη δεν ψωνίζουμε!»

Αίτημά μας, οι άμεσες και ουσιαστικές λύσεις στο πρόβλημα της ακρίβειας που μαστίζει τους καταναλωτές:

  • Μείωση των τιμών των τροφίμων και των βασικών ειδών του νοικοκυριού
  • Αύξηση των ελέγχων και των κυρώσεων σε περιστατικά αισχροκέρδειας
  • Ουσιαστική στήριξη των ευάλωτων νοικοκυριών
  • Διαφάνεια στην ενημέρωση των καταναλωτών
  • Δημοσιοποίηση των εταιρειών και των προϊόντων που κερδοσκοπούν
  • Ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης με την αύξηση του μισθού και των συντάξεων

Με τη συμμετοχή όλων μας, 15 Μάρτη, ενώνουμε τις δυνάμεις μας και εκφράζουμε ο καθένας ατομικά αλλά και συλλογικά την αντίθεσή μας στην ακρίβεια και την κερδοσκοπία.

Η φωνή μας έχει δύναμη!

Διαδώστε το μήνυμα. Στις 15 Μαρτίου, δεν ψωνίζουμε!

 

       ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΝΔ                                     ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΕΚΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ

ΚΩΝ/ΝΟΣ  ΜΠΟΥΖΙΝΕΚΗΣ                      ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΑΒΕΛΑΣ

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Με σκούντηξε η άνοιξη (γράφει η Χριστίνα Καρρά)

Published

on

By

«Έλα τεμπέλα σήκω επάνω», «έκανε αφού με σκούντηξε η άνοιξη .

«Έχω να σου ανακοινώσω κάτι πολύ σημαντικό».

Μα πως εμφανίστηκε έτσι απότομα μπροστά μου; Κουνιστή και λυγιστή με ένα πλήθος λουλουδιών να κοσμεί το κεφάλι της κι όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου να την πλαισιώνουν.

«Τι θέλεις από μένα ;» την ρώτησα.

«Σου προτείνω να βγάλεις από πάνω σου το μουντό του χειμώνα και να ξεχυθείς σε λιβάδια και αγρούς».

«Και τι είμαι εγώ δηλαδή  ,κανένα πρόβατο ή καμία κατσίκα για να βοσκήσω;» ειρωνεύτηκα.

«Οκ τότε αγαπητή μου. Κάτσε με την μιζέρια σου. Αποσύρω την πρότασή μου κι αποσύρομαι κι εγώ η ίδια . Χειμώνα λάβε παράταση τυχερούλη!»

Τι να έκανα ; Λύγισα και υπέκυψα στον αισχρό αυτό εκβιασμό .

«Εντάξει άνοιξη κέρδισες.  Άσε με όμως προηγουμένως να βρω το ξυραφάκι …πολύ βολεύτηκε η τρίχα στο πόδι τον χειμώνα», είπα μες την ντροπή .

«Πάμε για ρεκτιφιέ κοπέλα μου», γέλασε κι έδωσε πασαπόρτι στον χειμώνα …

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading
musitsa-leatherbags-new

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ