Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για την ταλαιπωρία πολιτών σε δράσεις του ΤΕΒΑ στην Αιτωλ/νία

Published

on

Με παρέμβασή τους προς τον αρμόδιο Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Αιτωλοακαρνανίας , Μαρία Τριανταφύλλου ,Γιώργος Βαρεμένος καθώς και η βουλεύτρια Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ) ρωτούν, εάν διασφαλίζονται οι αναγκαίες συνθήκες σεβασμού της αξιοπρέπειας των απόρων συμπολιτών μας κατά τη διανομή των προϊόντων του προγράμματος ΤΕΒΑ στο νομό Αιτωλοακαρνανίας.   

Επίσης ρωτούν εάν έχουν ενεργοποιηθεί ή υλοποιηθεί στον νομό κάποια από τα συνοδευτικά μέτρα του προγράμματος ΤΕΒΑ, που δρουν υποστηρικτικά και καθοδηγητικά, συμβάλλοντας στην κοινωνική επανένταξη των απόρων.

Ακολουθεί η ερώτηση αναλυτικά:

Το Πρόγραμμα «Επισιτιστική και Βασική Υλική Συνδρομή» για απόρους, που καλύπτεται από το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας Απόρων (ΤΕΒΑ / FEAD), υποστηρίζει δράσεις σχετικά με τη συλλογή, μεταφορά, αποθήκευση και διανομή τροφίμων ή / και βασικής υλικής συνδρομής, καθώς στηρίζει συνοδευτικά μέτρα και δραστηριότητες που συμβάλλουν στην κοινωνική ενσωμάτωση των ωφελουμένων στον νομό Αιτωλοακαρνανίας. Η συνδρομή του προγράμματος είναι καταλυτική και έχει σκοπό να βοηθήσει ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, ώστε να μη δυσκολεύονται να ανταπεξέρχονται στις καθημερινές διατροφικές, και όχι μόνον, ανάγκες τους.

Για τον νομό Αιτωλοακαρνανίας, η Κοινωνική Σύμπραξη έχει ως επικεφαλής εταίρο (δικαιούχο) την Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Σύμφωνα με τον οδηγό εφαρμογής του επιχειρησιακού προγράμματος ΤΕΒΑ, η Κοινωνική Σύμπραξη πρέπει να μεριμνά ώστε η διανομή να γίνεται με διακριτικότητα και να αποφεύγεται ο συνωστισμός των ωφελουμένων για να διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των διαδικασιών της διανομής. Ο κανονισμός αριθ. 223/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Μαρτίου 2014 για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους, εκτιμώντας το άρθρο 2 της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση που βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, αναφέρει στο άρθρο 5, παράγραφος 14, ότι τα κράτη – μέλη μεριμνούν ώστε η χορηγούμενη στο πλαίσιο του Ταμείου βοήθεια, να παρέχεται με σεβασμό προς την αξιοπρέπεια των απόρων.

Πρόσφατα ωστόσο, κατά τη διάρκεια διανομής προϊόντων που πραγματοποιήθηκε σε δήμο του νομού Αιτωλοακαρνανίας, επικράτησε το αδιαχώρητο, με αποτέλεσμα να προκληθούν έντονες λεκτικές αντιπαραθέσεις μεταξύ των δικαιούχων, οπότε και χρειάστηκε να κληθεί αστυνομική δύναμη προκειμένου να διασφαλισθεί η τάξη κατά τη διάρκεια της διανομής. Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο, αλλά έχει επαναληφθεί και παλαιότερα, σε άλλο δήμο του νομού. Καταστάσεις όπως αυτές δεν εξασφαλίζουν τον αναγκαίο σεβασμό στην αξιοπρέπεια των απόρων συμπολιτών μας και μάλλον τους αποθαρρύνουν από το να ξαναθέσουν τον εαυτό τους στη δοκιμασία αυτή.

Επειδή από το πρόγραμμα ΤΕΒΑ μπορούν να ωφεληθούν άτομα και οικογένειες που διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας,

Επειδή η ανάγκη υλοποίησης προγραμμάτων όπως αυτό, είναι πρόδηλη και επιτακτική καθώς μεγάλο ποσοστό πολιτών απειλείται από την περιθωριοποίηση μέσω της ανεργίας και της φτώχειας,

Επειδή οι εικόνες έντασης και συνωστισμού των ωφελούμενων πολιτών δεν συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του προγράμματος, αλλά μάλλον υπονομεύουν την αξιοπιστία του,

Επειδή η παροχή υλικής βοήθειας πρέπει να συνοδεύεται και από μέτρα κοινωνικής ένταξης, όπως η στήριξη και η συμβουλευτική, προκειμένου να μπορέσουν οι άποροι, σήμερα, πολίτες να βγουν από τις συνθήκες ακραίας φτώχειας,

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Διασφαλίζονται οι αναγκαίες συνθήκες σεβασμού της αξιοπρέπειας των απόρων συμπολιτών μας κατά τη διανομή των προϊόντων του προγράμματος ΤΕΒΑ, σε κάθε περίπτωση και, ειδικότερα, στους δήμους του νομού Αιτωλοακαρνανίας;
  2. Αν όχι, σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεται να προβεί προκειμένου να διασφαλισθεί η ορθή υλοποίηση του προγράμματος, ιδίως δε στην πιο «ευαίσθητη» φάση του, αυτήν της διανομής των προϊόντων στους πολίτες;
  3. Έχουν ενεργοποιηθεί ή υλοποιηθεί στον νομό Αιτωλοακαρνανίας κάποια από τα συνοδευτικά μέτρα του προγράμματος ΤΕΒΑ, που δρουν υποστηρικτικά και καθοδηγητικά, συμβάλλοντας στην κοινωνική επανένταξη των απόρων;
  4. Πώς πιστεύει ότι θα μπορούσε να υποστηριχθεί περαιτέρω η παροχή μη υλικής βοήθειας από τον επικεφαλής εταίρο της Κοινωνικής Σύμπραξης, την Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, ώστε οι άποροι, σήμερα, ωφελούμενοι να ενσωματωθούν καλύτερα στην τοπική κοινωνία;

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ηλεκτροπληξία με το «τέλος ταφής»

Published

on

By

Πολύ φασαρία έγινε το τελευταίο διάστημα με το περιβόητο «τέλος ταφής» και ότι επιβαρύνονται δραματικά οι δήμοι με το υπέρογκο ποσό και μάλιστα με αναδρομική ισχύ, αν  θα αναγκαστούν οι δήμοι να αυξήσουν τα δημοτικά τέλη, με τα πιο επίσημα χείλη να δηλώνουν  πως αν υπάρξει καλή διαχείριση του πράγματος δεν θα έχουμε αυξήσεις δημοτικών τελών.

Η λύση βρέθηκε,  και με τον σκύλο χορτάτο … αφού απευθείας από τους πολίτες και τα δημοτικά τέλη που πληρώνουν μέσω των λογαριασμών παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας θα εισπράττεται το τέλος ταφής απορριμμάτων, σύμφωνα με χθεσινή κοινή ανακοίνωση τριών υπουργείων (Περιβάλλοντος, Οικονομικών, Εσωτερικών).

Για μια ακόμα φορά, το σύνηθες υποζύγιο θα πληρώσει το «μάρμαρο» και ας μη φταίει για την ανικανότητα της πολιτείας να διαχειρίζεται τα απορρίμματα.

Αυτό που θα  προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση που επεξεργάζεται και θα προωθήσει προς ψήφιση στη Βουλή το υπουργείο Περιβάλλοντος και, σύμφωνα πάντα με την  ανακοίνωση, «προκειμένου να διασφαλιστεί η είσπραξη του τέλους [ταφής]» απεμπλέκονται από τις σχετικές διαδικασίες οι Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ) της χώρας και ο ΕΔΣΝΑ, όπου σε αυτούς τους φορείς θα πλήρωναν οι δήμοι της χώρας.

Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος, οι πόροι που θα συλλεχθούν από το «τέλος ταφής» θα επιστρέψουν κατά 85% στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για έργα ανακύκλωσης, που θα μειώσουν τα μεγέθη ταφής απορριμμάτων, άρα και το συνολικό κόστος του «τέλους ταφής».

Να θυμίσουμε ότι ανάλογες δεσμεύσεις περί επιστροφής εισπραττόμενων τελών πίσω στην Αυτοδιοίκηση έχουν διατυπωθεί και στο παρελθόν, χωρίς να υπάρχουν απτά αποτελέσματα ως προς την υλοποίηση έργων διαχείρισης απορριμμάτων που θα αποτρέπουν ουσιαστικά την ταφή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος είναι το προτεινόμενο μοντέλο να εφαρμοστεί από 1/4/2025.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αλλαγές σε προμήθειες & Τραπεζικές χρεώσεις

Published

on

By

Οι αλλαγές στις τραπεζικές χρεώσεις θα “φανούν” σταδιακά εντός της εβδομάδας αφού ο νόμος 5167 που τις υιοθέτησε, τίθεται σε εφαρμογή στις 20 Ιανουαρίου 2025

Συνεπώς θα έχουμε αλλαγή του “τοπίου” στις συναλλαγές.

Εν αρχή, εφαρμόζεται  η μείωση της χρέωσης για αποστολή και λήψη χρημάτων έως 5.000 ευρώ. Η προμήθεια γι’ αυτή τη συναλλαγή ήταν από 2,5 έως 5 ευρώ και πλέον, θα χρεώνεται με 0,50 ευρώ.

Γενικότερα, οι πολίτες θα μπορούν να στέλνουν διατραπεζικά εμβάσματα, μεταφέροντας ποσά από IBAN σε IBAN, από τη μία τράπεζα στην άλλη, σε χρόνο λιγότερο των 10 δευτερολέπτων και με κόστος μιας απλής μεταφοράς.

Ήδη οι τράπεζες έχουν ολοκληρώσει τις σχετικές διαδικασίες και είναι έτοιμες για την εναρμόνιση των μέτρων για να ανταποκριθούν χωρίς προβλήματα στις συναλλαγές.

Τι αλλάζει στο IRIS

Όσον  αφορά στις συναλλαγές μέσω IRIS προβλέπεται καθιέρωση διακριτών ορίων: 500 ευρώ μεταξύ πολιτών και 500 ευρώ για πληρωμές σε ελεύθερους επαγγελματίες (από 500 ευρώ συνολικά σήμερα). Οι πολίτες δεν έχουν προμήθειες στις συναλλαγές τους και οι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν πολύ χαμηλότερες προμήθειες σε σχέση µε τα POS.

Η ενεργοποίηση των νέων ορίων εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός 3 – 6 μηνών από σήμερα.

Αναλυτικά τα μέτρα για τις τράπεζες:

  • Μηδενική χρέωση για πληρωμή λογαριασμών και οφειλών προς το δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία, ΟΤΑ, εταιρίες ενέργειας, ύδρευσης, τηλεπικοινωνιών και ασφαλιστικές εταιρίες, μέσω ψηφιακών δικτύων (web-banking/mobile-banking) (από 0,6 ευρώ που κοστίζει σήμερα στις περισσότερες περιπτώσεις).
  • Δραστική μείωση των προμηθειών μεταφοράς χρημάτων μεταξύ τραπεζών: Μέγιστο ύψος χρέωσης 0,5 ευρώ για αποστολή χρημάτων (εξερχόμενο έμβασμα) και 0,5 ευρώ για λήψη χρημάτων (εισερχόμενο έμβασμα), για ποσά έως 5.000€ ανά έμβασμα, για φυσικά πρόσωπα και ελεύθερους επαγγελματίες, μεταξύ τραπεζών. Αφορά τόσο απλά εμβάσματα, όσο και άμεσες μεταφορές πίστωσης (SEPA). Αυτό αντιστοιχεί σε μείωση του κόστους για τις εν λόγω προμήθειες από 50% έως και 80% αναλόγως την τράπεζα και το είδος εμβάσματος (από 1 έως 2,5 ευρώ που κοστίζει σήμερα).
  • Μηδενική χρέωση για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ άλλης τράπεζας από αυτή που τηρείται ο λογαριασμός σε απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές όπου υπάρχει ATM μόνο μίας τράπεζας. Επιπλέον πανελλαδικά, μηδενική χρέωση για ερώτηση υπολοίπου λογαριασμού ή καρτών σε ATM άλλων Τραπεζών (από περίπου 0,2 ευρώ που ισχύει σήμερα).
  • Μειωμένο κόστος συναλλαγών κατά 50% με κάρτες για αγορές μικρής λιανικής έως 20 ευρώ (από 10 ευρώ που θεσμοθετήθηκε πρόσφατα).
  • Μηδενική χρέωση για φόρτιση προπληρωμένων καρτών για ποσό φόρτισης έως 100 ευρώ (από περίπου 1 ευρώ που ισχύει σήμερα).

Διευρύνεται η χρήση του IRIS με την καθιέρωση διακριτών ορίων ώστε να υπάρχει δυνατότητα για άμεσες και δωρεάν μεταφορές χρημάτων μεταξύ φυσικών προσώπων έως 500 ευρώ ημερησίως, πέραν των 500 ημερησίως για άμεσες πληρωμές σε ελεύθερους επαγγελματίες/ατομικές επιχειρήσεις.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σε ισχύ ο νέος κανονισμός λειτουργίας Δημοτικών Συμβουλίων -Πώς θα παρεμβαίνουν οι δημότες

Published

on

By

Σε ισχύ (!!!) –χωρίς όμως να έχει δημοσιευτεί στο ΦΕΚ–   είναι πλέον ο νέος «Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας Δημοτικού Συμβουλίου» που ρυθμίζει ολοκληρωμένα τον τρόπο αποτελεσματικής και ουσιαστικής λειτουργίας των Συμβουλίων, ενσωματώνοντας όλες τις αλλαγές που έχουν προκύψει από τις τελευταίες νομοθετικές παρεμβάσεις, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών (17/1/2025)  και  όπως αναφέρει η ανακοίνωση,  με σύμφωνη γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ).

Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Δημοτικών Συμβουλίων στα πρότυπα του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου,  παρέχει τη δυνατότητα σε δημότες και κατοίκους με συγκεκριμένες διαδικασίες να υποβάλουν στο Δημοτικό Συμβούλιο αναφορές, ερωτήσεις και αιτήσεις, εισάγοντας παρεμφερείς διαδικασίες διαφάνειας και λογοδοσίας αντίστοιχες με εκείνες της Βουλής των Ελλήνων, εμπλουτίζεται η πρόσφατα θεσμοθετημένη ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας, ενώ παράλληλα ενισχύεται ο ρόλος των δημοσιογράφων των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης παρέχοντας την δυνατότητα ραδιοφωνικής και τηλεοπτικής κάλυψης των συνεδριάσεων των Δημοτικών Συμβουλίων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η δυνατότητα των κατοίκων να ερωτούν και να ελέγχουν την Δημοτική Αρχή για ζητήματα που τους απασχολούν και έχουν να κάνουν με την καθαριότητα, τον ευπρεπισμό των δημοτικών χώρων, τον φωτισμό ή ακόμη και ζητήματα ασφάλειας.

Μεταξύ άλλων προβλέπονται:

Η δυνατότητα διεξαγωγής των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου: α) είτε δια ζώσης στο κατάστημα της έδρας του Δήμου, β) είτε με τηλεδιάσκεψη, με κάθε πρόσφορο μέσο ηλεκτρονικών επικοινωνιών, γ) είτε με μικτό τρόπο, διά ζώσης και με τηλεδιάσκεψη.

Η τήρηση της νομοθεσίας για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Επιτρέπεται η ραδιοφωνική και τηλεοπτική κάλυψη των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.

Δίνεται έμφαση στην ενημέρωση των πολιτών: Το Δημοτικό Συμβούλιο συζητά υποχρεωτικά προτάσεις που κατατίθενται σε αυτό από τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) άτομα για την επίλυση ζητημάτων αρμοδιότητάς του.

Η δυνατότητα σε δημότες και κατοίκους με συγκεκριμένες διαδικασίες να υποβάλουν στο Δημοτικό Συμβούλιο αναφορές, ερωτήσεις και αιτήσεις, τις οποίες απαντά ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου ή ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεσή τους. Στόχος είναι ο ενεργός πολίτης, ο ενημερωμένος πολίτης.

Διατάξεις που αφορούν στην τακτική διμηνιαία ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής Αρχής, για τον έλεγχο των πεπραγμένων της και ρυθμίζεται αναλυτικά η διαδικασία διεξαγωγής της ειδικής συνεδρίασης λογοδοσίας της δημοτικής αρχής καθώς και οι χρόνοι των ομιλητών.

Ειδική συνεδρίαση απολογισμού των πεπραγμένων κάθε Δημοτικής Αρχής μέχρι τέλος Ιουνίου για κάθε έτος.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ