Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για την ταλαιπωρία πολιτών σε δράσεις του ΤΕΒΑ στην Αιτωλ/νία

Published

on

Με παρέμβασή τους προς τον αρμόδιο Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Αιτωλοακαρνανίας , Μαρία Τριανταφύλλου ,Γιώργος Βαρεμένος καθώς και η βουλεύτρια Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ) ρωτούν, εάν διασφαλίζονται οι αναγκαίες συνθήκες σεβασμού της αξιοπρέπειας των απόρων συμπολιτών μας κατά τη διανομή των προϊόντων του προγράμματος ΤΕΒΑ στο νομό Αιτωλοακαρνανίας.   

Επίσης ρωτούν εάν έχουν ενεργοποιηθεί ή υλοποιηθεί στον νομό κάποια από τα συνοδευτικά μέτρα του προγράμματος ΤΕΒΑ, που δρουν υποστηρικτικά και καθοδηγητικά, συμβάλλοντας στην κοινωνική επανένταξη των απόρων.

Ακολουθεί η ερώτηση αναλυτικά:

Το Πρόγραμμα «Επισιτιστική και Βασική Υλική Συνδρομή» για απόρους, που καλύπτεται από το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας Απόρων (ΤΕΒΑ / FEAD), υποστηρίζει δράσεις σχετικά με τη συλλογή, μεταφορά, αποθήκευση και διανομή τροφίμων ή / και βασικής υλικής συνδρομής, καθώς στηρίζει συνοδευτικά μέτρα και δραστηριότητες που συμβάλλουν στην κοινωνική ενσωμάτωση των ωφελουμένων στον νομό Αιτωλοακαρνανίας. Η συνδρομή του προγράμματος είναι καταλυτική και έχει σκοπό να βοηθήσει ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, ώστε να μη δυσκολεύονται να ανταπεξέρχονται στις καθημερινές διατροφικές, και όχι μόνον, ανάγκες τους.

Για τον νομό Αιτωλοακαρνανίας, η Κοινωνική Σύμπραξη έχει ως επικεφαλής εταίρο (δικαιούχο) την Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Σύμφωνα με τον οδηγό εφαρμογής του επιχειρησιακού προγράμματος ΤΕΒΑ, η Κοινωνική Σύμπραξη πρέπει να μεριμνά ώστε η διανομή να γίνεται με διακριτικότητα και να αποφεύγεται ο συνωστισμός των ωφελουμένων για να διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των διαδικασιών της διανομής. Ο κανονισμός αριθ. 223/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Μαρτίου 2014 για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους, εκτιμώντας το άρθρο 2 της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση που βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, αναφέρει στο άρθρο 5, παράγραφος 14, ότι τα κράτη – μέλη μεριμνούν ώστε η χορηγούμενη στο πλαίσιο του Ταμείου βοήθεια, να παρέχεται με σεβασμό προς την αξιοπρέπεια των απόρων.

Πρόσφατα ωστόσο, κατά τη διάρκεια διανομής προϊόντων που πραγματοποιήθηκε σε δήμο του νομού Αιτωλοακαρνανίας, επικράτησε το αδιαχώρητο, με αποτέλεσμα να προκληθούν έντονες λεκτικές αντιπαραθέσεις μεταξύ των δικαιούχων, οπότε και χρειάστηκε να κληθεί αστυνομική δύναμη προκειμένου να διασφαλισθεί η τάξη κατά τη διάρκεια της διανομής. Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο, αλλά έχει επαναληφθεί και παλαιότερα, σε άλλο δήμο του νομού. Καταστάσεις όπως αυτές δεν εξασφαλίζουν τον αναγκαίο σεβασμό στην αξιοπρέπεια των απόρων συμπολιτών μας και μάλλον τους αποθαρρύνουν από το να ξαναθέσουν τον εαυτό τους στη δοκιμασία αυτή.

Επειδή από το πρόγραμμα ΤΕΒΑ μπορούν να ωφεληθούν άτομα και οικογένειες που διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας,

Επειδή η ανάγκη υλοποίησης προγραμμάτων όπως αυτό, είναι πρόδηλη και επιτακτική καθώς μεγάλο ποσοστό πολιτών απειλείται από την περιθωριοποίηση μέσω της ανεργίας και της φτώχειας,

Επειδή οι εικόνες έντασης και συνωστισμού των ωφελούμενων πολιτών δεν συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του προγράμματος, αλλά μάλλον υπονομεύουν την αξιοπιστία του,

Επειδή η παροχή υλικής βοήθειας πρέπει να συνοδεύεται και από μέτρα κοινωνικής ένταξης, όπως η στήριξη και η συμβουλευτική, προκειμένου να μπορέσουν οι άποροι, σήμερα, πολίτες να βγουν από τις συνθήκες ακραίας φτώχειας,

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Διασφαλίζονται οι αναγκαίες συνθήκες σεβασμού της αξιοπρέπειας των απόρων συμπολιτών μας κατά τη διανομή των προϊόντων του προγράμματος ΤΕΒΑ, σε κάθε περίπτωση και, ειδικότερα, στους δήμους του νομού Αιτωλοακαρνανίας;
  2. Αν όχι, σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεται να προβεί προκειμένου να διασφαλισθεί η ορθή υλοποίηση του προγράμματος, ιδίως δε στην πιο «ευαίσθητη» φάση του, αυτήν της διανομής των προϊόντων στους πολίτες;
  3. Έχουν ενεργοποιηθεί ή υλοποιηθεί στον νομό Αιτωλοακαρνανίας κάποια από τα συνοδευτικά μέτρα του προγράμματος ΤΕΒΑ, που δρουν υποστηρικτικά και καθοδηγητικά, συμβάλλοντας στην κοινωνική επανένταξη των απόρων;
  4. Πώς πιστεύει ότι θα μπορούσε να υποστηριχθεί περαιτέρω η παροχή μη υλικής βοήθειας από τον επικεφαλής εταίρο της Κοινωνικής Σύμπραξης, την Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, ώστε οι άποροι, σήμερα, ωφελούμενοι να ενσωματωθούν καλύτερα στην τοπική κοινωνία;

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μη οικοδομήσιμα τα κάτω από 2 στρέμματα ακίνητα σε οικισμούς

Published

on

By

Υπογράφηκε και βγαίνει σε ΦΕΚ το νέο Προεδρικό Διάταγμα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, για την εκ νέου οριοθέτηση των οικισμών της χώρας.

Με το νέο ΠΔ τα ακίνητα σε οικισμούς, κάτω από 2 στρέμματα, γίνονται μη οικοδομήσιμα.

Το Υπουργείο προχώρησε σε μια μεθοδολογία που κρίθηκε νόμιμη από το ΣτΕ για τις 3 ζώνες από τις οποίες θα γίνει η οριοθέτηση των οικισμών.

Α Ζώνη: είναι το εσώτερο – συνεκτικό τμήμα του οικισμού, που είχε δημιουργηθεί προ του 1923 (ιστορικός πυρήνας).

Β Ζώνη: είναι το συνεκτικό τμήμα που έχει δημιουργηθεί μεταξύ των ετών 1923 και του 1983.

Β1 Ζώνη: είναι το διάσπαρτο τμήμα του οικισμού που έχει δημιουργηθεί μεταξύ του 1923 και του 1983.

Η Ζώνη Γ που αναφερόταν στο προηγούμενο σχέδιο του Π.Δ. και θα περιλάμβανε τις περιοχές του οικισμού μετά τη Β1 Ζώνη μέχρι και το καθορισμένο όριο του οικισμού, αφαιρέθηκε έπειτα από παρατήρηση του Σ.τ.Ε.

– Δεν προβλέπεται επίσης οριοθέτηση σε μη οριοθετημένους οικισμούς.

Πρακτικά, ιδιοκτησίες που είναι αυτή τη στιγμή εντός ορίων οικισμών, με τη δημοσίευσή του νέου ΠΔ του ΥΠΕΝ, που προβλέπει μείωση των ορίων οικισμών σε χωριά και σε οικισμούς έως και 2.000 κατοίκων θα  μετατραπούν σε ιδιοκτησίες εκτός ορίων οικισμών και συνεπώς άνευ οικοδομησιμότητας με αποτέλεσμα την πλήρη απαξίωση της περιουσίας τους.

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στην «Προκρούστεια κλίνη» η οριοθέτηση οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων

Published

on

By

Η διαδικασία οριοθέτησης, σύμφωνα με το νέο Προεδρικό Διάταγμα, αγνοεί τον κρίσιμο ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και περιορίζει τις δυνατότητες δόμησης σε περιοχές που θα μπορούσαν να ενισχύσουν την τοπική οικονομία και την κοινωνία, ενώ αντί να αντιμετωπίσει την στεγαστική κρίση, πρόκειται να την επιδεινώσει, πλήττοντας τη μικρομεσαία ιδιοκτησία.

Ποια οικόπεδα χάνουν το δικαίωμα δόμησης από το νέο ΠΔ για τα όρια οικισμών

Να σημειωθεί ότι τα όρια των Οικισμών καθορίσθηκαν κατά 99% σε όλη την Ελλάδα το έτος 1985 με Αποφάσεις των τότε Κρατικών Νομαρχών. Έκτοτε, και επί 40 χρόνια (1985-2025) οι οικισμοί αναπτύσσονται εντός των ορίων τους, με ελάχιστες περιπτώσεις Πολεοδόμησης τους ή Πολεοδομικής Επέκτασης τους (κυρίως λόγω της μακροχρόνιας – άνω της 10ετίας – απαιτητικής διαδικασίας).

Το ΥΠΕΝ προωθεί μέσω Προεδρικού Διατάγματος την επανοριοθέτηση των Οικισμών μέσα από τα υπό εκπόνηση Τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια (ΤΠΣ & ΕΠΣ), μετά από απαίτηση του Σ.τ.Ε.: επειδή οι τότε κρατικοί Νομάρχες δεν ήταν εξουσιοδοτημένοι αρμοδίως για το θέμα, (κατά το Σ.τ.Ε.).

Τα κριτήρια όμως που τίθενται αφορούν το παρελθόν και λιγότερο το παρόν χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το αύριο και το μέλλον και η αναπτυξιακή προοπτική κάθε οικισμού.

Συγκεκριμένα, με τα κριτήρια που τίθενται στο νέο Π.Δ. τα σημερινά όρια των οικισμών μειώνονται δραστικά και οριζόντια και περιλαμβάνουν ότι έχει οικοδομηθεί μέχρι το 1983 και περιοχές που έχουν οικοδομηθεί έως σήμερα, με προϋποθέσεις.

Για επέκταση ούτε λόγος, ακόμη και εκεί που υπάρχει πιεστική ανάγκη, ούτε λόγος, ούτε τρόπος.

Η απάντηση του ΥΠΕΝ για την κάλυψη των αναγκών με πολεοδόμηση, είναι μια ανέφικτη λύση με παραπομπή στις καλένδες, αφού:

Η Πολεοδομική Επέκταση με Πολεοδομική Μελέτη και Πράξη Εφαρμογής, σημαίνει χρόνο άνω των 10 ετών και κόστος  άνω του 1 εκ ανά οικισμό, ενώ ταυτόχρονα οι περισσότεροι Δήμοι δεν διαθέτουν ΥΔΟΜ και έμπειρους μηχανικούς (τοπογράφους και πολεοδόμους), ενώ είναι αδύνατον με τα γνωστά δεδομένα να χρηματοδοτήσει η πολιτεία αυτό το τεράστιο πρόσθετο έργο.

Οι συνέπειες…

Το νέο Π.Δ. που προωθεί το Υ.Π.ΕΝ. είναι Προκρούστεια κλίνη αφού με τα κριτήρια του προβλέπει με οριζόντιο τρόπο σε όλη την Ελλάδα τη δραστική συρρίκνωση των ορίων των οικισμών κάτω από 2.000 κατοίκους με βάση το παρελθόν, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το παρών και πολύ περισσότερο η προοπτική ανάπτυξης του κάθε οικισμού και του κάθε τόπου.

♦ Τα Τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια μέσα από τα οποία υποτίθεται ότι προσδιορίζεται η προοπτική του κάθε τόπου και στον οικιστικό τομέα  απλά θα επικυρώσουν την αυταρχική χωρίς πολιτική και θεσμική «νομιμοποίηση» εμμονή για την κατάργηση κάθε δυνατότητας δόμησης εκτός πόλεων και μεγαλουπόλεων.

♦ Δεν λαμβάνεται υπόψη, δεν τους ενδιαφέρει;; η πραγματική προοπτική του κάθε τόπου και θα μπορούσε να ενισχυθεί και κανονικοποιηθεί με τα Π.Δ. των Ε.Π.Σ. ή Τ.Π.Σ.

♦ Ο  ρόλος της Τ.Α. και κάθε Δήμου στην διαδικασία οριοθέτησης των οικισμών μηδενικός και ανύπαρκτος.

Η Κ.Ε.Δ.Ε. θα πρέπει να αντιδράσει συνολικά για να μην δημοσιευθεί το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα, με στόχο να ξεκινήσει διαβούλευση για καθορισμό ζωνών κλιμακούμενής δόμησης στα υπάρχοντα όρια των οικισμών, αλλιώς, χιλιάδες μικροϊδιοκτήτες θα κοιμηθούν έχοντας οικοδομήσιμα οικόπεδα και θα ξυπνήσουν έχοντας πλέον χωραφάκια!!!

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Τροχονόμοι» οι δήμοι για την αναβάθμιση και επισκευή σχολικών μονάδων

Published

on

By

Σοβαρές αντιδράσεις και βαθύς προβληματισμός εκφράστηκαν στο πρόσφατο Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ σχετικά με την εφαρμογή του προγράμματος «Μαριέτα Γιαννάκου», το οποίο αφορά την αναβάθμιση και επισκευή σχολικών μονάδων ανά την επικράτεια. Δήμαρχοι και αιρετοί όλων των βαθμίδων έθεσαν ζήτημα ουσιαστικού αποκλεισμού των δήμων από τη διαδικασία σχεδιασμού και υλοποίησης του προγράμματος, ενώ ασκήθηκε σφοδρή κριτική τόσο στην ΚΤΥΠ («Κτιριακές υποδομές ΑΕ»), που βρίσκεται υπό την εποπτεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όσο και στο Υπουργείο Παιδείας.

Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι η διαδικασία που ακολουθείται με αποκλεισμένους του δήμους, οδηγεί σε επισκευές δευτερεύουσας σημασίας την ίδια ώρα όπου σχολεία αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα λειτουργικότητας.

Έντονος είναι ο προβληματισμός και για τα κριτήρια με τα οποία γίνεται η κατανομή μεταξύ των δήμων.

Να σημειωθεί πως η ΚΤΥΠ έχει προσλάβει μηχανικούς που επισκέπτονται τα σχολεία και συνεννοούνται με τους διευθυντές, χωρίς να ενημερώνεται κανείς από τον δήμο.

Το πρόγραμμα εκτελείται χωρίς κανέναν έλεγχο ή συμμετοχή του δήμου.

Ο Β’ Αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου, επισήμανε ότι η ανάθεση του προγράμματος στην ΚΤΥΠ και όχι στο Υπουργείο Εσωτερικών αποτελεί θεσμικό λάθος, σημειώνοντας:

«Το Υπουργείο Εσωτερικών όφειλε να ηγείται του προγράμματος. Η ΚΤΥΠ υπάγεται στο Υπουργείο Υποδομών. Ποια είναι η λογική πίσω από αυτή την επιλογή; Δεν μπορεί οι διευθυντές, χωρίς τεχνικές γνώσεις, να καθορίζουν την επικινδυνότητα των κτιρίων. Πρέπει να επιστρέψει η ευθύνη στους δήμους ή να φύγει εντελώς από εμάς και να την αναλάβει εξ ολοκλήρου η ΚΤΥΠ.»

Ο κ. Παπαναστασίου μάλιστα επεσήμανε και «το κόλπο» των διευθυντών να επικαλούνται λόγους επικινδυνότητας για επισκευές πολυτελείας.

 

 

 

 

 

Continue Reading
musitsa-leatherbags-new

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ