Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Ερώτηση Δ. Κωνσταντόπουλου για την αποκατάσταση της πρόσβασης στην Ορεινή Ναυπακτία

Published

on

Κωνσταντόπουλος-Δημήτρης-ΚΙΝ.ΑΛ

Ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας  Δημήτρης Κωνσταντόπουλος κατέθεσε ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών και Εσωτερικών, σχετικά με την αποκατάσταση της πρόσβασης στην Ορεινή Ναυπακτία.

 

Θέμα : «Άμεση αποκατάσταση της πρόσβασης στις Κοινότητες της Ορεινής Ναυπακτίας»

Από τον Ιανουάριο 2021, η 24η Επαρχιακή οδός στην Ορεινή Ναυπακτία (Ναυπάκτου – Πλατάνου – Αράχοβας – Ψηλού Σταυρού – Ευρυτανία) παραμένει κλειστή εντός της Κοινότητας Ποκίστας, εξαιτίας κατάρρευσης πετρόκτιστου τοίχου αντιστήριξης της οδού.

Τούτο σημαίνει ότι περίπου 25 κοινότητες της Ορεινής Ναυπακτίας βρίσκονται ουσιαστικά αποκλεισμένες, αφού η συγκοινωνία προς τη Δυτική Ναυπακτία έχει διακοπεί και η διέλευση οποιουδήποτε φορτηγού ή ΙΧ από το σημείο είναι αδύνατη και εξαιρετικά επικίνδυνη.

Ο ανεφοδιασμός σε τρόφιμα, προϊόντα, ζωοτροφές καθώς και η πρόσβαση σις  αυτά από τη Ναύπακτο, πραγματοποιείται έκτοτε αναγκαστικά μέσω Θέρμου, γεγονός που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα. Τούτο διότι πρόκειται για μια πολύ μεγαλύτερη χιλιομετρικά διαδρομή, μέσα από ένα επικίνδυνο οδικό δίκτυο. Ταυτόχρονα, έχει σταματήσει η οικοδομική δραστηριότητα και πολλά δημόσια έργα στην περιοχή.

Οι κάτοικοι της περιοχής βρίσκονται σε απόγνωση, ενώ τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται ενόψει της θερινής περιόδου. Οι τοπικές επιχειρήσεις και ιδίως αυτές που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό και την εστίαση, αντιμετωπίζουν  πρόβλημα επιβίωσης, αφού ο ανεφοδιασμός είναι δύσκολος και κοστοβόρος και η πρόσβαση επισκεπτών ουσιαστικά αδύνατη. Κι ενώ οι επιχειρήσεις όλης της χώρας προσπαθούν να καλύψουν το χαμένο έδαφος μετά την άρση του lockdown, οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις δεν έχουν ούτε αυτή τη δυνατότητα. Να σημειωθεί μάλιστα, ότι η Ορεινή Ναυπακτία αποτελεί ελκυστικό και ιδιαίτερα δημοφιλή  προορισμό και μάλιστα για εναλλακτικό τουρισμό και οι τοπικές επιχειρήσεις βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην τουριστική κίνηση.

Τα ανωτέρω προβλήματα στο οδικό δίκτυο, έχουν παρατηρηθεί από τον Ιανουάριο, ωστόσο ακόμα δεν διαφαίνεται ορίζοντας για την επίλυσή τους. Οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας έχουν προτείνει έργα για την αποκατάσταση, ωστόσο πρέπει να ολοκληρωθεί και η διαδικασία γνωμοδότησης του ΙΓΜΕ και να βρεθεί η αναγκαία χρηματοδότηση για να πραγματοποιηθούν. Και μέχρι τούτο να γίνει, η Ορεινή Ναυπακτία έχει αφεθεί στην τύχη της.

Με τα δεδομένα αυτά, επιβάλλεται τα αρμόδια Υπουργεία να αναλάβουν άμεσα πρωτοβουλίες για τη χρηματοδότηση και εκτέλεση των έργων αποκατάστασης της οδού. Μάλιστα, με ορατό τον κίνδυνο να υπάρξουν καθυστερήσεις λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών, είναι αναγκαίο με τη συνεργασία Υπουργείων και Τοπικής Αυτοδιοίκησης να βρεθεί έστω μια προσωρινή ασφαλής λύση για την πρόσβαση στα αποκλεισμένα χωριά της Ορεινής Ναυπακτίας έως την τελική αποκατάσταση.

Κατόπιν αυτών, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

  1. Σε ποιο σημείο βρίσκεται η διαδικασία για την υλοποίηση έργων αποκατάστασης των προβλημάτων της 24ης Επαρχιακής οδού στην Ορεινή Ναυπακτία (Ναυπάκτου – Πλατάνου – Αράχοβας – Ψηλού Σταυρού- Ευρυτανία); Με ποιο χρονοδιάγραμμα και με ποια χρηματοδότηση πρόκειται να πραγματοποιηθούν;
  2. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν τα αρμόδια Υπουργεία για την εξασφάλιση της προσωρινής ασφαλούς πρόσβασης στις Κοινότητες της Ορεινής Ναυπακτίας από τη συγκεκριμένη οδό, μέχρι να ολοκληρωθεί η τελική αποκατάσταση των ζημιών;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος

 

 

 

 

 

 

 

ΕΛΛΑΔΑ

Πανελλήνιες 2021: Που αναμένεται να κυμανθούν φέτος οι βάσεις

Published

on

By

Οι μαθητές των ΓΕΛ, ολοκλήρωσαν τις πανελλήνιες εξετάσεις με τη διόρθωση των γραπτών τους να βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Τη Δευτέρα 28 Ιουνίου τελειώνουν και οι μαθητές των ΕΠΑΛ και σειρά έχει η εξέταση των ειδικών μαθημάτων.

Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων αναμένεται γύρω στις 9 Ιουλίου με το Υπουργείο Παιδείας να τρέχει κυριολεκτικά μαραθώνιο, για να επισπεύσει τις διαδικασίες καθώς θα έχει να εφαρμόσει για πρώτη φορά τόσο το παράλληλο μηχανογραφικό όσο και το παραδοσιακό μηχανογραφικό με την ελάχιστη βάση εισαγωγής.

Το άγχος των υποψηφίων φέτος είναι πολύ μεγάλο καθότι για πρώτη φορά θεσπίζεται και η ελάχιστη βάση εισαγωγής η οποία αναμένεται να αφήσει εκτός πανεπιστημίων ένα ποσοστό υποψηφίων με χαμηλές επιδόσεις, χωρίς ακόμα αυτό το ποσοστό να έχει διευκρινιστεί ενώ οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 16.000 -30.000 παιδιά.

Πως θα υπολογιστεί η ελάχιστη βάση εισαγωγής

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για τον κάθε έναν υποψήφιο θα υπολογιστεί από το “σύστημα”. Επομένως οι υποψήφιοι δεν θα χρειαστεί να μπουν στη διαδικασία να υπολογίσουν καμία Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι υποψήφιοι δεν θα βλέπουν στο Μηχανογραφικό τους Τμήματα για τα οποία δεν “πιάνουν” την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής” αφού αυτά θα αποκλείονται από το σύστημα

Με SMS θα μάθουν τις βαθμολογίες τους οι υποψήφιοι

Φέτος είναι η πρώτη φορά που οι υποψήφιοι θα λάβουν επίσης τις βαθμολογίες τους και στο κινητό τους με sms που θα τους στείλει η αρμόδια Κεντρική Υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας. Από εκεί και πέρα ξεκινά η διαμόρφωση του μηχανογραφικού τους το οποίο θα πρέπει να καταθέσουν έως την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου και προς τα τέλη Αυγούστου θα ενημερωθούν για τα αποτελέσματα των εξετάσεων εισαγωγής.

Που θα κυμανθούν οι βάσεις

Τη φετινή χρονιά δεν εκφράστηκαν έντονες αντιδράσεις για την επιλογή των θεμάτων, τα οποία κρίθηκαν στην πλειονότητά τους βατά και χωρίς «εκπλήξεις» για τους υποψηφίους δίνοντας μάλιστα το πλεονέκτημα σε όσους είχαν διαβάσει και προετοιμαστεί καλά να διαφοροποιηθούν μέσα από τα θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας.

Τρεις είναι οι βασικοί που θα διαμορφώσουν κατά κύριο λόγο τις βάσεις και τις επιμέρους αυξομειώσεις τους:

Οι θέσεις των εισακτέων

Οι επιδόσεις των υποψηφίων και

Οι δηλώσεις προτίμησης όπως θα αποτυπωθούν στο μηχανογραφικό.

Βάσεις 2021:

1ο επιστημονικό πεδίο – Ανθρωπιστικών, Κοινωνικών και Νομικών Σπουδών

Βατά τα θέματα στα συγκεκριμένα μαθήματα. Πέρσι οι βάσεις παρέμειναν σε σταθερά επίπεδα, με τον ανταγωνισμό να είναι έντονος, ιδίως στις υψηλόβαθμες σχολές. Αντίστοιχα και φέτος αναμένεται να δοθεί μάχη για τις δημοφιλείς επιλογές του μηχανογραφικού.

2ο επιστημονικό πεδίο – Θετικών και Τεχνολογικών Σπουδών

Βατά θεωρούνται τα θέματα σε Χημεία και Μαθηματικά, ενώ, αντίθετα, η Φυσική (με συντελεστή βαρύτητας 0,7) αναμένεται να δυσκολέψει τους υποψηφίους, καθώς τα ζητούμενα κρίθηκαν απαιτητικά κάτι που αναμένεται να επηρεάσει τις βάσεις.

3ο επιστημονικό πεδίο – Επιστήμες Υγείας

Οι μαθητές έγραψαν καλά σε Βιολογία αλλά και Χημεία, στην οποία πέρσι δεν είχαν πάει καλά, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε πιθανή μικρή άνοδο των βάσεων αν επαληθευτούν οι εκτιμήσεις για υψηλές επιδόσεις.

4ο επιστημονικό πεδίο – Οικονομίας και Πληροφορικής

Το μάθημα της Οικονομίας κρίθηκε πιο απαιτητικό από αυτό της προηγούμενης χρονιάς, και με συντελεστή 1,3 ίσως οδηγήσει σε χαμηλότερες επιδόσεις σε σχέση με πέρσι.

Ποιες σχολές αναμένεται να ανέβουν και ποιες να πέσουν

Όπως επισημαίνει το Υπουργείο Παιδείας, αύξηση θέσεων σημειώνεται στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, καθώς και σε Τμήματα «με αναμενόμενη αύξηση της απορρόφησης των αποφοίτων τους από την αγορά εργασίας», όπως π.χ. στα Τμήματα Επιστημών Αγωγής στην Πρώιμη και Παιδική Ηλικία, στα Τμήματα Νηπιαγωγών, στα Τμήματα Πληροφορικής, στην Κτηνιατρική.

Η μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται στο Πανεπιστήμιο Πατρών, από 7.020 πέρυσι στις 6.283 θέσεις, λόγω συγχωνεύσεων τμημάτων του.

Η Νομική Αθήνας φαίνεται να χάνει 35 περίπου μόρια, ενώ η Ιατρική και το Πολυτεχνείο έχουν τις ίδιες θέσεις.

Απώλεια έχουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα τμήματα Μαθηματικών, Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Φυσικοθεραπείας, Φιλοσοφίας και Ιστορίας, με μεταφορά της πλειοψηφίας των θέσεων σε περιφερειακά Ιδρύματα.

Ενισχυμένα εμφανίζονται τα τμήματα Πληροφορικής, τα οποία έχουν προοπτική για το μέλλον.

Υπενθυμίζεται ότι φέτος, πάνω από 100.000 υποψήφιοι συμμετέχουν στις εξετάσεις και ο συνολικός αριθμός εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 ανέρχεται σε 77.415, μειωμένος κατά 550 θέσεις σε σχέση με πέρυσι.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Ναυπακτία – Δωρίδα: Απαγόρευση αλιείας αγκυροβολίας και κυκλοφορίας σκαφών 

Published

on

By

Με ανακοίνωσή του το Λ/Τ Ναυπάκτου επισημαίνει τα ακόλουθα:

Για το χρονικό διάστημα από 15-06-2021 έως και 15-09-2021 και για τις ώρες από 08:00 έως 21:00 κάθε ημέρας, την απαγόρευση της αλιείας και αγκυροβολίας σε ερασιτέχνες και επαγγελματίες αλιείς με κάθε μέσο τόσο από θαλάσσης όσο και από ξηράς στις ακόλουθες θαλάσσιες περιοχές (παραλίες) περιοχής δικαιοδοσίας Α΄ Λ/Τ Ναυπάκτου:

α) Παραλία “Ψανής”  Δήμου Ναυπακτίας,

β) Παραλία “Γρίμποβου’ Δήμου Ναυπακτίας, έως πεντακόσια (500) μέτρα Ανατολικά Αλσυλλίου Γριμπόβου (Πούντος Ναυπάκτου),

γ) Παραλία Βάρειας Δήμου Ναυπακτίας από τον ποταμό ΄΄Βάρεια΄΄ και Δυτικά σε απόσταση τετρακοσίων (400) μέτρων (νεροτσουλήθρες),

δ) Παραλία “Πατρινά” Δήμου Ναυπακτίας,

ε) Παραλία Κάτω Βασιλικής Δήμου Ναυπακτίας σε όλο το μήκος της παραλίας μεταξύ παλαιού λιμένα και αλιευτικού καταφυγίου

στ) Παραλία Μακύνειας Δήμου Ναυπακτίας (300 μέτρα Δυτικά από το αλιευτικόκαταφύγιο έως το κέντρο «Τριανταφύλλου» και 300 μέτρα Ανατολικά του αλιευτικού καταφυγίου),

ζ) Παραλία “Χιλιαδούς”  Δήμου Δωρίδος,

η) Παραλία  Παραθάλασσο  Μοναστηράκι Δήμου Δωρίδος,

θ) Παραλία Σκάλωμα Δήμου Δωρίδος,

ι) Παραλία  Μαραθιά Δήμου Δωρίδος (450 μέτρα εκατέρωθεν του αλιευτικού καταφυγίου),

ια) Παραλία  Σεργούλας  Δήμου Δωρίδος,

ιβ) Παραλία Γλυφάδας Δήμου Δωρίδος,

ιγ) Παραλία Χανίων Δήμου Δωρίδος,

ιδ) Παραλία Σπηλιάς Δήμου Δωρίδος, πλην των τμημάτων που οριοθετούνται από τα στίγματα: -Από 38.372704, 22.096617 έως 38.370961, 22.096194 -Από 38.373333, 22.095732 έως 38.373352, 22.095641 -Από 38.373371, 22.095394 έως 38.373463, 22.094796 -Από 38.373427, 22.094453 έως 38.373421, 22.094324

ιε) Παραλία Αγίου Σπυρίδωνα Δήμου Δωρίδος.

Επίσης, στις ως άνω παραλίες για το ίδιο χρονικό διάστημα για λόγους ασφαλείας απαγορεύεται, εκτός της περίπτωσης κίνησης εντός οριοθετημένων διαύλων, τόσο η κυκλοφορία όσο και η αγκυροβολία κάθε τύπου σκάφους καθώς και κάθε είδους θαλασσίου μέσου αναψυχής  ως κάτωθι:

α) Εντός των σημαντήρων με τους οποίους οριοθετούνται οι ανωτέρω παραλίες από τους οικείους Δήμους και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ναυπάκτου κατά περίπτωση.

β) Σε απόσταση μικρότερη των εκατό (100) μέτρων από το εξωτερικό μέρος των σημαντήρων.

γ) Σε απόσταση μικρότερη των διακοσίων (200) μέτρων από το συνηθισμένο σημείο στο οποίο φθάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι, στην περίπτωση που δεν υφίστανται σημαντήρες.

Οι παραβάτες της παρούσας Απόφασης ανεξάρτητα από τυχόν ποινικές ή άλλες ευθύνες που συντρέχουν, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, υπόκεινται και στις κυρώσεις του άρθρου 157 του Ν.Δ. 187/73 (ΦΕΚ 261Α΄) όπως ισχύει.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

“Ανάβουνε φωτιές στις γειτονιές…” του Αη Γιάννη του Κλήδονα

Published

on

By

Ο Σύλλογός “Ναύπακτος: Πολιτιστικές Διαδρομές” σε μια εποχή, λόγω πανδημίας, που οι συναθροίσεις και τα ανταμώματα είναι σχεδόν απαγορευμένα , για δεύτερη χρονιά, επιχειρεί να διατηρήσει την παράδοση κρατώντας τις αποστάσεις που μας φέρνουν κοντά.

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ