Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΣΠΑ: Δύο νέα προγράμματα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Published

on

Δύο προγράμματα του ΕΣΠΑ, για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ αναμένεται να ανακοινωθούν από το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης εντός της εβδομάδας.

Τα προγράμματα αφορούν στην υποστήριξη πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων όλων των κλάδων τόσο για τα πρώτα τους ψηφιακά βήματα όσο και για την ψηφιακή τους αναβάθμιση με πιθανότερη ημερομηνία ανακοίνωσης για την έναρξή τους την 25η Μαΐου.

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας Αλέξη Χαρίτση, οι συγκεκριμένες δράσεις περιλαμβάνονται σε μια σειρά στοχευόμενων παρεμβάσεων που ανταποκρίνονται στην επιτακτική ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό των ελληνικών επιχειρήσεων. Οι προσκλήσεις που αναμένεται να εκδοθούν εντός της εβδομάδας αφορούν στις δράσεις «Ψηφιακά Βήματα» και «Ψηφιακό Άλμα».

Ψηφιακά Βήματα

Η δράση του ΕΣΠΑ είναι προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, και ωφελούμενες θα είναι πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις όλων των κλάδων.

Η επιδότηση θα είναι στο 50% ενώ η διαδικασία αξιολόγησης θα γίνει με αντικειμενικά κριτήρια και με κατάταξη των επιχειρήσεων σε τέσσερις ψηφιακές βαθμίδες.

Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από 7.000 ευρώ έως 50.000 ευρώ και προϋπόθεση συμμετοχής του δυνητικού δικαιούχου στη δράση θα είναι να υποβάλλει επενδυτικό σχέδιο που θα τον οδηγήσει κατ’ ελάχιστον σε μία ανώτερη ψηφιακή βαθμίδα από αυτή της αρχικής κατάταξης, εκτός αν έχει καταταγεί ήδη στην ανώτατη βαθμίδα. Επιλέξιμες είναι δαπάνες που αφορούν στην προμήθεια, μεταφορά, εγκατάσταση και λειτουργία νέων μηχανημάτων και λοιπού εξοπλισμού τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, απαραίτητου για την λειτουργία της επιχείρησης και την εξασφάλιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Ο προμηθευόμενος εξοπλισμός θα πρέπει να είναι καινούργιος, αμεταχείριστος και στην κυριότητα της επιχείρησης. Δεν είναι επιλέξιμες οι δαπάνες που αφορούν σε δασμούς, φόρους και τέλη αλλά δεν θα είναι επιλέξιμες και οι δαπάνες που αφορούν σε προμήθεια tablets, κινητών τηλεφώνων και τηλεοράσεων.

Επίσης επιλέξιμες θα είναι κάθε μορφής ενέργειες και δαπάνες που θα αφορούν στην προμήθεια λογισμικού και σε παραμετροποίηση αυτού, υπό τους ακόλουθους όρους:

-Το προμηθευόμενο λογισμικό να είναι καινούριο και η επιχείρηση να είναι νόμιμος κάτοχος της άδειας χρήσης αυτού.

-Η παροχή υπηρεσιών υποστήριξης είναι επιλέξιμη μέχρι ένα έτος από το χρόνο προμήθειας.

-Το κόστος παραμετροποίησης Λογισμικού/Εφαρμογών και εκπαίδευσης στη χρήση αυτών είναι επιλέξιμο ως δαπάνη μέχρι και 20% του κόστους αγοράς του λογισμικού/εφαρμογής. Σημειώνεται ότι το κόστος εκπαίδευσης είναι επιλέξιμο μόνο όταν περιλαμβάνεται στο τιμολόγιο του προμηθευτή εξοπλισμού- λογισμικού.

-Δεν θα είναι επιλέξιμη δαπάνη, οι υπηρεσίες ανάπτυξης λογισμικού που γίνεται με ίδια μέσα του δικαιούχου (ιδιοπαραγωγή λογισμικού).

-Οι Υπηρεσίες προμήθειας/χρήσης Λογισμικού υπό καθεστώς «Software as a Service», «cloud computing» ή άλλο παρεμφερές αυτού, θα είναι επιλέξιμες.

Στην περίπτωση που διατίθεται σε συνδρομητική βάση η επιλέξιμη δαπάνη θα μπορεί να καλύπτει μόνο το χρονικό διάστημα υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου. Σε περίπτωση αγοράς λογισμικού εφαρμογών που απευθύνεται σε πελατειακό κοινό, θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα ώστε να εξυπηρετείται η πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία σύμφωνα με τα ισχύοντα διεθνή πρότυπα.

Σε περίπτωση που ο δικαιούχος επιλέξει την υλοποίηση ηλεκτρονικού καταστήματος, αυτό πέρα από το ότι θα πρέπει να είναι σε δυο τουλάχιστον γλώσσες, πρέπει να είναι mobile responsive και να συνοδεύεται από τα εξής λογισμικά: παραγγελιοληψίας, αποθήκης και ηλεκτρονικών πληρωμών. Επίσης θα πρέπει να είναι προσβάσιμο από τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Επιλέξιμες είναι κάθε μορφής υπηρεσίες που παρέχονται από τρίτους που αφορούν σε: φιλοξενία (hosting, collocation, κτλ.), σύνδεση στο Διαδίκτυο, υπηρεσίες Digital marketing (google ads, facebook ads), παρουσία στα Social media, υπηρεσίες ανάπτυξης ψηφιακού υλικού διαφήμισης, υπηρεσίες μετάφρασης του περιεχομένου του ηλεκτρονικού καταστήματος, ανάπτυξη και πιστοποίηση ψηφιακής πολιτικής ασφάλειας, υπηρεσίες καταχώρησης, μετασχηματισμού (μεταφοράς) δεδομένων ή παραμετροποίησης λογισμικού. Τέλος επιλέξιμες θα είναι και δαπάνες σχετικές με τη σύνταξη και παρακολούθηση του επενδυτικού σχεδίου.

Ψηφιακό Άλμα

Θα είναι προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ και ωφελούμενοι θα είναι πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις όλων των κλάδων. Η επιδότηση θα είναι 50% και ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου θα κυμαίνεται από 55.000 έως 400.000 ευρώ.

Ο δυνητικός δικαιούχος-επιχείρηση θα πρέπει να έχει αναβαθμιστεί ψηφιακά κατά δύο τουλάχιστον βαθμίδες και συνεπώς να διαπιστώνεται ουσιαστική αλλαγή στα ψηφιακά του χαρακτηριστικά.

Εξαιρούνται από την παραπάνω υποχρέωση οι επιχειρήσεις που κατατάσσονται κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους στην ανώτερη ψηφιακή βαθμίδα Β, οι οποίες θα πρέπει να αναβαθμιστούν ψηφιακά κατά μία βαθμίδα, καθώς και οι επιχειρήσεις που κατατάσσονται στην ανώτατη ψηφιακή βαθμίδα. Οι επιλέξιμες δαπάνες θα αφορούν εξοπλισμό, λογισμικό, υπηρεσίες σύνταξη και παρακολούθηση επενδυτικού σχεδίου όπως και στη δράση Ψηφιακά Βήματα.

Δικαιούχοι της Δράσης

Υφιστάμενες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες πριν την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης:

  • έχουν κλείσει τουλάχιστον δυο (2) πλήρεις διαχειριστικές χρήσεις και τηρούν βιβλία Β’ και Γ’ κατηγορίας μέχρι τις 31.12.2017.

Οι δαπάνες είναι επιλέξιμες από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.

Ηλεκτρονική Υποβολή

Οι επιχειρήσεις υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση χρηματοδότησης που συνοδεύεται και από ηλεκτρονικό φάκελο υποψηφιότητας. στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) www.ependyseis.gr/mis

Περίοδος Υποβολής

Έναρξη Υποβολών: 11 Ιουνίου 2018

Λήξη Υποβολών: 17 Σεπτεμβρίου 2018

Επικοινωνία – Πληροφορίες

Τηλεφωνική ενημέρωση στο 801 11 36 300 από σταθερό τηλέφωνο με αστική χρέωση από τις 8.00 π.μ. έως τις 7.00 μ.μ.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τι γίνεται με τα κοινόχρηστα ποδήλατα, την μελέτη για το κυκλοφοριακό και την ελεγχόμενη στάθμευση;

Published

on

By

Εδώ και πολλά χρόνια έχουμε να δούμε τα δημοτικά ποδήλατα να κάνουν την εμφάνισή τους στους δρόμους της Ναυπάκτου. Και βέβαια δεν συζητάμε για ποδηλατοδρόμο γιατί αυτός υπάρχει μόνο στα χαρτιά, με την καθημερινότητα να το αποδεικνύει περίτρανα. Σταθμευμένα οχήματα πάνω στον ποδηλατοδρόμο, μηχανάκια, καρέκλες, γλάστρες και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς, καθημερινά τον ακυρώνουν.

Βέβαια, αρμόδιες υπηρεσίες για τον έλεγχο του ποδηλατοδρόμου είναι η Τροχαία και το Λιμενικό,  καθώς υπάρχει απόφαση για την λειτουργία του από το Δημοτικό Συμβούλιο εδώ και χρόνια. Δυστυχώς αυτή η απόφαση δεν εφαρμόζεται και δεν αστυνομεύεται. Η αρχική «προίκα» του Δήμου αριθμούσε κοντά στα 400 ποδήλατα από τα οποία ζήτημα είναι σήμερα να υπάρχουν τα μισά και αυτά σε οικτρή κατάσταση, παραμένοντας χρόνια σε ακινησία και πρακτικά αχρηστία στα υπόγεια του Ξενία.

Τα νεώτερα στοιχεία για την λειτουργία των κοινόχρηστων ποδηλάτων του Δήμου είναι ότι ο Δήμος προχώρησε στην προμήθεια αυτοματοποιημένου συστήματος λειτουργίας ποδηλάτων, εγκρίθηκε  πίστωση ποσού 24.800 ευρώ και ανατέθηκε  στην εταιρεία «BRAINBOX»  η προμήθεια του αυτοματοποιημένου αυτού συστήματος λειτουργίας ποδηλάτων Δήμου Ναυπακτίας.  Το όλο «πακέτο» θα περιλαμβάνει: Ηλεκτρονικές κλειδαριές με ενσωματωμένο σύστημα GPS/GPRS.  Σετ ανταλλακτικών ποδηλάτων (ντίζες) και αντικατάσταση. Εφαρμογή ελέγχου ποδηλάτων σε iOS και Android, καθώς και ετήσια άδεια χρήσης του λογισμικού διαχείρισης συμπεριλαμβανομένων των SIM καρτών.

Με αφορμή την επανεκκίνηση του θέματος των ποδηλάτων με την προμήθεια αυτοματοποιημένου συστήματος λειτουργίας τους από τον Δήμο, μιλήσαμε με τον αντιδήμαρχο Κώστα Καρακώστα για το θέμα αυτό, όπως και για τις κυκλοφοριακές μελέτες και το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης. Μας είπε:

«Έχει υπογραφεί η σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία και υλοποιείται. Πιστεύουμε ότι τον επόμενο ενάμιση μήνα θα μπορούν να μπουν σε λειτουργία στο σύστημα τα ποδήλατα του Δήμου. Πρόκειται για 40 κοινόχρηστα ποδήλατα τα οποία έχουν περάσει από σχετικό service και είναι λειτουργικά. Αυτά θα μπουν στο σύστημα».

Σχετικά με την Κυκλοφοριακή μελέτη αλλά και την μελέτη για το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ), ο αντιδήμαρχος σημείωσε: «Το σύστημα για την ελεγχόμενη στάθμευση βρίσκεται για έγκριση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και είμαστε σε αναμονή. Όσον αφορά την Κυκλοφοριακή μελέτη αυτή είναι έτοιμη και την επόμενη εβδομάδα θα είναι στον «αέρα» για δημόσια διαβούλευση. Πρόκειται για τη σύνθεση των τριών μελετών που υπήρχαν, με νέα στοιχεία επικαιροποιημένα».

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Το όνειρο και η πραγματικότητα της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

Published

on

By

Σχεδόν ενάμιση αιώνα πριν ο Αιτωλοακαρνάνας πολιτικός  Χαρίλαος Τρικούπης έδινε το δικό του αγώνα για να βγάλει την Ελλάδα από την καθυστέρηση. Μια χώρα που ζούσε ακόμα στη σκιά της Οθωμανικής κυριαρχίας με έντονα τα σημάδια και τις πληγές του πολέμου για την ανεξαρτησία, αλλά και μεγάλο τμήμα της να παλεύει για την απελευθέρωση και την ενσωμάτωσή του στον εθνικό κορμό.

Ο Χαρίλαος Τρικούπης οραματίσθηκε μεγάλα έργα υποδομών, όπως το σιδηροδρομικό δίκτυο, ο Ισθμός της Κορίνθου, η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Εκτός από το τελευταίο πολλά ολοκληρώθηκαν επί των ημερών του ως δημόσια έργα για τα οποία χρειάσθηκε ο εξωτερικός δανεισμός που έφερε και τη χρεοκοπία.

Ο ίδιος αναγκάσθηκε να πει το «δυστυχώς επτωχεύσαμε» ,  να μην επανεκλεγεί βουλευτής και να πεθάνει εξόριστος στη Γαλλία το 1896. Με δυο λόγια ακολούθησε τη μοίρα κάθε μεγάλου Έλληνα από την αρχαία Ελλάδα μέχρι σήμερα. Αυτό όμως που έχει σημασία είναι τα έργα του έμειναν. Η χώρα απέκτησε βασικές δημόσιες υποδομές και  μετά από εκατό και πλέον χρόνια η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου λειτουργεί και φέρει το όνομά του.

Οι κάτοικοι της περιοχής έχοντας υποστεί την πολύχρονη ταλαιπωρία στη μετακίνησή τους, παλαιότερα με καϊκια και πρόσφατα με φέρυ μπόουτ, επένδυσαν τις ελπίδες τους στο μεγάλο αυτό έργο για  να ενωθούν οι κοινωνίες εκατέρωθεν του Κορινθιακού και του Πατραϊκού κόλπου.  Προφανώς κυριαρχούσε στο μυαλό τους η έννοια του δημόσιου έργου που με λίγα σχετικά χρήματα θα διευκόλυνε τη μετακίνηση των ανθρώπων και θα συνέβαλε αποφασιστικά στην αλλαγή  των συνθηκών ζωής και στο δήμο Ναυπακτίας. Δυστυχώς πλανήθηκαν. Το έργο αυτό όπως και όλα τα έργα που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι στις μέρες μας για να επικοινωνήσουν μεταξύ τους (οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα, αεροπλάνα κλπ) λειτουργεί στη νεοφιλελεύθερη λογική που έχει κυριαρχήσει μεταπολιτευτικά και στη χώρα μας.

Η λογική αυτή βρίσκεται στον αντίποδα της λογικής του δημοσίων έργων. Αυτό σημαίνει ότι με σχεδόν συνολική χρηματοδότηση από το δημόσιο ταμείο κάποιες εταιρείες απολαμβάνουν ανεξέλεγκτα κέρδη, χωρίς κανένα επιχειρηματικό κίνδυνο. Μέλημά τους είναι να διασφαλίσουν τα προνόμιά τους όσο γίνεται περισσότερο.   Με τον τρόπο αυτό όσο περιορίζονται οι δημόσιες επενδύσεις, τόσο θα αυξάνει για τον απλό πολίτη το κόστος χρήσης των δημόσιων υποδομών.

Οι πρόσφατες εξαγγελίες του ΓΓ Γραμματέα υποδομών κ. Δέδε για παράταση της σύμβασης με τη ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ και παράλληλη μείωση των διοδίων σ’ αυτό ακριβώς αποβλέπει. Να παρατείνει την εκμετάλλευση της γέφυρας με παράλληλη  παράταση των φραγμών στην επικοινωνία των δύο πλευρών του κορινθιακού.

Ευτυχώς το Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Ναυπακτίας έγκαιρα εντόπισε τη στρατηγική της εταιρείας και ομόφωνα έχει αποφασίσει να μη δεχθεί καμιά παράταση του χρόνου εκμετάλλευσης,  ακόμα και αν δεν μειωθεί το κόστος των διοδίων. Η ανάπτυξη της Ναυπακτίας είναι συνδεδεμένη με την Πάτρα. Όσο νωρίτερα φύγει το φράγμα που  υψώνει η γέφυρα με τα διόδια τόσο καλύτερα για τη Ναυπακτία.

Το ερώτημα όμως παραμένει, θα παλέψει ο δήμος σ’ αυτή την κατεύθυνση ή θα θυσιάσει το μέλλον της περιοχής με το λαϊκισμό να κυριαρχήσει και πάλι; Οι εκλογές είναι για όλους δοκιμασία. Σ’ αυτές θα κριθούν αυτοί που προκρίνουν  να προασπίσουν τα συμφέροντα της κοινωνίας  και  αυτοί που θα υποταχθούν για μια ακόμα φορά στο λαϊκισμό και το προσωπικό συμφέρον.

# Δημοσιεύθηκε στην ηλεκτρονική συνδρομητική εφημερίδα Nafsweek

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εκδήλωση – παρουσίαση της έρευνας για το ΤΕΙ στο ΕΚΝΔ

Published

on

By

Την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2018 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η παρουσίαση της έρευνας με θέμα «Απόψεις & Προτιμήσεις των Φοιτητών του ΤΕΙ Ναυπάκτου: Κριτήρια επιλογής τόπου διαμονής κατά τη διάρκεια των σπουδών» που εκπόνησε το Ινστιτούτο Εργασίας / ΓΣΕΕ σε συνεργασία με το ΕΚΝΔ.

Στην εκδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε με μεγάλη εκπροσώπηση από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους τοπικούς φορείς, ο δημοσιογράφος Βαγγέλης Καρανικόλας συντόνισε πάνελ διαλόγου με έγκριτους προσκεκλημένους εκπροσώπους τοπικών αυτοδιοικητικών, επιστημονικών και παραγωγικών φορέων με τίτλο «Η Ναύπακτος ως πόλη φιλοξενίας τμημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».

Τα ευρήματα της έρευνας, σημαντικά και όχι κατ’ ανάγκη αναμενόμενα, είναι σίγουρο ότι αποτελέσουν αφετηρία για την έναρξη της συζήτησης για τις προϋποθέσεις παραμονής, αλλά και μόνιμης πλέον εγκατάστασης του ΤΕΙ στην περιοχή μας.

Το ΕΚΝΔ κατέθεσε την πρόταση για επανασύσταση και λειτουργία της επιτροπής για το ΤΕΙ, η οποία λειτούργησε αποτελεσματικά πέντε χρόνια πριν για την παραμονή του ΤΕΙ, ώστε να αξιολογηθούν τα ευρήματα και να αποφασιστεί από κοινού η στρατηγική για την μόνιμη εγκατάσταση του ΤΕΙ.

Το ΕΚΝΔ, ως υπέρμαχος των δημοκρατικών διαδικασιών, στηρίζει έμπρακτα τον δημόσιο κοινωνικό διάλογο για τα προβλήματα της τοπικής κοινωνίας.

Τα πιο σημαντικά στοιχεία της έρευνας, στο Nafsweek  (συνδρομητική ηλεκτρονική εφημερίδα) που κυκλοφορεί κάθε Παρασκευή   

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

musitsa-rouxa-axesouar-kosmimata

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ