Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

«Ευρωομόλογο! Διχασμένη η Ευρώπη την ώρα της κρίσης»

Published

on

Κωνσταντόπουλος-βουλή

Άρθρο του Δημήτρη Κωνσταντόπουλου, βουλευτή  Αιτω/νιας  του ΚΙΝ.ΑΛ

Σήμερα ως επιτακτική ανάγκη τίθεται το ζήτημα της θέσπισης ευρωομολόγου. Εννέα χώρες (Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Βέλγιο, Πορτογαλία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Σλοβενία) – που εκπροσωπούν το 57% του ΑΕΠ της Ευρωζώνης- ζητούν από το καθ’ ύλην αρμόδιο θεσμικό όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης την έκδοση ευρωομολόγου «Corona»Μια πρόταση που έρχεται να απαντήσει ουσιαστικά και πρακτικά στον οικονομικό Αρμαγεδώνα που απειλεί να κατασπαράξει την ευρωπαϊκή κοινότητα. Με το ευρωομόλογο, η Ένωση θα αντιμετωπίσει την κρίση και τις οικονομικο-κοινωνικές επιπτώσεις της ύφεσης λόγω κορονοϊού. Απέναντι σε αυτή τη βιώσιμη λύση που υποστηρίζεται αυτή τη φορά και από τη Γαλλία, βρίσκεται για άλλη μια φορά ο Βορράς με προεξέχουσες χώρες τη Γερμανία, την Αυστρία και την Ολλανδία.

Ο κίνδυνος μετά την αντιμετώπιση της πανδημίας να μπει ξανά η Ένωση σε τροχιά εσωστρέφειας και αμφισβήτησης είναι υπαρκτός. Ιδιαίτερα μάλιστα, όταν για δεύτερη φορά βλέπουμε τις ΗΠΑ να ρίχνουν στην οικονομία τους ένα τεράστιο πακέτο στήριξης. Στο κραχ του 2008 η Ένωση υποχώρησε μπροστά στη Γερμανία που αντιδρούσε στη σύσταση ενός πανευρωπαϊκού σχεδίου για την αντιμετώπιση της κρίσης.

Ενώ αντίθετα, οι ΗΠΑ και συγκεκριμένα η τότε κυβέρνηση Ομπάμα ετοίμασε ένα πακέτο στήριξης ύψους 800 δις δολαρίων για την τόνωση της οικονομίας λαμβάνοντας πολλά δραστικά μέτρα για να περιορίσει παράλληλα και τις κοινωνικές επιπτώσεις. Μια απόφαση που συνέβαλε καθοριστικά στη σταθεροποίηση του χρηματοπιστωτικού συστήματος των ΗΠΑ. Τη γραμμή Ομπάμα ακολουθεί σήμερα και ο Τραμπ που ρίχνει στην οικονομία των ΗΠΑ πακέτο στήριξης 2 τρις δολαρίων- το μεγαλύτερο πακέτο βοήθειας στην Αμερικανική ιστορία, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει απευθείας χρηματική ενίσχυση στους πολίτες και για τις μικρές επιχειρήσεις πακέτο 500 δις δολαρίων. Βρισκόμαστε μπροστά σε μια οδυνηρή επανάληψη, η οποία πρέπει πάση θυσία να αποφευχθεί, εάν θέλουμε η Ευρωπαϊκή Ένωση να έχει επόμενη ημέρα.

Τι νόημα θα έχει για τους Ευρωπαίους πολίτες μια «κοινωνική αλληλεγγύη» που αποτυπώνεται μόνο στους λόγους των ηγετών και όχι σε πολιτικές; Τι νόημα θα έχει η ενιαία αγορά, όταν δεν είναι δυνατόν να υπορστηριχθεί στην ουσία, εν μέσω μιας πρωτόγνωρης πανδημίας, με «ζεστό χρήμα» προς όφελος των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων;

Η προσωρινή αναστολή του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης είναι ένα ιστορικό βήμα, που πρέπει όμως να επεκταθεί. Ναι, θα μπορούν να δαπανήσουν τα κράτη-μέλη όσα χρήματα χρειάζονται για να αντιμετωπιστούν οι οικονομικές επιπτώσεις από την πανδημία του κορονοϊού. Αλλά, θα πρέπει παράλληλα να έχουν στη διάθεσή τους ένα αποτελεσματικό εργαλείο για να μην βυθιστούν οι οικονομίες τους σε παρατεταμένη κρίση λόγω της ύφεσης.

Η Ευρώπη χρειάζεται να είναι πραγματικά και επί της ουσίας ενωμένη. Είτε η πρόκληση λέγεται Τουρκία είτε λέγεται κορονοϊός.

Σήμερα, άλλωστε, δεν υπάρχουν δικαιολογίες για τη διάκριση Βορρά-Νότου. Οι προκλήσεις της νέας εποχής είναι κοινές για όλους. Δεν κάνουν διακρίσεις σε χώρες με ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς και μη, σε πλούσιες και φτωχές, σε ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες. Οι προκλήσεις της νέας δεκαετίας μας αφορούν όλους. Και η πραγματική αλληλεγγύη πρέπει να είναι η βάση κάθε ευρωπαϊκής πολιτικής.

Όπως πριν λίγες μέρες, έστω και καθυστερημένα η Ευρωπαϊκή Ένωση απάντησε στην Τουρκία, ότι τα ελληνικά σύνορα είναι τα εξωτερικά σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έτσι και τώρα πρέπει να απαντήσει σ’ αυτή την ασύμμετρη απειλή του κορωνοϊού με αποφασιστικότητα και να προχωρήσει σε περαιτέρω ενοποίηση.

Διαφορετικά, μια κοινότητα καθημαγμένων χωρών δεν θα έχει νόημα ύπαρξης. Οι θέσεις, λοιπόν, που θα πάρουν οι Ευρωπαίοι ηγέτες τις επόμενες ημέρες, αφενός, θα επικαιροποιήσουν απαντήσεις στα υπαρξιακά ζητήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αφετέρου δε, θα αναδείξουν την ετοιμότητά της να απαντήσει στις σύγχρονες προκλήσεις.

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΓΕΦΥΡΑ και Δήμος στη μετά καραντίνα εποχή

Published

on

By

Μόνιμο αίτημα από τη λειτουργία της ΓΕΦΥΡΑΣ είναι ειδικό τιμολόγιο για την τοπική κοινωνία.

Πάγιο αίτημα η ΓΕΦΥΡΑ να ενώνει και να μην απομακρύνει τους κατοίκους που βρίσκονται από τη μια και την άλλη πλευρά της.

Μέχρι τώρα δεν έχει ικανοποιηθεί το αίτημα αυτό. Τονωτική ένεση είναι η  καλοκαιρινή aller –tour   κάρτα.

Στη συζήτηση που έγινε στο δημοτικό συμβούλιο για τα μέτρα στήριξης που πρέπει να παρθούν μετά την καραντίνα  η ΓΕΦΥΡΑ ήρθε πάλι στο προσκήνιο και αποφασίστηκε η διεκδίκηση μέτρων ώστε να διευκολύνουν την προσέλκυση              επισκεπτών.

Μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να έχει γίνει καμία κίνηση από την πλευρά του Δήμου παρόλο που θα παίξει πολύ μεγάλο ρόλο να διευκολυνθούν οι   Αχαιοί να περάσουν απέναντι για να απολαύσουν τις ομορφιές της Ναυπακτίας.

Από την στήλη

Παραδήγματα-nafsweek-

Γίνε συνδρομητής στην εφημερίδα μας ΕΔΩ,  με 20 ευρώ τον χρόνο.

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Αλλαγές φέρνει ο Κώδικας Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Published

on

By

Ψηφιακή-διακυβέρνηση-κώδικας

Σημαντικές αλλαγές στη ζωή των Ελλήνων φέρνει ο Κώδικας Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Νέες συνήθειες, λιγότερες διαδικασίες και κυρίως λιγότερη γραφειοκρατία υπόσχεται το νέο νομοσχέδιο, στο οποίο μεταξύ άλλων, προωθείται νομοθετικό πλαίσιο για τον Ενιαίο Αριθμό του Πολίτη, τις ψηφιακές υπογραφές, τις ψηφιακές σφραγίδες, τα ψηφιακά έγγραφα.

Συγκεκριμένα, οι επτά πιο σημαντικές καινοτομίες που αφορούν άμεσα τον πολίτη είναι:

1) Θεσμοθέτηση Προσωπικού Αριθμού (ΠΑ) για τους πολίτες

(α) Καθιερώνεται προσωπικός αριθμός (ΠΑ) για την ταυτοποίηση των φυσικών προσώπων, με σκοπό την παροχή υπηρεσιών από φορείς του Δημόσιου και του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα. Ο ΠΑ αποδίδεται δε μία φορά στο φυσικό πρόσωπο και δεν μεταβάλλεται.

(β) Ο ΠΑ αποδίδεται σε κάθε φυσικό πρόσωπο που δικαιούται ΑΦΜ ή ΑΜΚΑ. Σε όσα φυσικά πρόσωπα έχει αποδοθεί ΑΦΜ, αυτός αποτελεί τον ΠΑ. Σε όσα φυσικά πρόσωπα έχει αποδοθεί μόνο ΑΜΚΑ, τους αποδίδεται ο ΠΑ σύμφωνα με διαδικασία που ορίζεται σε Απόφαση.

(γ) Ο ΠΑ δεν συνεπάγεται αυτοδικαίως τη χορήγηση δικαιωμάτων ή την επιβολή υποχρεώσεων στον κάτοχό του. Οι όροι και οι προϋποθέσεις για τα δικαιώματα και υποχρεώσεις του κατόχου του ΠΑ ρυθμίζονται από την κείμενη φορολογική, εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία.

(δ) Ο ΠΑ θα αντικαταστήσει τον ΑΦΜ των φυσικών προσώπων και τον ΑΜΚΑ σταδιακά και με πλήρη αντικατάσταση εντός μιας διετίας.

2) Θεσμοθέτηση ηλεκτρονικής υπηρεσίας συστημένης παράδοσης

Εισάγεται η ηλεκτρονική υπηρεσία συστημένης παράδοσης: ό,τι αποτελεί το σημερινό συστημένο ταχυδρομείο, μπορεί να αποτελέσει η υπηρεσία συστημένης παράδοσης για τον ηλεκτρονικό κόσμο. Στόχος να αποτελέσει ένα ασφαλές ηλεκτρονικό “κανάλι επικοινωνίας” του Δημοσίου με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Μέχρι τώρα η ως άνω υπηρεσία, μολονότι προβλεπόταν στον ευρωπαϊκό κανονισμό, παρέμεινε αναξιοποίητη. Με τον Κώδικα Ψηφιακής Διακυβέρνησης δημιουργούνται οι συνθήκες για να αναπτυχθεί τόσο στο Ιδιωτικό όσο και στον Δημόσια Τομέα. Ειδικότερα, στο Δημόσιο παρέχονται νέες δυνατότητες ηλεκτρονικής διεπαφής Δημοσίου και πολιτών/επιχειρήσεων. Στόχος ο διοικητικός έλεγχος να γίνεται ηλεκτρονικά.

3)  Θεσμοθέτηση Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών Δημοσίου

Στο Μητρώο αυτό καταχωρούνται όλες οι ψηφιακές ή φυσικές διαδικασίες του Δημοσίου Τομέα ανεξαρτήτως εάν αφορούν παροχή δημόσιας υπηρεσίας σε πολίτες ή Φορείς του ιδιωτικού τομέα ή εσωτερικές διαδικασίες του Δημοσίου Τομέα. Ουδεμία παρέκκλιση δεν μπορεί να υπάρξει κατά την εφαρμογή της διαδικασίας από οποιαδήποτε αρμόδια υπηρεσία του Δημοσίου. Αυτό σημαίνει ότι ο πολίτης μπορεί να γνωρίζει με βεβαιότητα τη διαδικασία που απαιτείται για τη συναλλαγή του με το Δημόσιο χωρίς να εκτίθεται σε φαινόμενα αυθαιρεσίας και περιττής γραφειοκρατίας.

4)  Θεσμοθέτηση Μητρώου Επικοινωνίας Πολιτών

Αποτελεί το μοναδικό σημείο της Δημόσιας Διοίκησης, όπου ο πολίτης θα δηλώνει τα στοιχεία επικοινωνίας του (διεύθυνση, τηλέφωνο, email). Όλοι οι Δημόσιοι Φορείς θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά αυτό το Μητρώο, για να ενημερώνονται για τα στοιχεία επικοινωνίας των πολιτών, χωρίς να απαιτείται οι πολίτες να δηλώνουν ή να επικαιροποιούν ξεχωριστά σε κάθε Φορέα τα στοιχεία επικοινωνίας τους.

5)  Ενδυνάμωση της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr)

Το νέο εργαλείο για την πραγματική ψηφιακή διακυβέρνηση, η αποκλειστική πύλη παροχής ψηφιακών υπηρεσιών προς πολίτες/επιχειρήσεις, θεσπίστηκε με το αρ.52 του ν.4635/2019. Πλέον, εισάγονται περαιτέρω ρυθμίσεις για τη λειτουργία της, βασικά στοιχεία: δυνατότητα έκδοσης εγγράφων/αιτήσεων από φυσικά πρόσωπα, ισχυρές μέθοδοι αυθεντικοποίησης ώστε να υπάρχει η μέγιστη βεβαιότητα για την ταυτότητα του φυσικού προσώπου που χρησιμοποιεί κάθε υπηρεσία.

6)  Υποχρέωση παροχής ψηφιακών δημοσίων υπηρεσιών κάτω από την ομπρέλα της ΕΨΠ (gov.gr)

Η Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ) αποτελεί την αποκλειστική πύλη παροχής ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών προς πολίτες/επιχειρήσεις. Εισάγονται περαιτέρω ρυθμίσεις για τη λειτουργία της με βασικά στοιχεία τη δυνατότητα έκδοσης εγγράφων/αιτήσεων από φυσικά ή νομικά πρόσωπα και την καθιέρωση ισχυρών μεθόδων επαλήθευσης της ταυτότητας του συναλλασσομένου προσώπου (αυθεντικοποίηση), ώστε να υπάρχει η μέγιστη βεβαιότητα για την ταυτότητα του προσώπου που χρησιμοποιεί κάθε υπηρεσία.

7)  Μονιμοποίηση των νέων ψηφιακών υπηρεσιών που είχαν θεσμοθετηθεί με ΠΝΠ για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης της COVID-19

Κωδικοποιούνται οι διατάξεις της από 20.3.2020 ΠΝΠ για τις πρώτες ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες μέσω της ΕΨΠ:(α) Ηλεκτρονική Υπεύθυνη Δήλωση,  (β) Ηλεκτρονική Εξουσιοδότηση,  (γ) Άυλη Συνταγογράφηση, (δ)KYC. Εφεξής, δεν απαιτείται η φυσική παρουσία του πολίτη στις αρμόδιες αρχές για την επικύρωση του γνήσιου της υπογραφής σε Υπεύθυνες Δηλώσεις και Εξουσιοδοτήσεις, καθώς η αυθεντικοποίηση που πραγματοποιείται για τη χρήση των ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών της ΕΨΠ έχει την ίδια ισχύ με την βεβαίωση γνήσιου υπογραφής του αρ.11 του ν.2690/1999 (Α’ 45). Πρόκειται για καινοτομία, απαραίτητη για την παροχή ψηφιακών υπηρεσιών με τα εχέγγυα που απαιτούν οι κείμενες διατάξεις για τη διοικητική δράση.

 Πηγή: ΑΠΕ

Γίνε συνδρομητής στην εφημερίδα μας ΕΔΩ,  με 20 ευρώ τον χρόνο.

Κάθε Παρασκευή φτάνει στα email των συνδρομητών μας

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Αλλαγές από Δευτέρα 1η Ιουνίου, στις συνεδριάσεις των δημοτικών συμβουλίων 

Published

on

By

Διευκρινήσεις αναφορικά με τη διαδικασία λήψης αποφάσεων των συλλογικών οργάνων των δήμων, δίνει εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών, την οποία υπογράφει ο Γενικός Γραμματέας Εσωτερικών και Οργάνωσης Μιχάλης Ι. Σταυριανουδάκης.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα ελήφθησαν νομοθετικές πρωτοβουλίες με γνώμονα την πρόληψη της μετάδοσης της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, οι οποίες αφορούσαν, μεταξύ άλλων, στην οργάνωση και στη λειτουργία των δήμων.

Στο πλαίσιο παροχής έγκυρης πληροφόρησης για το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την άσκηση των καθηκόντων των οργάνων διοίκησης των δήμων, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Η δυνατότητα συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, είτε δια ζώσης κεκλεισμένων των θυρών, είτε μέσω τηλεδιάσκεψης, είτε δια περιφοράς, υφίστατο ήδη στην κείμενη αυτοδιοικητική νομοθεσία και ειδικότερα στο άρθρο 67 του ν. 3852/ 2010 (Α’ 87).

Στην περίπτωση της δια ζώσης σύγκλησης των συμβουλίων, οι συνεδριάσεις πραγματοποιούνται κεκλεισμένων των θυρών. Οι διατάξεις αυτές ερμηνεύτηκαν διοικητικά με τις υπ’ αριθ. πρωτ. 18318/13-03-2020 (Α.Δ.Α.: 9ΛΠΧ46ΜΤΛ6-1ΑΕ) και 40/20930/31-03-2020 (Α.Δ.Α.: 6ΩΠΥ46ΜΤΛ6- 50Ψ) εγκυκλίους του Υπουργείου Εσωτερικών.

Επισημαίνεται ότι αναφορικά με τη: α) δια ζώσης σύγκλιση του δημοτικού συμβουλίου, εφαρμογή έχουν οι εκδοθείσες υγειονομικές διατάξεις και ειδικότερα το άρθρο 12 της κοινής υπουργικής απόφασης αριθ. Δ1α/ ΓΠ. οικ. 30612/16-05-2020 (Β’ 1869) και η παρ. 3 του άρθρου14 της κοινής υπουργικής απόφασης αριθ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 32009/23-05-2020 (Β’ 1988) , ενώ και οι συνεδριάσεις εξακολουθούν να πραγματοποιούνται κεκλεισμένων των θυρών. β) δια τηλεδιάσκεψης συνεδρίαση των συλλογικών οργάνων, εφαρμογή έχει η κοινή υπουργική απόφαση αριθ. 429/12-03-2020 (Β’ 850), όπως τροποποιήθηκε με την όμοια αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.37 Α.1/27/οικ.9413/2020 (Β’ 1704), γ) δια περιφοράς συνεδρίαση του δημοτικού, αυτή είναι νόμιμη με τη συμμετοχή του ενός δευτέρου (½) των μελών του συμβουλίου μέχρι την 31η Μαΐου 20201.

Τέλος, σε ό, τι αφορά στην άρση των μέτρων που ελήφθησαν προς αποφυγή της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 και, επομένως, αναφορικά με τη λήξη της ισχύς των διατάξεων του άρθρου 10 της από 11.3.2020 Π.Ν.Π., θα αναληφθούν οι προβλεπόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες, σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας και κατόπιν γνώμης της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού, με ταυτόχρονη πρόβλεψη λήψης των αναγκαίων μέτρων.

πηγή:

Γίνε συνδρομητής στην εφημερίδα μας ΕΔΩ,  με 20 ευρώ τον χρόνο.

Κάθε Παρασκευή φτάνει στα email των συνδρομητών μας

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ