Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Η βάση είναι το χρήμα, όχι το 10

Published

on

Με την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής για τις Ανώτατες Σχολές και την πρώτη καταγραφή, ξαναζήσαμε για πολλοστή χρονιά το ίδιο έργο με τις γνωστές υστερικές κραυγές. Αφορμή η εισαγωγή υποψηφίων σε αρκετές σχολές με βαθμολογίες μικρότερες του 10 στην εικοσαβάθμια κλίμακα. «Εισαγωγή με …4 στα ΑΕΙ» , «Φιλόλογοι με 7, Μαθηματικοί με 8»! Σοκ για ένα φαινόμενο που επαναλαμβάνεται δεκαετίες τώρα.

Για όποιον ζει και αναπνέει στην εκπαίδευση τίποτα πρωτοφανές δεν υπήρξε φέτος. Αν υπήρξε κάτι στην υπερβολή του ήταν η ένταση που το περιέγραφαν οι «σοκαρισμένοι» και η έκταση που δόθηκε από κανάλια, εφημερίδες και τα υπόλοιπα Μέσα. Κι επειδή τα περισσότερα Μέσα είναι πλέον κατευθυνόμενα και λειτουργούν με σκοπιμότητες στην «ενημέρωση», το μυστήριο λύθηκε σύντομα. Η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, «σαν έτοιμη από καιρό» που έγραψε και ο Καβάφης, ανακοίνωσε :

«Έχουμε πει ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να θεσμοθετήσει μια ελάχιστη βάση εισαγωγής. Αυτό που έχουμε προτείνει είναι να ορίσει η πολιτεία μια ελάχιστη βάση εισαγωγής και κάθε ίδρυμα να έχει τη δυνατότητα να ορίσει τη δική του βάση πάνω από αυτή τη βάση». Θα μπεί ως βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια δηλαδή ο βαθμός 10 ή και παραπάνω, ανάλογα με την επιλογή κάθε σχολής ξεχωριστά.

Κανένας, φυσικά, δεν μπορεί να αισθάνεται ευχαριστημένος από το γεγονός ότι πολλοί υποψήφιοι δεν μπορούν να γράψουν περισσότερο από 4,5 ή 6 στην κλίμακα του 20. Όλους πρέπει να μας προβληματίζει. Το αίτιο όμως, όχι το σύμπτωμα! Πώς γίνεται και κάθε χρόνο τόσα πολλά παιδιά, ενώ προσπαθούν, δεν μπορούν να γράψουν πάνω από δέκα στα εξεταζόμενα μαθήματα; Κάθε χρόνο, δεκαετίες τώρα!

Τα φετινά ποσοστά όσων πήραν συνολικά βαθμολογία μικρότερη των 10.000 μορίων, με άριστα τα 20.000 μόρια,  που δεν διαφέρουν και πολύ από προηγούμενων ετών, είναι: το  32,8% των μαθητών του πεδίου των ανθρωπιστικών σπουδών, το 43,79% των θετικών επιστημών, το 47.15% των επιστημών υγείας και το 53,18% των οικονομικών και πληροφορικής, έγραψε έως 10.000 μόρια.

Όπως όμως κι αν αξιολογήσουμε αυτούς τους αριθμούς, βλέπουμε ότι τελικά στα Ανώτατα Ιδρύματα εισέρχονται 2 στους 3 μαθητές τα τελευταία χρόνια, ενώ φέτος το 77%, ποσοστό ρεκόρ. Στην πραγματικότητα είμαστε σε ποσοστά ακόμη κάτω από το 80% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος για τη συμμετοχή σε κάποιου τύπου μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, αμιγώς πανεπιστημιακή ή επαγγελματική και τεχνική. Αυτός είναι ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το βαθμό και το επίπεδο κατάρτισης των ευρωπαίων πολιτών. Έτσι αξιολογούν ότι πρέπει να είναι το μορφωτικό επίπεδο των πολιτών της. Εμείς εδώ όμως κραυγές, δηλώσεις και μεγαλοστομίες για την «κατάντια». Υπάρχει λόγος ; Ναι και μάλιστα πολλοί.

Όλα ξεκινάνε είτε από ανικανότητα είτε γιατί οι εκάστοτε κυβερνήσεις αρέσκονται να κρύβουν τα προβλήματα «κάτω από το χαλί». Η εκπαίδευση δεν διορθώνεται με ένα ή δύο νόμους. Θέλει μελέτες, σύστημα σε βάθος χρόνου, αυτοαξιολογήσεις και κυρίως πολύ υπομονή. Περισσότερο από δύο τετραετίες, αν με εννοείται… Και επειδή αυτά δεν τα έχουμε δει, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, καταλήγουμε στην υποκρισία.

 

     10 σημεία υποκρισίας

  1. Καμία και κανένας υποψήφια/ος για τις πανελλαδικές δεν είναι «μαθητής/τρια του 4 ή του 5». Όλα αυτά τα παιδιά έχουν πάρει απολυτήριο Λυκείου, έχουν δηλαδή αξιολογηθεί από ένα δωδεκάχρονο εκπαιδευτικό σύστημα ότι είναι ικανοί να προχωρήσουν στο επόμενο επίπεδο. Όταν κάποιος πάρει στα Αγγλικά το Lower, κανένας δεν τον χαρακτηρίζει «του 4 ή του 5» στα Αγγλικά επειδή δεν έγραψε καλά στο επόμενο πτυχίο, το Prοficiency ! Αν κάποιος πάλι θεωρεί ότι αρκετά παιδιά δεν είναι ικανά να πάρουν απολυτήριο, χαριστικά το παίρνουν, τότε ας κοιτάξει τι πρέπει να αλλάξει σε Γυμνάσιο και Λύκειο ή στα συστήματα αξιολόγησης τους. Τα πανεπιστήμια πάντως και οι εισαγωγικές τους δεν έχουν καμία σχέση με το σχολείο.

 

  1. Οι πανελλαδικές δεν είναι σύστημα αξιολόγησης του επιπέδου γνώσεων κανενός. Είναι διαγωνισμός στον οποίο «επιτυγχάνει» ένας προκαθορισμένος αριθμός υποψηφίων, όσες και οι θέσεις που διατίθενται από κάθε σχολή, ανεξαρτήτως επιδόσεων. Γι αυτό και έχει γίνει αποδεκτό, χωρίς πολλές διαμαρτυρίες το γεγονός ότι τα θέματα ξεπερνάνε σε δυσκολία και το επίπεδο των σχολικών βιβλίων αλλά και του μαθήματος, όπως το καθορίζει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Γι’ αυτό και όλα τα παιδιά σπεύδουν στα φροντιστήρια.

 

  1. Στις πανελλαδικές επιλέγονται οι «καλύτεροι», όχι οι καλοί. Αν πούμε ότι θα επιλέξουμε τα δέκα ψηλότερα παιδιά κάθε σχολείου, δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι εκ των προτέρων ότι ο δέκατος στην επιλογή μας θα είναι ψηλός, μετρίου αναστήματος ή και κοντός. Αν πρόκειται στην παρέλαση να περάσουν οι δέκα πρώτοι, αυτοί είναι. Αν βάλουμε όριο ύψους κινδυνεύουμε κάποια χρονιά να μείνουμε χωρίς παρέλαση, εκτός κι αν δεν μας πειράζει… Γιατί μπορούμε να ακυρώσουμε και την παρέλαση ολόκληρη αν θέλουμε, βάζοντας ως ελάχιστο όριο ένα υπερβολικό ύψος…

 

  1. Οι επιδόσεις των υποψηφίων κάθε χρονιά εξαρτώνται πρωταρχικά από το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων. Με πολύ δύσκολα θέματα ελάχιστοι θα γράψουν πάνω από δέκα, με πολύ εύκολα σχεδόν όλοι. Δεν μπορούμε να βγάλουμε συμπέρασμα έτσι για το «επίπεδο» κανενός.

 

  1. Όταν οι θέσεις είναι περιορισμένες τότε αυτός που «καίγεται» να υπάρξουν «αποτυχόντες» είναι το ίδιο σύστημα. Ας φανταστούμε μία χρονιά όπου όλοι «αριστεύουν». Πώς θα δικαιολογήσει η πολιτεία ότι αρκετοί από αυτούς δεν θα περάσουν σε καμία σχολή;

 

  1. Οι στρεβλώσεις με τις βαθμολογίες δημιουργούνται από την ανικανότητα ορθής κρίσης του βαθμού δυσκολίας όσων επιλέγουν τα θέματα. Σύμφωνα και με το νόμο, θα ήθελαν να υπάρχει μία ομαλή διαβάθμιση ώστε οι υποψήφιοι να επιμερίζονται σε αυτή την περιγραφική αξιολόγηση που χαρακτηρίζει τους μαθητές ως «άριστους», «πολύ καλούς», «καλούς», κλπ. Όμως αστοχούν όταν βάζουν πολλά και δύσκολα θέματα. Aλλά τότε δεν φταίνε αυτοί, φταίει το «χαμηλό» επίπεδο ! Έχει υπάρξει παλιότερα και το αντίστροφο φαινόμενο, πολύ μεγάλος αριθμός «αριστούχων» με συνέπειες τρομακτικές για την ψυχολογία των παιδιών. Υποψήψιοι που συγκέντρωσαν πχ 19.000 μόρια να μην μπορούν να μπουν στην Ιατρική ή τη Νομική. «Ανεπαρκείς» με 19άρια !

 

  1. Η όποια βάση, είτε 5 είτε 10 είτε 15 δεν εξασφαλίζει κανένα επίπεδο. Για παράδειγμα, γιατί φέτος ένας υποψήφιος «του 14» δεν μπορεί να περάσει σε τμήμα Ψυχολογίας ενώ ένας «του 17» μπορεί ; Επειδή αυτός «του 14» δεν έγραψε καλά στα Αρχαία ή την Ιστορία ή τα Λατινικά, δεν μπορεί να γίνει ένας πολύ καλός ψυχολόγος ; Γιατί δεν μπορεί να γίνει ένας πολύ καλός Μαθηματικός κάποιος των 8.000 μορίων, αν ξέρει Μαθηματικά αλλά στις πανελλαδικές δεν τα κατάφερε στη Φυσική, τη Χημεία ή τη Γλώσσα ; Είναι τα θέματα αυτών των μαθημάτων κριτήριο μαθηματικής ικανότητας ;;;

 

  1. Μνημονιακός στόχος και επιθυμία των τελευταίων κυβερνήσεων είναι η μείωση του αριθμού των εισακτέων για να περιοριστούν οι δαπάνες για την παιδεία. Βάζοντας οποιαδήποτε «βάση» μπορούν να περιοριστούν οι εισακτέοι και να μείνουν χωρίς φοιτητές πολλά τμήματα της επαρχίας στα οποία, λόγω του κόστους διαβίωσης δεν μπορούν να σπουδάσουν πολλά παιδιά των μεγάλων αστικών κέντρων. Θα κλείσουν λοιπόν ως φυσιολογικό επακόλουθο, χωρίς κανένα «πολιτικό κόστος» Το ποιών κοινωνικών τάξεων τα παιδιά δεν θα σπουδάσουν είναι αυτονόητο, αλλά ας το εμπεδώσουμε με το επόμενο σημείο.

 

  1. Η βάση του 10, ως πρώτη προϋπόθεση εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο, εφαρμόστηκε πάλι από το 2006 έως το 2010. Με βάση την έρευνα του ΙΟΒΕ, τον Ιούλιο του 2017, «Εκπαιδευτικές ανισότητες στην Ελλάδα. Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και επιπτώσεις της κρίσης», το μέτρο είχε ως επιπτώσεις τη μεγάλη μείωση των εισακτέων στα ΤΕΙ και τη συνολική μείωση του αριθμού των φοιτητών που προέρχονταν από οικογένειες με μεσαίο και χαμηλό κοινωνικό-μορφωτικό επίπεδο (από περίπου 60% σε 50%των φοιτητών), έναντι αυτών που προέρχονταν από υψηλό έως πολύ υψηλό επίπεδο. Πέρα από το ότι έμειναν εκτός πανεπιστημιακών σχολών περισσότερα παιδιά από οικογένειες χαμηλού ή μεσαίου εισοδήματος, καμιά αξιοσημείωτη πρόοδος δεν σημειώθηκε στο μορφωτικό επίπεδο ούτε των μαθητών των Λυκείων ούτε των φοιτητών και των Πανεπιστημίων.

 

  1. Με τον τελευταίο νόμο Γαβρόγλου, τα διάφορα «κολλέγια» και «παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων» ισοτιμούνται εύκολα με τα ελληνικά, όπως και για όσους έχουν πτυχίο σχολών του εξωτερικού. Εκεί όμως δεν υπάρχει «βάση του10», ούτε και κανέναν τον πειράζει που φοιτούν υποψήφιοι «του 4 και του 5» στις πανελλαδικές. Μια χαρά θα πάρει το πτυχίο του, πληρώνοντας κι αυτός που έδωσε λευκή κόλλα στις πανελλαδικές (όλοι παίρνουν πτυχίο και μάλιστα στα 4 χρόνια στα κολλέγια…) κι έπειτα θα γραφεί στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο μαζί με αυτούς που κουράστηκαν να τελειώσουν το πραγματικά επιπέδου δημόσιο πανεπιστήμιο! Κι αν αργότερα ευδοκιμήσουν και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, εκεί μοναδική βάση εισαγωγής θα είναι το χρήμα που διαθέτει κάποιος. Ανάλογα με το ποσό που μπορεί να διαθέσει, θα παίρνει και το πτυχίο που επιθυμεί.

 

Απώτερος στόχος είναι, ταυτόχρονα με τη μείωση των κρατικών δαπανών για την παιδεία, η άνθιση των πάσης φύσεως ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κι επειδή είναι πλέον πολλοί και πολλές αυτοί που τα υποστηρίζουν, ας έχουμε μία αίσθηση όχι του επιπέδου διάσημων πανεπιστημίων, που είναι αναμφισβήτητο, αλλά του τρόπου εισαγωγής σε αυτό. Βοά ακόμη η Αμερική (και παρακολουθεί ο υπόλοιπος πλανήτης) από το τελευταίο σκάνδαλο, που έσκασε τον Μάρτιο του 2019  με την εξάρθρωση μεγάλου δικτύου παράνομων δωροδοκιών Συμβούλων για την αγορά θέσης σε μεγάλα πανεπιστήμια όπως το Γέιλ, το Στάνφορντ και το Τζορτζτάουν. Ποιά εισαγωγή στο πανεπιστήμιο με εξετάσεις ; Οι άνθρωποι της αγοράςe;inai μπροστά! Και όπως αναφέρουν σε σχολιασμό τους οι New York Times, με βάση τα στοιχεία του βιβλίου «Η τιμή της εισαγωγής σε ένα πανεπιστήμιο», οι νόμιμες «δωροδοκίες» ονομάζονται προσφορές και γίνονται απευθείας στο Πανεπιστήμιο από γονείς με ηχηρά επώνυμα. Κάπως έτσι εξασφάλισε την εισαγωγή του στο Χάρβαρντ ο γαμπρός του Τραμπ. Φήμες λένε ότι κάπως έτσι αποφοίτησαν από διάσημα αμερικάνικα πανεπιστήμια αστέρες της ελληνικής πολιτικής. Με το χρήμα και τις διεθνείς πολιτικές γνωριμίες. Στις πανελλαδικές όμως, α, όλα κι όλα, να μπει και βάση πάνω από το 10 αν το επιθυμούν οι σχολές !

 

Δεν είναι λοιπόν το πρόβλημα της εκπαίδευσης ούτε οι βαθμοί ούτε οι βάσεις. Είναι πολύ βαθύτερο και πάει πολύ μακρύτερα. Η κυρία Ν. Κεραμέως είναι γνωστή για την εργατικότητά της και φαίνεται ότι θέλει να παράξει έργο. Είναι και νέα και φιλόδοξη.

Έχει όμως και αυτή ένα «δομικό» πρόβλημα. Οι σκληρές νεοφιλελεύθερες απόψεις της σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν έχει φοιτήσει σε δημόσιο σχολείο, ούτε και σε ελληνικό πανεπιστήμιο, ίσως τη δυσκολέψουν να καταλάβει σε τί  συνθήκες προσπαθούν να παράξουν έργο οι άνθρωποι που ζουν και εργάζονται σε αυτό.

Γιατί όπως σωστά είπε, οι εκπαιδευτικοί είναι η ψυχή κάθε εκπαιδευτικού οργανισμού. Χρειάζονται τη στήριξή της και η ίδια μπορεί να μάθει πολλά απ’ αυτούς. Αρκεί να τους συναντήσει και να τους ακούσει.

 

Για παράδειγμα η Ένωση Ελλήνων Φυσικών έχει τοποθετηθεί δημόσια : «Και τα φετινά αποτελέσματα  των εισαγωγικών διαγωνισμών απέδειξαν με τον πιο εμφατικό τρόπο τις στρεβλώσεις και τις αδυναμίες του συστήματος εισαγωγής. Σύστημα ξεπερασμένο, με εμφανή σημάδια κόπωσης, που οδηγεί σε θέματα εξεζητημένα και αλλοιώνουν την ουσία των μαθημάτων, ενώ πιεστικά οδηγεί τους μαθητές στη στείρα εκμάθηση τεχνικών επίλυσης και τίποτα άλλο». Όσον αφορά τη Φυσική, η ΕΕΦ ζητά «την αναθεώρηση του τρόπου εξέτασής της, με εισαγωγή πειραματικών θεμάτων και αλλαγή της δομής της θεματολογίας, δίνοντας έμφαση στη Φυσική Επιστήμη κι όχι στις τεχνικές επίλυσης εξουθενωτικών προβλημάτων». Η ΕΕΦ   «έχει ολοκληρωμένη και εκσυγχρονισμένη διδακτική πρόταση για τη Φυσική Επιστήμη, για όλο το εύρος της Μέσης Εκπαίδευσης και ευελπιστεί ότι σύντομα θα κληθεί να την καταθέσει στο υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο ενός ευρύ και αποδοτικού διαλόγου, που επείγει, πλέον, να ξεκινήσει».

 

Κι άλλες Ενώσεις έχουν έτοιμη ολοκληρωμένη πρόταση. Μπορούν να φανούν χρήσιμες. Είναι οι άνθρωποι οι οποίοι γνωρίζουν την παιδεία και τα προβλήματά της καλύτερα από όλους. Κερδισμένο θα βγεί το υπουργείο κι ας εμμένει στις απόψεις του. Φυσικά και δεν θα δούμε αποτελέσματα άμεσα. Είπαμε, η επένδυση στην παιδεία θέλει χρόνο για να αποδώσει. Να επενδύσουμε όμως, όχι να ξορκίσουμε.

Καλή σχολική χρονιά σε όλες και όλους».

 

Του Βαγγέλη Ντάλη, Χημικού – φροντιστή

 

ΕΛΛΑΔΑ

Τι παραλάβατε κ. Δήμαρχε;

Published

on

By

Ενώ ο τέως δήμαρχος κ. Λουκόπουλος στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο της θητείας του είχε αναφέρει άρα και δεσμευτεί ότι θα ενημερώσει την κοινωνία για το τι παραδίδει στον επόμενο δήμαρχο, δεν έχει γίνει καμία κίνηση παρόλο που η δημοτική αρχή έχει εγκατασταθεί, έχουν οριστεί και έχουν αναλάβει τα χαρτοφυλάκια τους οι αντιδήμαρχοι.

Και μπορεί να μην προέβη σε απολογισμό η προηγούμενη δημοτική αρχή, φαίνεται όμως να μην ασκεί καμία πίεση προς αυτή την κατεύθυνση και η σημερινή δημοτική αρχή.

Η κοινωνία όμως οφείλει να γνωρίζει γιατί έχει το δικαίωμα και το καθήκον να ελέγχει.

Κι αν δεν είναι σαφή και ξεκαθαρισμένα από την αρχή τα πράγματα το δημοτικό συμβούλιο θα μετατραπεί εύκολα σε πεδίο κοκορομαχιών του τύπου «εμείς τα κάναμε» – «τίποτε δεν βρήκαμε».

Ήδη έξω κυκλοφορούν φήμες ότι λεφτά δεν υπάρχουν και ότι το μεγαλύτερο μέρος του στόλου των αυτοκινήτων του δήμου είναι παροπλισμένο.

Τι τελικά ισχύει;

# Δημοσιεύτηκε στην εβδομαδιαία ηλεκτρονική εφημερίδα Nafsweek, που κάθε Παρασκευή φτάνει στα email των συνδρομητών μας 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Δείτε ζωντανά στις 18:00 την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου

Published

on

By

Συνεδριάζει την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου, σε διπλή συνεδρίαση, το Δημοτικό Συμβούλιο Ναυπακτίας.Η πρώτη συνεδρίαση ξεκινά στις 18.00 με ένα και μοναδικό θέμα την Επιλογή των φιλοξενουμένων παιδιών στους Δημοτικούς Παιδικούς Βρεφονηπιακούς Σταθμούς. Εν συνεχεία,στις 18.15 ακολουθεί η τακτική συνεδρίαση με 47 θέματα στην ημερήσια διάταξη:

  1. Υποβολή τεχνικού δελτίου χρηματοδότησης έργου «Αποκατάσταση βλαβών σε υποδομές του δήμου Ναυπακτίας που προκλήθηκαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα στις 14-7-2019 στην περιοχή της Δημοτικής Ενότητας Αντιρρίου».  (εισηγητής κ. Χοχτούλας).
  2. Χορήγηση θέσης στάθμευσης ΑΜΕΑ του κ. Ε. Χ. του Παναγιώτη σε ανώνυμη οδό (4η κάθετη) Αγίας Σοφίας στη Ναύπακτο. (εισηγητής κ. Χοχτούλας).
  3. Οριοθέτηση χώρου στάθμευσης ατόμων με πινακίδα Ρ71 επί της οδού Εθνικής Συμφιλίωσης 20, έμπροσθεν του σχολείου ΕΕΕΕΚ Ναυπάκτου (εισηγητής κ. Χοχτούλας).
  4. Δημιουργία θέσεως φορτοεκφόρτωσης επί της οδού Ήρας. (εισηγητής κ. Χοχτούλας).
  5. Παραλαβή της μελέτης με τίτλο «Επικαιροποίηση Α’ Φάσης νέου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου τ. Δήμου Ναυπάκτου», και την έγκριση των κατευθύνσεων για την σύνταξη της Β’ Φάσης της μελέτης με βάση το έντονα παρεμβατικό – ριζοσπαστικό σενάριο ΙΙΙ.  (εισηγητής κ. Χοχτούλας).
  6. Τροποποίηση της υπ’ αριθμόν 159/2018 (ορθή επανάληψη) απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ναυπακτίας περί σύναψης προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου Ναυπακτίας και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου Δυτικής Ελλάδος και Ιονίου με θέμα «Συντήρηση – βελτίωση μονοπατιού από θέση «Ραχούλα» έως το γεφύρι «Κότσαλου» της Δορβιτσάς στην Τοπική Κοινότητα Σίμου Δημοτικής Ενότητας Πυλλήνης, Δήμου Ναυπακτίας. (εισηγητής κ. Χοχτούλας).
  7. Έγκριση 1ου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα Εργασιών (Α.Π.Ε.) – 1ου  Πρωτόκολλου Κανονισμού Τιμών Μονάδας Νέων Εργασιών (Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε.) για το έργο «Αποκατάσταση ζημιών οδικού δικτύου Τοπικής Κοινότητας Αράχωβας Δημοτικής Ενότητας Πλατάνου Δήμου Ναυπακτίας που προκλήθηκαν από θεομηνία τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2015» ( εισηγητής κ. Χοχτούλας  ).
  8. Έγκριση 2ου Ανακεφαλαιωτικό Πίνακα Εργασιών (Α.Π.Ε.) του έργου «Αναπλάσεις και Οδοποιία ΔΕ Χάλκειας»  (εισηγητής κ. Χοχτούλας ).
  9. Πρωτόκολλο προσωρινής – οριστικής παραλαβής του έργου «ΟΔΟΠΟΪΑ Δ.Κ. ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ».    (εισηγητής κ. Χοχτούλας ).
  10. Αντικατάσταση αιρετών εκπροσώπων του Δήμου Ναυπακτίας για την ανασυγκρότηση της επιτροπής παρακολούθησης της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και του Δήμου Ναυπακτίας για την υλοποίηση του έργου «Δημιουργία ποδηλατικών, πεζοπορικών και ορειβατικών διαδρομών στην Ναυπακτία».   (εισηγητής κ. Χοχτούλας ).
  11. Αντικατάσταση αιρετού εκπροσώπου του Δήμου Ναυπακτίας για την ανασυγκρότηση της κοινής επιτροπής παρακολούθησης της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και του Δήμου Ναυπακτίας για την υλοποίηση του έργου «Μελέτες εξέτασης κατολισθητικών φαινομένων Τοπικής Κοινότητας Περίστας Δημοτικής Ενότητας Πλατάνου Δήμου Ναυπακτίας».   (εισηγητής κ. Χοχτούλας ).
  12. Αντικατάσταση αιρετού εκπροσώπου του Δήμου Ναυπακτίας για την ανασυγκρότηση της κοινής επιτροπής παρακολούθησης της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (Ε.Α.Γ.Μ.Ε.) και του Δήμου Ναυπακτίας για την υλοποίηση του έργου «Έρευνα για την ασφαλή ανάπτυξη της Τ.Κ. Περίστας του Δήμου Ναυπακτίας».  (εισηγητής κ. Χοχτούλας ).
  13. Συγκρότηση επιτροπής   προσωρινής & οριστικής παραλαβής του έργου   «Έργα πρόληψης και αποκατάστασης ζημιών – καταστροφών για το έτος 2016 στις Δ.Ε. Αποδοτίας, Πυλήνης και Πλατάνου του Δήμου Ναυπακτίας» (εισηγητής κ. Χοχτούλας).
  14. Συγκρότηση επιτροπής   προσωρινής & οριστικής παραλαβής του έργου    «Εσωτερική οδοποιία Τ.Κ. Περίστας Δ.Ε. Πλατάνου» (εισηγητής κ. Χοχτούλας).
  15. Συγκρότηση επιτροπής   προσωρινής & οριστικής παραλαβής του έργου    «Εσωτερική οδοποιία Δ.Ε. Πλατάνου (πλην Αχλαδοκάστρου, Περίστας, Αγ. Δημητρίου  και Αράχωβας)»  ( εισηγητής κ. Χοχτούλας  ).
  16. Συγκρότηση επιτροπής   προσωρινής & οριστικής παραλαβής του έργου «Εσωτερική Οδοποιία ΔΕ Αποδοτίας ΤΚ Κάτω Χώρας & ΤΚ Κρυονερίων»    (εισηγητής κ. Χοχτούλας  ).
  17. Συγκρότηση επιτροπής προσωρινής & οριστικής παραλαβής του έργου «Επισκευή Συντήρηση Αναβάθμιση κλειστού Γυμναστηρίου 2ου  Γυμνασίου και προαυλίων χώρων σχολείων».  ( εισηγητής κ. Χοχτούλας ).
  18. Αντικατάσταση αιρετού μέλους του Δήμου Ναυπακτίας για την ανασυγκρότηση της επιτροπής προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου «Χάραξη – δημιουργία ποδηλατικών διαδρομών στην Ορεινή Ναυπακτία».  ( εισηγητής κ. Χοχτούλας  ).
  19. Αντικατάσταση αιρετού μέλους του Δήμου Ναυπακτίας για την ανασυγκρότηση της επιτροπής προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου «Διαμόρφωση δικτύου ποδηλατικών διαδρομών στην Δυτική Ναυπακτία».  ( εισηγητής κ. Χοχτούλας  ).
  20. Παράταση της προθεσμίας περαίωσης του έργου «Οδοποιία και Αναπλάσεις Δ.Κ. Ναυπάκτου» . (εισηγητής κ. Χοχτούλας ).
  21. Παράταση της άδειας τομής οδοστρώματος για εργασίες εγκατάστασης καλωδίων υψηλής τάσης 400kv (εισηγητής κ. Χοχτούλας ).
  22. Συγκρότηση Επιτροπής Εμποροπανήγυρης Ναυπάκτου (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης ).
  23. Αναμορφώσεις προϋπολογισμού οικ. έτους 2019 (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου)
  24. Καθορισμός τελών χρήσης χώρου εμποροπανήγυρης για το έτος 2019  (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου).
  25. Ορισμός υπαλλήλου υπεύθυνου λογαριασμών για την ηλεκτρονική καταχώρηση και πληρωμή έργων μέσω του συστήματος ePDE της Τράπεζας της Ελλάδος. (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου ).
  26. Έκδοση χρεωστικής κάρτας. (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου ).
  27. Ορισμός Επιτροπής Διενέργειας των Δημοπρασιών μίσθωσης, εκμίσθωσης και εκποίησης ακινήτων του άρθρου 1 του ΠΔ 270/81 για το υπόλοιπο του  έτους 2019 και συγκεκριμένα από 01/09 έως 31/12/2019. (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου ).
  28. Ορισμός μελών  Επιτροπής Εκτίμησης για μίσθωση ακινήτων από το Δήμο για το έτος 2019 και συγκεκριμένα από 01/09 έως 31/12/2019. (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου).
  29. Ορισμός 2 Δημοτικών Συμβούλων οι οποίοι θα συμμετέχουν στην επιτροπή καθορισμού τιμήματος εκμισθώσεων με απευθείας ανάθεση από το Δήμο Ναυπακτίας έτους 2019 και συγκεκριμένα από 01/09 έως 31/12/2019. (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου).
  30. Συγκρότηση επιτροπής συμβιβαστικής επίλυσης φορολογικών διαφορών έτους 2019 και συγκεκριμένα από 01/09 έως 31/12/2019. (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου).
  31. Σύσταση επιτροπής παροχής γνώμης προς το Δημοτικό Συμβούλιο για την καταστροφή αντικειμένων που δεν έχουν καμία αξία (άρθρο 199 παρ. 6 Ν.3463/06) (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου).
  32. Εξουσιοδότηση προς τον Πρόεδρο της κοινότητας Αμπελακιώτισσας κ. Δούρο Ιωάννη του Πολυκάρπου για το υπόλοιπο του έτους 2019 και συγκεκριμένα από 01/09 έως 31/12/2019.  (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου).
  33. Έγκριση πρόσληψης προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την αντιμετώπιση απρόβλεπτων και επειγουσών αναγκών του Δήμου μας, λόγω των έντονων βροχοπτώσεων και πλημμυρών της 14-7-2019-συμπλήρωση και τροποποίηση της αριθ. 297/2019 απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου. (Εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης ).
  34. Υποβολή πρότασης ένταξης χρηματοδότησης της πράξης με τίτλο «Κατασκευή, επισκευή, συντήρηση και εξοπλισμός εγκαταστάσεων καταφυγίων αδέσποτων ζώων συντροφιάς» συνολικού προϋπολογισμού ποσού 20.000.000,00€ στο Πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ» ΣΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: «Κοινωνικές και πολιτιστικές υποδομές και δραστηριότητες των δήμων» ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Κατασκευή, επισκευή, συντήρηση και εξοπλισμός εγκαταστάσεων καταφυγίων αδέσποτων ζώων συντροφιάς» – αρ.πρ.42256/03-06-2019 – πρόσκληση Χ του Υπουργείο Εσωτερικών (εισηγητής κ. Κοτρωνιάς).
  35. Τοποθέτηση δύο στύλων με αντίστοιχα φωτιστικά στην ΔΕ Ναυπάκτου (εισηγητής κ. Κοτρωνιάς).
  36. Τοποθέτηση φωτιστικών στην ΤΚ Μακύνειας (εισηγητής κ. Κοτρωνιάς).
  37. Επέκταση δημοτικού φωτισμού στην ΤΚ Σκάλας (εισηγητής κ. Κοτρωνιάς).
  38. Έγκριση προγράμματος εκδηλώσεων για την 448η επέτειο από τη Ναυμαχία της Ναυπάκτου.  (εισηγητής κ. Τσουκαλάς).
  39. Τροποποίηση της υπ’ αριθ. 276/2019 Απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με τη συμμετοχή του Δήμου στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υλοποίηση πράξεων στο πλαίσιο της δράσης «ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ» 2019-2020 (αρ. πρωτ.: 6451/7-6-2019, ΑΔΑ: 605Ξ465ΖΩ5-Γ5Η), της ΕΕΤΑΑ ΑΕ. και εξουσιοδότηση προς το νόμιμο εκπρόσωπο του Δήμου Ναυπακτίας να προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες  και να υπογράψει οποιοδήποτε έγγραφο απαιτηθεί στο πλαίσιο της εν λόγω δράσης (εισηγητής κ. Τσουκαλάς).
  40. Αποδοχή – Κατανομή πίστωσης από Κεντρικούς Αυτοτελείς πόρους έτους 2019 ποσό «68.700,00 €» αποκλειστικά γα δράσεις επισκευής – συντήρησης σχολικών κτηρίων Πρωτ/θμιας & Δευτ/θμιας Εκπ/σης Δήμου Ναυπακτίας (εισηγητής κ. Τσουκαλάς).
  41. Αποδοχή και έγκριση εφαρμογής προγραμμάτων Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού περιόδου 2019–2020 – Ορισμός επιτροπής επιλογής του προσωπικού  – Ψήφιση καταβολής αντιτίμου υπό μορφή διδάκτρων από τους αθλούμενους. (εισηγητής κ. Τσουκαλάς).
  42. Ορισμός μελών συντονιστικής επιτροπής λειτουργίας ΚΑΠΗ Δήμου Ναυπακτίας. (εισηγητής κ. Τσουκαλάς).
  43. Οριστική διακοπή της φιλοξενίας  παιδιών από τους Δημοτικούς Παιδικούς- Βρεφονηπιακούς Σταθμούς. (εισηγητής κ. Τσουκαλάς)
  44. Συγκρότηση Διοικητικού Συμβουλίου ΔΕΥΑΝ (εισηγητής κ. Δήμαρχος)
  45. Συγκρότηση Διοικητικού Συμβουλίου ΚΕΔΝ (εισηγητής κ. Δήμαρχος)
  46. Εκλογή δύο (2) αντιπροσώπων του Δήμου στο σύνδεσμο «Σύνδεσμο Προστασίας και Ορθολογικής Ανάπτυξης Κορινθιακού Κόλπου «ΣΠΟΑΚ Ο ΑΡΙΩΝ». (εισηγητής κ. Δήμαρχος)
  47. Ορισμός ενός εκπροσώπου του Δήμου στην Γενική Συνέλευση και στην Επιτροπή Διαχείρισης Προγράμματος CLLD/LEADER, της «ΑΙΤΩΛΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ Α.Ε Ο.Τ.Α» και του αναπληρωτή του. (εισηγητής κ. Δήμαρχος)

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. παρουσιάζει νέο λογότυπο, παραθέτει στοιχεία & δεσμεύεται για το παρόν και το μέλλον

Published

on

By

Σε συνέχεια της διήμερης συνάντησης με τα ΜΜΕ και στο πλαίσιο Συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα 14 Σεπτεμβρίου 2019 στη «Στέγη Πολίτη & Πελάτη» της Γέφυρας στο Αντίρριο, παρουσιάστηκε ο νέος γαλανόλευκος λογότυπος της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. ως επιστέγασμα της δεκαπενταετούς διαδρομής της Εθνικής μας Γέφυρας, του σύγχρονου ζωντανού μνημείου που μπήκε στον χάρτη για να εξυπηρετεί την κινητικότητα, μα και για να συμβολίζει την ενότητα ως μέσο για την κοινή προκοπή των Ελλήνων.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. Δρ. Παναγιώτης Παπανικόλας, παρουσίασε την ταυτότητα της εταιρείας ως «Ιδιώτη εταίρο του Δημοσίου, πάροχο δημόσιας υπηρεσίας για την κοινή ωφέλεια», από την έναρξη της λειτουργίας της το 2004 έως και σήμερα, μέσα από τους βασικούς πυλώνες λειτουργίας της, δίνοντας χαρακτηριστικά στοιχεία για τον καθένα.

Τεχνική Ταυτότητα του Έργου

Η Γέφυρα κατέχει 9 διεθνή βραβεία για τη μελέτη και την κατασκευή της και είναι σχεδιασμένη ώστε να αντέχει φυσικά φαινόμενα, όπως είναι σεισμοί, τεκτονικές μετακινήσεις, και υψηλοί άνεμοι που υπερβαίνουν σε μεγέθη τα αντίστοιχα της περιοχής.

Δομική Παρακολούθηση και Συντήρηση

Περισσότερα από 5.700 δομικά στοιχεία ελέγχονται και επιθεωρούνται συνεχώς από το εξειδικευμένο προσωπικό της Τεχνικής Διεύθυνσης της Γέφυρας, αλλά και από εναερίτες, δύτες, ειδικά μηχανήματα.

Ταυτόχρονα, ως συνέχεια μιας παράδοσης που δημιουργήθηκε στα χρόνια της κατασκευής, κανένα σημαντικό ατύχημα δεν συνέβη στη διάρκεια των 15 χρόνων ζωής της Γέφυρας, χάρη στην επισταμένη συστηματική προσπάθεια της εταιρείας.

Στοιχεία Κυκλοφορίας

Περισσότερες από 61 εκατομμύρια διελεύσεις πραγματοποιήθηκαν τα 15 χρόνια λειτουργίας με τα Ι.Χ. να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος (84%). Οι διελεύσεις παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια μία σταδιακά ανοδική πορεία, γεγονός που οφείλεται στην προσαρμοστικότητα της τιμολογιακής πολιτικής της εταιρείας και την πλούσια γκάμα εκπτωτικών προϊόντων που προσφέρει, παράλληλα με την αμφίπλευρη σύνδεση της Γέφυρας με το σύγχρονο αυτοκινητοδρομικό δίκτυο που επετεύχθη το 2017.

Εξυπηρέτηση Πελατών

Τα επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών της Γέφυρας έχει παραμείνει υψηλό από την πρώτη μέρα λειτουργίας της με περισσότερες από 1 εκατομμύριο απαντημένες τηλεφωνικές κλήσεις πελατών και καινοτόμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που συμβαδίζουν με τη σημερινή εποχή.

Εκτός από τους καθημερινούς χρήστες, η Γέφυρα από το 2004 μέχρι σήμερα υποδέχθηκε 182.000 επισκέπτες στη «Στέγη Πολίτη & Πελάτη», ενώ έχει λάβει και βραβείο «Καινοτομίας στην Εμπειρία του Πελάτη» στο πλαίσιο των Εθνικών Βραβείων του Εθνικού Ινστιτούτου Εξυπηρέτησης Πελατών (2015).

Αυτοδέσμευση της Εταιρείας 

Ο Δρ. Π. Παπανικόλας αναφέρθηκε στα 10 πεδία αυτοδέσμευσης της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε., τα οποία η παραχωρησιούχος θεωρεί «συμβόλαιο» για περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες έναντι του «πολίτη – πελάτη», που αξίζει να νιώθει δικαιωμένος, τόσο από το επίπεδο εξυπηρέτησης, όσο και από την κατάσταση στην οποία βρίσκει τη Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» σε κάθε πέρασμά του.
Περιβαλλοντική Πολιτική

Μέσα από το στρατηγικό πλάνο «Πράσινη Γέφυρα» και με οδηγό την παραδοχή «Το κλίμα αλλάζει, αλλάζουμε κι εμείς» παρουσιάστηκαν τα μετρήσιμα αποτελέσματα 2005-2019 και εκτέθηκαν οι στόχοι για το μέλλον: Μείωση κατανάλωσης ρεύματος κατά 11%, αποφυγή εκπομπής ~42.000 τόνων CO2 και συνεχής εκπαίδευση προσωπικού και πελατών.

ΓΕΦΥΡΑ & Εταιρική Πολιτοσύνη

Από τον Διευθυντή Εταιρικής Επικοινωνίας & Αειφόρου Ανάπτυξης κ. Γιάννη Φρέρη, παρουσιάστηκαν τα τρία ιστορικά στάδια ανάπτυξης της εταιρικής υπευθυνότητας της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε: 1. Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, 2. Εταιρική «Πολιτοσύνη» (όρος που αποδόθηκε στην υπευθυνότητα της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. από τον γλωσσολόγο Γ. Μπαμπινιώτη) και 3. Εταιρικός Ακτιβισμός (με εστίαση στα δικαιώματα της γυναίκας). Παρουσίασε επίσης τον εγκαθιδρυμένο διαρκή διάλογο, μέσα από πλατφόρμες συνέργειας με τους πολίτες της περιοχής και τις συλλογικότητές τους, στο περιβαλλοντικό, το κοινωνικό, το πολιτιστικό, αλλά και το αναπτυξιακό πεδίο, με το βλέμμα σε πολιτικές για την ενίσχυση της επισκεψιμότητας της περιοχής.

Σε δηλώσεις του ο Δρ. Π. Παπανικόλας, τόνισε: «Η Γέφυρα αποτελεί ένα σύγχρονο τεχνικό μνημείο για τη χώρα μας, λαμβάνοντας υπόψη την καινοτομία και τα  πρωτοπόρα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή της, αλλά και την τεχνολογία που χρησιμοποιείται 15 χρόνια τώρα για τη συνεχή συντήρησή της. Βασικοί πυλώνες της στρατηγικής μας αυτά τα 15 χρόνια και για τα υπόλοιπα που θα ακολουθήσουν, είναι η διασφάλιση της υγείας του Έργου, ο αφουγκρασμός της τοπικής κοινωνίας και ο σεβασμός στο περιβάλλον»

Ο Άρης Σταθόπουλος-Βλάμης, Τεχνικός Διευθυντής της Γέφυρας, σημείωσε: «Μία εξαιρετικά καινοτόμος κατασκευή όπως η Γέφυρα, χρειάζεται καινοτομίες και στη συντήρησή της. Στη Γέφυρα, τηρούμε μια σειρά από αυστηρούς ελέγχους, σε καθημερινή βάση, με στόχο να διασφαλίζουμε την ανταπόκρισή της στο στοίχημα της μακροζωίας και της ασφάλειάς της. Αξιολογώντας τα δεδομένα που καταγράφουμε από τους ελέγχους, διερευνούμε τρόπους για να κάνουμε τη δομική της συντήρηση αποδοτικότερη και τη λειτουργία της φιλικότερη προς το περιβάλλον».

Η Ελένη Κονδύλη, Προϊσταμένη Ποιότητας, Υγείας, Ασφάλειας & Περιβάλλοντος, συμπλήρωσε: «Στη Γέφυρα εργαζόμαστε με ένα συστηματικό τρόπο που βελτιώνεται χρόνο με το χρόνο. Στο πνεύμα της συνεχούς βελτίωσης έχουμε ως στόχο και τη μείωση του ενεργειακού της αποτυπώματος. Στους άμεσους στόχους μας είναι η μείωση κατανάλωσης ρεύματος, η μείωση ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και το άνοιγμα στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων».    

 Ο Γιάννης Φρέρης, Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας και Αειφόρου Ανάπτυξης, προσέθεσε: «Η φροντίδα μας για την προώθηση της οικολογικής (μετριοπαθούς) οδήγησης ξεκινά από το 2009. Σε αυτή την κατεύθυνση, προσπαθούμε μέσα από καμπάνιες ενημέρωσης να εκπαιδεύουμε τους πολίτες-πελάτες μας. Δέσμευσή μας είναι στα επόμενα χρόνια και μέσα από περισσότερες δράσεις, να την ενστερνιστούν περισσότεροι πολίτες».

Από σήμερα, 14 Σεπτεμβρίου 2019, οι δύο χώροι στάθμευσης στις δύο πλευρές των διοδίων της Γέφυρας έχουν εξοπλιστεί με φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ παράλληλα παρουσιάστηκε σε εκπροσώπους του τύπου το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα του στόλου της Γέφυρας που μεταφέρει στο αμάξωμά του το σύνθημα της Γέφυρας «Το κλίμα αλλάζει, αλλάζουμε κι εμείς».

 

10ωρη κάρτα διέλευσης για το διήμερο της Ναυμαχίας της Ναυπάκτου

# Να επισημάνουμε ότι η Γέφυρα ενεργοποιεί για πρώτη φορά κατά την χειμερινή περίοδο την 10ωρη κάρτα διέλευσης το Σαββατοκύριακο 12 και 13 Οκτωβρίου,  κατόπιν συνεννόησης με τον Δήμο Ναυπακτίας για τον Εορτασμό της 448ης Επετείου της Ναυμαχίας της Ναυπάκτου.

 

 

  ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

musitsa-slider

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ