Το μεγάλο έργο της Γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης» βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων. Αιτία το μεγάλο κόστος για τη διέλευση, που ιδιαίτερα στις μέρες μας, κάνει απαγορευτική τη χρήση της γέφυρας για τους κατοίκους της Ναυπακτίας αλλά και της Πάτρας που θέλουν να κινούνται γρήγορα και οικονομικά για τις ανάγκες τους.
Το όραμα της Γέφυρας που θα ένωνε την Πάτρα με τη Ναύπακτο αποδείχθηκε απατηλό. Το μεγάλο αναπτυξιακό έργο που θα άλλαζε τα δεδομένα για το Αντίρριο και την ευρύτερη περιοχή μάλλον την οδήγησε σε μαρασμό. Αυτό λένε κάτοικοι στο Αντίρριο και αυτό υποστηρίζει και ο Δήμος Ναυπακτίας, όπως προκύπτει με την ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Το πολεοδομικό συγκρότημα Πάτρας-Ναυπάκτου θα ήταν ενιαίο στην πράξη αν τα διόδια δεν καθιστούσαν απαγορευτική τη διέλευση για τους κατοίκους των δύο Δήμων.
Δυστυχώς η σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού δημοσίου και της Γέφυρας ΑΕ δεν πρόβλεψε ειδικό τιμολόγιο για τους κατοίκους των δύο δήμων που ενώνει η γέφυρα. Αυτό αποτελεί εξαίρεση του κανόνα που ισχύει για άλλες περιοχές της χώρας όπου για τον τοπικό πληθυσμό ισχύουν ειδικά τιμολόγια. Με ομόφωνη απόφαση το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Ναυπακτίας έβαλε το θέμα της μείωσης των διοδίων για συγκεκριμένες κατηγορίες μετακινουμένων αλλά δυστυχώς βρήκε ελάχιστη ανταπόκριση.
Η απάντηση της Γέφυρας ΑΕ στηρίζεται στη σύμβαση που έχει και δεν είναι διατιθεμένη να την αλλάξει. Για να είμαστε πιο ακριβείς, η Γέφυρα ΑΕ θα ήθελε να προβεί σε μείωση των διοδίων με παράταση της σύμβασης με το δημόσιο για κάποια ακόμα χρόνια.
Γι αυτό και παραπέμπει το όλο θέμα στο υπουργείο. Στο σημείο αυτό ο δήμος Ναυπακτίας παραμένει στη θέση ότι δεν πρέπει να δοθεί ούτε μια μέρα παράταση στη σύμβαση που χαρακτηρίζεται λεόντεια υπέρ των συμφερόντων της γέφυρας. Μάλιστα στη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου το πρώτο που υπογραμμίζεται είναι ότι ο δήμος Ναυπακτίας είναι αντίθετος σε οποιαδήποτε ιδέα για παράταση και γνωστοποιεί τη θέση του στο υπουργείο για να προλάβει μια τέτοια εξέλιξη.
Πάντως πρέπει να παραδεχτούμε ότι το θέμα έχει αναδειχθεί και ανάγκασε και τον υπουργό επικρατείας κ. Φλαμπουράρη να πάρει δημόσια θέσει υπέρ της μείωσης των διοδίων στο 9ο Περιφερειακό Συνέδριο που έγινε αυτές τις ημέρες στην Πάτρα.
Το ζητούμενο είναι να υπάρξει ειδικό τιμολόγιο για τους δημότες των δήμων Ναυπακτίας και Πατρέων, ώστε η γέφυρα πραγματικά να ενώνει.