Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Η ΓΕΦΥΡΑ καλωσορίζει το καλοκαίρι με το εκπτωτικό πρόγραμμα e-pass ΜΑΖΙ Σαββατοκύριακο

Published

on

Από το Σάββατο 22 Ιουνίου και για τα Σαββατοκύριακα του καλοκαιριού, ενεργοποιείται το
εκπτωτικό πρόγραμμα e-pass ΜΑΖΙ Σαββατοκύριακο, παρέχοντας έκπτωση 49%, σε σχέση
με την τιμή δύο απλών διελεύσεων.
Από το Σάββατο 6 Ιουλίου θα διατίθεται και η καλοκαιρινή εκπτωτική κάρτα ΜΑΖΙ
Σαββατοκύριακο.
Το πρόγραμμα ΜΑΖΙ Σαββατοκύριακο συμβάλλει στην ενίσχυση της τουριστικής
επισκεψιμότητας της ευρύτερης περιοχής του Έργου.
H Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, μέλος του δικτύου της VINCI Highways, προσφέρει για μία ακόμη χρονιά
το καλοκαιρινό εκπτωτικό πρόγραμμα ΜΑΖΙ Σαββατοκύριακο, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της
τουριστικής επισκεψιμότητας στην Δυτ. Ελλάδα και στην ενδυνάμωση της τοπικής
επιχειρηματικότητας ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου. Φέτος, στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού
σχεδιασμού της εταιρείας και καθώς η χρήση των ηλεκτρονικών λωρίδων συνεπάγεται μείωση των
εκπομπών ρύπων, η ενεργοποίηση του προγράμματος αποκλειστικά για Ε.Ι.Χ. οχήματα (κατηγορία 2)
πραγματοποιείται ως εξής:

 Από το Σάββατο 22 Ιουνίου 2024, για τους κατόχους πομποδέκτη στο πρόγραμμα e-pass Aller
– Retour, θα ενεργοποιηθεί η 10ωρη επιστροφή για τα Σαββατοκύριακα του καλοκαιριού, με
το συνολικό κόστος των 2 διελεύσεων να μειώνεται σε €15,06 (έκπτωση 49% σε σχέση με την
τιμή δύο απλών διελεύσεων), παρέχοντας όλα τα πλεονεκτήματα της χρήσης των
ηλεκτρονικών λωρίδων e-pass: Εύκολα και γρήγορα περάσματα, χωρίς στάση και αναμονή,
με φόρτιση και παρακολούθηση του λογαριασμού μέσω της online υπηρεσίας.
 Από το Σάββατο 6 Ιουλίου 2024, ενεργοποιείται παράλληλα και η εκπτωτική κάρτα μετ’
επιστροφής, η οποία θα κοστίζει €19,20, παρέχοντας τη δυνατότητα 2 διελεύσεων εντός 10
ωρών.

Η κάρτα θα είναι διαθέσιμη προς πώληση από όλες τις επανδρωμένες λωρίδες
διοδίων και από το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών.
Τόσο για την κάρτα όσο και για τον πομποδέκτη, σε περίπτωση που η διέλευση της επιστροφής
ξεπεράσει το χρονικό περιθώριο των 10 ωρών, ισχύουν οι κανονικές χρεώσεις τιμοκαταλόγου απλών
διελεύσεων. Για τις υπόλοιπες ημέρες της εβδομάδας, ισχύουν κανονικά η 4ωρη κάρτα μετ’
επιστροφής και η 4ωρη επιστροφή με τη χρήση του πομποδέκτη Aller – Retour.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΛΛΑΔΑ

Άξιος, άξιος…

Published

on

By

Όπως αποδείχτηκε η αξιολόγηση μέσω της πλατφόρμας axiologisi.ypes.gov.gr έχει πάρα πολλές στρεβλώσεις και τελικά δεν δείχνει τις αντικειμενικές επιδόσεις ενός δήμου, αλλά περισσότερο την αυστηρότητα με την οποία κρίνουν κάθε δήμο ξεχωριστά και τα προβλήματα που νιώθουν έντονα σε κάθε περιοχή οι ίδιοι οι πολίτες, αλλά και τον βαθμό γνώσης που έχουν για τις λειτουργίες του Δήμου τους.

Το δηλώνει άλλωστε και ίδια η έκθεση του Υπουργείου Εσωτερικών η οποία όμως πέρασε στα ψιλά.

Εκατοντάδες ήταν οι διαμαρτυρίες των δημοτικών αρχών με ανακοίνωσή τους, που επισημαίνουν ότι οι πολίτες τους αξιολόγησαν υπηρεσίες…  που δεν διαθέτουν.

Το τρανταχτό και χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι  δημοτικές συγκοινωνίες, όπου πρακτικά οι πολίτες  κρίνουν ουσιαστικά τα ΚΤΕΛ, που δεν είναι αρμοδιότητα των δήμων.

Ακόμα μια παράμετρος είναι η συμμετοχή των πολιτών στην αξιολόγηση καθώς δεν μπορεί να ψηφίζουν 60- 70 άτομα σε ένα πληθυσμό 15.000 κατοίκων και το αποτέλεσμα να χαρακτηρίζει την λειτουργία ή τις υπηρεσίες του Δήμου.

Η  αξιολόγηση είναι ένα πολύ θετικό και απαραίτητο εργαλείο, χρειάζεται και σωστή διαχείριση για να μην οδηγήσει σε λανθασμένα συμπεράσματα και λανθασμένες πολιτικές, καθώς η αξιοποίηση της κατάταξης από κάποιες δημοτικές αρχές θα μπορούσαμε να πούμε ότι μπήκε στα όρια του φαιδρού λαϊκισμού.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Νέα κρούσματα ευλογιάς αιγοπροβάτων στην Ναυπακτία

Published

on

By

Η Διεύθυνση Κτηνιατρικής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας γνωστοποιεί ότι στο πλαίσιο της επιτήρησης για το νόσημα της ευλογιάς που πραγματοποιεί όλο αυτό το διάστημα η Κτηνιατρική Υπηρεσία Αιτωλοακαρνανίας σε εκτροφές αιγοπροβάτων στην Ναυπακτία, εντοπίστηκαν την τελευταία εβδομάδα άλλα δύο κρούσματα σε γειτονικές εκτροφές στην περιοχή της Δάφνης.

Το γεγονός ότι οι προηγούμενοι έλεγχοι, στους οποίους χρησιμοποιήθηκαν και μοριακές τεχνικές πρώιμης ανίχνευσης του νοσήματος, ήταν αρνητικοί, οδηγούν στο συμπέρασμα ότι υπάρχει νέα εισαγωγή του νοσήματος στην περιοχή.

Επομένως, η επιδημιολογική εικόνα λαμβάνοντας υπ’ όψη και την άμεση γειτνίαση με την περιοχή της Φωκίδας, δημιουργεί εκ νέου ανησυχία και ως εκ τούτου τονίζονται για ακόμη μια φορά τα ακόλουθα:

Απαγορεύεται η μετακίνηση ζώων στις περιοχές της ζώνης προστασίας και επιτήρησης.

Απαγορεύεται  η διακίνηση ζωοτροφών από τις περιοχές της προστασίας και επιτήρησης χωρίς σχετική άδεια από τον Επόπτη Ζωοτροφών.

Είναι υποχρεωτική η τήρηση των μέτρων βιοπροφύλαξης στις εκτροφές (περίφραξη, απολυμάνσεις τροχών οχημάτων και υποδημάτων στις εισόδους, εξόδους των εκμεταλλεύσεων, απολυμάνσεις υλικών και εξοπλισμού, χρήση προστατευτικής ένδυσης-υπόδησης).

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στην οποιουδήποτε ξένου προσώπου στην εκτροφή  και ιδιαίτερα άλλων κτηνοτρόφων.

Για τις κουρές των ζώων θα πρέπει να τηρούνται αυστηρά τα μέτρα βιοασφάλειας  και να δηλώνονται στο Τμήμα Κτηνιατρικής Ναυπακτίας.

Όλοι οι κάτοχοι οικόσιτων αιγοπροβάτων που δεν το έχουν ήδη πράξει υποχρεούνται να δηλώσουν τα ζώα τους στο Τμήμα Κτηνιατρικής Ναυπακτίας.

Σε περίπτωση εμφάνισης των συμπτωμάτων οι κτηνοτρόφοι πρέπει να ενημερώνουν άμεσα τις κτηνιατρικές αρχές, ώστε να αποτραπεί η εξάπλωση του νοσήματος.

#   Σημειώνεται ότι η ευλογιά δεν μεταδίδεται στον άνθρωπο και δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος από την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων και κρέατος.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Το νερό νεράκι…

Published

on

By

Το ελληνικό πρόβλημα και η γεωγραφία της κρίσης

Η Ελλάδα αντιμετωπίζει ένα παράδοξο. Παρότι δεν ανήκει στα κράτη με τον χαμηλότερο ετήσιο υδρολογικό κύκλο, εμφανίζει περιοχές με εξαιρετικά υψηλό υδατικό στρες. Αυτό οφείλεται στην άνιση κατανομή των βροχοπτώσεων, στη γεωγραφική ασυμμετρία ανάμεσα στην παραγωγή και την κατανάλωση του νερού, στην υπεράντληση των υπόγειων υδροφορέων, στις υψηλές απώλειες των δικτύων και στην απουσία ολοκληρωμένης διαχείρισης ανά λεκάνη απορροής.

 

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Στην πρώτη γραμμή, χωρίς πυξίδα

Οι Δήμοι αποτελούν το βασικότερο σημείο επαφής των πολιτών με το πρόβλημα της λειψυδρίας. Ωστόσο, η διαχειριστική και τεχνική τους επάρκεια ποικίλλει δραματικά.

Δήμοι στερούνται ακόμη και βασικής τεχνικής τεκμηρίωσης για να ενταχθούν σε προγράμματα. Οι δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης (ΔΕΥΑ) αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας, κυρίως λόγω του αυξημένου κόστους λειτουργίας και της περιορισμένης κρατικής επιχορήγησης.

Πολλοί Δήμοι έχουν ξεκινήσει ενημερωτικές καμπάνιες ευαισθητοποίησης, ωστόσο παραμένει ζητούμενο ο σχεδιασμός ολοκληρωμένων Σχεδίων Διαχείρισης Νερού.

Χρηματοδοτικά Εργαλεία:

  • “Αντώνης Τρίτσης”: Περιλαμβάνει άξονες για δίκτυα ύδρευσης, διαχείριση αποθεμάτων και τεχνολογική αναβάθμιση των ΔΕΥΑ.
  • RRF – Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας: Χρηματοδοτεί αφαλατώσεις, ανακύκλωση νερού και «έξυπνες» υποδομές.
  • ΕΣΠΑ 2021–2027: Εντάσσει έργα σε περιφερειακό και τομεακό επίπεδο που σχετίζονται με τη βιώσιμη διαχείριση υδάτων.

Συμπεράσματα: Ώρα για αλλαγές

Η λειψυδρία δεν είναι πλέον ένα φυσικό φαινόμενο που αφορά μόνο τους γεωπόνους ή τις ΔΕΥΑ. Είναι ένα πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα που απαιτεί:

  • Εθνικό σχέδιο διαχείρισης με βάση τις λεκάνες απορροής
  • Θεσμική ενίσχυση των ΔΕΥΑ και τεχνική υποστήριξη των μικρών Δήμων
  • Διαδημοτικές συνεργασίες και συμμετοχή των πολιτών στη χάραξη τοπικών πολιτικών για το νερό
  • Επένδυση σε καινοτομία, ψηφιακή παρακολούθηση και πράσινη τεχνολογία

Η πρόσβαση σε καθαρό και επαρκές νερό είναι ανθρώπινο δικαίωμα. Οι ΟΤΑ, το ΥΠΕΝ και η ΕΕ έχουν πλέον την υποχρέωση να το διασφαλίσουν, όχι μόνο για τις παρούσες, αλλά και για τις επόμενες γενιές.

Το νερό είναι ζωή – και η διαχείρισή του είναι καθρέφτης της πολιτικής μας ωριμότητας και της κοινωνικής μας υπευθυνότητας.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

#  Στην 19η θέση παγκοσμίως ως προς τον κίνδυνο εμφάνισης λειψυδρίας βρίσκεται η χώρα μας, εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής κυρίως, η οποία έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην πλευρά της προσφοράς (μείωση βροχοπτώσεων) όσο και σε εκείνη της ζήτησης (αύξηση της κατανάλωσης για άρδευση και γενικές χρήσεις).

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ