Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Δ.Ε.Υ.Α.Ν και η αλήθεια σε κρίση!

Published

on

Το κυρίαρχο θέμα των ημερών είναι η παραλαβή του έργου της αποχέτευσης και το ποιος θα πληρώσει το λογαριασμό της Συμπληρωματικής Σύμβασης Έργου (ΣΣΕ) ύψους 1.700.000€.               Για το σοβαρό αυτό θέμα που το διαχειρίστηκε από την θέση του προέδρου της ΔΕΥΑ Ναυπακτίας, εισπράττοντας στα επόμενα χρόνια τόνους λάσπης, ζητήσαμε να μιλήσει στο Nafsweek.gr ο Κώστας Σταυρόπουλος.

 

«Αυτό γίνεται δώδεκα χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών  και θα έπρεπε να είχε τελειώσει από το Σεπτέμβριο του 2007 και με τα χίλια ζόρια ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 2011. Πάνω σε αυτό το θέμα  θα εκθέσω μερικές σκέψεις  συνοδευόμενες από στοιχεία που δείχνουν το μέγεθος της διαστρέβλωσης της αλήθειας και της κατασυκοφάντησης του προσώπου μου και της παράταξης που ανήκω.

Το «τροπάριο» ότι « ο Σταυρόπουλος με την υπογραφή του στις 07-04-2011 χρέωσε τη ΔΕΥΑΝ με το πανωπροίκι του 1.700.000€» είναι καιρός να αντικατασταθεί με το πόσα γλίτωσε η ΔΕΥΑΝ με αυτή την υπογραφή. Στις 16-09-2010, μετά από αποφάσεις του ΔΣ της ΔΕΥΑΝ και του Δημοτικού Συμβουλίου, είχε υπογραφεί συμφωνητικό μεταξύ ΔΕΥΑΝ  και εργολάβου, που μεταξύ άλλων προέβλεπε ότι η ΔΕΥΑΝ θα πληρώσει το 65% της ΣΣΕ και το ΦΠΑ. Αυτό το ποσό ανέρχεται στο 1.700.000. Οι εργασίες είχαν διακοπεί από το Μάρτιο του 2009, γιατί η ΔΕΥΑΝ χρωστούσε στον εργολάβο 596.000 για το ΦΠΑ. Τελευταία προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου ήταν 30-06-2011. Η διαδικασία της απένταξης του έργου είχε ξεκινήσει με έγγραφο της Ευρωπαϊκής Ένωσης με ημερομηνία 24-02-2011. Οι συνέπειες της απένταξης  έφταναν τα 8.500.000, που θα επέστρεφε η ΔΕΥΑΝ στην Ευρωπαϊκή Ένωση.  Υπό αυτές τις συνθήκες  στις 07-04-2011 στην Κοινή επιτροπή παρακολούθησης του έργου αποφασίστηκε  και το εξής:   «Συναινούμε στην υπογραφή της Συμπληρωματικής Σύμβασης  ( Σύμφωνα με το άρθρο 8.1.3  της Προγραμματικής Σύμβασης)». Η φράση σύμφωνα με το άρθρο 8.1.3 σημαίνει ότι τις πρόσθετες εργασίες  υποχρεούται να πληρώσει το Δημόσιο.

Με αυτή τη φράση  «Η ΔΕΥΑΝ έχει το νόμιμο δικαίωμα να ζητήσει και να διεκδικήσει με τα προβλεπόμενα νόμιμα μέσα την κάλυψη από το Δημόσιο αφενός μεν του συνόλου της πρόσθετης δαπάνης που προέκυψε από την 1η ΣΣΕ ( μαζί με τον αναλογούντα ΦΠΑ) και , αφετέρου, του ποσού που αντιστοιχεί στη διαφορά του  ΦΠΑ λόγω αυξήσεως του τελευταίου σε ότι αφορά την αρχική σύμβαση».  Τα παραπάνω τα αναφέρει στην από 12-11-2015 γνωμοδότησή του ο δικηγόρος κ. Παπακων/νου στη σελίδα 44.

Τη γνωμοδότηση αυτή τη ζήτησε η σημερινή Δημοτική Αρχή και έχει γίνει ομόφωνα αποδεκτή από το Δημοτικό Συμβούλιο ( απόφαση 561/2015).

Μετά από αυτό, θα περίμενε ο οιοσδήποτε νουνεχής πολίτης αμέσως να αναθέσουν στο διακεκριμένο αυτό νομικό γραφείο την υπόθεση της διεκδίκησης  της δαπάνης από το Δημόσιο. Αντί αυτού επέλεξαν  το δρόμο  της ακύρωσης της ΣΣΕ, ο οποίος σε τίποτε δεν θα ωφελούσε. Πίστευαν  ότι με ακυρωμένη τη ΣΣΕ δεν θα χρειαζόταν να πληρώσουν τίποτε! Και τους τονίζαμε: Από τη στιγμή που βεβαιώνεται η εκτέλεση των εργασιών από τους επιβλέποντες, ο εργολάβος  θα διεκδικήσει δικαστικά τα χρήματα και η ΔΕΥΑΝ  θα υποχρεωθεί από το Δικαστήριο να πληρώσει τα χρήματα γιατί είναι αυτός που τελικά ωφελείται και επιπλέον υπάρχει και το συμφωνητικό της 16-09-2010.

Δυστυχώς εκεί φτάσαμε γιατί τους τύφλωσε το κατά Μπουλέ και Σταυρόπουλου μένος . Αυτή την τύφλωση δυστυχώς θα κληθεί να την πληρώσει ο Ναυπακτιακός λαός, που ενώ ήταν τυχερός και γλίτωσε τα 8.500.000 της  απένταξης χάρη στους δικούς μας  χειρισμούς, εδώ στάθηκε άτυχος!

Όμως ζούμε στην Ελλάδα, όπου ποτέ εμείς δεν φταίμε . Πάντα φταίνε οι άλλοι. Τώρα, που έφτασε ο κόμπος στο χτένι, πρέπει να βρεθεί κάποιος  να του φορτώσουν τις δικές τους παραλείψεις. Και βρήκαν ότι φταίει ο Σταυρόπουλος, που κατήγγειλε την τροποποίηση του άρθρου 8.1.3 της ΠΣ.

Για να τελειώνει άπαξ δια παντός και αυτό το παραμύθι, αναφέρω επακριβώς  τι γράφει στη γνωμοδότησή του ο κ. Παπακωνσταντίνου  στη σελίδα 43 : « Συνεπώς , η τροποποιητική σύμβαση όχι μόνον δεν καταργεί τη σχετική υποχρέωση του Δημοσίου να καλύψει την πρόσθετη δαπάνη που προέκυψε από την 1η ΣΣΕ και την αύξηση του ΦΠΑ, αλλά αντιθέτως επιβεβαιώνει και επιτείνει την εν λόγω υποχρέωσή της μέσω της κατά τα ανωτέρω , εξειδίκευσής της στην ως άνω τροποποιητική προγραμματική σύμβαση». Το ίδιο συμπέρασμα προκύπτει και με απλή ανάγνωση των κειμένων του 8.1.3 τόσο στην αρχική όσο και στην τροποποιημένη ΠΣ.

 

ΕΡ.  Tι θα πρέπει να κάνει σήμερα η ΔΕΥΑΝ;  Θεωρείτε ότι έστω και την τελευταία στιγμή με σωστούς χειρισμούς και βάζοντας στην άκρη τις αντιπαραθέσεις, μπορεί να έχουμε  θετικές εξελίξεις για το θέμα;

«Δυστυχώς  και τώρα κινούνται σε εντελώς λαθεμένη κατεύθυνση. Αντί  να αρχίσουν, έστω και τώρα, την τεκμηριωμένη  διεκδίκηση της χρηματοδότησης  από το Δημόσιο, ψάχνουν απεγνωσμένα να ρίξουν λίγη ακόμη λάσπη στο Σταυρόπουλο. Πρέπει να γνωρίζουν  ότι  η εσχάτη πλάνη θα είναι χειρότερη της πρώτης. Για το θέμα αυτό παραθέτω αυτούσιες τις θέσεις  του ίδιου βασικού στελέχους της Δημοτικής Αρχής στο Δημοτικό Συμβούλιο.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2014: «Φορτώσατε αγαπητοί συνάδελφοι της μείζονος με αυτήν την υπογραφή σας εδώ με 2.300.000 χρέος την ΔΕΥΑΝ και για να σας πω τι είναι αυτό: είναι η διαβίβαση του πρακτικού της κοινής επιτροπής για το έργο επέκταση αποχετευτικού δικτύου λυμάτων Ναυπάκτου στις 07-04-2011. Ποιοι την υπέγραψαν; Ο περιφερειάρχης, ο τότε πρόεδρος της ΔΕΥΑΝ το έντεκα και τα λοιπά και τα λοιπά».

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ2015: «Ένας από τους βασικούς όρους , ο 8.1.3 της πρώτης προγραμματικής σύμβασης όπου προβλεπόταν ότι αν προκύψουν υπερσυμβατικές υποχρεώσεις να κληθεί να πληρώσει το Ελληνικό Δημόσιο. Δυστυχώς η νέα σύμβαση που υπεγράφη με τον εργολάβο προέβλεπε ότι θα πληρώσει 65% η ΔΕΥΑΝ, 35% η Περιφέρεια, συν ολόκληρο το ΦΠΑ η ΔΕΥΑΝ, με αποτέλεσμα να προκληθεί ένα πολύ μεγάλο χρέος για τη ΔΕΥΑΝ 1.800.000».

Πανομοιότυπες εκφράσεις έχουν ειπωθεί πολλές και από πολλούς. Τους καλώ όλους να τις αιτιολογήσουν. Πού τις στηρίζουν;  Πού είδαν αυτοί ότι χρέωσα τη ΔΕΥΑΝ με 1.700.000 και δεν το είδε ένας  δικηγόρος όπως ο κ. Παπακων/νου, που σημειωτέον είναι καθηγ. Πανεπιστημίου;  Μελέτησαν  τη γνωμοδότηση ή όχι;

Δυστυχώς όμως δεν  διέρχεται  μόνο η ΔΕΥΑΝ  αυτή την εποχή σοβαρή κρίση. Κρίση και μάλιστα διαρκείας διέρχεται και η αλήθεια. Καιρός είναι να αποκατασταθεί η αλήθεια και να γίνει σωστή προσπάθεια να μην επιβαρυνθεί ο Ναυπακτιακός λαός με πρόσθετα βάρη».

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κατάλληλες για κολύμβηση Ψανή και Γρίμποβο

Published

on

By

Σύμφωνα με το Πιστοποιητικό Αναλύσεων Θαλασσινού Νερού από το Εργαστήρι Υγιεινής της Ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών οι  παραλίες Γρίμποβο και Ψανή Ναυπάκτου, κρίνονται κατάλληλες για κολύμβηση.

Η δειγματοληψία πραγματοποιήθηκε την 1η Ιουλίου 2024 και σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι τιμές των αναλύσεων κινούνται εντός των επιτρεπτών ορίων ως προς την καταλληλότητα και χρήση των υδάτων για κολύμβηση.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Συστάσεις και πρόστιμα από τον Δήμο για τις παράνομες αφισοκολλήσεις

Published

on

By

Αυστηρή σύσταση απευθύνεται, για ακόμη μία φορά, από τον Δήμο Ναυπακτίας και τις αρμόδιες υπηρεσίες σε φορείς, πολιτιστικούς συλλόγους και ιδιώτες που προβαίνουν σε παράνομες αφισοκολλήσεις.

Παρά το γεγονός ότι, η κατάσταση στην πόλη της Ναυπάκτου καταγράφεται ως αισθητά βελτιωμένη, οι υπηρεσίες συνεχίζουν να εντοπίζουν περιπτώσεις ρύπανσης σε κοινόχρηστους χώρους.

Ως εκ τούτου, επισημαίνεται ότι, ο Δήμος Ναυπακτίας θα συνεχίζει να επιδεικνύει, σταθερά, μηδενική ανοχή απέναντι σε όσους παρανομούν, με την επιβολή των προβλεπόμενων εκ του νόμου διοικητικών προστίμων.

Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό από όλους ότι, η παράνομη αφισοκόλληση επιβαρύνει πρωτίστως το περιβάλλον ουσιαστικά και οπτικά, ενώ πρόκειται πλέον για έναν παρωχημένο τρόπο προβολής και επικοινωνίας.

Όσοι επιθυμούν να τοποθετήσουν ενημερωτικό υλικό σε δημόσιο χώρο, μπορούν να το πράξουν αποκλειστικά και μόνο στους πίνακες ανακοινώσεων που βρίσκονται σε κεντρικά σημεία της πόλης, τηρώντας απαρέγκλιτα τον Κανονισμό Καθαριότητας του Δήμου.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ενωτική πρωτοβουλία: «Η διασπάθιση και το χνούδι»

Published

on

By

“Με έκπληξη έπεσε στην αντίληψή μας η πρόσφατη Απόφαση του Δημάρχου Ναυπακτίας Β. Γκίζα με τον αριθμό 324/2024 για την απευθείας ανάθεση προμήθειας φωτοτυπικού χαρτιού.

Για να προλάβουμε παρεξηγήσεις, η ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ συμφωνεί επί της αρχής κάποιες προμήθειες του Δήμου να γίνονται από την τοπική αγορά, με την προϋπόθεση να υπάρχει εναλλαγή των προμηθευτών. Άλλωστε αυτή τη διαδικασία τηρήσαμε και εμείς κατά τη θητεία μας. Δεν μπορεί όμως αυτή η προτίμηση να αποτελεί δικαιολογία για διασπάθιση του χρήματος του Δημότη, ούτε να προτιμάται κατά κανόνα ο ίδιος προμηθευτής όπως συμβαίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Για να προλάβουμε και τις πιθανές δικολαβίστικες διαστρεβλώσεις που συχνά χρησιμοποιεί ο Β. Γκίζας, ξεκαθαρίζουμε πως στην ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ πιστεύουμε πως οι απευθείας αναθέσεις είναι απολύτως νόμιμες και, αποτελούν χρήσιμο εργαλείο στα χέρια ενός δημόσιου λειτουργού. Όχι όμως σε περιπτώσεις προγραμματισμένων προμηθειών, όπως είναι το φωτοτυπικό χαρτί. Οι ανάγκες του Δήμου σε χαρτί είναι γνωστές εκ των προτέρων, άρα δεν υπάρχει κάποια επείγουσα ή έκτακτη ανάγκη που να δικαιολογεί την απευθείας ανάθεση. Σε τέτοιες περιπτώσεις ταιριάζει καλύτερα η διενέργεια διαγωνισμού. Αλλά ακόμα και αν προτιμηθεί η διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, ο Δήμαρχος οφείλει να έχει την ευσυνειδησία να μην την μετατρέπει σε ευκαιρία για ασύμφορες προμήθειες. Ασύμφορες για τον Δημότη και τον Δήμο, εννοείται.

Ας δούμε αναλυτικά τα γεγονότα:

  • Συνολικά το τίμημα της απευθείας ανάθεσης αγγίζει τα 18.000 €, ένα ποσό δηλαδή σημαντικό, ειδικά την εποχή που η Αρχή Γκίζα έχει κάνει σημαία την έλλειψη χρημάτων. Όπως θα δείτε παρακάτω όμως, η έλλειψη αυτή δεν αγγίζει τις απευθείας αναθέσεις και προμήθειες.
  • Ο προμηθευτής είναι ο ίδιος από τον οποίο έχουν γίνει απευθείας προμήθειες χαρτιού Α4 τα τελευταία χρόνια, πάντα με απόφαση του Β. Γκίζα.
  • Το 2021 η απευθείας ανάθεση έγινε με τιμή 3,97€ ανά πακέτο 500 φύλλων χαρτιού. Το 2023 και το 2024 η τιμή αυτή εκτοξεύτηκε στα 7,20€ ανά πακέτο.
  • Δεν υπάρχει καμία ειδική τεχνική περιγραφή ή άλλη προδιαγραφή που να αφορά την ποιότητα ή κατηγορία του προς προμήθεια χαρτιού. Όποιο χαρτί Α4 και να εμφανίσει ο προμηθευτής, είναι τυπικά σύμφωνος με τις απαιτήσεις του Δήμου.

Συνοψίζοντας, ο Β. Γκίζας με απόφαση που υπογράφει προσωπικά, αποφασίζει να διαθέσει ο Δήμος 18.000€ για να αγοράσει χαρτί αγνώστων προδιαγραφών, με τιμή αυξημένη πάνω από 80%.

Για την ιστορία, έχουμε στα χέρια μας επίσημη και δεσμευτική προσφορά από επαγγελματία του Δήμου μας, με την τιμή των 3,79€ ανά πακέτο χαρτιού Α4, ίδιας μάρκας. Τιμή χαμηλότερη κατά 47%. Περίπου μισή τιμή! Η διαφορά στο σύνολο αγγίζει τα 8.500€… Ποσό που δαπανά ο Δήμος χωρίς να λαμβάνει τίποτα.

Όταν, στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ρώτησα τον Β. Γκίζα γιατί κάνει απευθείας ανάθεση και γιατί το χαρτί είναι τόσο ακριβό, μας απάντησε «για να μην αφήνει χνούδι στα μηχανήματα».

Επειδή πιστεύουμε στην υιοθέτηση των βέλτιστων πρακτικών που ακολουθούν άλλοι Δήμοι, ας δούμε την ίδια ώρα τι κάνουν.

  • Ο Δήμος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου επιλέγει να διενεργήσει διαγωνισμό για παρόμοιο ποσό, με χρήση της πλατφόρμας του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών ∆ημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.∆Η.Σ). Η ανάθεση γίνεται με το κριτήριο της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει τιμής. Φυσικά υπάρχουν τεχνικές προδιαγραφές που αφορούν διαστάσεις, βάρος και συσκευασία. Συγκεκριμένα προβλέπει μεταξύ άλλων «Να μην αφήνει χνούδι κατά την έξοδο του από αυτά (σσ. μηχανήματα), να βγαίνει χωρίς καμπυλότητες».
  • Ο Δήμος Θέρμου επιλέγει την απευθείας προμήθεια μικρότερων ποσοτήτων με τιμή σημαντικά χαμηλότερη, αφού αυτή αγγίζει τα 5,58€ ανά πακέτο, τιμή περίπου 25% φθηνότερη. Δηλαδή ακόμα και από τον μικρό Δήμο Θέρμου που μοιραία προμηθεύεται μικρότερες ποσότητες. Ο Β. Γκίζας αναθέτει 30% πιο ακριβά. Καταλαβαίνουμε στα 18.000 μιλάμε για περίπου 5.000 ακριβότερα.

Όταν λοιπόν ο Δήμαρχος Ναυπακτίας επιλέγει να αγοράζει σε τιμή ρεκόρ αναλώσιμα είδη χωρίς προδιαγραφές και χωρίς διαγωνισμό, την ώρα που γειτονικοί Δήμοι προμηθεύονται το ίδιο υλικό σε τιμές χαμηλότερες και με σαφείς προδιαγραφές, πως να μην μιλάμε για διασπάθιση δημοτικού χρήματος;

Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο χρησιμοποιήσαμε τον όρο «διασπάθιση». Η πλευρά του Δημάρχου εξανέστη, αφήνοντας αιχμές για συκοφαντία. Ανατρέξαμε στο λεξικό της νέας Ελληνικής γλώσσας του Μπαμπινιώτη. Στο λήμμα διασπάθιση υπάρχει η ερμηνεία «ξοδεύω απερίσκεπτα και χωρίς φειδώ». Πως αλλιώς κύριε Γκίζα μπορεί να χαρακτηριστεί η απευθείας ανάθεση σε τιμές αστρονομικές;

Βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που ο Β. Γκίζας δείχνει τάσεις διασπάθισης. Κανένας δεν έχει ξεχάσει τις «χρυσές» καρδιές για την ανακύκλωση των καπακιών των πλαστικών μπουκαλιών, ούτε τα πανάκριβα τάμπλετ που χορηγήθηκαν στα σχολεία στο τέλος της πανδημίας. Πρόκειται για επαναλαμβανόμενο μοτίβο και όχι «στιγμιαίο λάθος».

Σε κάθε περίπτωση, η ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ έχει δεσμευτεί για την προφύλαξη του κοινού συμφέροντος. Ως πλειοψηφία το πράξαμε με διάφανη διαχείριση των οικονομικών του Δήμου Ναυπακτίας. Ως Αντιπολίτευση επαγρυπνούμε και αναδεικνύουμε τέτοιες κακές πρακτικές ελπίζοντας ο Β. Γκίζας να βάλει φρένο σε τέτοιες πρακτικές.”

Το Γραφείο Τύπου της

ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ