Πριν από λίγες ημέρες, η ειδησεογραφία της καθημερινότητας, συγκλόνισε την κοινωνία.
Ένα Σχολείο, για μεγάλο χρονικό διάστημα, υπήρξε κέντρο αποθήκευσης και διακίνησης ναρκωτικών ουσιών.
Η τραγική υπόθεση ξετυλίχτηκε όταν μαθήτρια του Σχολείου, εγκατέλειψε τα εγκόσμια, στο άνθος της ηλικία της, ύστερα από χρήση ναρκωτικών ουσιών.
Οι γονείς άλλης μαθήτριας, φίλης της πρώτης, όταν πληροφορήθηκαν τον απροσδόκητο θάνατο, ανησύχησαν. Κατέφυγαν στην Αστυνομία και έδωσαν σημαντικές πληροφορίες γύρω από τη συμπεριφορά και τις σχέσεις του παιδιού τους με τα γεγονότα του Σχολείου.
Έτσι άρχισε να ξετυλίγεται το αποτρόπαιο έγκλημα.
Η εξέλιξη των γεγονότων δείχνει μια αδικαιολόγητη αδράνεια των γονέων.
Άργησαν να καταφύγουν στην Αστυνομία ή στο Σχολείο. Να καταγγείλουν ή να ενημερώσουν, αντίστοιχα, τις όποιες ενδείξεις είχαν.
Δεν ερμηνεύεται διαφορετικά η άμεση αντίδρασή τους μετά το θλιβερό γεγονός του θανάτου της φίλης της κόρης τους. Κάτι γνώριζαν, κάτι ύποπτο είχε υποπέσει στην αντίληψή τους.
Αν ενεργούσαν έγκαιρα, ίσως να είχε σωθεί η ατυχής μαθήτρια.
Αφορμή να γράψω αυτές τις γραμμές μου δίνει εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας για την εύρυθμη λειτουργία των Σχολείων. Δίνεται ενιαίος εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας τους.
Καλούνται να υπογράψουν οι γονείς.
Με τον τρόπο αυτό αναλαμβάνουν την ευθύνη συμπεριφοράς των παιδιών τους στην σχολική μονάδα.
Ένα μέτρο παιδαγωγικό που αναπτύσσει θετικό σχολικό κλίμα. Βέβαια στην πράξη δεν έχει κριθεί.
Όμως καλλιεργεί υγιή μαθητική ζωή. Αποκαθιστά αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ οικογένειας και Σχολείου.
Αυτή που τα τελευταία χρόνια έχει διαταραχθεί.
Όπως στην κοινωνία συμβαίνουν περιστατικά που δεν αρμόζουν, το ίδιο μπορεί να συμβεί και στο Σχολείο.
Η λύση του όποιου προβλήματος, η αντιμετώπιση της όποιας κατάστασης, συνδέεται με τη στάση αμφοτέρων των πλευρών, οικογένειας, Σχολείου.
Είναι αδιανόητο ν’ αρνείται η οικογένεια την ευθύνη της στην ανατροφή των παιδιών της.
Η παραμικρή ένδειξη αλλαγής συμπεριφοράς, επιβάλλει συνεργασία.
Άλλωστε σ’ αυτή οφείλεται η επιτυχία των όποιων κυβερνητικών μέτρων.
Τα προβλήματα, ανεργία, διαζύγιο, οικονομία, ξεκινούν από την οικογένεια και μεταφέρονται στο Σχολείο.
Η αξιολόγηση όλου του πληροφοριακού υλικού της στάσης του παιδιού, οδηγεί σε θετικά αποτελέσματα.
Η μετάθεση των ευθυνών της οικογένειας σε τρίτους, στην κοινωνία, στο Σχολείο, αδυνατούν ν’ αποτρέψουν επικίνδυνες καταστάσεις.