Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η Ναυπακτία ψηλά: «Μετασυνεδριακές» Επισημάνσεις

Published

on

   Το Β’ Πανναυπακτιακό Αναπτυξιακό Συνέδριο κατάφερε να είναι απόλυτα συνδεδεμένο με τους στόχους που είχε θέσει. Να καταγραφούν δηλαδή τα δεδομένα, να επισημανθούν οι δυσκολίες και οι ανασταλτικοί παράγοντες, να αποδοθεί το πλαίσιο των δυνατοτήτων, να κατατεθούν προτάσεις και να τονιστούν οι προοπτικές της περιοχής, ώστε  να φτάσει και να μείνει η Ναυπακτία ψηλά.

   Το πρώτο βήμα από την πλευρά της ΟΣΥΝ επιτεύχθηκε. Το αν η προσπάθεια αυτή θα έχει συνέχεια, αν δηλαδή θα γίνουν τα επόμενα βήματα, ώστε  από τη θεωρία να περάσουμε στην υλοποίηση των επόμενων στόχων, είναι πλέον το ζητούμενο.

Και την ευθύνη την έχουν όλοι, η ΟΣΥΝ αλλά  κυρίως οι φορείς που σχεδιάζουν και υλοποιούν αλλά και  η κοινωνία που οφείλει να ασκεί έλεγχο.

  Μετά λοιπόν τον ενθουσιασμό,  που λογικό είναι να φέρνει η επιτυχία ενός εγχειρήματος, η ΟΣΥΝ οφείλει να αναλάβει κάποιες πρωτοβουλίες και να παραδώσει τη σκυτάλη των ενεργειών στους καθ’ ύλην αρμοδίους για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αλλά και για την αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων ανάπτυξης της Ναυπακτίας.

  Η δημοσιοποίηση και η κοινοποίηση τόσο των εισηγήσεων και πολύ περισσότερο των συμπερασμάτων του Συνεδρίου κρίνεται επιτακτική, γιατί θα συμβάλλει όχι μόνο στο σχεδιασμό και στην περαιτέρω υλοποίηση δράσεων και έργων αλλά και στην ενημέρωση και κινητοποίηση των πολιτών.

   Περιμένοντας λοιπόν να δοθούν στη δημοσιότητα τα συμπεράσματα της ΟΣΥΝ, ώστε να αποτελέσουν βάση περαιτέρω συζήτησης δίνοντας ταυτόχρονα και τη δυνατότητα ιεράρχησης και εστίασης σε συγκεκριμένους στόχους, θα περιοριστούμε στην επισήμανση των κύριων παραγόντων που αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι παίζουν καθοριστικό  ρόλο  στην ανάπτυξη    της Ναυπακτίας.

  Ο πρώτος παράγοντας είναι το οδικό δίκτυο. Βασική προτεραιότητα είναι η συντήρηση του υφιστάμενου δικτύου, ώστε να είναι ευκολοπρόσιτο και ασφαλές και κατά δεύτερο λόγο η δημιουργία αξόνων που θα συντομεύουν τις αποστάσεις.

 Ο δεύτερος παράγοντας είναι η τουριστική ανάπτυξη, που όπως φαίνεται είναι και η στόχευση της Ναυπακτίας. Επισημάνθηκε ότι δεν νοείται η τουριστική ανάπτυξη της Ναυπακτίας χωρίς την ενδοχώρα της.

Καταγράφηκε για άλλη μια φορά ότι η ορεινή Ναυπακτία έχει καταστεί τουριστικός προορισμός, ωστόσο φάνηκε ότι δεν έχει αναπτυχθεί ισόρροπα το ανατολικό και το δυτικό τμήμα της. 

Η περιοχή της Ευηνολίμνης, της Λουτροπηγής Στάχτης και της Βαράσοβας βρέθηκαν στο επίκεντρο πολλών εισηγήσεων αναδεικνύοντας τις πολύ μεγάλες αναξιοποίητες μέχρι και σήμερα δυνατότητες τους. Τονίστηκαν επίσης η ανάγκη διαφύλαξης και ανάδειξης της Καστροπολιτείας της Ναυπάκτου καθώς  και οι τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει το παραλιακό μέτωπο της Ναυπακτίας με τις αναγκαίες παρεμβάσεις και  τη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών.

Αυτό που όμως έχει ιδιαίτερη αξία και τονίστηκε από τα πλέον έγκριτα χείλη και στο Β’ Πανναπακτιακό Αναπτυξιακό Συνέδριο και αφορά όχι μόνο τη Ναυπακτία αλλά και τη χώρα γενικότερα είναι ότι δεν μπορεί να υπάρχει ανάπτυξη «παράγοντας αέρα» πουλώντας δηλαδή μόνο υπηρεσίες.

Αναγκαία λοιπόν παράμετρος για την ανάπτυξη καθίσταται η αξιοποίηση του πρωτογενούς τομέα.

Με την ευχή και την ελπίδα ότι το Β’ Πανναυπακτιακό Αναπτυξιακό Συνέδριο υπήρξε η αφετηρία, αναμένουμε τα επόμενα βήματα στο δρόμο που θα οδηγήσει τη Ναυπακτία ψηλά.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Νόμος-«μπλόκο» σε Cosmote, Vodafone, Wind, Nova όταν σας καλούν για πωλήσεις

Published

on

By

 Σε ΦΕΚ δημοσιεύτηκε ο κώδικας δεοντολογίας για την Παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στους Καταναλωτές. Ο συγκεκριμένος κώδικας υποχρεώνει σε συγκεκριμένους κανόνες «συμπεριφοράς» παρόχους όπως Cosmote-ΟΤΕ, Vodafone, Wind, Nova και θέτει όρους που πρέπει να τηρούνται αλλιώς… θα επιβληθούν κυρώσεις!

Κατά την επικοινωνία με τους καταναλωτές, το προσωπικό του παρόχου προωθεί και πωλεί τις υπηρεσίες του με δίκαιο, διαφανή, υπεύθυνο και σαφή τρόπο. Επίσης, κατά τη διάρκεια της προώθησης των υπηρεσιών εξηγεί με σαφήνεια και ευκρίνεια τους βασικούς όρους, προϋποθέσεις, τυχόν περιορισμούς, ειδικούς όρους και κόστος των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές.

Ώρες επικοινωνίας: Η επικοινωνία με τους καταναλωτές, είτε πρόκειται για επίσκεψη στην κατοικία, είτε μέσω τηλεφώνου πρέπει να γίνεται σε κατάλληλες ώρες και δεν πραγματοποιείται σε ώρες κοινής ησυχίας, εκτός εάν συμφωνεί προς τούτο ο καλούμενος. Αυτό ισχύει και για τις αυτοματοποιημένες τηλεφωνικές κλήσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται μόνον υπό τους όρους και προϋποθέσεις που ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία για την προστασία προσωπικών δεδομένων.

Προστασία προσωπικών δεδομένων: Όλα τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία με καταναλωτές όταν αναζητούνται υποψήφιοι πελάτες πρέπει να συγκεντρώνονται, να προωθούνται και να διατηρούνται με τρόπο που να συμμορφώνεται με τη νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Παρουσίαση προσωπικού: O πάροχος διασφαλίζει ότι το προσωπικό του κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας με τους καταναλωτές ανακοινώνει αμέσως στην αρχή της επικοινωνίας το επώνυμο τους, τον πάροχο που εκπροσωπούν και τον σκοπό της επικοινωνίας τους. Ειδικότερα, στην περίπτωση υπεργολάβων / συνεργατών / μεταπωλητών, στην επικοινωνία με τους καταναλωτές πρέπει να δηλώνεται σαφώς το όνομα της εταιρίας του υπεργολάβου / συνεργάτη / μεταπωλητή και η σχέση της με τον πάροχο. Δηλαδή, η επικοινωνία θα πρέπει να έχει το περιεχόμενο: «το όνομά μου είναι …………… καλώ από την [όνομα εταιρίας υπεργολάβου / συνεργάτη / μεταπωλητή], που είναι συνεργαζόμενη εταιρία με τον πάροχο [όνομα]».

Δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται παραπλανητικές εκφράσεις που δημιουργούν εσφαλμένες εντυπώσεις στους καταναλωτές, όπως η έκφραση «καλώ εκ μέρους του παρόχου [όνομα]» εάν πρόκειται για προσωπικό υπεργολάβου / συνεργάτη / μεταπωλητή του παρόχου.

Λεξιλόγιο και ευγένεια προσωπικού: Το προσωπικό του παρόχου στην επικοινωνία με τους καταναλωτές, απευθύνεται σε αυτούς με ευγένεια και χρήση κατάλληλου λεξιλογίου. Κάθε πληροφορία πρέπει να είναι απλή και ακριβής και να παρέχεται με τρόπο ώστε να καθίσταται ευθέως και άμεσα αντιληπτή από τον εκάστοτε καταναλωτή. Δεν παραπλανά, ούτε επιδιώκει να παραπλανήσει με κανέναν τρόπο, με πράξεις ή παραλείψεις, τους καταναλωτές δίνοντας λανθασμένες εντυπώσεις για την παρεχόμενη υπηρεσία του παρόχου ή τις παρεχόμενες υπηρεσίες άλλων παρόχων.

Διακοπή προωθητικής επικοινωνίας: Στην περίπτωση όπου ο καταναλωτής δηλώσει ή καταστήσει σαφές ότι δεν ενδιαφέρεται, ή ότι η κλήση ή η επίσκεψη είναι ενοχλητική για αυτόν, το προσωπικό του παρόχου υποχρεούται να διακόπτει αμέσως την κλήση ή την επίσκεψη ευγενικά, χωρίς να επιμένει ενάντια στην θέληση του καταναλωτή και χωρίς να ασκήσει οποιουδήποτε είδους πίεση ή έμμεσο εξαναγκασμό.

Διατήρηση αρχείων: Τα αρχεία των τηλεφωνικών συνομιλιών για την πραγματοποίηση πωλήσεων με τους καταναλωτές, διατηρούνται από την εταιρία που πραγματοποιεί την πώληση για έξι μήνες από την πραγματοποίηση αυτής, σύμφωνα με τους όρους του ισχύοντος πλαισίου. Τα προαναφερθέντα αρχεία περιλαμβάνουν την ημερομηνία και την ώρα της συνομιλίας με τους καταναλωτές καθώς και επαρκείς πληροφορίες για την ταυτοποίηση του εμπλεκόμενου αντιπροσώπου σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, ώστε να χρησιμοποιηθούν για την επίλυση οποιασδήποτε μελλοντικής καταγγελίας ή ζητήματος προκύψει. Ο πάροχος ενημερώνει τον καταναλωτή για τη διάρκεια διατήρησης των εν λόγω στοιχείων και να του παρέχει τα δικαιώματα που ορίζει η σχετική νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, όπως είναι το δικαίωμα εναντίωσης.

Εξυπηρέτηση Καταναλωτών: Ο πάροχος διασφαλίζει ότι τα ερωτήματα και τα παράπονα/καταγγελίες των καταναλωτών αντιμετωπίζονται έγκαιρα και αποτελεσματικά. Τα τμήματα διαχείρισης καταγγελιών πρέπει να είναι στελεχωμένα με επαρκείς πόρους και με ικανοποιητικά επίπεδα εξουσιοδότησης.

Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων του παρόντος Κώδικα, η ΕΕΤΤ δύναται να επιβάλει κυρώσεις εφαρμόζοντας τις διατάξεις των άρθρων 137 και 138 του ν. 4727/2020.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ραβασάκια της ΑΑΔΕ σε φορολογούμενους που δεν υπέβαλαν δηλώσεις τα τελευταία 15 χρόνια

Published

on

By

Χιλιάδες εκκαθαριστικά σημειώματα σε φορολογούμενους που δεν υπέβαλαν δηλώσεις τα τελευταία 15 χρόνια είναι έτοιμη να στείλει η ΑΑΔΕ.

Στο στόχαστρο δηλαδή είναι οι φορολογούμενοι που δεν υπέβαλαν φορολογική δήλωση για κάποιο έτος.

Αναλυτικά…

Για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις και επειδή οι υποθέσεις τους παραγράφονται μετά από ένα χρονικό διάστημα, έχουν ξεκινήσει οι διασταυρώσεις των ΑΦΜ, με το αρχείο των υποβληθεισών φορολογικών δηλώσεων.

Η διαδικασία, όπως την ορίζει η φορολογική νομοθεσία, προβλέπει για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις, την έκδοση πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου με βάση στοιχεία που έχουν τυχόν παρασχεθεί από τον φορολογούμενο σε φορολογική δήλωση ή κάθε άλλο στοιχείο που έχει στη διάθεσή της η Φορολογική Διοίκηση.

Η ΑΑΔΕ έχει τη δυνατότητα να προσδιορίσει φόρο κατ’ εκτίμηση, με βάση ότι στοιχεία διαθέτει και κατόπιν ο φορολογούμενος αν διαφωνεί, προσκομίζει τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Ειδικότερα, εάν η Φορολογική Διοίκηση προσδιορίσει το φόρο ολικά ή μερικά με βάση στοιχεία διαφορετικά από αυτά που περιέχονται σε φορολογική δήλωση του φορολογούμενου, οφείλει να αναφέρει ειδικά τα στοιχεία αυτά στα οποία βασίστηκε ο προσδιορισμός του φόρου.

Σε ότι αφορά στις πράξεις διοικητικού προσδιορισμού φόρου μετά από αξιοποίηση διαθέσιμων πληροφοριών, αυτές εκδίδονται βάσει στοιχείων, τα οποία είτε έχουν παρασχεθεί από τον ίδιο το φορολογούμενο σε δήλωσή του είτε έχει στη διάθεσή της η Φορολογική Διοίκηση.

Ακόμη, σε περίπτωση που από στοιχεία που διαθέτει η Φορολογική Διοίκηση, προκύπτει ότι έχουν αποκτηθεί από φορολογούμενο (φυσικό πρόσωπο) εισοδήματα, ημεδαπής ή αλλοδαπής, αδιακρίτως κατηγορίας και πηγής προέλευσης ήτοι ενδεικτικά:

εισοδήματα από μισθούς, συντάξεις,
αμοιβές από επιχειρηματική δραστηριότητα,
εισοδήματα από ακίνητα,
μερίσματα, τόκους,
δικαιώματα κ.λπ.).

Τα ανωτέρω εισοδήματα προστίθενται, εφόσον δεν έχουν περιληφθεί σε δήλωσή του και τότε εκδίδεται και κοινοποιείται νέα πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος, με την οποία προσδιορίζεται ο τυχόν οφειλόμενος επιπλέον φόρος και κατά περίπτωση, τα τυχόν ποσά της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, του τέλους επιτηδεύματος και του φόρου πολυτελούς διαβίωσης.

Μέχρι πόσο πίσω θα γίνει ο έλεγχος

Σε ότι αφορά στις υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος, το δικαίωμα της Εφορίας να επιβάλει φόρους φτάνει μέχρι και το έτος 2006!

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, στις περιπτώσεις που για κάποιο έτος δεν υποβλήθηκε δήλωση φορολογίας εισοδήματος ή υποβλήθηκε εκπρόθεσμη αρχική δήλωση φορολογίας εισοδήματος, η προθεσμία παραγραφής είναι 15ετής.

Αυτό σημαίνει ότι η εφορία έχει το δικαίωμα να διενεργήσει ελέγχους και να επιβάλει πρόστιμα και προσαυξήσεις, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2022, για τις υποθέσεις του φορολογικού έτους 2006.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Κυκλοφορεί το 227 ο φύλλο

Published

on

By

Με άποψη για τα όσα συμβαίνουν, ρεπορτάζ, συνεντεύξεις, παρουσιάσεις  κυκλοφορεί  το 227ο φύλλο της ηλεκτρονικής συνδρομητικής εφημερίδας  Nafsweek.gr , που κάθε Παρασκευή φθάνει στα e-mail των συνδρομητών μας.

Διαβάστε σε αυτό το φύλλο:

#    Ανάπλαση γιοκ! :

Όλα ξεκίνησαν με την επίσημη ενημέρωση  των επαγγελματιών της πόλης,  το βράδυ της  Δευτέρας  2 Δεκεμβρίου 2019, που   πραγματοποιήθηκε, στα γραφεία της Ομοσπονδίας στη Ναύπακτο. Την συνάντηση…

#   Β. Κικίλιας: «Η Ναύπακτος μπαίνει δυναμικά στο χάρτη της Τουριστικής Ανάπτυξης»:

Επίσκεψη στην Ναύπακτο πραγματοποίησε το πρωί της Πέμπτης 30ης  Ιουνίου  ο υπουργός Τουρισμού  Βασίλης Κικίλιας. Τον υπουργό,  τον βουλευτή  Σπήλιο Λιβανό και τον Περιφερειάρχη Δυτικής  Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη υποδέχτηκε στο δημαρχείο της πόλης ο  δήμαρχος Ναυπακτίας Βασίλης Γκίζας…

#   Ξεκινά η αποχέτευση Αντιρρίου :

Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινά το έργο της αποχέτευσης Αντιρρίου, συνολικού προϋπολογισμού 1.666.630,00 ευρώ. Το έργο με τον τίτλο «Αποπεράτωση Αποχετευτικού Δικτύου Λυμάτων Αντιρρίου» χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα  «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι» και έχει…

#   ΝΑΙ στη διχοτόμηση της Μητρόπολης Αιτωλίας & Ακαρνανίας λένε  τέσσερις δήμαρχοι του Νομού :                   

Επιστολή απέστειλαν στον Πρωθυπουργό  Κυριάκο Μητσοτάκη οι δήμαρχοι των Δήμων Αγρινίου, Ναυπακτίας, Αμφιλοχίας και Θέρμου σχετικά με τη διχοτόμηση της Μητρόπολης Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Ποιες είναι οι νέες Μητροπόλεις…

#   Ελλάδα, το νέο «Ελ Ντοράντο» των ΑΠΕ     ( ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ ) :  

Η επαύξηση και μόνο της «συναλλαγματικής αιμορραγίας» ύψους άνω των 10 δισ. ευρώ που έχει υποστεί η εθνική μας οικονομία τους τελευταίους 12 μήνες, θα επαρκούσε…

#   Στο «Πράσινο Ταμείο» η ανάπλαση της πλατείας στην Κάτω Δάφνη :

Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του «Πράσινου  Ταμείου» εγκρίθηκε η πρόταση του Δήμου Ναυπακτίας για το έργο Ανάπλασης-Ανάδειξης του κοινόχρηστου χώρου της  Κάτω Δάφνης στη θέση Αγία Παρασκευή και εντάσ-σεται προς χρηματοδότηση με το ποσό των 255.000 ευρώ…

#   Βραβείο για τις Ενεργειακές Κοινότητες της Δυτικής Ελλάδας :

Την πρώτη πανελλαδική διάκριση έλαβαν οι επτά Ενεργειακές Κοινότητες, η μεγάλη ενεργειακή συμμαχία για τη Δυτική Ελλάδα που στοχεύει στην κατασκευή του μεγαλύτερου συνεργατικού φωτοβολταϊκού πάρκου στην Ευρώπη…

#   Τοποθετήθηκαν οι πρώτοι υπόγειοι κάδοι απορριμμάτων :

Ξεκίνησε η τοποθέτηση των υπόγειων  συστημάτων  κάδων απορριμμάτων σε 14 σημεία του κέντρου της Ναυπάκτου. Το έργο με προϋπολογισμό 218.656,64 ευρώ αφορά…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ