Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Θεολογικό Τριήμερο στην Μακεδονία

Published

on

Τό τριήμερο Σάββατο 8 μέ Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2018, ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος ἐπισκέφθηκε τήν Βέροια καί τήν Ἔδεσσα τῆς Μακεδονίας κατόπιν προσκλήσεως τῶν οἰκείων Ποιμεναρχῶν Μητροπολιτῶν Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας κ. Παντελεήμονος καί Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας κ. Ἰωήλ, προκειμένου νά κάνη μιά σειρά ὁμιλιῶν.

Εἰσήγηση στήν Ἡμερίδα «Παιδεία: παρόν και μέλλον» στήν Βέροια

Τό Σάββατο 8 Δεκεμβρίου στίς 11:00 π.μ. στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Ἀντωνίου πολιούχου Βεροίας πραγματοποιήθηκε ὑπό τήν αἰγίδα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας ἡ ἡμερίδα «Παιδεία: παρόν και μέλλον», τήν ὁποία συνδιοργάνωσαν ἡ Ἕνωση Θεολόγων Νομοῦ Ἠμαθίας, τό Σωματεῖο «Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη» καί ἡ Κίνηση Γονέων καί Κηδεμόνων Ἠμαθίας. Ἀπηύθυναν χαιρετισμό ὁ οἰκεῖος Ποιμενάρχης Σεβ. Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων, καί οἱ ἐκπρόσωποι τῶν διοργανωτῶν κ. Εὐθύμιος Χωματᾶς καί κ. Ἰωάννης Κοτσάμπασης.

Εἰσηγήσεις ἔκαναν ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος, ὁ Καθηγητής τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ. κ. Ἡρακλῆς Ρεράκης καί ὁ Ἐκπαιδευτικός κ. Δημήτριος Νατσιός, ἐνῶ προήδρευσε ὁ Καθηγητής Παιδαγωγικῆς Πανεπιστημίου Ἰωαννίνων κ. Ἰωάννης Φύκαρης.

Ἀκολούθησε συζήτηση κατά τήν ὁποία οἱ εἰσηγητές ἀπάντησαν στά ἐρωτήματα καί τίς ἀγωνίες τῶν ἀκροατῶν.

Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος στήν εἰσήγησή του μέ θέμα «Ὁ συγκρητισμός στό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν» ἀνέφερε τά ἑξῆς:

Στήν ἐποχή μας ἐπικρατοῦν τρία θρησκειολογικά καί θεολογικά ρεύματα. Τό πρῶτον εἶναι ἡ «ἀποκλειστικότητα», ὅτι ἡ ἀποκάλυψη τοῦ Θεανθρώπου εἶναι μοναδική, δόθηκε στούς Ἀποστόλους καί διαφυλάσσεται στήν Ἐκκλησία, τό δεύτερο ἡ «ἐμπεριεκτικότητα», ὅτι ὁ Χριστός εἶναι μοναδικός, ἀλλά ἡ σωτηριώδης ἐνέργειά Του εἶναι καί ἐκτός τῆς Ἐκκλησίας, καί τό τρίτο ὁ «πλουραλισμός», ὅτι ὑπάρχει δυνατότητα πολλῶν ἀποκαλύψεων τοῦ Θεοῦ, σέ ὅλες τίς θρησκεῖες.

Ὁ συνδυασμός μεταξύ τῆς «ἐμπεριεκτικότητας» καί τοῦ «πλουραλισμοῦ» ἐκφράζεται ἀπό τόν συγκρητισμό, πού εἶναι ἡ συνένωση πολλῶν ἀκόμη καί ἀντιθέτων ἰδεολογικῶν, φιλοσοφικῶν καί θρησκευτικῶν δοξασιῶν. Αὐτό μπορεῖ νά ἀποδοθῆ μέ τόν ὅρο σχετικισμός, ὅτι ὅλα εἶναι σχετικά, καί μέ τόν σκεπτικισμό πού ξεκινᾶ ἀπό τήν ἄποψη ὅτι ἡ ἀλήθεια εἶναι ἀνέφικτη καί ἡ γνώση εἶναι ἀδύνατη, γι’ αὐτό ὁ ἄνθρωπος πάνοτε διακατέχεται ἀπό τήν ἀμφιβολία. Ἔτσι ἀμφισβητεῖται ὅτι κάποιος ἔχει τήν ἀλήθεια, καί ὑποστηρίζεται ὅτι ψήγματα τῆς ἀλήθειας ὑπάρχουν παντοῦ.

Ἕνα χαρακτηριστικό παράδειγμα τοῦ θεολογικοῦ συγκρητισμοῦ παρατηρεῖται στίς ἀπόψεις τοῦ Ὀλιβιέρ Κλεμάν, ὁ ὁποῖος ἐπηρέασε πολλούς συγχρόνους θεολόγους. Ὁ Κλεμάν ὑποστήριζε ὅτι ὅποιος δέχεται ὅτι κατέχει τήν ἀλήθεια, εἶναι φανατικός, καί ὅτι σήμερα πρέπει νά εἴμαστε ἀνοικτοί σέ ὅλα καί μάλιστα μποροῦν νά βρεθοῦν κοινά σημεῖα μεταξύ τῶν ὀρθοδόξων καί ἄλλων Χριστιανῶν, καί μεταξύ Χριστιανισμοῦ καί ἄλλων Θρησκειῶν, ὅπως τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ, τοῦ Ἰσλαμισμοῦ καί τοῦ Ἰνδουϊσμοῦ-Βουδισμοῦ.

Τό Νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν στά θρησκευτικά γιά τά Σχολεῖα διαποτίζεται ἀπό αὐτές τίς ἀπόψεις. Καί τά ἀποσπάσματα πού χρησιμοποιοῦνται προέρχονται ἀπό συγχρόνους θεολόγους πού ἐκφράζουν αὐτό τό «σύγχρονο» πνεῦμα μέ τούς λεγομένους ἀνοικτούς ὁρίζοντες σκέψεως, τήν «ἐμπεριεκτικότητα» καί τόν «πλουραλισμό», καί κατηγοροῦν τήν παράδοση καί τήν «ἀποκλειστικότητα». Στό σημεῖο αὐτό βρίσκεται ἡ οὐσία τοῦ προβλήματος τοῦ Νέου Προγράμματος Σπουδῶν στά Θρησκευτικά.

Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ὑπογράμμισε καί τήν ἀγωνία καί τόν ἀγώνα τοῦ οἰκείου Ποιμενάρχου κ. Παντελεήμονος νά ἐνημερώση καί νά καθοδηγήση τό Ποίμνιό του γιά τό σοβαρό θέμα τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν στά Σχολεῖα.

Σειρά ὁμιλιῶν στήν Ἔδεσσα

Στήν Ἔδεσσα ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ἔκανε τέσσερεις ὁμιλίες.

Στήν Σύναξη τῶν Νέων

Τό βράδυ τοῦ Σαββάτου μίλησε στήν ἑβδομαδιαία Σύναξη Νέων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, παρόντος τοῦ οἰκείου Ποιμενάρχη καί Κληρικῶν τῆς Μητροπόλεως.

Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης κ. Ἱερόθεος ἀνέπτυξε τό πρωτότυπο θέμα πῶς μπορεῖ μιά φυλακή νά μετατραπῆ σέ μιά Μονή, γενικά σέ χῶρο ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς.

Ἡ ἀνάπτυξη τοῦ θέματος ἀπό τόν Σεβασμιώτατο ἦταν «ἐποπτική», ἄμεση, ἀφοῦ ἔγινε διά τῆς ἀναγνώσεως τῆς ἀλληλογραφίας του μέ μιά ὀρθόδοξη ἱεραποστολική ὁμάδα πού ἐργάζεται σέ φυλακές ὑψίστης ἀσφαλείας στήν Ἀμερική, πού διοργανώθηκαν σέ μιά μοναχική κοινότητα πού προσεύχεται, ζῆ μυστηριακή ζωή καί διαβάζει τά βιβλία τοῦ Σεβασμιωτάτου, καί τῆς ἀλληλογραφίας του μέ ἕναν καταδικασμένο σέ θάνατο πού περιμένει τήν ἡμέρα τῆς ἐκτελέσεώς του ἐπίσης στήν Ἀμερική, καί ὁ ὁποῖος ζητᾶ ἀπό τόν Σεβασμιώτατο νά τόν βοηθήση νά μετανοήση καί νά ἀποκτήση προσευχή στήν καρδιά, ὥστε ὅταν ἐκτελεστῆ, νά συναντήση τόν Χριστό.

Ὁ Σεβασμιώτατος ὑπογράμμισε κυρίως τίς ἀναζητήσεις τῶν ἀνθρώπων αὐτῶν, πού βρίσκουν ἀπάντηση στήν νηπτική πατερική παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας.

Οἱ ἐπιστολές πού ἀνέγνωσε ὁ Σεβασμιώτατος, ἀποτελοῦν μέρος τῶν πολλῶν ἐπιστολῶν πού λαμβάνει ἀπό ὅλο τόν κόσμο, λόγῳ τῆς κυκλοφορίας τῶν βιβλίων του σέ πολλές ξένες γλῶσσες.

Στήν Ἀρχιερατική θεία Λειτουργία στόν Καθεδρικό Ναό τῆς Ἁγίας Σκέπης

Τήν Κυριακή 9 Δεκεμβρίου, μνήμη τῆς Ἁγίας Ἄννης μητρός τῆς Θεοτόκου καί τῆς Προφήτιδος Ἄννης μητρός τοῦ Προφήτου Σαμουήλ, ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος λειτούργησε στόν καθεδρικό Ναό τῆς Ἁγίας Σκέπης.

Στό κήρυγμά του πρόβαλε ὡς πρότυπα μητέρων τίς ἑορτάζουσες Ἁγίες, οἱ ὁποῖες ὄχι μόνον συνέβαλαν στήν μετάδοση τῆς βιολογικῆς ζωῆς ἀλλά κυρίως καί στήν μετάδοση τῆς ἀληθινῆς ζωῆς, τῆς πίστεως καί τῆς παραδόσεως μέσῳ τοῦ προσωπικοῦ ἁγιασμοῦ τους, τῆς μητρικῆς γλώσσας καί τῶν προσευχῶν τους.

Ἑσπερινή ὁμιλία στόν Καθεδρικό Ναό

Κατά τίς καθιερωμένες ἑσπερινές ὁμιλίες στόν Καθεδρικό Ναό τῆς Ἐδέσσης, ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ἀνέπτυξε τό θέμα «Ἡ θεολογική καταιγίδα στό βιβλίο τοῦ Ἰώβ».

Ἀνέφερε εἰσαγωγικά ὁρισμένα στοιχεῖα γιά τόν Ἰώβ, γιά τίς ἀπόψεις πού διατυπώθηκαν γιά τόν συγγραφέα τοῦ βιβλίου, γιά τήν διάρθρωση τοῦ περιεχομένου του σέ ἑνότητες, γιά τά σημαντικά θέματα πού διαπραγραμματεύεται καί γιά τά σημαντικότερα μηνύματα πού μεταδίδει.

Στήν συνέχεια παρουσίασε τά τέσσερα εἴδη θεολογίας πού ἐκφράσθηκαν κατά τήν συνταρακτιική συζήτηση τοῦ Ἰώβ μέ τούς τρεῖς φίλους του βασιλεῖς, τόν Ἐλιούζ, καί τελικά ἀπό τήν Ἄσαρκο Θεό Λόγο, ὁ Ὁποῖος καί λύνει τά δραματικά ἐρωτήματα τῶν συνομιλητῶν. Οἱ θεολογίες αὐτές εἶναι ἡ θεολογία τοῦ πόνου τοῦ Ἰώβ, ἡ διανοητική θεολογία τῶν τριῶν φίλων, ἡ ἐλεγκτική θεολογία τοῦ Ἐλιούζ καί τελικά ἡ ἀποκαλυπτική θεολογία μέ τήν ἐμφάνιση τοῦ Θεοῦ, πού ἔδωσε τήν λύση τοῦ προβλήματος πού ἀντιμετώπιζε ὁ Ἰώβ.

Ὁ Σεβασμιώτατος κατέληξε ὅτι ἡ ἱστορία τοῦ Ἰώβ εἶναι πολύ δυνατή, ἀλλά παρόμοιες ἱστορίες πόνου περνᾶμε ὅλοι μας στήν ζωή μας, σέ μικρότερο βαθμό, καί πρέπει  νά ἔχουμε ἀπόλυτη ἐμπιστοσύνη στήν Πρόνοια τοῦ Θεοῦ.

Παρότρυνε δέ τούς ἀκροατές νά διαβάσουν μέ προσοχή τό βιβλίο τοῦ Ἰώβ.

Στήν Ἱερατική Σύναξη τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας

Τήν Δευτέρα τό πρωί πραγματοποιήθηκε ἡ 8η Ἱερατική Σύναξη τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως στό Πνευματικό Κέντρο της. Προσκεκλημένος ὁμιλητής ἦταν ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος, ὁ ὁποῖος ἀνέπτυξε τό θέμα: «Τά δύο ἄκρα τῆς ὀρθοδόξου θεολογίας».

Ὁ Σεβασμιώτατος τόνισε ὅτι στήν ἐποχή μας ἀκούγονται πολλά εἴδη θεολογιῶν πού ἀπομακρύνονται ἀπό τήν Ὀρθόδοξη θεολογία, ὅπως ἐκφράσθηκε ἀπό τούς Προφήτας, Ἀποστόλους καί Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας καί ὅπως διατυπώθηκε στίς ἀποφάσεις τῶν Οἰκουμενικῶν καί Τοπικῶν Συνόδων. Γι’ αὐτό χρειάζετα νά γνωρίζουμε καλύτερα τήν ὀρθόδοξη θεολογία, ὤστε ἔτσι ἐξασκεῖται ἡ ὀρθόδοξη ποιμαντική.

Εἶναι πολύ σπουδαῖο νά δοῦμε τά δύο σημαντικά ἄκρα τῆς ὀρθόδοξης  θεολογίας.

Τό πρῶτο ἀναφέρεται στήν φυσική κατάσταση τοῦ ἀνθρώπου μετά τήν δημιουργία του καί πρίν τήν πτώση του. Αὐτό παρουσιάζεται στήν διδασκαλία τοῦ ἁγίου Εἰρηναίου, Ἐπισκόπου Λουγδούνου. Γράφει ὅτι ὁ ἄνθρωπος μετά τήν δημιουργία του ἦταν νήπιος καί ἔπρεπε νά ὁλοκληρωθῆ πνευματικά καί νά φτάση στήν θέωση. Ὁ ἄνθρωπος μέ τήν πτώση του ἀπέτυχε νά ὁλοκληρωθῆ καί αὐτό ἔγινε μέ τήν ἐνανθρώπηση τοῦ Χριστοῦ. Ὁπότε ἡ δόξα τοῦ Θεοῦ φαίνεται στον ζωντανό ἄνθρωπο καί ἡ ζωή τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ἡ ὅραση τοῦ Θεοῦ.

Τό δεύτερο ἄκρο τῆς ὀρθόδοξης θεολογίας ἀναφέρεται στό ποιά θά εἶναι ἡ ζωή τοῦ ἀνθρώπου μετά τήν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ. Κατά τόν ἅγιο Μάξιμο τόν Ὁμολογητή, ὁ Θεός πού εἶναι ὁ ἥλιος τῆς δικαιοσύνης, θά φανῆ σέ ὅλους τούς ἀνθρώπους. Ὅμως οἱ ψυχές τῶν ἀνθρώπων ἤ θά εἶναι φιλόθεες, ὅπως τό κερί πού λιώνει, ἤ θά εἶναι φιλόϋλες, ὅπως ὁ πηλός πού σκληραίνεται ἀπό τόν ἥλιο. Ἔτσι  ἐξηγεῖται ὁ Παράδεισος καί ἡ Κόλαση ἐξ ἐπόψεως τοῦ ἀνθρώπου.

Αὐτά εἶναι τά σταθερά θεμέλια τῶν δύο ἄκρων τῆς ὀρθοδόξου θεολογίας. Στό μέσο αὐτῶν τῶν δύο ἄκρων, τῆς πρό τῆς πτώσεως κατάστασης καί τῆς μετά τήν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ ἀσκεῖται τό ἔργο καί ἡ ποιμαντική της Ἐκκλησίας. Ἡ Ἐκκλησία μέ τήν μυστηριακή, ἀσκητική ζωή της καί τήν ποιμαντική ἀποστολή της ἀποβλέπει νά ἐπανέλθη  ὁ ἄνθρωπος στήν φυσική κατάστασή του καί ἐν Χριστῷ νά δέχεται φωτιστικά καί θεοπτικά τίς ἐνέργειες τοῦ Θεοῦ καί αὐτό νά γίνη Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, Παράδεισος.

Μιά θεολογία πού δέν ἀναφέρεται σέ αὐτά τά δύο ἄκρα τῆς θεολογίας δέν εἶναι ὀρθόδοξη.

*

Κατά τόν χρόνο τῆς παραμονῆς του στήν Ἔδεσσα –τόπο πρώτων ἱεραποστολικῶν δραστηριοτήτων του καί εἰσαγωγῆς του στόν Κλῆρο– ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος δέχθηκε τήν ἀβρααμιαία καί ἀδελφική φιλοξενία τοῦ οἰκείου Ἱεράρχη κ. Ἰωήλ καί τῶν συνεργατῶν του.

*

Μετά τήν Ἱερατική Σύναξη στήν Ἔδεσσα, ὁ Σεβασμιώτατος ταξίδευσε κατευθείαν γιά τήν Ναύπακτο, καί ὅταν ἔφθασε στήν Ναύπακτο, πραγματοποιήσε τήν καθιερωμένη ὁμιλία τῆς Δευτέρας στό Ποίμνιό του. Τό θέμα του ἦταν τά μαρτύρια τῶν πρώτων Χριστιανῶν.

Ἀπό τό Γραφεῖο Τύπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αντιπολίτευση: ” Βαριά ποινή στους Ναυπάκτιους από το δήμαρχο  κ. Γκίζα”

Published

on

By

Σε κοινή ανακοίνωση των 5 πλέον παρατάξεων της Αντιπολίτευσης για το θέμα της αποχώρησης από το Δημοτικό Συμβούλιο κατά την συζήτηση του θέματος της συνέχισης ή μη του έργου της ανάπλασης,  αναφέρουν τα ακόλουθα:

“Βαριά ποινή στους Ναυπάκτιους από το δήμαρχο  κ. Γκίζα

  • Θα συνεχίσετε να πίνετε νερό από αμιαντοσωλήνες
  • Θα συνεχίσετε να κολυμπάτε σε θάλασσες με λύματα

Την Πέμπτη 30/6/22 κλήθηκε σε συνεδρίαση το δημοτικό συμβούλιο.

Συνεδρίαση, ζητούσε εδώ και ένα χρόνο σύσσωμη η αντιπολίτευση ώστε να ενημερωθούμε για τους λόγους που το έργο της ανάπλασης καρκινοβατεί εδώ και 3 χρόνια με αποτέλεσμα να έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα  κάποιες πλακοστρώσεις που αντιπροσωπεύουν μόλις το 22% του συνολικού έργου και να δούμε τι μπορεί να γίνει ώστε να επισπευσθεί η ολοκλήρωσή του.

Αντί όμως ενός Συμβουλίου  με θέμα την ανάπλαση, τις καθυστερήσεις και τους τρόπους για την συντομότερη εξέλιξή του, διαπιστώσαμε ότι το θέμα του Συμβουλίου ήταν η λήψη απόφασης  για τη διακοπή της συνέχισης του έργου. Για πρώτη φορά στην ιστορία του δήμου μας έμπαινε στο δημοτικό συμβούλιο το ερώτημα να ψηφίσουν οι δημοτικοί σύμβουλοι την κατάργηση ενός δημοπρατημένου έργου του ΕΣΠΑ με τεράστια σημασία για την υγεία των πολιτών (που πίνουν νερό από αμιαντοσωλήνα) και την προστασία της θάλασσάς μας από τα λύματα.

Η σοβαρότητα αυτής της απόφασης είναι προφανής. Για το λόγο αυτό ο δήμαρχος προκειμένου να εξασφαλίσει τη νόμιμη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου έπρεπε να εξασφαλίσει τα εξής, όπως τα προβλέπει ο νόμος.

  1. Παρουσία στο δημοτικό συμβούλιο της Προϊσταμένης της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου που έχει την ευθύνη για την υλοποίηση του έργου.
  2. Εισήγηση της προϊσταμένης της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου που να εξηγεί τους λόγους για τους οποίους δεν μπορεί να υλοποιηθεί το έργο και να εισηγείται τη μη ολοκλήρωσή του.
  3. Παρουσία του μελετητή που υποχρεούται να καταθέσει γνωμοδότηση με την συμφωνία του ή τη διαφωνία του για την τροποποίηση της αρχικής του μελέτης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες υπηρεσίες οι οποίες νομίμως την είχαν παραλάβει και δημοπρατήσει.
  4. Απόφαση του Τεχνικού συμβουλίου που έχει εξετάσει το θέμα και έχει εκφράσει σχετική άποψη.

Κανένα από τα παραπάνω στοιχεία δεν τηρήθηκε παρά το γεγονός ότι ο δήμαρχος όφειλε να τα έχει εξασφαλίσει εδώ και ένα χρόνο που ενημερώνει τους φορείς της πόλης ότι το έργο πρέπει να σταματήσει (χωρίς απόφαση του δημοτικού συμβουλίου).

Είχαμε μπροστά  μας μια συνεδρίαση “Παρωδία” για άκρως τεχνικά θέματα χωρίς την παρουσία ούτε ενός υπεύθυνου μηχανικού (Υπηρεσία – Μελετητής) και ούτε ένα νόμιμο έγγραφο με τίτλο “Εισήγηση”  που να εισηγείται και να εξηγεί τους λόγους μιας τέτοιας απόφασης, υπεύθυνα, με υπογραφή μηχανικών και της Διευθύντριας της Υπηρεσίας μας που είναι η κατά νόμο υπηρεσία που συμβουλεύεται το Δημοτικό μας Συμβούλιο.

Για την προετοιμασία των δημοτικών συμβούλων που καλούνται να σταματήσουν ένα τόσο σημαντικό έργο για την πόλη ο δήμαρχος μας έδωσε με την πρόσκληση μόνο τα εξής :

  • Μια (1) σελίδα κείμενο από τον εργολάβο του έργου, τα επιχειρήματα του οποίου υιοθέτησε ο δήμαρχος,
  • Δύο σελίδες κείμενο, υπογεγραμμένο από ένα προσωπικό σύμβουλο του δημάρχου, ένα Χημικό Μηχανικό και ένα μηχανολόγο Μηχανικό (που για μεγάλο διάστημα έχει λάβει άδεια άνευ αποδοχών) της ΔΕΥΑΝ και τίτλο “ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ – ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ”. Το κείμενο αυτό δεν είχε παραλήπτη, ούτε ανέφερε ποιος έδωσε εντολή για τη σύνταξή του. Έφερε πρωτόκολλο της Τεχνικής υπηρεσίας η οποία το διαβίβασε στο δημοτικό συμβούλιο χωρίς να εκφράσει άποψη.

Ο δήμαρχος έστησε όλη τη διαδικασία με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίσει την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που τόσο επιθυμούσε, χωρίς ο ίδιος  να διακινδυνεύει για τις όποιες συνέπειες προκύψουν.

Στην έναρξη της συνεδρίασης ο δημοτικός σύμβουλος κ. Γούλας κατέθεσε έγγραφη πρόταση για αναβολή της συνεδρίασης ώστε να γίνει νόμιμα, όταν ο δήμαρχος εξασφαλίσει αυτά που προβλέπει ο νόμος. Η συνεδρίαση θα μπορούσε να γίνει και την επόμενη ημέρα, αν εξασφαλίζονταν τα νομίμως προβλεπόμενα. Δυστυχώς ο δήμαρχος το αρνήθηκε. Ο δημοτικός σύμβουλος κ. Κοτσανάς πρότεινε να γίνει συζήτηση αλλά να μη ληφθεί απόφαση για τους ίδιους λόγους. Ούτε αυτή η πρόταση έγινε αποδεκτή.

Ποιος λοιπόν σώφρων δημοτικός σύμβουλος θα ψήφιζε τη διακοπή ενός τέτοιου έργου για τεχνικούς λόγους χωρίς εισήγηση από την αρμόδια τεχνική υπηρεσία; Χωρίς υπεύθυνες απαντήσεις στα προφορικά ερωτήματά του από τους κατά το νόμο αρμόδιους που θα καταχωρούντο στα επίσημα πρακτικά της συνεδρίασης;

Το να συμμετάσχεις σε μια συνεδρίαση που έχει σκόπιμα στηθεί χωρίς τις νόμιμες προϋποθέσεις, τη νομιμοποιείς,  και αυτό ήθελε ο δήμαρχος. Για το λόγο αυτό μετά από 2 ώρες αποχώρησαν όλοι οι σύμβουλοι της μειοψηφίας. Η αποχώρηση τη δεδομένη στιγμή είναι ο μόνος τρόπος για να συντηρηθούν κάποιες ελπίδες για τη συνέχιση του έργου της ανάπλασης αν λειτουργήσουν οι αρμόδιες για τη νομιμότητα κρατικές Υπηρεσίες.

Αυτοί που 3 χρόνια τώρα μας μιλούσαν για τη ΜΕΓΆΛΗ σημασία του έργου, έδιναν διαβεβαιώσεις ότι θα είναι το πρώτο έργο που θα τελειώσει χωρίς παράταση, έχουν ήδη δώσει 2,5 χρόνια παράταση χωρίς να αρχίσουν το σοβαρό κομμάτι του έργου, χθες αποφάσισαν την ακύρωση του.

Η απόφαση των 13 συμβούλων που ψήφισαν την πρόταση του δημάρχου αποτελεί βαριά ποινή για τους Ναυπάκτιους. Τους καταδικάζει να πίνουν νερό από αμιαντοσωλήνες και να κολυμπούν σε θάλασσες που δέχονται λύματα, για τα επόμενα τουλάχιστον δέκα χρόνια.

Τους ανθρώπους αυτούς θα τους ακούσουμε ξανά να μιλάνε για μεγάλα αναπτυξιακά έργα για τουρισμό και ανάπτυξη  ενώ είναι ανίκανοι να υλοποιήσουν δημοπρατημένα έργα σε εξέλιξη, που είχαν εξασφαλισθεί από προηγούμενες δημοτικές αρχές.

Ναύπακτος  3/7/22, ΟΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ

ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΠΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ

ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Συνεργασία πολιτών: “Το έβαλαν στα πόδια”

Published

on

By

Σε ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη “Συνεργασία πολιτών” του Βασίλη Γκίζα, μετά τα όσα διαμείφθηκαν στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο για το θέμα της ανάπλασης, αναφέρει:

“Μόνο ως ανεύθυνη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η στάση των συμβούλων της αντιπολίτευσης που εδώ και τόσους μήνες εγκαλούσαν τη δημοτική αρχή ότι δεν έφερνε προς συζήτηση το θέμα της ανάπλασης, και όταν αυτό ήρθε… απλά εγκατέλειψαν τα έδρανά τους.

  • Γιατί δεν έμειναν να υποστηρίξουν με επιχειρήματα και με την ψήφο τους τις μέχρι τώρα θέσεις τους;
  • Γιατί απέφυγαν να είναι παρόντες στη διαδικασία, δηλώνοντας μάλιστα ευθαρσώς ότι δεν μπορούν να συμμετέχουν σε μία τόσο δύσκολη απόφαση και να αναλάβουν την ευθύνη της ψήφου για τη συνέχιση ή μη του έργου;

Ξεχνούν ότι έχουν υποχρέωση να συμμετέχουν στις διαδικασίες του κορυφαίου οργάνου και να λαμβάνουν ξεκάθαρη θέση.

Η εν γένει στάση των μελών της αντιπολίτευσης όλο αυτό το διάστημα, με αποκορύφωμα τα όσα διαδραματίστηκαν στη συνεδρίαση της 30ης Ιουνίου, αποκαλύπτει τη μία και μοναδική εξ αρχής επιδίωξή τους.  Τη δημιουργία της τέλειας παγίδας για τη δημοτική αρχή, προσδοκώντας ότι με αυτό τον τρόπο θα σύρουν το δήμαρχο και τη συμπολίτευση μέχρι τις εκλογές.

Το χειρότερο όμως δεν είναι αυτό.  Το χειρότερο είναι ότι μπροστά σε αυτή τους την επιδίωξη, δεν είχαν καμία απολύτως αναστολή να βάλουν σε περιπέτειες μια ολόκληρη πόλη με ένα έργο που γνωρίζουν πολύ καλά ότι δεν είχε καμία απολύτως πιθανότητα να ολοκληρωθεί.  Γιατί δεν εξηγείται διαφορετικά ότι όλο αυτό το διάστημα, αλλά και τώρα που ήρθε το θέμα προς συζήτηση, δεν πρότειναν το παραμικρό ως λύση στα σοβαρότατα προβλήματα του έργου.  Μοναδικό αφήγημά τους; «Το έργο πρέπει να γίνει».  Χωρίς καμία άλλη εξήγηση, χωρίς καμία απολύτως πειστική πρόταση.

Η δημοτική αρχή επιδεικνύοντας για ακόμη μία φορά σοβαρότητα και υπευθυνότητα, δε σύρθηκε και δεν παρασύρθηκε.  Ο Δήμαρχος Βασίλης Γκίζας ενημέρωσε αναλυτικά για τα δεδομένα του έργου και τα στοιχεία που υπάρχουν με τις υπογραφές των πλέον αρμοδίων στελεχών του δήμου.  Και όλα είναι πολύ συγκεκριμένα και δεν επιδέχονται αμφισβήτησης από κανέναν.

  1. Έλλειψη νόμιμης χρηματοδότησης ως προς τις μη επιλέξιμες δαπάνες
  2. Έλλειψη ολοκληρωμένων μελετών ως προς τα ευρήματα μετά το σκανάρισμα
  3. Έλλειψη σωστού εργολάβου

Τα υπόλοιπα αποτελούν αντιπολιτευτικές κορώνες με μηδενικό αντίκρισμα και ευτυχώς για όλους μας η κοινωνία γνωρίζει”.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Β. Κικίλιας: «Η Ναύπακτος μπαίνει δυναμικά στο χάρτη της Τουριστικής Ανάπτυξης»

Published

on

By

Επίσκεψη στην Ναύπακτο πραγματοποίησε το πρωί σήμερα ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας.

Τον υπουργό,  τον βουλευτή  Σπήλιο Λιβανό και τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη υποδέχτηκε στο δημαρχείο της πόλης ο δήμαρχος Ναυπακτίας Βασίλης Γκίζας και οι αντιδήμαρχοι Θωμάς Κοτρωνιάς, Σωκράτης Παπαβασιλείου, Γιάννης Παπαϊωαννίδης και Ντίνος Τσουκαλάς, καθώς και ο πρόεδρος της    Αιτωλικής Γιώργος Κοτρώνης.

Μετά την υποδοχή ακολούθησε σύσκεψη στο γραφείο δημάρχου και με την ολοκλήρωσή της έγιναν δηλώσεις προς τα ΜΜΕ.

Για συνεργασίες, με στόχο την  τουριστική εξωστρέφεια, με το υπουργείο Τουρισμού και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έκανε λόγο ο δήμαρχος Ναυπακτίας Βασίλης Γκίζας με τον Βασίλη Κικίλια να δηλώνει ότι η Ναύπακτος μπαίνει δυναμικά στο χάρτη της Τουριστικής Ανάπτυξης, καθώς  γίνονται σημαντικά πράγματα στην περιοχή, με το υπουργείο να συνδράμει με κάθε τρόπο προς αυτή την κατεύθυνση.

Πιο συγκεκριμένα αναφέρθηκε στο νέο ΕΣΠΑ και το θέμα της μαρίνας Ναυπάκτου, με θετικά στοιχεία το ενδιαφέρον για εισροή ιδιωτικών κεφαλαίων πέραν του Ατλαντικού, όπως ανάφερε χαρακτηριστικά.

Στις δηλώσεις του ο βουλευτής Σπήλιος Λιβανός χαρακτήρισε την Ναύπακτο και την Ναυπακτία ως έναν παγκόσμιο προορισμό για τον εναλλακτικό τουρισμό.

Για μαγικό τόπο που έχει όλα εκείνα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ιστορία,  πολιτισμό θαλάσσιο μέτωπο ,όπως και  ορεινό όγκο που προσφέρει μοναδικές απολαύσεις. Είμαστε ένας άξιος προορισμός και ως Δυτική Ελλάδα και ως Ναύπακτος και είναι κάτι που θα συνεχίσει να επιτυγχάνεται μέσα από τις διαρκείς προσπάθειες, τόνισε ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης.

Αναμνηστική πλακέτα της πόλης της Ναυπάκτου για τον εορτασμό των 450 ετών από τη Ναυμαχία της Ναυπάκτου, προσέφερε ο Δήμος Ναυπακτίας μέσω του αντιδημάρχου Πολιτισμού και Τουρισμού Ντίνου Τσουκαλά στο υπουργό Τουρισμού.

Ακολούθησε επίσκεψη του υπουργού στα γραφεία της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Ναυπακτίας και Δωρίδας όπου τον υποδέχτηκαν ο πρόεδρος Θέμης Δαβανέλλος και εκπρόσωποι των επαγγελματιών.

Στην συνέχεια ο κ. Κικίλιας επισκέφτηκε την πρότυπη μονάδα συσκευασίας μελιού «Styliaras Honey» όπου και ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις της καθώς και την ζυθοποιία  Πλούμη.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ