Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Θεολογικό Τριήμερο στην Μακεδονία

Published

on

Τό τριήμερο Σάββατο 8 μέ Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2018, ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος ἐπισκέφθηκε τήν Βέροια καί τήν Ἔδεσσα τῆς Μακεδονίας κατόπιν προσκλήσεως τῶν οἰκείων Ποιμεναρχῶν Μητροπολιτῶν Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας κ. Παντελεήμονος καί Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας κ. Ἰωήλ, προκειμένου νά κάνη μιά σειρά ὁμιλιῶν.

Εἰσήγηση στήν Ἡμερίδα «Παιδεία: παρόν και μέλλον» στήν Βέροια

Τό Σάββατο 8 Δεκεμβρίου στίς 11:00 π.μ. στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Ἀντωνίου πολιούχου Βεροίας πραγματοποιήθηκε ὑπό τήν αἰγίδα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας ἡ ἡμερίδα «Παιδεία: παρόν και μέλλον», τήν ὁποία συνδιοργάνωσαν ἡ Ἕνωση Θεολόγων Νομοῦ Ἠμαθίας, τό Σωματεῖο «Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη» καί ἡ Κίνηση Γονέων καί Κηδεμόνων Ἠμαθίας. Ἀπηύθυναν χαιρετισμό ὁ οἰκεῖος Ποιμενάρχης Σεβ. Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων, καί οἱ ἐκπρόσωποι τῶν διοργανωτῶν κ. Εὐθύμιος Χωματᾶς καί κ. Ἰωάννης Κοτσάμπασης.

Εἰσηγήσεις ἔκαναν ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος, ὁ Καθηγητής τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ. κ. Ἡρακλῆς Ρεράκης καί ὁ Ἐκπαιδευτικός κ. Δημήτριος Νατσιός, ἐνῶ προήδρευσε ὁ Καθηγητής Παιδαγωγικῆς Πανεπιστημίου Ἰωαννίνων κ. Ἰωάννης Φύκαρης.

Ἀκολούθησε συζήτηση κατά τήν ὁποία οἱ εἰσηγητές ἀπάντησαν στά ἐρωτήματα καί τίς ἀγωνίες τῶν ἀκροατῶν.

Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος στήν εἰσήγησή του μέ θέμα «Ὁ συγκρητισμός στό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν» ἀνέφερε τά ἑξῆς:

Στήν ἐποχή μας ἐπικρατοῦν τρία θρησκειολογικά καί θεολογικά ρεύματα. Τό πρῶτον εἶναι ἡ «ἀποκλειστικότητα», ὅτι ἡ ἀποκάλυψη τοῦ Θεανθρώπου εἶναι μοναδική, δόθηκε στούς Ἀποστόλους καί διαφυλάσσεται στήν Ἐκκλησία, τό δεύτερο ἡ «ἐμπεριεκτικότητα», ὅτι ὁ Χριστός εἶναι μοναδικός, ἀλλά ἡ σωτηριώδης ἐνέργειά Του εἶναι καί ἐκτός τῆς Ἐκκλησίας, καί τό τρίτο ὁ «πλουραλισμός», ὅτι ὑπάρχει δυνατότητα πολλῶν ἀποκαλύψεων τοῦ Θεοῦ, σέ ὅλες τίς θρησκεῖες.

Ὁ συνδυασμός μεταξύ τῆς «ἐμπεριεκτικότητας» καί τοῦ «πλουραλισμοῦ» ἐκφράζεται ἀπό τόν συγκρητισμό, πού εἶναι ἡ συνένωση πολλῶν ἀκόμη καί ἀντιθέτων ἰδεολογικῶν, φιλοσοφικῶν καί θρησκευτικῶν δοξασιῶν. Αὐτό μπορεῖ νά ἀποδοθῆ μέ τόν ὅρο σχετικισμός, ὅτι ὅλα εἶναι σχετικά, καί μέ τόν σκεπτικισμό πού ξεκινᾶ ἀπό τήν ἄποψη ὅτι ἡ ἀλήθεια εἶναι ἀνέφικτη καί ἡ γνώση εἶναι ἀδύνατη, γι’ αὐτό ὁ ἄνθρωπος πάνοτε διακατέχεται ἀπό τήν ἀμφιβολία. Ἔτσι ἀμφισβητεῖται ὅτι κάποιος ἔχει τήν ἀλήθεια, καί ὑποστηρίζεται ὅτι ψήγματα τῆς ἀλήθειας ὑπάρχουν παντοῦ.

Ἕνα χαρακτηριστικό παράδειγμα τοῦ θεολογικοῦ συγκρητισμοῦ παρατηρεῖται στίς ἀπόψεις τοῦ Ὀλιβιέρ Κλεμάν, ὁ ὁποῖος ἐπηρέασε πολλούς συγχρόνους θεολόγους. Ὁ Κλεμάν ὑποστήριζε ὅτι ὅποιος δέχεται ὅτι κατέχει τήν ἀλήθεια, εἶναι φανατικός, καί ὅτι σήμερα πρέπει νά εἴμαστε ἀνοικτοί σέ ὅλα καί μάλιστα μποροῦν νά βρεθοῦν κοινά σημεῖα μεταξύ τῶν ὀρθοδόξων καί ἄλλων Χριστιανῶν, καί μεταξύ Χριστιανισμοῦ καί ἄλλων Θρησκειῶν, ὅπως τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ, τοῦ Ἰσλαμισμοῦ καί τοῦ Ἰνδουϊσμοῦ-Βουδισμοῦ.

Τό Νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν στά θρησκευτικά γιά τά Σχολεῖα διαποτίζεται ἀπό αὐτές τίς ἀπόψεις. Καί τά ἀποσπάσματα πού χρησιμοποιοῦνται προέρχονται ἀπό συγχρόνους θεολόγους πού ἐκφράζουν αὐτό τό «σύγχρονο» πνεῦμα μέ τούς λεγομένους ἀνοικτούς ὁρίζοντες σκέψεως, τήν «ἐμπεριεκτικότητα» καί τόν «πλουραλισμό», καί κατηγοροῦν τήν παράδοση καί τήν «ἀποκλειστικότητα». Στό σημεῖο αὐτό βρίσκεται ἡ οὐσία τοῦ προβλήματος τοῦ Νέου Προγράμματος Σπουδῶν στά Θρησκευτικά.

Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ὑπογράμμισε καί τήν ἀγωνία καί τόν ἀγώνα τοῦ οἰκείου Ποιμενάρχου κ. Παντελεήμονος νά ἐνημερώση καί νά καθοδηγήση τό Ποίμνιό του γιά τό σοβαρό θέμα τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν στά Σχολεῖα.

Σειρά ὁμιλιῶν στήν Ἔδεσσα

Στήν Ἔδεσσα ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ἔκανε τέσσερεις ὁμιλίες.

Στήν Σύναξη τῶν Νέων

Τό βράδυ τοῦ Σαββάτου μίλησε στήν ἑβδομαδιαία Σύναξη Νέων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, παρόντος τοῦ οἰκείου Ποιμενάρχη καί Κληρικῶν τῆς Μητροπόλεως.

Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης κ. Ἱερόθεος ἀνέπτυξε τό πρωτότυπο θέμα πῶς μπορεῖ μιά φυλακή νά μετατραπῆ σέ μιά Μονή, γενικά σέ χῶρο ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς.

Ἡ ἀνάπτυξη τοῦ θέματος ἀπό τόν Σεβασμιώτατο ἦταν «ἐποπτική», ἄμεση, ἀφοῦ ἔγινε διά τῆς ἀναγνώσεως τῆς ἀλληλογραφίας του μέ μιά ὀρθόδοξη ἱεραποστολική ὁμάδα πού ἐργάζεται σέ φυλακές ὑψίστης ἀσφαλείας στήν Ἀμερική, πού διοργανώθηκαν σέ μιά μοναχική κοινότητα πού προσεύχεται, ζῆ μυστηριακή ζωή καί διαβάζει τά βιβλία τοῦ Σεβασμιωτάτου, καί τῆς ἀλληλογραφίας του μέ ἕναν καταδικασμένο σέ θάνατο πού περιμένει τήν ἡμέρα τῆς ἐκτελέσεώς του ἐπίσης στήν Ἀμερική, καί ὁ ὁποῖος ζητᾶ ἀπό τόν Σεβασμιώτατο νά τόν βοηθήση νά μετανοήση καί νά ἀποκτήση προσευχή στήν καρδιά, ὥστε ὅταν ἐκτελεστῆ, νά συναντήση τόν Χριστό.

Ὁ Σεβασμιώτατος ὑπογράμμισε κυρίως τίς ἀναζητήσεις τῶν ἀνθρώπων αὐτῶν, πού βρίσκουν ἀπάντηση στήν νηπτική πατερική παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας.

Οἱ ἐπιστολές πού ἀνέγνωσε ὁ Σεβασμιώτατος, ἀποτελοῦν μέρος τῶν πολλῶν ἐπιστολῶν πού λαμβάνει ἀπό ὅλο τόν κόσμο, λόγῳ τῆς κυκλοφορίας τῶν βιβλίων του σέ πολλές ξένες γλῶσσες.

Στήν Ἀρχιερατική θεία Λειτουργία στόν Καθεδρικό Ναό τῆς Ἁγίας Σκέπης

Τήν Κυριακή 9 Δεκεμβρίου, μνήμη τῆς Ἁγίας Ἄννης μητρός τῆς Θεοτόκου καί τῆς Προφήτιδος Ἄννης μητρός τοῦ Προφήτου Σαμουήλ, ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος λειτούργησε στόν καθεδρικό Ναό τῆς Ἁγίας Σκέπης.

Στό κήρυγμά του πρόβαλε ὡς πρότυπα μητέρων τίς ἑορτάζουσες Ἁγίες, οἱ ὁποῖες ὄχι μόνον συνέβαλαν στήν μετάδοση τῆς βιολογικῆς ζωῆς ἀλλά κυρίως καί στήν μετάδοση τῆς ἀληθινῆς ζωῆς, τῆς πίστεως καί τῆς παραδόσεως μέσῳ τοῦ προσωπικοῦ ἁγιασμοῦ τους, τῆς μητρικῆς γλώσσας καί τῶν προσευχῶν τους.

Ἑσπερινή ὁμιλία στόν Καθεδρικό Ναό

Κατά τίς καθιερωμένες ἑσπερινές ὁμιλίες στόν Καθεδρικό Ναό τῆς Ἐδέσσης, ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ἀνέπτυξε τό θέμα «Ἡ θεολογική καταιγίδα στό βιβλίο τοῦ Ἰώβ».

Ἀνέφερε εἰσαγωγικά ὁρισμένα στοιχεῖα γιά τόν Ἰώβ, γιά τίς ἀπόψεις πού διατυπώθηκαν γιά τόν συγγραφέα τοῦ βιβλίου, γιά τήν διάρθρωση τοῦ περιεχομένου του σέ ἑνότητες, γιά τά σημαντικά θέματα πού διαπραγραμματεύεται καί γιά τά σημαντικότερα μηνύματα πού μεταδίδει.

Στήν συνέχεια παρουσίασε τά τέσσερα εἴδη θεολογίας πού ἐκφράσθηκαν κατά τήν συνταρακτιική συζήτηση τοῦ Ἰώβ μέ τούς τρεῖς φίλους του βασιλεῖς, τόν Ἐλιούζ, καί τελικά ἀπό τήν Ἄσαρκο Θεό Λόγο, ὁ Ὁποῖος καί λύνει τά δραματικά ἐρωτήματα τῶν συνομιλητῶν. Οἱ θεολογίες αὐτές εἶναι ἡ θεολογία τοῦ πόνου τοῦ Ἰώβ, ἡ διανοητική θεολογία τῶν τριῶν φίλων, ἡ ἐλεγκτική θεολογία τοῦ Ἐλιούζ καί τελικά ἡ ἀποκαλυπτική θεολογία μέ τήν ἐμφάνιση τοῦ Θεοῦ, πού ἔδωσε τήν λύση τοῦ προβλήματος πού ἀντιμετώπιζε ὁ Ἰώβ.

Ὁ Σεβασμιώτατος κατέληξε ὅτι ἡ ἱστορία τοῦ Ἰώβ εἶναι πολύ δυνατή, ἀλλά παρόμοιες ἱστορίες πόνου περνᾶμε ὅλοι μας στήν ζωή μας, σέ μικρότερο βαθμό, καί πρέπει  νά ἔχουμε ἀπόλυτη ἐμπιστοσύνη στήν Πρόνοια τοῦ Θεοῦ.

Παρότρυνε δέ τούς ἀκροατές νά διαβάσουν μέ προσοχή τό βιβλίο τοῦ Ἰώβ.

Στήν Ἱερατική Σύναξη τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας

Τήν Δευτέρα τό πρωί πραγματοποιήθηκε ἡ 8η Ἱερατική Σύναξη τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως στό Πνευματικό Κέντρο της. Προσκεκλημένος ὁμιλητής ἦταν ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος, ὁ ὁποῖος ἀνέπτυξε τό θέμα: «Τά δύο ἄκρα τῆς ὀρθοδόξου θεολογίας».

Ὁ Σεβασμιώτατος τόνισε ὅτι στήν ἐποχή μας ἀκούγονται πολλά εἴδη θεολογιῶν πού ἀπομακρύνονται ἀπό τήν Ὀρθόδοξη θεολογία, ὅπως ἐκφράσθηκε ἀπό τούς Προφήτας, Ἀποστόλους καί Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας καί ὅπως διατυπώθηκε στίς ἀποφάσεις τῶν Οἰκουμενικῶν καί Τοπικῶν Συνόδων. Γι’ αὐτό χρειάζετα νά γνωρίζουμε καλύτερα τήν ὀρθόδοξη θεολογία, ὤστε ἔτσι ἐξασκεῖται ἡ ὀρθόδοξη ποιμαντική.

Εἶναι πολύ σπουδαῖο νά δοῦμε τά δύο σημαντικά ἄκρα τῆς ὀρθόδοξης  θεολογίας.

Τό πρῶτο ἀναφέρεται στήν φυσική κατάσταση τοῦ ἀνθρώπου μετά τήν δημιουργία του καί πρίν τήν πτώση του. Αὐτό παρουσιάζεται στήν διδασκαλία τοῦ ἁγίου Εἰρηναίου, Ἐπισκόπου Λουγδούνου. Γράφει ὅτι ὁ ἄνθρωπος μετά τήν δημιουργία του ἦταν νήπιος καί ἔπρεπε νά ὁλοκληρωθῆ πνευματικά καί νά φτάση στήν θέωση. Ὁ ἄνθρωπος μέ τήν πτώση του ἀπέτυχε νά ὁλοκληρωθῆ καί αὐτό ἔγινε μέ τήν ἐνανθρώπηση τοῦ Χριστοῦ. Ὁπότε ἡ δόξα τοῦ Θεοῦ φαίνεται στον ζωντανό ἄνθρωπο καί ἡ ζωή τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ἡ ὅραση τοῦ Θεοῦ.

Τό δεύτερο ἄκρο τῆς ὀρθόδοξης θεολογίας ἀναφέρεται στό ποιά θά εἶναι ἡ ζωή τοῦ ἀνθρώπου μετά τήν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ. Κατά τόν ἅγιο Μάξιμο τόν Ὁμολογητή, ὁ Θεός πού εἶναι ὁ ἥλιος τῆς δικαιοσύνης, θά φανῆ σέ ὅλους τούς ἀνθρώπους. Ὅμως οἱ ψυχές τῶν ἀνθρώπων ἤ θά εἶναι φιλόθεες, ὅπως τό κερί πού λιώνει, ἤ θά εἶναι φιλόϋλες, ὅπως ὁ πηλός πού σκληραίνεται ἀπό τόν ἥλιο. Ἔτσι  ἐξηγεῖται ὁ Παράδεισος καί ἡ Κόλαση ἐξ ἐπόψεως τοῦ ἀνθρώπου.

Αὐτά εἶναι τά σταθερά θεμέλια τῶν δύο ἄκρων τῆς ὀρθοδόξου θεολογίας. Στό μέσο αὐτῶν τῶν δύο ἄκρων, τῆς πρό τῆς πτώσεως κατάστασης καί τῆς μετά τήν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ ἀσκεῖται τό ἔργο καί ἡ ποιμαντική της Ἐκκλησίας. Ἡ Ἐκκλησία μέ τήν μυστηριακή, ἀσκητική ζωή της καί τήν ποιμαντική ἀποστολή της ἀποβλέπει νά ἐπανέλθη  ὁ ἄνθρωπος στήν φυσική κατάστασή του καί ἐν Χριστῷ νά δέχεται φωτιστικά καί θεοπτικά τίς ἐνέργειες τοῦ Θεοῦ καί αὐτό νά γίνη Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, Παράδεισος.

Μιά θεολογία πού δέν ἀναφέρεται σέ αὐτά τά δύο ἄκρα τῆς θεολογίας δέν εἶναι ὀρθόδοξη.

*

Κατά τόν χρόνο τῆς παραμονῆς του στήν Ἔδεσσα –τόπο πρώτων ἱεραποστολικῶν δραστηριοτήτων του καί εἰσαγωγῆς του στόν Κλῆρο– ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος δέχθηκε τήν ἀβρααμιαία καί ἀδελφική φιλοξενία τοῦ οἰκείου Ἱεράρχη κ. Ἰωήλ καί τῶν συνεργατῶν του.

*

Μετά τήν Ἱερατική Σύναξη στήν Ἔδεσσα, ὁ Σεβασμιώτατος ταξίδευσε κατευθείαν γιά τήν Ναύπακτο, καί ὅταν ἔφθασε στήν Ναύπακτο, πραγματοποιήσε τήν καθιερωμένη ὁμιλία τῆς Δευτέρας στό Ποίμνιό του. Τό θέμα του ἦταν τά μαρτύρια τῶν πρώτων Χριστιανῶν.

Ἀπό τό Γραφεῖο Τύπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Χοροί και τραγούδια της Πασχαλιάς, Δευτέρα του Πάσχα στο Λιμάνι της Ναυπάκτου

Published

on

By

Την Δευτέρα του Πάσχα, 21 Απριλίου 2025 και ώρα 20:30, το Λιμάνι της Ναυπάκτου θα πλημμυρίσει χορούς και τραγούδια της Πασχαλιάς, της Άνοιξης και της Αγάπης από τον Χορευτικό Όμιλο ΝΑΥΣ.  Την καλλιτεχνική   επιμέλεια της  εκδήλωσης έχει ο  Γιάννης Βαφειάδης και τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Ναυπακτίας.

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μη οικοδομήσιμα τα κάτω από 2 στρέμματα ακίνητα σε οικισμούς

Published

on

By

Υπογράφηκε και βγαίνει σε ΦΕΚ το νέο Προεδρικό Διάταγμα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, για την εκ νέου οριοθέτηση των οικισμών της χώρας.

Με το νέο ΠΔ τα ακίνητα σε οικισμούς, κάτω από 2 στρέμματα, γίνονται μη οικοδομήσιμα.

Το Υπουργείο προχώρησε σε μια μεθοδολογία που κρίθηκε νόμιμη από το ΣτΕ για τις 3 ζώνες από τις οποίες θα γίνει η οριοθέτηση των οικισμών.

Α Ζώνη: είναι το εσώτερο – συνεκτικό τμήμα του οικισμού, που είχε δημιουργηθεί προ του 1923 (ιστορικός πυρήνας).

Β Ζώνη: είναι το συνεκτικό τμήμα που έχει δημιουργηθεί μεταξύ των ετών 1923 και του 1983.

Β1 Ζώνη: είναι το διάσπαρτο τμήμα του οικισμού που έχει δημιουργηθεί μεταξύ του 1923 και του 1983.

Η Ζώνη Γ που αναφερόταν στο προηγούμενο σχέδιο του Π.Δ. και θα περιλάμβανε τις περιοχές του οικισμού μετά τη Β1 Ζώνη μέχρι και το καθορισμένο όριο του οικισμού, αφαιρέθηκε έπειτα από παρατήρηση του Σ.τ.Ε.

– Δεν προβλέπεται επίσης οριοθέτηση σε μη οριοθετημένους οικισμούς.

Πρακτικά, ιδιοκτησίες που είναι αυτή τη στιγμή εντός ορίων οικισμών, με τη δημοσίευσή του νέου ΠΔ του ΥΠΕΝ, που προβλέπει μείωση των ορίων οικισμών σε χωριά και σε οικισμούς έως και 2.000 κατοίκων θα  μετατραπούν σε ιδιοκτησίες εκτός ορίων οικισμών και συνεπώς άνευ οικοδομησιμότητας με αποτέλεσμα την πλήρη απαξίωση της περιουσίας τους.

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στην «Προκρούστεια κλίνη» η οριοθέτηση οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων

Published

on

By

Η διαδικασία οριοθέτησης, σύμφωνα με το νέο Προεδρικό Διάταγμα, αγνοεί τον κρίσιμο ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και περιορίζει τις δυνατότητες δόμησης σε περιοχές που θα μπορούσαν να ενισχύσουν την τοπική οικονομία και την κοινωνία, ενώ αντί να αντιμετωπίσει την στεγαστική κρίση, πρόκειται να την επιδεινώσει, πλήττοντας τη μικρομεσαία ιδιοκτησία.

Ποια οικόπεδα χάνουν το δικαίωμα δόμησης από το νέο ΠΔ για τα όρια οικισμών

Να σημειωθεί ότι τα όρια των Οικισμών καθορίσθηκαν κατά 99% σε όλη την Ελλάδα το έτος 1985 με Αποφάσεις των τότε Κρατικών Νομαρχών. Έκτοτε, και επί 40 χρόνια (1985-2025) οι οικισμοί αναπτύσσονται εντός των ορίων τους, με ελάχιστες περιπτώσεις Πολεοδόμησης τους ή Πολεοδομικής Επέκτασης τους (κυρίως λόγω της μακροχρόνιας – άνω της 10ετίας – απαιτητικής διαδικασίας).

Το ΥΠΕΝ προωθεί μέσω Προεδρικού Διατάγματος την επανοριοθέτηση των Οικισμών μέσα από τα υπό εκπόνηση Τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια (ΤΠΣ & ΕΠΣ), μετά από απαίτηση του Σ.τ.Ε.: επειδή οι τότε κρατικοί Νομάρχες δεν ήταν εξουσιοδοτημένοι αρμοδίως για το θέμα, (κατά το Σ.τ.Ε.).

Τα κριτήρια όμως που τίθενται αφορούν το παρελθόν και λιγότερο το παρόν χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το αύριο και το μέλλον και η αναπτυξιακή προοπτική κάθε οικισμού.

Συγκεκριμένα, με τα κριτήρια που τίθενται στο νέο Π.Δ. τα σημερινά όρια των οικισμών μειώνονται δραστικά και οριζόντια και περιλαμβάνουν ότι έχει οικοδομηθεί μέχρι το 1983 και περιοχές που έχουν οικοδομηθεί έως σήμερα, με προϋποθέσεις.

Για επέκταση ούτε λόγος, ακόμη και εκεί που υπάρχει πιεστική ανάγκη, ούτε λόγος, ούτε τρόπος.

Η απάντηση του ΥΠΕΝ για την κάλυψη των αναγκών με πολεοδόμηση, είναι μια ανέφικτη λύση με παραπομπή στις καλένδες, αφού:

Η Πολεοδομική Επέκταση με Πολεοδομική Μελέτη και Πράξη Εφαρμογής, σημαίνει χρόνο άνω των 10 ετών και κόστος  άνω του 1 εκ ανά οικισμό, ενώ ταυτόχρονα οι περισσότεροι Δήμοι δεν διαθέτουν ΥΔΟΜ και έμπειρους μηχανικούς (τοπογράφους και πολεοδόμους), ενώ είναι αδύνατον με τα γνωστά δεδομένα να χρηματοδοτήσει η πολιτεία αυτό το τεράστιο πρόσθετο έργο.

Οι συνέπειες…

Το νέο Π.Δ. που προωθεί το Υ.Π.ΕΝ. είναι Προκρούστεια κλίνη αφού με τα κριτήρια του προβλέπει με οριζόντιο τρόπο σε όλη την Ελλάδα τη δραστική συρρίκνωση των ορίων των οικισμών κάτω από 2.000 κατοίκους με βάση το παρελθόν, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το παρών και πολύ περισσότερο η προοπτική ανάπτυξης του κάθε οικισμού και του κάθε τόπου.

♦ Τα Τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια μέσα από τα οποία υποτίθεται ότι προσδιορίζεται η προοπτική του κάθε τόπου και στον οικιστικό τομέα  απλά θα επικυρώσουν την αυταρχική χωρίς πολιτική και θεσμική «νομιμοποίηση» εμμονή για την κατάργηση κάθε δυνατότητας δόμησης εκτός πόλεων και μεγαλουπόλεων.

♦ Δεν λαμβάνεται υπόψη, δεν τους ενδιαφέρει;; η πραγματική προοπτική του κάθε τόπου και θα μπορούσε να ενισχυθεί και κανονικοποιηθεί με τα Π.Δ. των Ε.Π.Σ. ή Τ.Π.Σ.

♦ Ο  ρόλος της Τ.Α. και κάθε Δήμου στην διαδικασία οριοθέτησης των οικισμών μηδενικός και ανύπαρκτος.

Η Κ.Ε.Δ.Ε. θα πρέπει να αντιδράσει συνολικά για να μην δημοσιευθεί το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα, με στόχο να ξεκινήσει διαβούλευση για καθορισμό ζωνών κλιμακούμενής δόμησης στα υπάρχοντα όρια των οικισμών, αλλιώς, χιλιάδες μικροϊδιοκτήτες θα κοιμηθούν έχοντας οικοδομήσιμα οικόπεδα και θα ξυπνήσουν έχοντας πλέον χωραφάκια!!!

 

 

 

 

Continue Reading
musitsa-leatherbags-new

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ