Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Θεολογικό Τριήμερο στην Μακεδονία

Published

on

Τό τριήμερο Σάββατο 8 μέ Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2018, ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος ἐπισκέφθηκε τήν Βέροια καί τήν Ἔδεσσα τῆς Μακεδονίας κατόπιν προσκλήσεως τῶν οἰκείων Ποιμεναρχῶν Μητροπολιτῶν Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας κ. Παντελεήμονος καί Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας κ. Ἰωήλ, προκειμένου νά κάνη μιά σειρά ὁμιλιῶν.

Εἰσήγηση στήν Ἡμερίδα «Παιδεία: παρόν και μέλλον» στήν Βέροια

Τό Σάββατο 8 Δεκεμβρίου στίς 11:00 π.μ. στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Ἀντωνίου πολιούχου Βεροίας πραγματοποιήθηκε ὑπό τήν αἰγίδα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας ἡ ἡμερίδα «Παιδεία: παρόν και μέλλον», τήν ὁποία συνδιοργάνωσαν ἡ Ἕνωση Θεολόγων Νομοῦ Ἠμαθίας, τό Σωματεῖο «Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη» καί ἡ Κίνηση Γονέων καί Κηδεμόνων Ἠμαθίας. Ἀπηύθυναν χαιρετισμό ὁ οἰκεῖος Ποιμενάρχης Σεβ. Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων, καί οἱ ἐκπρόσωποι τῶν διοργανωτῶν κ. Εὐθύμιος Χωματᾶς καί κ. Ἰωάννης Κοτσάμπασης.

Εἰσηγήσεις ἔκαναν ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος, ὁ Καθηγητής τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ. κ. Ἡρακλῆς Ρεράκης καί ὁ Ἐκπαιδευτικός κ. Δημήτριος Νατσιός, ἐνῶ προήδρευσε ὁ Καθηγητής Παιδαγωγικῆς Πανεπιστημίου Ἰωαννίνων κ. Ἰωάννης Φύκαρης.

Ἀκολούθησε συζήτηση κατά τήν ὁποία οἱ εἰσηγητές ἀπάντησαν στά ἐρωτήματα καί τίς ἀγωνίες τῶν ἀκροατῶν.

Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος στήν εἰσήγησή του μέ θέμα «Ὁ συγκρητισμός στό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν» ἀνέφερε τά ἑξῆς:

Στήν ἐποχή μας ἐπικρατοῦν τρία θρησκειολογικά καί θεολογικά ρεύματα. Τό πρῶτον εἶναι ἡ «ἀποκλειστικότητα», ὅτι ἡ ἀποκάλυψη τοῦ Θεανθρώπου εἶναι μοναδική, δόθηκε στούς Ἀποστόλους καί διαφυλάσσεται στήν Ἐκκλησία, τό δεύτερο ἡ «ἐμπεριεκτικότητα», ὅτι ὁ Χριστός εἶναι μοναδικός, ἀλλά ἡ σωτηριώδης ἐνέργειά Του εἶναι καί ἐκτός τῆς Ἐκκλησίας, καί τό τρίτο ὁ «πλουραλισμός», ὅτι ὑπάρχει δυνατότητα πολλῶν ἀποκαλύψεων τοῦ Θεοῦ, σέ ὅλες τίς θρησκεῖες.

Ὁ συνδυασμός μεταξύ τῆς «ἐμπεριεκτικότητας» καί τοῦ «πλουραλισμοῦ» ἐκφράζεται ἀπό τόν συγκρητισμό, πού εἶναι ἡ συνένωση πολλῶν ἀκόμη καί ἀντιθέτων ἰδεολογικῶν, φιλοσοφικῶν καί θρησκευτικῶν δοξασιῶν. Αὐτό μπορεῖ νά ἀποδοθῆ μέ τόν ὅρο σχετικισμός, ὅτι ὅλα εἶναι σχετικά, καί μέ τόν σκεπτικισμό πού ξεκινᾶ ἀπό τήν ἄποψη ὅτι ἡ ἀλήθεια εἶναι ἀνέφικτη καί ἡ γνώση εἶναι ἀδύνατη, γι’ αὐτό ὁ ἄνθρωπος πάνοτε διακατέχεται ἀπό τήν ἀμφιβολία. Ἔτσι ἀμφισβητεῖται ὅτι κάποιος ἔχει τήν ἀλήθεια, καί ὑποστηρίζεται ὅτι ψήγματα τῆς ἀλήθειας ὑπάρχουν παντοῦ.

Ἕνα χαρακτηριστικό παράδειγμα τοῦ θεολογικοῦ συγκρητισμοῦ παρατηρεῖται στίς ἀπόψεις τοῦ Ὀλιβιέρ Κλεμάν, ὁ ὁποῖος ἐπηρέασε πολλούς συγχρόνους θεολόγους. Ὁ Κλεμάν ὑποστήριζε ὅτι ὅποιος δέχεται ὅτι κατέχει τήν ἀλήθεια, εἶναι φανατικός, καί ὅτι σήμερα πρέπει νά εἴμαστε ἀνοικτοί σέ ὅλα καί μάλιστα μποροῦν νά βρεθοῦν κοινά σημεῖα μεταξύ τῶν ὀρθοδόξων καί ἄλλων Χριστιανῶν, καί μεταξύ Χριστιανισμοῦ καί ἄλλων Θρησκειῶν, ὅπως τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ, τοῦ Ἰσλαμισμοῦ καί τοῦ Ἰνδουϊσμοῦ-Βουδισμοῦ.

Τό Νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν στά θρησκευτικά γιά τά Σχολεῖα διαποτίζεται ἀπό αὐτές τίς ἀπόψεις. Καί τά ἀποσπάσματα πού χρησιμοποιοῦνται προέρχονται ἀπό συγχρόνους θεολόγους πού ἐκφράζουν αὐτό τό «σύγχρονο» πνεῦμα μέ τούς λεγομένους ἀνοικτούς ὁρίζοντες σκέψεως, τήν «ἐμπεριεκτικότητα» καί τόν «πλουραλισμό», καί κατηγοροῦν τήν παράδοση καί τήν «ἀποκλειστικότητα». Στό σημεῖο αὐτό βρίσκεται ἡ οὐσία τοῦ προβλήματος τοῦ Νέου Προγράμματος Σπουδῶν στά Θρησκευτικά.

Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ὑπογράμμισε καί τήν ἀγωνία καί τόν ἀγώνα τοῦ οἰκείου Ποιμενάρχου κ. Παντελεήμονος νά ἐνημερώση καί νά καθοδηγήση τό Ποίμνιό του γιά τό σοβαρό θέμα τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν στά Σχολεῖα.

Σειρά ὁμιλιῶν στήν Ἔδεσσα

Στήν Ἔδεσσα ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ἔκανε τέσσερεις ὁμιλίες.

Στήν Σύναξη τῶν Νέων

Τό βράδυ τοῦ Σαββάτου μίλησε στήν ἑβδομαδιαία Σύναξη Νέων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, παρόντος τοῦ οἰκείου Ποιμενάρχη καί Κληρικῶν τῆς Μητροπόλεως.

Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης κ. Ἱερόθεος ἀνέπτυξε τό πρωτότυπο θέμα πῶς μπορεῖ μιά φυλακή νά μετατραπῆ σέ μιά Μονή, γενικά σέ χῶρο ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς.

Ἡ ἀνάπτυξη τοῦ θέματος ἀπό τόν Σεβασμιώτατο ἦταν «ἐποπτική», ἄμεση, ἀφοῦ ἔγινε διά τῆς ἀναγνώσεως τῆς ἀλληλογραφίας του μέ μιά ὀρθόδοξη ἱεραποστολική ὁμάδα πού ἐργάζεται σέ φυλακές ὑψίστης ἀσφαλείας στήν Ἀμερική, πού διοργανώθηκαν σέ μιά μοναχική κοινότητα πού προσεύχεται, ζῆ μυστηριακή ζωή καί διαβάζει τά βιβλία τοῦ Σεβασμιωτάτου, καί τῆς ἀλληλογραφίας του μέ ἕναν καταδικασμένο σέ θάνατο πού περιμένει τήν ἡμέρα τῆς ἐκτελέσεώς του ἐπίσης στήν Ἀμερική, καί ὁ ὁποῖος ζητᾶ ἀπό τόν Σεβασμιώτατο νά τόν βοηθήση νά μετανοήση καί νά ἀποκτήση προσευχή στήν καρδιά, ὥστε ὅταν ἐκτελεστῆ, νά συναντήση τόν Χριστό.

Ὁ Σεβασμιώτατος ὑπογράμμισε κυρίως τίς ἀναζητήσεις τῶν ἀνθρώπων αὐτῶν, πού βρίσκουν ἀπάντηση στήν νηπτική πατερική παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας.

Οἱ ἐπιστολές πού ἀνέγνωσε ὁ Σεβασμιώτατος, ἀποτελοῦν μέρος τῶν πολλῶν ἐπιστολῶν πού λαμβάνει ἀπό ὅλο τόν κόσμο, λόγῳ τῆς κυκλοφορίας τῶν βιβλίων του σέ πολλές ξένες γλῶσσες.

Στήν Ἀρχιερατική θεία Λειτουργία στόν Καθεδρικό Ναό τῆς Ἁγίας Σκέπης

Τήν Κυριακή 9 Δεκεμβρίου, μνήμη τῆς Ἁγίας Ἄννης μητρός τῆς Θεοτόκου καί τῆς Προφήτιδος Ἄννης μητρός τοῦ Προφήτου Σαμουήλ, ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος λειτούργησε στόν καθεδρικό Ναό τῆς Ἁγίας Σκέπης.

Στό κήρυγμά του πρόβαλε ὡς πρότυπα μητέρων τίς ἑορτάζουσες Ἁγίες, οἱ ὁποῖες ὄχι μόνον συνέβαλαν στήν μετάδοση τῆς βιολογικῆς ζωῆς ἀλλά κυρίως καί στήν μετάδοση τῆς ἀληθινῆς ζωῆς, τῆς πίστεως καί τῆς παραδόσεως μέσῳ τοῦ προσωπικοῦ ἁγιασμοῦ τους, τῆς μητρικῆς γλώσσας καί τῶν προσευχῶν τους.

Ἑσπερινή ὁμιλία στόν Καθεδρικό Ναό

Κατά τίς καθιερωμένες ἑσπερινές ὁμιλίες στόν Καθεδρικό Ναό τῆς Ἐδέσσης, ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ἀνέπτυξε τό θέμα «Ἡ θεολογική καταιγίδα στό βιβλίο τοῦ Ἰώβ».

Ἀνέφερε εἰσαγωγικά ὁρισμένα στοιχεῖα γιά τόν Ἰώβ, γιά τίς ἀπόψεις πού διατυπώθηκαν γιά τόν συγγραφέα τοῦ βιβλίου, γιά τήν διάρθρωση τοῦ περιεχομένου του σέ ἑνότητες, γιά τά σημαντικά θέματα πού διαπραγραμματεύεται καί γιά τά σημαντικότερα μηνύματα πού μεταδίδει.

Στήν συνέχεια παρουσίασε τά τέσσερα εἴδη θεολογίας πού ἐκφράσθηκαν κατά τήν συνταρακτιική συζήτηση τοῦ Ἰώβ μέ τούς τρεῖς φίλους του βασιλεῖς, τόν Ἐλιούζ, καί τελικά ἀπό τήν Ἄσαρκο Θεό Λόγο, ὁ Ὁποῖος καί λύνει τά δραματικά ἐρωτήματα τῶν συνομιλητῶν. Οἱ θεολογίες αὐτές εἶναι ἡ θεολογία τοῦ πόνου τοῦ Ἰώβ, ἡ διανοητική θεολογία τῶν τριῶν φίλων, ἡ ἐλεγκτική θεολογία τοῦ Ἐλιούζ καί τελικά ἡ ἀποκαλυπτική θεολογία μέ τήν ἐμφάνιση τοῦ Θεοῦ, πού ἔδωσε τήν λύση τοῦ προβλήματος πού ἀντιμετώπιζε ὁ Ἰώβ.

Ὁ Σεβασμιώτατος κατέληξε ὅτι ἡ ἱστορία τοῦ Ἰώβ εἶναι πολύ δυνατή, ἀλλά παρόμοιες ἱστορίες πόνου περνᾶμε ὅλοι μας στήν ζωή μας, σέ μικρότερο βαθμό, καί πρέπει  νά ἔχουμε ἀπόλυτη ἐμπιστοσύνη στήν Πρόνοια τοῦ Θεοῦ.

Παρότρυνε δέ τούς ἀκροατές νά διαβάσουν μέ προσοχή τό βιβλίο τοῦ Ἰώβ.

Στήν Ἱερατική Σύναξη τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας

Τήν Δευτέρα τό πρωί πραγματοποιήθηκε ἡ 8η Ἱερατική Σύναξη τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως στό Πνευματικό Κέντρο της. Προσκεκλημένος ὁμιλητής ἦταν ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος, ὁ ὁποῖος ἀνέπτυξε τό θέμα: «Τά δύο ἄκρα τῆς ὀρθοδόξου θεολογίας».

Ὁ Σεβασμιώτατος τόνισε ὅτι στήν ἐποχή μας ἀκούγονται πολλά εἴδη θεολογιῶν πού ἀπομακρύνονται ἀπό τήν Ὀρθόδοξη θεολογία, ὅπως ἐκφράσθηκε ἀπό τούς Προφήτας, Ἀποστόλους καί Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας καί ὅπως διατυπώθηκε στίς ἀποφάσεις τῶν Οἰκουμενικῶν καί Τοπικῶν Συνόδων. Γι’ αὐτό χρειάζετα νά γνωρίζουμε καλύτερα τήν ὀρθόδοξη θεολογία, ὤστε ἔτσι ἐξασκεῖται ἡ ὀρθόδοξη ποιμαντική.

Εἶναι πολύ σπουδαῖο νά δοῦμε τά δύο σημαντικά ἄκρα τῆς ὀρθόδοξης  θεολογίας.

Τό πρῶτο ἀναφέρεται στήν φυσική κατάσταση τοῦ ἀνθρώπου μετά τήν δημιουργία του καί πρίν τήν πτώση του. Αὐτό παρουσιάζεται στήν διδασκαλία τοῦ ἁγίου Εἰρηναίου, Ἐπισκόπου Λουγδούνου. Γράφει ὅτι ὁ ἄνθρωπος μετά τήν δημιουργία του ἦταν νήπιος καί ἔπρεπε νά ὁλοκληρωθῆ πνευματικά καί νά φτάση στήν θέωση. Ὁ ἄνθρωπος μέ τήν πτώση του ἀπέτυχε νά ὁλοκληρωθῆ καί αὐτό ἔγινε μέ τήν ἐνανθρώπηση τοῦ Χριστοῦ. Ὁπότε ἡ δόξα τοῦ Θεοῦ φαίνεται στον ζωντανό ἄνθρωπο καί ἡ ζωή τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ἡ ὅραση τοῦ Θεοῦ.

Τό δεύτερο ἄκρο τῆς ὀρθόδοξης θεολογίας ἀναφέρεται στό ποιά θά εἶναι ἡ ζωή τοῦ ἀνθρώπου μετά τήν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ. Κατά τόν ἅγιο Μάξιμο τόν Ὁμολογητή, ὁ Θεός πού εἶναι ὁ ἥλιος τῆς δικαιοσύνης, θά φανῆ σέ ὅλους τούς ἀνθρώπους. Ὅμως οἱ ψυχές τῶν ἀνθρώπων ἤ θά εἶναι φιλόθεες, ὅπως τό κερί πού λιώνει, ἤ θά εἶναι φιλόϋλες, ὅπως ὁ πηλός πού σκληραίνεται ἀπό τόν ἥλιο. Ἔτσι  ἐξηγεῖται ὁ Παράδεισος καί ἡ Κόλαση ἐξ ἐπόψεως τοῦ ἀνθρώπου.

Αὐτά εἶναι τά σταθερά θεμέλια τῶν δύο ἄκρων τῆς ὀρθοδόξου θεολογίας. Στό μέσο αὐτῶν τῶν δύο ἄκρων, τῆς πρό τῆς πτώσεως κατάστασης καί τῆς μετά τήν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ ἀσκεῖται τό ἔργο καί ἡ ποιμαντική της Ἐκκλησίας. Ἡ Ἐκκλησία μέ τήν μυστηριακή, ἀσκητική ζωή της καί τήν ποιμαντική ἀποστολή της ἀποβλέπει νά ἐπανέλθη  ὁ ἄνθρωπος στήν φυσική κατάστασή του καί ἐν Χριστῷ νά δέχεται φωτιστικά καί θεοπτικά τίς ἐνέργειες τοῦ Θεοῦ καί αὐτό νά γίνη Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, Παράδεισος.

Μιά θεολογία πού δέν ἀναφέρεται σέ αὐτά τά δύο ἄκρα τῆς θεολογίας δέν εἶναι ὀρθόδοξη.

*

Κατά τόν χρόνο τῆς παραμονῆς του στήν Ἔδεσσα –τόπο πρώτων ἱεραποστολικῶν δραστηριοτήτων του καί εἰσαγωγῆς του στόν Κλῆρο– ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος δέχθηκε τήν ἀβρααμιαία καί ἀδελφική φιλοξενία τοῦ οἰκείου Ἱεράρχη κ. Ἰωήλ καί τῶν συνεργατῶν του.

*

Μετά τήν Ἱερατική Σύναξη στήν Ἔδεσσα, ὁ Σεβασμιώτατος ταξίδευσε κατευθείαν γιά τήν Ναύπακτο, καί ὅταν ἔφθασε στήν Ναύπακτο, πραγματοποιήσε τήν καθιερωμένη ὁμιλία τῆς Δευτέρας στό Ποίμνιό του. Τό θέμα του ἦταν τά μαρτύρια τῶν πρώτων Χριστιανῶν.

Ἀπό τό Γραφεῖο Τύπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Τοξικότητα» και «Ομηρίες» στο δήμο Ναυπακτίας

Published

on

By

Διαβάζοντας προσεκτικά την ανακοίνωση παραίτησης του Ανδρέα Κοτσανά  από τη θέση του αντιδημάρχου και της ανεξαρτητοποίησής του από τη δημοτική παράταξη της Ενωτικής Πρωτοβουλίας αξιοπρόσεκτες είναι  δύο διατυπώσεις – διαπιστώσεις  του ίδιου.

Η πρώτη αφορά την τοξικότητα που χαρακτηρίζει το πολιτικό περιβάλλον της Ενωτικής Πρωτοβουλίας. Η δεύτερη αφορά την ομηρία στην οποία βρίσκεται ο δήμαρχος και η παράταξη του. Βαριές εκφράσεις και οι δύο και εξίσου επικίνδυνες για τη θεσμική εκπροσώπηση και  λειτουργία του δήμου. Το ερώτημα όμως που προκύπτει και προκαλεί έντονο προβληματισμό είναι γιατί όλα αυτά αναδεικνύονται δύο μήνες πριν τις εκλογές και παρουσιάζονται ως την αιτία που οδήγησε τα πρωτοκλασάτα στελέχη της Ενωτικής Πρωτοβουλίας να περάσουν την πόρτα εξόδου.

Και ας μην γελιόμαστε ο πρώην αντιδήμαρχος  πολλές φορές  σε αυτά τα πέντε χρόνια, με τρόπο ακραίο και παρορμητικό τις περισσότερες φορές, είχε εκδηλώσει τη δυσαρέσκειά του για συμπεριφορές, στάσεις και θέσεις που υποδήλωναν -όπως τουλάχιστον ο ίδιος εκλαμβάνει τους όρους- «τοξικότητα» και «ομηρία». Όλοι θυμούνται τη δημόσια αναφορά του «δήμαρχε, μιλάς με λαμόγια» καθώς και «φραστικές επιθέσεις» στο δημοτικό συμβούλιο σε αιρετούς, υπαλλήλους και εκπροσώπους φορέων.

 Και όλοι θυμούνται ότι ο ίδιος ο δήμαρχος ουδέποτε αντέδρασε επιλέγοντας την τακτική και την πολιτική του «προσπερνάμε και συνεχίζουμε». Πιθανότατα ο ίδιος ο δήμαρχος να θεωρούσε ότι η τακτική του «προσπερνάμε και συνεχίζουμε» θα λειτουργούσε ως συγκολλητική κόλλα, για να συγκρατήσει την ένωση ετερόκλητων στοιχείων από τη σύμπραξη των οποίων πρόεκυψε το σχήμα που κέρδισε τις προηγούμενες εκλογές και έφερε την Ενωτική Πρωτοβουλία στη διοίκηση του δήμου.

Και ενώ αυτού του είδους «τοξικότητες» και «ομηρίες» χαρακτήριζαν όλη αυτή την περίοδο, ο πρώην αντιδήμαρχος πριν από ένα μήνα πολύ βροντερά –όπως ο ίδιος ξέρει πολύ καλά να κάνει- εξέφρασε στο δήμαρχο πίστη και αφοσίωση. Δήλωσε στον ίδιο το δήμαρχο και έγινε δημόσια γνωστό  «μαζί το φτιάξαμε, μαζί θα πάμε μέχρι τέλους και μαζί θα πέσουμε». Και «πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις» και λίγο πριν τη συγκρότηση των ψηφοδελτίων ήρθε και η έξοδος του πρώην αντιδημάρχου ακολουθώντας το δρόμο που είχε ήδη χαραχθεί.

Και μπορεί ο ίδιος και όλοι οι υπόλοιποι που ανεξαρτητοποιήθηκαν το τελευταίο διάστημα να «απελευθερώθηκαν» οι ίδιοι από «τοξικότητες» και «ομηρίες», δεν απελευθέρωσαν όμως τις έδρες τους στο δημοτικό συμβούλιο, τις οποίες καλά κρατούν.  Με αυτό τον τρόπο όμως υπάρχει ο κίνδυνος το δημοτικό συμβούλιο και η λειτουργία και πορεία του δήμου να εγκλωβιστεί σε προεκλογικούς τακτικισμούς.

Γιατί είναι αντιφατικό να στηρίζουν εισηγήσεις του δημάρχου και της δημοτικής αρχής οι σύμβουλοι που αποχώρησαν δηλώνοντας ότι δεν μπορούσαν να συμφωνήσουν με την πολιτική της παράταξης στην οποία ανήκαν και οι οποίοι σύμφωνα με όλα τα σενάρια έχουν προσχωρήσει και στελεχώσει άλλες παρατάξεις που θα κατέβουν στον εκλογικό στίβο. (Άλλη μια «ομηρία» που προέρχεται από προεκλογικούς τακτικισμούς ότι δεν ανακοινώνονται επίσημα μέχρι σήμερα οι προσχωρήσεις).

Είναι γεγονός ότι χρειάζεται εξυγίανση, για να καθαριστεί η «τοξικότητα» και να απελευθερωθεί ο δήμος από «ομηρίες». Η εξυγίανση μπορεί να έρθει μόνο μέσα από καθαρές, διαφανείς, «πάνω στο τραπέζι» προεκλογικές συγκλίσεις και συνεργασίες βάσει προγραμματικών δηλώσεων.

Εξάλλου είναι γνωστό σε όλους ότι προεκλογικά και λόγω του Κλεισθένη όλοι μιλάνε με όλους. Γιατί να μην γνωρίζει ξεκάθαρα και η κοινωνία τι συζητάνε και ποιοι είναι οι στόχοι των συμμετεχόντων στις συζητήσεις, έτσι ώστε η ίδια να πάρει ορθές αποφάσεις;

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Με συνέπεια χωρίς τυμπανοκρουσίες και επικοινωνιακά τεχνάσματα

Published

on

By

Ανακοίνωση εξέδωσε η Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση Ναυπακτίας του Γιάννη Μπουλέ, μετά και από την συνάντηση των στελεχών και φίλων της χθες βράδυ στο Ξενία.  Αναφέρει σε αυτή:   

«Πραγματοποιήθηκε χθες στο ΞΕΝΙΑ συνάντηση εργασίας στελεχών της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης Ναυπακτίας με θέμα τις προσεχείς δημοτικές  εκλογές.

Ο  αριθμός των συμμετεχόντων, το επίπεδο του διαλόγου που έγινε, οι αποφάσεις που πάρθηκαν και το ενδιαφέρον όλων να συμμετάσχουν έμπρακτα μέσα από επιτροπές και ομάδες εργασίας  στην υλοποίηση των στόχων της παράταξης αποδεικνύει  με τον πλέον εμφατικό τρόπο ότι η ΑΔΚΝ  όλα αυτά τα χρόνια με συνέπεια υπηρετεί, είτε από θέση δημοτικής αρχής είτε από θέση αντιπολίτευσης, αρχές και αξίες που αναγνωρίζει η κοινωνία.

Στη συνάντηση έγινε ανταλλαγή απόψεων για την πορεία του δήμου, τις  επιπτώσεις  που έχουν στη λειτουργία του οι  τελευταίες εξελίξεις και αναφορά στις πολιτικές που πρέπει να ασκηθούν, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές συνέπειες στο εξάμηνο που απομένει μέχρι την παράδοση της δημοτικής αρχής τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Η ΑΔΚΝ σε όλη την αυτοδιοικητική πορεία της συνδυάζοντας την εμπειρία με την ανανέωση αποδεικνύει  ότι είναι μία συμπαγής αυτοδιοικητική παράταξη έτοιμη να ανταποκριθεί και αυτή τη φορά  στις αλλαγές που φέρνει ο «Κλεισθένης» στην αυτοδιοίκηση.

Η αρραγής ενότητα και η ετοιμότητα της ΑΔΚΝ είναι η αιτία που τελευταία κυκλοφορούν  ευφάνταστα  σενάρια με επίκεντρο τον επικεφαλής της παράταξης με μοναδικό στόχο αυτών που τα επινοούν  να ανακόψουν τη δυναμική πορεία της παράταξης αποπροσανατολίζοντας την κοινή γνώμη.

Η ΑΔΚΝ χωρίς τυμπανοκρουσίες και επικοινωνιακά τεχνάσματα αρχίζει τον αγώνα για τη διεκδίκηση του δήμου δύο μήνες πριν τις εκλογές με σεβασμό στους θεσμούς που υπηρετεί με συνέπεια».

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Γ. Νταουσάνης: «Κακοί χειρισμοί, ανικανότητα και αδιαφορία των Δημοτικών Αρχών, με άσχημες εξελίξεις για το ΤΕΙ»

Published

on

By

Από τους πρωτεργάτες της λειτουργίας του Τμήματος ΤΕΙ της Ναυπάκτου, ο Γιάννης Νταουσάνης αναφέρει στον προσωπικό του λογαριασμό στο f/b για τις σημερινές  αρνητικές εξελίξεις, κάνοντας ταυτόχρονα μια αναδρομή στην πορεία του τμήματος από το 2004. Ωστόσο το γεγονός είναι ότι το τμήμα της Ναυπάκτου μας χαιρετά…

Αναφέρει ο Γ. Νταουσάνης:  

«Το 2004, επί Δημαρχίας μου, λειτούργησε στην πόλη μας, το ΤΕΙ, σε προσωρινές μεν, αλλά πολύ καλές εγκαταστάσεις, για τις οποίες ο δήμος είχε αναλάβει να πληρώνει το ενοίκιο. Πολύς λόγος γινόταν τα προηγούμενα χρόνια για την δημιουργία ΤΕΙ στην πόλη μας, όμως όλοι μένανε στα λόγια και όχι στην πράξη. Παράλληλα ξεκίνησε η διαδικασία για την παραχώρηση χώρου από το δήμο στο ΤΕΙ για τις οριστικές εγκαταστάσεις. Στόχος ήταν να λειτουργήσουν στην πορεία και άλλα τμήματα σε έναν χώρο όπου θα τηρούσε όλες τις προδιαγραφές.

Και ενώ όλα ήταν έτοιμα να παραχωρηθεί χώρος 52 στρεμμάτων στο ΤΕΙ, στο Σκα, απέναντι από τα ΚΤΕΛ, δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης τότε, έκανε καταγγελία στη κτηματική υπηρεσία, φρενάροντας έτσι την διαδικασία παραχώρησης από το δήμο, με αποτέλεσμα ο χώρος αυτός να έπρεπε να καταγραφεί στην κτηματική υπηρεσία και ο δήμος να αναγκαστεί να ξεκινήσει εκ νέου τις διαδικασίες για να παραχωρηθεί ο χώρος αυτός από το Υπουργείο Παιδείας πλέον στο ΤΕΙ.

Τελειώνοντας την θητεία μου είχε σχεδόν ολοκληρωθεί η νέα διαδικασία, σε συνεργασία πάντα με το Υπουργείο Παιδείας, για την παραχώρηση του χώρου στο ΤΕΙ.

Στη πόλη μας φτάσαμε να έχουμε αρκετούς φοιτητές, οι οποίοι ενίσχυαν οικονομικά την τοπική κοινωνία και την αναβάθμιζαν πολιτισμικά. Σήμερα ελάχιστους φοιτητές έχουμε στην πόλη.

Από τότε έως σήμερα, καμία δημοτική αρχή δεν ενδιαφέρθηκε να ολοκληρώσει την παραχώρηση του χώρου στο ΤΕΙ για τις μόνιμες κτιριακές του εγκαταστάσεις.

Αντίθετα αναλώνονταν σε συζητήσεις επί των συζητήσεων. Με τα γνωστά αποτελέσματα.

ΟΙ κακοί χειρισμοί, η ανικανότητα αλλά και η μεγάλη αδιαφορία των τελευταίων Δημοτικών Αρχών, είχαν σαν αποτέλεσμα την άσχημη εξέλιξη του ΤΕΙ , το οποίο κινδυνεύει να φύγει τελείως.

Επειδή όμως αυτές τις μέρες, φαίνεται ότι θα παρθούν αποφάσεις για την τύχη των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της Δυτικής Ελλάδας, προτείνω, έστω και τώρα, στο και πέντε, να συγκληθεί εκτάκτως το Δημοτικό Συμβούλιο Ναυπακτίας για συζήτηση και λήψη απόφασης, για το πώς πρέπει να κινηθούμε ώστε να μην φύγει το ΤΕΙ τελείως και από το Αντίρριο».

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

musitsa-rouxa-axesouar-kosmimata

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ