Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κι άλλη Τροπολογία για τις εκλογές μελών στις Επιτροπές των Δήμων

Published

on

Σε νομοθετική ρύθμιση θα προχωρήσει η Κυβέρνηση, προκειμένου να δώσει τη δυνατότητα επιλογής ημερομηνίας μεταξύ της Κυριακής 1ης ή της Κυριακής 8ης Σεπτεμβρίου 2019 για τη διεξαγωγή των εκλογών ανάδειξης των μελών στις Οικονομικές Επιτροπές και τις Επιτροπές Ποιότητας Ζωής των Δήμων της Χώρας,

Αυτό προκύπτει από την 3η υποσημείωση στη σελ.3 της αριθμ.90/21.8.2019 Εγκυκλίου που υπογράφουν ο Υπουργός και ο Υφυπουργός Εσωτερικών και φέρει τον τίτλο “Διαδικασία Συγκρότησης και Εκλογής των μελών της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής”.

Εκεί συγκεκριμένα αναγράφεται: “Για την δυνατότητα επιλογής ημερομηνίας δημαιρεσιών μεταξύ 1ης ή 8ης Σεπτεμβρίου, ΕΠΙΚΕΙΤΑΙ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ”.

Στην Εγκύκλιο περί Οικονομικής Επιτροπής και Επιτροπής Ποιότητας Ζωής περιγράφεται με κάθε λεπτομέρεια, αλλά και με αναλυτικά πρακτικά παραδείγματα, το σχετικό θεσμικό πλαίσιο που πρέπει να εφαρμοστεί σε λίγες ημέρες.

Σχετικά με τη συγκρότηση των Επιτροπών επισημαίνονται τα ακόλουθα:

– Ο Αντιδήμαρχος που θα οριστεί ή έχει οριστεί ως Πρόεδρος ή μέλος της Οικονομικής Επιτροπής ή της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής από το Δήμαρχο δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα και εκλεγμένο μέλος της Οικονομικής Επιτροπής ή της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής.

– Αντιστρόφως, Αντιδήμαρχος που δεν έχει οριστεί ως Πρόεδρος ή μέλος των Επιτροπών, μπορεί να εκλεγεί ως μέλος των Επιτροπών.

– Τα εκλεγόμενα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής μπορεί να είναι τα ίδια πρόσωπα και στις δύο Επιτροπές.

– Αντίστοιχα, οι ίδιοι Αντιδήμαρχοι μπορεί να είναι ταυτόχρονα οριζόμενα μέλη ή Πρόεδροι και της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής.

– Όταν τα οριζόμενα ή εκλεγόμενα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής ή της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής παύουν για οποιονδήποτε λόγο να είναι μέλη αντίστοιχων Δημοτικών Παρατάξεων, με τις οποίες αναδείχτηκαν στο αξίωμα, εκπίπτουν αυτοδικαίως από μέλη της Οικονομικής Επιτροπής ή της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και αντικαθίστανται, σύμφωνα με τη διαδικασία του αρ.74 ν.3852/2010 ως ισχύει.

– Ανεξάρτητοι Δημοτικοί Σύμβουλοι (είτε λόγω ανεξαρτητοποίησης, είτε λόγω διαγραφής από την Παράταξη στην οποία ανήκαν) λογίζονται, αθροιστικά, ως ενιαία Παράταξη ΜΟΝΟ για τη διαδικασία υπολογισμού του αριθμού των εκλεγόμενων μελών που δικαιούται κάθε Παράταξη στις Επιτροπές.  Στην περίπτωση που ένας ανεξάρτητος Σύμβουλος θέση υποψηφιότητα για την κατάληψη της, τυχόν, δικαιούμενης θέσης της Παράταξης των ανεξαρτήτων στην Επιτροπή θεωρείται “μεμονωμένος Σύμβουλος” μέλος της Επιτροπής.

– Η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την ανάδειξη των μελών των Επιτροπών δεν είναι υποχρεωτικά δημόσιες.

 

Να σημειωθεί πως η Οικονομική Επιτροπή, και αντίστοιχα η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, συγκροτούνται:

 α) από τον Δήμαρχο ή τον Αντιδήμαρχο που έχει ορίσει ο Δήμαρχος, ως Πρόεδρο,

β) από δύο ακόμη Αντιδημάρχους, οι οποίοι ορίζονται, ως μέλη, από το Δήμαρχο,

γ) από Δημοτικούς Συμβούλους, οι οποίοι εκλέγονται, ως μέλη, από το Δημοτικό Συμβούλιο.

– Ο συνολικός αριθμός των εκλεγόμενων μελών των Επιτροπών, καθορίζεται εκ του νόμου, ανάλογα με τον αριθμό των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου.

– Από τα εκλεγόμενα μέλη των Επιτροπών, προβλέπεται, εκ του νόμου, ο ελάχιστος αριθμός των μελών που προέρχονται υποχρεωτικά από την Παράταξη του εκλεγέντος Δημάρχου, ανάλογα με το συνολικό αριθμό των μελών των Επιτροπών.

 

Έτσι για το 27 μελές δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Ναυπακτίας προβλέπεται 7 μελής Επιτροπή με την ακόλουθη σύνθεση:

Πρόεδρος (Δήμαρχος ή Αντιδήμαρχος)

Αριθμός οριζόμενων μελών 2 (Αντιδήμαρχοι) από Δήμαρχο

Αριθμός εκλεγόμενων μελών από Δημοτικό Συμβούλιο (3 + υποχρεωτικά από Παράταξη Δημάρχου).

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ένα έτος διορία στους Δήμους για ασφαλείς αθλητικές εγκαταστάσεις

Published

on

By

Προθεσμία ενός έτους προκειμένου οι αθλητικές εγκαταστάσεις όλης της χώρας, από τα μεγάλα στάδια έως τις μπασκέτες της γειτονιάς, που εποπτεύονται από τη γενική γραμματεία Αθλητισμού και από την τοπική αυτοδιοίκηση να εναρμονιστούν με τις προδιαγραφές ασφαλείας και να λάβουν νόμιμη άδεια δίνεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ).

Το ζήτημα αφορά σχεδόν το 95% των γηπέδων της χώρας, που χρησιμοποιούνται είτε για αγωνιστικό αθλητισμό είτε για να ασκούνται οι πολίτες.

Οι δήμοι ειδικότερα έχουν στη διάθεσή τους χρηματοδότηση συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ, μέσω του προγράμματος «ΦιλόΔημος», ώστε να προβούν στις απαιτούμενες παρεμβάσεις προκειμένου οι χώροι άθλησης να είναι απόλυτα ασφαλείς και να μην συμβούν ξανά δυσάρεστα περιστατικά όπως αυτό με τον έφηβο στη Χίο που βρήκε τραγικό θάνατο όταν καταπλακώθηκε από μπασκέτα.

Το θέμα της ασφάλειας των αθλητικών εγκαταστάσεων αποτέλεσε αντικείμενο της συνάντησης του υπουργού Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκου και του υφυπουργού  Πολιτισμού, αρμοδίου για θέματα Αθλητισμού Λευτέρη    Αυγενάκη.

Εκτός από την ασφάλεια, οι διαχειριστές των αθλητικών χώρων θα πρέπει να μεριμνήσουν και για την προσβασιμότητα των ΑμεΑ, τον φωτισμό, την περίφραξη.

Ο κ. Θεοδωρικάκος ανέφερε ότι έχει καλέσει τους δημάρχους να διεξάγουν τους σχετικούς ελέγχους και εργασίες προκειμένου οι εγκαταστάσεις τους να έλθουν σε αυτό το επίπεδο, ενώ ξεκαθάρισε ότι «δεν υπάρχει κανένα άλλο χρονικό περιθώριο από αυτό το συγκεκριμένο που δίνουμε σήμερα».

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Βοήθεια στο Σπίτι»: Παραμονή των εργαζόμενων -Προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ και επέκταση

Published

on

By

Για το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, ξεκαθάρισε ότι  θα συνεχιστεί και μάλιστα θα ενισχυθεί.  «Οι εργαζόμενοι θα μείνουν στις θέσεις τους μέχρι να έρθουν και οι επόμενοι», οι προσλήψεις θα γίνονται από το ΑΣΕΠ και θα είναι μόνιμοι εργαζόμενοι, ανάφερε ο Υπουργός Εσωτερικών.

Μέχρι τη διεξαγωγή του διαγωνισμού και την πρόσληψη των περίπου 3.000 εργαζομένων που θα στελεχώνουν το πρόγραμμα, οι σημερινοί εργαζόμενοι θα παραμείνουν στις θέσεις τους. Για την αναβάθμιση και επέκταση του προγράμματος, όπως εξήγησε ο υπουργός, υπάρχει συνεργασία με τους 270 Δήμους που συμμετέχουν σε αυτό, ώστε να υπάρξει βελτίωσή του προς όφελος συμπολιτών μας που αντιμετωπίζουν προβλήματα (τρίτη ηλικία, ΑΜΕΑ).

Για την συνέχιση του προγράμματος έχουν εξασφαλισθεί στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους  62,5 εκατομμύρια ευρώ.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πάγια Προκαταβολή: Τι ποσό παίρνουν οι Κοινότητες

Published

on

By

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ. Β’ 3440/11.9.2019) Απόφαση του Υφυπουργού Εσωτερικών, Θ. Λιβάνιου, που ρυθμίζει τη σύσταση πάγιας προκαταβολής στις Κοινότητες.

Το προσχέδιο της Υ.Α. είχε σταλεί στην ΚΕΔΕ για την παροχή γνώμης και εξετάστηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο αυτής στη συνεδρίαση της 29ης Αυγούστου.

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση λοιπόν, το ύψος της πάγιας προκαταβολής για κάθε Κοινότητα, ανάλογα με τον πληθυσμό της, ανέρχεται στο ποσό των:

α)1.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό έως και 300 κατοίκους,

β) 2.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από 301 έως και 2.000 κατοίκους,

γ) 4.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από 2.001 έως και 10.000 κατοίκους,

δ) 6.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από 10.001 έως και 50.000 κατοίκους,

ε) 8.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό άνω των 50.000 κατοίκων.

 

Υπόλογος για τη διαχείριση της πάγιας προκαταβολής, στο όνομα του οποίου θα εκδοθεί το σχετικό χρηματικό ένταλμα και ο οποίος θα ενεργεί τις πληρωμές σε βάρος αυτής, είναι

– ο Πρόεδρος της Κοινότητας (αρ.82 παρ.2 περ.ια΄ ν.3852/2010), όταν αυτή έχει μόνιμο πληθυσμό έως και 300 κατοίκους και

– ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της Κοινότητας όταν αυτή έχει μόνιμο πληθυσμό από301 κατοίκους και άνω (αρ.81 περ.δ΄ ν.3852/2010).

Ο υπόλογος διενεργεί τις πληρωμές, χωρίς να απαιτούνται έγγραφες εντολές τουΔημάρχου.

Τα ποσά της πάγιας προκαταβολής κατατίθενται σε Πιστωτικά Ιδρύματα που εποπτεύει η Τράπεζα της Ελλάδος, σε λογαριασμούς ειδικού σκοπού που ανήκουν στον οικείο Δήμο για κάθε Κοινότητα ξεχωριστά, μετά από πρόταση των υπόλογων διαχειριστών και Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Υπεύθυνοι κίνησης των λογαριασμών είναι ο υπόλογος Πρόεδρος της Κοινότητας ή ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της Κοινότητας ή οι αναπληρωτές αυτών που είναι υπάλληλος ή υπάλληλοι του οικείου Δήμου. Οι ανωτέρω ορίζονται με Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

 

Ποιες δαπάνες πληρώνονται

Από την πάγια προκαταβολή μπορεί να πληρώνεται οποιαδήποτε δαπάνη σχετίζεται με τις αρμοδιότητες που απονέμει ο νόμος στις Κοινότητες ή μεταβιβάζει σε αυτές το Δημοτικό Συμβούλιο, όπως:

α) η δαπάνη για την άμεση αποκατάσταση των ζημιών επείγοντος χαρακτήρα στο δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης (ν.3852/2010 αρ.82 περ.γ΄),

β) η δαπάνη για την επείγουσα αποκατάσταση βλαβών στο δημοτικό δίκτυο ηλεκτροφωτισμού (ως άνω περ.δ΄),

γ) η δαπάνη για επείγουσες εργασίες επισκευής των οργάνων και γενικά των εγκαταστάσεων των παιδικών χαρών, όταν πρόκειται για βλάβες που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των παιδιών (ως άνω περ.ε΄),

δ)  η δαπάνη για επείγουσες εργασίες καθαρισμού οδών, πλατειών, αλσών και κοινόχρηστων γενικά δημοτικών χώρων (ν.3852/2010 αρ.83 παρ.2 περ.δ΄).

 

Κατά τα λοιπά, για τη διαχείριση της πάγιας προκαταβολής, τη διαδικασία αποκατάστασης και απόδοσης (επιστροφής) του ποσού, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες των υπολόγων, εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 173 του ν.3463/2006, 35 του β.δ. της 17.5-15.6.1959, 152 του ν.4270/2014, καθώς και αυτές του ν.4129/2013.

Επισημαίνουμε ότι από την εφαρμογή των διατάξεων της νέας Υ.Α., δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού ενώ, σε βάρος του Προϋπολογισμού του συνόλου των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ βαθμού, προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε σχέση με την προκαλούμενη από την προϊσχύουσα όμοια Υ.Α., που εκτιμάται στο ποσό των 3.899.000 ευρώ περίπου ετησίως.

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

musitsa-slider

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ