Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Κυκλοφορεί το 222 ο φύλλο

Published

on

Με άποψη για τα όσα συμβαίνουν, ρεπορτάζ, συνεντεύξεις, παρουσιάσεις  κυκλοφορεί  το 222ο φύλλο της ηλεκτρονικής συνδρομητικής εφημερίδας  Nafsweek.gr , που κάθε Παρασκευή φθάνει στα e-mail των συνδρομητών μας.

Διαβάστε σε αυτό το φύλλο:

#    ΔΕΥΑΝ και «πανωπροίκι» βάζουν τίτλους τέλους στην Ανάπλαση;   :

Η ανακοίνωση στο Δημοτικό συμβούλιο της Τετάρτης 18ης Μαΐου 2022 του Δημάρχου   Ναυπακτίας Βασίλη Γκίζα, σχετικά με την οικονομική δυσχέρεια που έχει περιέλθει η  Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης  –  ΔΕΥΑΝ, αλλά και …

#   Έτοιμη η προσωρινή γέφυρα στον Εύηνο – «Αγκάθι» η καθαίρεση της σιδηροδρομικής γέφυρας :

Με γρήγορους ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες για την δημιουργία περάσματος στον ποταμό Εύηνο.  Από την προηγούμενη εβδομάδα μηχανήματα έργου πραγματοποιούν …

#   Υπερδανεισμός, «πανωπροίκι» και ενεργειακό πνίγουν την ΔΕΥΑΝ:                   

Ο Δήμαρχος Ναυπακτίας Βασίλης Γκίζας σε ανακοίνωσή του καταγράφει την δυσχερή  οικονομική κατάσταση που βρίσκεται σήμερα η ΔΕΥΑ Ναυπακτίας, εστιάζοντας …

#   Στο προσκήνιο και πάλι οι εργοταξιακοί  :

Επανέρχεται το ΤΑΙΠΕΔ καθώς ξεκινά και πάλι την   διαδικασία για να διερευνηθεί, σε πρώτη φάση, το  επενδυτικό ενδιαφέρον της αγοράς ως προς την μορφή των επιθυμητών επενδύσεων για το ακίνητο των πρώην εργοταξιακών χώρων της γέφυρας στο Αντίρριο …

#   Ναυπακτία και αθλητικός τουρισμός      ( ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ ) :  

Ακόμα κι όταν όλοι διαφωνούν, υπάρχει ένα σημείο στο οποίο όλοι είναι σύμφωνοι, ότι η Ναυπακτία προσφέρεται για την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Από τη στιγμή όμως που όλοι συμφωνούν …

#   Ο Νεκτάριος  Φαρμάκης στο 4ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Αιτωλ/νίας: 

Το ολιστικό σχέδιο που υλοποιεί η Περιφερειακή Αρχή για την ανάπτυξη της Αιτωλοακαρνανίας  παρουσίασε ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης κατά την ομιλία του στο 4ο Αναπτυξιακό Συνέδριο …

#   Στα μέσα Ιουνίου δίνεται στην κυκλοφορία ο δρόμος στην Ποκίστα:

Με την έναρξη των εργασιών από τον ανάδοχο του έργου στις 19 Μαΐου, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο Nafsweek. gr ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Ποκίστας το έργο θα ολοκληρωθεί  περίπου …

#   Αυτοδιοικητικές εκλογές τον Μάιο του 2024;  :   

Το ενδεχόμενο παράτασης της θητείας των σημερινών δημοτικών και περιφερειακών διοικήσεων, ώστε οι αυτοδιοικητικές εκλογές να γίνουν ταυτόχρονα με τις ευρωεκλογές …

 

 

 

 

 

 

 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ξεκίνησε το έργο της αποχέτευσης Αντιρρίου

Published

on

By

Ξεκίνησαν οι εργασίες για την Αποχέτευση Αντιρρίου, συνολικού προϋπολογισμού 1,7 εκ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), που χρηματοδοτείται από το «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι» και έχει ενταχθεί στον Άξονα Προτεραιότητας «Βελτίωση των βασικών περιβαλλοντικών υποδομών και ιδίως αυτών της επεξεργασίας λυμάτων».  Σημαντικό τμήμα του συγκεκριμένου έργου είχε ήδη κατασκευαστεί από το Γ’ ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδος, ωστόσο επί σειρά ετών παρέμενε ημιτελές, λόγω απουσίας των ενδιάμεσων τμημάτων, των παραλιακών αντλιοστασίων και ειδικότερα των απαιτούμενων περιβαλλοντικών μελετών.

Επίσκεψη στο σημείο εκτέλεσης των εργασιών πραγματοποίησαν ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλης Γκίζας, ο Αντιδήμαρχος Διεύθυνσης Περιβάλλοντος κ. Θωμάς Κοτρωνιάς, ο Αντιδήμαρχος ΔΕ Αντιρρίου κ. Μπάμπης Καραδήμας και ο Πρόεδρος της Κοινότητας Αντιρρίου κ. Γιώργος Παπαδόπουλος.

Θ. Κοτρωνιάς: «Διασφαλίζουμε ένα υγιές περιβάλλον και την καθαρότητα της θάλασσας»

Με αφορμή την έναρξη των εργασιών ο κ. Κοτρωνιάς δήλωσε:

«Πρόκειται για ένα εξόχως σημαντικό περιβαλλοντικό έργο για το Αντίρριο, αλλά και εν γένει για τον δήμο μας.  Ως γνωστόν, για αρκετά χρόνια, οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις αποτελούσαν ζητούμενο για το συγκεκριμένο έργο.  Με τη συστηματική δουλειά όμως που επιδείχθηκε από τη δημοτική αρχή σε συνεργασία με τα στελέχη της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και της ΔΕΥΑΝ, ακόμη και τα πιο σοβαρά ζητήματα ξεπεράστηκαν, με αποτέλεσμα να λάβουμε όλες τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις.  Έως και σήμερα, τα λύματα κατέληγαν στο υπέδαφος και κατ’ επέκταση στη θάλασσα.  Με την ολοκλήρωση του έργου της αποχέτευσης θα διασφαλίσουμε ένα υγιές περιβάλλον για τους συνδημότες μας, αλλά και καθαρή θάλασσα για το Αντίρριο».

Β.Γκίζας: «Τα περιβαλλοντικά έργα βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας μας»

Ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Γκίζας σχολίασε σχετικά:

«Η αποχέτευση του Αντιρρίου εντάσσεται στο σύνολο των έργων περιβαλλοντικού χαρακτήρα που από την πρώτη στιγμή θέσαμε σε προτεραιότητα.  Η ποιότητα ζωής των κατοίκων, η διασφάλιση της δημόσιας υγείας και η καθαρότητα των θαλασσών μας βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας μας και προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε πάντα σε συνεργασία με τις τοπικές μας κοινωνίες»

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Επιδοτούνται όλες οι κατοικίες χωρίς εισοδηματικά κριτήρια και χωρίς όριο στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας

Published

on

By

Την οριζόντια κάλυψη όλων χωρίς εξαιρέσεις ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, αναφερόμενος στις επιδοτήσεις για την ενέργεια που θα δοθούν τον μήνα Ιούλιο σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Η κυβέρνηση επιδοτεί όλες τις κατοικίες χωρίς εισοδηματικά κριτήρια και χωρίς όριο στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.

Ειδικότερα, ο κ. Σκρέκας ανακοίνωσε ότι οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίζουν τα τιμολόγια κάθε προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίοι υποχρεώνονται να ενημερώνουν για τις τιμές του μεθεπόμενου μήνα τους καταναλωτές.

  • Ειδικότερα, ανακοίνωσε:
    Επιδοτούνται όλες οι κατοικίες με 200 ευρώ ανά μεγαβατώρα
  • 240 ανά μεγαβατώρα τους δικαιούχους κοινωνικού τιμολογίου
  • Αυξάνεται η επιδότηση στους εμπορικούς καταναλωτές με 192 ευρώ ανά μεγαβατώρα
  • Αγροτικά τιμολόγια: επιδότηση 213 ευρώ ανά μεγαβατώρα

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

«Συνεργασία πολιτών»:  7 Επισημάνσεις  και 1 Ερώτημα

Published

on

By

Σε ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη «Συνεργασία πολιτών» του δημάρχου Ναυπακτίας  Β. Γκίζα αναφέρει τα παρακάτω:

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 1: Παρά το γεγονός ότι υπήρχαν χρηματοδοτικά εργαλεία που κάλυπταν 100% την αντικατάσταση υπόγειων δικτύων, η προηγούμενη δημοτική αρχή επέλεξε πρόγραμμα ΕΣΠΑ, που ως γνωστόν, χρηματοδοτούσε μόνο αναπλάσεις και δεν χρηματοδοτούσε υπόγεια δίκτυα. Έτσι, επιβάρυνε τη ΔΕΥΑΝ αρχικά με το ποσό των 400.000 €  περίπου, χωρίς ποτέ τα χρήματα αυτά να τα έχει η ΔΕΥΑΝ ή να τα εγγράψει στον προϋπολογισμό της!!!  Εξαιτίας αυτής της επιλογής της, η προηγούμενη δημοτική αρχή εξαίρεσε από το έργο την αντικατάσταση των δικτύων στον κάτω δρόμο λόγω έλλειψης χρημάτων της ΔΕΥΑΝ. Η  καταβολή  των χρημάτων αυτών, που αφορούσαν στα δίκτυα του επάνω δρόμου, από χρήματα του δήμου, που αποφάσισε προκειμένου να ξεφύγει από το αδιέξοδο η προηγούμενη δημοτική αρχή, είναι παράνομηδιότι  απαγορεύεται ρητά από τη νομοθεσία η χρηματοδότηση των ΔΕΥΑ από τους δήμους αφού αυτές είναι επιχειρήσεις!!!

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 2: Μετά το σκανάρισμα του χώρου επέμβασης αποκαλύφθηκε ότι ο προϋπολογισμός του έργου σε σχέση με την αντικατάσταση της ύδρευσης και της αποχέτευσης εμφανίζει σοβαρές ελλείψεις ποσού 400.000 €.  Το ποσό αυτό αφορά σε  εργασίες που πρέπει υποχρεωτικά να γίνουν σε περίπτωση συνέχισης του έργου και οι οποίες επιβαρύνουν τη ΔΕΥΑΝ και πρέπει να καλυφθούν αποκλειστικά από αυτή (αδιατάρακτη κοπή οπλισμένου σκυροδέματος για να μην πέσει ο λίθινος παντορροϊκός αγωγός, εργασίες αποκατάστασης  του αγωγού αυτού, απομάκρυνση δεξαμενών εύφλεκτων υλικών κλπ).  Δηλαδή η ΔΕΥΑΝ, σύμφωνα με τις αποφάσεις της προηγούμενης δημοτικής αρχής   καλείται, σε περίπτωση συνέχισης του έργου, να πληρώσει το ποσό των 800.000 € τουλάχιστον, ποσό το οποίο ούτε  διαθέτει (λόγω της γνωστής  σε όλους οικονομικής της κατάστασης) ούτε ποτέ η προηγούμενη δημοτική αρχή δέσμευσε πριν από τη δημοπράτηση του έργου ως όφειλε ούτε φυσικά υπάρχει δυνατότητα να καλυφθεί από οποιαδήποτε άλλη πηγή.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 3: Ο παντορροϊκός αγωγός στον επάνω δρόμο δεν είναι τσιμεντένιος και στεγανός, όπως στην περίπτωση της ανάπλασης στο ανατολικό τμήματα της πόλης, αλλά λίθινος οθωμανικός, τουλάχιστον 100 ετών (ξηρολιθιά). Η μελέτη δεν προέβλεπε την αντικατάστασή του με σύγχρονο αγωγό ομβρίων, αλλά τη μετατροπή του σε κεντρικό αγωγό ομβρίων υδάτων της πόλης για τα επόμενα τουλάχιστον 50 χρόνια!!!  Αν εφαρμοσθεί η μελέτη, το αποτέλεσμα θα είναι η πόλη να στερείται για πολλά χρόνια ενός σύγχρονου αγωγού ομβρίων, να πέφτει συνεχώς ο αγωγός αυτός και να συνεχίζουν  να πλημμυρίζουν τα υπόγεια  των οικοδομών στο κέντρο της πόλης.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 4: Ποτέ δε συζητήθηκε και δε μελετήθηκε εμπεριστατωμένα το πλάτος του δρόμου και των πεζοδρομίων, αλλά αυτά επελέγησαν  αυθαίρετα από την προηγούμενη δημοτική αρχή!

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 5: Ο εργολάβος  που ανέλαβε την εκτέλεση του έργου αποδείχθηκε πολύ κατώτερος των περιστάσεων και φυσικά είναι αδιανόητο να εισηγείται ο οποιοσδήποτε να συνεχίσει σκάβοντας όλη την πόλη με τα γνωστά πλέον προβλήματα του έργου.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 6: Αυτό που χρειάζεται είναι να προβούμε άμεσα σε τροποποίηση των μελετών λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα του σκαναρίσματος, σε σύνταξη νέου προϋπολογισμού που να περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα κονδύλια και σε υποβολή πρότασης χρηματοδότησης σε πρόγραμμα που να χρηματοδοτεί 100% τα δίκτυα, χωρίς καμία επιβάρυνση της ΔΕΥΑΝ. Μόλις αλλάξουν  τα δίκτυα της πόλης, τότε θα εκπονηθεί νέα μελέτη ανάπλασης με αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που θα περιλαμβάνει και την πλατεία του λιμανιού και θα ενταχθεί σε ανάλογο πρόγραμμα χρηματοδότησης.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 7: Οι μηχανικοί Δημήτρης Κότσαλος, Γρηγόρης Κυρίτσης και Γιάννης Χειμαριός που προσυπέγραψαν το έγγραφο είναι οι κατ’ εξοχήν αρμόδιοι υπάλληλοι, με μεγάλη εμπειρία, που έχουν εκτελέσει σειρά παρόμοιων έργων τα τελευταία 25 χρόνια και τους οποίους διαχρονικά εμπιστεύεται κάθε δημοτική αρχή και η δική μας, δεόντως.

ΚΑΙ ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑ: Εφόσον η αντιπολίτευση, η οποία γνώριζε όλα τα πιο πάνω σοβαρά ζητήματα και κυρίως το ζήτημα της έλλειψης νόμιμης χρηματοδότησης, θεωρούσε ότι το έργο μπορούσε να προχωρήσει και μάλιστα νόμιμα, γιατί δεν υποστήριξε τις θέσεις της στο Δημοτικό Συμβούλιο και με την ψήφο της δεν ανέλαβε την ευθύνη που της αναλογούσε; Γιατί αρνήθηκε να ψηφίσει κάτι που θεωρούσε απολύτως νόμιμο, άρτιο μελετητικά και επιβεβλημένο;;;

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ